Francouzský deník La Tribune zveřejnil v pondělním vydání zprávu o záměru automobilek skupiny PSA nevyrábět další generace velkých modelů vyšší střední třídy. Podobně je na tom také Renault.
Čistí se trh a "každej" se vrací tam, kde je jeho místo. Přirozený vývoj i díky krizi. Slabší kusy padnou a vyšší střední a vyšší budou dělat ti, co jim to označení náleží a můžou si ho dovolit.
Moje místo je tam, kde se mi daří a co umim. Pokud budu dělat něco, kde se mi nedaří, tak to nedělám. Co je na tom nepochopení? Stejný je to i s pekárnama, kde taky nebudeš dělat chleba, když ho nikdo nekoupí a můžeš mít historii, jakou chceš.
podla mňa by Citroenu nastupca c6ky pomohol dotvoriť image DSkových modelov.Peugeot 607 bol krok vedla ,to auto malo podvozok stary jak svet a predajnosť minimálna. Naopak C6 sice tiež nieje moc predávaná,ale to auto má niečo doseba
Tak zrovna Peugeot ale historicky patří do vyšších segmentů. Prvním jeho miniautem byla až 104. U Citroënu je to trochu jinak. Podle tvé logiky by se asi Audi mělo vrátit k dvoutaktům...
To záleží na úhlu pohledu. V luxusu třeba ne, v kvalitě možná taky ne. Vypadala ale líp než minimálně jeden z nich. A, opravte mě, jestli se pletu, stála taky o něco míň, ne?
Opravdu myslíš že právě Ečku a Pětce měla konkurovat? Já myslím že ne. Bylo to prostě velké auto pro někoho kdo na prémii nedosáhne a střední třída mu nestačí. Asi však tahle kategorii kupců vymřela či co >:-[]
To je, jako bys říkal, že laguna nebo mazda 6 nejsou konkurencí pro céčko nebo a4 jen proto, že jsou levnější. Jde o třídy, 607 byla postavena jako vyšší střední tedy musela soupeřit s jejími zástupci. Že v této třídě převážila premie je právě to, o čem je v tomto článku řeč, prostě koncept velkého auta bez premiových kvalit ve vyšší střední přestal fungovat.
Ak máš image, niet čo riešiť, ak image chýba...
Najmä v dnešnej dobe vrážať penaze do triedy, ktorá nie je pre značku primárne zisková, je vyhadzovaním peňazí. A na výrobu auta za účelom "budovania image" treba mať v kešeni riadny balík "zbytočných" peňazí. Takže tento krok PSA je logický a pochopiteľný, aj ked mne osobne je C6 ľúto, považujem ho ani nie tak za dokonalé, ako za výnimočné auto, jedna z najkrajších ozdôb ciest.
vyššia stredná je už sama osebe prémiovou triedou, a popri MB, BMW a Audi budú všetci ostatní vždy hrať len druhé husle, nech by ich modely boli sebelepšie a krajšie...
Mě se C6 taky líbí, kolem jedné pravidelně jezdím, a je to sice trochu mimo, ale pořád mi připadá, že kdyby nějak podobně vypadal nástupce někdejší T613, mohla tu Tatra ještě být. Jinak, to auto jízdně na konkurenci nestačí, byť tu jedna teta tvrdí opak, a ten vnitřek to je bída. S ostatním souhlas. ;-)
Podobne ako zvonka, aj vo vnútri C6, to je iný svet, vlastný, bez záujmu o to, čo produkujú ostatní. Musím ale uznať, že je už morálne hodne zastaralý, to bez debaty.
Čo sa jazdy týka, nemyslím, že je dobré C6 porovnávať, opäť je to svet sám pre seba. Plávajúci koráb, nie dokonalý atlét schopný pokoriť aj mmnohé športiaky. Podľa mňa, ak zas nastane lepšia éra pre automobilizmus, nástupca C6 opäť príde. Opäť jedinečný, nekonvenčný, pre niekoho možno divný, či nie práve dokonalý, ale práve zase veľký Citroen.
... lépe než vy :-)
PS: V česku to ta vaše teta "konzultovala" s p. Tomáš(em) Pudil(em) a ohledně hodnocení techniky C6 se (naprosto) SHODUJE s p. Vaculík(em), ale možná máte VĚTŠÍ (teoretické i praktické) zkušenosti a znalosti, než oni.. ;-)
PPS: .. všichni DOHROMADY :-)
ok, možná jsem se nevyjádřil přesně. Oni podle mně lovili v dolní části budgetu kterou plánoval kupec utratit za káru. Jak říkáš, tento koncept nejspíš skutečně přestal fungovat, zejména když střední třída značně povyrostla.
Mrzi me prohlaseni tohoto typu, zajiste se shodneme, ze kdyby neco podobneho provedlo BMW, nebo Audi, byla by to podstatne vetsi rana. Presto modely C6, P607 nebo Vel Satis doplnovaly nabidku vyssi stredni. Navic odkaz na historii je vice nez jasny.
Spis nez problem trhu ale vidim postupne zvetsovani modelu stredni tridy, ktere dnes uz bezne presahuji dimenze vyssi stredni zpred 10-ti let. Posledni mohykan je tak P407, ktery po predstaveni nastupce zajiste preleze magickou hranici 4,7m a plne tak nahradi P607.
Historicky ano, ale vzhledem k tomu, že se mu na trhu s velkejma autama nedaří, tak se bude věnovat tomu, kde mu to jde. U Audi to evidentně funguje, tak proč by se mělo někam vracet?
Myslím, že máš pravdu a tentoraz sa nejdem s Tebou hádať; iba si to zle vyjadril. Inu rýpať sa do hodnoty značky a jej historického poslania, to je ako rýpať prstom do sršnieho hniezda...
Já nikde nepsal o podobných frázích, že by měl jít Tonino dělat traktory, nebo Audi přestat dělat A6. To jsou dedukce jiných. Každý bude dělat to, co mu jde a ne se zbytečně cpát někam, kde na to nemá. Ani image ani prachy a ani kupce.
Tak pokiaľ myslíš iba to IPK (image, prachy a kupci), tak je to vpohode. Pretože schopnosti vytvoriť dielo na kolesách by sa Francúzom upierali iba ťažko. ;-)
Přesně :yes: Zde je dokonalý důkaz, že "krize" je i k něčemu dobrá. Jsou automobilky, co s odřenejma ušima vyrábí vyšší střední... a jsou automobilky u nichž ve vyšší střední teprve začíná pořádnej rajc. Přitom ve statisícových sériích. Tak nač ty křeče, když konkurovat vlastně ani není možné... Síla německého prémiového triumvirátu spolu s legendou jaguarem a tvrdě na sobě pracujícím Volvem je drtící.
Bohužel se to v budoucnu odrazí v image. Tedy dojde ještě více z polarizaci na ty "velké" a na ty "normální".
Závěrem snad jen... Peugeota je trochu škoda, byl to solidní koráb silnic.
Já bych se jen nechtěl dožít světa podle filmu Demolition Man, kam to tak trochu spěje. Všichni budeme chodit do té nejlepší, jediné restaurace a budeme jezdit tou nejlepší, jedinou značkou aut. Francouzi sice nebyli dokonalí, ale byli svoji.
Taky bych řekl, škoda každého, alespoň pro samotnou možnost většího výběru, na druhé straně, raději se dočkám konce některých, způsobený normálním působením trhu, než abych výskal nad nějakým, francouzským státem dotovaným, velkým Citroenem, vyráběným jen proto, že francouzský prezident musí mít francouzské auto.
Na tomto príklade vidno, ako sa časom môže meniť profil značky. Ako som už písal, výnimočnosti označovanejako C6 mi je trochu ľúto, na druhú stranu vyvíjať a vyrábať to, čo je žiadané, stabilizuje značku, a nebudeme o nej písať len v čase minulom, pretože padla kvôli portfóliu neprispôsobenému trhu ale historickým koreňom...
Jistě, v tom s tebou souhlasím. Na druhé straně je to opravdu tak, že tlaku tradičních prémiových výrobců se zejména ve velkých segmentech velmi těžko čelí.
Idea být mainstreamovým výrobcem a pokrývat i luxusní segmenty dáva zabrat i takovému gigantu jakým je VW (Phaeton), ve Francii je to zadání jaksi z podstaty národa - rovnost volnost bratrství, však to znáš... jenže holt, i tamní elita dnes prohání po tamních dálnicích pětky a éčka a sedmičky a eska...
Jen si říkám jestli francouzi nestáhli kalhoty moc brzo před brodem. Přece jenom Renault třeba mohl využít potenciálu Nissanu-Infiniti a i PSA patří meze největší výrobce světa, tak alespoň jeden model. Ale chápu, že je recese a mají teď větší starosti než je výroba pro ně okrajového velkého modelu.
Ono se musi začít od kvality a až budou francouzské automobilky výhlášené kvalitou tak si můžou něco dovolovat výš. To bude platit i pro Hyundai a pod. Fiat si nemůže dovolit ani auto typu 407ky. Prémie se nevyrábí, ona se tvoří. Lexus se postavil taky na základě kvality Toyoty.
Ano ano. Přitom pod pojmem kvalita musíme rozumět jaksi termín širšíhio významu - tedy spolehlivost, výdrž, jízdní vlastnosti, kvalita materiálů, kvalita servisů, prostě všechno to, co dělá zákazníka a uživatele spokojeným.
Škoda je každýho modelu, ale trh s autama není žádný sociální ústav s nostalgickejma myšlenkama, jak by si zde spousty lidí přálo. Pravda je, že ta pestrost v nabídce se neustále zmenšuje, ale tak je to se vším.
To je podobný, jako bych měl plakat, že končí Sky europe, nebo že velký korporace kupujou ty menší.
To máš pravdu, na druhou stranu mi připadá, že někdo vyleze s nějakým UltraCityActivity vehiklem a už je novej segment a všichni do toho bušej, novej model a hned...
Tak nevím jestli o to vážně někdo stojí...to bych radši zavíral oči při střetnutí s protijedoucím VelSatisem.
Mimochodem, v Děčíně stabilně jezděj DVA VelSatisy. Neuvěřitelná shoda... ;-)
Tak už nám zmizela (ať už ůplně, nebo jen z Evropského trhu) Omega, Camry, Sigma, Xedos, Maxima, Scorpio, letos byl ukončen Thesis a zatím není v plánu nástupce, nástupce AR 166 se taky o rok odkládá a teď by měli zmizet ještě velký francouzi? Co pak bude ve vyšší střední jezdit??? samá hnusná A6 nebo E-klasse, který jsou na zblití :no::no: 5er je si hezká, ale dnes už taky moc tuctová... nový Volva maj podle mě takovej "ženskej" design, takže jediný atraktivní rozvížení vod ve vyšší střední bude představovat XF, 9-5, GS a CTS - to věru neni moc velký výběr :'-(
Nojo, už tu zůstanou jen ty "hnusný", co ti dělaj škraloupy na cejchách a pak ráno u Agipu roníš slzy při tankování za dvě kila do nádrže na 90 litrů u obstarožního báwa.
nech ho, chudáka... mám pro psychicky nemocný lidi pochopení, takže to nijak nekomentuji a nechám ho, ať si tu vyleje srdce... doma ho určitě nikdo neposlouchá, tak se chce o své názory podělit aspoň virtuálně prostřednictvím internetu... >:D
sakra za "dvě kila" ojro se me tam ty pohonne slozky ani nevejdou 8-s , to bych potreboval jeste tak 5-6 dvacelitrovejch kanistru nebo dalsi 2-3 poradne nadrze na plyn, ale pravda kufr mam nato velkej, jen by to pak vypadalo jako A6avant pro Sileneho Maxe >:D
nezapomen ze nejde jen o design, ale mne se A6 a volva hodne libi...ale nemohli cekat ze C6 bude prodeji konkurovat audi apod., o vel satisu ani nemluvim...a Avantime? no comment
Peugeot 607 byla ve svý době nádherná loď a dodnes si zachovává kus své atraktivity, je škoda, že tady Peugeot vyklízí pole. Navíc s autem ve stylu CLS by měl určitě šanci uspět. Věřím, že až bude příznivější doba, Peugeot tohle svoje rozhodnutí přehodnotí. Vždyť už nám toho mezi velkými sedany kromě nudných němců fakt moc nezbývá.
Ano, jako vrchol "místo" C6 DS verze C5. Ale spíše jsem měl na mysli, zdali v tomto kontextu "udrží" verzi DS od "všech" modelů a nebo zdali DS "zůstane" pouze u těch vyšších pater nabídky.
Aby sa po čase ešte nestalo, že po konci "veľkých" áut vznikne na spodku ponuky nová "mini" trieda. Všetky autá až nenormálne rastú, ak si spomeniem na prvú Vectru s dĺžkou pod 4,4 metra a to je stredná trieda, a porovnám ho povedzme s novým Fluence, ktorý má cez 4,6 metra a je to vraj o triedu menšie auto, rast je viac ako zrejmý. Päťmetrová hranica bude čoskoro mierou strednej triedy, s tým je už problém normálne zaparkovať, takže pozornosti smerom k menším autám sa niet čo diviť.
Jsem docela velký fanda velkých francouzských aut, ale neberu tuhle zprávu nijak tragicky. Proč?
1) Připomeňme si, že u Peugeotu i Citroënu už se dřív stávalo, že mezi jednotlivými velkými modely byly časové "mezery": 605 nenásledovala hned po ukončení výroby krásné Pininfarinovy 604 a vlajkovou loď tak chvíli "suplovala" 505 s motorem V6. Totéž platí pro Citroën: mezi XM a C6 bylo taky několik let "prázdno" resp. "jen" C5. Pevně věřím, že po překonání krize se Francouzi nebo alespoň Citroën do tohoto segmentu zase vrátí (totéž platí i pro Lancii a Alfu Romeo).
2) Dá se předpokládat, že díky prozatimní neexistenci nástupce poběží výroba C6 poměrně dlouho, alespoň tak dlouho jako 607. Ostatně proč ne, většina techniky je sdílená s C5. A čím víc se C6 vyrobí, tím víc jich pak bude k mání jako ojetých na trhu. Tak si třeba za pár let udělám radost... ;-)
Jako futuristu a příznivce velkých francouzských aut mě to sice mrzí, ale nepřekvapuje. I přesto, že mají jedinečné charisma a duši, nemají prestižní znáček... a mnozí jim dnes vyčítají (kromě C6) menší sofistikovanost a absenci technických vychytávek...
P.S.: Avantime v anketě, koukám, nešetříte >:D Jen osm soukmenovců...
Sorry... Podle mého je velká škoda všech čtyř zmiňovaných, ale úplně s jistotou jsem dal C6. Přece jen řada DS / ID - CX - XM - C6 je jedinečná a všechna ta auta měla a pořád mají úžasné charisma, jasnou designovou i technologickou návaznost a jedinečnou techniku.
C6 bych pořád favorizoval před kterýmkoliv německým nebo japonským konkurentem, snad jen nad Volvem, Cadillacem a novým Saabem 9-5 bych váhal, a to hlavně kvůli silnějším benzínovým motorům...
Musím říct, že C6 je z nich nejvyspělejší a disponuje nejvíce technickými inovacemi :yes: A myslím, že se lidem líbí nejvíce i po stánce designu.
Naprosto mě uchvátil design u dvojice Avantime a Vel Satis. Nekomentuji jejich techniku a sofistikovanost, ale estetické ztvárnění... kombinace francouzského šarmu a futurismu z pera mistra Patricka le Quémenta.
Má největší srdeční záležitost v oblasti motorismu. Design přesně podle mých představ...
Když C6 je elegantní, extravagantní... AUTO s čistou linií. Avantime vypadá, že si designéři chtěli hrát, a mixovali všechno možné až z toho vznikla velká hračka. Jako modýlek zajímavá kuriozita, jako auto co stálo ve své době víc než mega (!) neobhajitelný. Ne že C6 býval levnější, ale je to nízká avantgardní limuzína, a ta své kupce najde. Avantime dodnes neumím zařadit - kupé po steroidech? snaha zesměšnit MPV? Není ani sportovní, ani luxusní, ani stylový, je jen divný...
Byl bych hlasoval pro 608, co jsem viděl skici, tak to auto snad mělo vzít to nejlepší z 607 a 407 (geniální záď) a zbavit ho těžkopádnosti a nevýraznosti 607.
Avantime je o designu. O jinakosti. Myslím, že se Renaultu povedlo postavit idální vůz pro designéry, módní návrháře a všemožné umělce paušálně :yes: A cena? Cena za exklusivitu. Po stránce designu je to prakticky sériově vyráběný koncepční vůz.
Všichni zapomínáme na jednu věc - automobilky nás neustále krmí svými studiemi, u kterých jen slibují, slibují a slibují. Renault šel rovnou k věci. Zkrátka, důkaz místo slibů :yes:
Pokud chci takové auto (nové), je tady Fiat 500, Lancia Ypsilon, Kia Soul, bude Citroen DS3... Být Avantime této velikosti (např jako Mégane), mohl dopadnout lépe. Koneckonců Mégane 3dv. si z Avantimu vzal hodně designových prvků a prodejně problém neměl.
Kdo kupuje auto za mega nebo s délkou přes nějakých 4,8 metru, chce pořádné slušně vypadající auto a ne nějakou hravou kreaci.
Problém je v tom, že ten tvůj imaginární umělec na to auto buď nebude mít, nebo to už bude "celebrita" a bude se vozit jinýma autama.
A v menším měřítku to platí i pro PSA - pro ty jejich auta není dost zákazníků. I Opelu se stalo to samé a už dvakrát (Senator, Omega). Řeší to trochu paradoxně, že teď do vyšší střední nenápadně směřuje Insignii a kvůli tomu posunuje menší modely taky nahoru.
Avantime by s konvenčnějšími světly vzadu a druhým párem dveří na delším rozvoru bylo zajímavé MPV. Takhle je to, vzadu dadaistický paskvil a vepředu to převzal Espace. To auto je prostě už od počátku velký omyl.
Tak tým by som si až taký istý nebol. Prvotná myšlienka iste bola spôsobiť rozruch a upozorniť na značku, čo sa podarilo dokonale. Renault bol jediným, kto fantáziu tvorcu preniesol do reality bez akejkoľvek racionalizácie či "normalizácie". Iste, to auto bolo takmer nepredajné, ale to je zase pesnička o inom.
Problém Avantimu dobře vystihl Ricardo. Za hravý auto prostě lidi tolik nedaj, a když, není jich mnoho (dost). A pokud už jsou zajištění, tak kupují auto - hračku, jiného charakteru.
Co se týká zařazení, s tím problém nemám. Pro mě je to auto výjmečné, auto na léto a k vodě nic míň, ale ani nic víc.
proc se divite C6? je to skoda ale pokud se neprodava (coz se dalo cekat), tak neni na vyber, moc lidi si netroufne koupit neco takovyho (nebo si troufne na znamejsi, ,,lepsi" znacku...), u vel satisu se to taky dalo cekat, avantime byl predurcen k neuspechu, vypada opravdu zajimave, ale kdo by si ho koupil...ale s tou 607 me to opravdu nastvalo, zvlast, kdyz uz byl nastupce na ceste...
Dalo se čekat že Německá konkurence přejde postupně defakto k monopolu.Značky jako jsou BMW,Mercedes Benz,Audi jsou přece jen nad možnosti Francouzů.Jediná značka která dokáže celkem slušně konkurovat téhle silné trojce je Volvo.Angličané se o to sice pokoušejí ale snad každý kdo má na auto od 1 mil si půjde mnohem raději koupit v dané třídě Německé auto.Prostě značky jako jsou Citroen,Peugeot,Renault,Jaguar,Lancia postupně předtanou montovat auta dané třídy a Jaguar dříve nebo později krachne.Něco jiného je USA tam mají Cadillac a Lincon které tam mají dobré jméno plus tam je dobře zaběhnut Lexus,Acura a Infiniti.První z velkých hráčů kdo pochopil že v luxusním segmentu nemá cenu bojovat byl Ford který přestal montovat dříve úspěšné Scorpio a soustředi se jen na střední třídu.Stejně jako to brzo udělá VW.Oba mají premiové značky v podobě Volva a Audi.Na druhou stranu je velká škoda že značky jako Lancia a Citroen nebudou montovat luxusní auta díky tomu že jejich auta byla jiná a hlavně nezapomenutelná po vzhledové stránce.
Jo, jen s tím Jagem bych úplně nesouhlasil, XF je v zásadě povedené auto a své místo si najde, jistě jich nebude jezdit tolik co A6tek, ale díky zbytkům image si urve určitě větší kus trhu než např. "umělé" značky (z hlediska evrop. trhu) jako Lexus nebo Infiniti.
TAKÉ bych se (raději) dívala na Jaguar XF či novou E-Klasse (hlavně cupku, ta je MOC povedená), ale myslím že NEJvíce se asi budeme dívat na Audi A6 ;-)
... ale tady jste to TREFIL ...
... NErozhoduje (reálná) KVALiTA, ale "představy" o ní
(i kdyby třeba ten Lexus či Jaguar udělali 2x LEPŠí auto, tak se jich prodá stejně MÉNĚ než ... ;-\
bude musiet nakupit C6 do zasoby alebo prejst na mercedes >:D
tychto francuzkych sedanov je skoda..uvideme co spravi alfa s 166tkou, ked thesis uz zrusili
asi mě budete považovat za blb*e ale pro mě je větší rána že nebde vyrábět koncern PSA C6 a 607 než kdyby to oznámil vw , audi i bmw že nebudou vyrábět phaeton a8 r8 a6 a6 řada5 řada7.koncern PSA je nejlepší C6 je spolu s 607 ve svý třidě nejlepší. (je to jenom můj názor.)