Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daewoo Matiz Creative: Korejská verze Chevroletu Spark

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (21)
Jihokorejská automobilka GM Daewoo zahájí 1. září na domácím trhu prodej nového modelu Matiz Creative, který je vlastně jen lehce upravenou verzí nové generace Chevroletu Spark.

Daewoo Matiz Creative se od Chevroletu Spark liší prakticky jen upraveným designem předního nárazníku a novou maskou chladiče. Design malého pětidveřového automobilu tedy vychází z konceptu Beat, představeného před dvěma lety. Automobilka následně vypsala anketu, které se zúčastnilo zhruba 1,9 milionu lidí. Ze tří konceptů (Beat, Groove, Trax) v ní zvítězil právě první jmenovaný a následně se započalo s vývojem jeho produkční verze. Ta dostala pro vybrané trhy jméno Chevrolet Spark a představila se na letošním ženevském autosalonu. Pro jihokorejský trh došlo k několika úpravám a přejmenování na Daewoo Matiz Creative.

Městský automobil se může pochlubit líbivým designem své pětidveřové karoserie, která je dlouhá 3595 mm, široká 1595 mm a vysoká 1520 mm. Rozvor náprav je dlouhý 2375 mm. Rozchod kol vpředu je 1410 mm a vzadu 1417 mm. Vnější vzhled nového Daewoo, stejně jako u Chevroletu Spark, vychází z dvoudveřového Beatu. Zásadní změnou je tedy druhý pár dveří s klikami ukrytými v C-sloupcích a také nová maska chladiče, která není rozdělena na dvě nestejnoměrné části.

Interiér nového Daewoo Matiz Creative má nabídnout svým cestujícím komfort v podobě bohaté výbavy i dostatečného vnitřního prostoru. Nejzajímavějším designérským prvkem je palubní deska a především přístrojový panel, při jehož navrhování se designéři inspirovali u motocyklů. Přístroje jsou namontovány přímo na sloupku řízení a využívají kombinaci analogového ukazatele rychlosti s multifunkčním digitálním displejem. Ovládání ventilace i autorádio mají své místo tradičně na středové konzole palubní desky.

Nabídka pohonných jednotek nového Daewoo bude obsahovat pouze jediný motor, kterým je nový zážehový čtyřválec o objemu 1,0 litru s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou. Maximální výkon tohoto motoru je 51,5 kW (70 k) při 6400 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 92,2 Nm při 4800 min-1. V Matizu Creative bude tento motor spolupracovat se standardně montovanou 4stupňovou automatickou převodovkou. Manuální převodovka má být k dispozici až začátkem příštího roku. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat okolo 5,9 litru benzinu na 100 km.

Daewoo Matiz Creative má podle tiskových informací vynikat na poli bezpečnosti. 66,5 procent jeho skeletu a karoserie je tvořeno vysokopevnostní ocelí a přes 16 procent tvoří ultra-vysokopevnostní ocel, která je použita především na bocích karoserie, kde má chránit pasažéry při bočním nárazu. Bezpečnostní výbava má obsahovat EBD-ABS, čelní, boční i hlavové airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači pro řidiče i předního spolujezdce a tři tříbodové pásy na zadních sedadlech.

Na jihokorejském trhu bude Matiz Creative nabízen ve třech stupních výbavy, označených Pop, Jazz a Groove. Základní provedení Daewoo Matiz Creative v prvním stupni výbavy Pop má při uvedení na domácím trhu stát 9,06 milionu jihokorejských wonů (zhruba 131.500,- Kč). Vedle nového modelu zůstane v prodeji i současná generace, která bude přejmenována na Matiz Classic.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (21)
Avatar - DaewooMaster
23. 8. 2009 13:21
Re: Vtipný článek
A proč by mělo totální pako něco chápat a domýšlet si a nemůže to být napsáno v článku správně? Nechápu, proč tak bojuješ za mlžení v odborných článcích...
Avatar - twistedTSD
22. 8. 2009 15:45
Re: Vtipný článek
protoze to kazdy vi a neni to zadna novinka, navic tady je znamy pod americkou znackou chevrolet, nepise ze se vyrabi v USA...myslim ze tohle by nepochopilo jen totalni pako :-) ...tak to tak neprozivej
Avatar - DaewooMaster
22. 8. 2009 11:36
Re: Vtipný článek
Když to podle Tebe ví, proč to nepsal? Když to neumí napsat, proč píše články? Litovat mě můžeš, však už jsem se omluvil všem náruživým konzumentům marketingovým plků, kterým nevadí číst nesmysly... Stejně ale nechápu, co je tak špatného na tom, dožadovat se tu stylisticky i obsahově korektního článku? 8-s
Avatar - twistedTSD
21. 8. 2009 20:39
Re: Vtipný článek
tvoje starosti na mou hlavu >:D , tohle vi kazdy maly dite (o autorovi clanku ani nemluvim) ale obdivuju te, nebo spis lituju, ze sis na tom dal tolik zalezet >:D >:D :yes:
Avatar - DaewooMaster
21. 8. 2009 18:40
Re: Vtipný článek
Není můj problém, že nechápeš.. V podstatě mi není jasné, co se Ti vlastně nelibí? Zdálo se mi nad slunce jasné, že když Daewoo Matiz II je tzv. první svého druhu, těžko nějaký Chevrolet Spark může být jeho vzorem, protože ve skutečnosti je to samozřejmě přesně naopak. Tj. Spark II je lehce upravenou verzí Matize Creative a nikoliv naopak, jak se opakovaně tvrdí v článku a Ty papouškuješ. To je celé, co jsem kritizoval...

Navíc je to v rámci koncernu GM nepoměrně složitější - Daewoo pod svou značkou neprodává jenon v Koreji a také venku to zdaleka není jenom u nás známý Chevrolet nebo Opel/Vauxhall (Antara), ale dále např. jako Buick, Holden, Pontiac, Saturn a také Suzuki, protože GM není jediným akcionářem Daewaa... A nenech si namluvit, že se ta auta výrazněji líši pod jednotlivými značkami (snad až na výjimky u některých buicků, kde je te karosařiny více), se zpravidla jedná pouze o jiná loga a jinou masku chladiče, nic víc. Takže mluvit o nějaké modifikaci či dokonce zcela novém modelu, je poněkud směšné...