Novinky
Každý rok ve stejnou dobu se zde objeví podobná série článků. Nejdřívě rozpory mezi vedením firmy, pak stávková pohotovost, pak hrozba přerušení dodávek a nakonec bude podepsána dohoda a všichni si budou plácat po ramenou, jak to dobře vyřešili a jak jsou všichni spokojeni. Odbory musí prokázat, že ve fabrice nejsou zybtečně a jejich placení funkcionáři si svůj plat z peněz zaměstnanců zaslouží.
Pořád mi to přijde normálnější a férovější, než počínání státu a jeho nejrůznějších složek, který se ani nesnaží brát ohled na potřeby těch, kdo ho platí. Povšík a spol. mají aspoň tolik cti v těle, že se alespoň snaží (byť možná formálně) zastupovat zájmy těch, z nichž "žijou". Jinak co se týká výše platů ve škodovce, všichni tady píšou, jak by měli být spokojeni a jak jsou na tom dobře a na to se dá dívat z různých úhlů pohledu. V Německu má tentýž montážní dělník dvakrát až třikrát vyšší plat, ve Španělsku má taky víc než u nás a když někdo bude argumentovat rozdílnou cenovou hladinou v těchto zemích, tak ať mi vysvětlí, proč tohle platí pro ony platy a ne třeba pro cenu benzínu, kde posloucháme argumenty přesně opačné.
Hloupé bláboly o levných čínských dělnících už neberu vůbec, co jsou Korejci jako zaměstnavatelé zač, by asi nejlíp mohli vyprávět lidé z Nošovic nebo třeba ti, co byli zaměstnáni v Avii v době, kdy ji k nejsvětlejším zítřkům vedl management dnes již zkrachovalé firmy Daewoo. Zatímco Němci odbory zorganizují a berou je vážně (protože umějí vytěžit i ony výhody, které jim odborová organizace přináší...), tak Korejci na ně kašlou a nahodlají respektovat ani fakt, že jsou v zemi s jinou kulturou ani to, že zde platí trochu jiná pravidla. Japonci nejsou lepší a ten rozdíl v chápaní je kolikrát tak velký, že pokud na to člověk není připraven, může mu to způsobit šok.
No a co se týká odborů ve škodovce, oni zatraceně dobře vědí, kam mohou jít - nakonec, my daňoví poplatníci je ze svcýh daní neplatíme a zkrachují-li, bude to mít sice určité dopady jak lokálně tak celorepublikově, ale rozhodně je to něco jiného, než odboráři a zaměstananci ze státních institucí, kteří žijou z peněz všech (stejně jako jejich "ovečky") a ještě mají tu drzost se neustále domáhat vyšších platů a prebend, ačkoliv svým počínáním ekonomiku nejen zatěžují, ale přimo brzdí a devastují. A je jedno, jestli se jedná o armádu státních úředníků, učitele nebo železničáře.
Nošovickým bych skutečně přál platy na úrovni škodovky a TPCA (o které se paradoxně mluví nejméně...), nicméně to by v této zemi stejně jako v řadě jiných oblastí musely být vymahatelnost práva a nesměl by se projevovat známý čecháčkovský syndrom - lezdo***ezectví, kompenzované siláckými řečmi v hospodě nebo třeba na internetových diskuzích.
Pořád mi to přijde normálnější a férovější, než počínání státu a jeho nejrůznějších složek, který se ani nesnaží brát ohled na potřeby těch, kdo ho platí. Povšík a spol. mají aspoň tolik cti v těle, že se alespoň snaží (byť možná formálně) zastupovat zájmy těch, z nichž "žijou". Jinak co se týká výše platů ve škodovce, všichni tady píšou, jak by měli být spokojeni a jak jsou na tom dobře a na to se dá dívat z různých úhlů pohledu. V Německu má tentýž montážní dělník dvakrát až třikrát vyšší plat, ve Španělsku má taky víc než u nás a když někdo bude argumentovat rozdílnou cenovou hladinou v těchto zemích, tak ať mi vysvětlí, proč tohle platí pro ony platy a ne třeba pro cenu benzínu, kde posloucháme argumenty přesně opačné.
Hloupé bláboly o levných čínských dělnících už neberu vůbec, co jsou Korejci jako zaměstnavatelé zač, by asi nejlíp mohli vyprávět lidé z Nošovic nebo třeba ti, co byli zaměstnáni v Avii v době, kdy ji k nejsvětlejším zítřkům vedl management dnes již zkrachovalé firmy Daewoo. Zatímco Němci odbory zorganizují a berou je vážně (protože umějí vytěžit i ony výhody, které jim odborová organizace přináší...), tak Korejci na ně kašlou a nahodlají respektovat ani fakt, že jsou v zemi s jinou kulturou ani to, že zde platí trochu jiná pravidla. Japonci nejsou lepší a ten rozdíl v chápaní je kolikrát tak velký, že pokud na to člověk není připraven, může mu to způsobit šok.
No a co se týká odborů ve škodovce, oni zatraceně dobře vědí, kam mohou jít - nakonec, my daňoví poplatníci je ze svcýh daní neplatíme a zkrachují-li, bude to mít sice určité dopady jak lokálně tak celorepublikově, ale rozhodně je to něco jiného, než odboráři a zaměstananci ze státních institucí, kteří žijou z peněz všech (stejně jako jejich "ovečky") a ještě mají tu drzost se neustále domáhat vyšších platů a prebend, ačkoliv svým počínáním ekonomiku nejen zatěžují, ale přimo brzdí a devastují. A je jedno, jestli se jedná o armádu státních úředníků, učitele nebo železničáře.
Nošovickým bych skutečně přál platy na úrovni škodovky a TPCA (o které se paradoxně mluví nejméně...), nicméně to by v této zemi stejně jako v řadě jiných oblastí musely být vymahatelnost práva a nesměl by se projevovat známý čecháčkovský syndrom - lezdo***ezectví, kompenzované siláckými řečmi v hospodě nebo třeba na internetových diskuzích.
...tak ať si za svý odměny bojujou. Když už i ceny jsou na úrovni Německa, tak ty platy by mohli být taky.
že to tady jednou škodovka zabalí a bude vyrábět v Číně nebo v Rusku. V Čechách by nechala jen velitelství, protože je to blíž Německu kvůli různým jednáním a možná vývoj, i když už i ten je dnes z malé části přesunut do Číny. Nojo, holt kdo chce víc, nemá nic
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
odborov...pustat tieto info o jednaniach do medii? Ze si to skodovka necha...to je divné...na druhu stranu pri tom ako sa im dari je legitimne,ze 2,5% je malo...
- nebýt miliard prostávkovaných hodin třeba v Německu, tak by tam rozhodně nebyla taková životní úroveň - a že by německé automobilky nebyly úspěšné, to se také říct nedá...odbory :yes:
Tohle mi připomíná situaci, kdy o své budoucnosti rozhodovali piloti ČSA. Jak jim národ spílal a nadával do nenažranců; jak si můžou dovolit bojovat za své statisícové platy....
Je taková doba, kdy má každý zaměstnanec právo žádat takovou výši platu, jakou považuje za adekvátní tomu, jakou práci odvede a zaměstnavatel má právo mu přiřknout plat dle svého uvážení.
Ten, kdo nadává a závidí někomu vyšší plat, je blb, protože je neschopný sám si zajistit práci s platem podle svých představ.
A za blbce platí i manažeři firem, kteří podlehnou a přistoupí na mzdové náklady, které snižují zisk firmy.
Normální záležitost "poptávky a nabídky".
Pro upřesnění: jsem zaměstnanec/dělník. Dle mého beru málo (ač mám plat dost nad republikovým průměrem) a každý rok chci přidat. Tím vedu bitvu se zaměstnavatelem, kterou jednou vyhrajeme my zaměstnanci, jednou zaměstnavatel. A až narazím na práci, kde bych dostal víc, okamžitě ji přijmu....
Je taková doba, kdy má každý zaměstnanec právo žádat takovou výši platu, jakou považuje za adekvátní tomu, jakou práci odvede a zaměstnavatel má právo mu přiřknout plat dle svého uvážení.
Ten, kdo nadává a závidí někomu vyšší plat, je blb, protože je neschopný sám si zajistit práci s platem podle svých představ.
A za blbce platí i manažeři firem, kteří podlehnou a přistoupí na mzdové náklady, které snižují zisk firmy.
Normální záležitost "poptávky a nabídky".
Pro upřesnění: jsem zaměstnanec/dělník. Dle mého beru málo (ač mám plat dost nad republikovým průměrem) a každý rok chci přidat. Tím vedu bitvu se zaměstnavatelem, kterou jednou vyhrajeme my zaměstnanci, jednou zaměstnavatel. A až narazím na práci, kde bych dostal víc, okamžitě ji přijmu....
A Čína? Ono je to taky trochu jinak, než si to představuješ, bez trvalé technické a logistické podpory z těch upadajícíéch zemí by tam dělali tak leda plyšáky....dva mí kolegové tam dlouhodobě pracovali, takže od nich dobře vím, která bije.
Jinak to, co píšeš o opravě průšvihů je naprostá pravda, nicméně těch výrob jednoduchých dílů a součastek, u kterých se to opravdu vyplatí, bych až azs tolik nelitoval. Stačí se podívat do nějaké fabriky s podobnou výrobou a polovinu dělníků tvoří cizinci. Čím sofistikovanjší výrobek, tím platí to, co píšeš méně. A v praxi posledních let jsme už i dvakrát zažil "návrat" investice - jednou to byly biotechnologie (z Číny) a podruhé dokonce výroba nápojů (z Rumunska a Ukrajiny...).