Děkuju za odkazy, byl jsem dost tlačen časem, takže jsem tu chybku (na rozdíl od dalších, které v TZ byly), prostě opsal. Už jsem opravil zde i na veteran.auto.cz, aby to tam nestrašilo pro budoucí použití.
Nejsem fanoušek rendlíkovského designu, ale R5 je skvost, maximální minimalismus a přitom tolik šarmu, ale úplně jiného než u v té době kralujícího Fiata (v této třídě) :-)
V textu je na Super5 pár odkazů, proto tam jsou fotky. Jen bohužel nejsou seřazeny tak, jak jsem chtěl, ale s tím už nic nenadělám. Podrobnější popis mám v plánu na podzim 2014 :-)
Arese: Omlouvám se, ale své fuj byste měl poslat spíše do Renaultu, než mně. V oficiální tiskové zprávě totiž automobilka uvedla při popisu základních modelů větičku "The engine was mounted transversally". Nebo nejspíš neumím anglicky...:o)
Mýlíš se, R12 měla motor přesně obráceně než první generace R5, tedy podélně PŘED přední nápravou (stejně jako R18, R15/17, R20/30, R25 a silnější verze R21). Motor podélně za přední nápravou měla kromě R16 a R4 i R6. První sériově vyráběný Renault s příčně uloženým motorem byla až R14 v roce 1976.
Tedy napsat, že R5 první generace měla motor napříč, to je prostě ostuda! Takže pane redaktore - první generace R5 měla motor PODÉLNĚ za přední nápravou (podobně jako R16 a R4), motor napříč měla teprve DRUHÁ generace, tzv. Superpětka.