Ekonomika
Kia Cee‘d po faceliftu: Ceny začínají na 289.980,- Kč, motor 1,4 CVVT má nyní 66 kW (nové foto)
95 komentářů
exterier sa mi az tak nepaci,ale interier je o generaciu vpredu :yes😒br />
dualklima ci navigacia,pekny volant..... :yes:
dualklima ci navigacia,pekny volant..... :yes:
Ještě se uvidi jak poštelovali podvozek a řizeni ale facelift se opravdu povedl hlavně interier.
Je to o něco víc, než facelift, kterým jinak výrobci v polovině cyklu trochu přimažou životnost modelu. Kia spíš provedla přestavbu modelu v polovině cyklu, na hřišti vymezeném základní konstrukcí první generace. Je z toho cítit velká snaha posunout se technicky i designově kupředu - v předstihu, aby se tak urychlil mezikrok ke druhé generaci. A tak můžeme logicky předpokládat, že za nějaké tři roky představí Kia druhou generaci jako po všech stránkách mnohem náročnější model.
Design exteriéru jsme tady už probírali: já ho vidím jako jasné nalajnování mnohem tvrdšího a agresivnějšího pojetí s uplatněním rovných linií a tvrdých hran, čili jako doklad, že koncepce "cihly" nebyla v Kie zapomenuta, ale Schreyerův tým ji interpretuje po svém. Pro ty, co měli raději boubelatou a usměvavou tvářičku Kie, to bude zklamání, ale zvykneme si. Jinak je na exteriéru FL cee'du samozřejmě cítit, že je kompromisně zakomponovaný právě do té staré baculky, s tím nelze nic udělat. I tak si myslím výkon designérů zaslouží respekt.
Kia si tím pořád jasněji buduje odlišnou identitu od Hyundaie, který teď v ix35 a ještě víc v právě odtajněné Sonatě/i40 pustil z uzdy svou koncepci "plynoucího" designu [odkaz]
Pro mně je nejneočekávanější přeladění 1.4 motoru na 66 kW a jeho nasazení jako samostatného základního. Ten, kdo to zde před časem tvrdil, měl pravdu 😄 Podobně dimenzovaný motor u Hondy jezdíval výborně, čili snížený výkon nemusí znamenat horší svezení a úspora paliva vypadá lákavě. Budu velice zvědavý na testy a na svezení. Jelikož byla tato 1,4 původně avizovaná do mild hybridu, spekuluju, že s hybridní verzí ještě později Kia přijde.
Design exteriéru jsme tady už probírali: já ho vidím jako jasné nalajnování mnohem tvrdšího a agresivnějšího pojetí s uplatněním rovných linií a tvrdých hran, čili jako doklad, že koncepce "cihly" nebyla v Kie zapomenuta, ale Schreyerův tým ji interpretuje po svém. Pro ty, co měli raději boubelatou a usměvavou tvářičku Kie, to bude zklamání, ale zvykneme si. Jinak je na exteriéru FL cee'du samozřejmě cítit, že je kompromisně zakomponovaný právě do té staré baculky, s tím nelze nic udělat. I tak si myslím výkon designérů zaslouží respekt.
Kia si tím pořád jasněji buduje odlišnou identitu od Hyundaie, který teď v ix35 a ještě víc v právě odtajněné Sonatě/i40 pustil z uzdy svou koncepci "plynoucího" designu [odkaz]
Pro mně je nejneočekávanější přeladění 1.4 motoru na 66 kW a jeho nasazení jako samostatného základního. Ten, kdo to zde před časem tvrdil, měl pravdu 😄 Podobně dimenzovaný motor u Hondy jezdíval výborně, čili snížený výkon nemusí znamenat horší svezení a úspora paliva vypadá lákavě. Budu velice zvědavý na testy a na svezení. Jelikož byla tato 1,4 původně avizovaná do mild hybridu, spekuluju, že s hybridní verzí ještě později Kia přijde.
Čau Patriku, přeladění 1,4 CVVT jsem taky neočekával, kolegovi z nedávné diskuse o vzhledu FL patří uznání za jeho informovanost.
Dynamiky základu bych se moc neobával - výkon je nižší, ale maximum krouťáku je stejné jako u původní verze. Zrychlení na sto stejné, maximálka nižší o 7 km/h. Pružné zrychlení se asi mírně zhorší, pakliže nesáhli na převody. Ale vzhledem k tomu, že Ceed v základu většinu konkurentů v základu v pružném zrychlení doposavad překonával, tak to snad nebude problém. Koneckonců, s jednačtyřkou málokdo závodí a úspora paliva je v dnešní době brána jako priorita.
Jsem zvědav na první test. Hlavně mě zajímají jízdní vlastnosti, resp. to, zda se změnily k lepšímu 😄
Co se interiéru týče, přínos vidím v lépe tvarovaném volantu s ovládáním počítače na spodním sloupku. Dvouzónová klima též OK. Lépe řešené budíky bez mrkvového zbarvení (díkybohu!) taky OK. Stavitelné sedadlo spolujezdce jakbysmet.
Mínus vidím v absenci ESP v sérii. To, obávám se, "odsoudí" Ceeda na druhé místo za Megana co se týče maximálního poměru hodnota vs cena.
Dynamiky základu bych se moc neobával - výkon je nižší, ale maximum krouťáku je stejné jako u původní verze. Zrychlení na sto stejné, maximálka nižší o 7 km/h. Pružné zrychlení se asi mírně zhorší, pakliže nesáhli na převody. Ale vzhledem k tomu, že Ceed v základu většinu konkurentů v základu v pružném zrychlení doposavad překonával, tak to snad nebude problém. Koneckonců, s jednačtyřkou málokdo závodí a úspora paliva je v dnešní době brána jako priorita.
Jsem zvědav na první test. Hlavně mě zajímají jízdní vlastnosti, resp. to, zda se změnily k lepšímu 😄
Co se interiéru týče, přínos vidím v lépe tvarovaném volantu s ovládáním počítače na spodním sloupku. Dvouzónová klima též OK. Lépe řešené budíky bez mrkvového zbarvení (díkybohu!) taky OK. Stavitelné sedadlo spolujezdce jakbysmet.
Mínus vidím v absenci ESP v sérii. To, obávám se, "odsoudí" Ceeda na druhé místo za Megana co se týče maximálního poměru hodnota vs cena.
Ja by som sa tiez nebal zakladneho motora so 66 kW (stále je to o 7 kW/10 k viac ako základný Golf), je to uplny standard. Skor ma zaraza, preco nenechali aj 80 kW verziu. To bol slusny motor, vykonovy odstup od slasej verzie je dostatocnych 14 kW/20 k, tak neviem, preco ho vypustili. Teraz sa mi javi velky vykonovy rozdiel medzi 1,4 a 1,6 (66 vs. 93 kW); tam sa ta 80 kW verzia priamo pyta.
80 kW verze se tam mozna pyta pro Tebe, ale ne pro výrobce. Když se podíváš na prodejní statistiky Ceeda, tak zjistíš, ze drtivá většina prodaných vozů je jednačtyrek benzinů. Zkrátka si uvědomili, že dobrý a více než důstojný základní motor bere zákazníky co do marže pro výrobce zajímavějším motorizacím (1,6 CRDi, 1,6i). Jiné vysvětlení nevidím. Těch 0,3l úspory na kombinované spotřebě je sice fajn, ale ISG za pár tisíc to dokáže taky.
ten motor ma prekvapil, toto som necakal a priznam sa ani som to nezistoval ci je to pravda, lebo zdalo sa mi to ako uplna hovadina. ale u korejcov clovek nikdy nevie. co sa tyka predajnosti, mam pocit ze sa robi 1.4 a 1.6 plus minus podobny pocet. mozem zistit, nie je to az taky problem. ale az zajtra v praci ak nezabudnem.
PS : 1.4 bola leniva uz povodna, ked som sadol do ceeda z 1.4 a porovnal s mojom vtedajsou 1.4 v lahsom Getzi .... slabota, sam mam teraz v i30cw 1.6 a je to dobry motor, som spokojny, ale skutocne zaklad, neviem si predstavit 1.4 ... inak 1.4 a 1.6 je ten isty motor, len ine zdvihy alebo ako sa tomu odborne nadava.
PS : 1.4 bola leniva uz povodna, ked som sadol do ceeda z 1.4 a porovnal s mojom vtedajsou 1.4 v lahsom Getzi .... slabota, sam mam teraz v i30cw 1.6 a je to dobry motor, som spokojny, ale skutocne zaklad, neviem si predstavit 1.4 ... inak 1.4 a 1.6 je ten isty motor, len ine zdvihy alebo ako sa tomu odborne nadava.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mám taky ten dojem. Mám zkušenost s i30 1,4/80 kW a podle mě je tento motor zbytečně vyhnaný do vysokého výkonu, který potom dává až při vysokých otáčkách. Tomu odpovídá i zpřevodování, které je víc do pomala než třeba u Fábie 1,2/40 kW. Tam točí motor při pětce a 100 km/h 3000 ot., kdežto v i30 3200 ot. Při výkonu 66 kW bude průběh točivého momentu určitě využitelnější.
slubil som dajake cisla takze cca, v poradi motor / pocet cca v tis vyrobenych / pocet vyrobeny pre CR
1.4 / 111 / 6846
1.6 / 110 / 1701
1.6D / 120 / 3253
1.4 / 111 / 6846
1.6 / 110 / 1701
1.6D / 120 / 3253
Ahoj, Leraku, no to je pravda, to mě nenapadlo, že výkonově vysoká 1,4 může odsávat zájemce o 1,6ky :yes: Souhlasím, že v poměru ke krouťáku kilowatty určitě stačí, však před pár lety běžně jezdily základní 1,4 mírně přes 60 kW a i při nižším krouťáku byly jako základ plně použitelné, některé nejmenované automobilky dodnes používají jako základ motory lehce přes 50 kW. Počkáme si na praxi, ale ani já se neobávám. V každém případě taky tuším, že se blíží ten hybrid.
Taky souhlasím, že nejdůležitější bude, jak dopadlo popracování na odladění podvozku a ty všelijaké drobnější technické změny, které se přitom dělaly. To už prostě je vysoká automobilová a všechny významné automobilky tomuhle umění věnovaly roky - je to něco jako pěstovat víno, nejde do hopem. Hyundai-Kia mají sice obrovskou dynamiku vývojářské práce, ale nevím nevím, jestli tohle nějak významně urychlí. Už na první generaci cee'du pracoval přeběhlík podvozkář od Opelu, a stejnak to nedopadlo ideálně.
Ale popravdě: je velké potěšení, že můžeme nad Kií debatovat o těchhle důstojných detailech, které z ní dělají dospělou automobilku.
Jo - to ESP: až to EU uzákoní, začne ho tam samozřejmě Kia montovat do standardu. Víme, že se dá dnes bez problémů za 15 000 dokoupit, víme taky, že v Soulu ve standardu je. Moc bych se tím nezabýval - když dokázala Hyundai-Kia bez problémů začít používat kompletní sadu airbagů, vyřeší ve správný čas i ESP. O evropské prodeje se opravdu není nutno bát, ty jdou od začátku krize nahoru. A cenovou politiku Kie aspoň v ČR důvěrně známe - nejpozději po roce přijde "trvalá akce 30 000 dolů" nebo jí podobná, nějaký ten "basic" model atd. - s cenami Kia pracuje jako z marketingové čítanky.
Taky souhlasím, že nejdůležitější bude, jak dopadlo popracování na odladění podvozku a ty všelijaké drobnější technické změny, které se přitom dělaly. To už prostě je vysoká automobilová a všechny významné automobilky tomuhle umění věnovaly roky - je to něco jako pěstovat víno, nejde do hopem. Hyundai-Kia mají sice obrovskou dynamiku vývojářské práce, ale nevím nevím, jestli tohle nějak významně urychlí. Už na první generaci cee'du pracoval přeběhlík podvozkář od Opelu, a stejnak to nedopadlo ideálně.
Ale popravdě: je velké potěšení, že můžeme nad Kií debatovat o těchhle důstojných detailech, které z ní dělají dospělou automobilku.
Jo - to ESP: až to EU uzákoní, začne ho tam samozřejmě Kia montovat do standardu. Víme, že se dá dnes bez problémů za 15 000 dokoupit, víme taky, že v Soulu ve standardu je. Moc bych se tím nezabýval - když dokázala Hyundai-Kia bez problémů začít používat kompletní sadu airbagů, vyřeší ve správný čas i ESP. O evropské prodeje se opravdu není nutno bát, ty jdou od začátku krize nahoru. A cenovou politiku Kie aspoň v ČR důvěrně známe - nejpozději po roce přijde "trvalá akce 30 000 dolů" nebo jí podobná, nějaký ten "basic" model atd. - s cenami Kia pracuje jako z marketingové čítanky.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To souhlasím - i při pohledu zvenku přes plot je jasné, že design vůbec není to hlavní, co se na cee'du změnilo, ale technika. :yes:
No, až tahle růžově bych to neviděl. Jde přece jen o facelift. Ale technické změny jsou patrné, i když ne skrz plot 😄
Koukal jsem na technická data CD I a CD II a kromě již omílaného jiného nastavení podvozku se dá identifikovat pokles spotřeby všech motorů při zachování výkonových parametrů (s výjimkou 1,4 CVVT). Další významnou technickou změnu však vidím jen v zavedení šestistupňového manuálu pro obě verze motoru 1,6 CRDi.
Fajn je rozšíření položek výbavy o slovutnější prvky typu hillholderu, dvouzónové klimy apod. Ale xenony pořád ve výbavě nevidím ...
A mimochodem, příplatky za některé prvky výbavy jsou už, eh, řekněme evropské. Klima za 25.000 a ESP za 20.000 kontrastují s ISG za mrzkých 7.000. Jo, KIA se začíná cítit pevnější v kramflecích ...
Koukal jsem na technická data CD I a CD II a kromě již omílaného jiného nastavení podvozku se dá identifikovat pokles spotřeby všech motorů při zachování výkonových parametrů (s výjimkou 1,4 CVVT). Další významnou technickou změnu však vidím jen v zavedení šestistupňového manuálu pro obě verze motoru 1,6 CRDi.
Fajn je rozšíření položek výbavy o slovutnější prvky typu hillholderu, dvouzónové klimy apod. Ale xenony pořád ve výbavě nevidím ...
A mimochodem, příplatky za některé prvky výbavy jsou už, eh, řekněme evropské. Klima za 25.000 a ESP za 20.000 kontrastují s ISG za mrzkých 7.000. Jo, KIA se začíná cítit pevnější v kramflecích ...
Nemyslim ze som jediny ktory vnima velky vykonovy skok medzi 66 a 93 kW. A tiez to nepovazujem za merketingovo spravne. Downagrading ma podla mna vyznam pre doplnenie ponuky, nie ako uplna nahrada lepsieho a vykonnejsieho motora. To by napr. i Mercedes musel vypustit vykonnejsiu verziu preplnanej 1,8cky v E Klasse, uplatniac Tvoju logiku, ze by im brala klientov vykonovo najlizsieho motora (V6).
Zatím nemáme dost informací, abychom dělali velké závěry. Jednak není vyloučeno, že - aspoň na některých trzích - může Kia nasadit duo 1,4 jako high a low power, stejně jako se to dělá u 1,6 dieselů. Za druhé může za pár týdnů vyrukovat s tím hybridem, kde low power 1,4 spřáhne s elmotorem a tím výkonovou mezeru vyzmizíkuje. Nezapomeň, že zavedení hybridů teď Hyundai-Kia věnují velké úsilí, aby se dostali do první brázdy "zelených" pohonů a neujela jim Toyota a spol. Do dvou let to bude marketingový argument, který přebije všechno. Každopádně, my teď tady pouze spekulujeme. Ale Kia podle mých zkušeností má všechno detailně promyšlené - to není nějaký pokus/omyl, ale cílená akce, kterou rozeznáme, až se objeví další informace.
No, tak Ceed s elektromotorem by teda už byla celkem pecka, i když spíše ve smyslu posílení image značky než ve smyslu posílení prodejů.
OT: Proč podle Tebe udělali Sorento s tvrdými plasty uvnitř? Četl jsem preview v SM a hodnocení vcelku fajn - skvělý turbodiesel třídy R, prostoru fůra, kufr jak stodola, kvalita zpracování OK ale tvrdými plasty po celém interiéru se srazili kousek dolů. Co je k tomu dopr*ele vede?
OT: Proč podle Tebe udělali Sorento s tvrdými plasty uvnitř? Četl jsem preview v SM a hodnocení vcelku fajn - skvělý turbodiesel třídy R, prostoru fůra, kufr jak stodola, kvalita zpracování OK ale tvrdými plasty po celém interiéru se srazili kousek dolů. Co je k tomu dopr*ele vede?
Kia i Hyundai opravdu fest makají na všelijakých "zeleninách". Mild hybridy už mají vyzkoušené a pokud vím, je to i relativně nejjednodušší a vývojářsky nejrychlejší cesta. V USA plaší pořád se svými hláškami o vozidlech kategorie ULEV, čili ultranízkými emisemi, která tak miluje Schwarzenegger. Beru jako 100% jistotu, že teď spustí podobný cirkus v Evropě. Fakt ovšem je, že třeba v ČR je zatím zájem o ISG naprosto minimální, takže to bude žádat velkou marketingovou masáž. Hybrid do malých aut anoncovali myslím v r. 2007, tak je nejvyšší čas splnit slib.
Ty "hrozné" tvrdé plasty v Sorentu? Já myslím, že je to hlavně přizpůsobení US trhu, kde je to naprosto normální věc, zvlášť u domácích sluhů. V Georgii už je v nové fabrice Kie na spadnutí zahájení výroby Sorenta. A co si budem povídat - zatímco my máme tendenci hodnotit Sorento jako stylovku, v US je to prostě "malé levné auto, co nahrazuje drahé a neúsporné trucky" - tak na co nějaké luxusní plasty pro farmáře, co v něm budou vozit slepice 😉 Všimni si, že stejné plasty jsou i v Soulu, který je také primárně "americký". Kia se potřebuje v US se Sorentem rychle chytit, imho mj i proto, že se jí při dobrém větru může podařit vyvolat trochu zájmu o Borrego, které přišlo na trh v naprosto nešťastnou dobu. Otázka je, jestli evropská verze Sorenta nebude třeba nějak upravená, pokud by se s tím vešli do nákladů. Ber to jako moje volné úvahy na téma 😄
Ty "hrozné" tvrdé plasty v Sorentu? Já myslím, že je to hlavně přizpůsobení US trhu, kde je to naprosto normální věc, zvlášť u domácích sluhů. V Georgii už je v nové fabrice Kie na spadnutí zahájení výroby Sorenta. A co si budem povídat - zatímco my máme tendenci hodnotit Sorento jako stylovku, v US je to prostě "malé levné auto, co nahrazuje drahé a neúsporné trucky" - tak na co nějaké luxusní plasty pro farmáře, co v něm budou vozit slepice 😉 Všimni si, že stejné plasty jsou i v Soulu, který je také primárně "americký". Kia se potřebuje v US se Sorentem rychle chytit, imho mj i proto, že se jí při dobrém větru může podařit vyvolat trochu zájmu o Borrego, které přišlo na trh v naprosto nešťastnou dobu. Otázka je, jestli evropská verze Sorenta nebude třeba nějak upravená, pokud by se s tím vešli do nákladů. Ber to jako moje volné úvahy na téma 😄
Nejsem si teda úplně jistej, ale mohlo by snížení výkonu ze 110 na 90 koní souviset s pojištěním? Mám pocit, že v Německu se cena pojistky řídí právě výkonem a ne objemem motoru. Nevim jak dneska, ale dřív byla jedna z hranic 66 kW. Dalším důvodem múžou bejt emise, který souvisí se spotřebou, která je menší... Pro zákazníka se tim nic moc nezmění, jen to nepojede ve vyšších otáčkách tak jako starší verze.
Logiku to ma, niektore krajiny rozlisuju a zvyhodnuju auta zatriedene z hladiska vykonu do nizsich tried. Nevidim ale vyznam vo vypusteni silnejsej 1,4ky. Nech si doplnia 66 kW verziu pre ekonomicky zmyslajucich, ale nech nechaju i 80 kW.
Člověče, že mě to nenapadlo hned. Tohle zní rozumně. Prodeje Ceeda na západ od našich hranic nejsou až tak super a tohle by problém jistě řešilo ... Ale stejně si myslím, že chtěli bránit i kanibalizaci zákazníků benzinové jednašestky zvlášť povedenou jednačtyřkou.
Jo, zní to rozumně :yes: Ale tvůj argument o nekonkurenci dražším motorům v lineupu beru i nadále jako další pravděpodobný. Třeba nám to hoši časem vysvětlí - je skoro jisté, že kolem frankfurtské premiéry zveřejní na firemním blogu jako obvykle sérii příspěvků od jednotlivých zástupců vývoje, případně marketingu, skoro určitě se vyjádří sám Schreyer, takže informací bude spousta.
Taky jsem ještě uvažoval, že všechny ty motory zatím plní normu EU IV a že Hyundai-Kia bude muset v dohledné době přijít s generací EU V. Takže to rozhodně není definitiva.
Dodatečně: Teď se dívám na zprávu Kie, s čím přijde do Frankfurtu - a bude tam obrovský důraz na zelené technologie. Se cee'dem a hybridem to asi bude trochu jinak. Zpráva říká, že s elmotorem bude spřažený nový diesel U2 1,6/120 kW, plus to bude dokompletované novou dvouspojkovou převodovkou. Takže opravdu: nechme spekulací a počkejme si na ten Frankfurt 😉
Taky jsem ještě uvažoval, že všechny ty motory zatím plní normu EU IV a že Hyundai-Kia bude muset v dohledné době přijít s generací EU V. Takže to rozhodně není definitiva.
Dodatečně: Teď se dívám na zprávu Kie, s čím přijde do Frankfurtu - a bude tam obrovský důraz na zelené technologie. Se cee'dem a hybridem to asi bude trochu jinak. Zpráva říká, že s elmotorem bude spřažený nový diesel U2 1,6/120 kW, plus to bude dokompletované novou dvouspojkovou převodovkou. Takže opravdu: nechme spekulací a počkejme si na ten Frankfurt 😉
stary provedeni jsem jakstaks vzal na milost, takhle vyvedenej predek je proste z jineho auta...nemuzu si pomoci :no:
To ESP bych moc neřešil, kdo poněm tak touží ať si připlatí nebo koupí vyšší verzi výbavy, ty kilowaty taky beru, nevidím však nikde zmínku o šestém kvaltu pro motory 1.6, Kia buď riskuje nebo si to schovává v rukávu pro autosalon v Německu, uvidíme.
Nevím jestli některý redaktor jen špatně opsal tiskovou zprávu nebo si lže do kapsy automobilka, nicméně 137 Nm v 5000 otáčkách odpovídá výkonu 97 koní, což nekoresponduje s deklarovaným max. výkonem 90 koní (66 kW). 😉
Nikdo se tady k tomu nemá, já mám náladu a tak dám shrnovačku.
Facelift Ceeda pro mě představuje posun úspěšného vozu správným směrem, tedy blíže k evropskému zákazníkovi. Proč? Nový, dynamičtější vzhled mi jako (středo)evropanovi víc sedne, interiér působí v detailech o něco dotaženějším dojmem a v seznamu položek výbavy se dá více vybírat, i když příplatky v některých případech již nejsou z kategorie "prodat za každou cenu".
Vyzvedněme snahu automobilky změnit nejen vzhled, ale do jisté míry i techniku, což u FL nebývá pravidlem. Mluvím o poklesu spotřeby prakticky u všech motorů, o novém naladění zavěšení kol a šestikvaltu u slabších dieselových motorizací.
Na druhou stranu, jsou zde i změny ve stylu "vlku nažer se, ale kozu nech celou". Např. menší zpětná zrcátka jsou spíše úsporným krokem, v redukci výkonu základního motoru vidím spíš snahu automobilky podpořit prodej jiných motorizací a cosi jsem zaslechl o úbytku tlumicích hmot (neověřená informace).
Co Ceedu podle mého názoru chybí? Předně opravdu solidní dvoulitrové motory, které by trochu vyšperkovaly nabídku pro movitější zákazníky. Kdybych byl hnidopich, tak bych rovnou řekl, že mi chybí přeplňované benzíny, ale to bych toho asi chtěl příliš moc příliš brzy. Ale ruku na srdce - benzinový dvoulitr zrychlující na sto o 0,4 s rychleji než šestnáctistovka mi přijde tak trochu jako pokus o vtip. Totéž lze říci o dvoulitrovém dieselu. Proč tady třeba není nějaká ostřejší verze s novým Rkovým turbodieselem (142 kW, 420 Nm), nebo proč alespoň trochu nepoštelovali ten dvoulitrový benzin tak, aby trochu lépe zrychloval?
Suma sumárum - Ceed pro mě z hlediska technických řešení a nabízené užitné hodnoty představuje zcela rovnocennou alternativu Meganu, Bravu, Aurisu a C4. S výjimkou základních motorizací ale představují P308, Focus či Golf stále o něco vyspělejší soupeře.
Facelift Ceeda pro mě představuje posun úspěšného vozu správným směrem, tedy blíže k evropskému zákazníkovi. Proč? Nový, dynamičtější vzhled mi jako (středo)evropanovi víc sedne, interiér působí v detailech o něco dotaženějším dojmem a v seznamu položek výbavy se dá více vybírat, i když příplatky v některých případech již nejsou z kategorie "prodat za každou cenu".
Vyzvedněme snahu automobilky změnit nejen vzhled, ale do jisté míry i techniku, což u FL nebývá pravidlem. Mluvím o poklesu spotřeby prakticky u všech motorů, o novém naladění zavěšení kol a šestikvaltu u slabších dieselových motorizací.
Na druhou stranu, jsou zde i změny ve stylu "vlku nažer se, ale kozu nech celou". Např. menší zpětná zrcátka jsou spíše úsporným krokem, v redukci výkonu základního motoru vidím spíš snahu automobilky podpořit prodej jiných motorizací a cosi jsem zaslechl o úbytku tlumicích hmot (neověřená informace).
Co Ceedu podle mého názoru chybí? Předně opravdu solidní dvoulitrové motory, které by trochu vyšperkovaly nabídku pro movitější zákazníky. Kdybych byl hnidopich, tak bych rovnou řekl, že mi chybí přeplňované benzíny, ale to bych toho asi chtěl příliš moc příliš brzy. Ale ruku na srdce - benzinový dvoulitr zrychlující na sto o 0,4 s rychleji než šestnáctistovka mi přijde tak trochu jako pokus o vtip. Totéž lze říci o dvoulitrovém dieselu. Proč tady třeba není nějaká ostřejší verze s novým Rkovým turbodieselem (142 kW, 420 Nm), nebo proč alespoň trochu nepoštelovali ten dvoulitrový benzin tak, aby trochu lépe zrychloval?
Suma sumárum - Ceed pro mě z hlediska technických řešení a nabízené užitné hodnoty představuje zcela rovnocennou alternativu Meganu, Bravu, Aurisu a C4. S výjimkou základních motorizací ale představují P308, Focus či Golf stále o něco vyspělejší soupeře.
Ahoj LERAKU 😉 Jak jsi psal výše o dobře informovaném kolegovi, tak doufám, že jsi na mě nezapoměl. >😁 Jen abych doplnil informace: 66kW verze byla údajně (100%nevím, nejsem na marketingovém oddělení) vypuštěna nikoliv kvůli pov. ručení (to byla už 77kW verze na slovensku apod)., ale kvůli zvýšení prodejů motorů 1.6. V každém případě mám odpověď na tvůj stesk po turbomotorech u korejských bratrů. 😉 Odpovědi se jmenujou 1.6T-CVVT (můj název, v reálu se to bude určitě jmenovat jinak 😉 ) 125kW a 2.0 T-CVVT 155kW. Zatím to vypadá, že příjdou s faceliftem i30 (a poté i Ceedu) ale spíš to vidím na příští generaci. Co mám informaci, tak poté nezůstane bez odpovědi VW ani jejich DSG, kdy by měla přijít nejen rovnou 7st varianta, ale je v přípravě i 8st převodovka, která bude schopná obsloužit i opravdu hodně výkonné varianty motorů.... 😉
Takže to jsi byl Ty, jo? No, pak Ti patří poklona.
Tvá informace o snaze automobilky zvýšit prodej 1,6 přiškrcením 1,4 se zcela shoduje s mou domněnkou.
To info o turbomoterech a dvouspojce je ovšem zpráva jako hrom. Kde jsi to četl?
Tvá informace o snaze automobilky zvýšit prodej 1,6 přiškrcením 1,4 se zcela shoduje s mou domněnkou.
To info o turbomoterech a dvouspojce je ovšem zpráva jako hrom. Kde jsi to četl?
O príprave turbobenzínov u Kie sa trúsia info uz dlhsie, takze také prekvapivé to nebude. A tiez zastávam názor, ze to bude az v budúcej generácii Ceedu.
Takže 100oktane, taky ti připisuju kredit za tu starší zprávu o 1,4 :yes: Jinak je vidět, Leraku, že ses zřejmě se svou úvahou o "narovnání" mezi 1,4 a 1,6kami opravdu trefil do černého. - Pokud jde o nové verze motorů, nemám to teď čas zpracovávat, ale tady je odkaz na tu zprávu Kie o Frankfurtu. kde je docela hodně informací: [odkaz] (viz moje poznámka nahoře) Přeji pěkný den 😄
Když už jsi tak vyzdvihl motory, co ceedu chybí, pak nechápu jak můžeš dávat P308 a Focuse před Megana / co se motorů týče/. Golf má jistě v technologiích náskok, ale dávat vedle něj P308 a Focuse ? Zvlášť u P308 netuším, v čem by měl Megana překonat. Nevím co by měl proti 1,4 Tce a 2.0 Tce spojenými se 6 - kvaltem nasadit. O dieslu nemluvě.
Súhlas, 308 a Megane sú plne porovnatelné, v niecom lepsí jeden, v inom druhý. To skor by som oba zaradil vyssie ako tretieho Francúza do partie - C4. Tá zaostáva oproti obom.
PSA má proti tebou zmiňovaným motorům svou 1,6 THP 150k/175k se 6 st. převodovkou což pokrývá oba objemy Renaultu.
P308, ač starší, podle mého názoru překoná Megana vynikajícím interiérem po stránce designu i kvality zpracování. Totéž platí o designu exteriéru - nový Megane je pro mě prapodivná směsice tvarů. Co se motorů týče, na atmosférické benzíny VTi od PSA/BMW Megane podle mě adekvátní protizbraň nemá, mají na ně jen motory 1,4 CVVT a 1,6 CVVT od Kie (přečti si test i20 vs 207 a posuď sám). Jinak na 1,4 TCe a 2,0TCe stačí peugeoťácká 1,6 THP. a hlavně svým image. Ale co je hlavní - Rencek je pro mě pořád jen nadprůměrně poruchovým vozem. Nevykládej si to zle, nikomu tuto myšlenku nevnucuji.
C4 stavím níže než 308 z několika důvodů. Předně má podle mého názoru nevzhledný interiér, horší ergonomii, malý kufr a horší řazení/řízení. Zase můj subjektivní názor, neberte si jej nikdo osobně.
V C4 i 308 jsem seděl.
C4 stavím níže než 308 z několika důvodů. Předně má podle mého názoru nevzhledný interiér, horší ergonomii, malý kufr a horší řazení/řízení. Zase můj subjektivní názor, neberte si jej nikdo osobně.
V C4 i 308 jsem seděl.
Stačí napsat, že nemáš rád renaulty a nemusíš plnit tolik řádků nesmyslama. S tím interiérem 308 jsi mě dostal. A mluvit o image a kvalitě Peugotu to asi nemyslíš vážně.
Zato ty mily Pogo nemusis mit ani sve auto v profilu a vsem musi byt jasne v cem asi jezdis (nebo kdo te zivi 😉 ) Jinak si stačí přečíst kterýkoliv motoristicky casopis a test a zrovna Megane neexceluje proti svym rivalum nikde... jedine co je mu dobre pricist k duhu je to, ze je schopen drtit Korejskou konkurenci pomerem cena/vybava... jinak je ale zaostaly jak motory (vyjma TCE) tak zpracovanim a materialy (napr proti zminovanemu PEUGEOTU a proti KII to ted rozhodne vyhra take neni - KIA ma po faceliftu velice povedeny interier, dokonce v porovnani dela i lepsi dojem) a jak je u Renaultu zvykem, nejspis nebude ani v prednich pozicich spolehlivosti, to ovsem ukaze az cas...
Zahoď časopisy a běž se na ta auta alespoň podívat. P308 za Meganem zaostává ve všech stránkách. Tebou zmiňovaný interiér o u P308 oproti Meganu o třídu níž. Také ve všech statistikách spolehlivosti je Peugeot až za Renaultem. Ale to zěžko může poznat člověk jehož sny míří ke Kii. Prostě Renault neumí dělat kýčovitý design a to mnohým lidem chybí. Jiné značky jim to však bohatě vynahradí. A o těch motorech, to už není ani vtipné.
No, vzhledem k tomu, ze jsem mel moznost sedet jak v nove Kii Ceed, tak v novem Meganu (zkousel jsem ho, neb byl v cenove hladine, ktera mne zajima) a taktez v kolegove 308SW tak mam moznost srovnavat a jak jsem napsal... Megane nicim nevynika, realitu podvozku neubijes svymi pseudoargumenty a ESP je u R prave pro tu jeho kvalitu - co nezvlada konstrukcne to dohani elektronika... jednoduche.Proste Megane je stejny lowend jako kterykoliv Korejec at cenou, ci zpracovanim... jen ty atm. motory ma horsi, nez Korea 😉 Co se tyka spolehlivosti, prosel jsem si TUV a mas pravdu - uznavam, v ruznych tridach je R vzdy o par mist lepsi nezli P.Co se tyka meho snu... clovece uz se tu par chytraku jako ty naslo, co si ukajeli svoje ego na mem snu, ale me nebavi snit o nedosazitelnem - byt zrovna Forte Coup nedosazitelny je vzhledem k jeho planovanemu prodeji na trzich jinych nez starokontinentalnich :-! Napsat si do snu Veyron v edici SANG umi kazdy trotl, ale ten sen si vezme na 100% do hrobu.Dal by me zajimalo, kde jsi vzal patent na urceni meritka kyce?! Podivej diskutere, verim ze v mnozstvi lidi z tveho okoli a dale i z mistnich prispevovatelu - se najde jiste hromada tech co budou tvrdit, ze tvoje modla je kyc - pro me treba zrovna interierem... na toto tema nema cenu diskutovat kazdy ma totiz svuj vlastni pohled a vkus.A motory? Pouze Renaulty s prodomkem RS v sobe maji srdce na urovni, ale nestoji 309 tisic jako tvoje modla.Takze v dane cenove relaci je stupen urovne vyrobcu a jejich motoru nasledujici - KIA, RENAULT, PEUGEOT - Kia proto, ze za nizkou cenu nabizi moderni techniku s promenlivim casovanim ventilu a nadstandardnimi vykony/cm3 a Peugeot prohrava diky cenove nekonkurenceschopnosti.Dalsi znacky netreba resit, pze pochybuji, ze ten kdoz v kapse nosi vice penez (nez teoreticky maximalni moznou castku, kterou "obycejny" obcan muze 2-3 za zivot v teto korupci prolezle zemi uvolnit - tj. tech max. 400tis.) bude vybirat zrovna v techto vodach... od tohu tu mame jine krale nizsi stredni.
jj souhlas, meganysti a cedníci se spolu často dohadujou, jen bych doplňil, že já osobně bych bral klidně nového megana nebo ceeda v bohaté výbavě a silnějším motorem než nový oholený fokus nebo pár let ojeté BMW3, je to každého svobodná volba jak se rozhodne 😉
A to je na tom to smutne... majitel Renaultu Megane, nema nejmensi pravo vysmivat se majiteli Ceedu, neb maji auta v naprosto stejne tride, kvalite a cenne... a radoby argument na tema Korea? Ubohost... Kde byli Japonci a kde jsou dnes... vse je otazka vyvoje a financi.V techto dnech je stejne "tvrdacke" zesmesnovat Cinu a jeji plagiaty, ale za 20-30 let... jsem zvedav, pze se toho nejspis doziju.Cina ma jedno obrovske plus narozdil od ostatnich statu a tj. levna pracovni sila, v kombinaci (i s treba licencnim know-how) a dostatkem financi je jen otazkou blizke budoucnosti, nez vyjede z jejich linek auto konkurenceschopne tem Evropskym - v evrope prodavanym.To je proste vyvoj.Z ojetin jsem taky vyleceny... jen jednou v zivote jsem dal za ojetinu lehce pres 200tis a opakovat se to jiz nebude... chtel jsem se vozit v aute stredni tridy, ale za jakou cenu... dnes si radsi koupim nizsi stredni Korejsou, Francouzskou, nebo kteroukoliv jinou, ktera mi nabidne nejlepsi pomer ceny/uzitku/kvality/vybavy pze za svych 400 chci co nejvic - takze nepripadaji v uvahu oholene verze premiantu.Na co mi bude premiant s 80k motorem bez klimy - jo jasne na masaz vlastniho ega, ale ten kdo se vyzna, hlavou mu jiste probehne - hehe, svorcak co si koupil holatko, aby mohl rict ze taky jezdi v premiantovi.Ale ja si radsi koupim nepremii s vykonejsim motorem za stejnou cenu, chytrak me vysmeje, ze jsem svorcak, ale ja ho v jeho kare s 80k svoji "svorckou" rozmydlim jak nic >😁 A on se pak muze treba mazlit s plasty 😄
K informaci, že základní motor 1.4 přišel o 14kW... pokud se kouknu na údaj o kroutícím momentu, pak podle známého vzorce vychází, že udávané hodnoty jsou nesmysl. Při 5000 ot/min a kroutícím momentu 137 Nm má totiž motor výkon už přes 71 kW, tudíž vyplývá, že buď importér a potažmo autor článku udělal chybu v údaji o nejvyšším výkonu anebo udělal chybu o nejvyšším kroutícím momentu. Každopádně, když se podívám, že údaj o zrychlení zůstal stejný jako u předchozí verze, pak to vypadá na chybu u výkonu.
Ale oni to totiz vedia, ze tam chyba je, je tam schvalne, v nemecku trebars cakaju od 'znizeneho' vykonu v zakladnej verzii vyssie predaje kvoli poplatkom za vyssi vykon, takze tam supli papierovych 66, ale podla roznych testov co som cital, to auto jazdi skoro tak isto ako silnejsia verzia.
Na další nesmysly nemá cenu ani reagovat...
Ono totiž ESP v zásadě ani nic nevyřeší. Jenom problém potlačí, aby měl o to větší následky, pokud na něj ESP nestačí.
Navíc i v pasivní bezpečnosti je Mégane před Ceedem (viz euro n´cap). Obecně si myslím, že srovnání Ceedu a Méganu není moc na místě, zatímco Mégane patří k nejlepším mainstreamovým kompaktům, Ceed je stále ještě spíš lowend (byť šel hodně nahoru oproti těm předchozím hrůzam od Kie) a v tomto ohledu tak může soupeřit spíš s Citroenem C4, Opelem Astrou, atp.
a z hlediska motorů..nevím,že by Renault měl tak výkonově schopné motory jako Kia. Jestli ti ten hlučný diesel 1.5 dci připadá lepší než 1.6 CRDi VGT s 93 kw..tak to se vrať nohama na zem a v obou autech se pořádně svez a poté rozvíjej takový debaty.
Cee'du chybi verze 4x4, nebo alespon minimalne verze se zvednutym podvozkem alespon o 2-3cm, aby se s nim dalo najet na obrubnik u chodniku