presne tak, motory musia byt silnejsie, mal by casom prist silnejsi diesel 1.7biturbo a aj benzinove turbo zrejme pride. Zatial nas to nejak takovat nemusi lebo samotna optima sa v eu este ani nepredava a v USA im to slape s benzinom super, takze verim ze ponuka motorov sa v priebehu rozbehu predaja v eu rychlo rozsiri, myslim ze su si toho vedomi ze ponuka motorov musi byt vacsia a lepsia a konkurencieschopnejsia tak uvidime co s tym spravia.
Kazdopadne aj tieto motory co zatial v ponuke su si isto zakaznikov najdu, kto nechce diesel a neurobi rocne viac ako 30 000 a auto za 5 rokov preda a poruchove turbo nemusi pre toho je ten benzinovy dvojliter idealny. Samozrejme to chce silnejsi diesel ale ten pride niet pochyb.
Motor 1,7 CRDi je strop objemu u dieselu. Výkon 118 kW v biturbu. Dvoulitrový diesel se díky výšce do motorového prostoru nevejde na výšku asi o 9 cm ,je to stejné jako u Hyundai i40.
Tak cena v Německu je skoro totožná s cenou Passatu v Německu a o neco vyšší než cena Superbu, Peugeotu 508, Mondea a Citroenu C5 v Německu. Pokud budou české ceny kopírovat ty německé, tak to bude opět "prodejní trhák" jako i40.
Dobrá úvaha, taková odborná. Zkus si jen tak zhruba uvědomit, co musí stát zavedení modelu na trh, jeho homologace, prodejní a servisní zázemí, třeba ti dojde, že "nabízet" a "neprodávat" může být bohužel výsledek, ale rozhodně ne záměr.
to vis ze jo...
a predstav si, ze jsou dokonce automobilky, ktere zamerne dokonce vyvyjeji a vyrabeji ztratove auta (o zavadeni na trh, homologaci a servisni siti nemluve)
jenze v takovych pripadech to neni "bohuzel vysledek", vid?
Cena je opravdu trochu nadsazená. Podívejte se ale třeba na ceny i30 v Německu, vychází tam o 50% dráž než u nás (stará generace). Nabídka motorů taky nic moc, chtělo by to alespoň ten jejich nový 1.6 Turbo 201 koní a 2.2 CRDi 135 kW. Snad se dočkáme, spolu se snížením ceny.
Mozno sa Kia spolieha na ocenenia, ktore Optima v Amerike dostala [odkaz] navyse bola Optima pred rokom - zrejme podla americkych skusok - najbezpecnejsie auto vo svojej kategorii a na to sa uz hladi. Ale tie motory sa mi tiez javia nedostatocne. Na druhej strane, asi mnohym vyhovuju. Uz som rozpraval s predajcom v Rakusku- uz su prve objednavky a nie je ich malo. Najvyssia cena je vraj okolo 31000Euro a prave za taku cenu sa im tam najviac predava. Ale Rakusko ma napr. oproti nam auta s rovnakou vybavou drahsie aj o 5000 Euro (Sportage s plnou vybavou, Hyundai Genesis Coupe), takze na Slovensku by mohla byt cena neporovnatelne nizsia.
veru tak, casy lacnych a smejdavych korejcov su uz davno prec, snad aj vdaka tomuto modelu to uz aj bezni ludia pochopia. Neexistuje dnes zle auto, existuje len dobre a lepsie, zla volba dnes uz nie je, auta su uz spotrebny tovar na par rokov nie ako kedysi kedy sa kupovali na cely zivot. Preto sa nejako autom vyvysovat alebo sa ukazovat je uz uplne na smiech, kupujem co potrebujem a co mi posluzi mojmu ucelu. Na frajerovanie dnes uz treba lietadlo alebo jachtu, doba pokrocila
Jo, tak presne tuhle vetu, ze dnes uz spatna auta nejsou, jsem cetl pred drahnou dobou v casopisu Svet Motoru, rocnik tak cca 1984-1986. Pamatuju si, ze to byl srovnavaci test Skody, Wartburgu, Lady a Dacie.
Nejnižší ceny jsou ty, co jsem uvedl. Takže nevidím důvod sem tahat nějaké výbavy. Prostě zákazník vidí v první řadě cena X a pak teprve bude koukat na nějaké specifikace. A tam uvidí spoustu konkurentů pod cenou KIE. Poívej se, jak se u nás prodává i40.
Já nevím, jestli to jenom děláš, nebo jsi opravdu tak natvrdlý. Odpovědět si musíš sám. Já sem zde napsal, jak začínají konkurenti a jak začíná KIA. Tobě jako korejofilovi to prostě nešlo přes nos, tak jsi sem zatáhl specifikace.
Natvrdly vypadas ty, uz hodne dlouho. Pokud chces srovavat, musis vybavu brat v uvahu. Bez znalosti vybavy je to jenom blaboleni - v tvem pripade jiz tradicne. Auta se nekupuji za cenu "od", to ty ale nemuzes vedet...jako ostatne zadny bychar...
Podobne to bylo pri uvedeni nove i30 - tos tady s jinymi vyrvaval jak je draha - a hle po clanku, ktery srovnaval, co clovek za sve penize dostne, uz najednou tak draha nevypada, vid? Pouzivej hlavu, snad ti to pujde.
PS: krome korejofila jsi zapomnel na japanofila, italofila, svedofila, fordofila, amerikofila, bmwfila... :no: Kdyby hloupost nadnasela, tak tady letas jako vzducholod.
Pokiaľ sa pozrieme späť aké čísla robil Magnetis bude Optima určite úspešnejšia. S tou cenou si veria, ale asi nastal čas prestať sa hrať na diskontného predajcu ktorý predáva len vďaka najnižšej cene a pritom ponúka najväčšie záruky... Prečo by mala byť Optima lacnejšia ako 508, C5 a spol keď je na tom kvalitatívne, dizajnovo (minimálne) rovnako? Ponuka motorov je úzka ale keď sa pozrieme na ponuku Japoncov zistíme, že tiež nemajú oveľa väčší výber. Otázny je dízel objemu 1,7 keď Európa v tejto triede "vyžaduje" 2,0... hoc má podobné výkony. ;-\
Podle mě to zabije interier. Myslel jsem, že tento tvar zemřel spolu se značkou SAAB, ale KIA ho podle mě naprosto nesmyslně oživila. U Saabu chápu, že to mělo kopírovat kokpit letadla když měl SAAB k létání tak blízko, ale proč to udělala KIA, to nechápu.
Podle mě budou ta čísla stejná jako u Magentisu. Tady KIA narazí stejně jako VW s Phaetonem.
Pokud budeš srovnávat podobné motorizace, tak je Kia pořád nejlevnější. Kia ví, kde je její místo a i ceny tomu odpovídají. S cenami na úrovni evropské konkurence by neměla šanci. Dokonce i nižší cena asi nějaké zajímavé prodeje nezajistí. Ve střední třídě dominuje prémie doplněná o Passat. Prodeje budou do 20 000 ks.
Doporučujem počkať na "naše" cenníky a špecifikácie nakoľko napr. (ako tu už hore ktosi písal) Hyundai i30 je podľa AutoTipu (posledné číslo) v Nemecku o 51% drahšie ako v CZ !!!! 51%, to už je dosť peňazí a ak by sme odrátali od Nemeckej hoc len 30% sme na 17.500,- ;-) a to stále nevieme o akých výbavách je vlastne reč. Napr. Mazda 3 začína na "úžastných" 12.900,- no nemá klímu čo v tejto kategórii považujem za povinný štandard.
este treba dodat ze mazda 3 ma zakladny motor uplne archaicky slaby predpotopny a ked chces aby ta velka obluda vobec isla musis volit silnejsi a podstatne drahsi model, a sme pri kameni urazu superkvalitnej mazdy, neuspech je odhaleny
Jenže v Německu i stará i30 začíná na 13590 euro (cca 340000) A u nás na 260000. (rozdíl 80000). Takže pokud je v Německu nová i30 o 50% dražší, než stará i 30 u nás, tak by to odpovídalo ceně 390000 za novou i30 v Německu. U nás je za 290000.
Z toho plyne, že stará i30 byla v Německu o 30% dražší, než u nás. A také z toho plyne, že nová i30 je v Německu o 34% dražší, než u nás. Takže poměr je cca zachován.
Neviem z akých cien AutoTip vychádzal no u vás sa predáva akčný model "trikolor" . Asi to autor článku nacenil v Nemecku na úroveň "trikoloru" a vyšiel mu taký rozdiel (51%), fakt neviem čo presne porovnával, píšem čo som čítal v AutoTipe, hlbšie som do toho nešiel... ;-)
Dokonalý fakt. Neviem z akých cien AutoTip vychádzal, ale píšem čo som čítal. Otázka znie čítal si ten článok, alebo nie? (predpokladám ako väčšina dôchodcov v supermarkete na stojáka)
Sklamem ťa, AutoTip odoberám cca od roku 2000, takže mám dosť času čítať doma v pohodičke na gauči (už mám z toho malý rituál, teším sa každé 2 týždne)...
Neviem čo si vlastne nepochopil? Píšem, že v tom článku podrobne nerozoberali ktorý konkrétny model (motorizáciu, stupeň výbavy) cenovo porovnávali takže neviem kde prišli k rozdielu 51%. Osobne som tipoval, že autor porovnával v CZ predávaný akčný model. No je to môj odhad, nakoľko sa o tom v článku nepíše.
Dúfam, že si to teraz pochopil, podrobnejšie to rozobrať neviem, ale ak si to nepochopil ani teraz naskenujem ti tú dvojstránku aby si nemusel stáť s dôchodcami v supermarkete... ;-)
Tvoja dedukcia je správnejšia ako ako fakty toho "čo to čítal". :-)
Takže presne to je podľa časopisu AutoTip: Cena v Čechách 259 990 Kč, v Nemecku 392 672 Kč. Percentuálny rozdiel ceny je vlastne percentuálne navýšenie ceny o 51% t.j. 132 682 Kč z pohľadu Čecha. Samozrejme, ak smerodatnú cenu použijeme tú nemeckú cenu , tak to bude cenový rozdiel cca 34%. Ale musíme uznať, že tých populistických 51% sa v tabuľkách vyníma lepšie. :-)
no pozeram ze ty si z tych co ziju este z minulosti a maju predsudky, kia je dnes uz uplne inde ako pred par rokmi, sa pozri kde je dnes skoda a kde bola pred 15 rokmi, alebo kde bola dacia pred 7 rokmi a kde je dnes.
v com je lepsia mazda od kii neviem snad to vies len ty, mozno ma okruhlejsie kolesa >:D
dobre vidime kde je mazda, za rok 2011 tie jej rekordne celosvetove poklesy predaja nam jasne ukazali ze o kvalitne mazdy je neskutocny zaujem. bravooo
Kvality Mazdy tady nikdo nezpochybnuje. Pouze ti rikam, ze cena "od" ma nulovou vypovidaci hodnotu, pokud nevis, co dana vybaba vse zahrnuje.
Pokud jsi nekdy kupoval auto, mel bys to vedet. Usuzuji tedy, ze jsi zadne auto nikdy nekupoval.
Však kto si bude kupovať starú techniku, keď už Mazda ohlasuje tehnologickú revolúciu so svojim Sky-aktiv.
I kamarát je "mazďák", ale čaká na rok 2013, kedy predstavia novú Mazdu 6 ....
Stará je už len výpredaj a čim viac Mazda propaguje svoje nové technológie, tým viac zákazníkov si počká na novú generáciu a stará pôjde ešte viac dole ...
Cena šílená, ale jistě se dočkáme snížení viz i40 a sleva o 100k podpořená úchylnou reklamní kampaní v řádu desítek milionů Kč. Motorová paleta Kia Optima zoufalá, ale jak se píše nahoře, "snad se dočkáme", nebo "co skoro pridu"
Kdo to auto viděl naživo(a není předem v opozici), ten ho jen chválil.
Třeba je dodat, že celý koncern právě doplácí na svůj vlastní úspěch. Zjednodušeně řečeno, tam "cpou" takový motor jaký mají, nestíhají vyrábět a nové kapacity, vzhledem k době, se bojí budovat.
Dle mých informací bude místní první cena pod 600. Příděl vozů pro tento rok je tak malý, že nikdo s výrazným zlevněním letos nepočítá. Příští rok se již chystá facelift(Optimě budou už čtyři roky!!!) a s ním má přijít ještě 1,7 diesel biturbo a benzím s více jak 200hp, možná i něco navíc. Myslím, že to je doba kdy se Kia začne opravdu zajímat o prodeje. Nakonec už podzimní hybrid bude v součtu výkonů docela silný. Tedy uvidíme. ;-)
Kia určite dá cenu, ktorá bude pre ňu dobrá ..... čo sa nemusí zhodovať s predstavami "expertov" ...
Ale, keďže Kia stále zvyšuje predaje i zisky, tak je zrejmé, že vie čo robí a miestni "experti" sa nemusia zbytočne zaťažovať zbytočnými "analýzami" .....
navyse kazdy je taky expert ze chce vsetko co najlacnejsie a aby to jeho auto bolo to najlepsie na svete a za najlepsiu cenu, bohuzial si mnohi experti neuvedomuju ze kvalita nieco stoji a kedze kia uz isty kvalitativny krok urobila nemozeme cakat ze to bude stale auto za par supov.
ved poznas cechov, nedelat a vydelat to je ich system, najradsej by to chceli za 400tacov aj v metalize s 10rocnou zarukou a dvoma blondinami v kufri a k tomu plnu nadrz.
Tam si jdou pro Kiu s milionem a druhý vnutí prodejci na splátky.
Při přebírání vozu nadrž odčerpají prodejci do kanystru a auto odtlačí vlastními silami.
Metalízu jako buržoazní přežitek odmítají zcela rezolutně ze zásady a záruku dávají oni prodejci... Přísahají že po dobu životnosti auta o nich servis neuslyší a naopak bude li potřebovat nějaký díl, může si kdykoli a zdarma tento přijít odmontovat z jejich vozu.
Dvě blondýnky pak jako poděkování nechávají prodejci a ředitel pobočky dostává poukaz na jednu noc v harému dvanácti děvčat - finalistek soutěže miss stávajícího roku...
>:D >:D Slovensko - země zaslíbená. Slovenský charkter - to démant boží rukou vybrošený....
No tak podla mna krásna limuzína strednej triedy, určite jedna z najkrajších.(kam sa hrabe ten hranatý passat?) I keď podla mna je ta cena dosť vysoká, no uvidíme aký bude cenník pre SVK zákazníkov. Dúfam ze nebude taká vysoká pretože si to auto hodlám zaobstarať tak chlapci (kia) neprežente to :yes:
kia optima je nadherne auto a v usa ma obrovsky uspech takze ak by v eu nepochodila nic to na veci nemeni ze je to pre kiu uspesne auto, europa nehra pre optimu nejaku vyznamnu rolu takze berme to ako ceresnicku na torte ze si taketo nieco budeme moct kupit. S tym benzinovym dvojlitrom s manualom to vobec nemusi byt zleee, ja diesel moc nemusim a kedze nejazdim 40 000 rocne ziadny diesel sa mi neoplati, z hladiska radosti z jazdy dynamiky spolahlivosti je u mna aspon co sa tyka osobnych aut benzin jasna volba. U SUV je to ine samozrejme tam su diesle vhodnejsie. Nepochybujem o tom ze ten kto chce klasicky benzin a nechce riskovat turbomotory pre toho bude dvojliter v optime zlata stredna cesta a super volba.
Verim ze sa dockame porovnania passat versus optima, to sa uz velmi tesim ako mu to optima nalozi a najma na dizajnove porovnanie sa tesim to bude goooool ;-)
Zkus pouzivat pouze slova, kterym rozumis. "Gyc" mezi ne evidentne nepatri... :no:
PS: vedels, ze Optima ziskala v roce 2011 cenu Red Dot Design Award - Best of the Best, udelovanou v Nemecku kazdorocne nejlepsim designerskym pocinum? [odkaz]
Tak v r. 2011 např BMW 5 Series Touring, BMW 6 Series Convertible a BMW X3. Nebo Peugeot 508, V r. 2009 např. Ford Fiesta ... Za rok 2010 jich BMW získalo šest...
No, čakal som dosť, ale od teba sa okrem papagájovania typického pre korea fans stále tých istých odkazov viac nedočkáme.
To, že produkt je vysoko dizajnovo hodnotený, neznamená, že nie je gýčový. Z pohľadu dizajnu je výrobok na vysokej dizajnérskej úrovni. Red Dot Design Awards nastoľuje štyri základné dizajnérske otázky.
Je dizajn produktu:
1.Originálny?
2.Má výsledné dielo požadovaný efekt, navodzuje požadovanú atmosféru?
3.Je produkt presvedčivý?
4.Je výsledný dizajnový produkt efektívny, ľahko zapamätateľný?
Na všetky otázky môžeme viacmenej odpovedať áno.
1.Skoro originálny. Okrem Fordu a nového dizajnového smeru MB pre mladých, nižšej kategórie.
2.Efekt dosiahli. Auto sa tvári exkluzívne a novátorsky
3.Dizajnéra presvedčí, toho, ktorí žije len vo svete umenia, no nevidí i techniku, či automobil v širších súvislostiach.
4.No kto by si tie bizardné tvary nezapamätal.
Takže dostaňme sa k pointe gýču.
Dizajnér dokonale splnil zadanie od Kia. Nadizajnovať automobil ľahko zapamätateľný, ktorý sa tvári športovo, dynamicky, novátorsky, no vo svojej podstate a to sú najhodnotnejšie parametre automobilu: JAZDA, VÝKONOVÉ PARAMETRE, JAZDNÉ VLASTNOSTI, IMAGE atď. nedokáže plnohodnotne se***vať bežnej európskej produkcii, natož to prémii. Dokazujú to viaceré testy, ktoré dokazujú posun, no vždy to je len porovnávanie s minulými modelmi vlastnej produkcie. Jednoducho auto sa tvári dynamicky, novátorsky no v skutočnosti také nie je. Je to gýč.
Zjednodušene JEDNA z definícii gýču je ak sa produkt vydáva za niečo čo v skutočnosti nie je. A to Kia dokonale prezentuje.
Tie tvoje 4 základné odpovede na ešte základnejšie otázky ma vobec nepresvedcili o tom,ze mas ako tak odborný pohlad na vec (lebo sa tak tvaris:) a ta tvoja definicia gycu to iba dorazila :)))
Už som to tu raz prezentoval, ale pre natvrdlých zaslepencov:
Je potrebné, aby sme si ujasnili pojem gýč. Mnohí budú presvedčení, že pojem gýč veľmi dobre poznajú a vedia ho zadefinovať, dokonca nám tu ako príklad uvedú záhradného trpaslíka. S pojmom gýč sa ľudstvo začína prvýkrát stretávať v 19. storočí, kedy do Európy dorazila vlna „neo“ … neoromantizmus, neoklasicizmus … Preberanie a využívanie pôvodných prvkov v novodobej architektúre, či iných umeleckých dielach. V jednoduchosti môžeme povedať, že gýčom je výtvor, ktorý nemá umeleckú hodnotu. Všeobecne vravíme, že tvorca nemal vkus. Každý jednotlivec si svoj vkus formuje od detstva a miera vkusu je ovplyvnená prostredím, v ktorom sa pohybuje. Pozor pojem dobrý či zlý vkus platí v rámci určitej kultúry. Zatiaľ čo v arabskej kultúre je zlatý minaret, zlatá výzdoba a všetko s tým spojené prejavom blahobytu a bohatstva v európskej kultúre to budeme považovať za prejav malomeštiactva – nevkusu – gýčovitosti.
K tomu dnes dodávam:
Umením je to, čo nás núti sa zamyslieť. Zamyslieť sa nad dôvodmi, pohnútkami, ktoré ho viedli k prevedeniu diela v podobe v akej nám ho autor predstavil.
Kto sa nám pokúša podsúvať hodnoty, ktoré dielo nemá v prípade automobilu – dizajnové prevedenie neodráža skutočnú technickú hodnotu automobilu – prezentuje iba gýč. Napodobeninu, atrapu úspešnych automobilov, ktorých jazdné, technické vlastnosti už dlho poznáme a o ich kvalitách nás automobilky presviedčajú dlhodobo.
Jasně, takže třeba nová Fabia je umění. U té jsem se po prvním spatření lekl a přemýšlel, proč auto kategorie B vypadá z profilu jako nafouknutá kategorie A a zezadu má proporce MPV. Nebo u Roomsteru, proč slepili dohromady dvě nesourodé půlky vozu.
Zatímco pokud vidím normální auto s běžnými proporcemi (ať zůstanu u jedné značky, třeba Oktávku nebo Yettiho), půjde nutně o kýč. Nenutí mě totiž se zamyslet.
Sorry, ale není to trochu blbost?
Nič si s toho nerob. 80% európskej populácie nedokáže posúdiť akúkoľvek formu umenia. Svojím príspevkom to dokazuješ. V každom diele začni hľadať dôvody, prípadne zámer, prečo tak autor (alebo skupina autorov) tvoril.
Všetci čakáme (určite nie len ja) tvoju definíciu gýču, prípadne názor. Alebo sa pokus aspoň o nejakú slaboduchu myšlienku, nech sa hneď zrána pobavím.
Vyse napsanymi prispevky si se tady diskvalifikoval do role cloveka, ktery misto pouzivani hlavy opisuje definice z ruznych wiki. Schopnost posoudit kvality designu tim ovsem neziskas. Pro zacatek si nastuduj, kdo je Peter Schreyer, co ma za sebou a jak jeho praci hodnoti odbornici. Pak se muzeme k teto debate vratit. Ted neni o cem diskutovat...
Doteraz s teba nevypadla žiadna myšlienka. Z chudobného ducha ani nič vzísť nemôže.
Tvoja zaslepenosť nedokázala rozlíšiť ani to, že zámerne som opísal Hyundai a nie Kia. Nedokážeš zhodnotiť zhodné jazykové prvky dizajnu – Hyundai – Ford – MB. Jednoducho umelecký analfabet.
Schreyer spravil dobrý dizajn no pre zlú automobilku. Dynamika, športovnosť to čo dizajnu auta dal môže byť synonymom ktorejkoľvek európskej automobilky, len nie Kia.
Tvoja chudobná znalosť podstaty umeleckej tvorby nedokáže pobrať, že i vynikajúci dizajnéri, architekti, či muzikanti vytvoria na základe požiadavky investora gýč.
Ono umenie je pekný koníček, ale z niečoho žiť je potrebné.
Áno, keď som mal asi 15-rokov, vtedy mi teta doniesla plagáty z parížskeho autosalónu.
Bolo to niečo, čo dnes neviem ani popísať. Hlboký socializmus a mne na stene viseli modely od MB, BMW či obrovský prierez novinkou v podobe Citroen BX na tvrdom kriedovom papieri s vysokým leskom. Žiadne malé výstrižky zo Světa motoru, či Automobil, ale poriadné firemné kusy. Je pravda, že som ich skoro rok opatrovával skryté v šuflíku. Veď, čo ak by prišli tí páni z odznačikom v ruke a začali sa pýtať.
....tady bude 508, Mondeo, Passat, C5, Sup, Insignia...... řekněte mi jeden důvod proto, abych si koupil tohodle rýžového kovboje? Pokud se na to podívám úplně střízlivě a bez emocí, tak nejen mi, ale myslím, že i ostatním, nemá co nabídnout. :-!
No uznávám, že vypadá velmi dobře a celkem se mi líbí ;-) Na hony vzdálený design od vlnobití Hjundééééé (i40). Motory pořád pro Evropana celkem neskousnutelné tedy 2.0l benzinová atmo + přifouknutý 1,7CRDi :no:
Jak píše Ji/Ri dokud je tu Peugeot 508 a Ford Mondeo, nevidím důvod proč kupovat Kiu nebo Hjundééééé. U Kii se možná karta obrátí, když nasadí 1.6 T-GDi, ale u 1.7CRDi Biturbo to nevidím, je to proste moc foukání u malého motoru. Evropa je konzervativní a má radši naftové dvoulitry ;-)
Tak to vypada ze jiz Kia zverejnila cenu na Optimu - 559 980Korun. Jeste si pockam na vybavu, nez to zhodnotim, ale vypada to zajimave... doufejme ze v tom budou alespon alu kola, klima..no uvidime.... Zatim :yes: