Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chrysler možná pracuje na menší verzi motoru Pentastar 3,6 V6

70 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
>😁 to by bola sleha :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To naštěstí hned tak NEhrozí. To hlavně v Evropě jsme do osobních aut začali dávat motory z náklaďáků (a ještě si k tomu "pomlaskáváme" a "se za to" chválíme "si to" pochvalujeme 😉 ) a "normální" BENZÍNy zmenšujeme do úrovní nedávných městských "popojíždítek" 😐
Americké pojetí "malý/menší" motor = Pentastar V6 3.2 je :yes: 😄 :yes:
Avatar - 4hill
4hill
Otázkou je jak obrovské množství paliva by američani za ta léta kdy vyrábí ty jejich pěti a vícelitry zachovali pro další generace..O jejich směšném výkonu nemluvě..Pokud dokážem v Evropě dostat stejné výkony z menšího a tudíž lehčího motoru tak je to jedině plus.A pokud chci větší točivý moment pro větší vůz tak klidně sáhnu do výběru z mnoha naftových verzí o jejichž kultivovanosti může dnes pochybovat jen blázen..
aldenson
Jiste... toto je teorie na papire. Ale kdo se nikdy neprojel s vetsim atmosferickym benzinem, tan to nikdy nepochopi... to by o kultivovanosti naftaku uz nikdy nemluvil. A to vubec nezminuju prubeh a rozsah pouzitelnych otacek, kdy ten pentastar o sobe zacina davat vedet v momente, kdy evropsky diesel konci. cili sice nenastupuje tak mohutne od spodu, ale ma lepe skalovatelny vykon a to tudiz pro vnimaveho ridice i lepsi pouzitelnost a spotrebu. No a potom tu mame V8, ze...

a k tomu usporenemu benzinu.. Kolik se ho v evrope spotrebuje na testovani tech oturbenych vetracku pri jejich vyvoji?
A taky je nutno dodat, ze puvodne byly v USA vyssi objemy, aby umoznily spalovat mene kvalitni benzin. Takze jejicjh palivo je levnejsi i proto, ze je men ucinne, proto ty motory i vice papaji. Maji tam 87, 89 a 91 oktanu. Kdyz nepocitam specialni a malo rozsirene 100 oktany. Takze kdyz se do toho motoru nalije evropskych 95 nebo 98, ma to lepsi parametry a mensi spotrebu.
Ted muzeme srovnavat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Naprosto SOUHLASím :yes: 😄
ad benzín - tenhle motůrek "umí" dokonce i E85 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Poptávku řídí zákazníci, v Evropě máme na výběr, v Americe ne. Samo za sebe hovoří, že když chtějí něco výrobci prodat v Evropě co je v Americe jako standart, tak se dělá spousta úprav včetně odhlučnění.
aldenson
jak v cem... mame jine homologacni pravidla. ano, nekdy maji americke auta horsi interier, ale to o v posledni dobe dohaneji a odhlucneni uz je taky minulost. krome toho v US je auto brane jako spotrebni zbozi, tak se u mainstreamovych aut spousta veci neresila. ale zase sou tam auta v porovnani s evropou neuveritelne levne a taky pohodlne pro velke lidi a dlouhe cesty. to mi v evrope dost chybi.

a k te poptavce.. V USA je MNOHEM vetsi vyber aut, nez tady...vcetne tech evropskych, ktere sou tam levnejsi, nez tady. a casto jsou nabizene v plnych vybavach a treba i s prvky, ktere se v evrope nenabizeji. Americani se hodne zajimaji o evropske limuziny a sportaky, protoze je to pro ne exoticke. naopak SUV maji radeji svoje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, ffftípek že evropská auta jsou v USA levnější než "doma" ten STOJÍ za "připomenutí" 😄
aldenson
To neni vtip...
Prikla😜 Muj kamarad, u ktereho jsem byl v lete 2010 na navsteve v Nevade mel nasledujici vuz😒br /> -VW Jetta kombi
-2.0 TDICR 125KW
-Vse v kuzi
-dotykova navigace se satelitnim radiem na 3 roky zdarma
-auto 2zonova klima
-vse v elektrice snad krome polohovani sedadel(tim si nejsem jisty)
-17ky elektrony (mozna to byly 18, to taky nevim)

Toto cele za 26.000USD

Tvrdi, ze chtel neco, co tam nikdo nema diesel proto, ze v benzinu se to tam dovazi s VR5 a to nechtel. Ted uz diesel asi chtit nebude protoze to neni plynule a rikal, ze pristi auto bude s V6 nebo V8. Uvidime.

Muj poznatek je, ze tak SKVELE odhlucneny diesel jsem jeste nezazil. Pripadal mi kultivovanejsi nez V6 od VW. Je videt, ze evropske znacky se musi snazit, aby v USA mely ksefty. Snad jen krome MB C63AMG, ktery je v USA povazovany za Evropsky muscle #1...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale já VÍM že to NEní vtip - proto jsem napsala že TO STOJÍ ZA PŘIPOMENUTÍ (že vozy DOVEZENÉ z Evropy tam jsou levnější než "doma"! 😉
PS: Na USA dost NEzvyklá volba vozu (motoru), řekla bych - a že příští vůz plánuje V8 nebo alespoň V6 naprosto a PLNĚ chápu (mně dvoulitr příjde "málo" i v Evropě.. 😄
aldenson
Zase by se sluselo uvest ze ten 2.0 tdi 125kw byl pro du jettu plne dostacujici a jel. Ironii osudu nas na zpatecni ceste z letiste vezl kamarad s OII 1,9TD 77kw a bylo to jako presednout z dynamickeho auta to predrevolucniho zetoru. nejen hlukem, ale dynamikou, vybavou, cenou a celkovym pocitem z auta...

Lepsi srovnani jsem si nemohl prat. 2 podobne motorizace v podobne velkych autech. A to podotykam v ramci jednoho koncernu pro 2 ruzne trhy a obe auta s preblizne stejnym rokem vyroby.

V TOMHLE JE TEN ZAKOPANY PES...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ono těch "zakopaných psů" může být možná i více - i v rámci Evropy je "běžnou praxí" že dva stejné výrobky jsou docela DOST odlišné (a je jedno zda mluvíme o Coca Cole, kávě, pracím prášku nebo - a to se drží HODNĚ "pod pokličkou" - o autech.. 😐
_MT_
Co se týče výbav, tak nemáš pravdu. Nabídka v USA bývá omezenější. Tedy s výjimkou věcí jako je satelitní rádio, které prostě v Evropě nemá využití.
aldenson
Vim to z vlastni zkusenosti. a nezjen z vlastni. Evropske auta v USA musi nabidnout vetsinou plnou palbu a zajimavou cenu, at to lidi koupi. Teda krome luxusnich a sportovnich nemcu, kteri uz maji zavedene postaveni. ale i ti to tam prodavaji pro evropana za velmi zajimave ceny a nevypada to jako chudy pribuzny...
Satelitni radio je podle me dost dobra vec i v evrope, pokud clovek nema vlastni mp3 databanku. protoze kvalita prijmu se s normalnim fm vysilanim neda srovnat...
_MT_
Beru to čistě podle evropské prémie. Ono se toho jinak moc evropského v USA nenabízí. Ta auta jsou tam bohatě vybavená, mají solidní balíčky, ale v Evropě kolikrát mají další příplatky, které v USA nedostaneš. Naopak to s výjimkou amerických specifik, jako je to satelitní rádio, neplatí.

Co se rádia týče... když už vyhodím nekřesťanské peníze za solidní audio systém, tak se také postarám o dobrý zdroj hudby. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASÍM s vámi - že s Evropou to jde "s kopce" 😉
PS: Předtím než se začnete zmiňovat o "úpravách" mrkněte na "originál" americkou cenovku danného produktu + na celkem ZÁSADNĚ JINÉ profily jejich silnich/dálnic.. 😄
PPS: Ale tady byla řeč o motoru - a tenhle konkrétní evropské konkurenty (typu vw škoda SUPerb 3.6 "smete" a může se měřit i s evropským TOP této objemové kategorie V6 3.6 od Porsche - a to NENí zrovna málo, to je dokonce na :yes: 😄
aldenson
Jeste, abych zabranil flame, chci podotknout, ze nemam nic proti evropskym autum, ale vylozene me sere evropska cenova a "eko" politika protezovani oterbenych maloobjemu a dieselu. Tohle podle me zabiji i tradicionalisty jako bmw. Ted uz mame diesel i v porshe. Sice je to zatim VW a jen v SUV, coz nikdy pravoverna porshe nebude, ale ten trend je hrozivy. Uz jen s hruzou cekam, kdy prijde s dieselem i Ferrari, kdyz uz ma 4x4...

US auta mam rad, protoze si na nic nehrajou, netvari se, ze sou dokonale a na technickem vrcholu, ale maji proste svoji eleganci. nekdy ladnou, nekdy hrubou aneotesanou, ale je to proste ONO. A navic za sve penize dostanete kus poctiveho auta.
😉toto je k sekci mid-size, full-size, limo, suv, truck
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No on diesel je u Porsche už nejen v SUV ale i v (docela "fajn" voze) Porsche Panamera (a dříve či později nějaký asi dorazí i do dalších nových "společně připravwovaných" modelů... 😐
To 4x4 u Ferrari je naštěstí jen "trochu" (a mělo to být "rýpnutí" do jedné vesnice nedaleko, kde vyrábějí traktory + nějaké ty supersporty.. 😄
Ferrari je tradicím VĚRNO a tam diesel NEhrozí (ale je možné že nějaký diesel třeba bude v SUV od Lamborghini a Bentley - neb budou na "tuctovwé" platformě audi Q7 ;-\
PS: To evropské "opovrhování" americkými auty/motory je občas až "směšné" - dle mne Evropa docela "zabloudila" a NEvidím to pro ní VŮBEC "dobře" 😐
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
marianek
V oktanech se mylis. V USA a Kanade jsou oktany mereny metodikou MON, v Evrope zase metodikou RON. Metodika MON ukazuje oktanove cislo o 8-10 bodu mene nez metodika RON. US benzin 85 (jiz se neprodava) je prakticky to same jako nase 95.
Tudiz, pokud pouziju tvoje slova, benzin v USA a Kanade je kvalitnejsi nez ten v EU.
aldenson
O tom nic nevim, ale z praxe jsou poznatky, ze na evropskou 95 to zere mene nez na americkou 91. krome toho kdyby us 91 byla stejna jako ceska 98, tak proc by meli 100oktanove benziny na specialkach a proc by se evropske auta jako ferrati musely predelavat a nebo jezdit jen ke specialnim pumpam?
myslim, ze to nebude uplne tak, jak pises...
hy v minulosti meli v usa urcite mene kvalitni benzin, aby ho vyrobili vice a levneji a kompenzovali to vetsimi motory..
marianek
Nene, je to tak. Jine metodiky, jine prepocitavani. Detaily se daji najit i na webu. Oznaceni na US benzinkach je zase jinou metodikou. Jde o metodiku AKI. Ta je zase jakymsi kompromisem mezi MON a RON. Takze, jestli jedes na dnesni benzinku kdekoliv USA a natankujes ten nejlevnejsi benzin 87, podle evropske metodiky tankujes vlastne 91. Pokud chces evropskou 95, musis natankovat US 91.
aldenson
Tak cemu se teda potom rovna americkych 100 Oktanu, na ktery musi jezdit vsechny evropske supersporty, pokud nejsou upravene? A znova pripomina, ze US muscle cary v evrope na 95ku jezsi s lepsi spotrebou, nez doma, kde se do nich lije US 91ka. Metodikam nerozumim, ale tohle vim.
marianek
Ten v USA na beznych benzinkach sezenes obtizne. Americke automobily ho nepotrebuji. Nektere BP benzinky nabizeji 98, coz je v RON 102 oktanu. To je ale pro specialy jako demolishion derby nebo monster truck.
Normalni americke sportovni vozy jako Viper apod, tankuji stejny benzin jako ostatni auta.
aldenson
Ano, vzdyt to rikam...
1.Evropske supersporty jako Ferrari, lambo, porshe... musi tankovat vice aktanu, proto se v usa bud predelaji na ukor ztraty vykonu a nebo musi jezdit prave k tem specializovanym benzinkam...
prcemz v evrope by si tyto vozy vystacily i s 98kou.

A taky rikam, ze US auta maji v evrope na 95ku nebo dokonce na 98ku meritelne mensi spotrebu.

z toho vseho usuzuju, ze US benzin je mene efektivni a zrejme i mene kvalitni.
marianek
To ale usuzujes spatne. Psal jsi "A taky je nutno dodat, ze puvodne byly v USA vyssi objemy, aby umoznily spalovat mene kvalitni benzin. Takze jejicjh palivo je levnejsi i proto, ze je men ucinne, proto ty motory i vice papaji. Maji tam 87, 89 a 91 oktanu". Toto jsem ti vyvratil a vysvetlil jinou metodiku mereni oktanu.
Pokud evropskym supersportum staci 98 oktanu, potom ani v USA nemaji problemy. 93 se da sehnat jiz na kazde treti benzince. 93 (neboli "Preminum" jinde "Super unleaded") je ekvivalent evropske 98.
Takovy Viper ma okolo 600 koni a dle technickych udaju tankuje US 91, tudiz EU 95. Nemyslim, ze ma mensi vykon nez evropske supersporty. Spis to vidim jako minus evropskych vyrobcu, kteri nedokazi vyrobit motor, ktery bez problemu a bez ztraty vykonu spali normalni palivo. Navic podle vseho usuzuji, ze se do nich nesmi lit ani BP102.
aldenson
Ok, je mozne, ze ted uz maji mnohem kvalitnejsi benzin, nez meli drive, ale stojim si za tim, ze hlavni duvod filosofie velkych motoru v USA je jejich schopnost spalovat mene kvalitni paliva (protoze to bylo treba) a odolnost. samozrejme je taky montovali do mnohem vetsich aut, nez evropani.
Ano, viper ma sice 600koni, ale taky z 8,5litru. ale tim he nechci zhazovat. je to skvele auto jen jina filozofie. ale on tech 600k dostane i z mene kvalitniho benzinu...v tom s tebou souhlasim, ze evropske motory sou zhyckane..
Ale tvrdim, ze se evropske auta musi na americky benzin vesmes upravovat, aby mohly dosahovat stejnych vykonu. a nebo jezdit na specialni benzinky na 100oktanovy benzin. a oznaceni 93 jsem tam nikde nevidel. ale treba existuje...
marianek
Dlouhe vzdalenosti, duraz na vydrz, duraz na pohodli, tichost motoru a take dlouhe prevody v puvodnich 3 stupnovych prevodovkach. To vse v kombinaci s OHV rozvody a mas klasicky americky automobilvy svet, plus duvody vysokoobjemovych motoru.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono je to asi takhle: auta co měla v USA předepsán regular (87) tady v EU mají předepsán N91 a auta co měla předepsán lepší benzin (91) tu maj předepsán N95. Vše ostatní (sportáky) tu má předepsáno N98.

Chrysler, corvette, camara, jeepy, dodge, cadillacy.
Mam na to jak evropské manuály, tak americké. Takže lze jednoduše porovnat.
_MT_
marianek má pravdu. Navíc oktanové číslo není jediný parametr paliva. Potřeba kvalitnějšího paliva může plynout z toho, že je to celkově šunt, ne z toho, že má příliš malé oktanové číslo.
aldenson
ok
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pozor na "klišé"! 😉
Jestli vám příjde 216 kW z tohoto PENTASTARu málo, tak "umlčet" by vás měla "mňamková" křivka točivého momentu, kdy přes jeho 90% je k dispozici od 1800 do 6500 otáček! :yes: 😄
PS: A nebo mrkněte na "český vwrchol" škodu Superb V6 3.6 (to je ten motor se "záhadnými" výpadky výkonu, na příčinu se pokud vím stále NEpřišlo..) - kterou mimochodem tahle DALEKO MODERNĚJŠí jednotka "porazí" nejen výkony, ale i v té spotřebě 😉
PLUS k těm "směšným" výkonům - americké motory jsou většinou stavěny ("pojaty") na VÝRAZNĚ větší porce km než naše evropské (oturbené nízk😲bjemové) "legrácky" 😄
PPS: Kultivovanost současných dieslů (tedy stále NE všech) je sice už docela "ok" - ale pokud žijete v představách že velkoobjemový benzín v tomto ohledu stále není DALEKO LEPŠÍ (zcela JINDE), tak... tak doporučuji "někam zaběhnout" a OKAMŽITĚ (si sám) "porovnat"..
..jen pro "představu" - "nový" V6 3.6 od Porsche (Panamera) má výkon 220 kW (tenhle Pentastar nad nímž "ohrnujete nos" 216 kW 😉
aldenson
Krome toho tento motor je ZAKLADNI motorizace v Chargeru, 300c a Challengeru. Skoda, ze pro Themu je to strop. Protoze kdyby se do evropy dovazelo HEMI, tak by se mohla nemecka trojka ve vyssi stredni zacit opravnene obavat... Kecy typu zastarale OHV muze mit jen ten, kdo v tom nejel. Protoze i Cherokee SRT8 vystreli z mista takovy zpusobem, ze X6 lapa po dechu (snad jen krome M verze).

No a ve Wrangleru je pentastar uplna bomba. Uz jen kvuli pomale jizde v terenu kde turbodiesel spise obtezuje kopanci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tím STROPem pro Lancia Thema NAPROSTO SOUHLASím (je to VELKÁ škoda) - zřejmě "odhadli" že by se větší motor v downsizingem "zblblé" a dnes hlavně "náklaďákově" NAFTOVÉ Evropě moc neprodával, ale...
..ale je to ŠKODA 😐
zlysoused
Do Ecropy pro Themu by se spíš hodil pentastar s turbem.
aldenson
Spis hodil kvuli predsudkum nebo kvuli ekonomice vs dynamice? protoze V8 atmo bude VZDYCKY lepsi nez V6 turbo. uz jen kvuli pruznejsim reakcim a ruznym jizdnim rezimum. Navic do 300c, coz je v podstate limuzina podle me turbo nepatri. Ono to s HEMI naaadherne bubla a je to pekelny stroj...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jednoznačně kvůli "předsudkům" (což je VELKÁ škoda - pro Evropany řekla bych 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlasím :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Možná bude časem
_MT_
Dovážet to klidně mohou, ale chci vidět, jak ochotně budou platit pokuty EU. 😄 Proti velkým motorům nic nemám (šestilitrový dvanáctiválec bych za nic nevyměnil... tedy vyměnil, za šestnáctiválec >😒] ), pokud nežijí ve městech, ale realita je taková, že jim prakticky odzvonilo. A vývoj v USA značí, že půjdou stejnou cestou.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a jakou cestou to USA půjde? Co budou montovat to pickupů? šestiválce jo, pak za to zapřáhnou 3 tunový přívěs. Hehehehe......vtipálku. Ty nikdy nebudou mít takový toč. moment a životnost, konzervatní zákazník chce V8.

V8 ještě nevymřely, a hned tak nevymřou, aspon v USA.
_MT_
Viděl jsi plány na dalších 13 let? Pravda, že nakonec o kus ustoupili (člověk se nediví, že tamní automobilky protestovaly), ale od EU se to moc neliší. Hlavní rozdíl jsou mnohem nižší pokuty, ale cíle jsou podobné a pokuty se změnit mohou.
aldenson
Podle me je to globalni trend. ale casem se to zlomi, protoze lidi zjisti, ze nejde nahradit neco nicim... ale to doufam casem pomine...
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo chce HEMI nepůjde pro Lancii že.
Ten si nechá dovézt z USA/CAN originál 300C nebo Chargera, těch už se tu pár prodalo ve verzi 6,4 SRT8. Naposledy Simix červenýho.
aldenson
To sice ano, ale kdyz si vezmeme, ze opravdu dobre vybaveny challenger srt8 stoji v usa 52000USD a tady se nestydi ho diky evropskym danim a slum nabizet za 1,4mega, tak je to fakt ulet. ale i za tu cenu bych to bral....
Avatar - Anonym
Anonym
Ono halvně ten Pentastar dává v Challengeru 305 HP. 3,6 v Passatu dává 300. Takže litrový výkon stejný kao u slovtuného VW.

Superb ani nepočítám, tam je výkon uškrcen, ten na Pentastar nemá ani omylem.
aldenson
Tak zrovna s "nejlepsim koncernem" bych pentastar nesrovnaval. Je to prece zly imperialisticky a anti-eko motor >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, až bude nějaký dehtový 4válec kultivovaný jako V8, přijd, ještě sem takový neviděl. Petiválce to samý a řada šestiválců taky.

Mizerný litrový výkon?
Těch 370-390 HP z 5,7 a 470-500 HP z 6,4 V8 bohatě stačí. Když je někdo fajnšmer a závodník, osadí to komrpresorem a není problém 650 HP, zas na druhou stranu co s tím a kor v USA.

A pidi evropské motory nemají tu spolehlivost a výdrž co staré pocitvé OHV. A nikdy mít nebudou.
aldenson
Souhlas. a to nemluvime o celkovem prubehu vykonu a momentu velkeho V8. A uz VUBEC NE O ZVUKU. Ale to tu malokdo pochopi. Vsichni jsou jen teoretici a malokdo muze opravdu mluvit z praxe. Ja jsem teda taky hlavne teoretik, ale par V8 v ruznych autech uz jsem projel a vim sve...
Avatar - praptak
praptak
Ano, velký točivý moment v omezeném rozsahu otáček a o velkých výkonech vůči objemu se také nedá u naftového pohonu mluvit. A všichni kdo slyší (mají sluch v pořádku) a vnímají, jsou zřejmě blázni.
Avatar - Anonym
Anonym
prakticky se na tom motoru už pracuje - bude to verze 3,2 V6.

Výhledově bude možná ještě 3,0 V6 turbo.

9st. automaty budou taky, ale mají být zas jen pro auta s pohonem předních kol, což zas Liberty jaksi není, takže tam bude nějaká ašibka v článku...
aldenson
Hlavne me zarazi, proc vyvijet tak podobne motory. proc proste neprenastavit ridici jednotku, at dava mene stavy?
Mr.Murphy
emise, sazby pojistného (v Itálii se to fakt řeší....), marketing (u motoru s objemem ke 4L si prostě lidi automaticky budou myslet, že bude žrát 15l.... když ten objem klesne někam k 3, tak už to nebude působit tak "americky"....

A nakonec i tradice.... 3.0 a 3.2 k Alfě patří posledních 20 let a předpokládám, že tyhle motory se vyvíjí mimo jiné i pro ni....
aldenson
Takze vlastne neni jediny rozumny duvod. snad krome zastavby do alfy, ktera ho ma ovsem ulozeny napric. takze by me zajimalo, jak bude kompatibilni s liberty apod...
Mr.Murphy
máš recht, rozumný důvod není.... Fiat se prostě nudí, neví co z prachama, tak vymýšlejí kraviny....
aldenson
tak to asi ne, ze...😁
jen mi prijde divne, ze by meli krome legislativy jiny duvod...
Avatar - Anonym
Anonym
Ne ten motor není pro Alfu, bude pro USA a 3,2 V6 bude mít menší výkon, počítám kolem 240 HP. Bude to náhrada za motor 2,7 V6. bude to základní motor pro social verze.

Naopak 3,0 turbo by mělo mít 300 HP, v biturbu pokud bude i někde kolem 330-340. Tyto motory budou pro Alfu a Maserati.
252kW
Spíš by mě zajímalo jak to dopadne s american V8 OHV (Chevy, Chrysler, Dodge). Jejich objemy (5,7 až 6,2l) by menší snížení snesly i za cenu nižšího výkonu a určitě by jim to prodloužilo život a zvětšilo prodeje. Jako příklad dám Camaro. Nabízí se jen s přetechnizovaným (tzv. moderním) V6 DOHC s přímovstřiky a nebo pak s klasickou V8 OHV 6,2l. Objem na jeden válec je možná až moc velký.

Nemá někdo info jestli nepřímý vstřik benzínu a případně i dvouventil zvládne EU6? Ještěže amíci začali tlačit na CNG (díky jejich nové technologii těžby), protože to těmhle posledním opravdu kvalitním motorům dává šance i do budoucna.
aldenson
Dovud snizeneho zajmu o V8 neni v jeho zastaralosti. ale proto, ze je proste malo eko. Je to sice OHV, ale to je tak posledni odkaz na minulost. jinak uz to ma davno pime vstriky a treba corvette i hydraulicke zdvikatka a variabilni casovani. uz to neni klasicky pushrod jako takovy. A ke snizeni objemu si myslim, ze zrovna u tech vyssich objemu to asi bude vetsi zasah. maji to vsechno v pomeru. asi nebude jednoduche treba jen tak snizit zdvih... to uz by potom nemelo vsechny parametry fcajku.
no a taky je tu ekonomicka stranka... tyhle motory uz delaji douho a cim dele je budou delat v nezmenene nemo malo zmenene podobe (blok, hlavy, klika), tim na tom vice vydelaji...
jupo
Z vlastnej skusenosti mozem potvrdit to co hovori aldenson. Mam GC s motorom V8 5.7 L a je to neskutocny motor. So starou klasikou uz prakticky nema nic spolocne, akurat mozno spotrebu 😉. Variabilne casovanie ventilov, vypinanie valcov pri eko jazde - taketo veci by clovek pri starej V8 len tazko hladal. A ten vyrovnany beh, parada. Kam sa na to hrabu naftaky. Ten motor je prakticky neznicitelny a v pohode urobi okolo miliona km. V aute je ticho a klud, dokonca aj pri sprinte je ten zvuk celkom dobre utlmeny. Z nuly na sto za zhruba 7 sekund nieje na tak velke auto vobec zle. Pri ekonomickej jazde (nemylit si s pomalou),kde sa vyuziva potencial motora a vypinanie valcov sa da v pohode jazdit za 14 l v meste a okolo 11 mimo.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam to samý v 300C. Akorát tam to žere o něo méně a má to lepší zrychlení. A já teda ještě nemam VVT, to měli až 08ky a novější.
252kW
Přímý vstřik zatím V8 OHV nemají a ani bych se nedivil, kdyby ho nikdy nedostaly.
aldenson
Rozhodne mely nektere verze v 60. letech, nez prisly emisni restrikce. Domnivam se, ze dneska maji taky, ale 100% to nevim...
252kW
Camaro, Corvette, Chrysler hemi nemají přímé vstřikování. Ono by to V8 těch osm přímých vstřikovačů+dražší čerpadlo dost prodražilo, takže proto jsem se ptal jestli zvládnou EU6 i bez těhle kurvítek a jen s dvěma ventily na válec.
aldenson
Tak na to odpovedet neumim. ale zajima me, kam to povede... EU8 uz bude kladivo na diesely a EU11 neprojdou ani elektromobily? Takze nakonec budememit auta jako i flinstonu?
Jaky je smysl toho vseho a kde je nejaky rozumny balanc? navic nechapu, proc se porad resi CO2, kdyz siesely maji pevne castice a NOx, o kterych se propaganda moc nezminuje...
Avatar - Anonym
Anonym
V8 budou nadále. GM investuje do výroby smallblocků - nedávno vyrobili 100 000 000 tý.

Chrysler má stále HEMI, nová 6,4 dostala vypínání válců a má lepší výkon. Výhledově možná dostanou 5,7 i 6,4 Multiair. VVT už to má od roku 2008. Euro 5 to plní v pohodě, určitě zvládnou plnit i Euro 6.
blowiik
No zrovna minulý týden jsem měl to štěstí 4 dny projezdit s 3,6 Pentastárem a motor je to vážně dobrý :yes: , zbytek auta se mi až tak nelíbil
PKSPKS
Momentalne mam ten motor v svojom aute a je to jednoducho parada. Na volnobehu toci okolo 520 otacok, plynuly skoro nepocutelny chod. Pri ustalenej jazde 100km/h toci tak 1200 otacok. Nad 4000 otacok ma brutalny zatah a nadherny zvuk. Ako sa vyjadril moj syn, to ma zvuk ako Porsche Boxter... Spotreba pri ustalenej 100km/h okolo 6-7l/100km, pri 120km/h okolo 7-8l/100km. Na dvojtonove aute velmi slusne. Vie moje auto rozhybat z 0 na 100km/h okolo 8s. Jedine co nema rad je jazda v meste stylom brzda/plyn, to sa spotreba splha k 15l/100km. Ale pri cene benzinu v US okolo 0,90 eurocentu/l to riesit velmi nemusim.
aldenson
Blahopreju...
Ja jsem mel tu cest se starsim Wranglerem Rubicon na vetsich kolech a s upravenym podvozkem a hlavne jeste se starym Chrysler 4.0 R6 slant engine a to byl hodne dobry stroj. Pruchodnost terenem ma lepsi snad jen nejaka specialozovana bugina a potom pasove vozidla, protoze to melo asi metr vysoke kola a samozrejme uzaviratelne diferencialy. a motor tahal pekne linearne. zadny sportak ani divoch, ale pekne davkovatelny vykon uz od volnobehu. Cili zase podle me lepsi nez nejake crdi. navic pokud si nekdo kupuje opravdovy off road, coz rubicon urcite je, tak nemuze cekat, ze mu to bude jezdit za 5/100, ze....

...cimz jsem chtel rict, ze ten pentastar, tam musi sedet jako "* na hrnec" >😁