Ano, stále se najde dost lidí, pro které je léty ověřený motor 1,6MPI lepší volbou než 1,2TSI. Ono pokud člověk umít jezdit a nemá potřebu si pořád něco dokazovat tak spotřeba 6/100 není problém
A proč by neměla být poptávka po 1,6 mpi, dokud lidé jak šílení kupují htp, tak se tomu vůbec nedivím.
Samozřejmě že 1,6 mpi nebo třeba 1,4 (85k) je co do spolehlivosti lepší než 1,2 tsi s řetězem a poddimenzovaným turbem. 1,2 tsi musí svou spolehlivost dokázat, příští generace tsi snad už bude spolehlivější, ale ta současná není žádný zázrak...
proboha jaké fatální přešlapy? řetěz, kteý neměl "pevnost" ti vymění, navíc upraví tak, aby i v případě špatného napnutí nedošlo k "přeskočení". od cca 4/2011 by měly být bez problému i z výroby.
Tak se ptám - o jakém problému se tu stále hovoří?
Opravy probíhají bez keců, nemusíš se dle zkušeností majitelů ničeho dožadovat. Prostě přijdeš, vymění. A je klid. Co víc bys chtěl pro důvěru? Hnijící výfukové potrubí za desetitisíce s životností max. 3 roky bez jakékoliv naděje na reklamaci bez soudu u spolehlivého japonce jménem Subaru Forester? Nebo reznoucí Hyundaie... Já fakt nevím 8-s
U Subaru bych spise zminil spojku nez vyfukove potrubi.....mimochodem potrubi - podivej se na stav tlumice vyfuku u Polo u testu Fabia vs Polo....taky zadna kvalitka.
Přečti si na MACZ zkušenosti majitelů Foresterů současné generace a pak povídej ;-)
Na výfuk Pola jsem upozorňoval já, na koncern nezvyklé, nicméně mizerně vypadal i na Fabii a myslím, že to bude identický díl. Zřejmě nekvalitní dodavatel, i to se může stát... Koneckonců možná právě nekvalitní dodavatel stál za prvotními problémy TSI.
Podstatné ale je, jak se k tomu staví importér/prodejce...
Jinak ale souhlas, na Foresterech toho je mizerného víc...
Ne, právě naopak. Jestli se objeví zkušenosti, které řeknou - ani po úpravách TSI se problém neodstranil, tak pak má smysl něco řešit. Zatím si nikdo po výměně nestěžuje, tak co řešit?
A je jasné, že moderní motor nikdy nebude tak spolehlivý, jako staré atmosféry. Ale to mě přeci nebude odrazovat od koupě, pokud provozní náklady lze udržet na rozumné úrovni. Což pomalu přestává platit o moderních dieselech.
Co je na TSI tak poruchového? Turbo? V dieselech je nikdo neřeší, jsou tu repasy atd. Když se řekne turbobenzin, tak každý hned začne - jó, to se začne sypat... A pak běží do AAA a tam koupí TURBOdiesel se zaručenými 150 tis. km po rentner aus deutschland a je v pohodě.
Pokud TSI vyřešilo problém rozvodů, tak podle mě není co řešit :-!
Za pár let bude jasno - buď bude 1.2 TSI velebeno, že to je držák, pro který 300 tkm není problém nebo bude zatracováno, že je to šmejd. A'ť tak či onak, když se podíváme na dnešní ceny paliv, začíná se zvýrazňovat jeden malý detail - u TSI je obtížná přestavba na LPG.
Co se týče turba, tak u TSI prý má vodní chlazení. To je plus. Minusem je, že koncern VW si libuje v prodloužených výměnách oleje či vzduchového filtru. To pro tubno není dobré.
Pokud někdo jede na long-life, je to tupost majitele. Za problémy pak auto nemůže...
Nemyslím si, že by TSI mělo být časem zrovna exces, a to na jednu či druhou stranu. Klidně to může být co do spolehlivosti průměr, kdy prostě něco odejde...
NO CO VÍM JÁ TAK NA G6 BYLY TSIAKOVÝ SVLÁČKY(1.2 tsi řetěz) třeba to socka nemá za potřebí boha jeho (nejsem věřící ;-) ) každopádně bych od vás chtěl vidět pozitiva 1.2 TSI oproti 1.6(nwm přesně kW) či 1.4 u té se dělala pouze svolávčka typu špatně startuje za studena žádný poz. či neg. jsme neshledali... (59kW) půl či litr uspořeného paliva za co?? za herku co táhne vodspoda a nevydrží ani 5 let? což dle mě tak bude u většiny zázraků typu 1.2 TSI????
Pozitiva:
1) nižší spotřeba (a emise...)
2) výrazně nižší spotřeba na dálnici
3) výrazně lepší pružnost
4) celkově lepší dynamika
5) nižší POV
6) nesrovnatelně tišší
7) lehčí motor
8) menší objem oleje
Za prvé ten avizovaný 1.6 MPI asi bude úplně jiné konstrukce než ten současný.
A za druhé i ten prehistorický má pro koncern i dnes smysl - je to prakticky jediný motor, který se může prodávat s pohonem na LPG. Viz Škoda Octavia LPG. V porovnání s ostatními výrobci je to samozřejmě ostuda, ale koncern holt jiný vhodný motor pro tyto účely nemá.