Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bazar: Škoda Octavia I – Velký dům na malých základech

Aureola kolem první „oktávky“ už vybledla a my se můžeme s odstupem času podívat, co na prvním novodobém bouráku z Mladé Boleslavi učarovalo masám.
Zpět na článek
12. 8. 2019 08:25
Re: Souhlas
To ti řeknu naprosto jednoduše. Protože ta Octavia 1 na rozdíl od tý dvojkový Laguny najezdila spolehlivě stovky tisíc kilometrů a po silnici ne jako Laguna na podvalu cestou do servisu :D A Řízení s hydraulickým posilovačem nebylo vůbec tak tupý. Alespoň si cítil co ti dělají kola. Dnešní elektrický posilovače, který odizolují řidiče, takže nic necítí si o takový zpětný vazbě můžou nechat leda zdát.
Avatar - Ronault.
11. 8. 2019 00:22
Re: Souhlas
Trochu trpí? Trochu? Už základ je bída.
Teď jsem měl na týden jako náhradní vozidlo Octavii I TDI 4x4, nechapi, jak jsi tohle hlučné, nekomfortní, uskakane s tupým řízením mohl vůbec si dovolit kdysi srovnat s Lagunou II.

Ale český Pepík Octavku miloval. Přitom Škodovka uměla a umí lepší auta, třeba jedničková Fabia byla ve své třídě ve své době špička, Octavia měla jen velký kufr a zbytek nic
Avatar - Ronault.
11. 8. 2019 00:15
Re: nojo
Velebit jednickovou Octavii za jízdní vlastnosti a srovnávat s aktuální Fabii...to chce hodně odvahy nebo nesoudnosti :D :D
I ta jedničková Fabia v technických pasážích jezdila lépe než Octavia I, natož trojková
23. 4. 2012 09:36
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
co sa tyka vybavy sa octavia spolu s golfom predaval naozaj v holobyte. Ostatne znacky na tom boli lepsie a to ci uz opel, ford ci francuzi. Staci si porovnat aj bazarove kusy.. Octavia s prednymi svihadlami je bezna zalezitost, najdi napr focus ci astru s prednymi svihadlami..
25. 2. 2012 19:34
Re: Skvost
No tak teda nevím, mám ochcávku první generace s haldexem první generace a na zpátečku mi pohon spíná úplně normálně.
30. 1. 2012 17:44
Nevím...
kolik bylo panu redaktorovi let v roce 1996, kdy první Oktávie vyjely z MB do světa (a byl-li už vůbec na světě), ale co já pamatuju, tak O1 byla v nižší střední třídě opravdu na špičce.Vezměme si to tedy popořádku:
Vnitřní prostor: Tady Oktávce uškodilo především to, že zblblí novináři jí ihned zařadili do střední třídy a porovnávali jí např. s Mondeem, Passatem, Lagunou atd. Přitom auto patřilo o třídu níž a vnitřní prostor byl celkem slušný, vepředu dokonce nadprůměrný, stejně tak na šířku vpředu i vzadu a místa na hlavu taky nadprůměr a to dokonce i vzadu. Vzadu to bylo nejhorší s místem pro nohy, ale žádná tragédie to nebyla, spíš horší průměr na tu dobu. Tehdejší němečtí konkurenti (Golf, Escort, Astra) na tom byli podobně. Více místa pro kolena vzadu měli jenom Francouzi a někteří Japonci. Ale rozhodně nebyl Golf 3 nebo první Toledo prostornější než O1 jak někdo psal nahoře, o Felicii se nemá cenu bavit vůbec.....to je snad špatný vtip?
Jízdní vlastnosti: Opět, v roce 1996 to byla špička nižší střední, víceprvkové nápravy vzadu byly výsadou aut od střední třídy nahoru a to ještě zdaleka ne všech) a navíc Octavia nebyla zamýšlena jako sporťák, nýbrž jako rodinné auto. Takže pokud někdo nazve její podvozek tragédií, měl by se nejdříve svést např Renaultem Mégane první generace, Fiatem Brava, Kií Sephia, Opelem Astra F, Seatem Toledo 1, Daewoo Nexia apod., tam to opravdu tragédie byla. Samozřejmě že byla i lepší auta (např. Civic nebo Mazda 323F), ale to byly vozy jiného zaměření.
Motory: Diesely nejlepší ve třídě, spolu s Golfem a Audi A3, benzíny průměr (1,8 20v nic moc, naopak 1,8T špička, ten se však objevil až později). Celkově tedy lepší průměr.
Poznámku páně redaktorovu o hlučném interiéru rovněž nechápu, nevím jaké auto ve třídě bylo tehdy výrazně tišší, ale těch hlučnějších než Octavia byla drtivá většina. Nevím, co autor pokládá za "kostrbaté řazení", zřejmě nikdy neměl nikdy v ruce ředící páku staré Astry nebo Escorta, o Francouzských převodovkách raději pomlčím. (oět, řazení Oktávie bylo na tu dobu špičkové, přesně vymezené dráhy, krátký krok).
Výbava: v základu nic moc, ale srovnatelná s německými konkurenty. Francouzi, Japonci a Korejci zde Oktávku poráželi.
Spolehlivost a kvalita dílenského zpracování: Na danou třídu a rok vzniku špičková, proti Francouzům, Fordu a Opelu dokonce famozní, překonala dokonce mateřský VW. Japonci byli ještě o chlup lepší, ale kvalitou materiálů určitě ne, naopak jejich příliš tenké plechy byly dost náchylné ke korozi. Oktávia měla oproti dnešním autům jen minimum dětských nemocí, z nichž drtivou většinu se v průběhu výroby podařilo odstranit.
Největší výhodou Oktávky proti evropské a asijské konkurenci byla nadprůměrná antikorozní ochrana, v tom jí mohli konkurovat pouze výrobky koncernu PSA. (OCT 1 a AUDI A3 byly první auta v nižší střední s 10ti letou zárukou proti korozi!)
Samozřejmě časem se na ní konkurence začala dotahovat a v něčem jí i překonala, například v roce 1999 Focus 1 jízdními vlastnostmi a o fous lepší prostorností vzadu, ovšem kvalita prvního fokusu byla nevalná, interiér bakelitový, auto navíc kvetlo jako jarní zahrádka a motory sotva průměr (diesely od Forda, stejně jako od Opela, to byla noční můra tehdejších řidičů, a hlavně servisů).
Ve srovnání s dnešními auty už asi neobstojí (bezpečnost, výbavy, jízdní vlastnosti), ale spolehlivostí, robustností, snahou nešetřit ve výrobě za každou cenu a nenáročností na údržbu je jasně převyšuje.
Omlouvám se za toto slohové cvičení, ale bláboly pana redaktora a některých "odborníkůnavšechno" v diskuzi mě nedaly, abych se je nepokusil uvést na pravou míru.
P.S. S Oktávií 1 jsem najel několik set tisíc km a ostatními jmenovanými i nejmenovanými auty jen o něco málo méně, takže si myslím, že vím o čem píšu. (To kdyby měl někdo nutkavou potřebu rýpat).
:-)
6. 1. 2012 10:50
jízdní vlastnosti
opravdu tomu nerozumím, pročtěte si recenze kolem roku 2000 kdy je podvozek vynášen do nebes :). Zajímavé je že stejný podvozek tehdejšího golfu se pořád posuzuje jako dostatečně dobrý i dnes. Já si naštěstí tehdy koupil suzuki baleno které mělo údajně špatný podvozek tehdy i teď :-) ale jezdilo se mi s ním velice dobře (pravda je že kombi je na tom rozpoznatelně hůř)
Avatar - !GAS!
6. 1. 2012 08:06
Re: Článek
Souhlasím a rovněž chválím autora. Jelikož jsem donedávna pracoval s koncernovými vozy, mohu většinu popisovaných vozů jen potvrdit. Pravdou zůstává, že v ČR je brána Octavie jako vůz, který motorizoval valnou většinu populace podobně, jak tomu bylo za starých časů s eMBéčkama a tak většina majitelů nerada slyší kritiku . ;-) A to že je v textu pár nepřesností, jako že například Hladex v Octavii I. 4x4 nezabírá na zpátečku mi nijak nevadí, jelikož ani já si nebyl do okamžiku kdy jsem to vyzkoušel jistý.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
5. 1. 2012 10:16
Re: článek hotov za 5 minut :)
Doplním tě. Audi opravdu označuje Quattro i pohody 4x4 s Hladexem. A to v A3 a tuším i TT ;-)
5. 1. 2012 02:23
Re: článek hotov za 5 minut :)
O to jestli jsem s Haldexem jel nebo nejel, ale vůbec nejde, nejel. Jde o to, že tu srovnáváte dvě naprosto odlišné koncepce, a to Haldex (připojitelný pohon zadní nápravy za snížených adhezních podmínek) a klasické 4x4 co má např. Subaru, (Symmetrical AWD). Rozdílné koncepce se srovnávají těžko, a to proto, že tam, kde má jedna výhody, má druhá nevýhody a naopak. To, že mám jistá fakta načtena, nepovažuji za negativum, právě naopak. Jinými slovy, to co je pro vás prodleva, "která se dá přežít," je pro druhého něčím, co nechce akceptovat. Jinými slovy, vaše logika, "že se s tím dalo žít," je trochu mimo. Ono se totiž "dalo žít" i s Trabantem a i přesto se jich lidé milerádi, (když viděli modernější západní auta), logicky zbavili.

O tom, že je Haldex I. generace je dnes již zastaralá technologie se asi přít nemusíme. O tom, že by Audi označovalo některé modely s Haldexem jako quattro nevím, nicméně pokud se tak dělo, je to samozřejmě špatně a renomé automobilky to nepřidá. O tom, že drtivá většina uživatelů nepozná v rozdílných koncepcích rozdíl, není sporu, nicméně, (o tom pokud vím), ani nebyla řeč. První, co přišlo na přetřes, bylo vaše srovnání Haldexu a stálého pohonu 4X4. Závěrem chci říci, že i když bych asi jako běžný uživatel poznal rozdíl v jednotlivých koncepcích málokdy, tak NE, Haldex skutečně 4x4 není, (nebo alespoň po drtivou většinu času ne), zatímco zmiňované Subaru, stálý pohon 4x4 má.
5. 1. 2012 00:25
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Tedy, i když ve SM tu a tam něco ujede, zajímalo by mě, co si v trafice tedy vybrat. Poslední měsíc jsem se díval po konkurenci, řekněme do 30káčé...a nějak mě nepřesvědčila...
Jako bulvár bych spíš bral bratříčka Auto Tip, který se tak i trochu profiluje.
Na druhou stranu, leckdy ani SM není výhra a tu a tam se tam objeví zarážející minitesty, jak Touran s automatem, který vyřazuje rychlost pro úsporu paliva - celý článek věnovaný pocitům redaktora ve stylu "je to divné", ale nikde se nezmínili, kolik to prakticky uspoří paliva...
Ale jak říkám, konkurence mě přesvědčila ještě méně...a upřímně ocením tip na co se podívat v trafice.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
4. 1. 2012 20:18
Re: o1
Jasně, teď jsem měl na mysli současný stav, kdy je OI ojetina. Ty váhy vzduchu tehdy byl strašný průser. Stálo to neskutečnou raketu.
Avatar - Ronault.
4. 1. 2012 19:16
Re: o1
Jenže tohle taky vždy nebylo. Když byla O1 na trhu krátce, tak díly levné nebyly, takové nejčastějí věci jako váha vzduchu u TDI byla asi 4x dražší než teď... ale tak je to všude. První rok, dva jsou díly extrémně drahé, pak se první druhovýrobci dostanou na trh a ceny pomalu klesají a klesají... a nejednou se třeba dá vyměnit i jen čep ramena a ne celé rameno, jak to bylo na začátku...
4. 1. 2012 19:06
Re: článek hotov za 5 minut :)
Viděno dnešní pespektivou především vždy musím vědět kde začínají a kde končí možnosti mého auta a jestli pohon funguje s prodlevou (ta je minimální) k tomu patří. U quatrra ve zmíněném voze zase byla prodleva způsobená reakcí tiptonicu. A tvrdit, že připojitelný pohon tzn. haldex není 4x4 je nesmysl, pár testů i zde na auto.cz potvrzuje že to funguje. Navíc i v první generaci haldexu se audi nestydělo nazvat ho quttro. Z práce mám zkušenosti i se 4. generací u octavie scout a u té řidič ani nepozná, že to není stálá 4x4 (myslím tím běžný provoz 12 měsíců v roce) pokud nejste rallyeový jezdec. Nevím proč bych to nemohl srovnávat. Zajímali by mě vaše zkušenosti a né jen to co si někde přečtete (podle toho co píšete v jiných diskusích)
Avatar - roman.rs
4. 1. 2012 09:19
Re: Souhlas
No mezi TDi a PDi je velký rozdíl, Tdi je rozhodně spolehlivější, TDi mě nikde nikdy nenechala, porouchané turbo tlačilo do výměny sice málo, ale fungovalo. 1.9 PDi v Octavii II je sice trochu hlučnější, ale v celku spolehlivá, vím, že naprostá tragédie je to s 2.0 PDi 103kw a samozřejmě tebou zmiňovanou 125kw. Jestli ti mohu radit, kup si common rail a nejlépe japonce.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 22:37
Re: o1
Víceméně souhlas. Brzdy slabší byly i na tu dobu, ale jak jsi řekl, tak Octavia není a ani nebyl sportovní vůz.
K té spolehlivosti. velká výhoda OI je, že i když se něco pokazí, tak je to opravitelné na pár korun, přesně jak říkáš. Všeho je na trhu dostatek a i nové díly jsou za pár korun. Kde se na to hrabou moderní auta, u kterých je kolikrát 10 000Kč za servis jako plivnutí.
3. 1. 2012 22:34
Re: Výrok...
Souhlasím s názorem, že šlo asi těžko udělat z LX SLX, ale díly se kradly ve velkém. Bydlím v TU a vím, že ve Vrchlabí se ztratilo vše, o co byl zájem. Od hliníkových kol, přes elektroniku až po celé motory. Byl případ, když policajti našli celou garáž zarovnanou motory pro Škodovky....
3. 1. 2012 22:30
o1
O com je tato diskusia? Octacvia 1 bola dobre auto pre obycajnych ludi, velkuy kufor, spolahlive, pomerne kvalitne, s dobrym dizajnom, najma po facelifte, s peknym interierom.
Je podstatne aky ma podvozok? ake ma jazdne vlastnosti? To neni ziadny supersport, ani vyssia trieda, je to ludove auto tak sa na to aj pozerajte.

Co pisete o motoroch ze niektore vela zrali apod, to su motory VW a boli vo viacerych autach tak tieto pripomienky nechapem.

Ze slabe brzdy? ktore? 81kw mali ako jendy z mala aut v z tej tiredy v tej dobe kotuce vzadu. Miesto v predu je uplne v pohode a najma do sirky je to parada. Vzadu pomenej, ale to je dan za podvozkovu platnormu golfa 4.

Mam octaviu od roku 2004 ked mala vraj 150 000 nebehal som skoro 100 000 km a pokazilo sa mi 2 x otvaranie okna, brzdovy vypinac, vaha. Vsetko to stalo par korun tak mi nehovorte o spolahlivosti.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 22:16
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Nikdo tady netvrdí, že to bylo světoborné auto, ale na druhou stranu musíš OI srovnávat s dobovou konkurencí, ne s konkurencí O Tour, nebo OII.
Prostornost byla tragická.
Jízdní vlastnosti- nevidím problém. OI ještě nezasáhla ta vlna nutně sportovních jízdních vlastností (jako třeba Xsaru), navíc tomu koncepce s krátkým rozvorem a dlouhými převisy ani nenahrávala. Podvozek držel stopu pěkně a komfort na 15" byl taky slušný. Zkrátka hezký průměr až nadprůměr k dobové konkurenci.
Výbava žalostná, ovšem zase. Tehdy se nenosilo jako dnes mít plnou nálož hned v základní ceně. Líp na tom byli trošku francouzi a korejci, samozřejmě, jinak Octavia nijak nevybočovala. Vyšší cenou už ano, ale to bylo jen otázou ČR nebo SR. Ovšem kdo tehdy nabízel možnost mít top výbavu LaK nebo pohon 4x4 a další možnosti individualizace?
Benzíny byly si myslím na tu dobu ok.
Spousta lidí zapomíná jak věci byly dřív a srovnává to s dneškem, kdy je vše jinak. Neříkám, že se Octavia nemá kritizovat. Ta bídná prostornost byla vyloženě přešlapem, nebo ošklivá palubka před fl a po fl dokonce pokračovala v classicu, ale vše má své meze.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 21:57
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Nesleduji tvé příspěvky, abych věděl co si kde napsal. Názor můžeš mít na SM jaký chceš, já ti ho neberu ani ti nevnucuji svůj, ale rubrika bazar tam je skvělá.

OI byla v době, kdy se vyráběla jako stěžejní model a měla stejně staré konkurenty, spička třídy. Samozřejmě měla své vady, to tady nikdo netvrdí, že ne, ale rozhodně to nebyl krám, jak ji tady všichni nazýváte.

Nebráním Octavii, to auto bych si nikdy nekoupil, ale zase vím, že je to solidní auto, které mělo na svou dobu nepopiratelné kvality. Ale na to se rychle zapomíná, já vím.
Avatar - zdravy rozum
3. 1. 2012 21:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2012 21:43
Re: Skvost
Měli jsme O1 s TDI 81 kW. Koupili jsme ji tenkrát se 130-ti tisíci km a prodali se 180-ti tisíci. Za tu dobu se měnily pouze ložiska v předních kolech. Jinak absolutně nic (kromě spotřebního materiálu). Průměrná spotřeba byla do 5-ti litrů a rekord byl cca 4,3 l při cestě do Norska a zpět s plně (4 lidi a bagáž) obsazeným autem. Palubní počítač normálně ukazoval o 1 l méně. Tento fakt využil prodejce bazaru při následném prodeji, když budoucímu majiteli ukázal průměrnou spotřebu z našeho výletu do Norska na úrovni 3,3 l na 100 km... >:D a ten absolutně nechápal....
3. 1. 2012 21:36
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Článek je zbytečně kritický, to je pravda, nicméně vnitřní prostor byl už tehdy značně lepší u jiných značek, a to jak příčně, tak podélně, to ale bylo dáno spíš tím, že Češi potřebují "stěhovák" a ne auto. Pokud člověk neměl na vyšší motorizace, výbava byla žalostná, jízdní vlastnosti už v té době byly průměrné. Většina benzinů "žrala a nejela." Pro nenáročného motoristu jistě dobrá volba, ale jinak to bylo auto, které ničím neurazí, ale ani nenadchne. Ještě k té kritice. Ano, je možná napsána školácky, ale špetka pravdy na ní přece jen bude. Spíš je to tím, že kritika domácí automobilky se nikde moc nenosí. Oni pár "přešlapů" udělali i Němci. Např. minulá generace X3 nestála co se komfortu jízdy a materiálů týká za nic, minulá generace Mercedesu ML měla jízdní vlastnosti lodi a viděl jste v nějakém německém testu, že by to bylo kritizováno? Já ne.
3. 1. 2012 21:29
Re: Kráva, primitiv, opožděnec a zloděj
>:D pobavils (ne, jim se nesmeju)
3. 1. 2012 21:19
Re: Popularita
dobrá story, já bych podle popsaných závad spíše přerazil řidiči ruce a nohy a nechal ho jezdit sockou
Avatar - Katikakus
3. 1. 2012 21:17
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Svuj nazor na Svet Motoru jsem tady vyjadril nekolikrat, naposled dnes, pod clankem o setreni paliva vyrazovanim.
Ne Auto-Blesk nectu a blaboly jeho redaktoru me nezajimaji. :no:

OI se prodavala jeste v roce 2010, ale i v dobach nejvetsi "slavy" to byla docela tragedie.
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 21:06
Re: podvozek
Kluci se evidentně nemohli rozhodnout >:D
3. 1. 2012 21:03
Re: podvozek
to buď v klidu, na Scenica 8 typů žhavících svíček během jednoho roku výroby
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 20:59
Re: podvozek
Taky možnost, pochybuju, že zrovna tenhle člověk by dle vin neuměl nakupovat...
3. 1. 2012 20:48
Re: článek hotov za 5 minut :)
Viděno dnešní perspektivou, je Váš článek tak trochu nesmysl. Proč bych si měl na něco zvykat? Tehdy to byl možná vcelku slušný pohon 4x4, (i když vlastně Haldex 4x4 není), ale z dnešního pohledu je to naprosto mimo. Navíc srovnávat Haldex I. gen. s Torsenem je zase mimo.
3. 1. 2012 20:43
Re: podvozek
podle VIN jsem si jednou koupil v autorizovaným Škoda servisu jinej díl než jsem měl v autě. Ačkoliv mě prodejce přesvědčoval, že tam mám podle VIN určitě tohle čidlo tak tam ve finále bylo jiný, takže koupi podle VIN bych taky neviděl jako 100%
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 20:37
Re: Výrok...
Jsem stejného názoru. Autor textu si zjevně nevidí na špičku nosu, předkládá nám tady nepodložená fakta a označil zaměstnance Škody Auto za zloděje. Navíc ve článku blbě a neprofesionálně napsaném až to bije do očí. Redaktora už asi může dělat každý :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 20:33
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Dobře Octavia Comfort existovala v jiných zemích, ale myslel jsem, že se bavíme o českém trhu. To bysme potom sem mohli zatáhnout ruské Octavie, čínské, řeckou Octavii GT a to by se našemu pánu odborníkovi asi zamotala hlava.

Odpovím ti otázkou. Četls někdy rubriku bazar ve Světě Motorů? Ne? Tak si ji přečti, abys věděl jak má vypadat článek o bazarovém autě. Ono je totiž dost jednoduché zkritizovat slabé jízdní vlastnosti, nepřesné řazení, hluk a já nevím co všechno a odkazem na dnešní dobu, kde je vše samozřejmě jinak. U bazarových aut se musí přece přihlížet na věk vozu a zohledňovat jeho vlastnosti k roku výroby. Tak jako to dělají v tom SM. Pan pisatel očividně zapomněl, že auto vzniklo v roce 1996. Nebo tobě by se líbilo, kdyby někdo udělal bazarový test např. Felicie a vysmíval se tam jízdním vlastnostem? Řízení bez posilovače? Slabým brzdám? Určitě ne a o pisateli by sis myslel své. To samé přijde hloupé mě. Octavia měla vady, ale pan pisatel ji popsal jako nejhorší auto přelomu tisicíletí. Navíc ještě blbě.

Když byla Octavia nová, tak jsem nevěděl, co to auto je, no a? Později jsem najel v ní hodně km jako řidič i jako spolujezdec, takže mohu potvrdit, že to s ní rozhodně tak tragické není a proto mám k článku tolik výhrad. Stačí se podívat na diskuzi výše a uvidíš, že nejsem sám.
Avatar - PlumJelinek
3. 1. 2012 20:28
Re: nojo
Ono to bude asi právě tím, že z většiny ostatních jde ten lepší pocit >:D Ale i tak to je konkurence, jen prostě lepší konkurence...
Ale srovnávat s tou Fabií to asi není úplně vhodný, Fabie je vyloženě malý auto do města a pro důchodce do Lidlu, je to úplně jiná kategorie. Tolik kritiky na Octávii padá taky proto, že je uměle nadceňována, mezi mnohými je považována div ne za manažerský vůz, ale s těmi skutečnými se samozřejmě srovnávat nemůže. Bohužel, tomuto mezi lidmi rozšířenému statutu odpovídá i cena ojetin, která se drží proklatě vysoko, právě na úrovni mnohem lepších aut.
3. 1. 2012 20:22
Láďo ty jsi asi de#il
Octavia první generace bylo ve své době perfektní auto. I dnes je dobrá, ale tím že ji navrhovali před dvaceti lety je trochu pozadu. Podvozek není uplně optimální, ale co chcete. Jaké jiné auto v této kategorii je lepší? A jaké jiné auto se vyrábělo tak dlouho a hlavně prodávalo tak dlouho. Názor jednoho dementního a zaujatého novináře je uplný nic oproti názoru většiny spokojených uživatelů nejen v ČR. Takže Láďo piš objektivní články a nebo raději nic.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 20:14
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Předmětem diskuze je Octavia I... Jinak se nemýlíš.
Avatar - zdravy rozum
3. 1. 2012 20:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sonny Crockett
3. 1. 2012 19:35
Re: nojo
Jo, chápu, ale srovnávám jen s tím, co jsem řídil. A z toho je právě nejblíže ta Fabie. Všechno ostatní bylo tvrdší, rychlejší, lépe vybavené nebo jsem z toho měl lepší pocit atd. :-) Jen mne překvapilo, kolik kritiky se píše na tu Oktávku a přitom mi subjektivně sedla mnohem líp, než novější Fabie.. Ale asi se to nedá srovnávat. Jinak s tou řetězovou reakcí naprosto souhlasím.. Jediné pořádné sportovní auto je přece oktavia RS, takže když jsem si koupil Fiata, tak jsem byl za největšího magora >:D
3. 1. 2012 19:34
Octavia 1.gen
Bohužel, musím se ke kritice připojit, hlavně co se jízdního komfortu týká. Sedadla příliš měkká a špatně tvarovaná, příčně je prostoru poskrovnu, to je skutečně (u tak velkého auta) přešlap. Jízdní vlastnosti jaksi nejsem schopen posoudit, jel jsem Octavií I. gen. 2x, a to vždy jako taxi. Co se týká prostoru vzadu, tak nevím, ale vpředu auto skutečně působilo stísněně, to mám víc místa ve svém Civicu 7.g, lepší je samozřejmě i výbava, i když chápu, až tak se to s Octavií srovnávat nedá.

Relativně chudá výbava je u Škody tak nějak evergreen, (viz. příplatek za vypínání airbagu u Fabie atd.), takže s tím se zájemce o tento model bude muset smířit. Jedinou výhodou oproti konkurenci je velký kufr. Jestli je to ale 100% výhoda, to ať si zákazník o toto vozidlo zodpoví sám, protože obrovský nákladový prostor je daní za stísněnost na předních a zadních sedadlech. Největší přešlap podle mně je, že příčně auto nenabízí moc prostoru, ale to už jsem v podstatě zmínil. To je ale problém i Octavie II. (před FL), (s verzí po FL nemám zkušenost) a podle testů je to oproti konkurenci i problém Superbu).
Avatar - Special-line
3. 1. 2012 19:05
Výrok...
"Náhradní díly se v automobilce rozkrádaly ve velkém a výjimkou nebyl případ, kdy na zaměstnanecké výhody nakoupená Octavia LX či Classic vyjela z bran s maximální výbavou. "

Je totální nesmysl. Sériová výroba není zařízena na to aby si tam někdo něco domontovával. Za druhé maximální výbava většinou ani do základních verzí domonotvat nejde kvůli nepřipravenosti elektroinstalace či dalších prvků. Jinak dimenzované pak může být např. dobíjení atd. To že by si někdo domontovával např. ABS nebo ESP na lince nebo i mimo ni je nesmysl.
Avatar - Katikakus
3. 1. 2012 18:51
Re: Legenda opředená legendami
Tebe vozili v kufru? ;-)
Avatar - Katikakus
3. 1. 2012 18:48
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Pardale - ad Octavia Comfort:
[odkaz]

Ad clanek - clanek je kriticky, ale pomerne presne predmetny vuz popisuje. Tys byl v dobe, kdy se prodaval jeste usakem bez ridicaku, tak se drz pri zemi s kritikou autora a nabubrelymi vyjadreni o amaterizmu.

PS: S Octavii I jsem najezdil pres 60 tis. km
3. 1. 2012 18:26
Re: Skvost
Pokud bych tedy v životě narazil na nějaký skvost se kterým budu vždy vyrukovat v diskuzích jako o nejlepším autě v širokém známém vesmíru ...
Avatar - petrumr
3. 1. 2012 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PlumJelinek
3. 1. 2012 18:05
Re: nojo
Nemám namysli mermomoci Škodovku, existují i jiné značky produkující konkurenční vozy, což se ovšem pro řadu čechů zdá nepochopitelné. Zajímavé je srovnání např. s Focusem, Civicem, Stilem atd... to jsou dobové konkurenční vozy. Dnes, když je Octavia první generace již pouze ojetina, tak se za srovnatelné peníze dají sehnat vozy o třídu až dvě vyšší, lépe vybavené, prostornější, technicky dokonalejší a s lepšími jízdními vlastnostmi a to navíc při podobných servisních nákladech, to je poté úplně jiné srovnání a když si takovéto vozy za stejnou cenu postavíš vedle sebe, je až neuvěřitelné, že je o Octávii takový zájem. Vysvětluji si to pouze řetězovou reakcí, tzn. dělá to ten a ten, tak na tom asi něco bude a budu to dělat taky.
Avatar - theolli
3. 1. 2012 17:50
Re: zatuhlý lopatky turba
No,já jsem si jednou nechal repasovat turbo na Mazdu 1.8T 4x4 a nebylo to hrozný ale je pravda že se od té doby toho dost změnilo,dělali to ve Strakonicích vedle ČSAD.
Avatar - Bristol
3. 1. 2012 17:36
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
comfort měla druhá generace: jinak to bylo LX, GLX, SLX, L&K...po fl. classic, ambiente, elegance, L&K...nemýlím-li se... ;-)
3. 1. 2012 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 17:27
Re: podvozek
Či já vím, moje auto to nebylo, takže jsem se tím až tak netrápil, až na to, že mě to zdrželo.
Avatar - petrumr
3. 1. 2012 17:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2012 16:49
Re: nojo
Tak Fabie je taky nákupní taška pro ženskou, těžko čekat, že se tam rozvalíš jak v nižší střední. Sedni do nového Focusu nebo Megana - to je oproti první Octavii rozdíl galaxie.
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 16:48
Re: Trvalo to 15 let
Tak to chlapče málo čteš, časopis autodiesel tuším to bylo loni vydal velmi podrobný článěk o Octavii včetně všech problémů.
A to, že nějaké auto má nějaké problémy ještě neznamená, že jej nutně musíš mít a hlavně, že jiné auto je nemá.
3. 1. 2012 16:31
1996-
No páni jsem dosti překvapen, že se ve velkém kradlo o po 1996 a že dokonce prošlo měnění výbavy.... hm...české ručičky ;-\

"Náhradní díly se v automobilce rozkrádaly ve velkém a výjimkou nebyl případ, kdy na zaměstnanecké výhody nakoupená Octavia LX či Classic vyjela z bran s maximální výbavou. "
Avatar - Slavek-TDM
3. 1. 2012 16:29
Re: Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
No to ze auta z vychodu nikdy nesly do CR, o tom bych lehce polemizoval. Rozhodne nikdy oficialne, ale jinak - za to ruku do ohne nedam :-)
3. 1. 2012 16:22
Re: Popularita
Třeba je začali dávat až po faceliftu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 1. 2012 16:14
Tolik nesmyslů na jedné hromadě...
Co to psalo za hova..., ehm laika? Takovému člověku se svěří psaní článku na auto.cz Nejenže nasadil až nezdravě kritický a nafoukaný tón, ale v článku je tolik chyb a nepřesností až to bolí. Ta největší je, že vozy montované na Ukrajině nebo v Kazachstánu nikdy nepřišly do ČR natož dál na západ. Octavia také nikdy neměla výbavu Comfort.
Zkrátka amatérismus nejvyšší úrovně ;-)
3. 1. 2012 15:51
Re: Skvost
No jen nechápu když jsi napsal že Octavia je skvost, proč jsi ji měnil za Passata a Mitsubishi proč jsi si nekoupil vždy jen nový "skvost". ;-)
Avatar - lordlord
3. 1. 2012 15:44
.
ja mel kdysi sluzebni combi 2,0 85 kW 4x4 - hlucne, po sundani nohy z plynu auto bylo porad cca 2 sekundy pod plynem, spotreba dle PP 10 - 17 litru
3. 1. 2012 15:32
Re: Octavia 1996 vs 1959
Super odkaz. ;-) Hned první věta je pecka "Předtím než se mladoboleslavská automobilka kapitálově propojila s koncernem VW, ani největší optimista nepředpokládal, že ještě před koncem tohoto století rozšíří nabídku Škoda model střední třídy.". Má smysl číst článek od někoho kdo neví do jaké třídy Octavia patří?
3. 1. 2012 14:57
článek hotov za 5 minut :)
takový článek napsaný kopírováním textů z několika webů a článků v časopisech (všechno už jsem někde četl), to je snad vtip, ne? >:D Jinak osobně mám právě verzi 4x4 a nesouhlasím, že je jen k vyhrabání z bahna (to jsem taky četl právě v sekci bazar autotipu) nedávno jsem si to otestoval na horách a mám s čím srovnávat, minulý rok jsem jezdil s A6 quattro 2,5 avant, je tam sice prodleva ale dá se na to zvyknout a na sněhu zatáčku řízeným smykem taky zvládnete.
3. 1. 2012 14:48
Re: 1.8 20V 92kW
nebyl to ještě ten typ motoru s hliníkovým sáním? já mám 99/combi kde už šlo plastové a motor byl modernizován... 12 litrů mi sedí opravdu na město, já teda jezdím ještě za víc v Brně >:D

ale pokud jezdím jen okresky, tak 45 litrová nádrž se vyjede za cca 600 km
3. 1. 2012 14:47
Re: Skvost
Jakýho rendlikovce? Co to meleš? Přečti si ještě jednou co jsem napsal a soustřeď se zejména na větu "Několikrát sem to se služební oktulí zažil a nic moc pocit" Ze který je celkem jasně patrný, že jsem si to nikde nepřečet.
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2012 14:41
Re: Skvost
To jsi si precetl u nejakeho rendlikovce, vid >:D
Souhlasim jen s tim, ze Haldex I. nespinal pri couvani. To byla nevyhoda, kterou dnesni vyrobci resi moznosti manualniho sepnuti.
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2012 14:40
Re: Skvost
Nevim, s jakou sluzebni pleckou jsi jezdil, ale ja jsem nikdy zadny pocit "nakopnuti" po pripojeni zadni napravy necitil.
Benzinove varianty Octavie byly tragicke vsechny, netahly, dokud se netocily jako zubni vrtacka :no:
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2012 14:35
Re: Skvost
Ne sel jsem do Passata 1,9TDI PD 96kW s Torsenem. Nevim jak ty, ale ja auta po 3-4 letech obvykle menim za nove. :-!
3. 1. 2012 14:35
Re: Souhlas
Máš pravdu 5 lidí je velká nouzovka a to musí být navíc všichni hubený. Tři 100 kilový se dozadu nenatlačej.
3. 1. 2012 14:33
Re: zatuhlý lopatky turba
A ty zase koukám vidíš v mým textu něco co tam napsaný není. Prostě to autor napsal divně. Skutečnost je taková, že v naprosté většině případů se turbo kvůli zatuhlé regulaci měnit nemusí. Takhle může čtenář nabýt dojmu, že jak mu spadne auto z tohodle důvodu do nouzáku má to za 15 tisíc za nový turbo, což jednoduše není pravda. 99% výskytů této závady totiž vyřeší výměna podlakového ventilu, prasklých hadiček, ovládací baňky popř. vyčistění naklápění lopatek.
Správně by tam teda mělo být napsáno. "Většinou stačí jen vyčistit, ale může se stát, že bude nutná výměna celého turba, v tom případě si majitel musí připravit minimálně 15 tisíc"
3. 1. 2012 14:22
Re: Octavia vs Swift >:D
Jeste jako student jsem mel kdysi Fiata Bravo JTD a stejnej test jsme delali na kolejich s kamosem a jeho OI LaK 81kw, sam uznal, ze tam mam vic mista. Jen jsem nemel tolik dveri a kurf - coz mi bylo jako v te dobe ukradeny, becka tam stejne vlezla i s chlazenim >:D
Avatar - Merkur
3. 1. 2012 14:20
Re: 1.8 20V 92kW
V 98 jsem si ji koupil funglovku s motorem 1.8 (92kw) a můžu říct,že to byla nejhorší koupě mýho života.Pocitově jsem měl za to,že mě někdo aspoň 30 kw ukrad,pod 12l/100 jsem se nedostal,ale to bych i nějak rozchodil,jen kdyby se to auto pořád nesr*lo.
2x mě nechalo tzv. ve štychu,že jsem musel volat non-stop servis a samozřejmě to vždy bylo o víkendu a mimo Brno.Jednou něco u baterie,takže nešlo nastartovat,podruhé zase vadnej imobilizer (takže to už bylo na odtahovku) a 3x jsem měnil zvlněný kotouče.A pak mě vždycky dorazili plakáty v autorizáku o kvalitě octavie.Nakonec to došlo tak daleko,že ve 30 tis. jsem doplatil rok leasingu a kopl to do prd*le.
3. 1. 2012 14:15
Re: Souhlas
Aha, takze jezdis 10 let starou OI a do rodiny koupis OII. Mezi TDi TDi PD neni moc kvalitativni rozdil, oba jsou to traktory a pro nasince nejrychlejsi auto vesmiru, zvlast na dalnici. Ta poruchovost se tyka i motoru se 125kw, mam doma a uz se vysral nekolikrat.
3. 1. 2012 14:11
Re: Popularita
2001 po FL. Však hovorím, že náhrady boli klasické, ale do prvovýroby išli dvojhmoty.
Ešte je dosť možné, že sa mýlim :-) už mi pamäť neslúži.
3. 1. 2012 14:08
Re: Souhlas
To auto je tak pro 2 a max 2 decka!!!! 5 lidi v tom aute tak za trest.
3. 1. 2012 14:05
Re: Legenda opředená legendami
To sis nabehl.....prej prostor. >:D
Avatar - Anonym
3. 1. 2012 14:05
Re: zatuhlý lopatky turba
"Někdy jde vyčistit, ale raději s tím nepočítejte a připravte se na výměnu celého turbodmychadla za minimálně 15 tisíc."

Neviem co je na tej vete take nezrozumitelne, ze tam vidis, co tam nie je, popripade nevidis, co tam je...

Skatka kukam, ze si len dalsi z nekritickych obdivovatelov jednotkovej Octavie, ktorych je plne Cesko aj Slovensko...
3. 1. 2012 13:51
Re: Popularita
Z kterého roku to bylo ? Třeba se to dávalo až někdy ke konci výroby.
I na stránkách prodejců náhradních dílů se pro 66 a 81 kW verze nabízí jen jednohmotový setrvačník (pro TDI PD 74 a 96 kW dvouhmotový).
3. 1. 2012 13:42
Článek
Rád bych pochválil autora za článek.
Ucelený, poměrně objektivní souhrn, kde se dají vyčíst klady i zápory daného vozu. Chápu, že někteří obdivovatelé neradi slyší o jistých nedostatcích své ikony, proto oceňuju i jistou autorovu odvahu :yes:
Jen tak dál!

K Octávce uvedu asi tolik:
Měl jsem ročník 2001, 66kW, verze combi. Vcelku bezproblémový vůz, i když turbo mě neminulo (měl jsem už verzi s nastavitelnou geometrií lopatek a po zatuhnutí vyčistil kamarád zdarma ;-) ). Fascinující spotřeba - tak nízkou spotřebu jsem u žádnýho auta neměl a asi mít nebudu. Tragické pohodlí - nejsem žádnej drobek a pokud vedle mě seděl podobně urostlejší spolujezdec, lepili jsme se na sebe jak buzny 8-s >:-[] . O místě vzadu radši ani nepsat...
Prodáno do rodiny a funguje dodnes. Dobrej kchár to byl (je) :yes: , ale asi bych se k ní už nevrátil.
3. 1. 2012 13:40
Re: zatuhlý lopatky turba
no jo, akorát tam teda zapoměl napsat, že kvůli zatuhlé regulaci turba není potřeba turbo vůbec měnit. Pokud s tím jezdí někdo jen po městě bez občasného prohnání motoru, třeba po dálnici, tak by to turbo mohl měnit podle téhle rady naprosto zbytečně taky každý rok.
3. 1. 2012 13:33
Re: 1.8 20V 92kW
ano je to tak, 6-ka by se safra vyplatila, převody jsou opravdu krátké a třeba při 130 kmh to točí 4000 ot/min. Kupodivu se oplatí jezdit buď v rychlosti kolem 100-110 nebo až pak přes 140-150 kmh kdy ten nejvtíravější hluk je právě mezi 120-130 kmh, osobně nechápu jak je to možné, ale subjektivně mi to tak přijde... při stavu dálnic kde jezdím tzn. směr na Hodonín a Vyškov kde jsou v obou směrech tankodromy se vyplatí nasadit těch 150 tacho a jet v levém.. pokud jedu na spotřebu, zařadím do právého a jedu si poklidných 100-110 kmh...

no já od začátku tvrdím, že to je ideální motor na okresky, hladina hluku se drží celkem v normě, auto jede, zatáčí, moc nežere.. kdo takhle jezdí může být s tímto autem spokojen. Bohužel pro mě se dnes takové auto prodá tak za 40 tisíc, a to si ho radši nechám než dojede a pak ho sešrotuju.
Avatar - Wikidy
3. 1. 2012 13:31
Škoda vs. VW vs. Seat
Před pár lety jsem na nejakém zahraničním servru četl zajímavé srovnání na téma "Auta postavená na podvozku Golfa IV". Paradoxně z toho nejhůř vyšel sám Golf, Octavia byla praktičtější, Toledo/Leon měli zase lépe naladěný podvozek. Octavia je tak oblíbená, protože se přesne trefila do stylu většiny řidičů. Vždyť kolik procent řidičů vyznává sportovní jízdu, najede stotisíc ročně nebo jezdí pravidelně ve čtyřech-pěti lidech??? Většina potřebuje vozidlo, které je doveze z bodu A do bodu B, spolehlivě, dá se tam naložit nejaká bagáž a ty děcka se tam taky nějak poskládaly. A navíc se trefila do správné doby, v ČR už nabyl zájem brát jako etalon rodinného vozu Favorit/Forman, chtělo to něco lepšího, většího, pohodlnějšího atd. A kdo z těchto taťuldů by chtěl v neděli řezat zatáčky na okresce za humny???
Avatar - jvkgrifone
3. 1. 2012 13:28
Re: Popularita
Jo a k tomu scoutu perlička, na autě pořád jsou původní tlumiče! Prostě na testech vycházej OK. To samé platilo o brzdách do poslední chvíle (zadek 180tkm, předek 270tkm). Tyhle věci se u 1ček samozřejmě měnily, neuváděl jsem je, je to spotřebák, když se jezdí.
Avatar - Anonym
3. 1. 2012 13:24
Re: Trvalo to 15 let
Ja som rad, ze sa v CR konecne niekto odvazil na plne usta povedat aj naozaj negativne stranky Octavie, nie len "blbosti" typu skareda palubka a podobne... Ja osobne tiez doteraz nechapem, co vsetko dokazu ludia odpustit vnutry malej, blbo jazdiacej a traktorovo znejucej Octavii, len preto ze to ma velky kufor a nizku spotrebu (a ze je to "ceske" auto samozrejme)...
Avatar - Anonym
3. 1. 2012 13:18
Re: zatuhlý lopatky turba
Autor tam vyslovene napisal, ze 15000 Kc vyjde VYMENA celeho turba, nie jeho oprava...
3. 1. 2012 13:16
Re: podvozek
Jo to je všude stejný. A mám dojem, že to vychází z toho, že automobilka vydá auto kde je spousta nevyzkoušených dílů a v průběhu výroby to dokonstruovává, ve chvíli kdy zjistí, že to původní řešení je blbě vymyšlený.
Avatar - Emel
3. 1. 2012 13:15
Re: 1.8 20V 92kW
Měl jsem O I s tímhle motorem půjčenou a podle mě chyběl delší převod, ideálně šestistupňová převodovka. Pokud si dobře vzpomínám, při dálničních rychlostech jsem se pohyboval někde 3500-4000 otáček... což při pohodové jízdě zbytečně ruší a má to vliv i na spotřebu.

Ještě před týdnem bych pěl samou chválu na novou 1.8TSI s DSG nebo i 6st. manuálem... jenže od té doby máme jeden služebák v servisu s tím, že se potkal píst s ventily (cca. 100.000km najeto).
Avatar - jvkgrifone
3. 1. 2012 13:13
Re: Popularita
Ne, je to tak jak píšu:) Dokonce ani tu váhu otec neměnil. O oknech jsem slyšel, ale nepotkalo nás to, centrál nehaproval a turbo odešlo na té 2002 poté, co ji dostal ve 340.000tkm nějakej mladej závodník. Spíš je to tím, že ta auta měla předepsanou péči a taky se s nima jezdilo normálně, rozhodně ale ne pomalu. Otec doteď měl scouta, najeto 320.000km a měnilo se 2x turbo, kvůli načipování. Byla to 2,0TDi 103kW a vůbec nebrala olej, což vím, že rozhodně není obvyklé. Nynější superb combi 125kw TDi 4x4 ja zase opět naprosto bez problémů, zatím ale má jen 50.000km. To jen na tu narážku, na koncern VW. Já nejsem zaslepenec, já jen dávám do placu zkušenosti. Sám mám Hondu Civic VTi a zmíněnýho focuse, takže se rozhodně nepovažuju za koncernistu:)
3. 1. 2012 13:09
Re: Popularita
81kW verzia mala od výroby dvojhmotu. Pri výmene ju nahrádzali klasikou aj autorizované servisy.
3. 1. 2012 13:08
Re: Legenda opředená legendami
Souhlas s kolegy.. Prostorností Octavia I. opravdu nevynikala, pouze v kufru.
3. 1. 2012 13:00
Re: Popularita
Na starých TDI (66, 81 kW) dvouhmoťák asi vůvbec nebyl, ten přišel asi až s TDI PD. A pokud dostatečně často měnil vzduchový filtr (každých 15 tkm), tak mohla vydržet i ta váha vzduchu. To samé turbo, při správných výměnách oleje a zacházení vydrží dlouho. Hodně záleží na druhu provozu - je rozídl najet 200 tisíc km po dálnici a po městě.
Tu elektroniku, tu člověk neovlivní. Když má dobrý kus, tak pohoda, když dostane "páteční auto", zlobí mu všechno.
Čili pokud měl štestí na dobrý kus a správně se k němu choval, tak bych tomu u Oktávky TDI 81 kW věřil.
3. 1. 2012 12:33
Re: Popularita
Tie problémy si asi radšej ani nechceš pamätať, a nie ich ešte priznať.
Pri 1,9 TDI si minimálne 1x menil váhu vzduchu a predpokladám aj dvojhmotový zotrvačník ( prepáč, ty nie, ale otec).

Z klasických chýb ťa (otca) museli stretnúť padnuté okná, haprujúci centrál, nefungujúce budíky prístrojovky, seknutá regulácia VGT turba,...

V rodine boli 2 octávky:
- TDI 81kW - menená váha vzduchu pri cca 60.000km, dvojhmota pri 80.000, turbo pri cca 90.000, kotúče pri 130.000.

- 1,6i 55kW - 2x škrtiaca klapka, 2x komplet spojka, vodná pumpa, komplet prevodovka, všetky 4 sťahovania okien (vodičove 2x), oprava prístrojovej dosky (robil známy, inak servis mení za 15.000Sk), 3x! menené servo.

To sú len tie vážnejšie, spotrebák vo forme ramien, tlmičov, platničiek, rozvodov nerátam.
Ale inak súhlas, je to "VW kvalita", ktorú si v budúcnosti už určite nekúpim.
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 12:27
Re: podvozek
To je pravda... když jsem byl s Lagunou v servisu pro opravenou stahovačku, tak tam měl zrovna 1,6 MPI a nadával, že čeká na rozdělovač, protože objednal špatný, jelikož v jednom roce byli schopni dávat 3 druhy... >:D

Ale to je asi všude...
3. 1. 2012 12:03
1.8 20V 92kW
"Nejkontroverznější volba – technicky progresivní, se sportovní charakteristikou a krásným zvukem. Jenže i se zoufalým nedostatkem síly v nízkých a středních otáčkách, nutností neustálého vytáčení a následnou vysokou spotřebou, která neklesá pod 9 litrů. Motor získal špatnou pověst, díky níž je jako ojetina téměř zadarmo, a to vždy s dobrou výbavou. Tipem je kus z konce výroby, protože výrobce vyvinul značné a částečně úspěšné úsilí o vylepšení charakteristik."

Já ho mám, asi teda ten kus co byl vylepšen. Co se týče spotřeby, jezdím jak delší trasy sestávající půl cesty dálnice a půl cesty okreska, cca 150 km, tak tam se mi spotřeba pohybuje cca kolem 6-8 litrů, v závislosti jak moc na to šlapu. Co se týče města, jezdím po Brně a poslední měření ukázalo 14,5 l/100... tzn. do města absolutně nevhodný motor. Souhlasím se zvukem, ten je až sportovní, motor má sílu, nad 2 tisíci otáčkami už se probírá k životu, ale ve 3 se cítí o dost lépe, já se snažím jezdit mezi 2300-3000, je to neskutečný dříč, opravdu jsem nejel s autem, které by v plné obsazenosti a plném kufru tahalo jak sběsilé, je to sice za cenu vyšší spotřeby, vyšší potřeby motor točit, ale výkon tam prostě je. Mám najeto cca 20 tisíc za rok a půl co auto mám, do budoucna ještě nevím čím ho nahradím, do města by se hodilo něco menšího, ale jelikož do 3 let se budem asi pokoušet o přírůstek do rodiny by kombík nebyl na škodu.
Avatar - jvkgrifone
3. 1. 2012 11:54
Popularita
Článek opět není objektivní, tentokrát zase z druhý strany. Ruku na srdce, Octavia není závodní auto (pokud nepočítám Kit Car resp WRC), takže podvozek na nějaký šaškaření neni zvědavej. Já osobně najezdil nějaký ty kilometry v pofaceliftu TDI 66kW a mému stylu to auto naprosto vyhovovalo. Bylo spolehlivé a nic nežralo. Můj otec měl 3 kousky. 1. 1997 SLX 1,9TDI 81kW, to auto najezdilo 360.000km od nového, bez problémů, ale absolutně. 2.2002 Elegance 1,9 TDI 81kW najela 340.000km, dost se na ní vlnily kotouče, tak se daly bosch a bylo po problému. Hned se zezačátku praskla hlava, takže mizela chladící kapalina. To se opravilo na záruku. 3. 2006 Tour 74kw TDI 100.000km, prapodivná charakteristika, hodně to chcípalo. Hučela převodovka, která se nakonec dalšímu kolegovi rozletěla při 170tkm. Tenhle kus byl na 16", což podvozek asi neviděl rád a v porovnání s 15ů ubyl komfort, na druhou stranu auto vypadalo hezky.

Já teď mám Focuse 1 Tourer a podvozek toho auta je podstatně dál než u Octavie, na druhou stranu vidím, že se šetřilo jinde. Octavia nehnije, je robustnější, kvalita plastů kabiny o krok dál. U focuse když zavřete zadní dveře, udělá to zvuk jako ve starém žigulíku. Neustále se na mě něco vymejšlí centrální zamykání...

No zkrátka, myslím, že Octavia se na svou dobu velmi povedla a tenhle článek je zbytečně neobjektivní, autor se asi chce zalíbit slovenským uživatelům auto.cz. :-)
3. 1. 2012 11:52
Re: podvozek
Co jsem tak s oktávkama jezdil tak se houpou vesměs všechny stejně. I když je možný, že na pérech provedli nějaký tajný úpravy v průběhu výroby. U Škodovky těžko říct, když vidím jak v průběhu výroby jednoho typu auta mění materiály u některých dílů, tak co by ne taky u pružin, že >:D
Avatar - Nerez
3. 1. 2012 11:51
Re: Trvalo to 15 let
Hele, to tak brát nemůžeš. Je to jak s ženskou. Když ji miluješ, tak na ní chyby nevidíš. Po 15ti letech tě na ní se*e všechno a jediný výhody jsou, že vaří a uklízí >:D
3. 1. 2012 11:45
Re: Článek je pěkná blbost
S tou cenou je to fakt - auta byla tenkrát obecně dražší a výplaty výrazně nižší než dneska. Ostatně on Oktávce skoro nikdo v téhle velikosti cenově nekonkuroval - možná tak Daewoo Lanos nebo Hyundai Elantra...
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 11:44
Re: podvozek
Mě trochu překvapilo, že když jsem jel se starčí 66kw OI, tak se mi zdal podvozek jistější, když jsem pak jel s 77 kW PD, tak jsem už měl pocit právě té houpavější jízdy a to mělo to novější najeto asi 2300 km a to starší 130t km.
Je to opodstatněný pocit nebo to bylo dáno jen tím, že v té starší jsem jel za přítomnosti majitele a v té novší tehdy, když jsme zvažovali koupi a tak jsem auto moc nešetřil?
3. 1. 2012 11:43
Re: Souhlas
No je fakt, že jídzní komfort tím trochu utrpí, ale sedí to pak na silnici podstatně líp než série.

[odkaz]

ale na ježdění v 5 lidech po českých silnicích to pak teda moc není

8-s
3. 1. 2012 11:43
Re: Octavia vs Swift >:D
Nevím jak ve srovnání se Swištěm, ale Felda byla vzadu výrazně prostornější.
3. 1. 2012 11:41
Trvalo to 15 let
Dlouhých 15 let trvalo, než někdo napsal, že Octavia I měla jen dva plusy. Velký kufr a staré TDI-čka 66 a 81 kw :-)
Avatar - Ronault.
3. 1. 2012 11:40
Re: nojo
Tak to jsi ještě v mnoha autech evidentně nejel, Megane II už zdaleka tak měkký není, řekl bych, že dokonce stejně měkký jako Octavia I. Megane III např. přitvrdil natolik, že i Golf se zdá proti němu měkčeji naladěný.
Tyhle ódy o houpavém francouzském podvozku už nejsou tak úplnou pravdou dobrých 10 let.
Avatar - roman.rs
3. 1. 2012 11:33
Re: Souhlas
jenže sportovní pružiny jsou tvrdé a pak cítíš každý výmol, raději ať se houpe.
Avatar - roman.rs
3. 1. 2012 11:31
Re: Souhlas
Octavii chválím, jen prostě má auto nějaké mouchy na které jsem chtěl upozornit.
To že má auto šílenej podvozek je prostě fakt, jezdím hodně s japonci a ty byli (jsou) podvozkově někde jinde. Dát dohromady motor 1.9Tdi, podvozek z mazdy 6 a přeci jen lepší spolehlivost japonců, byla by to ideální kombinace >:D
3. 1. 2012 11:30
Re: Článek je pěkná blbost
Právě že z tehdejšího pohledu to mělo zoufale málo místa. Jak stárnoucí Vento a Toledo I, tak poté novější sedany odvozené od Megana či Focuse byly kratší, ale místa v nich bylo více. Nemluvě o tehdy pár let starých ojetinách jako byly Vectra I či P405. Konec konců, zajímavé by bylo srovnání s Feldou.
Z dnešního pohledu je hlavním kladem výdrž a spolehlivost, hlavním negativem cena. Nejlevnější holobyty s nesjlabším motorem se prodávaly za 350 tisíc, vybavená TDíčka stály přes půl milionu.
3. 1. 2012 10:56
Dobrá zkušenost
Máme ve firmě od nové jeden kus kombíka 1,8T s klimou, v manuálu a musím přiznat, že je to asi nejspolehlivější auto ve flotile. Je to i tím, že měla vždy klidné řidiče, ale to auto prostě jezdí, jezdí a jezdí... Naposled, když jsem s ní jel, měla něco kolem 650 000 km !!!!! a nic tam nevrzalo, nic nevypadalo opotřebovaně, vše fungovalo... sedadla sice prkenná, klima smrděla jak sklep, protože to nikdo dlouho nečistil, ale jinak naprosto v pořádku auto... a s neuvěřitelnou spotřebou, dá se s tím jezdit pod osm... Nechápu. Stejně jako nechápu tu aureolu okolo Octávky existující a snad i přetrvávající... nicméně toto konkrétní auto je opravdu povedený kus.
3. 1. 2012 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
3. 1. 2012 10:42
octavia
Ičku jsem zažil jen jako spolujezdec v 1.9TDi 81kW 2001: malý prostor, na nejvyšší výbavu(elegance) nic moc výbava, autor má pravdu že výbavu první octávka zrovna moc neexcelovala, po čtvrt mega se začala sypat a haprovat a šla z domu(otcovo auto)

více zkušeností mám s II 1.9TDi 77kW 2006(služebák) prostřední výbava-opět dost mizerná na auto z roku 2006, turbodíra, jinak ale velmi dobrá spolehlivost, podvozek slušný ale absolutně nekomunikativní, v zatáčkách člvověk vždy pojede pomaleji než na co podvozek subjetivně má protože ho prostě necejtí :no: pokud s tím člověk uměl jezdit tak se dal spotřeba mimo město zkřesat i pod 5 litrů, reálnější při svižné jízdě je však spíš spotřeba kolem 5,6 litrů, ve městě tak o litr víc, velmi oblíbená je i "palubní diskotéka" kdo neví tak je to soustavné blikání různých kontrolek ;-) nutno dodat že tomu autu obvykle nebylo vůbec nic, každopádně je to dobré auto-pro toho kdo chce najet mnoho kilometrů, nevadí mu absence výbavy a řidičských zážitků, ale jak autor říká ne všechny motory byli posvícení, ale stará PDčka byla výborně spolehlivá, jejich zvukovej projev a výkonová charakteristika strašná
3. 1. 2012 10:41
Článek je pěkná blbost
Nějak se mi nezdá ta změna typu všechno špatně :). To je typický, nejdřív se to populárně vychválí a pak populárně zkritizuje. Jasně, že když to postavili na čtyřkovém Golfu, tak to z dnešního pohledu nebude mít kdovíjak místa, když je to konstrukčně 15 let staré, tak to nebude mít na dnešní auta jízdními vlastnostmi. Zas to má slušný komfort, leccos převeze (vyjma posádky vzadu ;) ), levný servis (ne značkový..) a dají se sehnat jak levné kusy, tak i kusy zánovní. Zkuste to srovnat s některými dobovými podobnými auty, jako např. Megane, Bravo, 306/7, Leon 1, Golf IV, Astra.. V takovém srovnání nevidím problém.
Avatar - sgt
3. 1. 2012 10:39
Re: Octavia vs Swift >:D
Je to pravda, tu nie je o čom diskutovať...
3. 1. 2012 10:33
Re: Souhlas
Souhlas s cim? Nejak jsem nepochytil, jestli chvalis nebo zatracujes :-)
Kdyz tvuj popis shrnu: vsechno je dobre, jen se to musi nejdriv vymenit - coz mi prijde vlastne nic moc, ne?
Oktavku nijak nezatracuju ani nepomlouvam, taky jsem s ni jezdil (OII legendary 1,9 PD, dobre to auto), ale prilisny obdiv je jak videt uplne mimo.
3. 1. 2012 10:24
Re: a ted to srovnejte co psal
to je tak ale vždycky to sis ještě nevšimul? O dvojkový oktávce se taky nejdřív psali samý superlativy a negativa vylejzaj na povrch až po 6 letech výroby. Osobně jsem třeba už od začátku nadával proč je ve předu tak málo místa na kolena a teď se to začínám dozvídat z internetu, televize a motoristických časopisů jako nějaký velký objev. Dřív se tam ale všem recenzentům nohy nějak zázračně vešly >:-[]
3. 1. 2012 10:18
Re: Legenda opředená legendami
no zrovna o prostoru bych radši moc nemluvil. To je dost bída.
3. 1. 2012 10:17
Re: Skvost
Haldex 1. generace byla jízdní katastrofa. Když auto změní ve smyku na sněhu zničeho nic jízdní vlastnosti necitlivým připojením zadní nápravy, tak to řidiče dokáže pěkně vyvést z míry. Několikrát sem to se služební oktulí zažil a nic moc pocit.Trapný bylo i to, že 4X4 nefungovalo při jízdě dozadu. To člověk píchnul auto někde do sněhu a pak už nevycouval.
Avatar - Sonny Crockett
3. 1. 2012 10:16
Re: nojo
Tak proto ty Renaulty zatím moc nevyhledávám >:-[]
Avatar - Sonny Crockett
3. 1. 2012 10:14
Re: nojo
Otázka je, co je normální.. Když nepočítám Š120 někdy v 10-ti letech, tak jsem jinou Škodovku neřídil, takže jsem srovnal "pokrok" značky. Ve Fabii 2 jsem dostával mořskou nemoc a nevnímal vůbec terén na silnici, což může někomu přijít silně pohodlné, já jsem z toho ale nervní, když nevim, co se mi děje pod kolama. Srovnat můžu jen s auty řekněme sportovnějšího typu, které jsem vlastnil a nebo řídil, což je ovšem o něčem jiném, protože dávám přednost podvozkům typu "motokára"
3. 1. 2012 10:14
Re: Skvost
Já taky původní oktávku prodal ačkoliv jsem s ní neměl sebemenší problémy. Prostě jen proto, že jsem chtěl po 5 letech jiný auto. Ne všechny auta lidi prodávaj kvůli tomu, že se začnou sypat. Byť uznávám, že to tak často bývá :-)
3. 1. 2012 10:11
Re: Žeby
ale jo je dobře, že se o nedostatcích mluví. Třeba se to tím pádem dovědí i konstruktéři a vezmou si ze svých dřívějších chyb ponaučení do budoucna.
3. 1. 2012 10:09
Re: nojo
tak jestli se ti dělá zle jen při pohledu na ní, tak je každopádně dobře, že si v ní nejel >:D
Avatar - Sonny Crockett
3. 1. 2012 10:08
Re: nojo
Tak (ne)místo vzadu mi nevadilo, hodnotím pouze jako řidič, co nemusí nikoho vozit. Jinak sem s tím nejel žádné tisíce km, pouze v řádech sta na služebku.
Avatar - Slavek-TDM
3. 1. 2012 09:54
Re: a ted to srovnejte co psal
Soucasna generace ma podvozek o 2 tridy lepsi. Na ni mi zase vadi preposilovany pedaly, ne prilis komunikativni rizeni a zvlastni pozice ridice. Musim mit sedacku uplne dole, vsude okolo je dost mista, ale sedadlo je mi maly, zvlast v oblasti hrudniku a vubec me nedrzi. Takze v zatackach litam jak nudle v bande. A hlavne ma paletu obecne pouzitelnych benzinovych motoru, ikdyz maji spise placatou dieselovou charakteristiku (a spotrebu). Bohuzel treba 1.4TSI opravdu mizerne topi (dnes vyzkouseno a to byla teplota tesne nad nulou).
3. 1. 2012 09:52
Octavia vs Swift >:D
Koelga ju ma par rokov a povedal, ze mam viac miesta vzadu ako on, ked som ho viezol. A to mam krabicu ... ehm Swifta >:-[] >:D

Pravda, nepravda, pobavi to >:D
3. 1. 2012 09:52
Octavia není zas tak špatná, jak zde novinář píše
Octavie I. generace neměly nikdy výbavu označovanou "Comfort". Novinář měl jistě namysli prostřední výbavu po faceliftu, která se nazývá Ambiente. Comfort je označovaná výbava u Fabie I. generace.
Vlastním již druhou octavii I. generace. První byla rok 1999, 1,9 TDI 66 kW - tu jsem koupil s 214000 km, prodával ji s 270000 km. Nyní mám 1,8 turbo po faceliftu, 193000 km najeto, u které je znát, že podvozek motoru nestačí. Jinak se mi nikdy nepotvrdily ony zvěsti, které se v článku píšou. U obou aut pouze pravidelná údržba, Až na 1 ložisko, táhla stabilizátorů a jedno čidlo nic nebylo třeba na autech opravovat, měnit, krom uvedeného jsem nemusel řešit žádné závady.
Také mi spíše přijde raritní, když octavia nemá ve výbavě klimatizaci a ABS - novinář to vidí přesně opačně.
3. 1. 2012 09:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Slavek-TDM
3. 1. 2012 09:26
Re: Skvost
Jizdni vlastnosti velmi dobre? >:D Tak mozna pri jizde rovne. Se 4x4 jsem mel tu cest nekolik tisic km. Nez se pripojil zadek tak mi vadila jen velka hmotnost za a nad zadni napravou, ktera zpusobovala nahlou pretacivost (alias kotrmelec) a po pripojeni zadni napravy to bylo jeste horsi, sviznejsi jizda v zatackach vzdy zavanela vyletem do protismeru (coz se jednomu kolegovi nechtic povedlo a nebyla to jeho zasluha, ze jsme se pritom nezabili).
81kW nejela spatne, ale mela trochu optimistickej PP (realny prumer byl 6.1). 4x4 74kW byla proti tomu zdechlina. Daleko nejlepsi byla 1.8T 110kW. Mekkoucka, tahla dobre, minimalni hluk i pres pomerne kratky kvalty a prijatelna spotreba. 1.6ka 75kW mi taky nevadila, 1.4ka byla opravdu slaba, stejne jako 1.9SDI (kolega s ni jel Praha - Brno a zpet s prumerem skoro 10 litru >:D ) S 2.0 a 1.8 atmo jsem nemel moznost si sjet, stejne jako s RS. Kdyz to tak scotnu, tak jsem jen s jednickovyma Octaviema najel tak 100 tisic km, vse sluzebne, takze nejlepsi vuz :yes: >:D
3. 1. 2012 09:12
Re: Souhlas
Mám tu samou. Koupil jsem ji na sportovních pružinách a můžu ti říct, že to auto se chová v zatáčce naprosto jinak.
3. 1. 2012 09:10
Re: Skvost
Když to bylo nesmrtelné auto s tak skvělými jízdními vlastnostmi ,tak proč šlo ve 170 tkm z domu ? A já vím ,začalo se sypat vše okolo ... vlastně to tak nějak znám taky...
3. 1. 2012 09:09
podvozek
jinak když koukám na tu úvodní fotku auta v zatáčce, tak se utvrzuju v tom, že jak se na Oktávku nedají nějaký tvrdší pružiny, tak se to v zatáčce chová díky nadměrnýmu naklánění a tuhý zadní nápravě dost mizerně. Tohle co s tím dělá ten pán na fotce bych se sériovým podvozkem snad ani nezkoušel 8-s
Avatar - roman.rs
3. 1. 2012 09:08
Souhlas
Mám 2 roky Octavii I 1,9TDi 81kw, v zásadě se shoduji s redaktory, že je to nejlepší motor. Podvozek je ovšem naprostá tragédie :no: Brzdy u 81kw jsou značně poddimenzované, po kompletní výměně orig. kotoučů + destiček, se po nějakém čase opět zkroutili. Reklamace to sice vyřešila, ale už po nějaké době zase cítím lehké kopání do pedálu. Pokud bude mít někdy najeto přes 200 tis.km. dopručuji výměnu kompletního uložení ramen a stabilizátorů, tlumiče také. Jinak chválím velmi slušný zátah motoru, nízkou spotřebu v létě jezdím za 4.3L resp. do 5 litrů v zimě do 6 litrů. Turbo má hranici životnosti 200tis i méně, samozřejmě přestal fungovat náklon lopatek, je dobré vyměnit jej za kompletně rapasované u kvalitního prodejce se zárukou. Jinak motor nežere olej, nechal jsem jej předělat na pevné výměny oleje po 15 tis. a zrušil longlife, výsledkem je spotřeba oleje do 1 litru na celých 15tis.km místo 1L velmi drahého oleje na 1.000km. Mám model po faceliftu 2001, interiér se mi líbí více než u starších vozů, v zimě ale občasně vrže (ostatně jako u každé octavie I). Kufr je super, rozhodně bych ho ale oželel na úkor místa na zadních sedadlech. Koupil jsem do rodiny Octavi II 1.9PDi 77kw, který sice nedosahuje kvalit klasické 1.9 TDi, ale je to určitě lepší volba než neskutečně poruchový 2.0 PDi 103kw - tomu se určitě vyhněte.
3. 1. 2012 09:05
zatuhlý lopatky turba
Nevím kde autor sebral informaci, že oprava zatuhlé regulace turba stojí 15 tisíc. Specializované firmy na opravu turbodmychadel tuto opravu poskytují za cca 4000 včetně výměny podtlakové baňky, která je většinou taky v háji.
3. 1. 2012 08:50
Re: Legenda opředená legendami
Prostor? Kde? Jo myslíš v kufru, hmmm tak tam jsem nejezdil.
Avatar - Ji/Ri
3. 1. 2012 08:43
Legenda opředená legendami
... a tak to má být. Vynikající ve dvou věcech - prostor a motor. Celkově normál, někde lepší někde horší, ale celkově vynikajcí :yes:
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2012 08:40
Skvost
Vynikajici byl zejmena motor 81kW v Octavii I. 1,9TDI 66kW se dal precipovat na 85kW, byl nesmrtelny, usporny a skvostny svym zatahem. To byl predevsim duvod, proc zakaznici svou Octavii milovali a dodnes miluji. :yes:

Osobne jsem jezdil dost dlouho s verzi 4x4, motorem cipnutym na 85kW a rozhodne si nemohu stezovat na nic, co mlady redaktor v clanku vyse kritizuje. Auto slo z domu, kdyz melo 170 tisic km a s vyjimkou brzdovych kotoucu a ozubeneho remenu se v nem nemuselo menit nic. Jizdni vlastnosti byly velmi dobre. Pokud bych si mohl identicke nove auto koupit nyni, pujdu do nej zase
3. 1. 2012 08:38
Žeby
pravda o Octavii? To se nebude hodně lidem líbit. ;-)
Avatar - PlumJelinek
3. 1. 2012 07:57
Re: nojo
Zkus to nesrovnávat s Fabií, ale s něčím normálním ;-)
Avatar - KANKUNEN
3. 1. 2012 07:30
Re: nojo
Já jel jednou z prvních 55 kW a opravdu to byla hrůza a pak po faceliftu 1,8 turbo a to bylo auto už na úrovni a s TDI, nežroucí letadlo co leží hodně lidem v žaludku.
Avatar - Pjenkava
3. 1. 2012 07:17
Re: nojo
Já mám Renault Megane II a to je teprve želatinka, panečku. V ničem měkčím jsem ani asi nikdy nejel a pokud jsem řídil nějakou Škodovku, vždy jsem měl pocit, že tam ani nejsou tlumiče, jak jsem navyklý na obludnou gumovinu, která kazí radost z jízdy.
Avatar - leone
3. 1. 2012 06:50
Re: nojo
já mám najeto celkem dost,...málo místa, platí jen pro první generaci, ve dvojkové za mnou nikdo problém neměl, a to za volantem ležím :-) ...nastavení podvozku mám rád tvrdší, takže celkově nic moc, ale když tak zásadně první generace :-)
...v nové Fabii jsem nikdy nejel, a vůbec po tomto zážitku netoužím, ..je mi zle už při pohledu na ní :-(
Avatar - Sonny Crockett
3. 1. 2012 01:03
nojo
Nenajel jsem v tom sice bůhví kolik kilometrů, ale cítil jsem se v ní mnohem lépe, než v poslední Fabii. Pozice za volantem mi přišla lepší, z podvozku se dalo vyčíst chování na silnici a tak. Z nové Fabie jsem měl pocit, že sedím na obřím želatinovém bonbonu, kdyrý se roztéká po silnici, a tu a tam se nakloní někam na stranu ;-\