To by mě zajímalo, jaký "odborník" specifikuje auta do tendru. Jedno z hlavních kritérií snad je, jestli má auto jezdit na benzín nebo na naftu. Stejně tak nechápu horní ohraničení výkonu. Jestli by se zúčastnila Octavia, je to podle mě napadnutelné, protože hatchback a liftback je rozdíl. Stejně tak Fabia není auto nižší střední třídy.
Takže podle zadání jsou jen dvě možnosti: Golf v benzínu nebo Astra v dieselu. Jen mi pak nesedí ani k jednomu průměrná cena 229tis bez DPH >:D
Někdo to prostě zpackal. Snažil se to ušít na míru ale přitom se snažil udělat to nenápadně a jak se tak nažil o nenápadnost, stal se nápadným. Ten motor nenápadně nápadně dokonale sedí na 1,2TSI, 1,3CDTI bude drahý takže ten určitě ne.
Takže jako obvykle, bude to tuzemský výrobce s 1,2TSI, pochybuji že dají Golfa za 229000. A ten problém s hatchbackem/liftbackem se nějak vyšeší, já jim věřím. >:D
Nechápem (teda samozrejme že chápem) načo tie tendre vlastne robia... Veď "štát" by mal dať všetkým rovnakú šancu a nie spraviť kritéria do ktorých zapadne jedno či s odretými ušami dve autá. A to sa nemusíme baviť len o autách samozrejme...
Zadanie malo byť jednoduché napr. :
* auto strednej triedy
* 5 dverová karoséria
* naftový motor
* biela farba
KONIEC... Toho by sa mohli zúčastniť všetci a to by sme sa možno dočkali prekvapení >:D no tých sa zrejme nechce dožiť zadávateľ... >:-[]
Tady jsi v české republice . To si nějakej jarda z čsú s pepou kterej dealuje auta sedli v hospodě na pivko a jarda mu povídá potřebujem do firmy nový káry a pepa říká a zakolik . a tak vznikají tendry a veřejné statní zakázky atd atd.
To zase pindáš. V každym státě se preferuje domácí výrobce. Sice tu uplakanou písničku, že je v čechách vše nejhorší každý rád poslechne, ale je to hovadina. Slováci jezděj v Kia, frantíci maj všude nacpaný taky svoje výrobce a že by němci do státního úřadu nakoupili něco jinýho, než vlastní výrobek, je jasnej nesmysl. >:-[]
Mě nevadí že stát preferuje domácí výrobek ať si klidně škodovky koupí mě je to úplně fuk jen mě vadí že se kolem toho dělá taková habaďůra , vypisujou se tendry a podobný hovadiny jen na oko . Hraje se na férovku a na veřejný zakázky ale přitom je to stejně tunel jak P.ča .
No ale je to teda pořádný trapas. Už mají vybraného i dodavatele..., jen prostě jim nedošlo, že Fabie není nižší střední...
Ten tendr je ušit na Fabie s 1,2 TSI (ani ne na Octavky), jen jaksi pozapomněli, že Fabie není nižší střední, ale hold škodovka je balšoj (byť Fabie nejmenší auto třídy), tak se prostě spletli... Kdyby bylo nejhůř, tak poupraví zadávací podmínky a bude, případně vyhlásí nový tendr a tento zruší.
Mrzí mě však, že se maže do kapsy i na takové organizaci jako je ČSÚ... (aspoň tam to mohlo být čistý, zase taková mega zakázka to není), je to fakt odpad tenhle stát. Na druhou stranu, já jim ty Fábie přeju, oni si stejně nic jinýho nezaslouží... Na to jejich popojíždění to ostatně stačí..., z HTP si pomůžou.
Ano, já vzhledem k ceně myslím, že ČSÚ chce jezdit Fábiema. Jen nepochopili rozdělení tříd, jak píšeš. Vždyť Fábka v kombíku nemůže být malé auto s takovým kufrem! >:D
Samozřejmě, za ty prachy jim stejně nikdo Golfa ani Astru nenabídne, tak se hold bude muset změnit zadání. Vždyť o nic nejde, trochu se to sice protáhne, ale Fábka bude stejně na dvoře.
Jojo přesně.
Jinak... S tím nenabídne úplně nesouhlasím. Dovozci aby podobné zakázky získali, jsou schopní s cenou udělat divy (prodat bez rabatu). Bohužel díky pokřiveným podmínkám se o to ani nepokusí. Místo Fabií by mohli mít při troše štěstí i 307, Bravo, a třeba i ten Ceed..., tedy skutečně auta od Fabie jinde...
Ale jak říká klasik.. chtějí Fabie mají je mít a mít taky budou... :yes:
Tak s DPH to je 275000 Kč... Skladové Golfy s paketem All in, Comfort, Alu koly a příplatkovým lepším rádiem jsou schopni u VW nabídnout s 1,2 TSI za 300t Kč a to bereš jeden kus, když si jich vezmou 28, tak už by ta cena nemusela být daleko... horší to bude s těmi šesti kombíky...
Podle mne by se firma s Golfem na takovou cenu při daném objemu mohla dostat. Ale stát (a státní instituce) většinou nevyniká schopností uzavírat výhodné obchody. Nemluvě o tom, že by nezbylo na úplatky. A člověk by neměl zapomínat na servis. Divím se, že víc neoperují s TCO.
O tom, že státní správa neumí rozdělovat auta do tříd není nutno pochybovat. Někde jsem viděl směrnice či nařízení tuším pro sociálku na služební vozy a bylo tam psáno, že doporučují vozy střední třídy, např. Fabia 8-s
Ono asi těžko vysvětlovat úředníkům, že auto střední třídy se nejmenuje podle třídy společnosti, která v něm jezdí...
To by v Indii bylo auto střední třídy třeba Tata Nano >:D
Přesně, neumí auta správně zařadit. V zadání zní : Dodání 22 osobních automobilů nižší střední třídy kategorie B. A potom ještě bonbónek: 6 VĚTŠÍCH osobních automobilů nižší střední třídy kategorie B v provedení combi.
Ad kdo v které třídě jezdí - ono by to jakž takž fungovalo, pokud by lidé dodržovali určitá pravidla získávání majetku. Typický majitel Fábie není žádná střední třída. Ostatně střední třída bývá definována chováním, nikoli konkrétním majetkem.
Pro zajímavost, podle starých definic jsou střední třídou dnešní miliardáři (a horní část milionářů). Tedy lidé, kteří se bohatstvím vyrovnají šlechtě. Podle modernějších definic jsou to spíš právníci, lékaři, politici atd.
Jak jsem napsal, jakž takž. Když si vezmeš nedávno diskutované pravidlo, že by tě auto nemělo stát víc než půl roční příjem, tak u slušně vybavené střední třídy (řekněme 800 tisíc) ti opravdu vychází profese, které obecně spadají do střední třídy. ;-) To je situace spíš u nás. Na západ od nás je realitou, že spíš než A4 je vozem pro střední třídu A6/8.
V Evropě fakticky výš než nad vyšší střední třídu jít nemůžeš, protože se víc dbá na původ, vzdělání. V nejvyšších sférách hlavně ten původ. Aby jsi mohl vstoupit mezi smetánku, musí být tvá rodina bohatá po několik generací. V USA to, celkem logicky vzhledem k jejich historii, berou víc podle peněz. Pro běžné lidi v Evropě zkrátka nic vyššího než střední třída neexistuje (tedy její vyšší část).
Hodně... tak 100+ let. Tedy v době, kdy šlechta v Evropě vládla. Pak úspěšní měšťané, prakticky nejbohatší "nešlechtici," tvořili střední třídu - střední, protože byli mezi šlechtou a pracujícím lidem.
A tyhle nové definice neplatí zrovna v ČR. Ještě jsem neviděl zdravotní sestru, která by se chovala jako střední třída. Nebo (běžného) učitele. Doktor nebo právník běžně patří třeba v UK do střední třídy. Vzhledem k tomu, že náklady na život nejsou tak odlišné, tak česká zdravotní sestra tam patřit nemůže. Univerzitní vzdělání bývá požadavek, což mi na běžnou sestru také moc nesedí.
A to má mít něco společného s chápáním? >:-[]
Tak my to pro změnu budeme brát podle počtu příspěvků a zítra tu vydrhneš podlahu kartáčkem na zuby, navíc bez zubní pasty... >:D
Můžu se tě zeptat, odkud máš tuto informaci? Ve článku nic takového není (ani na jiných serverech). Na stránkách ČSÚ jsem o tendru nenašel ani zmínku. Než pošleš odkaz, budeme tady zatím tupě žvatlat.
Takže úřad hledá auto nižší střední třídy v segmentu B >:D Tak si vyber ;-)
Chtějí benzínový motor, tato informace v článku skutečně chybí.
Samozřejmě, chtějí Fábie. Jediný možný konkurent by mohlo být Clio 1.2 Tce, to je ovšem vyřazeno požadavkem na velikost kufru (požadavek:300l resp.470l kombi, Clio: 288l resp.439l kombi) >:-[]
P.S. Nejsem si vlastně ani jist, jestli je u nás Clio 1.2 Tce ještě v nabídce...
Už je vám jasné, proč je celý národ v *, když podle dat zpracovaných ČSÚ jede celá národní ekonomika a dělají se ekonomické prognózy, vývoj trhu, spotřeba, úrokové sazby, příjmy...atd.?
Stačí se podívat na průměrný plat. Co bychom taky mohli čekat od lidí, kteří si pletou třídy a nedokáží správně vypsat ani jednoduchý tendr, natož spočítat vážený průměr nebo rozlišit konstantu od proměnné a směrodatná odchylka je pro ně nejspíš nějaká strašná psychická porucha. 8-s
...nevím proč nějký přiblblý zákon určuje tak debilní podmínky pro zadávání výběrových řízení, kdy následně vznikají tyto trapnosti. Všichni asi chápeme, že je naprosto v pořádku, aby český úřad, vláda, parlament, policie atd jezdili ve škodovkách, tak nerozumím tomu, proč nevypíšou výběrko na dodavatele vozů Škoda... Je tady přes 200 dealerů, tak by se rozhodně nemuseli bát malého konkurenčního prostředí.
Aby z toho nakonec nevylezla Ibiza...ty už jezdí u celníků >:D
A jestli to bude auto na postrkávání po městech...tak jen blbec by koupil turbobenzín.
Ostatně dost mně zajímá životnost 1.2 TSi na velmi krátkých trasách