Novinky
Tak už nám zmizela (ať už ůplně, nebo jen z Evropského trhu) Omega, Camry, Sigma, Xedos, Maxima, Scorpio, letos byl ukončen Thesis a zatím není v plánu nástupce, nástupce AR 166 se taky o rok odkládá a teď by měli zmizet ještě velký francouzi? Co pak bude ve vyšší střední jezdit??? samá hnusná A6 nebo E-klasse, který jsou na zblití :no: :no: 5er je si hezká, ale dnes už taky moc tuctová... nový Volva maj podle mě takovej "ženskej" design, takže jediný atraktivní rozvížení vod ve vyšší střední bude představovat XF, 9-5, GS a CTS - to věru neni moc velký výběr 😢
Nojo, už tu zůstanou jen ty "hnusný", co ti dělaj škraloupy na cejchách a pak ráno u Agipu roníš slzy při tankování za dvě kila do nádrže na 90 litrů u obstarožního báwa.
už nudíš s tím posuzováním lidí podle peněženky :-!
Tyhle auta jsou vytlačeny svými bývalými menšími modely. Mondeo je větší než kdysi scorpio apod.
Peugeot 607 byla ve svý době nádherná loď a dodnes si zachovává kus své atraktivity, je škoda, že tady Peugeot vyklízí pole. Navíc s autem ve stylu CLS by měl určitě šanci uspět. Věřím, že až bude příznivější doba, Peugeot tohle svoje rozhodnutí přehodnotí. Vždyť už nám toho mezi velkými sedany kromě nudných němců fakt moc nezbývá.
V kontextu této zprávy jsem zvědav, jestli se u Citroenu budou dále držet myšlenky kompletní řady DS..... ;-\
Já bych řekl, že to tam zapadá, vrcholem produkce bude nějaké DS odvozené od C5, pro C6 pak už není místo. 😉
Ano, jako vrchol "místo" C6 DS verze C5. Ale spíše jsem měl na mysli, zdali v tomto kontextu "udrží" verzi DS od "všech" modelů a nebo zdali DS "zůstane" pouze u těch vyšších pater nabídky.
Aby sa po čase ešte nestalo, že po konci "veľkých" áut vznikne na spodku ponuky nová "mini" trieda. Všetky autá až nenormálne rastú, ak si spomeniem na prvú Vectru s dĺžkou pod 4,4 metra a to je stredná trieda, a porovnám ho povedzme s novým Fluence, ktorý má cez 4,6 metra a je to vraj o triedu menšie auto, rast je viac ako zrejmý. Päťmetrová hranica bude čoskoro mierou strednej triedy, s tým je už problém normálne zaparkovať, takže pozornosti smerom k menším autám sa niet čo diviť.
Jsem docela velký fanda velkých francouzských aut, ale neberu tuhle zprávu nijak tragicky. Proč?
1) Připomeňme si, že u Peugeotu i Citroënu už se dřív stávalo, že mezi jednotlivými velkými modely byly časové "mezery": 605 nenásledovala hned po ukončení výroby krásné Pininfarinovy 604 a vlajkovou loď tak chvíli "suplovala" 505 s motorem V6. Totéž platí pro Citroën: mezi XM a C6 bylo taky několik let "prázdno" resp. "jen" C5. Pevně věřím, že po překonání krize se Francouzi nebo alespoň Citroën do tohoto segmentu zase vrátí (totéž platí i pro Lancii a Alfu Romeo).
2) Dá se předpokládat, že díky prozatimní neexistenci nástupce poběží výroba C6 poměrně dlouho, alespoň tak dlouho jako 607. Ostatně proč ne, většina techniky je sdílená s C5. A čím víc se C6 vyrobí, tím víc jich pak bude k mání jako ojetých na trhu. Tak si třeba za pár let udělám radost... 😉
1) Připomeňme si, že u Peugeotu i Citroënu už se dřív stávalo, že mezi jednotlivými velkými modely byly časové "mezery": 605 nenásledovala hned po ukončení výroby krásné Pininfarinovy 604 a vlajkovou loď tak chvíli "suplovala" 505 s motorem V6. Totéž platí pro Citroën: mezi XM a C6 bylo taky několik let "prázdno" resp. "jen" C5. Pevně věřím, že po překonání krize se Francouzi nebo alespoň Citroën do tohoto segmentu zase vrátí (totéž platí i pro Lancii a Alfu Romeo).
2) Dá se předpokládat, že díky prozatimní neexistenci nástupce poběží výroba C6 poměrně dlouho, alespoň tak dlouho jako 607. Ostatně proč ne, většina techniky je sdílená s C5. A čím víc se C6 vyrobí, tím víc jich pak bude k mání jako ojetých na trhu. Tak si třeba za pár let udělám radost... 😉
Jako futuristu a příznivce velkých francouzských aut mě to sice mrzí, ale nepřekvapuje. I přesto, že mají jedinečné charisma a duši, nemají prestižní znáček... a mnozí jim dnes vyčítají (kromě C6) menší sofistikovanost a absenci technických vychytávek...
P.S.: Avantime v anketě, koukám, nešetříte >😁 Jen osm soukmenovců...
P.S.: Avantime v anketě, koukám, nešetříte >😁 Jen osm soukmenovců...
Sorry... Podle mého je velká škoda všech čtyř zmiňovaných, ale úplně s jistotou jsem dal C6. Přece jen řada DS / ID - CX - XM - C6 je jedinečná a všechna ta auta měla a pořád mají úžasné charisma, jasnou designovou i technologickou návaznost a jedinečnou techniku.
C6 bych pořád favorizoval před kterýmkoliv německým nebo japonským konkurentem, snad jen nad Volvem, Cadillacem a novým Saabem 9-5 bych váhal, a to hlavně kvůli silnějším benzínovým motorům...
C6 bych pořád favorizoval před kterýmkoliv německým nebo japonským konkurentem, snad jen nad Volvem, Cadillacem a novým Saabem 9-5 bych váhal, a to hlavně kvůli silnějším benzínovým motorům...
Musím říct, že C6 je z nich nejvyspělejší a disponuje nejvíce technickými inovacemi :yes: A myslím, že se lidem líbí nejvíce i po stánce designu.
Naprosto mě uchvátil design u dvojice Avantime a Vel Satis. Nekomentuji jejich techniku a sofistikovanost, ale estetické ztvárnění... kombinace francouzského šarmu a futurismu z pera mistra Patricka le Quémenta.
Má největší srdeční záležitost v oblasti motorismu. Design přesně podle mých představ...
Naprosto mě uchvátil design u dvojice Avantime a Vel Satis. Nekomentuji jejich techniku a sofistikovanost, ale estetické ztvárnění... kombinace francouzského šarmu a futurismu z pera mistra Patricka le Quémenta.
Má největší srdeční záležitost v oblasti motorismu. Design přesně podle mých představ...
Když C6 je elegantní, extravagantní... AUTO s čistou linií. Avantime vypadá, že si designéři chtěli hrát, a mixovali všechno možné až z toho vznikla velká hračka. Jako modýlek zajímavá kuriozita, jako auto co stálo ve své době víc než mega (!) neobhajitelný. Ne že C6 býval levnější, ale je to nízká avantgardní limuzína, a ta své kupce najde. Avantime dodnes neumím zařadit - kupé po steroidech? snaha zesměšnit MPV? Není ani sportovní, ani luxusní, ani stylový, je jen divný...
Byl bych hlasoval pro 608, co jsem viděl skici, tak to auto snad mělo vzít to nejlepší z 607 a 407 (geniální záď) a zbavit ho těžkopádnosti a nevýraznosti 607.
Byl bych hlasoval pro 608, co jsem viděl skici, tak to auto snad mělo vzít to nejlepší z 607 a 407 (geniální záď) a zbavit ho těžkopádnosti a nevýraznosti 607.
Avantime je o designu. O jinakosti. Myslím, že se Renaultu povedlo postavit idální vůz pro designéry, módní návrháře a všemožné umělce paušálně :yes: A cena? Cena za exklusivitu. Po stránce designu je to prakticky sériově vyráběný koncepční vůz.
Všichni zapomínáme na jednu věc - automobilky nás neustále krmí svými studiemi, u kterých jen slibují, slibují a slibují. Renault šel rovnou k věci. Zkrátka, důkaz místo slibů :yes:
Všichni zapomínáme na jednu věc - automobilky nás neustále krmí svými studiemi, u kterých jen slibují, slibují a slibují. Renault šel rovnou k věci. Zkrátka, důkaz místo slibů :yes:
Škoda, že to ti umělci a designéři nepochopili.
Pokud chci takové auto (nové), je tady Fiat 500, Lancia Ypsilon, Kia Soul, bude Citroen DS3... Být Avantime této velikosti (např jako Mégane), mohl dopadnout lépe. Koneckonců Mégane 3dv. si z Avantimu vzal hodně designových prvků a prodejně problém neměl.
Kdo kupuje auto za mega nebo s délkou přes nějakých 4,8 metru, chce pořádné slušně vypadající auto a ne nějakou hravou kreaci.
Kdo kupuje auto za mega nebo s délkou přes nějakých 4,8 metru, chce pořádné slušně vypadající auto a ne nějakou hravou kreaci.
Ano, malým stylovkám se na trhu daří lépe, než velkým... a jsou obecně populárnější.
Problém je v tom, že ten tvůj imaginární umělec na to auto buď nebude mít, nebo to už bude "celebrita" a bude se vozit jinýma autama.
A v menším měřítku to platí i pro PSA - pro ty jejich auta není dost zákazníků. I Opelu se stalo to samé a už dvakrát (Senator, Omega). Řeší to trochu paradoxně, že teď do vyšší střední nenápadně směřuje Insignii a kvůli tomu posunuje menší modely taky nahoru.
A v menším měřítku to platí i pro PSA - pro ty jejich auta není dost zákazníků. I Opelu se stalo to samé a už dvakrát (Senator, Omega). Řeší to trochu paradoxně, že teď do vyšší střední nenápadně směřuje Insignii a kvůli tomu posunuje menší modely taky nahoru.
Tovární logo byla také jedna z nevýhod...
... ale na Tvém příspěvku něco bude.
... ale na Tvém příspěvku něco bude.
Vypadat třeba Mercedes B jako Avantime, tak by mu to asi moc nepomohlo >😁
Avantime by s konvenčnějšími světly vzadu a druhým párem dveří na delším rozvoru bylo zajímavé MPV. Takhle je to, vzadu dadaistický paskvil a vepředu to převzal Espace. To auto je prostě už od počátku velký omyl.
Tak tým by som si až taký istý nebol. Prvotná myšlienka iste bola spôsobiť rozruch a upozorniť na značku, čo sa podarilo dokonale. Renault bol jediným, kto fantáziu tvorcu preniesol do reality bez akejkoľvek racionalizácie či "normalizácie". Iste, to auto bolo takmer nepredajné, ale to je zase pesnička o inom.
Problém Avantimu dobře vystihl Ricardo. Za hravý auto prostě lidi tolik nedaj, a když, není jich mnoho (dost). A pokud už jsou zajištění, tak kupují auto - hračku, jiného charakteru.
Co se týká zařazení, s tím problém nemám. Pro mě je to auto výjmečné, auto na léto a k vodě nic míň, ale ani nic víc.
Co se týká zařazení, s tím problém nemám. Pro mě je to auto výjmečné, auto na léto a k vodě nic míň, ale ani nic víc.
proc se divite C6? je to skoda ale pokud se neprodava (coz se dalo cekat), tak neni na vyber, moc lidi si netroufne koupit neco takovyho (nebo si troufne na znamejsi, ,,lepsi" znacku...), u vel satisu se to taky dalo cekat, avantime byl predurcen k neuspechu, vypada opravdu zajimave, ale kdo by si ho koupil...ale s tou 607 me to opravdu nastvalo, zvlast, kdyz uz byl nastupce na ceste...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dalo se čekat že Německá konkurence přejde postupně defakto k monopolu.Značky jako jsou BMW,Mercedes Benz,Audi jsou přece jen nad možnosti Francouzů.Jediná značka která dokáže celkem slušně konkurovat téhle silné trojce je Volvo.Angličané se o to sice pokoušejí ale snad každý kdo má na auto od 1 mil si půjde mnohem raději koupit v dané třídě Německé auto.Prostě značky jako jsou Citroen,Peugeot,Renault,Jaguar,Lancia postupně předtanou montovat auta dané třídy a Jaguar dříve nebo později krachne.Něco jiného je USA tam mají Cadillac a Lincon které tam mají dobré jméno plus tam je dobře zaběhnut Lexus,Acura a Infiniti.První z velkých hráčů kdo pochopil že v luxusním segmentu nemá cenu bojovat byl Ford který přestal montovat dříve úspěšné Scorpio a soustředi se jen na střední třídu.Stejně jako to brzo udělá VW.Oba mají premiové značky v podobě Volva a Audi.Na druhou stranu je velká škoda že značky jako Lancia a Citroen nebudou montovat luxusní auta díky tomu že jejich auta byla jiná a hlavně nezapomenutelná po vzhledové stránce.
Jo, jen s tím Jagem bych úplně nesouhlasil, XF je v zásadě povedené auto a své místo si najde, jistě jich nebude jezdit tolik co A6tek, ale díky zbytkům image si urve určitě větší kus trhu než např. "umělé" značky (z hlediska evrop. trhu) jako Lexus nebo Infiniti.
Jaguaru to prajem, XF je nazivo úzasné; stojac vedla E klasse vsetky pohlady isli k Jagu.
bude musiet nakupit C6 do zasoby alebo prejst na mercedes >😁
tychto francuzkych sedanov je skoda..uvideme co spravi alfa s 166tkou, ked thesis uz zrusili
tychto francuzkych sedanov je skoda..uvideme co spravi alfa s 166tkou, ked thesis uz zrusili
asi mě budete považovat za blb*e ale pro mě je větší rána že nebde vyrábět koncern PSA C6 a 607 než kdyby to oznámil vw , audi i bmw že nebudou vyrábět phaeton a8 r8 a6 a6 řada5 řada7.koncern PSA je nejlepší C6 je spolu s 607 ve svý třidě nejlepší. (je to jenom můj názor.)
Kde je tvoje misto?
>😒]
Najmä v dnešnej dobe vrážať penaze do triedy, ktorá nie je pre značku primárne zisková, je vyhadzovaním peňazí. A na výrobu auta za účelom "budovania image" treba mať v kešeni riadny balík "zbytočných" peňazí. Takže tento krok PSA je logický a pochopiteľný, aj ked mne osobne je C6 ľúto, považujem ho ani nie tak za dokonalé, ako za výnimočné auto, jedna z najkrajších ozdôb ciest.
vyššia stredná je už sama osebe prémiovou triedou, a popri MB, BMW a Audi budú všetci ostatní vždy hrať len druhé husle, nech by ich modely boli sebelepšie a krajšie...
Čo sa jazdy týka, nemyslím, že je dobré C6 porovnávať, opäť je to svet sám pre seba. Plávajúci koráb, nie dokonalý atlét schopný pokoriť aj mmnohé športiaky. Podľa mňa, ak zas nastane lepšia éra pre automobilizmus, nástupca C6 opäť príde. Opäť jedinečný, nekonvenčný, pre niekoho možno divný, či nie práve dokonalý, ale práve zase veľký Citroen.
[odkaz]
... lépe než vy 😄
PS: V česku to ta vaše teta "konzultovala" s p. Tomáš(em) Pudil(em) a ohledně hodnocení techniky C6 se (naprosto) SHODUJE s p. Vaculík(em), ale možná máte VĚTŠÍ (teoretické i praktické) zkušenosti a znalosti, než oni.. 😉
PPS: .. všichni DOHROMADY 😄
Navic vety typu "kazdej se vraci tam, kde je jeho misto" jsou nesmysly historickeho razu.
Pravdu nema a bohuzel u nej nejde ani o ironii.
Spis nez problem trhu ale vidim postupne zvetsovani modelu stredni tridy, ktere dnes uz bezne presahuji dimenze vyssi stredni zpred 10-ti let. Posledni mohykan je tak P407, ktery po predstaveni nastupce zajiste preleze magickou hranici 4,7m a plne tak nahradi P607.
Bohužel se to v budoucnu odrazí v image. Tedy dojde ještě více z polarizaci na ty "velké" a na ty "normální".
Závěrem snad jen... Peugeota je trochu škoda, byl to solidní koráb silnic.
Idea být mainstreamovým výrobcem a pokrývat i luxusní segmenty dáva zabrat i takovému gigantu jakým je VW (Phaeton), ve Francii je to zadání jaksi z podstaty národa - rovnost volnost bratrství, však to znáš... jenže holt, i tamní elita dnes prohání po tamních dálnicích pětky a éčka a sedmičky a eska...
Ale nie, to iba rýpem... 😉
To je podobný, jako bych měl plakat, že končí Sky europe, nebo že velký korporace kupujou ty menší.
Tak nevím jestli o to vážně někdo stojí...to bych radši zavíral oči při střetnutí s protijedoucím VelSatisem.
Mimochodem, v Děčíně stabilně jezděj DVA VelSatisy. Neuvěřitelná shoda... 😉