Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP v roce 2011: Nejlepší vozy podle kategorií

Nárazových zkoušek Euro NCAP se v loňském roce zúčastnilo 53 automobilů. Nejhůře si vedla Dacia Duster, speciální pochvaly se naopak dočkal Ford Ranger.
Zpět na článek
1. 2. 2012 12:28
1. 2. 2012 20:57
1. 2. 2012 14:03
1. 2. 2012 18:46
1. 2. 2012 20:08
1. 2. 2012 14:33
1. 2. 2012 21:02
5. 3. 2012 15:23
24. 5. 2012 12:31
1. 2. 2012 12:49
24. 5. 2012 12:57
Avatar - Choochoo
1. 2. 2012 12:28
EURONCAP
Ono je hezky, ze ma auto spoustu elektroniky. Kdyz ale vidim jak pracuje ESP u Focuse tak nevim. Jsem v prvni chvili myslel ze ho ma nejdrive vypnute jako u vetsiny aut na videich a az pak jsem si vsiml napisu ESP ON. By me zajimalo jak funguji ty ostatni asistenti >:D Jsem si myslel, ze by spise mohla mit takoveto problemy Astra, pac je dost tezka. Nu coz ESP focus ma a basta ;-) Za me teda z evropy, po teto prezentaci pochybnych jiznich vlastnosti v krizi asi Astra nebo Golf.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - das_autos
1. 2. 2012 13:28
Re: EURONCAP
Esp mají dneska všechny tři.Ve focusu zasahuje ještě poměrně citlivě,že to moc do řízení nekecá.To u jinejch značek je to horší,kdy se ESP snaží suplovat špatnej podvozek jako třeba u korejců.
Avatar - Choochoo
1. 2. 2012 20:57
Re: EURONCAP
[odkaz]
koukni na Focuse III a na tve korejce. I takova Venga je na tom lepe a to se ji zde nekdo kvuli podvozku vysmival ;-) Focus uz jen zije z jizdnich vlastnosti I generace, porad se to vsude omila.
Avatar - Nerez
1. 2. 2012 14:03
Re: EURONCAP
Astra je možná těžká, ale protože fyziku neom*dáš, bude při srážce nejbezpečnější.
1. 2. 2012 18:46
Re: EURONCAP
Chtěl si říct, nadělá víc škody. Hmotnost nemá přímý vliv na bezpečnost. I když i to není úplně pravda - stejně jako nemá hmotnost přímý vliv na bezpečnost, tak nemá přímý vliv na nebezpečnost. Jen díky ní máš víc energie.
1. 2. 2012 19:48
Re: EURONCAP
Když tak nad tím přemýšlím, řekl bych, že má. Pokud to nebude tuhá pevná překážka, tak bude mít těžší auto výhodu větší hybnosti, bude mít lepší setrvačnost a tudíž i nižší zpomalení... ;-\
1. 2. 2012 20:08
Re: EURONCAP
Původně jsem tam měl ještě pokračování, že víc energie akorát znamená víc problémů, nakonec jsem to ořízl. Právě víc energie znamená, že budeš mít větší problém zastavit, změnit směr a když už do něčeho narazíš, tak bude víc energie k pohlcení. Auto s větší energií přetlačí auto s nižší (teoreticky, pokud se nezdeformují), ale jak se které zdeformuje, to už řečeno není. Co když je ta hmotnost vzadu a při nárazu místo přetlačení (i přes vyšší hmotnost tvého vozu) prostě skelet povolí a dojde k deformaci prostoru pro posádku? Sice jsi těžší, máš větší energii, ale skelet vozu tu energii nedokáže přenést do překážky, tedy jiného vozu.

Hlavní myšlenka byla, že hmotnost sama o sobě negarantuje nic. Nic to neříká o tom, jaké síly dokáže vydržet, kolik toho dokáže pohltit. Větší hmotností ze sebe děláš pouze větší riziko pro ostatní. Dokud na silnici budou jezdit kamiony, tak jsi tak jako tak namydlený. Na auto mého kamaráda se v zatáčce převrátil kamion a z auta byla placička. Na místě mrtvý.
1. 2. 2012 14:33
Re: EURONCAP
Myslíš ESP ve focusu II nebo III. Ve dvojce je ESP nastaveno citlivě a zbytečně auto nebrzdí...
Avatar - Choochoo
1. 2. 2012 21:02
Re: EURONCAP
Myslel jsem III
[odkaz]
Vypada to ze se s tim autem nejak pere, jako kdyz to v AAA vytahly z jineho auta a nacpali do Focusa. Nebo ze by u Fordu nakoupili levnou cinksou techniku od Geely? Vysledek vypada hodne podobne >:D Asi to nebyl zrovna motor 2,0 TDCi, se kterym na Auto.cz dostal 10 z 10 za jizdni vlastnosti v extremu nebo je to okopcena tabulka FI ;-)
5. 3. 2012 15:23
Re: EURONCAP
No neviem co tam vidis Ty, ale ja tam vidim okazitu reakciu na volant co je pripisane kvalite podvozkov FORD, to ze to s autom neskube je skor o tom, ze ta reakcia na volant je pomala
24. 5. 2012 12:31
Re: EURONCAP
Hmotnost ma na bezpecnost asi takovy vliv, ze 2 auta stejne dokonale promyslene z hlediska bezpecnostni konstrukce maji pri vzajemnem primem celnim narazu pri shodnych rychlostech nasledek na posadku takovyto:
Auto A ... hmotnost m1 (napr 800 kg)
Auto B .. hmotnost m2 (napr 1600 kg)
rychlost obou : v
--------------------------------------… />E=m*v^2
EnergieA= m1*v^2
EnergieB =m2*v^2
Vysledna energie = Energie B - Energie A
Vysledna energie = (m2-m1)*v^2 (*)
Vysledna hmotnost m1+m2 ()

Pro pohyb po narazu plati ze teleso o hmotnosti (**) s energii (*) se pohybuje rychlosti V

(m2-m1)*v^2 = (m1+m2)*V^2
V^2 = v^2*(m2-m1)/(m1+m2)
po odmocneni V = v (((m2-m1)/(m1+m2))^(-2)) (***)

Kdyz jsou hmotnosti stejne, je m2-m1 = 0 a naraz je v obou autech stejny.
Pokud hmotnosti nejsou stejne, je v tezsim aute zmena rychlosti behem narazu

vd2 = v-V
vd2 = v-v ((m2-m1)/(m1+m2)^(-2))
vd2 = v(1 -((m2-m1)/(m1+m2)^(-2)) (****)

V lehcim
vd1 = v+V
vd1 = v(1 +((m2-m1)/(m1+m2)^(-2)) (*****)

Konecne z (****) a (***) vzajemnym podilem

vd1 / vd2 = (v(1 +( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2))) / (v(1 -( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2)))
vd1 / vd2 = (1 +( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2))) / (1 -( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2)))

Je tedy jasne videt, ze na vyslednou rychlost ma vliv jen a pouze HMOTNOST aut, ktera se srazila a to tim zpusobem, ze pokud jsou hmotnosti stejne, jsou i zmeny rychlosti vlivem narazu stejne a vysledny slepenec 2 aut zustane na miste narazu. Pokud se hmotnosti lisi, muzete si dosadit, jaky bude pomer rychlosti po narazu, pricemz tezsi auto pokracuje puvodnim smerem a lehci couva.
Napr:
m1=800kg m2=1000kg v1/v2 = 2, tedy 2x vetsi zmena rychlosti v lehcim vozidle. Takze pokud obe jela 40km/h proti sobe, tak tezsi pokracuje vpred 13.3 km/h (jakoby 26.7 km/h do zdi) a lehci pokracuje vzad 13.3 km/h (tj jako by jelo 53.3 km/h do zdi).
m1 800kg m2 1600kg vychazi jeste drasticteji. v1/v2 = 3.7 tedy temer 4x vetsi zmena rychlosti v lehcim vozidle.
V modelove rychlosti 40 km/h pokracuje tezsi vpred 23 km/h ( tj 17 km/h do zdi)a lehci couva 23 km/h, tj jako 63 km/h do zdi.
Kdyz jeste budeme predpokladat, ze doba narazu bude stejna (coz v realu neni pravda, lehci auta budou mit vetsi spicky pretizeni) muzete si misto zmeny rychlosti rici klidne pretizeni pri narazu. Takze pokud v tom 1600kg mate jako priklad 5G, tak v tom lehcim 800kg mate 3.7x vic, tedy 18.5G ale spise vice, protoze spicky tam budou horsi, coz v praxi znamena jistotu poraneni. Clovek snese kratkodobe cca 30G, vyssi pretizeni je bez ohledu na airbagy a dalsi bezpecnostni vybavu smrtelne.
1. 2. 2012 12:49
Chaos
Je to dost chaoticky popsané. Nejlepší by asi bylo zveřejnit kompletní výsledky včetně bodů, aby člověk mohl trochu posoudit rozdíly.
Rozbalit vlákno
1
24. 5. 2012 12:57
Re: Chaos
Nehledej v tom vubec nic. Auto s mezni ochranou hrudniku pri bocnim narazu a s mezni ochranou krcni patere pri narazu zezadu ma 5 hvezdicek, protoze ma v interieru krasne nalepky, ze mas vypnout airbag kdyz vezes decko vepredu a protoze rve jak prase, kdyz nemas zapnute pasy a protoze ma dobre upevneni autosedacek a vysoce posazenou kapotu se spoustou prazdneho mista pod ni a mekkym plastovym deklem na motoru ...

Tahle metodika hvezdicek NCAP je asi tak smeroplatna, jako normovana spotreba v cyklech dle smernic EU.. tudiz ... vubec nijak. Kdybys hadal z kristalove koule, ma to podobny efekt.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku