Asi tak nějak, nechci nikomu šahat do svědomí, ale myslim si že zaměstnanci Škoda Auto by asi měly být ti poslední co si stěžují na platové podmínky ;-\
Potvrzujem. Naozaj by zamestancom Skody trochu pokory nezaskodilo. I v Hy v Nosoviciach sa, ak sa nemylim, zarabe podstane menej. Aby raz Skoda na tych odborarov nedoplatila.
Myslíš, že soudruzi v Latinské Americe jsou kompetenější, pracovitější a disciplinovanější než třeba ti v Itálii? Že nějak ty výrobky zrovna v LA jsou pokud možno co nejjednodušší a jejich kvalita je ehm. nějak tak problematická je dost zřejmé, stačí se podívat, co se tam dělá. On ten problém s kvalitou pracovní síly začíná už ve východních částech Evropy a ve Středomoří. Takže bych byl s podobnými vyhlášeními hodně, ale hodně opatrnej.
A Čína? Ono je to taky trochu jinak, než si to představuješ, bez trvalé technické a logistické podpory z těch upadajícíéch zemí by tam dělali tak leda plyšáky....dva mí kolegové tam dlouhodobě pracovali, takže od nich dobře vím, která bije.
no to máš sice částečně pravdu, ale já bych zase byl hodně opatrný, co se týče odborářů ve Škodovce. Sázet na to, že jsou "šikovnější", pracovitější a vůbec..... Podcenění soupeře je prvním krokem k porážce.... A to, že je pracovní síla u nás drahá a platí doposud silná ochranářská opatření v podobě cel a jiných bariér zatím - opakuji zatím - hraje do rukou odborářům. Jenže v dnešní době - a to podle toho, co píšeš, nejspíš dobře víš, jde o náklady. V okamžiku, kdy risk manažément zjistí, že náklady na "opravu" průšvihů, plynoucích z eventuální nekvality pracovní síly, bohatě pokryje zisk z její nižší nákladovosti - budou mít souzi ve škodě vymalováno... Jistě - představa, že by se celá výroba a všechno sebralo a teleportovalo do Asie, kde by exploatovalo místní lidskou základnu, je poněkud nadsazená, ale nepodceňoval bych lidi v jiných zemích - třeba to déle potrvá, náklady budou zpočátku vyšší( i když nižší vůči evropě) , ale pak se to bude rentovat - a například Ford Ranger vyráběný v Thajsku tuším, nemá nějaké výraznější kvalitativní problémy a to nepředpokládám, že thajští souzi mají platy jako MB guerilla....
Částečně souhlasím, Thajsko je ale něco jiného něž Brazílie nebo Argentina. Obecně si myslím, že spíše se prosadí Indie než Čína, už dneska se setkáváme s indickými firmami (inženýrskými a projekčními), které jsou schopné konkurovat našim třeba zrovna v těch mimoevropských zemích, kde není dostatečný potenciál technické inteligence. Zrovna ale Latinská Amerika je na tom svým systémem školství hodně špatně (už historicky se preferují humanitní obory a cílem je obligátní místo ve státní správě), naproti tomu Indové jsou technicky jasně vzdělanejší a komplexnější. Navíc na rozdíl od Číňanů, Japonců a Korejců jsou mentálně daleko chápavější a přizpůsobivější a teprve při práci s nimi, jsme si uvědomil, proč se říká Indoevropané.....Pokud vím, tak nejen v Thajsku se dělají auta, Honda tuší montuje i ve Vietnamu a Malajsie má dokonce svoji vlastní značku - Proton. Jenže třeba Thajci jsou precizní a ukáznění lidé, o Vietnamcích ani nemluvě.
Jinak to, co píšeš o opravě průšvihů je naprostá pravda, nicméně těch výrob jednoduchých dílů a součastek, u kterých se to opravdu vyplatí, bych až azs tolik nelitoval. Stačí se podívat do nějaké fabriky s podobnou výrobou a polovinu dělníků tvoří cizinci. Čím sofistikovanjší výrobek, tím platí to, co píšeš méně. A v praxi posledních let jsme už i dvakrát zažil "návrat" investice - jednou to byly biotechnologie (z Číny) a podruhé dokonce výroba nápojů (z Rumunska a Ukrajiny...).
Každý rok ve stejnou dobu se zde objeví podobná série článků. Nejdřívě rozpory mezi vedením firmy, pak stávková pohotovost, pak hrozba přerušení dodávek a nakonec bude podepsána dohoda a všichni si budou plácat po ramenou, jak to dobře vyřešili a jak jsou všichni spokojeni. Odbory musí prokázat, že ve fabrice nejsou zybtečně a jejich placení funkcionáři si svůj plat z peněz zaměstnanců zaslouží.
Pořád mi to přijde normálnější a férovější, než počínání státu a jeho nejrůznějších složek, který se ani nesnaží brát ohled na potřeby těch, kdo ho platí. Povšík a spol. mají aspoň tolik cti v těle, že se alespoň snaží (byť možná formálně) zastupovat zájmy těch, z nichž "žijou". Jinak co se týká výše platů ve škodovce, všichni tady píšou, jak by měli být spokojeni a jak jsou na tom dobře a na to se dá dívat z různých úhlů pohledu. V Německu má tentýž montážní dělník dvakrát až třikrát vyšší plat, ve Španělsku má taky víc než u nás a když někdo bude argumentovat rozdílnou cenovou hladinou v těchto zemích, tak ať mi vysvětlí, proč tohle platí pro ony platy a ne třeba pro cenu benzínu, kde posloucháme argumenty přesně opačné.
Hloupé bláboly o levných čínských dělnících už neberu vůbec, co jsou Korejci jako zaměstnavatelé zač, by asi nejlíp mohli vyprávět lidé z Nošovic nebo třeba ti, co byli zaměstnáni v Avii v době, kdy ji k nejsvětlejším zítřkům vedl management dnes již zkrachovalé firmy Daewoo. Zatímco Němci odbory zorganizují a berou je vážně (protože umějí vytěžit i ony výhody, které jim odborová organizace přináší...), tak Korejci na ně kašlou a nahodlají respektovat ani fakt, že jsou v zemi s jinou kulturou ani to, že zde platí trochu jiná pravidla. Japonci nejsou lepší a ten rozdíl v chápaní je kolikrát tak velký, že pokud na to člověk není připraven, může mu to způsobit šok.
No a co se týká odborů ve škodovce, oni zatraceně dobře vědí, kam mohou jít - nakonec, my daňoví poplatníci je ze svcýh daní neplatíme a zkrachují-li, bude to mít sice určité dopady jak lokálně tak celorepublikově, ale rozhodně je to něco jiného, než odboráři a zaměstananci ze státních institucí, kteří žijou z peněz všech (stejně jako jejich "ovečky") a ještě mají tu drzost se neustále domáhat vyšších platů a prebend, ačkoliv svým počínáním ekonomiku nejen zatěžují, ale přimo brzdí a devastují. A je jedno, jestli se jedná o armádu státních úředníků, učitele nebo železničáře.
Nošovickým bych skutečně přál platy na úrovni škodovky a TPCA (o které se paradoxně mluví nejméně...), nicméně to by v této zemi stejně jako v řadě jiných oblastí musely být vymahatelnost práva a nesměl by se projevovat známý čecháčkovský syndrom - lezdo***ezectví, kompenzované siláckými řečmi v hospodě nebo třeba na internetových diskuzích.
že to tady jednou škodovka zabalí a bude vyrábět v Číně nebo v Rusku. V Čechách by nechala jen velitelství, protože je to blíž Německu kvůli různým jednáním a možná vývoj, i když už i ten je dnes z malé části přesunut do Číny. Nojo, holt kdo chce víc, nemá nic
A to s těmi odbory souvisí jak? Je to asi stejné, jako kdyzž ti tebou tak nenávidění komunisté házeli do jednoho pytle demokraty, fašisty a třeba i věřící....
odborov...pustat tieto info o jednaniach do medii? Ze si to skodovka necha...to je divné...na druhu stranu pri tom ako sa im dari je legitimne,ze 2,5% je malo...
- nebýt miliard prostávkovaných hodin třeba v Německu, tak by tam rozhodně nebyla taková životní úroveň - a že by německé automobilky nebyly úspěšné, to se také říct nedá...odbory :yes:
Tohle mi připomíná situaci, kdy o své budoucnosti rozhodovali piloti ČSA. Jak jim národ spílal a nadával do nenažranců; jak si můžou dovolit bojovat za své statisícové platy....
Je taková doba, kdy má každý zaměstnanec právo žádat takovou výši platu, jakou považuje za adekvátní tomu, jakou práci odvede a zaměstnavatel má právo mu přiřknout plat dle svého uvážení.
Ten, kdo nadává a závidí někomu vyšší plat, je blb, protože je neschopný sám si zajistit práci s platem podle svých představ.
A za blbce platí i manažeři firem, kteří podlehnou a přistoupí na mzdové náklady, které snižují zisk firmy.
Normální záležitost "poptávky a nabídky".
Pro upřesnění: jsem zaměstnanec/dělník. Dle mého beru málo (ač mám plat dost nad republikovým průměrem) a každý rok chci přidat. Tím vedu bitvu se zaměstnavatelem, kterou jednou vyhrajeme my zaměstnanci, jednou zaměstnavatel. A až narazím na práci, kde bych dostal víc, okamžitě ji přijmu....