Souhlasím s tím, že je potřeba vybrat zimák dle svých potřeb. Já vesměs kupuju gumy, který vycházej v testech jako nejhorší. Zajímá mě totiž jen a pouze chování na sněhu, v břečce a na ledu a takový gumy zpravidla v testech dost propadají, protože se hodně sjíždí a na suchý a mokrý silnici je to s nima dost bída. Viz naprosto geniální gumy Debica Frigo Directional, který už se bohužel nedělají v rozměru na Oktávku. V mým případě, pokud pneumatika nebude mít výborný trakční vlastnosti na sněhu, tak mě ani ty ostatní parametry nemusí zajímat, protože když se nedostanu od baráku tak zbytečný řešit jak se guma chová na suchý silnici že :-)
Buď rád, že máš možnost si nechat letní, pokud za horšího počasí nevyjedeš. Myslím si, že tohle řešení je lepší - když tě zastaví hlídka, tak máš smůlu. Nemusí čekat, až někoho sestřelíš, aby tě pojišťovna potrestala odmítnutím plnění.
Také nejsem nadšený z takovýhle zákonů, ale legislativa je do určité míry obrazem společnosti - čím horší společnost, tím restriktivnější zákony.
To není pravda. Suchý led je v pohodě. A i mezi zimními pneumatikami existují ohromné rozdíly v tom, jak které jezdí na ledu. Zimní pneumatiku si musíš vybrat podle svých potřeb - nakolik potřebuješ jezdit po sněhu, břečce, ledu atd. Já dávám přednost vynikajícímu výkonu na ledu (a suchu při nízkých teplotách) před výkonem na sněhu, protože spíš v ČR potkám namrzlou vozovku než zasněženou. Na opravdový sníh vždy mohu obout řetězy. Nemluvě o tom, že námraza je zákeřnější. Sníh jen tak nepřehlédneš.
Já jsem zastánce toho, ať si to rozhodnou lidi a trh (ceny gum, pojistek atp.). Jen aby nedošlo k nedorozumění, tak já přezouvám pravidelně každý rok a myslím, že to dělá spousta rozumných lidí. I když teda letos se mně osobně zimní gumy hodily tak...4x? Ale ta byrokracie k tomu mě štve :-(
Ve chvíli kdy najedeš na čistej led, tak seš bezmocnej a auto neovládáš zimák nezimák. Určitě to bude o chlup lepší na zimákách díky měkčí směsi, ale výsledek je, že oba mají na bezpečnou jízdu daleko nedostatečnou adhezi. Takhle jsem to myslel.
Však to je totéž. Je podle mě jedno, jestli ti napíší přímo cajti, že v době nehody jsi neměl auto neměl schopné pro bezpečný provoz na komunikacích nebo ti to řekne pojišťovna a tak či tak dostaneš hojno. Možná ale bude lepší, když se bude tomu předcházet, protože když do mě někdo navalí s ojetými gumami (letními či zimními) a zruší mi auto nebo v horším případě mě, tak bude pozdě...
...aneb člověče český, jsi nekompetentní idiot neschopný samostatného úsudku o vlastní bezpečnosti, tudíž ti vše nařídíme zákonem a nalajnujeme život od početí do hrobu..
Stačí, když pojišťovny zavedou do svých pojistných podmínek, že bude-li způsobena nehoda kvůli pneumatikám, tak budou žádat spoluúčast.
Nemáš pravdu, měření na zledovatělém povrch jasně ukazuje, že kvalitní zimní pneumatiky mají kratší brzdnou dráhu než zimní. To bys rovnou mohl zpochyňovat i kvalitní gumy letní proti čínským šmejdům nebo rovnou prohlásit, že hloubka dezénu je k ničemu.
Zimní pneumatiky jsou potřeba, je to dobře, že je to dané zákonem. V zimě se mění počasí z hodiny na hodinu, dopoledne může být sucho a svítit sluníčko a odpoledne může být sněhová kalamita, to se prostě nedá předpovědět. Potom se mi líbí reportáže ve zprávách, jak řidiče na letních pneumatikách ve městě zaskočil sníh. Napadlo 5 cm sněhu a oni nemůžou vyjet kopec ve městě, hrabou na místě a blokují provoz ostatním řidičům na zimních pneumatikách.
Žiju na Vyškovsku v Jihomoravském kraji a zimu na letních pneumatikách si nedovedu představit. Sněhu sice není hodně tuto zimu u nás, ale často bývají po ránu namrzlé cesty a stačí sjet na vedlejší cesty nebo se vydat do kopců na Blansko, kde jsou najednou zasněžené a namrzlé povrchy bez posypu nebo ošetření solí. Zrovna dneska jsem sjížděl serpentiny, které se v zimě udržují pouze pluhováním, na letních pneumatikách bych to asi nesjel, jsou totiž celé zledovatělé…
rozdiely sú, stačí si to vyskúšať niekde na zamrznutom letisku. Všimol som si, že auto je kľudnejšie, zadná náprava sa citeľne lepšie drží cesty, auto je smerovo stabilnejšie.
Ono je to rozdiel keď sa ide v kolóne, prvý nadstaví tempo a tým ostatným sa to môže zdať pomaly. Ono im to zväčša docvakne až pri brzdení, prípadne prejazde ostrejšou zákrutou.
Na ledovce je ovšem celkem fuk jestli máš letní nebo zimní protože jedeš v obou případech jak sáňky borový. Nedávno mě cestou do Liberce předjížděl pražák asi v domění, proč ten idiot jede tak pomalu. Málem sem se potrhal smíchy, když sem ho asi po kilometru viděl vylejzat nedůstojným způsobem z auta zapíchlýho v pangejtě. :-) Bydlet někde jinde než v debilním Jablonci, tak se na ty zimáky asi taky vykašlu. Tady to ovšem je naprosto nemyslitelný. Kamarád si dokonce ze zoufalstvní koupil Nokiany s hřebama. Sice se to nesmí, ale na druhou stranu mě nikdy v životě policajti v zimě nekontrolovali pneumatiky, takže co. Pak tě ovšem ani ledovka trápit nemusí ;-)
nie, nie je! Zimné plášte nie sú len o snehu, ale o poľadovici. Ráno bývajú zladovatelé mosty napriek tomu, že zvyšok cesty sa zdá byť suchý. No a potom sa klobúčnici čudujú, že ako je možné, že dostali šmyk.
a tuto zimu byly pouze 4 dny, kdy jsem mel mit podle zakona zimni gumy (z toho 2 pouze na dalnici v rychlem pruhu)
a ja se ptam, neni to malo (za ty prachy)?