Bezpečnost
Je to dost chaoticky popsané. Nejlepší by asi bylo zveřejnit kompletní výsledky včetně bodů, aby člověk mohl trochu posoudit rozdíly.
Nehledej v tom vubec nic. Auto s mezni ochranou hrudniku pri bocnim narazu a s mezni ochranou krcni patere pri narazu zezadu ma 5 hvezdicek, protoze ma v interieru krasne nalepky, ze mas vypnout airbag kdyz vezes decko vepredu a protoze rve jak prase, kdyz nemas zapnute pasy a protoze ma dobre upevneni autosedacek a vysoce posazenou kapotu se spoustou prazdneho mista pod ni a mekkym plastovym deklem na motoru ...
Tahle metodika hvezdicek NCAP je asi tak smeroplatna, jako normovana spotreba v cyklech dle smernic EU.. tudiz ... vubec nijak. Kdybys hadal z kristalove koule, ma to podobny efekt.
Tahle metodika hvezdicek NCAP je asi tak smeroplatna, jako normovana spotreba v cyklech dle smernic EU.. tudiz ... vubec nijak. Kdybys hadal z kristalove koule, ma to podobny efekt.
koukni na Focuse III a na tve korejce. I takova Venga je na tom lepe a to se ji zde nekdo kvuli podvozku vysmival 😉 Focus uz jen zije z jizdnich vlastnosti I generace, porad se to vsude omila.
Hlavní myšlenka byla, že hmotnost sama o sobě negarantuje nic. Nic to neříká o tom, jaké síly dokáže vydržet, kolik toho dokáže pohltit. Větší hmotností ze sebe děláš pouze větší riziko pro ostatní. Dokud na silnici budou jezdit kamiony, tak jsi tak jako tak namydlený. Na auto mého kamaráda se v zatáčce převrátil kamion a z auta byla placička. Na místě mrtvý.
[odkaz]
Vypada to ze se s tim autem nejak pere, jako kdyz to v AAA vytahly z jineho auta a nacpali do Focusa. Nebo ze by u Fordu nakoupili levnou cinksou techniku od Geely? Vysledek vypada hodne podobne >😁 Asi to nebyl zrovna motor 2,0 TDCi, se kterym na Auto.cz dostal 10 z 10 za jizdni vlastnosti v extremu nebo je to okopcena tabulka FI 😉
Auto B .. hmotnost m2 (napr 1600 kg)
rychlost obou : v
--------------------------------------… />E=m*v^2
EnergieA= m1*v^2
EnergieB =m2*v^2
Vysledna energie = Energie B - Energie A
Vysledna energie = (m2-m1)*v^2 (😉
Vysledna hmotnost m1+m2 ()
Pro pohyb po narazu plati ze teleso o hmotnosti (*😉 s energii (😉 se pohybuje rychlosti V
(m2-m1)*v^2 = (m1+m2)*V^2
V^2 = v^2*(m2-m1)/(m1+m2)
po odmocneni V = v (((m2-m1)/(m1+m2))^(-2)) (**😉
Kdyz jsou hmotnosti stejne, je m2-m1 = 0 a naraz je v obou autech stejny.
Pokud hmotnosti nejsou stejne, je v tezsim aute zmena rychlosti behem narazu
vd2 = v-V
vd2 = v-v ((m2-m1)/(m1+m2)^(-2))
vd2 = v(1 -((m2-m1)/(m1+m2)^(-2)) (***😉
V lehcim
vd1 = v+V
vd1 = v(1 +((m2-m1)/(m1+m2)^(-2)) (****😉
Konecne z (***😉 a (**😉 vzajemnym podilem
vd1 / vd2 = (v(1 +( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2))) / (v(1 -( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2)))
vd1 / vd2 = (1 +( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2))) / (1 -( (m2-m1)/(m1+m2)^(-2)))
Je tedy jasne videt, ze na vyslednou rychlost ma vliv jen a pouze HMOTNOST aut, ktera se srazila a to tim zpusobem, ze pokud jsou hmotnosti stejne, jsou i zmeny rychlosti vlivem narazu stejne a vysledny slepenec 2 aut zustane na miste narazu. Pokud se hmotnosti lisi, muzete si dosadit, jaky bude pomer rychlosti po narazu, pricemz tezsi auto pokracuje puvodnim smerem a lehci couva.
Napr😒br /> m1=800kg m2=1000kg v1/v2 = 2, tedy 2x vetsi zmena rychlosti v lehcim vozidle. Takze pokud obe jela 40km/h proti sobe, tak tezsi pokracuje vpred 13.3 km/h (jakoby 26.7 km/h do zdi) a lehci pokracuje vzad 13.3 km/h (tj jako by jelo 53.3 km/h do zdi).
m1 800kg m2 1600kg vychazi jeste drasticteji. v1/v2 = 3.7 tedy temer 4x vetsi zmena rychlosti v lehcim vozidle.
V modelove rychlosti 40 km/h pokracuje tezsi vpred 23 km/h ( tj 17 km/h do zdi)a lehci couva 23 km/h, tj jako 63 km/h do zdi.
Kdyz jeste budeme predpokladat, ze doba narazu bude stejna (coz v realu neni pravda, lehci auta budou mit vetsi spicky pretizeni) muzete si misto zmeny rychlosti rici klidne pretizeni pri narazu. Takze pokud v tom 1600kg mate jako priklad 5G, tak v tom lehcim 800kg mate 3.7x vic, tedy 18.5G ale spise vice, protoze spicky tam budou horsi, coz v praxi znamena jistotu poraneni. Clovek snese kratkodobe cca 30G, vyssi pretizeni je bez ohledu na airbagy a dalsi bezpecnostni vybavu smrtelne.