vemte si, jak je dneska hruza neco zhomologovat. Tenhle rok uz by to ani neproslo, protoze na to nemaji stabilizaci a ta je povinna (EU je zas papeztejsi jak papez).
Dalsi vec jsou emisni limity a miliony dalsich EU predpisu, aby se urednicky siml nazral.
Dneska proste nevemete nejakou seriovou osmnactistovku, nepredelate tomu saci kanaly, strikacku,setrvak, kovane pisty, ostrou vacku ladene svody a hura s tim na cestu. I auta pro potencionalni darce organu musi plnit euro 5 a mit esp, tak co byste chteli..
Ten design to ale neomlouva, misto Kaipan se to melo jmenovat Skoda Trolino, uz jsem to nekde psal a tohle auto fakt ze vseho nejvice pripomina ceske trolejbusy.. technika skoda, nabastlene svetla a misto sberacu proudu oblouky az do nebes.
Amatérizmus nejhrubšího zrna. Proč prostě ten motor z Fabie včetně nápravy nestrčili dozadu tak jako to udělali u K1 Attack s motorem z Hondy? Mohlo vzniknout podobně hezké auto s klínovitým profilem a ne taková pomačkaná obluda s vysokým širokým předkem.
Nechápu tvůrce, že tohle pustil ven, přece musí taky vidět, že tohle je ostuda k smíchu. Nižší cena než u kopie Lotusu 7 to nezachrání - ten se zase jako starší ojetina prodá za mnohem vyšší cenu než tohle.
Něco jako levnější než můj oblíbený K1 Attack na trhu chybí, ne každý potřebuje extrémní výkon, ale motor vzadu a pohon zadních kol za rozumnou cenu, na to by plno lidí slyšelo.
Ronaulte já chápu, že u tebe 200tisíc nehraje žádnou roli při výběru, ale holt každý není jako ty a musí se řídit nějakým rozpočtem. Navíc tohle není konkurent stavebnicím a lá Lotus 7.
problém je v tom že aj ked je to male lacne malo byto ako tak vyzerat... Chapem ze dobrí dizajnéri su vzácnost a * dobre platená vzácnost a ze nie kazdý kto stavia vo vlastnej firme auta má nadanie chipa foosa ale..... Ale ked to do * neviem tak to nerobím..Ked neviem spievat nejdem do superstar inak budem na smiech vo hviezdnej rote...Ked neviem navrnut normalne auto tak ho nekreslim lebo inak sa budu ludia smiat ako sa smeju ked viduia tento zázrak
1. design je děs
2. je to stavebnice, takže cena uvedená v článku je finálová pro "lenochy"
3. je to stavebnice, takže používá díly ze sériových, velmi rozšířených, aut, a mezi malými vozy zadní náhon nikdo nemá a asi už nikdy mít nebude (možná BMW řady mínus1)
Ten kdo chce zadní náhon musí jít pro jinou stavebnici (na výběr jich má dost), ale ty jsou cenově jinde nebo si musí sehnat knížky s plány na postavení Lotusu 7 na netu.
Beru, že jako stavebnice za zlomkovou cenu to není špatný nápad, jen bych proti tehle zrůdě se světly z Fabie dal přednost právě tomu modelu 57, už ten je v dnešním provozu výstřední více než dost...
Tak základní cena za hotový základní model s 1,6 je dle českého ceníku 769 000 Kč, ale je to zadokolka, hotové auto a originál, ne laminátová obluda.
Chápal jsem Kaipan v dobách, kdy přestavovali Favority, docela i vkusně dělané auta, sic s předokolkou a za rozumné peníze... Ale tady mi to moc do hlavy nejde...
Starou belu, vypadá to zoufale hnusně, jako parazit z Vetřelce. Pokud by šlo o "kvalitní osvětlovací techniku", jistě by se našla taková s příhodnějším tvarem světel pro tento typ vozu, např. z VW beetle, Mini, Fiatu 500, cokoliv, ale toto..
Dalo to prácí ale nakonec se to povedlo!!!! Konečně někdo překonal kýče od Mansory! Ještě pár doplňků od Milotecu a bude hotovo. >:D No a za podstatně nižší cenu.
Chtel jsem zajasat, napsat neco ve smyslu zlaty cesky rucicky, ale bohuzel. Chce to alespon predelat ten predek a bocni prahy- to je hruza. Pridat zadni nahon, resp. moznost vyberu-treba na zakladu starsi bmw3, motor minimalne 1,6(i kdyz ten si tam muzete dat skoro jakykoliv).
Metalex to halt neni.
Kaipan cílí na zákazníky, kteří si staví v garáži auta. Těch půl mega je cena pro "lenochy" co si to auto nechají postavit Kaipanem.
"Proti" Caterhamu má model 57, nikoliv 14, 15 a 16, kteří netouží po Lotusu 7. Jsou prostě určeny pro výstřední fanoušky aut. Nic více, nic méně.
Tak tos ted dost ujel, Caterham je za petikilo tak maximalne ojety (a to hodne) a pokud chces novy, tak za pul mice zapomen - to je jen zaklad stavebnice...
Nicmene i v Kaipanu s prednim pohonem zazijes hromadu ridicske radosti, to mi ver.
Bohuzel o to drive si sam potvrdis, ze v teto kategorii je zadni nahon opravdu ten jediny spravny.
Kazdopadne davam Kaipanu za "my first britsh-like-weekend-car" palec :yes:
Myslím, že si nepochopil jeho sarkazmus... Jemu je jasné, že to má predný náhon, on im to skôr vyčíta ako rieši ktorá náprava je poháňaná. ;-) Takýto "adrenalínový" otvorený športový automobil musí mať skrátka pre maximum zábavy zadný náhon a nie predný, navyše poháňaný 1,2-kou.
Dosud jsem za nejošklivější české auto považoval Fábii II před faceliftem, ale tahle kreatura ji s přehledem převálcovala a dostala se jednoznačně na první místo 8-s Co se týče ceny, řekl bych, že za její výšší je to, že chtějí vyrobit 40 kusů za rok a ty musí zaplatit vývoj a uživit výrobu, proto na každém autě musí být dostatečná marže - což chápu, ale co nechápu je, ten design :no:
No asi by bylo lepší kdyby kaipan udělal přestavbu na bázi škody FII. Místo stávající čtrnáctky. A auto na vývoz by bylo asi lepší kdyby se dělal kiapan 57 s technikou 1.8tsi a klidně by to mohla byt i čtyřkolku. Ale věřím že si kiapan 16 někdo koupí.
Co má společného posouzení chování zadokolky a předokolky v tom, jestli jsem v tomhle autě jel. Kaipan se snaží stavět auto typu Caterham a jiné podobné, tam se předokolky vůbec nenosí a nemá smysl o tom vůbec diskutovat. Navíc za 500t to není zrovna málo, stavebnice Caterhamu nevychází až o tolik dráž, má větší výkon, zadní náhon a koukatelný vzhled...
Musím se přidat k ostatním názorům. Ač chápu, že na karoserii tohoto typu není snadné něco vymyslet, je to hrůza :-| Okolo Kaipanu často jezdím a říkám si, že když se trochu rozjedou, tak udělají něco pořádného, pěkného. No zatím mi jejich výrobky stále připomínají šílené patvary Leepua z Bangla Bangers :no:
přesně mě se taky tohle auto líbí a právě první co mě zaujalo byli ty světla z fábie který se tam podle mě i hodí :-) a příjdou mě tak hezky zakomponovaný do celkového tvaru já dávám :yes:
... ale ono to jinak nejde. Čert vem pohon, motor nebo světla z Fabie. Průšvih je to jako komplet. Obrovská přeplastovaná příď ze špatné tuningové firmy naroubovaná na staré dobré retro, to nemůže nikdy fungovat :no:
Jak už tu někdo psal, méně je někdy opravdu více.
PS: alespoň na prezentaci tam mohli dát bi-halogeny a ne ty "staré" paraboly, co jsou snad jen v nejnižší výbavě FII 8-s
Byl jsem fanda Kaipanu a stále uvažuju, že bych šel jednou do 47 nebo 57. Tak jsem nějak doufal, že bylo dost negativních reakcí na design 14 a 15, a že se třeba zas budou chtít přiblížit původnímu Lotusáckýmu dyzajnu, třeba nějaký kompromis mezi 57 a 14, ale tohle se mi tedy díky tomu předku nelíbí ještě víc, achjo :-(
A už jsme zase u tvého teoretizování... Jel jsi v tom někdy??? Jasně! Se zadním pohonem by to bylo něco jiného... Ale i tak sedíš pár centimetrů nad zemí,motokárový posez,motokárové řízení,vítr ve vlasech,vůně benzínu,lehounká konstrukce... To jinde za tyto peníze (v reálném provozu) nezažiješ :-!:yes:
No ty rendery jsou vůbec docela veselé, jednak zvláštní pojetí perspektivy, jednak např. provedení zadních světel, převrácená textura (nápis DUNLOP na rezervním kole) atd... a jednak to auto vypadá na skutečných fotografiích opravdu jinak než na renderech. Myslím, že s tím designem šlápli trochu vedle, a vlastně nechápu celou koncepci toho auta, pro koho to je, k čemu to má sloužit, ten přední náhon jsem nepochopil vůbec, ale což :-)
Proc mam pri pohledu na fotografie pocit, ze jsem se v casoprostoru prenesl o 5 let zpatky nekam do Ciny?
Ne, takhle opravdu ne, pratele. Chapu snahu o "optimalizaci" nakladu recyklaci existujicich dilu, ale vsechno s mirou. Tady Mira evidentne zustal stranou...
Nezlobte se na me, ale to ani nepojede, pohon na predek, designo (ten je subjektivni) je tezkej hnus :no:
Jen blazen nebo hrdina da za toto vozitko pul mice. Jakakoliv MX-5 poslouzi lepe...
Pytlik na bliti na 5m nastavci, at nedelate bordel, az se k tomu budete blizit, maskovaci sit (doporucuje se pouzit vzdy kdyz vozidlo stoji a pri jizde do 30 km/h).
Priplatkova vybava:
Dvere co vypadaji jako nabourane, aby se dalo cele auto vydavat za nabourane, ze to takhle hnusne puvodne nebylo.
Sorry, jsem velmi silny propagator ceskych vyrobku, ale tohle je proste ostudny amaterismus z poloviny osmdesatek. :no:
no jo takhle nějak vypadá současný ryze český výrobek...a to ještě používáme díly z výběhové fabie a motor VW...wow...máme na co být hrdí... :yes::yes: a pak nadáváme na čínské plagiáty...
ty čínský děsy. Nebo novej velorex. Minulej Kaipan nebyl moc hezkej, ale ještě to šlo. Tadle věc se těma fabiáckejma světlama fakt dostala na úroveň hrůz z rozvojových trhů. V Kaipanu by se jim určitě vyplatilo přizvat k navrhování někoho, kdo designu aspoň trochu rozumí.
Tvar "masky" je otřesný... Konečně na horních renderech je vidět, jak moc je ošidné něco designovat na počítači (a neumět to na 100% nebo nemít to nejlepší vybavení). Ale tady by asi hliněný model nepomohl.
Presne tak. Tohle auto neni ani prakticke, ani sportovni, ani rodinne a uz vubec ne terenni. Takze at uz pochazis z jakekoliv skupiny a chces si ho koupit, budes mezi svymi "potrhly" nadsenec. A o tom to je. Pocet prodanych kusu za rok to potvrzuje. Presto je to auto vzhledem vyjmecne a rozhodne ne osklive.
To není auto pro tebe!!! To je auto pro lidi, co vnímají jízdu autem trochu jinak, než je nutnost přemístit se z bodu A do bodu B a vypadat u toho hezky! ;-)
"Sporťák" postavený z vybrakované Fabie II, motor 1.2, náhon na předek, odpudivý design a to celé za půl mega? Děkuji, nebudu. Za ty prachy seženu 4-5 let staré trojkové BMW, které mě povozí podstatně líp (i za deště a v zimě) a navíc bude hezké.
no co to je toto...?? >:D ta světla z fábky...? to byl takovej problém vyvinout originální světla...? jo jasně i Noble měl zadek z mondea z roku 1993 ale taky to byl trochu jinej kalibr auta u kterýho mu to člověk promine...tohle bude akorát výsměch tomu kdo za ty prachy vysolí... ;-)
Cena je vyssi, neni to ani pro zabavu (okruhy), ale rozhodne to ma styl a neni to vsedni mys. Jako vikendove ci vyletnicke auto bych ho bral hned. Svetla z Fabie jsou zapracovany primo genialne.
Pul milionu. Jenze ja ted potrebuju predelat stodolu na obyvak. Sakra, takze az Kaipan 19.
Najvtipnejsie na tom celom mi pride, ze keby toto auto vzniklo v rusku tak ho autori clanku za ten otrasny dizajn(auto pre tatka smoula) zakopu pod ciernu zem, ale kedze vzniklo v cechach tak sa pise o jeho buducej expanzii do zapadnej europy :no: ....kazdemu autu ktore vznikne v cesku alebo na slovensku fandim,ale toto fakt nie...este aj prvy koncept dartz mojo s podobne narubanymi svetlami z peugeotu 206 mi pripadal,ze ma dospelejsi dizajn a to uz je co povedat :-!