Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mazda 3 2,0 i-stop – Sportovní klasika

106 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
asi velmi malo :yes😒br />
uvital by som od mazdy radsej lepsiu silnejsiu 1.6tku a povedzme nejaku modernu novu 1.4ku, ponuka benzinakov je u mazdy zalostna ;-\ a vlastne pri benzine okre mtohto dvojlitra ktory je drahy clovek nema iny schopny benzinovy motor ani na vyber, bieda

a poto msa japonci cuduju ze ich aj korea uz predbehla, s tou ponukou co maju sa niet comu cudovat ze su v eu uz na chvoste
Machbuster
Vyber trochu silnejsiu 1.6ku a sice DISI 2.3 Turbo >😒] :yes: a rekni ne downsizingu... 😉
Duvodem proce nemaji 1.4ku je, ze ta kdysi prodavana u 3ky byla nakonec uzivatelsky dost neoblibena (slaba atd.) a nechteji to obecne hnat pres Turbomotory.
Skoda, ze v CR zatim neni SKYACTIV benzin pro 3ku. Mel jsem moznost ho ridit v USA a i pres nektere netypicke veci (zvuk pred zahratim atd.) jde o velmi "vesely" a take solidne silny motor s jasne patrnym sportovnim rozmerem, pokud je ve 3ce. Uvidime kdy a jestli prijdou do Evropy 3ky SkyActiv...
vosovčelák
a pak taky, že pravda je jenom jedna!!! nemá cenu si nic nalhávat, prostě golf je nejlepší a kdo si myslí něco jinýho je trouba a garážový onanista, který nemá odžito a načteno!!! BRAVO WV!!! :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
>😁

prsne tak, su to dementi ti koncernaci :yes:
Avatar - 4hill
4hill
Tím co tu předvádíte dokazujete především jen to že ti méně inteligentní jste právě vy..Sorry ..ale když už chceš někoho urážet tak se nauč alespon psát.. :no:
Redrum
Ubohe a trapne...Normalne by som sa k tomuto a ani k dalsim tvojim prispevkom ohladne koncernu nevyjadril, ale toto je uz trosku moc. Toto potrebuje uz seriozneho doktora-odbornika.
Je predsa uplne jedno, kto si ake auto kupi, je jedno, ci niekto kupuje japonca, korejca, ci nemca. Nikto neni hadam kvoli tomu dement....Zamysli sa nad sebou!
:no:
Mich-all
za to ty jsi výkvět inteligence,urážet lidi s jiným názorem je opravdu šlechetné! >😁
Avatar - Renton
Renton
Ja sa sice nepovazujem za VW fandu, ale chlapi neprehanate to? ...pakrat som musel pozriet, ci som dobre klikol na diskusiu k (celkom podarenej) mazde. 😲
vosovčelák
pravda je jenom jedna!! golf je nejlepší!! na to nezapomínat!! to víme všichni!!
Jarko
Suhlasim s Vami. A potom ste sa zobudili. Ale co to, mokre trenky?
_Teddy_
"...chybí automatický dojezd u všech oken kromě řidičova..."

Mozno to len treba aktivovat. Ak si dobre pamatam, tak na mazdach treba otvorit okno tak na 10-15cm, potom zavriet a drzat cudlik zatvarania okna este dake 3 sekundy (alebo 5?). Takto sa potom aktivuje automaticke zavretie okna (na kazdom to treba spravit zvlast).

Pri odpojeni baterie sa to zase vypne. A co je este horsie, da sa to vypnut aj nechtiac, opat dakou podivnou kombinaciou ktoru moze clovek bezne pouzit (tusim ze 3x kratko posunut okno nahor, a automaticky dojazd sa zase vypne)...
blowiik
přesně tak... :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
To není aktivace v pravém slova smyslu, ale nastavení. Po vytažení baterky to dělá i moje auto. To ještě navíc popojíždí nahoru jen po kouscích než nastavím krajní polohy. Docela typická věc a měla by být v návodu použití.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ani se nedivím, že se neprodává. Není ani moc pěkná, ani moc rychlá a ani levná a ani velká. A nenabízí ani špičkovou techniku.
Jarko
V kazdom aute sa treba najprv previest, potom je vypovedna hodnota casto ina (lepsia/horsia).

S Mazdou 3 sedan mam co to odsoferovane a za mna jednoznacne :yes: Ten podvozok je perfektny.
Avatar - CHerokee
CHerokee
JJ a nepochybuju, že je i kvalitní. Však v pohodě. Jen mě moc neoslovuje.
baraba
Zkus se projet 😉 Opravdu skvělé auto... Škoda že jsem měnil za šestku, ale stejně i letos, když napadlo 10 čísel sněhu, neodolal jsem, jednu jsem si půjčil a fičel do hor =)
Th0r
Ty jsi ňouma >😁 Tak najdi auto, který je v podobný výbavě levnější, rychlejší, větší, .... jen cintáš >😁
Mixo
ano, ano, make no mistake, mazda je zde proto, aby poskytla ridicsky zazitek. jako hrdy majitel mazdy 3 mohu slova chvali na prevodovku a rizeni jenom potvrdit. zatimco u francouzskych aut je kvuli nepresnym prevodovkam asi fakt lepsi dat automat, u mazdy k tomu nevidim duvod.

jako nejvetsi slabinu mazdy vnimam hluk ve vyssich rychlostech. snad uz to u teto generace spravili...
Machbuster
Presne... Ale ten hluk je i tak porad OK.

Kamaradovi jsem pred mesicem "protlacil" Mazdu 3 a je nakonec moc rad. Nikdy nebyl ten, kdo by rad zazival pocit z jizdy, proste jen prevoz z mista na misto, ale jak se svezl v moji RX-8 tak chtel vice i od sveho bezneho vozu co si planoval koupit... A i pres to samo, ze Mazda 3 neni RX-8, tak nabizi moc hezke zazitky a je jasne orientovana na ridice.

A jak pise cherokee, ze 3ka neni rychla atd., tak prave v Mazdach ani o to nejde. Staci v 80 a lehce mate pocity z jizdy, ktere musite hnat rychlosti u ostatnich vozu jako napr. super vozy AUDI, ktere ale pusobi trochu sterilne (samozrejme uznavam komfort, kvalitu a luxus AUDI i jejich techniku...). Mazda je stale alespon castecny pocit, ze ridite vy 😄.

Chtelo by to jen vice zakazniku pro Mazdu. Lide proste nekupuji... Je mnoho pricin, ale myslim, ze by si Mazda minimalne o trochu vyssi prodeje urcite zaslouzila. Mazda ma vlastni filozofii a osobne ji povazuji za uzasnou a v dnesni dobe ojedinelou nekterymi svymi prvky (duraz na ridice a jizdni zazitky, vlastni cesta co se tyka motoru - ne downsizingu a SKYACTIV, kvalita a spolehlivost, netlaci libive hybridy a EKO temata az nad ramec zdraveho rozumu, vyroba v drtive vetsine stale v Japonsku, Wankel - Rotary motor atd.)
Na vikend asi uz vytahnu 8mu ze zimniho brlohu 😄 Ma byt moc hezke pocasi uz.
Hluk... jedinym dovodom hluku pri vyssich rychlostiach je, ze Mazda 3 sedan tejto generacie ma coeficient odporu vzduchu 0.26, co je, ak sa nemylim, v tejto triede najnizsia hodnota (spolu s Toyotou Prius)

Dosledkom nizkeho odporu vzduchu je, ze vzduch obteka karoseriu vyrazne blizsie = vyssi hluk.

Samozrejme, da sa to odhlucnit - ale za cenu vyssej hmotnosti a horsich jazdnych vlastnosti.

Na porovnanie, aktualny VW Golf ma cdx 0.32.... v dnesnej dobe aerodynamika tehly.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, u mazdy se při fl docela dost psalo o důrazu na aerodynamiku, snížení Cx jak u sedanu tak u HB díky zakrytování podvozku. Pokud se dívám do tabulek, pak mazda 3 HB má po fl díky tomu snížen Cx o 0,01 z 0,30 na 0,29 (ten golf má 0,31) a mazda 3 sedan pak po fl 0,27. Obecně je to tak, že sedany díky delší zadní části umožňující lepší (plynulejší) odtržení proudnic za autem s menšími turbulencemi dosahují lepšího Cx, rovná zadní stěna je v tomto handicap, proto HB stejného modelu má vždy horší Cx než sedan.

Přesto, pokud jde o hluk, není v mazdě 3 problémem ani tolik aerodynamika jako všechny ostatní ruchy, tj. hlavně od motoru a od podvozku. Jako vždy je něco za něco, lepší agilita díky nižší váze, která ale jde z části na vrub tlumících materiálů.
Avatar - iudex
iudex
Problém ale je, že ani tieto predpoklady sa neprejavujú na lepšej dynamike. Ak pripustíme, že slabá akcelerácia je dôsledkom ťažkých prevodov, logicky môžeme očakávať vyššiu maximálku, podporenú výbornou aerodynamikou, keď ako vieme odpor vzduchu rastie s rastúcou rýchlosťou kvadraticky. Ale ani to sa nedeje. Potom už zostávajú len vyššie ako obvyklé straty v hnacom a prevodovom ústrojenstve, inak neviem, kde je problém.
Mixo
to si nemyslim. hluk pri 130 a vys neni z obtekani vzduchu, ale hlavne od silnice, od podvozku. na tech nejhorsich usecich D1 v mazde neslysim co kdo rika na zadnich sedadlech.
baraba
jj, hluk od podvozku je vyšší, ale to řeší BOSE >😁 >😁 >😁

opravdu tohle bylo to poslední co mi u trojek vadilo. Pokud někdo nečeká od auta pouze přepravu z místa A do místa B, a chce si pořádně vychutnat prázdnou klikatou silnici pod koly, asi nemůže v této třídě volit nic lepšího
bicak77
Od 150ti koňové Mazdy 3 bych čekal zrychlení 0-100km/h i s těžkými převody kolem 9-9,5s a ne 10,4s..pro mě trošku zklamání, ke všemu je to jinak schopné auto se sportovními geny. Kde ty koně jsou? Takhle je na tom s dynamikou podobně jako lepší atmosferické jednašestky nebo 1.2TSI....
0-100 je pri autach najnepodstatnejsi detail 😄

Ano, dnes chcu ludia kavu na gombik z automatu, aj 400 nM na stlacenie gombika. A to aj dostanu - kupia si auto, ale v podstate je to kavovar na kolesach.

Ja nie som proti technike a pohodlnosti, ale chce to len vediet jazdit a naucit sa vyuzivat motor. Ale ak sa pre niekoho jazdenie na aute rovna kave z automatu....
mario79sk
Podla mna je cas z 0-100 podstatny. Teda aspon pri takomto aute je to urcite dolezite. Naco tam potom davaju 2 liter benzin s tazkymi prevodmi ked to ma zrychlenie len 10.4. Pretoze na ine ako na sportovejsi typ jazdy taketo auto nie je. Nik iny si take auto nekupi a pri zrychleni 10.4 si ho uz nekupia ani ludia na razantnejsiu jazdu.
bicak77
Taky si myslím, že Mazda 3 je hlavně pro sportovně zaměřené řidiče a ty stoprocentně udávané zrychlení nemile překvapí...stejně tak u jednašestky ;-\
bicak77
Zrychlení 0-100km/h je pro mě hodně podstatný údaj. Je to první ukazatel, který ti napoví, s jakým autem máš tu čest. Nebavím se o dostupnosti v různých otáčkách, zátahu "vodspod" u turbodieselů a subjektivních pocitech z akcelerace. Prostě 10,4s je pořád jen 10,4s...
Avatar - steroid25
steroid25
"0-100 je pri autach najnepodstatnejsi detail"

To nemôžeš myslieť vážne. 8-s Zrýchlenie je to najpodstatnejšie, či pri športovom, či pri rodinnom aute. Koho zaujíma, či je maximálka nejakého auta 204 alebo 211?? Ale či vie dať stovku za toľko alebo za toľko, na tom už, a teraz to slovo tu musím použiť, * záleží... 😉 To je ten údaj, ktorý dáva aspoň približnú predstavu o dynamických schopnostiach auta. :-!
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Ne, je to údaj úplně na prd a stejně jako ta maximálka je jen hrubě orientační. Jak často podnikáš sprint 0-100? Daleko důležitější je třeba 50-90 na dvojku nebo 90-130 na trojku. Tyhle údaje by mně osobně zajímaly třeba mnohem víc.

Zrychlení na 100 ovlivňuje spousta faktorů - trakce pneu, poskládání rychlostí. 306 S16 byl svého času hatch s nejhorším zrychlením ve třídě - na stovku mu to trvalo tuším 8,7s, přesto byl v reálu zdaleka nejrychlejší. Původní Elise se 120 koňovým motorem dá stovku pod 6 - o čem to vypovídá? Focus RS je na stovce skoro o vteřinu pomaleji, než WRX STI a zhruba stejně rychle jako Z4 28i - jaktože se prvnímu vyrovná a druhého smaže?

Ale ano, uznávám, že 10,4 je skutečně moc pomalé. Asi dlouhé převody...
blowiik
souhlas :yes: ve zrychlení 0-100 se silně projeví hodně faktorů, který pak v běžnym provozu (nebo třeba při předjíždění) hrajou minimální roli
Redrum
Taktiez som prekvapeny hodnoutou zrychlenia mazdy 3. Napriek tomu, ze ma tak nizky koeficient odporu vzduchu, 150 konovy motor a zrychlenie nad 10s.? Spotreba taktiez nie je nejaka svetoborna. Pri rozhodovani sa o kupe auta som mal zaujem aj o novu mazdu, avsak rozdiel medzi slabou 1,6 a 2,0 bol vcelku vysoky, pricom parametricky bohuzial nedosahovala hodnoty modernejsich europskych motorov. Aj to bol jeden z dovodom preco som nesiel do inak skutocne peknej a vyladenej mazdy.
Mr.Murphy
taky na to koukám a ani se mi tomu nechce věřit.... Bravo 1.4T 110kW to zvládne o dvě sekundy rychleji.... To je rozdíl minimálně třídy.... 😲
bicak77
Rychleji to zvládnou i atmosferické 1.6 (Auris, i30...)....
mario79sk
Aj ked pozeram na udavanu spotrebu, tak aspon tak na papieri je ta spotreba podobna ako maju atmosfericke 1.6-ky. Kvoli spotrebe tu chudinku tak tazko sprevodovali len aby mala nizku spotrebu. Preto asi aj dynamika nie je nic moc. Skoda toho no, takato motorizacia moc nema zmysel.
Mino21
Ta nizka papirova spotreba je dana hlavne tim i-stop systemem. To ti pri mereni hned srazi mestskou spotrebu i o vice nez litr, coz se v kombinaci projevi pul litrem dolu ani nemrknes a pritom v praxi to jezdi stejne.
Tezke prevody zas to zrychleni tak moc ovlivnit nemusi. Pokud jsou dost dlouhe, dosahnes 100km/h na dvojku a nemas tam dvoji razeni (muj atmosfericky dvoulitr se 130 konmi a 1270 kg da na dvojku lehce pres 110 km/h a pritom ma stovku v papirech za 9,6 s). Jak se divam, tak ta Mazda ma zhruba stejne tezky nejvyssi prevod (u me 2500 ot. pri 100 km/h).
Je to divne, aj moj stary dvojliter da so 131hp a pomerne dlhou prevodovkou stovku pod desat.
Mozno moderne motory idu tazsie do otacok koli emisnym normam, tazko povedat. Tiez to vidim tak, ze stovku by mala dat ta Mazda na dvojke.
Mixo
nezvladne...po 6 vterinach se pokazi. 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
A Mazda 3 po dvou minutách zrezne, viď? 8-s
kebek
Skutečnost je mnohem lepší v testech jí naměřily 8,7 - 9,0s
Avatar - cerrbion
cerrbion
to by odpovídalo, protoze i nova Honda Civic, má pri vykonu 140 koni zrychleni 8,7, me osobne zarazily i 12,2 sekundy u 1,6ky
bicak77
Tomu bych rád věřil, ale proč by si Mazda sama škodila tak nepravdivým údajem? Jestli se nepletu, tolerance u udávaných technických parametrů je +/- 10%. Čistě teoreticky by auto šlo reklamovat >😁 >😁 >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Hele, napiš tam o 3 vteřiny více, to nám nikdo neuvěří >😁
Ondris
>😁 :yes😒br />
Spíš "oni by místo dvoulitru brali šestnáctistovku, protože by se jim to zdálo moc rychlý". >😒]

Teď koukám na akční ceník...260 koní za 600 tisíc? Super!
_Teddy_
zvlastne, ze mazda3 so 150-konovym naftovym motorom potrebuje na zrychlenie z 0 na 100 o sekundu menej (porovnavam hb-verzie, do sedanu sa ten diesel tusim nedava). A to napriek tomu ze je o ~120kg tazsia. Nieco tu fakt nesedi...
Avatar - iudex
iudex
Presne toto mi napadlo po prečítaní testu. Kde spravili súdruhovia z Mazdy chybu? 151 poctivých atmosférických koní, nižšia stredná trieda a nedá stovku pod 10 sekúnd? Tu je niečo zle...
Dá sa samozrejme argumentovať dlhými prevodmi kvôli spotrebe; to ale dnes robia snáď všetky automobilky a napriek tomu takéto hodnoty dosahujú lepšie atmo 1,6ky či turbá s ešte menším objemom (a výkonom). Inak reálne slabý dvojliter bol práve dôvodom, prečo som pri výbere auta vyradil Mazdu 6, hoci je to rovnako ako 3 inak slušné auto. Len keď niekto akcentuje športovosť svojich áut, znižuje hmotnosť, spraví slušný podvozok, radenie i riadenie a následne to zabije dýchavičným slabým motorom, je to celé zle. 8-s
blowiik
Jsou auta, kde se člověk na papírové zrychlení nedostane ani omylem a pak auta kde to člověk zmákne o 0,5s rychleji a s prstem v nose... Proč to tak ale některé automobilky dělají, to si neumím odůvodnit ani já sám.
Například moje CX-7 má papírovku 0-100 za 8s a já se na akcelerometrech Beltronics Vector fx2 i Iphone běžně vejdu do rozmezí 7,1-7,3s a když se to řazení vážně povede tak někam na 6,8s - 6,9s. Třeba u Superbu to zrychlení víceméně odpovídalo a před chipem jsem měl papírové 9,2 a zrychloval v rozmezí 9,1s-9,4s...
Naproti tomu s kolegovým Focusem ST (rv.2010 najeto 35 000) se mě ani jemu nepodařilo dostat pod 7s a to by to měl zvládnout za 6,8...

btw. obecně je pro mě zajímavější spíš zrychlení 0-160, kde se ukáže, co v motoru skutečně dřímá
Th0r
Není ani pravdivý údaj o maximální rychlosti. Ta je reálně cca 230 km/h.
Avatar - lamal
lamal
chlapci a dievcata, problem je v tom, ze z nepochopitelnych dovodov mazda pise spatne udaje o zrychleni, spytajte sa majitelov alebo pozrite videa na nete 3ka 2,0 robi 0-100 za 9s 😉 takze napr na nejake 1,4 tsi 90kw v octavii bohate staci /0-100 9,6s/

[odkaz]

ta gradacia vykonu pri 6500ot je skvela
albert10
Určitě velmi pěkná nabídka vzhledem k výbavě. Škoda, že to mazdě tak trvalo, než přišla s konkurence schopnou cenou. Tomu motoru ale taky nerozumím, když porovnám třeba s 1.6 valvematic v aurisu.
sandeman
Mazda u nas v SK je podla mna mrtva znacka, reklama ziadna, predaje mizerne... Niekde sa stala chyba, pritom maju na com budovat, modely maju zname, a ich spolahlivost je vsugerovana v mysliach mnohych ludi. Len tie cisla hovoria jasnou recou...
Avatar - iudex
iudex
Aj tam bude chyba. Len tak zfleku mi napadá reklama v štýle: starší pán pred svojou starou Mazdou 626 a jeho syn/vnuk pred svojou novou Mazdou povedzme 3 a nejaký slogan o rokmi preverenej spoľahlivosti.
Mazda má stále dobré renomé z nedávnej minulosti, viď Mazda 626 ako splnený sen mnohých úspešných porevolučných podnikateľov, ich prvé "naozajstné veľké auto". Zahodiť takéto niečo je veľké "umenie". 8-s
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Reklamy je praveze dost, ved je v kazdom casopise, na billboardoch... sam neviem preco si ju ludia nekupuju. Je to spickove auto.
_Teddy_
Tak ono staci si na fore mazdaklubu precitat skusenosti majitelov mazd s autoservismi. A je jasne preco mazda nema sancu presadit sa na Slovensku...
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Co zas nie je uplne problem Mazdy, ale nenazratych importerov/autorizovanych servisov. Je sialene, aby si niekto pytal za vymenu oleja a filtra bez roboty 130 eur....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nalejme si čistého vína, před sebou máme kompakt a sedan nižší střední třídy, takže díky krizovému poklesu ceny typický rodinný vůz pro ČR.

Je fajn, že Mazda má super přesné řazení, vynikající podvozek a pověst spolehlivého auta, ale ne v případě, že hned vedle prodávají např. Hyundai i30, kde je dokonce i nějaké místo vzadu, dynamičtější motor, vzhlednější interiér pětiletá záruka a hlavně nabídne i verzi kombi, to vše za nižší cenu.

A proč tedy brát Mazdu? Jen pro ty dva argumenty?

Takže reálně musí mazda ještě krapet s cenou dolů, v příští generaci zkusit posadit dozadu normálně velkého evropana, třeba Němce (jak to udělali v Hjondé) a určitě připravit verzi kombi, sedan pro Evropu je asi tak lákavý jako rodinný pick up.

Reálně totiž Kia a Hjóndé v první linii ohrozí (ať si naivní korea fan club myslí klidně dál, že budou drtit Golfa) právě Japonské Hóndy, Mazdy a Toyoty spolu s Fiatem a pak až ten zbytek...

Jinak ano, posaz za volantem Mazdy 3 je asi nejsportovnější v celé třídě... ale to v kompaktech nestačí.

PS: Ty LED diody v nárazníku proboha vymyslel kdo? Za tohle by měl spáchat harakiri.
Mixo
neznam nikoho vcetne me samotneho, kdo by vlastnil japonsky vuz a premyslel o korejskem. a neznam ani nikoho kdo by pri koupi auta vybiral mezi mazdou, hondou a korejcem.

mezi japonci a koreou je totiz soutez o hodne nizsi nez mezi francii/italii a koreou, protoze ty auta maji diametralne odlisne vyhody a nevyhody.

kdo hledi na cenu, ten si stejne japonce nikdy nekoupi. kdo si za kvalitu priplati, ten ano.

v neposledni rade u mazdy take neni treba zapominat na to, ze jeji zdejsi produkce se vyrabi v japonsku. to znamena nejen nejvyssi moznou kvalitu (nikde nevyrabi kvalitnejsi auta), ale take vyssi cenu kvuli dementnim clum na dovoz aut z japonska.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Vidíš, já jich znám několik, u nás v rodině už jedna Honda je vyměněná za Hyundai .

Kdo dnes nehledí na cenu? Těch pár lidí, co si Mazdu koupilo před snížením cen
Mixo
mit japonce a koupit korejce??? to by kazdemu samuraji odrizli vlasy a nechali ho s kudlou osamote. 😒
Avatar - Ronault.
Ronault.
Proč? Kolik procent lidí hledí při koupi takového typu auta na jízdní vlastnosti a kvalitu řazení? Navíc Korea naopak umí nabídnout zase něco jiného
Mino21
No, malo... Ale patrim mezi ty, kterym jde o kvalitu a kterou jsem si ochoten i priplatit, byt penez neni nazbyt. A rad se lisim od ostatnich 😄
Mixo
:yes: detto
Avatar - Ronault.
Ronault.
Otázkou je, co si představuješ pod tou kvalitou. Minulá generace např. prý rezla, to kvalita v mých očích není. A taky výběr motorů není nějak kvalitní.
Osobně moc důvodů k připlácení za Mazdu neznám, resp. každé z konkurentů má něco...
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Pokial mi je zname, trojka prechadzajucej generacie nikdy nemala s hrdzou problemy. Problemy mala 6ka predchadzajucej generacie, aj to len nejaky prvy rok vyroby - islo o vadu lakovania zadnych lemov, ale v Mazde to bezplatne osetrovali v zaruke.
Avatar - Ronault.
Ronault.
I u trojky, viz místní recenze na novou 3.
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Hm, ja teda poznam vela majitelov predchadzajucej trojky aj 323ky a takmer nikto nema s hrdzou problem. Ale je fakt ze su to vacsinou velki Maza fans a napr. nehrozi, ze by nechali na karoserii svojho milacika posobit posypovu sol atd. A ja tiez nemam na aute ani milimeter hrdze 😉
Nemas pravdu, v BJ su hrdzave zadne lemy v zakladnej vybave. To bol spolu s hlukom od zadnej napravy dovod, preco som pri vybere jazdenky 323 (aj ked inac velmi spolahlivu a priestrannu) vynechal.
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Nema zmysel sa tu hadat, je mozne, ze su aj hrdzave 323ky, to samozrejme nevylucujem. Ja sa kazdy den pozeram na dve (jednu ma niektory moj sused a druhu moj kolega v praci) a nie su hrdzave vobec. V kazdom pripade 323 je uz dost historicky model, to by som uz asi nechcel (tie roky su na interieri a podvozku uz hodne poznat).
Mixo
m3 mela skutecne problemy s korozi. moje konkretne ne, ale mazda delala svolavacku a auta osetrovala i po skonceni zaruky. jinak problem byl opravdu spis u m6.
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Ani moja nastastie nema, dufam, ze sa to ani tak skoro nezmeni.
baraba
Vidíš, já si zase nedokážu představit jediný důvod proč kupovat "koncerny", i když je ve flotile mám, ale jak jsem psal jinde, bylo to spíše na nátlak okolí... Některým lidem se nelíbilo, že obyčejní technici jezdí v Mazdách 😒

Myslím že je v podstatě jedno jaké auto se komu líbí, protože si stejně nakonec pořídí to, na které má. Každý výrobce aut má něco, proč ho mají jeho zákazníci rádi. A je to dobře, kdyby byly všechny auta stejné, byla by obrovská nuda

>😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
S tím s tebou souhlasím, je dobře, že každé auto má svůj charakter. Jen vysvětluju, kde je problém v nízkých prodejech.
martin.blader
Dovolím si tvrdit, že problém je úplně někde jinde a vůbec to nesouvisí se schopnostmi auta. Lidi kupují zavedené věci a nikdo mě nepřesvědčí, že škodovky si lidi kupují kvůli jejich vlastnostem a že by pro ně neexistovala lepší auta, to při těch prodejích jednoduše není možné. Cizinci vždycky musí postavit mnohem lepší auto než zavedení evropané, které jsou lidi zvyklí kupovat, aby došlo k nějakým slušným prodejům, být jen lepší nestačí.
Mino21
Tak kazde auto ma sve mouchy. Co se tyce rzi, tak ta mela udajne trapit i mou P11 a nasel jsem ji poprve minuly rok (tj. u 14leteho auta). A to to auto ma snad kazdy karosarsky dil bouchnuty. Mazdy se v zebriccich spolehlivosti casto umistuji velmi vysoko, majitele si je chvali, takze nemam duvod neverit, ze to auto bude kvalitnejsi nez bezna francouzska, nemecka, italska nebo napr. korejska produkce. Netvrdim, ze se nemuze pokazit, ale jde mi o tu nizsi pravdepodobnost. A ta mi prijde u vetsiny japonskych aut skutecne lepsi (ale zalezi na modelu, treba Civic 8G mi podle reakci moc kvalitni neprijde, alepson prvni rocniky).
blowiik
takhle strašný diody kombinovaný s tou usmívající se tlamičkou jsou opravdu na ránu z milosti :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Dovolím si polemizovat😒br /> 1) Mazda je z globálního hlediska malá automobilka a asi nemůže si dovolit mít auto "speciálně pro Evropu", např. Mazdu 3 kombi.
2) V nižší střední třídě dle mého názoru konkuruje Hyundai/Kia hlavně Fiatu či Opelu, dále trochu Francouzům a Japoncům. Kde jsou časy, kdy Fiat prodával statisíce modelů Tipo ročně a kdy Astra bojovala s Golfem o první místo ?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pokud mluvíme o ČR trhu, tak se stačí podívat, kam se poděly japonské značky... 😐 A divil by ses...

Otázkou je, jestli je pak se čemu divit, když nechtějí.
_Teddy_
s tym kombikom mas pravdu. Ale namiesto sedanu mohli urobit radsej liftback. Ak by bol aspon tak dizajnovo vydareny ako sedan, mohli v europe zabodovat viac...
shark11
Súhlas ...

Nedávno som skúšal aspoň "staticky" Mazdu 3 a veru som bol šokovaný ako málo miesta je vzadu ... naozaj len pre deti ...

A keďže na nové motory sa čaká tak momentálne je toto vozidlo len pre naozaj skalných priaznivcov ...bez ohľadu na vysokú kvalitu a spoľahlivosť ...

I kamarát chce vymeniť staršiu Mazdu 3, ale čaká na novú generáciu Mazdy 6, lebo dnešná ponuka trochu "zaspala" dobu ....
Mixo
hele, my se zname??? ten kamarat jsem snad ja! 😄 taky mam puvodni m3, chtel jsem jit do nove m6, ale hazim na to bobka a pockam rok.
Morgan Wheeler
Je to tak, místa je málo vzadu a i vepředu to není žádná sláva, posaz je možná sportovní, ale nepřirozený s malými sedačkami, to samé co auris. Bohužel tyto auta dimenzují pro japonce. Cena by musela být nižší. A základní motor trochu lepší.
Th0r
Mám obavu, že jsi v těch autech vůbec neseděl. Auris má jeden z nejvzdušnějších interiérů. Malý sedačky? Na to jsi přišel kde? Jsou větší než v předminulým Passatu. V tom mám sedáky v půlce stehen. Nadsázka, ale krátký jsou. Dneska jsem se byl podívat i na etalon (Golf) a jestli je M3 pro japonce, pak je Golf pro liliputány. Hlavně šířka interiéru. Připadal jsem si jak v ponorce. Ano vzadu je místa víc, ale to mě jako řidiče fakt nezajímá >😁

Pro nižší cenu musíš k diskontérům z Francie. Kvalita, doprava, clo, prostě něco stojí. Ovšem pak se musíš smířit s tím, že doba záruky = doba životnosti. Proč myslíš, že prodloužení záruky na P 308 stojí 14 000 a na M3 "jen" 7 000?
Morgan Wheeler
Obavu sice mít můžeš, ale vím v čem sem seděl. Auris má sice relativně vzdušný interiér, ale komplikuje mu situaci středový tunel a malé sedačky s krátkymi sedáky i opěradly, to je bohužel fakt, který se řešil i v testech.Tím pádem to není žádně terno i pro normálně vzrostlého jedince. Mazda je méně vzdušná a má taky stejný problém se sedačkami, ale je fakt že v mazdě si mi sedělo lépe, vzadu je to spíš pro malé jedince či děti. Celkový posez je lepší. Jen říkam to, že mě to neoslovilo. Někteří to umí lépe.
Th0r
Auto není primárně pro Evropu, proto sedan. Hlavní prodeje jsou tam, kde sedan prostě chtěj. Což je vlastně všude, mimo Evropu.

I30 je povedený auto, ale pořád tomu chybí určitá image.

Místo vzadu? Nic moc, ale to mě vůbec nezajímalo. 12 letej syn se tam v pohodě vejde.

Pěti letá záruka? Doplatek 7000. Tedy výsledná cena cca 457 000 včetně barvy.

Motor v i30 skutečně dynamičtější není .

LED v nárazníku nejsou standart, ale za doplatek.

Tedy M3 má oproti i30 těch výhod více než jen dva argumenty. Je to spíše otázka osobních preferencí.
GTI
Základní problém menší prodejnosti spatřuji především v tom, že mazda nevypadá tak, jak má vypadat evropský kompkatní hatchback/sedan. Z auta všechno někam podivně vystřeluje - přední světla, zadní světla, a celé to pak velmi znejisťuje tvář. Je naivní a až neskrývaně jemně usměvavě dementní. A ačkoliv je auto technicky, jízdně jistě na výši, jeho karoserie bohužel s tím, co je pod ní nekoresponduje. Až mi napadá letitý "wartburgovský" příměr o šoférovi v klobouku. U sedanu tedy rozhodně.

To dokonalé řazení až "cvakání"... no, ono se to na první pohmat zdá fantastické, vždyť ty rychlosti tam opravdu cvakají po milimetru, avšak kdo už nějakou tu řadičku v ruce měl ví, že právě ten v testu zmiňovaný bavorákovský odpor přechodu přes neutrál je jistou šoférskou rozkoší. Chci tím naznačit, že ideálem není "kovové cvakání", nábrž jaksi ta ( ovšem byť přesně nadávkovaná) "gumovost", to pružení řadičky. Na druhém pólu pak stojí starší radičky peugeotu, kde se ke gumovosti druží ještě rozevlátost a to je samozřejmě celé špatně. Tedy můj pohled je - ano, cvaká to parádně, avšak nikoliv... prémiově, neboť právě ti co to umí, ale nejen v té prémii, ti ví, že to chce trochu toho "masa".

V konkurenčním kontextu, a vzhledem k tomu, že horní vůz si nekupují priorotně milovníci zatáček, je to auto které tu bude dokonale válcovat pohledově komfortnější korejská produkce. Málo platné, dělat auta tak, že vypadají na méně, něž na co opravdu mají, to holt nelze. Tam, kde tohle komunikuje dokonale (GOLF) tam holt prodejní problémy nejsou.

Jinak je nutno samozřejmě mazdu pochválit za techniku, za jízdu. No jo, ale když holt to chce do třetice k tomu doplnit ten klobouk... 😲 :😉

BRAVWO GOLF :yes:
Mixo
tradicni silna stranka mazdy - design u soucasne trojky bohuzel pada....ano, predni maska je opravdu lehce dementni ulet. mazda uz se ale nasla a novy designovy smer se vraci k puvodnim hodnotam trojky a sestky.
GTI
Jo souhlas, všiml jsem si, že ta studie nové šestky jde cestou stylu a vypadá to výborně.
Mixo
to, ze mazda ma definitvne nakroceno k tvemu pojeti supermainstreamu je zrejme. jiz prvni test cx5 v auto bildu tomu dava za pravdu.

ohledne prodejnosti mam vsak obavy. mazda vyvinula (zrejme-nezkousel jsem) bajecny 2,2 benin a 2,2 diesel, vse nad 100 kw. nema ale nic slabsiho, co by cenu srazilo dolu. cili opet jim utece nejvetsi stado zakazniku kupujicich bezne motory a moturky v cenovem prumeru sve tridy.
nasua23
myslim, ze ne.
Slabsi benzinova dvoukolka by me la startova na 450 000.
To je myslim vic, nez slusny.
blowiik
Tak tak... ta studie se mi taky zamlouvá, ale uvidíme, jak jí pánové z Mazdy ve skutečnosti zúročí... Hezkých studií byly spousty, povedených výsledných modelů z hezkých studií o poznání méně. ;-\
Mixo
to je snadny, staci se podivat na rozdil mezi seriovou cx5 a konceptem. takova parada to sice neni, ale jedno z nejhezcich aut ve tride rozhodne.
blowiik
Jojo halvně se mi líbí pětiúhelníkovej styl předních masek a konec úsměvů v předním nárazníku
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Že se auta nemají smát, uý poznal i Peugeot :yes:
Th0r
Právě naopak, vzhled je silnou stránkou Mazdy. Když dám přirovnání tak Golf je Kokta a Mazda Partyšová. Prostě sedlák vedle modelky >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže je jasné, s kým si užiješ větší zábavu >😒]
martin.blader
Taky moc nechápu ty narážky na vzhled, to auto vypadá naprosto báječně, vzhledově pro mě konkuruje jen Giulitetta a Civic. Ale jak se neustále opakuje, vzhled je věc subjektivní, nicméně to je trochu jak tvrdit, že R8 je hezčí než 458. Ano, někomu se možná fakt líbí víc, ale přeci jen cítíme tu odlišnost, že Ferrari je jiné kafe...
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
je dla mna jedno z najlepsich aut v nizsej strednej triede, ak nie rovno najlepsie. Je pravda, ze dizajn sa nemusi vsetkym pacit (hoci mne sa paci velmi, najma v perlovej bielej vyzera fajn - a to nehovorim o MPS) a predchadzajuca generacia bola na pohlad uhladenejsia a superodolna proti zubu casu (doteraz je to pekne auto), ale u koho hraju jazdne vlastnosti a spolahlivost prve miesto, nema velmi na vyber. Vlastne asi vobec 😄
Samozrejme, tesim sa na dalsiu generaciu, ktora by uz mala byt v duchu Kodo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, když se použije zoom mockrát, tak s toho občas vyleze kostrbatá věc. Poslední facelift podle mě nepomohl, spíše naopak. I tak je to ale stále slušný výsledek.
Nová Mazda CX-5 je podle mě nářez, koneckonců i CX-7 s posledním faceliftem se neváhám nazvat designovým snem :yes😒br />
Jen to u nás stále nějak nefunguje. Ani mě obecně Mazda nikdy "nesedla". A to mám Mazdu rád a vcelku se ztotožňuji i s jejím pojetím aut a její filosofií. Zatím tedy nic, ale někdy třeba u té Mazdy skončím.
blowiik
No mě se líbí spíš předek CX-7 před faceliftem, podle mě tomu autu ten úsměv nesedne (ostatně ta generace úsměvů mi přijde celá jaksi nepovedená ,hlavně cx-9 je s tim výtlemem hrůzostrašná) ;-\ Ale uznávám, že jsem možná trochu zaujatej, vzhledem k tomu, že mám 2009 snad měsíc před facem >😁
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Ja som mal Mazdu vzdy len tak v podvedomi, skor som bol na Toyotu. Ale ked som sa v nej previezol a zistil som, ako skvele jazdi, uvedomil som si, ze je ovela krajsia ako Toyota (zvonka aj zvnutra) a ze ma rozvodovu retaz (celkom slusny bonus) a pritom je podobne spolahliva, nevahal som ani sekundu. A doteraz som to ani na sekundu neolutoval. A mam taky pocit, ze ked pridu Skyactiv motory, ani v buducnosti neolutujem...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
je ten, že Mazda neví, kde je problém 😉
igorvrazic
problem je,ze ty len zase kecas... 😄
tomas22
Jsem vlastníkem Mazdy 3 2,2 D 110 kW a musím říci, že to auto je skutečně vynikající. Není samozřejmě pro každého. Ač má venkovní rozměry stejné jako Octavia, tak vnitřní prostor je méně vzdušný a praktičnost samozřejmě komplikuje fakt, že se jedná o sedan s poměrně malým otvorem zavazadelníku, čili auto pro chalupáře to skutečně není. Na druhou stranu auto se skvěle řídí a výborně sedí na silnici, motor 2,2 D má výborný plynulý zátah, je tichý a kultivovaný, rychlý a spotřeba je taky velmi dobrá (nejezdím rozhodně pomalu a na palubním počítači je dlouhoudobá spotřeba 5,5 l). Řízení je prostě jedna velká radost. Ve výbavě TX Plus dostanete naprosto vše, co v autě potřebujete. Když jsem se pro auto rozhodoval, tak jsem vybíral mezi Octávií (kterou jsem znal velmi dobře) a Mazdou. Poté co jsem se porvé projel v Mazdě, tak volba byla jasná a rozdně nelituju. Jak již ale píši výše, auto pro chalupáře to ale není.
halabala
No mam mazdu 3 2.0 istop od minuleho leta (tj 3/4 roka) a je fakt radost na nej kazdit, to aj dokazuje tachometer, kde mam 30000km..
vodic ma malo miesta (ale da sa jazdit aj hodiny bez prestavky), co je vyborne lebo je fixovany. (spolujazdec ma znacne viac! on ma v porovnani s vodicom luxusnu sedacku)
prevodovka? vyborna.. (nie je taka, ze radim a necitim co radim, proste "tvrda" ci ako sa tomu hovori? je citit ze tam zaradim prevo-d)

akceleracia z 0-100 je 9s (tazko sa presne meria, ale je rozhodne pod 10s) - ale to je NEPODSTANY udaj, pokial nie je drag-zavodnik.

dajte mi jeden dovod, preco by to mal byt podstatny udaj

skor ma trapi 60-90 alebo 80-120 - ked predbieham a tam taha 2jka vyborne a aj trojka.. ale nemam cisla k tomu

hluk je az nad 140-150, niekedy aj 160je OK, a to hlavne vdaka BOSE a 10 reprakom, vyborne a velmi velmi navykove.. 6cd menic atd..

voland sa GENIALNE drzi na polohe "3:45" resp presne vodorovne v strede, ziadne za 10 dve ci podobne .. (ale to zalezi od preferencii vodica), ma tam na 3-9 proste velmi dobry "grip"

spotreba? nic moc, 6,8 co mam na technickom preukaze je BOLEST a UTRPENIE.. ale da sa za 7.5 ,, sviznejsie za 8 az 8,5 nad 9 je to prakticky nemozne dat (mesto 20, mimo mesto 80😖, pretoze pridete o vodicak.. (mne vydrzal 8 mesaicov, vdaka dialniciam)

a zvuk z motoru? vodic to tak dobre nepocuje, ale ludia sa obzeraju dost casto 😉 hlavne akceleracia na dvojke z kurhacu atd . ale do 3000RPM je to velmi kultivovane a tiche..

velka skoda, ze nemame v ponuke 2.5liter, ako maju v USA, to by bol extremne dobry motor pre trojku.. (ten co je v mazde6)

spojka je az prilis "mestska" tj. nie je prilis sportova, cize neni problem ze by auto nadskakovalo v kolonach, alebo nieco, velmi pohodlna spojka

nepaci sa mi to nedotahovanie okien (ale urcite sa da dorobit, niekto tu pisal navod, dik, vyskusam)

proste sa mi velmi paci, dizajn excelentny 😄 (ale tak je to 100 ludi 100chuti)

seriozne ale uvazujem o MPSke.. ale to je zas uplne ina bestia..