:yes: ešte by som rád na tej rampe videl toľko reklamovaný (odvodené od slova reklama v TV >:D a nie reklamácia tovaru >:D ) X-drive od BMW, kde hlásajú že BMW X drive je najvyspelejšou technológiou 4x4 na svete... :-)
Ja vie, že reklamám sa nedá veriť ale keď to raz tvrdí tak seriózna značka akou hádam BMW je... :-!
Tak to je uz extremna situacia, ze nechali trakciu len na jednom zadnom kolese. Tam uz nejde ani tak o system pohonu ako skor o to, ci auto ma uzavierky napravovych diferencialov (v pripade Subaru aj medzinapravoveho), aspon elektronicke typu LSD alebo samosvory typu torsen/fergusson. Ak nie, moze vodic pridavat kolko chce, tri kolesa budu preklzovat a auto stoji...
Ale osobne samozrejme povazujem za "najdokonalejsie" (ak sa to tak da povedat) plnohodnotny a permanentny system 4x4, s troma medzinapravovymi diferencialmi. Haldex (a rozne ine verzie medzinapravovej spojky) ma vyhodu v nizsej cene a hmotnosti, ale nie je to permanentny pohon 4x4, a nema tak dobre trakcne vlastnosti ako "symmetrical AWD"...
S tim souhlasim. Bez zaverek nebo brzdeni jednotlivych kol se proste dopredu nehnes at mas haldex nebo AWD. Auto se 3ma torsenama v serii neznam, existuje vubec?
Právě že DCCD byl až u 2005 (facelift modelu 03-05, poslední dvoulitr) v příplatkové výbavě. Tedy existuje dost verzí i bez DCCD. Od 06 (2,5L) DCCD jako základní výbava. Přechod z GT na STi (2000/2001) znamenalo přidání samosvoru i na přední nápravu, jinak samosvor mělo už GT na mazinápravě, i vzadu.
Přiznám se, že nevím přesné technické řešení (zdali torsen, či "něco" jiného), ale co vím, tak přední samosvor začínal při uvedení STi na evropský trh.
DCCD mělo i první STI type-RA-spec c 1992-1994 WRX STi Version 6 Limited 00, WRX Type R Version 6 Limited 00 , WRX STi RA Version 6 Limited 00 taky DCCD a jezdí jich hodně v anglii ale i běžné STI type R 00 má DCCD ..22B taky....druhá generace měla taky u STIček dccd ale je možný že bugyeye je měly v evropě jen za příplatek ale když se řekne STI tak se počítá že to má dccd jinak sti bez dccd je jako GT\WRX s větším výkonem .. jak je to přesně s diferencálama v tom se už neorientuju
No veru skoda ze tam nevyskusali aj ine znacky aut...medzi 4x4 su fakt velke rozdiely...
Trocha blata a ake problemy....
To by som mal vyst aj na mojej honde...
Viděl jsem několikrát "ačknit" na sněhu Volvo a vždy mě dojalo, jak špatný výsledek podalo. Možná je Volvo stále premiantem v bezpečnosti, jak si kdysi budovalo jméno, nicméně v pohonu 4x4 je to teda dobrý průserář...
Před týdnem jsem viděl X-Traila, jak si to napálil do zatáčky po uježděném sněhu a ono nic, čistá stopa jakoby léto a já úsměv od ucha k uchu.
Subaru je Subaru, víc to žere, ale když to má jet, tak to jede >:D Ti ostatní se jen snaží o***t, někdo lépe, někdo méně... Viva la Haldex >:D
No ale tady na auto.cz nás pan Vaverka "ujišťoval", že (video nevideo) Octavia s HALDEXem je vlastně LEPŠí než symetrické AWD Subaru Forester - a on "svwé práci roooozumí" :-)
no dyť to píšu... "se jen snaží o***t, někdo lépě, někdo méně" ... Aha, mělo to být naopak, aby "Viva la Haldex" bylo u "někdo lépe". A že tomu tak je, o tom snad není sporu...
Pred par dny jsme na horach testli kratce schopnost jizdy do kopce na snehu na Outbacku (2,5), Yetim (1,8 TSI) a X3 1.generace (2,0 D). Subaru vyjelo vsude, Yeti taky, BMW si v nejprudsim miste hrablo vsem ctyrmi a skoncilo. To mohlo klidne byt i pneumatikami.
A pokud nejsi pako, tak se na pohon vsech kol budes divat jako na celek.
Subaru sice opravdu umi v mizernych podminkach, ale pak pri bezne jizde platis za ten symetricky pohon spotrebou na urovni autobusu.
Yeti jezdi v prumeru za 8 litru a porizovaci cena je podstatne nizzsi nez u Subaru.
Tak si to preber jak chces, i kdyz pres tvuj firevwall vyleze vzdy to same jako pres kopirak.
zbývá se zeptat - měl ten Otík VTD? Subaru používá několi druhů AWD - VTD je nejvyšší level, určený pro vozy s VDC - a to ještě jen pro některé(hlavně se roubuje k automatům) - Je to něco jako el. špéry diffu.... A rozdíl mezi normálním AWD a AWD s VTD(variable torque distribution) jsou v některých situacích znát....
Ha - tak to nevim.
Byl to 2,5 benzin/115kW manual.
Kazdopadne vyjel vsude tak samozrejme, jakoby snad ani nejel na snehu, klidne to i v kopci zastavil a zase rozjel, nejdrive pomalu a v klidu, pak zase s plnym plynem a vyvolavanim snehove boure vsemi ctyrmi :-)
tak to ho s největší pravděpodobností neměl. Ale jestli to byla doňa manuela, tak měl zase redukci - sice je ten převod proti offům nízký, ale pomůže... A tyhle sněhové disciplíny subaru umí...
MT ma ve vsech Subaru 4x4 s vyjimkou STI mezinapravovej diff s viskozou jako uzaverkou. Tereni schopnosti jsou limitovany prave urovni svornosti viskozy. A protoze starsi generace nemela VDC na pribrzdovani kol (pokud vim, to tam slo az v roce 2007), rozdil v prujezdnosti na snehu proti zminovanym konkurentum bude hlavne v gumach a rukach ridice...
Spotreba je u OB 2.5 dle spritmonitoru 9.46 s medianem 9.4 a to tam kazi prumer nejakej tango z Liberce (clen subarufanclubu, ten mi da, ze si ho beru do huby >:D ). Yeti s 1.8TSI ma prumer 8.92, takze co je spotreba na urovni autobusu a co neni, to bych radeji nehodnotil... ;-)
Já jezdil s OB 2,5i 121kW e.r. 2007 normálně za 8,8l, v zimě o litr více, když jsem prášil, tak za 11,12l. ale to byla střelba s rozjezdy na "malou " jedna velká, "malá" dvě ..a tak dále. u trojky jsem mohl jet už jen velkou, to už byli všichni za mnou.
Ta spotřeba není tak hrozná v porovnání s tím, co to auto umí.I když občas jsem mu říkal láskyplně "chlastoun" .
Dynamiku yetiho, promiň, toto porovnávat je srandovní.
Yeti 1,8TSI 4x4 - 0-100 = 8.4s s manualem, v max = 200
Outback 2,5 (121kW) 0-100 = 9.8s s manualem, v max = 198
Oboji papirove hodnoty, ano, ja vim, ale uz na papire je Yeti rychlejsi o podstatnych 1,4s. A s DSG je ve sport rezimu s launch controlem jeste o par desetinek rychlejsi... Je fakt, ze z tohoto pohledu je porovnani dynamiky srandovni ale jak pro koho, ze? :-)
Co se tyka spotreby, tak si ani neprej vedet, co ukazovaly pocitace po pruletu nad Sancemi, z toho by se na spritmonitoru asi osypali (yeti jel s asi o 4 l/100 mensi spotrebou = 13 vs 17 l/100).
Já přece VÍM - že VĚTŠINA lidí NE"zvládne" věci domyslet do úrovně co já - jak má "z 98mi % NEmasová" kartička "napovídá" ;-)
PS: A ještě se "poplácáváte" jak jste to "masově" NEpochopili :-)
PPS: Ale za "tip" na VÁŠ příspěvek z 12:57 díky (i tak je ale srovnání spotřeby OUTBACku a Yeti trochu "mimo" ;-)
Hoho, tak nevím, ale pokud měl yeti 13l, tak nejel plné, stejně tak anď sub. A věřím, že jste začali měřit pod Šancemi a končili u odbočky na Grůň. Nezdá se mi, že při plné dynamice měly ty benzíny "jen" tak málo. To tipuji na 2,0TDi 4M u našeho Passatu. ;-)
Zacli jsme merit u odbocky na Stare Hamry a jeli smerem na Ostravici. Skoncili jsme na benzince na te dlouhe rovince pred Ostravici, takze jen par kilometru. Samozrejme, ze naplno se tam jet nedalo, byl tam nejaky provoz, ale v ramci moznosti jsme to protahli - na snehu, samozrejme.
Yetiho s 1.8TSI bych nepodcenoval. Ten motor je slusne nafoukanej a jede velice pekne. U Suba se v MT projevi 1 diferencial navic a u AT zabije dynamiku 4rychlostni prevodovka z dlouhymi prevody (s vyjimkou 3.0R, ktery mel 5AT). Spotrebu bych u obou aut videl asi tak jak jsem dal na odkazech ze spritmonitoru, konstrukcne starsi motor u Subaru ma vyhodu ve vhodnosti pro LPG.
...no to bych uplne netvrdil...byt mam Xc70 (06) a bracha novyho Forestra, tak cesta do Italie ve 4, plne nalozeny a rakev, Forester a Xc70 vysly nastejno, cca kolem 8.5l...nicmene jedniny co bych menil s Forestrem je misto vzadu, coz neznamena , ze jizdni vlastnosti nejsou u Subaru lepsi..;-)
Myslím že NEmáte (ni nejmenší) představu kolik žere takový autobus ;-)
Sorry, Subaru Legacy 2.5 jsem kdysi měla (s automatem) - "žral" méně než jeho nástupce C5 V6 3.0 (také automat :-)
na normální běžné ježdění měl pravdu..... také jsem to tam psal. V tomhle bych Vaverkovi rohy nenasazoval.....Je to o těch "hranách",ale pak také platí, že si v Subaru rozbiju ústa ve vyšší rychlosti a vůbec ;-) . Proto je také umění najít starší GT či STi, která nepoznala blaho klempírny.....
Také jsem měl Haldex II v Oktávce a potvrzuji, že na běžné ježdění stačí, a to i v Jeseníkách při Ladovské zimě. Jen na blátě to el. uzávěrky nezvládaly.
super či nesuper - haldex či AWD....Mám Subaru a měl bych tady posměšně psát o ostatních systémech.... Nebudu.... Ano - Subaru je excelentní, ale kdo to využije v normálu? Buďme objektivní - Haldex poslední generace, Torsenovic kolečka a vynález přítele Xdrajva - to jsou systémy, které pomohou a "podrží". Subaru je vyjímečné tím, že jeho fandové svá auta, chtějí-li - víc "rasí". Projedou větším terénem, kam by se majitelé jiných značek "báli" v obavě o servisní úkony na jejich vozidlech... to ale neznamená, že by na 90% situací také nestačili....
Dokonalost systému se pozná "na a za hranou" - Jenže ta hrana a dál je soubor mnoha a mnoha neopakovatelných proměnných, koncentrovaných do jednoho okamžiku - a tady a takhle srovnávat nelze, protože stejné podmínky nevytvoříte.... Proto gratuluji každému, kdo svou aktivní bezpečnost posune jakýmkoliv systémem 4x4 na svém voze.... A to, že jezdím v Subaru je jen příjemný bonus.......
To je opravdu hezký objektivní příspěvěk, navíc jako majiteli Subaru letí poklona pro "fér plej", tedy za toleranci rodiny Torsenů a strejdů Haldů... >:D
S tou "chybkou", že 4x4 (jakékoli) vás (narozdíl od "představ") moc NE-"podrží" ;-)
PS: Viz to i zde zveřejněné video ze silnice "odlétajícího" audi Q7
V reálu je to VÍC o pneu, než o 4x4..
..lidé to ovšem (jako všechno) řeší "po svém" - místo ŠPIČKOVÝCH pneu s pořádným vzorkem dají na audi A6 Allroad pneu Matador... u kterých se diví že "už" po 40 tisících km by je snad měli vyměnit :-)
..to snad raději NE4kolku a nešetřit na pneu ;-)
no pak to ale není o systému 4x4, ale o mezikusu mezi volantem a pedály. Když člověk podcení schopnosti a vstupní parametry - tak je průšvih už za první zatáčkou.....A to neplatí jen o pneumatikách, ale o základní "pokoře" před technikou. Pokud vím, v čem jezdím a jaké to má schopnosti a určité hranice, měl bych tomu přizpůsobit svůj styl a chování. Pokud pojedu v zimě v Mustangu stejným stylem jako v Outbacku, tak s největší pravděpodobností mi bliknutí dvou přejetých hadů bude signalizovat maximálně to, že právě opouštím silnici - a podle Murphyho zákonů mne čeká namotávka na nějakou dendrologickou lahůdku, pokud možno 80let starou.....
jedeš domů z práce cestou kterou znáš i poslepu , jedeš běžnou rychlostí 110km v zátačce o který víš že se dá projet v klidu 150 a hle nějaký zemědělec (nejspíš traktor) se tu vykálel na silnici v podobě velkých koblihů všehochuti z jeho čerstrvě z oranýho pole s RWD má zaděláno na průser a pokud jsi neabsolvoval školu smyku může to bejt tvoje poslední cesta z práce v lepším přídě poslední v tomhle autě s AWD si jen uzívneš poslechneš si jak kousky toho humusu buší do podběhů a koukáš do zpětnýho jak daleko to bahno lítá >:-[]
>:D je to trošku s nadsázkou ale něco podobnýho se mě (nám) opravdu stalo >:-[]
kamarád fabia rs TDI já za ním s imprezou dlouhá zatačka v který se dá jet fakt hodně a nejeli sme pomalu a v tý zatačce bylo těch věcí z pole fakt hodně a už to bylo takový rozježděný a ereso mělo co dělat aby to ukočírovalo nebo spíš kamarád měl co dělat neříkám že sem zíval >:D ale neměl jsem takový potíže jako on ;-)
tak tímhle jsi to opravil. Protože, jak jsem přečetl ten první příspěvek, tak jsem se "nadechoval", ale je vidět, že nejsi nekritickej puberťák, ale jezdíš - cos ukázal tím "zreálněním". Měl jsi štěstí a dobrou adhezi kombinovanou s trakcí všech čtyř, což by Ti bylo ale na renault, kdyby jsi zpanikařil... Já takhle jednou nasvištěl, vědom si AWD na kruháč a prosvištěl jsem ho rovně - naštěstí svah za ním byl pro Otíka malina, takže bez většího průšvihu - zkrátka chyběla adhere a bylo vymalováno..... Od té doby jsem jakýsi pokornější.....
je potřeba si uvědomit že když máš 4x4 třeba subaru AWD nejsi hned pán silnic a neznamená to že na zasněžený okrsce pojedeš o 50km\h rychleji než ostatní ,,pokud přesedláš z FWD na AWD je potřeba se sním sžít pochopit jak se chová protože je to velký rozdíl od běžného FWD a pokud dostaneš AWD do ruky navštívíš třeba školu smyku nebo projezdíš pár nádrží na uzavřených plochách odmění se ti spoustou zábavy za volantem a v mnoha případech tě ušetří výletů mimo silnici a pomačkaných plechů a tvrzení že není AWD jako AWD by se spíš hodilo že není řidič jako řidič
:yes: navíc automaty s VTD mají určitou nevýhodu v přerozdělování, které se děje automaticky, podle toho, jak si to usmyslí, což může být v některých okamžicích hodně veselé - na rozdíl od diffu v STi, který si můžeš tak nějak přizpůsobit podle sebe.... Navíc teď mám těžší šestiválec, který proti turbíně ve Forestíkovi je o něčem úplně jiném - Foryn je hravější(taky je na platformě Imprezi), zatímco tenhle tank je křižník, jehož setrvačnost je třeba započítat - nebo to spočítá ;-)
Automat s VTD občas udělá něco jinýho než by si chtěl koukni na tohle srovnání v extrémních podmínkách Forestr manual vs automat :-) [odkaz]
STI s elektronickým středovým diferenciálem to je jinej svět možnosti manuálniho nastavení rozdělení síly jsou i možnosti nechat si nahrát různý mapy podle chuti na sníh nebo šotolinu ale to už je extrem :-) a teď si představ že by si přesel ten šestiválec a měl jen FWD to by si tepr čuměl co to je setrvačnost >:D a nedotáčivost >:D zvyklej na AWD
jj - solis z řecka má u nás na sfc vlastní vlákno - je to dobrej řízek.... No třeba mě hrozně překvapilo při přechodu z FWD na AWD, že je to v podstatě nedotáčivé - proti předokolce - tedy v rozdílných rychlostech ;-) . Na to jsem si musel zvyknout....Zcela jiný způsob projetí zatáčky - ale co Ti budu povídat ;-)
I kdyz...at to uvedem do spravneho svetla:
Ty, jakozto odbornice pres ojete kramy vseho druhu, samozrejme mluvis o looserech, kteri posledni prachy, co jim Provident milostive pujcil na 200% urok, vrazili do olitanyho allroadu a ted nemaj na palivo, na servis a ani na ty gumy, ze jo?
No ale i tak mas pravdu, porad plati, ze mit na auto neznamena jen - mit na to auto. >:D
V podstatě souhlas. Na druhou stranu já to říkám takto : I kdyby haldex apod. zvládl 99% případů do které se člověk dostane při běžném provozu auta po zamrzlých silnicích ,tak to 1% může být někdy i rozdíl mezi životem a smrtí.
Příklad z 5- dnů nazpět. Jedu z Brané do Velkého Vrbna přes Staré město(úzká cesta tak tak na dvě auta.Metr a půl naváté okraje. Povrch posyplý led + koleje). V zátačce mě to vynese díky větší rychlosti do středu cesty. Do protisměru jede dodávka - smrt v očích dupe na brzdy. Stačila mi rychlá reakce a přidání plynu. Byl jsem v suchu. Byl to fakt kousíček. Možná to bylo právě to 1%. Takovýchto podobných situací zažiju za zimu desítky.
to máš pravdu - ale to je o těch vstupních podmínkách - a o jakési "úctě a znalosti" mezí svého vozu. Já nemůžu porovnávat jiné systémy AWD, protože i přes občasná blbnutí s nimi jsem se na tu hranu(kde hraje svoje i moment překvapení) nepodíval. něco jiného je "kravit" schválně a jiné je to, jak píšeš - když Ti vypochoduje překvápko. Já se pořád učím sžívat s Outbackem a i po takové době "vychytávám" mušky. Nutno podotknouti, že mušky mého řidičského umu, ne Outbacku....
Tak stát se může leccos ... o vánocích jsem vystřihl hodiny na kruháči s fabčou, a to jsem nejel nijak rychle. S tím pokoušením a trochu hrubším zacházením se Subaru zcela souhlasím, asi je to tím, že měkký podvozek Forestera pobere dost :-) . Rumunské počasí se zbláznilo. Máme v Bukurešti zimu a moře sněhu, takže o nabírání zkušeností není nouze. V normálním městském provozu a za pěkného počasí mi vyhovuje spíše sedan s benzínovým více než 4-válcem a automatem ;-) ...
Tak já tu možnost měl se scoutem , passatem 4motion a hyundai tucson /santa fe. Myslím ty větší zkušenosti a né jen projetí na parkovišti. Pokud člověk zná své limity apod. tak se do těchle situací možná nedostane tak často ,ale jednou ta chvíle přijde. A je to jako s pistolí. Možná ji nikdy v životě nebudeš nikdy potřebovat ,ale kdyby náhodou ta chvíle nastala ,tak je dobré ji mít.
Prodeje a kvalita (téměř) NEmají souvislost.. ;-)
PS: Pro Subaru "bohužel", svou koncepci postavili na "náročnější" (čti dražší) konstrukci - že by se dnes změnili se očekávat NEdá (a přitom to většinu lidí až NEzajímá ...
..narozdíl od tvarů vnějších plechů, popř. materiálu na palubní desce :-)
...narozdíl od vnějších plechů, materiálu palubky a hlavně spotřeby!!! Protože čeští spořílci hledí především na spotřebu, tak proč kupovat něco kvalitnějšího, když za to budu muset trochu připlatit???
A jsou ti "spořílci" STEJNĚ důslední i "všude" MIMO auta? ;-)
Nebo spoří JEN v autech (raději "celý život" jezdí v trochu úspornějším HORŠÍM voze, než naopak? :-)
Co máš se spotřebou u Suba? Máš na výběr naftu či benzín a nový dvoulitr už nebere tolik, co předcházející generace. Notabene, hedně jedinců po vyzkoušení tu o něco vyšší spotřebu oželí právě díky tomu, jak to auto jezdí. To mluvím z vlastní zkušenosti.
Tak rekl bych, ze prodeje v Evrope jsou spis bidne, a ne ze "nejsou nejlepsi". Subaru zachranuje domaci trh a USA. Uz jsem to nekde psal, vubec se divim, ze se jim vyplati delat homologaci pro evropske verze... A nove modely a cenova politika to v nejblizsi dobe nezlepsi. No, je mi to tak nejak sumafuk.
Proč ta poslední věta? "Tuctových" kontrukcí je vwšude dost - takhle důsledná symetrická konstrukce s nízkým těžištěm by měla "blažit" KAŽDÉHO fandu autíček.. :yes:;-)
Ta posledni veta? Asi skodoliba radost proto, ze Subaru nema kazdej Ferda ze vsi ;-) A pak jsou i jine duvody... Treba IHMO neschopne zastoupeni a vetsina znackovych servisu...