Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X5 xDrive30d - Základní instinkt

Instinktivně tíhnete k X5, ale nejste si jistí, zda vám bude stačit základní motorizace?
Zpět na článek
24. 2. 2012 10:50
24. 2. 2012 11:05
24. 2. 2012 12:09
24. 2. 2012 14:03
24. 2. 2012 12:28
24. 2. 2012 16:38
24. 2. 2012 17:23
25. 2. 2012 01:26
25. 2. 2012 07:54
25. 2. 2012 12:09
25. 2. 2012 10:40
25. 2. 2012 19:33
25. 2. 2012 20:15
25. 2. 2012 21:25
25. 2. 2012 22:22
25. 2. 2012 22:35
26. 2. 2012 00:00
26. 2. 2012 02:32
26. 2. 2012 12:00
27. 2. 2012 12:47
27. 2. 2012 17:18
26. 2. 2012 09:26
26. 2. 2012 09:49
26. 2. 2012 17:01
26. 2. 2012 09:12
26. 2. 2012 23:31
27. 2. 2012 00:18
27. 2. 2012 00:25
27. 2. 2012 00:20
27. 2. 2012 00:26
27. 2. 2012 12:54
27. 2. 2012 17:27
27. 2. 2012 21:18
27. 2. 2012 22:24
27. 2. 2012 13:09
27. 2. 2012 13:15
27. 2. 2012 13:32
27. 2. 2012 13:52
27. 2. 2012 14:43
27. 2. 2012 15:07
28. 2. 2012 03:25
25. 2. 2012 08:37
27. 2. 2012 14:11
27. 2. 2012 17:14
27. 2. 2012 10:04
24. 2. 2012 12:29
24. 2. 2012 15:30
24. 2. 2012 12:59
24. 2. 2012 13:14
24. 2. 2012 14:42
24. 2. 2012 13:41
24. 2. 2012 14:37
24. 2. 2012 14:47
24. 2. 2012 16:43
27. 2. 2012 10:05
24. 2. 2012 13:24
24. 2. 2012 13:34
24. 2. 2012 13:57
24. 2. 2012 14:00
25. 2. 2012 07:56
25. 2. 2012 08:13
25. 2. 2012 10:41
26. 2. 2012 09:40
26. 2. 2012 10:29
26. 2. 2012 10:55
26. 2. 2012 17:06
26. 2. 2012 17:10
24. 2. 2012 14:19
24. 2. 2012 15:35
25. 2. 2012 16:12
25. 2. 2012 18:31
26. 2. 2012 17:12
24. 2. 2012 14:38
25. 2. 2012 08:00
25. 2. 2012 10:25
25. 2. 2012 14:48
26. 2. 2012 09:39
26. 2. 2012 08:01
27. 2. 2012 10:14
14. 3. 2012 21:00
14. 3. 2012 21:01
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2012 10:10
tie baworacke budiky ma vzdy fascinovali
to uz aj getz ma lepsie ;-) :yes:

nebyt tej velkej navigacie v strede tak cela palubovka posobi ako kus nudnej zlepeniny, budiky uz spominat nebudem tie vyzeraju ako z 10 rocnej korei

toto je dobra fotka:
[odkaz]

volant tiez sam o sebe asi nebdue ziaden zazrak

tie ventilacky nalavo a napravo od volantu su skutocne elegantne >:-[]

dat na volant nejaky cinsky znak odmysliet si navigaciu a mame auto z azie pre chudobnych :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ZiP2150
24. 2. 2012 13:11
Re: tie baworacke budiky ma vzdy fascinovali
Tvoje prispevky vacsina vnima s neskutocnym nadhladom... dlhodobo. Nerozumiem o co ti ide a ak si rocnik 82 podla nicku, tak si tvoje nazory fakt neviem vysvetlit.

Skus sa niekedy zamysliet, co pises. Prejdi si historiu svojich prispevkov a zamysli sa nad svojou existenciou. Dakujeme.

S pozdravom,
kolektiv auto.cz
25. 2. 2012 07:52
Re: tie baworacke budiky ma vzdy fascinovali
BMW má strohé interiéry, i když na nich hodně zapracovalo - což mně osobně je úplně u zadku. Jízdní vlastnosti stavím nad to, jak vypadá auto vevnitř. Můžu si koupit Audi a mít přenádherný interiér. Žel bohu, většinu času při řízení se dívám z auta ven, takže mně to moc netrápí:-)
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 09:28
Re: tie baworacke budiky ma vzdy fascinovali
Mně se ta strohost líbí a velmi mi vyhovuje. Navíc designově je X5 palubka velmi čistá :yes:
To ale hlupáci nerozeznaji ...
27. 2. 2012 10:01
Re: tie baworacke budiky ma vzdy fascinovali
Alebo hlupaci ako ty nemaju zmysel pre dizajn... BMW ma uplne otrasne dizajny paluboviek. Chces strohost? kup si Duster...
24. 2. 2012 10:50
OSEL NEBO SOB?
Věžím, že to celé myslíš sarkasticky. Že Tě vytahám za uši ty divochu ;-) ?

Kdyby to však bylo jinak, to bych Ti musel doporučit, ať si oba palce strčíš do nosu a roztáhneš zbývající všechny prsty. Jedině pak budeš vypadat jako dokolanej sob. :-!
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2012 11:05
Je to slabý
Máme doma, a 180kw je žalostně málo na tohohle mastodonta, sice je dobře spřevodován takže předjedete koho potřebujete, ale motor trpí, tyhle základní motory pak často kleknou. letos vím o 2 co to mají zasebou a neměli ani 200tis, loni vím o 3... PS: prodáváme to naše už má 180..
Rozbalit vlákno
11
24. 2. 2012 11:27
Re: Je to slabý
No co, hlavne ze ty sam jazdis na tej vrcholovej verzii 5er.. :yes:
Inak, si si isty, ze ti ktori to podla teba "uz maju za sebou" su tieto novsie po fl. verzie?
Avatar - iudex
24. 2. 2012 12:09
Re: Je to slabý
Hovorí z Teba plagátovec jak vyšitý.
Čísla nie sú všetko a dvojliter v sedane môže byť na tom subjektívne lepšie, ako trojliter v ťažkom a neaerodynamickom SUV. Iste, do stovky to SUV zrýchli rýchlejšie, aj v teste sa ale spomína, že pri diaľničných rýchlostiach už tam veľká rezerva nie je; dôvodom sú práve značne vyššie odpory neforemného SUV.
P.S. Tiež máme v rodine X5 3.0d a zatiaľ sa nechystá rozpadnúť. ;-)
Avatar - ZiP2150
24. 2. 2012 13:08
Re: Je to slabý
Pripajam sa do tretice. Predfaceliftovy model 30d.
Pocit:
- prva rychlost (start cez brzd-plyn) >:D
- druha rychlost :-)
- tretia ;-\
- na dialnici to nie je zle... ale.

Oproti druhemu modelu so skoro rovnakymi parametrami 0-100km/h (320d 132kw) je citelne rada 3 rychlejsia.

130tis. km, servis mimo BMW (BMW TN po skonceni zaruky nikdy viac, ani na bicykel) a zatial ziaden pazvuk, popripade zly pocit.

Motor absolutne dostacuje svojmu urceniu... A moc sa mi nechce verit, ze sa rokmi rozsype i napriek vyssej hmostnosti.
24. 2. 2012 13:36
Re: Je to slabý
No ale pocitově je ta 5er rychlejší, určitě je tižší a pohodlnější a hlavně spotřeba je méně jak poloviční. Jinak nevím jak jsou na tom fl verze s 8mi kvaltem u našeho 6 kvaltu je motor pořád nad 2500ot/min a řadí někde kolem 4což je na diesel docela dost. JInak tam to byli před fl, jako ta naše jinak na x5 už máme nový ložiska a tlumiče a pár drobností na podvozku motoricky je zatím ok, otázka jak dlouho na servise říkali ať se toho fofrem zbavíme než to začne...:-).

Jinak stojím si za svým radši 520d jak X5 30d.
Avatar - Machýrek
25. 2. 2012 07:30
Re: Je to slabý
:yes: ..kdo nezkusil, nechape o cem je rec ;-)
24. 2. 2012 13:46
Re: Je to slabý
A ty sa co hras na internetoveho psychologa, ktory v diskusiach rozdeluje ludi na plagatovce, parnoplagatovce, neparnoplagatovce ap.??
Nejde ti to. :no:
Avatar - iudex
24. 2. 2012 14:03
Re: Je to slabý
No na analýzu duševného stavu sú tu iní, každopádne Tvoj pokrik bol jednak off topic, tiež mierne diskusne neférový a hlavne asi nevychádzal z reality ciest a jazdy s týmito vozidlami. Preto len odporučím: odvez sa so sedanom BMW trebárs s tým dvojlitrom a následne s X5 trojlitrom a potom porovnávaj. ;-)
24. 2. 2012 14:20
Re: Je to slabý
Tak po prve, ja som nikde nic neporovnaval, neviem ako si na to prisiel, po druhe...a to je vlastne jedno...ale ano, tie auta su si dynamicky podobne, to je pravda.
Avatar - ZiP2150
24. 2. 2012 14:24
Re: Je to slabý
Suhlasil by som, ale aj X5 ma svoje vyhody. A nie je ich zrovna malo, pokial nehladas sportove auto. Mame sport.podvozok + 20" Y-spoke, tragedia to nie je... ano, je to tvrdsie nez moje sportovejsie orientovane auto... :-)

Vsetko je to o preferenciach. So spotrebou sme sa nedostali na nadrz cez 11litrov. Co nie je az take zle... otacky ano, dialnica toci dost vysoko... prekvapivo. Ale zas auto ma 2.2 tony, nejak to sprevodovat museli :-|
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 09:34
Re: Je to slabý
Vše závisí na přítomnosti Adaptive drive. Pokud tam je, jedeš na 20" pohodlně. Pokud si nepřiplatíš, uděláš zásadní chybu.
Avatar - ZiP2150
26. 2. 2012 19:54
Re: Je to slabý
Auto som bral ako hotovy kus, jednalo sa len o "mensie zlo", ktoru z vybav vybrat. Na vyber bolo asi 8 novych kusov, kazda ina vybava. Najma pre absenciu adaptive drive sa bude X5 predavat, je to fakt utrpenie na SR (+CR :-) ) cestach ;-\
24. 2. 2012 11:16
ZRYCHLENÍ JEDNOJAK, JEDNOKDY, JEDNOKDE A JEDNOKOLIK
Honziku, asi není novinkou, co Ti tu napíšu. Já se domnívám, že tahle základní motorizace je zcela dostačující pro většinu normálních řidičů. Jestli chceš s touhle chalupou jezdit myšky a všechny na světě seřezat, tak hold musíš přitlačit krom pedálu i na stůl. Pak můžeš zažít třeba i zábavu. Nejde jen o to jak jezdíš, ale především o životní postoj.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
24. 2. 2012 12:28
Stálice
I přes stáří modelu je to stále nejlepší volba mezi velkými SUV. X5 je nadčasová a suverénně nejhezčí auto třídy.
Rozbalit vlákno
40
24. 2. 2012 16:38
Re: Stálice
Myslis?? SUV ktere umi jezdit jenom po silnici, to je fakt auto snu... Ja bych dal rozhodne prednost MLu...
Avatar - Ham.
24. 2. 2012 17:23
Re: Stálice
Na stejných gumách dokáží X5, ML, Touareg v terénu zhruba to samé. Nicméně to určitě nejsou auta primárně určená do těžkého terénu, ani jedno. A protože 99% stráví na silnici tak klíčové jsou jízdní vlastnosti právě zde a v tom X5 vyniká nad soupeře a když k tomu přičtu nejlepší a nejúspornější motor tak není co řešit.
25. 2. 2012 01:26
Re: Stálice
Prepáč, ale napísať, že X5, ML a Touareg dokážu v rovnakom obutí v teréne zhruba to isté môže napísať len človek, ktorý o tom nemá ani páru. X5 nemôže ani len pomýšľať na to, že by Touaregu či už v teréne, alebo v snehu čo i len trochu stíhala a veľmi skoro sa bude pozerať Touaregu len na výfuk...
25. 2. 2012 07:54
Re: Stálice
Jenom člověk, který o tom nemá ani páru přemýšlí o tom, že si pořídí SUV do terénu...
Avatar - guze
25. 2. 2012 12:09
Re: Stálice
Jenom člověk, který o tom nemá ani páru (jako ty) koupí manželce X5, X6, GL, Touareg na ježdění po Praze tyto auta, tak vychladni.....někdo přeci jenom potřebuje vyjet mimo cestu, nebo má náročnější cesty ke své chatě atd. a to byses divil jakej je rozdíl mezi X5 a Touaregem v těhlech ohledech.....
Avatar - Ham.
25. 2. 2012 10:40
Re: Stálice
Jistou páru o Tuaregu a X5 mám a ve sněhu X5 stíhat určitě bude, v terénu jestli má někde Touareg lepší nájezdový nebo přechodový úhel tak je to možné, ale to jsou absolutní detaily na které potencionální majitelé nejsou zvědaví. Touareg je druhé povedené SUV a to především proto, že je se také chová velmi slušně na silnici. Úplný vrchol je pak Cayenne který obrousí všechno živé na silnici a v terénu také moc nezaostane, myšleno v kategorii SUV. Pokud někdo chce řádit v terénu tak na to jsou pravověrné off-roady, už jen základní rozdíly v konstrukci (samonos vs. rám) tyto kategorie rozděluje a předurčuje kdo kam patří. Samozřejmě pravověrné off-roady se zase na silnici chovají jak gumídkové. Takže ten kdo chce jezdit komfortně po silnici a občas zdolat 20 čísel sněhu na silnici nebo i mimo ní tak bez problému vezme SUV bez ohledu zda je to X5, Touareg, Cayenne nebo M a ten kdo chce řádit hlavně v terénu tak SUV přehlédne jak pole a jde do Patrolů, Difíků, Gček a podobných strojů. Takže tvůj názor, že X5 nemůže ani pomýšlet, že by v terénu stíhal Touaregu je dost dětinský a vyčtený tak maximálně z magazínů.
25. 2. 2012 19:33
Re: Stálice
Promin, jsi zcela mimo. Pokud zapadnes s X5, volas odtahovou sluzbu, pokud zapadnes s ML, Q7, Touaregem, prizvednes podvozek a z problemu vycouvas. Prave nemenitelna a navic mensi svetla vyska dela z X5 prakticky pouze silnicni auto, uz podmacena louka, pres noc zasnezena cesta muze byt pro X5 neprujezdna.
Tak tady lidem neplet hlavy..:0)
Je asi korektni uvest, ze oc X5 ztraci v terenu, o to same je lepsi na asfaltu.
Avatar - Ham.
25. 2. 2012 20:15
Re: Stálice
X5 je o 10% lepší na asfaltu a o 10% horší v terénu to souhlas ale, že zasněžená cesta zastaví X5 a je to pouze silniční auto" tak to je hodně velký nesmysl. A na skutečně podmáčený louce zapadne nejdřív ten nejtěžší, tedy Q7 i kdyby měla přizvednutí podvozku na 50cm.
25. 2. 2012 21:25
Re: Stálice
Souhlas, že Q7 zapadne dřív. Ale pak přizvedne podvozek a zase z toho vycouvá. X5 jak sedne na břicho, a je jedno jestli na sníh, nebo rozmáčenou hlínu, můžeš tak maximálně běžet do nejbližší vsi pro místního traktoristu.
Věř mi, mám v SUV něco najeto, přebrozeno, a vyproštěno..:o)
A znovu opakuji, to není nic proti X5, je to výtečné SUV, jen prostě naprosto nepatří do terénu.
Avatar - Ham.
25. 2. 2012 22:22
Re: Stálice
Na podmáčené louce se Q7 jen zapadne hlouběji a hlouběji. Vyšší podvozek má smysl na pevném podkladu s velkým převýšením. Q7 má 20,5 cm na pružinách a 24 cm na vzduchu, BMW má 22,2 cm, to není rozdíl který stojí za řeč, dobré gumy jsou v terénu daleko důležitější, Patrol by se jim oběma vysmál. No a jestli v SUV brodíš a vyprošťuješ tak sis spletl třídy, pořiď si skutečný off-road, žádné SUV nepatří do skutečného terénu.
25. 2. 2012 22:35
Re: Stálice
Nejezdím z Prahy do Brna korytem řeky..:o) Ale mám dost najeto s ML, X5, Q7, a přesně vím, co píšu. Ty tady mateš čtenáře, a přitom docela zbytečně.
X5 nepatří nikam, kde neprojede i OII Scout. Touareg, ML, Q7 zvládnou řádově víc. O to horší jsou pak na asfaltu, a kdybys s nimi někdy jel, věděl bys, že ten rozdíl je velmi cítit, 10% si můžeš nechat pro svou babičku.
Cokoli na stavitelném vzduchu v případě sednutí na břicho zvýší světlou výšku a vycouvá, včetně Q7. Opět, pokud by tvé zkušenosti nekončily u listováním prospekty, věděl bys to.
Nepíšu sem kvůli tobě, ale kvůli lidem, kteří si tady dělají názor, a občas tady čtou bludy typu X5 je v terénu prakticky stejně schopné jakou Touareg.
A prosím, nepleť sem Land Cruisery, Patroly...ta auta toho zase na asfaltu moc nepředvedou.
Avatar - Ham.
26. 2. 2012 00:00
Re: Stálice
Touaregů se prodá drtivá většina na standardní podvozku, takže většina jich má nižší světlou výšku než X5. A pokud tady někdo mate, tak jsi to ty protože vytváříš dojem, že Touareg nebo Q7 jsou v terénu bůh ví co a přitom jsou to stále jen SUV. A stejně tak na silnici nejsou o světelné roky za X5 ale zcela minimálně. Přirovnání X5 k OII to už je docela komedie.
26. 2. 2012 02:32
Re: Stálice
Trochu zvolni, lebo sa fakt zosmiešňuješ človeče :-) Ty mi ideš písať, že ja o tom viem z čítania testov? To si trafil... Povedal by som, že to sedí presne na teba. Tá tvoja posledná veta: "Přirovnání X5 k OII to už je docela komedie." je celkom trefná, okrem iných... Keby si aspoň trochu tušil, čo píšeš, tak by ti bolo jasné, že v teréne (prípadne snehu) má X5 oveľa bližšie k tej OII ako k Touaregu... A to ostatné - asi si príliš často počúval vetu o "najlepšom pohone 4X4 na svete" zvanom xDrive. To, že Touareg sa môže "zdvihnúť" je v priamom porovnaní pre mňa úplne zanedbateľné, nikdy som to nepoužil a susedova X5 zostala vždy pod kopcom, kým ja som bol už na chate. Nevravím, že nič neprejde, ale akonáhle chce ísť do lepšie zasneženého kopca, musí mať dobrý rozbeh a nezastať, inak môžeš s celou X5 jedine tak vieš čo... Touareg toto zvláda s úplným prehľadom. Do takého menšieho off-roadu som ho prehovoril iba raz, ale milá X5 skončila ešte skôr ako začala... Ako také reči ako ty si môže dovoliť jedine človek, ktorý vyjde maximálne tak trochu za mesto. Ja som žil roky takpovediac "na lazoch" v horách a dostupnosť autom napríklad v snehových kalamitách bola veľakrát otázkou nevyhnutnej pomoci či už sebe, alebo susedom, ktorí vedeli, že ja s autom prejdem a neraz sa stalo, že som viezol dieťa v horúčkach na pohotovosť, lebo sa ku nám nedostala ani sanitka a rodičia boli už pomaly zúfalí... Ak by si to zažil v praxi, tak reči o porovnateľnosti terénnych schopností a priechodnoti X5 a Touaregu by ti prišli úplne smiešne. Touareg je práve mixom svojich vlastností "on-road a off-road" to úplne naj, čo sa dá zohnať a aj keď koncern nemusím, je to jedno z dvoch ozajstných áut, ktoré robia.
Avatar - Ham.
26. 2. 2012 12:00
Re: Stálice
Do seriálu pobřežní hlídka jsou tvé historky dobré. Dělat z X5 něco co zapadne dříve než vyjede, jak zde předvádíte s jakubMG, je mimo mísu.
27. 2. 2012 12:47
Re: Stálice
Borec, který tím autem jezdí denně, se zde podělí o svou osobní zkušenost. Ty vypisuješ své dojmy. Kdo má asi pravdu..:o)
Avatar - Ham.
27. 2. 2012 17:18
Re: Stálice
Ten kdo přirovná X5 k OII není borec ale člověk který nejspíš nejel ani jedním z těch aut a tady jen sepisuje dlouhé povídačky.
26. 2. 2012 09:26
Re: Stálice
Možná by se mohl oddělit tuareg 1. gen. od tuaregu druhé....a stejně tak ML první od dalších...Druhá generace tuaregu ani ML od druhé gen. nebudou lepší než ostatní konkurence....a speciálně o tuaregu je známo, že se více naklání na silnici a může mu být poklonou, že se vubec zminuje současně s premiovými SUV... offroadové ambice o tuaregu 2 gen. nemá ani samotný VW. A jestli se podaří novému ML dosáhnout nějakého náskoku v terénu oproti konkurenci ( jak tvrdí MB), o tom zatím nikde nepsali, nebo sem aspon žádnej test nečetl (kde by se na jeho teréní vlastnosti zaměřili)
Avatar - Ham.
26. 2. 2012 09:49
Re: Stálice
:yes:
Komentoval jsem samozřejmě současné modely a ne staré vykopávky.
26. 2. 2012 17:01
Re: Stálice
Jasně, vím jak si to myslel,souhlasím a tebou, možná sem to měl dát k jinému vláknu ten příspěvek..
26. 2. 2012 09:12
Re: Stálice
Máš nějaký divný řády....Zrovna Q7 bych sem moc netahal, netušil sem že je až tak hrozná na sněhu až donedávna kdy nás jedna taková pobavila na horách...není si nutné ted představovat vrchol černé sjezdovky a husté sněžení..kdepak....ta tvoje slavná Q7 zapadla na parkovišti u hotelu.. >:D na parkovacím místě předtím stál defender - takže do žádný metrový závěje opravdu nezajel....jen tam bezmocně stál a točil všema čtyřma a bylo uplně jedno jestli dal podvozek nahoru či dolů...jediný rozdíl oproti fabiis náhonem na dvě kola byl ten, že Q7 pak nevytáhl ani onen již zmíněný defender když se vrátil.....
Takže ty mi fakt povídej jak máš zkušenosti a jak se q7 zvedne a vycouvá...leda tak když pod ní rozpustíš sníh.....doufám že nepřijdeš s něčím takovým jako, že neměl zimní gumy nebo že měl rozbitý vzduch nebo že řidič nedosáhnul na pedály.. ;-)
Nevím jak ostatní, ale Q7 teda rozhodně ne!....Ale pro pobavení dobrý...u okna sme vydrželi asi hodinu...zvlášt pěkný bylo když ho zkoušeli vytlačit... :_)))))
26. 2. 2012 23:31
Re: Stálice
Neber to jako obhajobu Q7, ale chlapec asi neslyšel o sněhových řetězech. S X5 v terénu moc zkušeností nemám, protože jsem ji nikdy nevlastnil a žádný prodejce, když jsem to zkoušel, mi nedovolil s ní na polygon zajet. Q7 jsem ani neměl zájem zkoušet, nic mi neříkala. Ale Touareg (1. i 2. generaci) a Cayenne (2. generaci) jsem v terénu zkoušel a byl jsem spokojený. Nepřišlo mi, že by druhá generace Touaregu byla horší. Naopak mu dieta pomohla. A Cayenne překvapil - plus je, že nabízí uzávěrky i pro silnější verze; na rozdíl od Touaregu, kde jsou k dispozici pouze pro V6 TDI. Sice nemá redukční převodovku jako takovou, ale u Porsche na pomalé překonávání překážek vyhradili kraťoučkou jedničku, která ji má nahradit. Sice zamrzí absence V8 TDI, ale pokud člověk chce benzín (nebo mu nevadí), tak je to asi nejlepší volba v segmentu. A cena tomu odpovídá. Které jiné luxusní SUV nabídne uzávěrky centrálního a zadního diferenciálu a redukční převodovku (ne doslova, ale mně to řešení dostačuje)? A navíc s jeho schopnostmi na silnici...
27. 2. 2012 00:18
Re: Stálice
Co se Tuaregu týká, VW se sám nechal slyšet, že Tuareg II bude více SUV, zatímco I. měla být spíš spíš off-road. A o kvalitách porsche mluvit, to by bylo nošení dříví do lesa....i když tedy, jel sem v něm...běžná zkušební jízda po silnici...mělo jednadvacítky...a povim ti, že něco tak hroznýho sem nezažil..doslova žebřiňák...a to i v komfortním nastavení, ale jinak interiér....mohutný středový panel, sedadla úžasný, na stropě alcantara...naprosto bezkounkurenční ..i mezi premií..a taky ze zadních sedadel se špatně vystupuje...Ale jinak jasně..po technický stránce,design, emoce...bez konkurence..
27. 2. 2012 00:25
Re: Stálice
>:D Já jel v terénu na 18". Na silnici na 20" na vzduchu a nestěžoval jsem si. Ale zase kvalitní silnice. Něco málo jsem mimo silnice zkusil i na silničním obutí a držel se statečně. Cayenne mne postupně víc a víc táhne.

Ad Touareg - ono to tak také je, ale VW ponechal víc offroad verzi. Porsche to také nenabízí v základu (snad až na Turbo, to v základu něco navíc má), ale nabízí to ke všem verzím (ber to s rezervou, u dieselu a hybridu nevím).
27. 2. 2012 00:20
Re: Stálice
A ktěm řetězům, ano ty neměl....to měla být spíš reakce na toho předtím, který si myslí, že zvednutím podvozku a speciálně jmenoval Q7 se vyřeší kdejaký uvíznutí....no a ono to tak překvapivě není
27. 2. 2012 00:26
Re: Stálice
Spíš očekávatelně. :-)
27. 2. 2012 12:54
Re: Stálice
Nevím, co jsi kde viděl, ale evidentně na tyhle auta zatím jen koukáš zvenku. Do doby, než s nimi i něco najedeš, můžeš hodnotit maximálně líbí x nelíbí.

Až jednou, pokud tedy vůbec někdy, na podobné auto našetříš, přeju ti, aby jsi se nerozhodoval na základě takových blábolů, jaké tady s Hamem produkujete, ale abys vybral pro sebe nejlepší auto i na základě zkušeností jiných, jako sem píše třeba Dinar.

Mně tedy vaše názory nevadí, dokud je prezentujete jako své domněnky. Jakmile je zde uvádíte jako pravdy, je mi líto těch, kteří vám třeba uvěří a koupí si Touarega v domění, že je na silnici jen o cca 10% horší než X5 (Ham o pár příspěvků výše).
Avatar - Ham.
27. 2. 2012 17:27
Re: Stálice
Poslední generace ML, X5 a Touaregu jsou na tom schopnostmi na silnici velmi podobně. Staré generace ML a Touaregu za X5 zaostávaly, nové ani náhodou. Svědčí o tom časy zajeté na testovací dráze, ve slalomu a brzdná dráha těch aut. Na silnici za nimi zaostává Q7 a hodně zaostává RR (který je ovšem nejlepší v terénu).
27. 2. 2012 21:18
Re: Stálice
Hame, uznávám, že s posledním ML jsem ještě nejel, může jet slušně. Touarega na vzduchu budu mít na příští víkend, X5 s M paketem, Adaptive drive mám aktuálně, předchozí ML jsem testoval asi týden, Q7 jezdím.

Ty auta se dost liší:
X5 je famosně nejlepší na okresce, nejlíp vypadá. Ve městě je tvrdší než všichni, na dálnici hlučnější než Q7, a kolem 200 km/h méně stabilní. Terén jsme snad už probrali...:o)
ML je super ve městě, a ve vhodné specifikaci leccos předvede i v terénu. Díky určité kompaktnosti vhodné pro holky. Má asi nejlepší komfort jízdy, na dálnici se ale ve vyšších rychlostech cítíš "nepatřičně".
Q7 je dálník. Na dálnici je z výše jmenovaných nejtišší, komfortní, velmi jistý. Má nejprostornější a nejkvalitněji zpracovaný interiér. Je fortelné konstrukce, vydrží neuvěřitelné věci. Ve všech ostatních parametrech je za BMW. někdy i za ML.
Cayenne neznám, XC 90 je ve všem horší než výše jmenovaní.

Co píšou v testech, je hezké, ale obvykle dost vzdálené od pravdy.
Avatar - Ham.
27. 2. 2012 22:24
Re: Stálice
Q7 a Touareg jsou uvnitř nejtišší (ve srovnatelných motorizacích), v zatáčkách je Q7 mastodont který nestačí na X5, T(nový) ani ML(nové).
To co píšeš o ML platí pro starý model, pro nový je to zcela jinak, velké zlepšení na silnici, horší v terénu než minulá generace.
X5, žádné SUV není sporťák, takže slovo famosně bych vynechal i u X5, nicméně nové ML se X5 v zatáčkách udrží a nový Touareg bude ztráce jen minimálně (nové generace ML i Touaregu jsou o dost lepší na silnici než předchůdci za cenu horších vlastností v terénu).
Cayenne je jednoznačně nejlepší, ovšem také výrazně nejdražší.
Interiéry, Cayenne, Q7, dál je to otázka preferencí
V terénu je nejlepší RR zato na silnici je největší žvýkačka.
27. 2. 2012 13:09
Re: Stálice
Ono pravda je, ze pri uviznuti to ve vetsine pripadu, pomuze mozna pro tebe prekvapive. Protoze 4kolky na snehu nemivaji problem s nedostatkem trakce, ale s tim ze "lehnou na bricho". Jestli se ty Q7 tocili vsechny kola tak ten pohon delal to nejlepsi co mohl, pak uz je to jenom otazka gum pripadne ridicovych zkusenosti, kdyz nemas redukci. Coz je presne to co deli kluky od chlapu ve svete SUV.
27. 2. 2012 13:15
Re: Stálice
Pokud nedelas blbosti, tak na 4kolku retezy nepotrebujes. Z vlastni zkusenosti, 4kolka bez retezu vyjede vic nez auta s jednou pohanenou napravou a retezy. Dulezite je ale mit dobry zimni gumy, spousta lidi ma pocit ze kdyz maji 4kolku, tak si vystaci s celorocnimi gumami, coz je spatne.
27. 2. 2012 13:32
Re: Stálice
To je taky tak trochu klišé. Záleží na situaci. Samozřejmě, že jsou i jiná řešení, ale jezdit v zimě na horách bez řetězů v kufru je pro mne pěkná hloupost - čtyřkolka nečtyřkolka. I těžká technika má řetězy, a přitom mají vhodné obutí. Samozřejmě záleží, jaké máš pneumatiky a kam plánuješ jet, nicméně řetězy jsou jistota. Vozím je mimo jiné kvůli tomu, že obouvám silniční zimáky, které jsou skvělé na studeném asfaltu, ale v závějích již tolik neexcelují. Těžko budu s sebou vozit další sadu kol a případně je na krajnici přezouvat.
27. 2. 2012 13:52
Re: Stálice
Klise to podle me neni, je to mimo jine moje zkusenost za 5 let co 4kolky jezdim. To co popisujes ty jsou hodne extremni podminky. A rozhodne souhlasim, ze pokud chces jezdit v zavejich tak se retezy hodi, nebo pak nejaky MTcka, ktery zase nejsou nic moc na silnici. Nicmene jak rikam, co se tyce mych zkusenosti a snehu. At uz Outlander tak grand, se nikdy nikde nezastavili, dokud si to nelehlo na briho.
27. 2. 2012 14:43
Re: Stálice
Beru to z toho pohledu, že čtyřkolku člověk nemá pro parádu - má ji kvůli tomu, že může narazit na situaci, ze které se s jedinou hnanou nápravou nevyhrabe. A řetězy to jen posouvají. Zase tolik nestojí (v porovnání třeba s X5 jde o směšnou částku) a tolik místa nezabírají, aby je člověk nemohl vozit. Pár polních lopatek a pořádné rukavice člověka také nezabijí.
27. 2. 2012 15:07
Re: Stálice
Mas rozhodne pravdu ve vsem, ja na to jenom koukam asi trochu extremneji, zkratka dle nych zkusenosti je ten posun tak zasadni, ze retezy pro zvyseni trakce nejsou potreba, pokud se nechystas na nejaky hardcore.
Kde by se mi ale sem tam hodili, je mozna trochu paradoxne pri sjizdeni, uz jsem potkal kopec, ktery jsem sice vyjel, ale dolu jsem ho sjel jak na sankach a dekoval jsem panu bohu, ze nic nejelo proti...
28. 2. 2012 03:25
Re: Stálice
Jen tak mimochodem, existuje značka "Sněhové řetězy" (C 5a), která ti přikazuje pokračovat v jízdě až po nasazení sněhových řetězů. Je to raritka, ale už jsem ji viděl.

K tomu sjíždění. Ani bych neřekl paradoxně. Kolikrát by to člověk nahoru zvládl pomalu na letňácích, ale dolu jede jako na saních. A i k tomu ty řetězy jsou.
25. 2. 2012 08:37
Re: Stálice
Souhlas .... tohle mi připomíná jednu historku (mám k tomu i jednu fotku v galerii), kdy jsem se drápal někde uprostřed hor s Foresterem ... bylo mokro, všude bahno a kamení. Když jsem se konečně dostal na konec (dále pěšky nebo na motorce), potkal jsem se tam s týpkem, který absolvoval stejnou necestu přede mnou .... se starou dáčií a gumama, které pamatovaly Čaučeska :-)
27. 2. 2012 14:11
Re: Stálice
Tak to ti rovnou rikam, ze nedokazou. Resp abych byl korektni... Pokud budeme porovnavat aktualni verze, tak mas skoro pravdu. Rozdil mezi nimi ale je, ML a Touareg maji offroad pakety, ktere je posunou o tridu nekam jinam. To ze dneska vetsina z nich jezdi bez nich znamena jenom to, ze to vetsina lidi pouziva jako egomasirku nic vic ani min...(coz je duvod proc uz samozrejme nejsou redukce a uzaverky v zakladu) Pokud chces auto na jezdeni po silnici a sem tam si zajet na hory nepotrebujes SUV. Nebo myslis, ze by ti tu samou praci neudelala 5ka s xdrivem, nebo Ecko s 4maticem, popr A6 quattro??
Ja osobne na to pouzivam nasledujici prirovnani. delat z SUV sportovni auta je jako delat z kravy kone, muzes ji ucit behat rychle, muzes ji mucit hlady ale dostihovy kun z ni stejne nebude. ;)
Avatar - Ham.
27. 2. 2012 17:14
Re: Stálice
Samozřejmě porovnávám aktuální verze. Že SUV není sportovní auto je jistě pravda a také to není pravověrný off-road. Přesto to není o masírce. Vysoký posed, pohodlné nastupování a samozřejmě přece jen vyšší schopnosti než sedany se 4x4 z nich dělají pořád užitečná auta která se určitě budou kupovat. Cayenne turbo je už trochu nesmysl protože i slabší motor v Caymanu nebo 911 je úplně jiná liga pokud někdo chce skutečně sportovní auto.
27. 2. 2012 10:04
Re: Stálice
lol nejhezci auto tridy? Kedy si bol naposledy u ocneho ? :no: :no: :no:
Avatar - Dinar
24. 2. 2012 12:29
Palec
nahoru, už dlouho jsem nečetl na auto.cz (v to počítám i autofun) tak střízlivě pojatý test BMW. :yes:

Pár poznámek,

ke komfortku, u x5 je třeba, aby mělo adaptive drive, pak přichází ona "bavlnka" a v zatáčkách je auto ještě schopnější,

k 30d, z hlediska odhlučnění, je to lepší než ve verzi 40d, a do cca 150 km/h je ten motor pro X5 i dostatečný z hlediska dynamiky. Kdo chce okupovat levý pruh dálnice musí sáhnout po silnější motorizaci, která dokáže eliminovat cihlovou aerodynamiku X5ky,

ke kufru, s X6 je to nesrovnatelné, jak objemem tak praktickou využitelností, X5 je v tomto směru ve třídě špičková. Zmíněná GT5 je z hlediska prostoru o řádný kus lepší v interieru (hlavně vzadu) ale o zase pořádný kus horší v kufru, pro někoho to může být až limitující, při velikosti a zaměření toho auto vidím ve velikosti kufru největší handicap. ;-)
Rozbalit vlákno
3
24. 2. 2012 15:30
Re: Palec
Souhlasím-mimořádně dobře napsaný test! :yes:
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 20:52
Re: Palec
Vidím, že tady jako jeden z mála víš, o čem mluvíš :-!
Adaptive drive mi u dealera skoro přikázali, po té co jsme chtěli 20"
Spousta lidí, spíš většina, ho tam ale nemá ...
Ohledně odhlučnění 35 a 40d - fakt bída, jako by v USA zapomněli, že tam půjde i nafta. Já v benzínu totiž nemám problém :-!
24. 2. 2012 12:59
X5 vs X6
Vůbec nechápu jak někdo může napsat "líbivější X6" Vždyť je to taková obluda. Teda ony jsou to obě obludy. Hmmm Veškerá velká SUV jsou obludy.....
Myslím, že Jeremy Clarkson to v TopGear vystihl nejlépe >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
24. 2. 2012 13:14
Re: X5 vs X6
Myslíš, když se prohlásil za největšího fanouška Range Roveru na světě? Jo, tím skutečně vyjádřil naprostý odpor k SUV. >:-[]
24. 2. 2012 14:41
Re: X5 vs X6
Ono lze polemizovat o tom, zda Range Rover nějaké SUV vůbec je, za mě mohu říct, že ho tak vůbec nechápu (2,5 tunová neaerodynamická krabice se slovem "Sport" nemá nic společného), navíc jeho schopnosti v terénu jsou daleko za hranicí jakéhokoliv SUVéčka. Ono je to vůbec s touhle kategorií docela podivné, až na výjimky (Cayenne, X5 M/X6 M) jsou zástupci této kategorie vše, jen ne sportovní, a o víceúčelovosti lze také pochybovat, když velká část z nich, především tedy levnější vozy, má pouze pohon předních/zadních kol a v rámci "sportovních" paketů lze objednat snížené podvozky, různé nástavce prahů a velká kola se pneumatikami, které kolikrát nezvládnou ani trochu toho bláta.
24. 2. 2012 14:42
Re: X5 vs X6
...je to jen pro namachrovaný týpky a křehké blondýnky, aby jezdili po Praze >:-[]
24. 2. 2012 14:56
Re: X5 vs X6
Je teda pravda, že v Praze v tom člověk ani nikoho jinýho nevidí >:-[] , ale zas to nejde tak zjednodušovat. Pokud si sepíšu výhody (vyšší světlá výška, která je ale ve výsledku spíše na škodu, protože zůstává prakticky nevyužita; pocit vyššího bezpečí) a nevýhody (vyšší aerodynamický odpor, hmotnost, cena, spotřeba, nepraktičnost, nižší komfort, horší jízdní vlastnosti -> nižší bezpečnost) SUVéček, jednoznačně nevýhody převažují. Pokud bych se rozhodoval mezi X5 a 5er combi s x-drivem, beru pětku, protože zvládne 98% toho, co X5, a ta zbylá 2% stejně nikdy nepřijdou ke slovu.
24. 2. 2012 13:41
Re: X5 vs X6
postupne si sa dopracoval k tomu, ze vsetko vacsie nez .... (dopln si sam) je obluda.
Na piatok poobede to chapem ako pripravu na vecerne pivko, co? :-)
24. 2. 2012 14:37
Re: X5 vs X6
...jenom nechápu smysl velkých SUV? Na co to je? Do terénu ne...jezdí v tom drobné blondýny a zamindrákovaní boháči co to mají jen proto, že na to mají.
Clarksona jsem zmínil jen kvůli testu BMW X6. Range má smysl, dá se s ním jezdit do terénu. Ale X5, X6 podobní jsou jen přerostlé obludy. Zvlášť "líbivá X6" >:D
24. 2. 2012 14:47
Re: X5 vs X6
"co to mají jen proto, že na to mají." Takto to je!! A ja len dodavam - keby na to nemali tak to nemaju!! >:-[]
24. 2. 2012 16:43
Re: X5 vs X6
Vsechny velike SUV se nechovaji v terenu jako X5. Zaplat panbuh...
27. 2. 2012 10:05
Re: X5 vs X6
strny: Top musis chapat tak: mala cicina, velke faro...
24. 2. 2012 13:24
MALINA
Malinové pivo... to je kontextově asi tak něco jako ve světě aut lancia thema - pouhá snaha zaujmout jisté spektrum (silničních) abstinentů. Mistři píjí plzeň, neřezanej bourbon a skotskej tekutej jantar, ve vyšším věku samozřejmě koňak, nikoliv ovšem z Gruzie, to snad chápeš. Šampíčko, jahodovu vodku a banánový likér přenechávají jezdcům lancií... Jsou totiž jen dva světy pijáků - amatéři a profiliga. Je to stejné jako v garáži.

Třeba to nahoře, to je amatérská liga jen pro amatérské plakáty, ovšem profiliga pro garážové profíky. Jistě, není mnoho aut, která by u intelektuálně dušnějších jedinců dokázala vyvolat v přímé konfrontaci intenzivní, živočišný a neodbytný pocti strachu... jako krysy z kanálových vpustí, jako potkaní kvikot zavěšený na portálech ulic, jimiž právě projel jeden dokonalý produkt od... BMW.

Testér umí tesat věty do zdí našich garáží, umí ovšem i zatnout hrot testového ostnu velmi kriticky, současně i prémiově do boha silnic. A to se cení :yes: Neboť mazat si sebezáchovné silniční medy tím, že s loganem si střihneš kádvojku levou zadní, nač tedy bavorskou ixpětku... to je úvahová rovina vnášející sice klid do duší garážových prosťáčků, s realitou však společného nemá nic.

Ano, ano, umět vyhmátnou citlivý bodík daného vozu, umět ho na třídní platformě dokonale popsat, zatřídit, dát mu potřebnou významovou kadenci, to je mistrovství úvah, mistrovství testových vět. Berme tedy na vědomí, že přesně tak, jako není bez kazu tvoje holka, nemůže být bez kazíčku ani bavorák.

Co už může být inspirativnějšího, než-li tužkou na obočí psát po zádech Karolině Kurkové vyznání se z upřímného, nezatěžkaného a uznalého vztahu k BMW? Tuhle nevěru by ti odpustila i kdybys to na ty její záda drásal skobou z výšlapu právě na tu kádvojku...

Popravdě si napišme, že v aktuální generaci dotáhli u BMW ixpětku skutečně do nebe. Neznám jiný vůz, který by ve svém segmentu uměl na silnici tak silně zaujmout signálem, který vysílá po svém okolí. A vůbec, tohle auto neuvěřitelně vzdoruje času. Přitom je to všechno tak prosté - umět udělat auto, které vypadá přesně tak, jak ty chceš...

BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
18
24. 2. 2012 13:34
Re: MALINA
S tou Plzní bych brzdil, ta už je dneska právě pro ty amatéry. ;-)
24. 2. 2012 13:57
Re: MALINA
Frajeři jezdí s G 55 AMG. To je jediné SUVčko, které bych snesl. I když je to vlastně plnokrevný off-road:-)
24. 2. 2012 14:00
Re: MALINA
radsej ty SUVcka nesnasej...
25. 2. 2012 07:56
Re: MALINA
no, Q7 je takové metrosexuální vozítko...
25. 2. 2012 08:13
Re: MALINA
Pockaj... Metrosexuali si musia kompenzovat bimbasa?
Ja uz mam v tych plkoch bordel :-)
25. 2. 2012 10:41
Re: MALINA
Nemluvím o kompenzaci. Mluvím o uhlazeném vzhledu Audi. Je taková kulaťoučká. Nepřijde mi to jako typicky mužské auto. Je to asi hodně zjednodušující, ale BMW = chlap, AUDI = ženská, Mercedes = důchodce :-)
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 12:18
Re: MALINA
Přesně.
K Audi bych ještě dodal úředníky :-)
26. 2. 2012 09:40
Re: MALINA
To že ty máš BMW ještě neznamená, že je BMW pro chlapy, víš... ;-)
TYpický řidič BMW....tepláky (nejlépe se třema proužkama - jak jinak), pečlivě ohnutý kšilt u vkusné kšiltovky, obojí nejlépe černé aby dobře ladili s nápaditým interiérem a 8 tříd na zákldce a dva roky v učení....
Tak proto BMW zřejmě nemám...jenom hnup přemýšlí o autě jako o něčem co mu dodá mužnost...ste se kluci právě až příliš odhalili... ;-)
26. 2. 2012 10:29
Re: MALINA
Ale já nemluvím o tom, jestli ti BMW dodá mužnost nebo ne. Já mluvím o tom, že mi BMW evokuje mužský rod, Audi ženský a MB - mužský rod v důchodovém věku. Proto mi třeba ani moc nesedí ženské v BMW, přijde mi to na ně moc tvrdé...
26. 2. 2012 10:55
Re: MALINA
Tak tohle vnímáme stejně.. známej si koupil Q7 a choti ML a všichni mu říkaj, ať si to prohodí >:D >:D I když teda to ML už nemá, manželka mu to hodila na hlavu s tím, že takovým crapem jezdit nebude. Tu bych hnal >:D >:D
26. 2. 2012 17:06
Re: MALINA
TAk sem to špatně pochopil, omluva.. :-) ..I když pořád nějak nejsem schopnej pochopit tu kategorizaci
Avatar - Sysoj Psojič
26. 2. 2012 11:02
Re: MALINA
Jasné, v MB zas jezdí tlustí cikáni a v Audi podvodníci.
Z těchto 3 skupin volím tepláky (byť tak chodím jen při sečení trávy).
Ale osobně se těším na Maserati Kubang, to bude kategorie 4 - Mafiáni
:-!
26. 2. 2012 17:10
Re: MALINA
Tak cikána sem v MB mladším 15 let zatím neviděl...a upřímně teda doufám že ani neuvidim..to už by byl vrchol.... 8-s 8-s
Avatar - manitou
24. 2. 2012 14:19
Re: MALINA
tak s tím champagne je to mimo terč, na dobré šampaňské si musíš najít stejně tak čas jako na dobrý koňak. sekty a už vůbec šumivá vína, to je druhá liga a krajský přebor ;-) :yes:
24. 2. 2012 15:35
Re: MALINA
pravdepodobne mysleno - sampicko ve smyslu bohemia sekt ... tj. odpad a jeste spatne pojmenovany. >:-[]
25. 2. 2012 16:12
Re: MALINA
GTI, ty si hotový básnik, akurát že kapánek zaujatý. BMW X5 je podľa diskusií majiteľov jedným z najkazovejších áut. Sám som sa pred dvoma mesiacmi rozhodoval medzi ním a Jeepom a vyhral to Jeep. Dizajnovo je to určite podarené SUV, no za tu cenu by som osobne očakával aj kvalitu a výdrž. Niesom ten typ, čo by rád trávil čas vysedávaním po servisoch. Väčšina majiteľov sa zhoduje v tom, že pokiaľ je auto v záruke tak sa to dá vydržať. No hneď ako sa skončí záruka, auto ide preč. Inač by stáli opravy neskutočné prachy. Ja osobne som dal prednosť Grand Cherokeemu, ktorý okrem majestátneho vzhľadu dokáže aj neskutočné veci v teréne. Tam mu X5 nesiaha ani po päty a kupovať SUV na cestu po meste to už je trochu úchylka. Nehovoriac o tom, že GC je o tretinu lacnejší aj s V8 motorom, ktorý aj napriek obrovskej váhe auta nemá na dialnici žiaden výkonový problém.
25. 2. 2012 18:31
Re: MALINA
chichi. Jeep je off-road, X5 je SUV. Jeep stojí tak o 300-500 tisíc míň. Jestli je X5 poruchovější než Jeep, to ti ukáže až čas, vzhledem k tomu, že je teď Jeep italský a ne pod koncernem MB. Pokud ale trávíš většinu času na cestách a ne v terénu, potom se budeš s Jeepem zbytečně trápit mořskou nemocí...
26. 2. 2012 17:12
Re: MALINA
Prepac, ale ani v jednej veci nemas pravdu. Skus si nieco pohladat na nete a potom sa mozes vyjadrovat. Jeep je SUV / GC urcite - je totiz postaveny na stejnom podvozku ako ML najnovsej generacie. A ja v nom na rozdiel od teba jazdim, takze urcite dojmy mam.
24. 2. 2012 13:51
Bavorák s koulema
Neřekl bych, že X5ka nějak podléhá zubu času, naopak oproti různým sportážím či iXkám je stále svěží. Jednoduše řečeno má koule! :yes:
Základního 30d bych se nebál, zkušenost mám sice jen se silnější 40d a to už je pekelný stroj. Sice nic pro mě, nohavice chci mít stále čisté a kraťasy nosím jen v létě k sandálům (bez ponožek) ;-), Pěkné holčičí auto! Takže blondýnkám ve městě zdar a BMW dvakrát! :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 2. 2012 14:51
Re: Bavorák s koulema
aaaa pozor obhájce Renaultu Thalia promluvil >:-[]
24. 2. 2012 16:29
Re: Bavorák s koulema
můžu obhajovat většinu svejch aut (bejvalejch i současnejch), protože se za ně nestydim a splnily to, co jsem od nich chtěl... :-!
Avatar - manitou
24. 2. 2012 14:38
3.0
jako základ, tam kde třeba nový pěkný jeep má jen jednu variantu a další na tom nejsou růžověji, to je ta síla a převaha BMW, kterou válcuje konkurenci. je pravda, že takový tuareg je na tom v jízdním komfortu o chloupek, možná prsa korejské ženy, lépe (taky je novější). ale možná ta sportovnost a jakási tvrdost k BMW nutně patří, i u SUV. otázka na Dinara je, zda vzduch u X5 je na obou nebo jen na zadní nápravě a zda se tím rapidně mění ta tvrdost, či stačí jen adaptivní tlumiče + stabilizátory ? díky za odpověď ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2012 15:29
Jaké chybičky tedy X5 má?...
...pro svoje konstrukční stáří?:-) Přiznám se,že jsem to z testu moc nevyčetl... A to přesto,že tento test je napsaný naprosto fantasticky,čtivě,zajímavě,věrohodně s velkou vypovídací hodnotou! Dávám za něj jednoznačně :yes:

Podle mě je současné X5 nejlepším vozem ve své kategorii na trhu i na konci svého životního cyklu. A k těm konstrukčním nedostatkům: Výklopná spodní část pátých dvěří je věc, kterou osobně považuji opravdu za konstrukční chybu. Nicméně bych se vůbec nedivil, kdyby tento prvek měla i nová generace, která přijede příští rok (vzhledem k tomu,že už u první generace se výklopná spodní část pátých dveří kritizovala a současná s ní stejně přišla znovu-americký trh si asi žádá své). Co se horšího tlumení nerovností týče, tak asi težko můžeme od nejsportovnějšího modelu ve třídě s nejlepšími jízdími vlastnostmi očekávat kdejaký komfort. Nicméně nová X3 dokázala,že i s tím si u BMW umí poradit... A řízení bez zpětné vazby? Tady se také obávám,že si ani v nové generaci moc nepomůžeme :-)

Každopádně díky za tento test! ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 2. 2012 11:09
Re: Jaké chybičky tedy X5 má?...
Z mého pohledu je stáří modelu poznat hlavně na sladění podvozku, drobných ergonomických a designových nuancích v interéru a v neposlední řadě v celkovém pocitu z auta (i když tady je možná významnější vliv než věk orientace na americký trh). Není to žádná katastrofa, ale když poznáte ostatní současná BMW, neujde vám, že X5 je z nich nejstarší.
27. 2. 2012 16:53
Re: Jaké chybičky tedy X5 má?...
Děkuji za upřesnění. Nedá se s tím nesouhlasit :-) :yes:
25. 2. 2012 07:41
Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Také zde je totiž logika řazení ovladačem převodovky správná. Dopředu se podřazuje, dozadu zase přeřazuje na vyšší stupeň. Nevěřili byste, ale i u mnoha rádoby sportovních vozů je tomu naopak. Nesmys od autora, že tento způsob řazení je lepší.
1) Myslím, že způsob manulálního řazení je velmi subjektivní názor, co komu vyhovuje
2) Osobně jsem se nesešel s řidičem, kterému by vadilo posunem páky dopředu řadit vyšší stupeň. Spíše naopak.
3) Můj názor je, že posun pákou dopředu má řadit výšší rychlostní stupeň. Logicky: Zrychluji, řadím vyšší stupeň, tlačím auto dopředu. Naopak zpomaluji, táhnu páku k sobě. Něco jako když vozka jede na povozu, přitáhne otěže, koně zpomalí.
4) Úplně pitomé ale je, že jsou auta s různou logikou řazení a střídáte je, tak to pak není přirozené a musí se na to myslet. Typicky koncern VW (audi Q5) a BMW (X3)
5) V podstatě to ale je jedno, protože dobrá automatická převodovka za vás řadí sama
Rozbalit vlákno
15
25. 2. 2012 07:58
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Souhlas /mimo jiné/ s bodem číslo tři - přijde mi naprosto logické podřazovat k sobě a od sebe řadit nahoru...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 2. 2012 11:03
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Když brzdíte, tlačí vás setrvačnost dopředu, zcela přirozené je proto v tomto okamžiku podřazovat pohybem páky od sebe. Vámi popsaný postup je tak trochu zvrácená logika, kterou zavedly mainstreamové automobilky a tlačí ji i do sportovně laděných modelů. Smysl to dává možná na papíře, v praxi nikoliv.
Za pozornost ještě stojí fakt, že mnohé automobilky maji volbu manuálního řazení vychýlením páky od sebe (na stranu spolujezdce).
Ale stále věřím, že BMW a pár dalších nad tím přemýšlejí, zatímco u ostatních to je prostě jen nějaká myšlenková setrvačnost a že se nám tím nesnaží něco sdělovat :-)
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 20:37
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Přesně tak.
Proto taky zavrhlo ta uhozená pádla kolebková a nahradila je ideálem (vlevo minus vpravo plus).
Ještě aby je dala na sloupek místo na volant a nastane nirvána >:D
26. 2. 2012 01:31
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Řekl bych, že je opravdu jedno, jak to je. Člověk si zvykne na obojí. Logiku bych sem moc netahal. Zase tak velké přetížení to není a ruku tam stejně musíte strkat, což je ta největší práce. Třeba Porsche to má jako zbytek VW. To mluvím o 911, ne o Cayenne, kde se dá předpokládat nějaký vztah. Zrovna u Porsche člověk očekává, že nad těmito detaily přemýšlí.

Nejhorší je opravdu přesedání z vozu do vozu. Stejně je to s obligátním trojblikem. Je mi úplně jedno, jestli tam je, ale přesedání z auta, kde je, do auta, kde není, je na dvě věci. Stejně tak jiné parkovací brzdy a spousta dalších odlišností, které člověku otravují život.

Osobně jsem klackem automatiky nikdy neřadil. K čemu mi je manuální režim automatické převodovky bez pádel? To je podle mne poloviční řešení. Nemuset dávat ruce z volantu pryč je ohromné plus (pro mne jedno z největších). Kdybych si o tomhle problému nepřečetl, tak jsem ani nepřišel na to, že to jedni mají tak a druzí onak. Možná proto je mi to jedno.
26. 2. 2012 07:20
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Pane, chápete vůbec, jaký novinářský výkřik jste napsal? Že VY URČUJETE, JAK JE TO SPRÁVNÉ. Vy, pokud máte novinářské vychování, máte přibližně napsat: ... Podle mého názoru, nebo, ...na opačný způsob bych si nikdy nezvykl. Takhle se chováte jako automobilový pánbůh, a to nejste. Byť vaše články jsou velmi čtivé.
A ještě něco: proč vy novináři posledních asi 8 roků říkáte motoru v autu MOTORIZACE? Strašný slovo.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 2. 2012 09:52
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Já nic neurčuji, konstatuji zcela zřejmý fakt :-) :-)
Avatar - Machýrek
26. 2. 2012 09:02
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Souhlas.
Mel jsem vozy s obemy pristupy a mohu potvrdit, ze podrazovat pohybem paky dopredu je prirozenejsi.
Nekdo tu psal, ze je to jen o zvyku - ja si tedy v tom druhem pripade - podrazovat pohybem dozadu - nikdy zvyknou nemohl - spontanne jsem vzdy jednal zpusobem prvnim a pak radeji uz vubec... :-)
26. 2. 2012 15:50
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Beru to podle manuálu. Tam podřazuješ k sobě i od sebe a navíc ani nejde o přímý pohyb (pokud jdeš k sobě), takže je to ještě "horší," a nemám s tím žádný problém. Na pohled mi přijde lepší mít plus dopředu, mému mozku se to víc líbí - dopředu => přidat. Nicméně je pravda, že z hlediska sil je lepší opačný přístup - v soutěžním voze, kde je jiná ergonomie a na řidiče působí větší síly. Ale i tam jsem se setkal s opačným přístupem a žádný problém. Jen mi pár kol trvalo, než jsem si zvykl.

Ale jak jsem napsal dřív. V životě jsem voličem automatu neřadil (nepočítám sekvenčky v soutěžních vozech). O to víc mi tyhle plačky přijdou zvláštní. Opravdu tak někdo řadí? Když jsme u toho, u silničních aut mám nejradši volič v podobě tlačítek - páky (i joysticky) mi připadají jako přežitek doby. Nemluvě o bludišti. To se kácím smíchy.
27. 2. 2012 19:31
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Jó, řadím voličem automatické převodovky.
25. 2. 2012 16:40
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
No jasný >:D To je přece naprosto logický,že když mě to při brždění tlačí dopředu,tak budu tahat páku dozadu...Stačí se jenom trochu zamyslet a neplácat za každou cenu.
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 18:28
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
Jasně, přesně tak. Nebo jsou blbci vývojáři WRC? :-!
Navíc, přece i u manuálu je to dopředu 4->3...
To chce víc jezdit a testovat, ne jen teoretizovat a kecat nesmysly...
25. 2. 2012 18:32
Re: Tak zase jeden autor článku, který papouškuje nesmysly:
a co když podřazuju z pětky na čtyřku? Jinak, já osobně nejdřív podřadím a když to nestačí, začnu brzdit... rozhodně nejdřív nebrzdím a potom nepodřazuju... brzdy začnu používat až když to motorem nestačí...
Avatar - Sysoj Psojič
25. 2. 2012 20:30