Testy
Klaudius
Orientačne bolo uvedených 20 litrov...
Skús to auto reálne zhodnotiť s vynechaním dojazdu.
Skús to auto reálne zhodnotiť s vynechaním dojazdu.
ZocelenyDrapalik
Tak plnohodnotny (s dojezdem 150km) ten Nissan urcite neni. Jestli je smysluplny nebo ne, si povime az nam reknou cenu. Zatim bych klidnil nadseni.
Tomas_2002
Lepší, když se tím aspoň někdo zabývá, i když nyní nedokonale a trochu polovičatě, než aby se to nezkoušelo vůbec. Každá cesta k novým technologiím je dlouhá ;-)
Klaudius
Vedľa si asi ty, je trochu rozdiel použiť laminát na povrchové panely, a laminát ako nosný prvok, nemyslíš?
Čo by sa dalo použiť, sú kompozity, technológia ale nie je v štádiu, aby sa niečo podobné mohlo používať vo veľkom, a nezanedbateľná je tiež cena, hoci šla v posledných rokoch dole, najmä vďaka použitiu nových lacnejších základných zložiek materiálu. je to trochu začarovaný kruh, preto tvrdím, že každá prestavba konvenčného auta na elektromobil je technickým nezmyslom - auto na elektrinu musí byť od samého základu stavané s týmto pohonom, tak ako sa bežné autá od počiatku vyvíjajú pre spaľovací motor.
Čo by sa dalo použiť, sú kompozity, technológia ale nie je v štádiu, aby sa niečo podobné mohlo používať vo veľkom, a nezanedbateľná je tiež cena, hoci šla v posledných rokoch dole, najmä vďaka použitiu nových lacnejších základných zložiek materiálu. je to trochu začarovaný kruh, preto tvrdím, že každá prestavba konvenčného auta na elektromobil je technickým nezmyslom - auto na elektrinu musí byť od samého základu stavané s týmto pohonom, tak ako sa bežné autá od počiatku vyvíjajú pre spaľovací motor.
Klaudius
Mýliť sa môže každý.
Určite som ale nehovoril o ťažbe ropy a jej doprave do rafinérie, ani o ťažbe uhlia a jeho transporte do elektrární. Myslím len a jedine odpad vznikajúci pri samotnej výrobe nafty či benzínu. Alebo sú komíny a nekonečné vodné potrubia v rafinérkach iba na ozdobu...?
Určite som ale nehovoril o ťažbe ropy a jej doprave do rafinérie, ani o ťažbe uhlia a jeho transporte do elektrární. Myslím len a jedine odpad vznikajúci pri samotnej výrobe nafty či benzínu. Alebo sú komíny a nekonečné vodné potrubia v rafinérkach iba na ozdobu...?
Michal Fokt
Vycházím pouze z údajů ČEZ. Že je přechod čistě na tento typ elektřiny i v dlouhodobém horizontu prakticky vyloučen (atomu se brání "zelení" a Rakousko, obnovitelné zdroje nás nespasí), je myslím očividné, na papíře to ovšem vypadá dobře. Pokud ovšem můžete do diskuze přispět komplexnějšími informacemi, než pouze kategorickým nesouhlasem, myslím, že váš příspěvek do hloubky bude vítaným oživením této diskuze.
Michal Fokt
Nevím, zda s vaším názorem lze souhlasit. Jak metodice ČEZu rozumím já, jde o to, kolik sajrajtu vypustí zejména tepelné elektrárny proto, aby se elektromobil rozjel, jde tedy patrně o přímé emisní zatížení. Emise vzniklé těžbou hnědého a černého uhlí a jeho doprava na místo zpracování se velmi pravděpodobně do finálních čísel nezapočítává stejně, jako se nepočítají náklady na zpracování ropy. Takže porovnání spotřeby běžných aut a "spotřeby" elektromobilu jsou myslím na místě. Nejsem ovšem energetický expert a mohu se mýlit. Ovšem stejně tak i vy. ;-)
Klaudius
Alebo to predajú ako náhradné diely...a zarobia 2x, lebo zákazník to aj tak možno ešte raz zaplatí...
pelikoš
přesně,NISSAN LEAF je plnohodnotné auto a ne nákupní taška...mimoto i miniauto na elektriku budou taky vyrábět :yes:
S tím laminátem seš vedle jak ta jedle. Podívej se na EuroNCAP na crash test Renault Espace II. generace. Má ocelový rám, na něm laminátové panely - a je to první auto na světě, které získalo 4 hvězdičku - už v roce 1996...
kazdy takyto projekt je prinosom, ja vsak povazujem na isty cas kym nevymyslia lepsi system dobijania baterii, lepsi taky opel ampera, nemal by byt problem pri kratkych jazdach iba na elektrinu (vraj cca 60 km) a pri dlhsej trase sa iba zapne spalovaci motor, ktory bude vyrabat elektrinu a bude mat spotrebu nieco cez liter. mozno to bude moje buduce auto.
Plautus
ak ani nevieš, na čom si vlastne šiel, tak má človek pochybnosti, či si už vôbec riadil nejaké auto...nesnívalo sa Ti to? osobne, ak by som prvýkrát v živote šoféroval plnohodnotný elektromobil, tak by som určite nezabudol do konca života, akej bol značky...a tiež zo štýlu, ktorým si to napísal, vyplýva istá detinskosť, ktorou sa tu snažíš ohúriť...veľa krásnych snov...hlavné je, že budúcnosť vidíš ružovo ;-)
gld
tá podpora automobilky chýba jednoznačne
zaujímalo by ma čo robia so spaľovacím motorom..predajú fiatu za diskontnú cenu? Alebo zahodia s tým, že budúci eko-majiteľ to aj tak zaplatí ;-\
zaujímalo by ma čo robia so spaľovacím motorom..predajú fiatu za diskontnú cenu? Alebo zahodia s tým, že budúci eko-majiteľ to aj tak zaplatí ;-\
gld
hm, normálne ti že závidím :-) na elektromobile som sa ešte ani neviezol, musí to byť zvláštny pocit
Klaudius
Vcelku vzaté vyrábať klasické auto a potom z neho vymontovať pohon a namontovať iný je blbosť na kvadrát. Čo už, je taká doba, že proste platíme aj za zbytočnosti, nakoniec sme radi, že sa vôbec niekto na výrobu elektromobilov dá.
Postaviť elektromobil len výmenou pohonu je ako škrabať sa za ľavým uchom pravou rukou. Dočasné, drahé a nie práve ideálne riešenie. Elektromobil musí byť od začiatku stavaný ako elektromobil, inak bude stále len v tieni staršieho brata spaľujúceho kvalitné fosílne palivá, polovičné a kompromisné riešenie. Hoci, ako som u písal, aspoň takáto činnosť je v dnešnej dobe sympatická.
Postaviť elektromobil len výmenou pohonu je ako škrabať sa za ľavým uchom pravou rukou. Dočasné, drahé a nie práve ideálne riešenie. Elektromobil musí byť od začiatku stavaný ako elektromobil, inak bude stále len v tieni staršieho brata spaľujúceho kvalitné fosílne palivá, polovičné a kompromisné riešenie. Hoci, ako som u písal, aspoň takáto činnosť je v dnešnej dobe sympatická.
Klaudius
Tak s tým Nissanom mám iný názor, ja aj na kratšie trate potrebujem väčšie auto, takže jeho nasadenie by pre mňa bolo vcelku zmysluplné.
wolff
Promiň ale spekulace a spekulace...
S posledním odstavcem nemám problém, ale se začátkem ano...
Protože... Ano lehká konstrukce bezevšeho, nízká cena souhlas..., na druhou stranu, kdo do něčeho takového v dnešním městským provozu sedne...? dyť i fabie by takové sklolaminátové autíčko doslova převálcovala...z toho plyne...že F 500 je težké..což je pravda.., ale komu z nás by to na ježdění po městě nestačilo...? i kdyby se teoretický dojezd snížil na polovinu (např. s promrznutím) tak furt by to bylo třeba cca 60 km, to znamená, že ,mne by to bohatě stačilo na dva pracovní dny (s rezervou), v ideálním stavu bych s tím mohl lítat do práce celý týden (dneska sem měl po cestě do rpáce průměrnou rychlost 22 km/h, takže i min. akc. maximálka 60 km/h je v tomto kontextu naprosto dostatečná...) a je jasné, že podobné auto musí mít majitel v garáži... Imho.. asi by nebyl problém umístit (nevím jak to mají oni řešené) baterie do termoboxu...(neboť baterie se zcela jistě nejen při dobíjení zahřívá - KERS) atd... Tedy.. moc pesimistický příspěvek... Já bych to na ježdění do města za přijatelnou cenu bral...
S posledním odstavcem nemám problém, ale se začátkem ano...
Protože... Ano lehká konstrukce bezevšeho, nízká cena souhlas..., na druhou stranu, kdo do něčeho takového v dnešním městským provozu sedne...? dyť i fabie by takové sklolaminátové autíčko doslova převálcovala...z toho plyne...že F 500 je težké..což je pravda.., ale komu z nás by to na ježdění po městě nestačilo...? i kdyby se teoretický dojezd snížil na polovinu (např. s promrznutím) tak furt by to bylo třeba cca 60 km, to znamená, že ,mne by to bohatě stačilo na dva pracovní dny (s rezervou), v ideálním stavu bych s tím mohl lítat do práce celý týden (dneska sem měl po cestě do rpáce průměrnou rychlost 22 km/h, takže i min. akc. maximálka 60 km/h je v tomto kontextu naprosto dostatečná...) a je jasné, že podobné auto musí mít majitel v garáži... Imho.. asi by nebyl problém umístit (nevím jak to mají oni řešené) baterie do termoboxu...(neboť baterie se zcela jistě nejen při dobíjení zahřívá - KERS) atd... Tedy.. moc pesimistický příspěvek... Já bych to na ježdění do města za přijatelnou cenu bral...
megacruiser
Základ Fiatu 500 je příliš těžký a pro stavbu elektromobilu nevhodný. Potom se přetěžují baterie a zrychlení je stejně slabé. Chce to lehké konstrukce jako dělají v Číně, potom celý elektromobil stojí jen zlomek ceny (nemusí mít tak silné baterie) a vykoná stejnou službu.
Zajímalo by mě jak tam řeší vytápění v zimě a jestli náhodou ten dojezd není opět tak nadsazený jako třeba u elektroskůtrů. Jak se asi změní dojezd když baterky v zimě promrznou? Nebo když si zapneme v kabině větrák nebo nedejbože nějaké topení? ;-)
Taky mě rozesmála tato věta:
"Pokud by jednou ČEZ přešel výhradně na jadernou energetiku a obnovitelné zdroje, emise oxidu uhličitého by činily jen směšných 0,25 g/km."
To je totiž naprosto nemožná spekulace, kdo něco ví o předpisech ohledně výroby elektřiny a stability v síti by tohle nikdy nemohl napsat. Navíc je to nemožné i z hlediska získávání obnovitelných zdrojů energie v naší malé a hustě obydlené zemi.
Zajímalo by mě jak tam řeší vytápění v zimě a jestli náhodou ten dojezd není opět tak nadsazený jako třeba u elektroskůtrů. Jak se asi změní dojezd když baterky v zimě promrznou? Nebo když si zapneme v kabině větrák nebo nedejbože nějaké topení? ;-)
Taky mě rozesmála tato věta:
"Pokud by jednou ČEZ přešel výhradně na jadernou energetiku a obnovitelné zdroje, emise oxidu uhličitého by činily jen směšných 0,25 g/km."
To je totiž naprosto nemožná spekulace, kdo něco ví o předpisech ohledně výroby elektřiny a stability v síti by tohle nikdy nemohl napsat. Navíc je to nemožné i z hlediska získávání obnovitelných zdrojů energie v naší malé a hustě obydlené zemi.
ZocelenyDrapalik
Presne. Vsak ropne koncerny utratily tezke penize za tzv. nezavisle studie, jejichz cilem je aby lide NEzapomeli, ze se pri vyrobe elektriny produkuje CO2 a aby ZApomeli, ze pri vyrobe paliv taky. Ty penize se nekde projevit musi.
Jinak tento vuz mi dava vetsi smysl, nez nedavno oznameny Nissan. A daval by jeste vetsi smysl, kdyby se to vyrabelo minimalne s primou podporou automobilky. Parametry by mohly byt pri stejne cene jeste lepsi.
Jinak tento vuz mi dava vetsi smysl, nez nedavno oznameny Nissan. A daval by jeste vetsi smysl, kdyby se to vyrabelo minimalne s primou podporou automobilky. Parametry by mohly byt pri stejne cene jeste lepsi.
salamoon
ak by bola ta akceleracia aspon do 60km/h,bolo by to idealne.
nabijaci cas nieje velky,akurat cez noc mate auticko nabite.
rozhodujuca bude cena a zivotnost baterii.
ja by som nieco take prijal,kupit nejaku malu veternu stanicu na dobijanie z obnovitelnych zdrojov ( u nas dost fuka) tak to by bola parada :yes:
nabijaci cas nieje velky,akurat cez noc mate auticko nabite.
rozhodujuca bude cena a zivotnost baterii.
ja by som nieco take prijal,kupit nejaku malu veternu stanicu na dobijanie z obnovitelnych zdrojov ( u nas dost fuka) tak to by bola parada :yes:
Klaudius
Ak nie samotná značka, je fajn že aspoň niekto sa venuje výrobe elektrickej alternatívy.
K článku: nepochopím jedno - čo sem stále pletiete emisie pri výrobe elektriny a počítate ich k negatívam auta? Počíta niekto priemerne vyprodukované emisie pri výrobe fosílnych palív a dáva ich k tým, čo vznikajú pri ich spaľovaní? To by sme s tými číslami boli asi niekde celkom inde...
K článku: nepochopím jedno - čo sem stále pletiete emisie pri výrobe elektriny a počítate ich k negatívam auta? Počíta niekto priemerne vyprodukované emisie pri výrobe fosílnych palív a dáva ich k tým, čo vznikajú pri ich spaľovaní? To by sme s tými číslami boli asi niekde celkom inde...
Som viezol elektromobil z Essenu do Dortmundu a potom naspat, nejaky pegueot Partner alebo renault Kangoo, neviem presne, proste franzuski pickup a po meste to slo ako namydlene. Ale prisiel som na dialnicu zatlacil pedal a ups, ledva 90kmh, to uz som dost brzdil kamiony :(.
Ale inak skvela jazda hlavne ten pocit ze sedim v aute buducnosti (i ked ten pickup bohvieaky disajn nemal, ale myslim skor ten pohon)
Ale inak skvela jazda hlavne ten pocit ze sedim v aute buducnosti (i ked ten pickup bohvieaky disajn nemal, ale myslim skor ten pohon)
Len tak mimochodom, vyssie postaveny (managery a tak) si skusaju tesly a porsche (ano ano aj porsche ... upravca RUF dodava elektroporsche). A to je uz iny zazitok.