Souhlas, u VW gruppe vozidel mě docela udivuje strmý úhel opěradla zadních sedaček-tím se sice získá více místa pro posádku i na malém rozvoru, ale za cenu utrpení pro pasažéry na zadních sedačkách. kteří tam musí sedět ;-\
Tak to MÁTE naprostou PRAVDU!! :-|
VW by totiž skončilo hned při tom prvním kotoulu.. ;-)
PS: Díky "za přání" a jinak "pěkný příspěvek" (a odkaz :yes::-)
Ale pri VW a spol. sa Vam nemoze stat, ze sa Vam pri trosku sportovejsom jazdeni doslova rozpadne, tak ako citroen.
Jednej pani sa to stalo, a naahodou bola pri tom aj kamera, inac by to urcite ututlali.
[odkaz]
takze bacha aby sa to aj Vam nestalo ...
Kdybyste mi alespoň přál 2.0 TFSi (když už "nijaké" auto, alespoň se slušným motorem... ;-)
PS: Mám docela zkušenosti s PASSATem B5 (tím "jakonovým" modelem/verzí od roku 2000) s V6 2.8 - na to že to byl jen (důkladněji) faceliftovaný model, tak PORUCHový byl "víc než bylo zdrávo" a jízdně (velmi slušně řečeno) "standard"
Ale jinak "klasické" vw - v době příchodu (čekalo se na něj MNOHO měsíců - přes půl roku?) samozřejmě CHVÁLEN (až "chvwalořečen") ... zpětně v katalozích ojetin (no to asi možná víte sám :-)
Ještě je čas - NEbojte.. ;-)
PS: Nicméně TAHLE (víceméně)zadokolka mne "zaujala"..
..a příští generace C5 na prvních skicách vypadá (dost) "divně"..
..no a "tvar vnějších plechů" je přece ZÁKLAD pro výběr vozu, že? :-)
PPS: Psala jsem (přece) že NEznám vůz, který by (místní diskutující) víc "rozhodil" (než je povedený Citroën ;-)
Ano, přejít z 6ti-válcového Bi-turba na čtyřválec 2.0 Tdi to by byla "opvwavdu vwadost" (zkusila jsem "na chvíli" a děkuji NEmám zájem :-)
A přejít na vůz s horšími brzdami (Superb), horší torzní tuhostí (Superb), horším odhlučněním (Superb i A4), horšími sedadly (Superb i A4), horší platformou (zavěšením náprav) - Superb, (výýýýýýýrazně) horším motorem (Superb i A4) ... NE děkuji (pěkně), masochistka NEjsem ;-)
Tak jen pozor na to "opravdové." ;-) Pokud systém může mít uzávěrku a nemá ji jen kvůli tomu, že je na silnici k ničemu, tak ho to nediskvalifikuje. A quattro má, jestli se nepletu, centrální diferenciál samouzavírací.
To, o čem jsi spíš mluvila, se jmenuje Cross-axle Torque Vectoring. To jsou silniční čtyřkolky s největším potenciálem (záměrně nepíši nejlepší, protože to záleží na konkrétní implementaci). Podobná technologie se používá třeba v rally. Kdybys u současného quattra strčila sportovní diferenciál nejen dozadu, ale také dopředu, tak dostaneš fakticky CATV.
Hlavně že jste se na něm "shodli" - ode mne (jasné :yes:
Mupeti = upřímnou soustrast ;-) Já pohádky (moc) ráda, ale NE "tohoto typu"..
S pohádkou co jsem vám doporučila to budete mít "přesně naopak" - místy se usmějete/pobavíte i VY .. "věřte mi" a NEbojte se a "hurá do toho" (ať si "spravíte chuť" :-)
PS: Já mám (myslím) docela "odhad" i na auta - těžko bych vymyslela vůz, kterým bych mohla "lépe tvwápit", než je Citroën C5 V6 Bi-turbo ;-)
PPS: POPRAVDĚ, napadá vás nějaký? - který by některé diskutující "vwíc roooozhodil" :-)
PPPS: Ale existuje "šance", že (i když jsem SPOKOJENA) jako jeho nástupce si pořídím vozítko JINÉ značky.. ;-)
..i když to už "diskuzně" nebude tak.. "peprné" :-)
jj - nějakou takovou "hrůzou" jsem naposledy jezdila (s mírně vypouštěnými pneu) po písečných dunách - "zajímavé", ale 2x (poprvé a naposled) STAČILO :-)
Nu (to jistě) ANO - já "zůsta(va)la na silnici" :-)
PS: A white by při diskuzi o vozech určených hlavně MIMO silnice asi také až tak NE"dštil síru", že mu tam audi chybí.. ;-)
PPS: Zkusila jsem zadokolku co umí být 4kolka, řídila se velmi dobře, atmosferický velkoobjemový 6tiválec působil HODNĚ příjemně, kvalita materiálů apod. působilo "velmi ok" = skoro jsem se (v rámci "cenově dostupných vozů") "zamiblovala :-)
Opravdové čtyřkolky (tedy něco, co se skutečně hodí mimo silnice) mají uzávěrky, takže žádné variabilní rozdělení točivého momentu. Na pevné nápravě (což po uzavření fakticky je) se moment přenáší tam, kde je třeba.
Tak to mě asi moc neznáš, to jméno jsem navrhl já a moje žena s tím nejdřív ráda souhlasila, ale pak ji trochu zviklala její rodina (hlavně tchýně), že je to málo české apod., ale já si to nakonec prosadil i tak a dnes nelituje ani ona, naopak, to jméno se k ní hodí naprosto skvěle a navíc má k němu (po mně) i "americké" příjmení.
Dneska jsme byli po dlouhé době s malou v kině na českou předpremiéru filmu Mupeti:
[odkaz]
Větší hovadinu jsem pěkně dlouho neviděl, bylo to nekonečné trápení... 8-s
Všem koho znáš, to rozhodně výrazně nedoporučuj!
P.S. Jen doufám, že máš na pohádky lepší vkus a odhad, než na auta... >:-[] >:D
(moc) PĚKNÉ jméno - vás "znám", tak k výběru (asi) gratuluji vaší paní.. :-)
(omlouvám se - to jsem si "nemohla odpustit" ;-)
PS: NEbojte se, v pohádkách jsem "lepší" než v autech! :-)
A tahle je vážně "povedená" - bez přehánění patří k tomu NEJlepšímu za poslední roky.. (v TOMTO oboru se na mne můžete KDYKOLi s důvěrou obrátit! Ani tady NErozlišuji na "české", německé, americké, ale na povedené - a TANGLED je povedené VELMi :yes:;-)
Mé "horší já" Hammunasakra má u nicku MOJi "(skoro)současnou" fotku.. ;-)
PS: Teď to zas trochu působí, že ..
[odkaz]
a možná nejen 1 :-)
PPS: Máte (moc) pěknou "princeznu", tak jí pořiďte Blu-ray pohádku TANGLED, česky (ne až tak špatně) "Na vlásku" - je TAK povedená, že se klidně (a snad i "rád") můžete koukat s ní ;-)
Pěkný den (a NEzapomeňte na "princeznu"! :-)
Jojo pánové, kdybyste jen tušili jak MOC jste (minimálně v tomhle případě) "mimo" ;-)
PŘEJi vám POROVNÁNí (a klidně si vemte i LEVNĚJŠí Citroën C5 2.2 HDi twin-turbo 150 kW.. :-)
..tohle totiž NENí o tom že C5 V6 nebo 2.2 HDi jsou :yes: , to je spíš o tom že audi A4 2.0 Tdi 105 kW je... ehm "prostě horší" ;-)
(a jak jsem napsala, NE kvůli slabému motoru, VELMI DOPORUČUJi opakované RYCHLÉ průjezdy zatáčkami - aby vám došlo kdo je ve třídě (výborné) "trakce král" :-)
PS: No a ten konstrukčně NEsrovnatelně lepší motor - i to je pochopitelně plus pro Citroën C5 :yes:;-)
To teda lituju majitele současných 1,2TSI jsou asi odsouzeni k věčnému měnění řetězů, když to automobilka řeší tak drastickým způsobem změnou celého rozvodů na řemen :no:
Tedy dříve vám "zpracování textu" NEdě(láva)lo takové problémy... :-)
Ano, napsala jsem JEDINÉ - že JEDINÉ "opravdové" 4kolky jsou ty s permanentním pohonem všech kol a s variabilním rozdělením točivého momentu (tedy DLE MNE + jsme napsala dva příklady.. ;-)
CO mi vyčítáte? Že jedním z těch příkladů nebylo audi? :-)
PS: A NEJlepší je komentář, že: "normální" člověk by v takové větě MĚL (správně) jako příklad použít AUDi" :yes:
No minimálně JEDEN z nás je fakt asi "tvwoooochu mimo" ;-)
Ach a na tu Hondu jsem si vzpomněla neb jí má soused o dva domy vlevo + poslední dobou mne (VELMi!) zaujala (připravovaná) 4kolka Honda/Acura NSX :yes::-)
A PROTO jsi taky napsala "JEDINÉ"? Každému normálnímu, "koncernově" nezaujatému, evropanovi se mezi prvními příklady vybaví Audi quattro, ale tobě Honda Legend, tak to je opravwdové synonymum pro 4x4, zvlášť tady v Evropě... >:D
To vaše "vwidění autoooomobilů" vás jednou... ;-)
PROTO jsem napsala např. = NAPŘÍKLAD
..a zmínila NAPŘÍKLAD dva vozy (typu "pravá"4kolka, tedy s permanentním pohonem všech kol a s variabilním rozdělením točivého momentu - TOMU (dle mne) lze říkat "opravdová 4kolka"..
...ještě nějaký "pvwoooblém"? :-)
Stejně jako byly do té poslední VŠECHNY generace HALDEXů? ;-)
PS: No to vlastně NEeee - je to GENIÁLNí spojení 4kolky a HYBRIDu :yes::-)
PPS: Ale souhlasím že není nad "poctivou pravou permanentní" 4kolku jako je např. Honda Legend nebo Subaru AWD s variabilním rozdělováním točivého momentu - TO jsou (jediné NE"podvodné") "opravdové čtyřkolky" (souhlas? ;-)
193cm? To by vysvetlovalo tvoje spravanie tu na fore. Krv sa nestiha dostavat do hlavy co? >:-[] Inac ty premudrele vajce, pri sirke nejde o vysku tvojho tela ale o sirku. Cize ked si v golfe nebuchas lakte tak sa z toho da zistit ze mas max 60 kil a ramena ti od tvojich 10 rokov nerastli. Taku chujovinu som uz dlho nepocul >:D >:D Inac svoj primitivizmus si tou narazkou na fotku prejavil na 100%. Dufam ze ti to aspon spraviloi pekny vecer, nastastie taky bulo ako ty tu uz nie je.
Inac ty si sa smial z Kylie ze je bloncka? [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] gooool do vlastnej brany tupce >:D >:D >:D
Pokud mám hodnotit čistě jeho "schopnosti", tak tam "není nejmenší problém"!
(no je tak trochu "všeho schopný".. ;-)
PS: Ale zrovna to "z konstruktéra manažerem" bych jako nějaké extrémní plus NEviděla (vzhledem k jeho PŘÍJMENí + OPRAVDOVÝM schopnostem - a to teď myslím zcela BEZ ironie :-)
Samozřejmě Ado: 4x4, bez kelímků, v dieselu ("bohužel" už ne s PD) a s možností vyšší světlé výšky a téměř balonovými pneumatikami..., přesně tak, jak to máš rád, prostě úplný konec černobílého TV vysílání... ;-) >:-[]
Tvoje maminka byla mladá v šedesátých letech? Ale proč máš potom u nicku její fotku a ne svou... ;-) >:-[]
Na druhou stranu, když já tam můžu mít babičku, proč bys tam ty neměla maminku, že...
P.S. Myslíš ty "ručičky"? Neboj, i při mé výšce končí mé volně připažené "ručičky" standartně někde mezi kyčlemi o koleny.
Jde o rozdíl šířky vpředu! mezi Passatem a Superbem, jestli s tím nemáš osobní zkušenost, tak ti tvé obecně známé fráze o tom, co je luxusnější nepomůžou. Pokud se s Buřtíkem dotýkáte lokty i v Ečku, tak to je na pováženou, nesmíte tam vzpomínat 70tá léta a tančit při tom "ptačí" teneček..., um ca ca ca ca ca, um ca ca ca ca ca... >:-[]
Sám mám 193cm a lokty se s nikým nedotýkám ani v Golfu...
Kvli tobě jsem si o Piechovi něco přečetl. Na hodnocení jeho průserů to bylo málo a možná si výhledově přečtu i něco víc. Ale manažer co začínal jako konstruktér má u mne plus. :yes:
Ano - s koncernovwým fandou "na úrovni" typu MTho se NE vždy shodnu, ale RÁDA si s ním popovídám (a občas "sepoučím" :yes::-)
PS: Zkuste se zamyslet "s kým čím ohledně čeho" se shodnete, rozumíte a notujete si VY ;-)
(a radši si předtím sedněte.. :-)
..nebo raději lehněte? ;-)
Maličko UHÝBÁTE (od toho co jsem napsala - a "dotknout" se lze i v MB-E ... v C jsem NEseděla = tam fakt NEvím, ale "lepší" to spíš NEbude... ;-)
Nicméně TO co jsem napsala jsem myslela "vážně" (a je to pravda - byť se tomu nevím proč "bráníte"). Tedy:
1) šířka vozu je docela jednoznačným "znamením/kritériem" znakem pro "luxusnost" vozu (aneb ÚZKÝ = levný obyčejný; ŠIROKÝ = "ten lepší" :yes::-)
2) ta JEDNA naměřená hodnota na šířku je NE(zcela)vypovídající - pro "opravdové" posouzení (je samozřejmě nejlepší si do vozu sednout) by bylo lepší mít k dispozici měření alespoň (minimálně) na třech, 4 (?) místech - nebo "tak nějak" ;-)
Snad to pochopíte bez ohledu na barvu vlasů.. :-)
Proč zrovna (jen) do Citroën? Popravdě ten s těmihle "pvwaktikami" NEpřišel - a není v nich "ani (zdaleka) nejvwpší" ;-)
PS: A udělali to nejspíš proto - že VĚTŠINA lidí je jako vy (jde jim JEN o znáček na kapotě - NE o použitou techniku.. :-)
..najdou se dokonce TAKOVÍ (ne)"znalci" automobilů, kteří "shazují" (prokazatelně) kvalitnější ("vyspělejší") technická řešení JEN protože jsou použita v "autě značky které NEfandí" - TO jsou věci (takylidé), že? ;-)
PPS: Ach a DS5 není (ani zdaleka) TOP modelem Citroën (je to "jen" LUXUSněji pojaté "cosi" na pomezí tříd - s HODNĚ pěkným interiérem a materiály v něm + asi zajímavou technikou systému HYbrid4 :yes::-)
Takže pokračuješ v okecávání... sedni si třeba do své C5 a změř šířku ve výšce loktů a potom o 5cm výš a 5cm níž, pak se s Buřtíkem posaďte vedle sebe do MB-C (vpředu zřejmě nejužší stř. třída vůbec) a zkuste si při běžné pozici otloukat lokty. Snad to pak pochopíš bez ohledu na barvu vlasů... ;-)
Opět potvrzuješ to, co jsem napsal.
Aby se Cé pět s něčím dala porovnat, musíš do ní nacpat to nejlepší (V6 biTurbo).
A pak to srovnat se ZÁKLADNÍM motorem v A4. >:D
Takže fakt, že se s partnerem boucháte lokty o sebe nebyla realita, ale bylo to jen o subjektivních dojmech (nikoli o skutečných centimetrech)... >:-[]
Tak to potom není problém vozu, ale vašeho vztahu... :*) >:D
To jste napsal (trochu)špatně - NEmá ráda některé (možná "mnohé") praktiky které do světa aut zavedl právě koncern vw, ale pokud by šlo o "životního nepřítele", tak snad až "uplivla bych si" před morálkou pana PIËCHa ;-)
(kdo najde a zdokumentuje u deseti dalších bossů velkých firem TOLIK PRŮ... jako bylo již zveřejněno o "kariéře" F. Piëch-a, myslím samozřejmě od těch deseti DOHROMADY, tak vyhrává... :-)
Já auta "docela chápu" - díky za optání (možná i VÍC než vy - BEZ urážky ;-)
PS: Mluvíte o českých cenách "okolo miblu" - tam si "v prémii" koupíte tak... (doplňte si sám :-) ...a s audi A4 2.0 Tdi 105 kW jsem jezdila - a porovnání s C5 V6 Bi-turbo bych vám ZE SRDCE PŘÁLÁ :yes:
(dražší tu ve srovnávacím testu byla i škoda superb 2.0 Tdi..
..zřejmě pro svou ve třídě opravdu MIMOŘÁDNOU techniku :yes:;-)
My tedy před 2 lety jedno "koncernovwé" auto prodali - NEbylo snad přímo "špatné", ale (bez jakéhokoli přehánění) NEbylo takové jaké "se tvářilo že by mohlo být" :-|
Ale jinak SOUHLAS - i z MQB se časem asi stane "standard" - PROTO se (přece) "tak ZLOBÍM"!!! ;-)
Tak "najel jsem určitě víc než.." říkáte? :-)
Mluvíte o jakých C5-kách? Nějaké 10 let staré ojetiny nebo současná generace (představená 2007)? A s 2.2 HDi 150 kW nebo dokonce s V6 Bi-turbo?
PS: Já tedy naposled srovnávala s (jako)"prémiovým" audi A4 2.0 Tdi 105 kW - až NEčekaná "bžunda" - že to bude TAKový rozdíl, to se fakt čekat NEdalo (hlavně v těch rychleji projížděných zatáčkách, tak je to skoro BRUTALní rozdíl ;-)
PPS: No a po té zkušenosti zase chvilku ZŮSTANU u našich aut - věřte (nebo ne - vaše věc :-) ) že přesedání z nich do těch vámi propagovaných je (docela) "UTRPENí" ;-)
PPPS: "aktualizujte" data - nedávno jsme se zde v diskuzi shodli (po mých NEkonečných dotaz ČÍM tedy "plnohodnotně" nahradit C5 V6 B-turbo) že "první" vw které by asi PLNĚ a plnohodnotně (ve všech směrech) bylo schopné nahradit Citroën C5 V6 je audi A6 V6 3.0 Bi-TDi :-)
A někdo zase NEeee ;-)
VŽDY je to "něco za něco" - když uděláte "víc místa v kabině" (na malém rozvoru) = asi musíte posunout uložení motoru, nebo tak něco?
"Představwy" že jedni inženýři umějí "čarovat" a ti druzí jsou "mentálně zaostalí" NEbude nejspíš "úplně správná" :-)
Ano, PŘESNĚ kvůli lidem jako jste vy - které NAPROSTO NEzajímá konstrukce vozu atd., ale JEN ten znáček = VY "pomáháte" zničit (alespoň trochu kvalitní) svět aut..
.. stále ještě " >:D "? ;-)
PS: Prostě když se VŠICHNI (většina) bude chovat a smýšlet jako vy, budou to mít PIËCHové a jim podobní "ještě jednodušší" - FAKT je to vaším (automobilovým) "snem"?
Vždyť ano - PROTO se "rozčiluji" na MQB, když se to "chytne" (a viz vaše reakce = VELMI pravděpodobně "chytne"), tak se "svými variantami" této pr...čky příjdou i ostatní - což MNĚ vadí.
Zatím si MOHU koupit Citroën C5 na opravdu sofistikované platformě, otázka je jestli to bude možné i v příští generaci (neb v té "přespříští" už - vzhledem k "praktikám" některých vwýrobců - už "skorourčitě" NEeee ;-\ 8-s
Pochop, že Cé pět je obyčejným průměrným vozem a k tomu, aby ho vůbec někdo mohl brát vážně, tak je nutno do něj napráskat to nejlepší, co konfigurátor nabízí. Jinak to auto za moc nestojí.
Ale to už se pak dostáváme do cenových hladin prémie, na kterou Cé pět nemá a nikdy neměla. ;-):-!
No, a pak jsou lidé, kteří koncern nejezdí, a v debatách se drží konkrétních faktů, které je v kombinaci s historickou zkušeností mohou dovést k prohlášení, že například toto řešení se stane v budoucnu řešením obecným. Vede k tomu právě ona historická zkušenost, kterou někde výše rozebírá pěkně kolega BeranK, tedy to, že vw umí vyhmátnout nové, nově dostupné, technické a technologické postupy, které zavede do své masové výroby tak, že se z nich postupně stane standard obecný. Pokud se obdoba těchto mqb během pár let neobjeví u konkurence, klidně mě chytej za slovo. (A znova doporučuju si přečíst, co to řešení mqb vlastně znamená, ať tu zas nepíšeš o stejných kličkách na stahování oken). ;-)
Zbytečně pliveš do louže, nikdo nespochybňuje to, co přijde, a proč, jde čistě o to, že i ten modulární spalovací motor od tvého životního nepřítele vw, bude pro uši přivyklé spalovacím motorům znít prostě jako zvuk auta, ne trolejbusu.
ty si to nepochopil. Rec je prave o subjektivnych dojmoch a nie o centimetroch. Ta blondina ti to povedala dost dobre. Porovnavas len jedno miesto z tisicky, subjektivne je passat bohuzial sirsi o viac ako ten jeden pomysleny centimeter.
premiopva trieda je v tom trosku ina, minimalne 3er ma tak zdvihnuty stredovy panel ze si tam clovek nesada ale do toho auta sa "obuva".. Ale napriklad v 3er som si lakte nikdy nebuchal. MB-C neviem posudit a A4 tiez.. Vratim sa spat ale k supu a passatu, nechcel som tu porovnavat prave centimetre ale subjektivny dojem, ktory hrav prospech passatu aj ked ide len o 1cm sirky. A ludia kupuju auta aj podla subjektivnych dojmov :-)
ale prave tie subjektivne dojmy su dost dolezite lebo kazdy sme iny a kazdemu ine vyhovuje. Mne moze byt jedno kolko je to cm ked sa v passate budem citit ze mam viac miesta zvoli m si passat aj ked by teoreticky mal superb viac miesta. A o tom tu pisem s HAM.om.
Takže VW se chystá / chce stát světovou jedničkou protože:
1) nikdy neexperimentuje, takže nemůže s ničím prorazit. Dělá nudná lehce podpůrměrná auta.
2) nejde mu o to, dělat dobrá auta, chce jen vytánout peníze z lidí, co mu ještě věří a pak se zahubit a skončí... (asi jako rakovina... žere žere a pak zemře..)
3) jakákoli změna od něčeho k něčemu = to staré bylo na hov*o..., to nové bude ještě víc.
4) cokoli nového od VW je haj*lovina. Ikdyby rozdávali na náměstí zmrzlinu zdarma, tak někdo řekne, že to je našlehaný odpad z lakovny...
5) Celý koncern je ke zblití, vedou to idioti, Škodovka to jenom podtrhuje svým 1,2 HTP.
--------------------------------------… />Za to Korejci nerezaví, í-třycýtky lítaj po Evropě 20 let a bez jediné rezavé mapy, Japonci když ničím, tak zaujmou aspoň složitým jménem Kašoviny, Francouzi odjakživa dělali perfektní sportovní auta a 307 vůbec nebyla poddimenzovaná pro její těžké motory na přední nápravě a její elektrika vůbec nebyla do*ebaná. Všichni už na světě dělaj auta, i Číňani, jen Němci furt dělají trakaře. Jednoduše, ... ostatní jsou svatí a a VW může za všechnu bídu světa.
S C5kami v několika variantách jsem najel určitě víc, než tys kdy nasmajlíkovala o audi, například. Připomínám tu podzimní diskusi o A6, kde se nakonec ukázalo, po tvých plamenných odsudcích, žes do toho auta nakoukla tak možná přes sklo na parkovišti. Bylo to sice zábavné, bohužel tebe odsouvající do kategorie diskusních toperů. ;-)
A jen znova doplním, že, ne, co za co stojí, nepoznáš, protože odsuzovat na základě jízdního projevu konstrukci podvozku kteréhokoliv konkurena citroenu (a C5 zvláště), to je čirým projevem řidičské neznalosti nebo absolutní ignorance, protože jediné, co ve vztahu technického řešení k výsledku můžeš o citroenu říct, je, jak je sakra možné, že s tak úžasným konstrukčním řešením, z toho lezou mizerné jízdní vlastnosti, právě ve srovnání s konkurencí. Ale to bys musela alespoň někdy přesunou svůj zadek z buřtíka do nějakého jiného auta. A tím nemyslím živitelovo amg nebo plakátový Bristol. >:D;-)
No tak když teď může SUPerb jezdit na podvozku (nižší střední), tedy GOLFu a Citroën C5 na podvozku (vyšší střední) tedy C5 a "prochází to" - tak proč to šetření nákladů NEposunout JEŠTĚ DÁL :-)
Já sice na záchranu planety NEkašlu, ale tady "KAŠLETE na záchranu planety" - "plný" záběr elektromotor(ů) je "k nezaplacení" (OKAMŽITÝ nástup točivého momentu + navíc palivo zadarmo = KDO by nechtěl/se netěšil na HYBRIDní Porsche 918 co díky elektromotorům umí 0-100 km/h za 3 sekundy :yes:;-)
(vaše) První věta - je prostě FAKT :yes:
(vaše) Druhá věta - je prostě FAKT ;-)
(vaše) Třetí věta - je v téhle souvislosti vlastně TAKÉ fakt :-) ale RÁDA si poslechu jak si VY mp390 představwujete jak to s takovým (stejným ;-) ) motorem (pro Citroën, Land/Range Rover či Jaguar - existujícím v několika verzích naladění) při vývoji dělali ... VELMI RÁDA "si počtu" >:-[]
A ten druhý odstaveček - to je FAKT NEsmysl (který soudný člověk NEnapíše - co kdyby to pak četl někdo "kdo věci trochu rozumí" - no i když pod anonymním NICKEM.. :-)
Upřímnou soustrast - nad TAKOVÝMHLE "vwztahem k autům" (jojo, jak říkám, tady to dááávno NENí o autech a motorech atd. ale JEN a JEN o znáčku na kapotě - a jestli pod tím či oním znáčkem je zrovna něco :yes: nebo naopak :no: vlastně už VŮBEC NEní důležité... že? ;-)
PS: Docela VELMI "vtipno-smutné" je, že kdybych řekla že jezdím (za stejné peníze) třeba se Superb 2.0 Tdi, bylo by to :yes: , kdybych napsala že mám audi A4 2.0 Tdi (105 kW - vím jak jezdí) bylo by to dokonce :yes::yes: a SPOUSTA lidí by si myslelo, že mám dokonce "prémiové" auto :-)
(zřejmě titíž co si myslí že Citroën C5 V6 Bi-turbo je - nejen proti tomuhle audi - :no: ;-\
..no já ty auta (narozdíl od nich) porovnávala - je to dokonce VĚTŠÍ rozdíl (než jsem čekala), než si jsou vůbec schopni připustit.. ;-)
..hlavně v zatáčkách :yes::-)
Ne - to k té "nadřazenosti" ;-)
Ano - to k té "masovwé lásce" :-)
PS: Chválím (a na to že je (HRUBĚ) PODceňován upozorňuji) NE zcela typický (technicky dost NADprůměrně) postavený vůz střední třídy Citroën C5 (s motorem 2.2 HDi twin-turbo 150 kW - pro "fajnšmekry" případně s V6 3.0 Bi-turbo ;-)
PPS: A ještě DS3 (THP nebo Racing - i když zde na auto.cz o jeho podvozku napsali pravý OPAK než Miro Mihálik na Autoforum.cz ... řekla bych že v tomto případě pravdu "může mít jen jeden".. :-)
..a ten že NEpíše na auto.cz;-)
PPPS: Auta přece NEjsou (jen) o značkách (kam se to tady docela "zvwrhlo") ale o AUTECH! :yes::-)
(aneb snad KAŽDÁ značka je občas s něčím :yes: a každá :no: = rozdělovat vozy JEN a HLAVNĚ podle těch značek je pěkná ....st! :no:8-s
Souhlasíte, že? ;-)
HLUBOKÁ NEznalost.. :-|
..ale NEtrapte se, ve vašem věku to sice "lepší už NEbude", ale NEjste v tom sám.. :-)
PS: Mne tedy VELMI zajímá jak to které auto jezdí ;-)
PPS: A "za co stojí" resp. JAK jezdí - vy NEmůžete "ani tušit" :-)
Máte nějaké teoretické znalosti o jeho konstrukci? TĚŽKO ;-)
Kolik jste toho s ním najezdil? NIC? Aha. Ale "máte o tom jak jezdí" JASNO. Nojo - vždyť jsem ŘÍKALA že "v tom nejste sám" - takových ("rozmbradů" jako vy) je.. :-)
PPPS: No já doufám že i v příští generaci Citroën pro svůj vůz střední třídy použije vyspělou sofistikovanou techniku (spíš) z vyšší střední (platfromu a zavěšení kol) a ne "unifikovwané" cosi.. ;-)
..i když - když se to "cosi" ujme - časem to budou muset "napodobit" i ostatní výrobci ;-\
Pěkný den (v nějakém POŘÁDNĚ postaveném autě - s žádnou technikou od Fabie po Passat stejnou - tedy "dokud to ještě jde", vám přeji :-)
Holt někomu stačí jedno změření v jednom bodě (a "okecává to" jak jen může.. :-)
..a někdo ví že by to chtělo VÍC měření ve víc místech - neb třeba ten loket (dle výšky a nastavení sedačky atd.) NEmáme všichni "ve ZCELA stejném BODu", nebo? ;-)
Věřím že i když NEjste blondýna, tak vám dojde že to co jsem napsala je "prostě fakt" :-)
PS: Se spolujezdcem se spíš "neoboucháte", ale že šířka VPŘEDU je jedním z "hlavních" znaků "úrovně" vozu - o tom žádná.. ;-)
PPS: A dotknout se v tomto zimním období (jste-li na krátkou cestu v kabátech) se spolujezdcem lokty - to možné je - i ve VĚTŠÍCH vozech než je "uzoučký" (si představte že dle některých NEJlepší vůz třídy - a snad dokonce NEjen té své) SUPerb :-)
Pěkný den (když se v audi A6 Allroad v kabátu se spolujezdce NEdotknete lokty.. ;-)
Řeč není o subjektivním dojmu z celkové prostornosti/vzdušnosti kabiny vpředu, ale o šířce ve výšce loktů a ta je jen jedna, navíc chceš říct, že zrovna Passat a Superb mají nějaký rozdílný tvar/profil boku karoserie? To těžko. Hold někdo je spíš na "číslička" a někdo na "slovíčka", nebo-li okecávání... ;-)
Věřím, že i jako blondýna pochopíš rozdíl mezi subjektivním pocitem/dojmem prostornosti/vzdušnosti a tvrzením, že si někdo (při běžných rozměrech tělesné schránky) obouchá vzájemně lokty se spolujezdcem vpředu...
Mezera mezi sedadlem řidiče a spolujezdce je podle mě zcela shodná, stejně tak středový tunel, dojem širší nebo užší může být jen optický podle zvolené barvy (světlá zvětšuje) nebo použitého dekoru. Pokud lze trpět pocitem stísněnosti ve střední třídě tak je to jedině v 3er, A4 nebo Cčku. Ani tam samozřejmě nehrozí bouchání se lokty, byť třeba Cčko má "jen" 145 cm ale i to je dostatečné na vazouny, ale mají daleko masivnější středový tunel protože převodovka je vzhledem k podélné zástavbě vlastně až v kabině a jak řidič tak spolujezdec jsou dost utiskování v oblasti nohou a jsou poměrně zapadlí mezi dveřmi a tímto tunelem, někomu takové zapasování vyhovuje, třeba mě ano, ale řada lidí si po přesednutí z modelů s příčně uloženým motorem na toto stěžuje protože 120kg chasník zvyklý sedět s roztaženými nohami zde je nucen sedět tak trochu jako slečna v tanečních.
Centimetry sice "jsou centimetry", má to ale VELKÉ ale - měřeno je JEDNO jediné MÍSTO, jeden "bod"!
A "pocit" z prostoru dělá "tak tisíc?" ;-) bodů - prostě ta NAMĚŘENÁ šířka sice JE důležitá, ale co se týče "celkového dojmu z prostoru", chtělo by to (minimálně) několik další měření "o trochu níž/výš" atd.... :-)
PS: To víte "číslíčka" - NENí to s nimi (tak jednoznačné) jak by se mohlo (na provní pohled) zdát.. ;-)
Různé subjektivní dojmy kohokoli z šířky kabiny jsou v porovnání se skutečnými centimetry o ničem (záleží třeba i na tom jak "tlstého" máš partnera) , ale kdybys čítal pozorněji hlavně ty, už bys tohle věděl i od Ham.a, který se ti to snažil naznačit dost jasně... ;-) >:-[]
Já mám takový dojem, že VW je onen výrobce, který ony "výdobytky" prémií přenáší do mainstreamu nejvíc. Kdopak že to dneska přišel s malým motorem, který bude mít vypínatelné dva válce? To byla až dosud výsada prémií a velkoobjemů. VW nikdy s ničím nepřijde jako první, ale ve chvíli, kdy něco představuje ověřenou cestu vpřed, zavede to do masové výroby a to sytematicky. A to je jeho výhoda i přednost. Kopanců a propadáků je minimum., taky by se našly, ale dalo by to podstatně víc práce než u konkurence. A navíc, na rozdíl od jiných - pokud VW udělá kiks, dokáže ho relativně rychle a hlavně efektivně napravit - viz třeba způsob, jakým "zapracoval" na Passatu v USA. Je až trochu smutné (pro USA), že Amarok vyhrává všechny testy ve své pro USA tak specifické a národní kategorii.
Lidovost VW je právě v tom, jak dokáže zpřístupnit to, co je vhodné a výhodné, ale co u prémií svojí cenou představuje drahou exluzivitu.
ako tak pozeram tak ked sa tu niekto zmieni ze s niekym sedi v aute tak ta hned napadne homosexualny vztah.. Zvlastne myslienky mas >:D ja som v tych autach sedel len vpredu, vzadu neviem aky je rozdiel. V tejto debate s HAMom preberame priestor u vodica. Neriesim tu centimetry ale subjektivny dojem whitiku, skus si to najskor pozornejsie precitat ;-)
Souhlas, prémiové značky jsou čtyři a jsou to tři Němci a jeden japonec. A onen jeden Japonec a jeden Němec jsou součástí dvou koncernů, které ovládají dohromady cca 40% všech světových prodejů. A zrovna tyhle dva koncerny jsou ty, které přenášejí "prémiová" řešení do mainstreamu.
Vážně ses pokoušel přemýšlet? Opravdu normální chlapi se tam vejdou v pohodě..., ale možná máte s partnerem nateklé lokty..., protože používáte už příliš dlouho stejné praktiky... >:D
Tady "někdo" četl nějaký ten srovnávací test a spletl si šířku vpředu s šířkou vzadu... ;-)
To co píšeš platí vzadu, kde je nejširší Passat a nejužší Superb a Mondeo je šířkou vzadu těsně pod Passatem, nikoli vpředu, kde je sice Mondeo nejširší, ale Passat se Superbem je tam prakticky zcela shodný (rozdíl 1cm).
premyslam o tom co pises. V passate je mozno vyssi stredovy tunel ako v supe dovod preco v passate mas pocit viac miesta v sirke ako v supe. To co pises v poslednej vete je aj mon nazor az na to ze to ze je superb uzky MA dost vela spolocne s komfortom na prednych sedadlach. Ako ti vravim, je to uzke a dvaja normalni chlapi si budu trieskat lakte lebo som to zazil. A to nie som ziadny tlstoch.
S tím googlem si děláš srandu ne? Dyť ten článek se týká jediného modelu, nebo tam snad někde vidíš, že je to společný základ od malého vozu až po střední třídu...? ;-)
Jenže dojmy a tlouci se lokty jsou dvě různé věci. To bys mohl klidně tvrdit, že v pandě se vejdou bez problémů dva 150kg řízkové protože prostě máš ten pocit, nezáleží na skutečnosti. Buď se tlučeš v obou nebo v žádném, v Passatu i Superbu jsem seděl, centimetry jsou centimetry a ty neokecáš, prostě na šířku se tam vejde prakticky totéž a protože i výškové parametry jsou identické (sup má o něco více místa nad sedákem) tak životní prostor je prakticky stejný. Šířku lze supu vyčítat ale spíše z pohledu vnější estetiky kdy především sedan působí jako disproporční, tedy málo široký na to jak je dlouhý, ale to nemá s komfortem na předních sedačkách nic společného.
ked si sadnes do tych aut pochopis ze centimetre nehraju rolu. Rolu hra to ako to dokazu automobilky vyuzit. Superb je uzky, v passate ten pocit nemam, pritom ide o 1cm!!! Mondeo je ako z inej triedy, tam je na sirku fakt dost miesta.
Schválně jsem uvedl pro srovnání Golf a Superb, protože podvozek Superbu používá komponenty Golfu a proto mě zajímalo, jaký má přínos prodloužení rozvoru na jízdní vlastnosti.
Jo jeden centimetr na šířku mezi Passatem a Superbem je přímo galaktický rozdíl (148 vs 147 cm). To Mondeo dobře 150 cm je o 3 víc. A třeba takový MB-C (145cm) je asi vpředu jen pro jednoho.
Nejste to zrovna Vy, kdo tady furt dokola omílá o jiném znáčku na kapotě(a "nadřazenosti" Citroëna)???Asi hodně lidí má "lásku" k určitému znáčku, váš problém je v tom, že nedokážete překousnout tu hordu lidí co má "lásku" ve znáčku VW.... ;-)
Spíš jde o myšelnku, že budeme mít k autům vztah jako k ledničkám/pračkám. Tu jsem se pokusil vyvrátit porovnáním délky vztahu k jednotlivým věcem.
Protože vztah k autu závisí na majiteli. Může to být jenom věc, každodenní pomocník, zdroj zábavy, krabička plná vzpomínek, symbol svobody, zbožňovaný technický unikát, designový skvost, nástavec penisu...
A tohle je věc kterou definuje majitel/uživatel a ne sdílená platforma nebo znáček na kapotě. I Ford T byl pro každého něco jiného a né jenom auto.
to myslis ale predovsetkym minulu generaciu nie? Sucasna generacia uz na tom tak zle nie je, hruza je to len co sa tyka sirky auta kde dvaja chlapi vedla seba si buchaju lakte. To sa v passate ci mondeo nestane.
dinar, opravil by som Ta ak dovolis: ...vzhledem k rustu objemu vyroby automobilek a soucasnem stale silicim tlaku na zisk na dividendach akcionarov, neni funkcnejsi cesty ;) v tom samozrejme nie je VW sam, ostatok je to iste.
Vzťah k autu ako v práčke? Asi to príde a nevadí mi to. A pre pár nadšencov vždy bude niečo extra. Napokon ... "niečo extra" asi existuje aj pre milovníkov prania :-)
Když on ten koncern VW má hodně fanoušků, kteří ani tak nefandí jeho autům a technice. Hlavně je zajmá jak se tomu koncernu daří ekonomicky, jak prodává no a to tvoří jeho pozitivní image. "Je to prostě jednička, chápeš. A já jezdim jedině koncern, chápeš. Já sem totiž taky jednička, chápeš" :-) No a tak to je u hodně značek, ale v mainstreamu má s těmito "fanoušky" právě koncern VW nejsilnější základu. Tak to prostě je a těmto "fanoušků", o kterých píšu, bude nové MQB dělat určitě radost. ;-)
Ten remen je jasny, ale DOHC? V Speciale pisali, ze preplnane motory maju 8v, pretoze vdaka preplnaniu maju/mozu mat vyssiu kompresiu a nepotrebuju na to 16V a naviac sa znizia cerpacie straty v nezatazenych rezimoch. Pozrime sa. Oni tam idu znova pouzit 16v.
Spíš jde o to, že stárnou mnohem pomaleji. Co by tě motivovalo k výměně domácího spotřebiče, dokud slouží? Nižší spotřeba? Nové funkce? Přestavba? A auto je mnohem víc na očích.
Ja ti nevím. Ale auta už se mění časteji než ledničky nebo pračky. A tím myslím že ledničky/pračky mají životnost přes 7 let. A většina lidí co znám měla auto méně než 7 let.
Rozvor ovlivňuje stabilitu a manévrovatelnost. Nicméně není jediným faktorem. Důvod, proč se na rozvor klade nárok z hlediska rozdělení do tříd, je, že je to základní předpoklad pro vnitřní prostor. Ale ve skutečnosti je to právě ten vnitřní prostor, který je základem třídního umístění. Rozvor se jen snadněji porovnává.
Třeba všechny Audi kromě malých (A1, A3, Q3), staré (allroad C6) a přerostlé (Q7) stojí na jediné platformě, zmíněné MLB. A platforma není o dílech, platforma je o tom, co na ní můžeš postavit. Jaké můžeš použít zavěšení, řízení, rám karoserie. Ta auta nejsou z identických dílů. Ani být nemohou. Díly, které se sdílely předtím, se sdílí i teď. Díky ní můžeš snadno přenášet řešení mezi modely - všechno se montuje na stejná místa. Dříve koncern většinu platform odvozoval - vzal nějakou, natáhl/ smrskl jí dle potřeby a vyřešil problémy, které vyvstaly. Modulární platforma je specificky navržená na to, aby fungovala v nějakém rozsahu parametrů (rozvor, rozchod, ...).
Bacha, Citroen má biturbo 2.2 čtyřhrnek a VW ne, citroen měl biturbo šestiválec snad 10 let před Audi :-) A dokonce prý má ten citroeňáckej V6 v "plné" verzi 202kW a 600Nm!! On je totiž Jaguar asi ve skutečnosti Citroen :-)
Já jen děkuji bohu, že VW si vyrábí co chce a na nějaké výkřiky Kylie a spol. z vysoka kašle. Prodejní čísla potrzují, kdo má vlastně pravdu :-)
Z hlediska image, by si při spojení s Miele VW zoufat nemusel, horší bude až amíci ve své lásce k Číně spojí servisy Ford s nějakým Huang Electric. >:D
Fandy do aut zajímá výsledek, tedy jak auto jezdí. V tom případě nechápu, proč se o fandech zmiňuješ, protože k nim evidentně nepatříš. Kopat za něco, co z hlediska fandy (z hlediska toho jak to jezdí), stojí za starou bačkoru, jen proto, že sis to koupila... to je co? Že by ona láska ke znáčku na kapotě, která je realitě nadřazena? Nejspíš. ;-)
jo ale VW z toho udělá MQB, chápeš M Q B ... a jsem zase u toho, marketing vládne světu ;-) . Musíme to sdílení dílů přece pro ty naše fandy nějak pojmenovat. Nevadí, že díly - nejen - na podvozku sdílejí v podstatě všichni. VW tomu dává marketingové jméno MQB... o tom je v podstatě tento článek a další stovky, které budou v dalších letech následovat. ;-) Není to demagogie, sám jezdím v Passatu, jen nemám růžové VW brýle na nose.
Pokud se jedna o menitelny rozvor a rozchod tak mi z te jejich platformy zbyva par dilu jako jsou podelna a pricna ramena a nejaky drobnosti a mozna nejaky kusy karoserie kde je zaveseni uchyceno, coz by pak zase melo omezovat pri konstrukci jednotlivych modelu. Stejne si nedokazu predstavit jak Sharan a CC bude mit stejna ramena. Bud bude neco poddimenzovane nebo neco predimenzovane. Asi bych u VW jako vysledek tlaku na cenu videl tu prvni moznost. Jednou mi profesor rikal, ze cenu auta dela z 90% karoserie(nemam overeno z vyroby, podobne ani cenu motoru 1,2 HTP cca 5-10 tis) takze ta platforma stejne dle meho zadny zazraky neprinese, teda aspon ne pro zakazniky.
Nikde ale není zmínka o tom, že by ta zmíněná modulární platforma měla být využita v něčem jiném než Stilu. Pouze umožňuje jednoduše připravovat různé verze/provedení Stila.
Byls rychlejsi :yes: pak zde pisi odbornici moudra o jakych problemech hovorime, ze vse chodi jak ma. Kolega mel taky tu masarku. To je tak, kdyz se jde po cene a retez se nakoupi u nejakeho echt kvalitniho dodavatele :yes: a nas krmi co je to za supr kvalitni stroj. Po kolika se bude menit ten retez po 60-70tis km, zas naklady na rozvody :no:
Kdo má rád auta, pro jejich originalitu, pro jejich design, pro požitek z řízení, musí mu skřípat zuby nad podobnýma MQB ... Ten kdo otevírá dveře u svýho Golfu s pocitama jako když otevírá dveře mrazáku a šahá pro zmrzlý kuře ... ten ... může slavit. 8-s
Co jsou to lepší jízdní vlastnosti? Nebo jinak, v čem má Superb II lepší jízdní vlastnosti než Golf VI nebo ta Astra, má lepší jízdní vlastnosti než Golf, protože má delší rozvor?
Vybiras to dost tendencne :-) Sdilena platforma Tipo 4 pochazi z pocatku osmdesatych let, Haldex neni oproti permanentu nebo Torsenu zadnym velkym prinosem, o dvouspojkach plati to same...stejne jsi mohl napsat, ze s CR a slusnymi malymi benziny se o deset let opozdil atd.
Opravdu je VW prukopnikem, nebo jen uvadi uz drive zname myslenky ve skutecne velkem meritku?
Tak jsem si PŘEČETLA a nějak NEchápu kdo (a proč) to může "chvwálit" - krom firemního ekonoma a akcionářů samozřejmě :-)
PS: Neměl by tohle být servr spíš pro FANDY do AUT? ;-)
..tedy ty kterým jde o AUTA jako taková..
.. nebo "láska" k znáčku na kapotě je (tomu) NADřazena..? :-)
Asi čteš něco jiného, zde je článek o modulární platformě, tj. něco co "řeší" podvozky vw koncernu napříč modelovými řadami, třídami. Nejspíš se ti to mate se sdílením podvozkových platforem, různých pro různé třídy, mezi značkami koncernu vw. To byla první fáze, tohle je pokračování.
I tady se BOHUŽEL shodneme.. :-)
PS: Jen já to (opět) vyhodnocuji jako (jednoznačné) MÍNUS ;-)
PPS: Aneb za chvíli budeme "donuceni" mít k většině aut (asi krom těch "nejdražších") vztah jako k ledničce či pračce.. :-|
Je potřeba se na tento vývoj nedívat současnýma očima. Jak bude vypadat mainstreamový auto za 10, 15 let pokud půjde svět aut tímto směrem? Pak tam ta slova - levnější, dostupnější, ekonomičtější, elkologičtější... vidím zcela jasně.
Xawiere! ;-) Na serveru o houbaření a rybaření bych si moc o unifikaci dílů nepopsal... ;-) . Sdílení částí podvozkových platforem = unifikace (sdílení) dílů a součástí podvozku automobilů.
No ono to tak ve skutečnosti je-s tím nic nenaděláš... Vyjma prémiových značek :-) Ať si vezmeš sdílení podvozkových platforem v devadesátých letech, dieslové motory s přímým vstřikem paliva (TDI), Haldex spojky, dvojspojkové převodovky, nebo nyní platformy s volně měnitelným rozvorem a rozchodem, prostě za posledních 25 let VW udává směr, šlape cestu a ostatní jen následují a dohánějí... ;-)
Ale kdepak... Tady nejseš na serveru o houbaření,nebo o rybaření... Tady jsi na serveru o automobilech a automobilovém průmyslu ;-) Proto se asi taky doména jmenuje auto.cz;-)
Ty už ve snaze vykroutit se z těch nesmylů, co jsi napsal zabíháš úplně mimo sdílení platforem, dokonce mimo automobilový průmysl :-) Tady už ztratila diskuze význam :-);-)
Tak na ten "levnější a dostupnější" bych zrovna NEsázela..
..že by tímto "by byl býval snad mohl být" levnější - to JISTĚ, že bude to (skoro)jistě NEeee ;-)
Trošku jsi to nepochopil (nebo nechtěl). Jedná se o modulární platformu, takže Passat nebude jezdit na podvozku Pola, pouze bude sdílet komponenty. Já ale chápu, kam tím míříš...
Buď rád, že tam zatím zůstalo slovní spojení, benzinový motor, protože srdce může alespoň trochu bušit. Nevím, co bude dělat, až tam bude stát, "modulární hybrid", či "modulární elektromotor", pak se ti srdce zastaví... anebo rozbuší, to bych pak ale doporučil zapojit se do diskuse na jiném serveru, třeba zachranujemeplanetu.cz.;-)
V čem jsou třeba nové ty jejich modulární motory. Jiní výrobci už je mají ve výrobě a v prodeji. Tady VW asi cestičku neprošlapával. Podobné to budo možná i s těma platformama. Jistě i další výrobci mají pro různé platformy hodně společných dílů. Jen se jim třeba nechce veřejně chlubit s tím, že jde o jednu platformu.
Jasně, chápu, jak jednoduché. Jinými slovy, kdo rozumí technice ten si prostě toho Passata nekoupí. >:-[] Ovšem problém je jak to vysvětlit té zbylé většině, která technice zas tak nerozumí? ;-)
Není třeba nic naznačovat, příkladů technických řešení a technologických postupů, které tím, že je začal masově používat vw, se následně staly obecným řešením, je celkem dost.
Co se MQB týká, možná si přečti, jaký přesně je princip modulární platformy, a pak mi přijď říct, kdo to, a v jakém rozsahu ji/je používá, tedy, kdo tu cestu už vyšlapal.
Samozřejmě, že VW žádnou unifikac dílů v sériové výrobě nezavedl. A dneska by si jen těžko našel první unifikovanou součástku v automobilovém průmyslu. Jesli o ní víš, tak jí napiš, ostaní jsou jen povídky hodné té o Kolumbovi a vejci. ;-)
"Ahoj Tome, tak co už máš doma toho novýho Pašíka? Takže jak říkáš, plná palba jo? Kolik si za to dal 800? Hmmm, super. Hele - a - jak ti to jezdí na tom podvozku -- z Pola?? 8-s >:-[] " ... Tohle bude vořech, ale myslím, že marketing VW si s tím poradí. Čekal bys snad něco jiného ;-)
Ty se tady bavíš úplně o něčem jiném,než je článek. Jistě,kráčí dávno. Díky tomu, že s tím Volkswagen jako první v devadesátých letech začal a teď jako první tuto filozofii posouvá o další krok dopředu... Opět jako první! ;-)
Ale kdepak! Znáš tu příhodu o Kolumbovi a vejci A tak nějak to bylo i s tím Volkswagenem a sdílením platforem. Myšlenka možná! Ale ta sama o sobě je k smíchu! Volkswagen byl první, kdo to zavedl (pochopitelně v automobilovém průmyslu) ve velkosériové výrobě do praxe a tím změnil jednou pro vždy filozofii výroby aut. Ať se ti to líbí, nebo ne ;-)
Ještě naznač, kolikrát už VW vyšlapával cestičky. Asi půjde oproti jiným výrobcům o hodně velké číslo. Skoro to dle tvého výplodu vypadá, že ostatní jen čekají s čím vyleze VW.
konecne se k mazdimu projektu skyactiv pripojil i dalsi hrac, ktery jde stejnou cestou. snizovani hmotnosti aut a uvedeni kompletne novych motoru, ktere nebudou nesmyslne upravovane, aby vyhovely emisnim normam.
i nadale tak plati ze vyvoj aut tahnou nemci a japonci. zbytek jen drzi hubu a krok.
VW dělá jen to, co si žádá mainstreamový trh. V podstatě to dělají všichni již dávno. Když by většina zákazníků chtěla zcela originální auta a byla je ochotna zaplatit, pak by byl trend zcela obrácený. Výsledkem unifikace budou levnější auta, jak cenou tak kvalitou jízdy. Levnější a dostupnější servis. Dočasně to samozřejmě přinese také vyšší zisky automobilkám. Jak říkám, trend je jasný a dělají to všechny automobilky a ne jen ty...
No jak se to vezme... Z technického hlediska to asi není pro zákazníka výhra. Také nesnáším cokoli,co je unifikované, nromální atd. :-) Ale z hlediska ekonomického být na místě vedení v koncernu, jednal bych naprosto stejně. A bohužel právě ekonomické hledisko rozhoduje o bytí a nebytí automobilek na tomto světě...
Na co dlouhý rozvor, když jej pak neumíš využít...
Příklad:
Golf:
rozvor: 2578 mm
podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1080
podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 920
Astra:
rozvor: 2685 mm
podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 910
No, to MUSÍM SOUHLASit - tohle je OPRAVDU "pokračování toho s čím Piëch začal počátkem 90tých let.." ;-)
PS: Já tam mám jen "opačné znaménko" = :no::-)
mna zaujima hlavne ako sa pri novej plosine vysporiada vw v jednotlivych triedach s razvorom lebo to je najvacsia slabina vw uz roky rokuce, auta velke razvory male, dnes je uz iny trend.
To si piš,že vymyslel! ;-) Dokonce se mu začátkem devadesátých let ostatní výrobci kvůli tomu smáli... Dnes to tak dělají všichni, kdyby nedělali, už by nebyli...
Člověk by si naivně myslel,že se tato unifikace promítne do ceny....VW si zase zvedne zisk.Ty motory nakloněný dozadu mi připomínají agregáty z Golfu mk1 a 2 >:D
VW vždycky umělo stavebnice...díky tomu,že skoro všechno jde kombinovat se vším,si mohli majitelé mk2 užívat i nejsilnějšího TDi a to zase díky Toledu :-)
Tak jistě, bude hodně legrace a vtipných komentářů, pak pár let počkáme a dočkáme se toho, čeho už mockrát, ostatní vyrazí cestou vw. Docela logicky, vzhledem k růstu objemu výroby automobilek a současném stále sílícímu tlaku na ceny aut, není funkčnější cesty.
Je to vlastně taková malá stavebnice. Škoda ,že to člověk nemůže konfigurovat podle sebe. Například kastli z phanteonu ,podvozek z golfu a motor 1,6 TDi ... věřím ,že v čr by to mělo velký úspěch ! :-)