Jihokorejská automobilka GM Daewoo zahájí 1. září na domácím trhu prodej nového modelu Matiz Creative, který je vlastně jen lehce upravenou verzí nové generace Chevroletu Spark.
A proč by mělo totální pako něco chápat a domýšlet si a nemůže to být napsáno v článku správně? Nechápu, proč tak bojuješ za mlžení v odborných článcích...
protoze to kazdy vi a neni to zadna novinka, navic tady je znamy pod americkou znackou chevrolet, nepise ze se vyrabi v USA...myslim ze tohle by nepochopilo jen totalni pako :-) ...tak to tak neprozivej
Když to podle Tebe ví, proč to nepsal? Když to neumí napsat, proč píše články? Litovat mě můžeš, však už jsem se omluvil všem náruživým konzumentům marketingovým plků, kterým nevadí číst nesmysly... Stejně ale nechápu, co je tak špatného na tom, dožadovat se tu stylisticky i obsahově korektního článku? 8-s
tvoje starosti na mou hlavu >:D , tohle vi kazdy maly dite (o autorovi clanku ani nemluvim) ale obdivuju te, nebo spis lituju, ze sis na tom dal tolik zalezet >:D >:D:yes:
Není můj problém, že nechápeš.. V podstatě mi není jasné, co se Ti vlastně nelibí? Zdálo se mi nad slunce jasné, že když Daewoo Matiz II je tzv. první svého druhu, těžko nějaký Chevrolet Spark může být jeho vzorem, protože ve skutečnosti je to samozřejmě přesně naopak. Tj. Spark II je lehce upravenou verzí Matize Creative a nikoliv naopak, jak se opakovaně tvrdí v článku a Ty papouškuješ. To je celé, co jsem kritizoval...
Navíc je to v rámci koncernu GM nepoměrně složitější - Daewoo pod svou značkou neprodává jenon v Koreji a také venku to zdaleka není jenom u nás známý Chevrolet nebo Opel/Vauxhall (Antara), ale dále např. jako Buick, Holden, Pontiac, Saturn a také Suzuki, protože GM není jediným akcionářem Daewaa... A nenech si namluvit, že se ta auta výrazněji líši pod jednotlivými značkami (snad až na výjimky u některých buicků, kde je te karosařiny více), se zpravidla jedná pouze o jiná loga a jinou masku chladiče, nic víc. Takže mluvit o nějaké modifikaci či dokonce zcela novém modelu, je poněkud směšné...
Pleteš se samozřejmě Ty... Platforma Delta II není žádným majetkem Opelu, ale GM. Cruze není rozhodně první ani poslední auto z produkce Daewoo, které využívá globální GM platformu a spoustu dalších dílů, což rozumnému člověku přijde logické, že se automobilka snaží unifikovat. Musíš se tedy smířit s tím, že Deltu II dostal jako první právě Cruze. Jinak je humorné tvrdit něco o tom, že auto, co se už přes rok běžně prodává, něco zdělilo z auta, které se ještě ani nezačalo prodávat. Tedy takováto tvrzení jsou stejně směšná, jako tvrdit, že třeba Fabia I něco sdělila z Fabie II apod., tedy že předchůdce dědí od svého následovníka, jak se někteří evropští nacionalisté snaží namluvit... K tomu natahování rukou - v takové roli je už nějakou dobu Tvůj milovaný Opel - prodává např. Daewoo winstorm jako Antaru, zatímco Daewoo po letech v minulém století, žádného Oplíka pod svou značkou neprodává. Zatímco ještě v roce 2004 byla Astra (předtím Kadett) globálním modelem koncernu napříč skoro všemi značkami, od roku 2005 tuto roli převzalo Aveo (čili Daewoo Gentra, dříve Kalos). Pro Tvé info - s platformou Delta přišel poprvé v roce 2003 Saturn Ion (Opel Astra a Zafira se na ní začaly přiživovat až v roce následujícím), s Deltou II je to podobně a vedle Astry jí bude disponovat např. i Opel Zafira, Saab 9-1, Saab 9-3, Buick, Chevrolet Orlando, Chevrolet Volt o logicky i Opel Ampera (aneb další "natažená ruka" Opla)...
Však já nikde netvrdím, že je to můj šálek kávy. :-) Ale je pravda, že jeho vzhled vzešel ze "všelidového" hlasování (i když nejspíš proto, že zbývající 2 koncepty byly ještě kontroverznější).
Mas stesti, ze jsi vynechal z pomluvy HHR, ale u Cruzeho se pletes, je postaven na platforme nove Astry od Opelu... tam se Daewoo nepodilelo, spis natahlo ruce a dostalo neco, cemu se da rikat auto..
Moje výtky voči tomuto vozu sú konkrétne:
-na tak malé auto neskutočne veľké predné svetlá - ako z auta o dve triedy väčšieho, veď sa ťahajú pozdĺž celej kapoty prakticky až k čelnému sklu
-detto vlastne celý predok, mriežka chladiča nárazník, celková mohutnosť - k malému autu mi to proste absolútne nesedí
-prelisy blatníkov nad výrezmi kolies - opticky zväčšujú auto a zmenšujú kolesá, dosť negatívne pôsobiaci prvok. Podobný pocit som mal pri Renaulte Kangoo prvej generácie
-silne sa zdvíhajúca krivka bočných okien, v zadných dverách je sklo už skutočne minimalistické, výhľad šikmo vzad ukážkový nebude, plus ten klaustrofobický priestor na zadných sedadlách
-v nadväznosti na predchádzajúce ťažká masa plechu nad zadným kolesom, zlý pocit umocňuje ešte kľučka zamaskovaná v ráme okna - tento prvok mi je na aute tejto veľkosti a triedy absolútne nepochopiteľný, z hľadiska funkčného aj estetického je to číry nezmysel
Interiér Sparku (neviem, ako presne na tom bude toto Daewoo) vyzerá o poznanie sympatickejšie ako exteriér, teda najmä palubka ako celok a výplne dverí, hlavne v kontrastnej dvojfarebnej verzii. Čo sa mi nepáči a bije ma do očí je prístrojový štít pred volantom, pripadá mi, ako by tam bola nalepená lacná elektronická hra z Číny.
Ale jasne, páči/nepáči je subjektívna záležitosť a každému sa môže páčiť niečo iné. ;-)
Mě se nový SPARK moc líbí! Neznám hezčí auto ve třídě. Snad jen dosluhující PANDA a SUZUKI SPLASH nebo kolínska trojčata . Vůbec se mi nelíbí i10, ač kvalitní.
Auto se snaží tvářit v detailech ostře a sportovně (přístrojovka, kliky, hrany), ale v základních tvarech a motorizaci má ke sportovnosti zatraceně daleko. Nejvíc asi bude bít do očí extrémní hmota nad malými předními koly - vysoký, tupý a krátký předek, i když tu hmotu trochu rozbíjí extra dlouhá světla. Prostě další úzké a vysoké auto. Nechápu trochu použití tří tříbodových pásů na zadních sedadlech, nevěřím že v tak úzkém autě bude někdo vzadu vozit 3 lidi. Co se týká přístrojovky, tvarová inspirace motocykly zde je, akorát motorky mají jako hlavní "budík" otáčkoměr...
Celkově auto není ničím moc vyjímečné, když ho srovnám třeba se svým oblíbeným městským autem Renaultem Twingo 1. generace který se dělal od roku 1993. V praktičnosti tuto novinku bez problémů porazí a to je kratší, nižší a širší než toto Daewoo. A taky to už je 16 let stará koncepce...
Nechápu s čím máš problém?
"...že korejské Daewoo je vlastně jen modifikovaný americký Chevrolet..."
tady přece nikdo nemluví o automobilkách....jedná se o novou verzi Chevroletu Spark, která se na jihokorejském trhu nazývá Daewoo Matiz Creative aby měli korejci radost....a tento článek je tedy zaměřen na tuto lehce upravenou verzi Sparku II-tedy Matiz Creative
"...se nejedná o žádnou čistokrevnou "ameriku"..."to přece taky nikdo netvrdí-Daewoo(korejsá automobilka) od jisté doby spadá pod Chevrolet(pouze má amerického majitele)=modely Daewoo se proto prodávají pod značkou Chevroletu kvůli "jménu" značky na trzích....samozřejmě že v Jižní Korei má větší "jméno" Daewoo tak tam se to prostě prodává jako Daewoo....
"Jinak první skutečné auto s názvem Chevrolet Spark v Koreji vyrobí nejdříve za třičtvrtě roku stejně jako to bylo předtím s Cruzem (v originále je to Daewoo Lacetti Premiere), takže jen prostým si uvědoměním tohoto faktu těžko může nějaká existující věc vycházet z nějaké, která ještě ani neexistuje..."
S cruzem je to totéž....jde jen o to, kde zrovna má větší důvěru Daewoo/Chevrolet, podle toho to taky vypadá...
a neexistující model, ze kterého vychází jiný?proto dvě různé verze....myslíš že by bylo tak divné kdyby se např. u škodovky nejdřív začala vyrábět verze Scout a až potom originál?to přece není nemožné....a u korejců už vůbec ne...
to daewoomaster: promiň že jsem se do tebe tak obul ale prostě taky nemám rád když někdo přesvědčuje okolí, že někdo (autor článku) nemá pravdu jen díky tomu že prostě trochu nepochopil kontext textu :-)
Rádoby vtipálku, autor článku měl ale na mysli nový Chevrolet Spark II a ten se, pokud nejsi úplně slepý, liší od předešlého Sparku a Matize "Classic" vlastně ve všem. Design totiž vycházi z Kalosu (u nás dnes Aveo), což je dobře patrné třeba na zadní části karosérie. Také platforma je jiná (nyní Gamma, zatímco u Sparku I to byla platforma Alto ještě z Tica), motor 1,2L nebo turbo taký nikdy v původním Matizu nebo Sparku I nebyly...
Docela jsem se zasmál, protože jsem opravdu nečekal, že už v roce 2009 se dočtu, že korejské Daewoo je vlastně jen modifikovaný americký Chevrolet, navíc na specializovaném autowebu, kde by člověk přeci jen nějaké povědomí o autech očekával. >:D Pravda je samozřejmě zcela opačná, než se článek snaží vyvolat - stejně jako všechny předešlé Chevrolety v Evropě (vyjma HHR) se nejedná o žádnou čistokrevnou "ameriku", ale jsou to do posledního šroubku korejská auta, v Koreji nejen vyráběná (příp. v tomto případě to bude také mj. Indie), ale samozřejmě i Korejci navržená a to včetně tohoto modelu nebo nedávno Cruzeho.
To, že světové představení produkční verze tohoto modelu bylo v Ženevě zrovna pod logem Chevroletu (podobně jako u Cruzeho v Paříži, přece vůbec nic neznamená. Naopak, proč by to tu korejci ukazovali jako Daewoo, když to tu mateřská GM bude prodávat jako Chevrolet? Také mě překvapilo, že autor článku si všiml až teď, že původní Daewoo se od toho samého přeznačeného auta např. z Evropy liši jen logy a hezčí maskou, když tak tomu bylo i u všech předešlých "evropských" Chevroletů.
Jinak první skutečné auto s názvem Chevrolet Spark v Koreji vyrobí nejdříve za třičtvrtě roku stejně jako to bylo předtím s Cruzem (v originále je to Daewoo Lacetti Premiere), takže jen prostým si uvědoměním tohoto faktu těžko může nějaká existující věc vycházet z nějaké, která ještě ani neexistuje...
Daewoo Matiz Creative se od Chevroletu Spark liší prakticky jen upraveným designem předního nárazníku a novou maskou chladiče. A Chevroletu Spark se od Matizu lisi len faceliftem.Je to to iste auto...