Technika
Sleeper
0
Tedy abych byl přesný, odkazy na Super5 jsou v dlouhé verzi, která je na veteran.auto.cz. Link je v tomto článku.
Přejít do diskuze
Děkuju za odkazy, byl jsem dost tlačen časem, takže jsem tu chybku (na rozdíl od dalších, které v TZ byly), prostě opsal. Už jsem opravil zde i na veteran.auto.cz, aby to tam nestrašilo pro budoucí použití.
Nejsem fanoušek rendlíkovského designu, ale R5 je skvost, maximální minimalismus a přitom tolik šarmu, ale úplně jiného než u v té době kralujícího Fiata (v této třídě) 😄
V textu je na Super5 pár odkazů, proto tam jsou fotky. Jen bohužel nejsou seřazeny tak, jak jsem chtěl, ale s tím už nic nenadělám. Podrobnější popis mám v plánu na podzim 2014 😄
Arese: Omlouvám se, ale své fuj byste měl poslat spíše do Renaultu, než mně. V oficiální tiskové zprávě totiž automobilka uvedla při popisu základních modelů větičku "The engine was mounted transversally". Nebo nejspíš neumím anglicky...😄
škoda že autor nezmínil zajímavé verze jako R5 Alpine, R5 Alpine Turbo, nebo R5 Turbo2.Když se už pustil do akčních verzí mohl zmínit aspoň Le Car.
Mýlíš se, R12 měla motor přesně obráceně než první generace R5, tedy podélně PŘED přední nápravou (stejně jako R18, R15/17, R20/30, R25 a silnější verze R21). Motor podélně za přední nápravou měla kromě R16 a R4 i R6. První sériově vyráběný Renault s příčně uloženým motorem byla až R14 v roce 1976.