Novinky
prakticky se na tom motoru už pracuje - bude to verze 3,2 V6.
Výhledově bude možná ještě 3,0 V6 turbo.
9st. automaty budou taky, ale mají být zas jen pro auta s pohonem předních kol, což zas Liberty jaksi není, takže tam bude nějaká ašibka v článku...
Výhledově bude možná ještě 3,0 V6 turbo.
9st. automaty budou taky, ale mají být zas jen pro auta s pohonem předních kol, což zas Liberty jaksi není, takže tam bude nějaká ašibka v článku...
Hlavne me zarazi, proc vyvijet tak podobne motory. proc proste neprenastavit ridici jednotku, at dava mene stavy?
emise, sazby pojistného (v Itálii se to fakt řeší....), marketing (u motoru s objemem ke 4L si prostě lidi automaticky budou myslet, že bude žrát 15l.... když ten objem klesne někam k 3, tak už to nebude působit tak "americky"....
A nakonec i tradice.... 3.0 a 3.2 k Alfě patří posledních 20 let a předpokládám, že tyhle motory se vyvíjí mimo jiné i pro ni....
A nakonec i tradice.... 3.0 a 3.2 k Alfě patří posledních 20 let a předpokládám, že tyhle motory se vyvíjí mimo jiné i pro ni....
Takze vlastne neni jediny rozumny duvod. snad krome zastavby do alfy, ktera ho ma ovsem ulozeny napric. takze by me zajimalo, jak bude kompatibilni s liberty apod...
Spíš by mě zajímalo jak to dopadne s american V8 OHV (Chevy, Chrysler, Dodge). Jejich objemy (5,7 až 6,2l) by menší snížení snesly i za cenu nižšího výkonu a určitě by jim to prodloužilo život a zvětšilo prodeje. Jako příklad dám Camaro. Nabízí se jen s přetechnizovaným (tzv. moderním) V6 DOHC s přímovstřiky a nebo pak s klasickou V8 OHV 6,2l. Objem na jeden válec je možná až moc velký.
Nemá někdo info jestli nepřímý vstřik benzínu a případně i dvouventil zvládne EU6? Ještěže amíci začali tlačit na CNG (díky jejich nové technologii těžby), protože to těmhle posledním opravdu kvalitním motorům dává šance i do budoucna.
Nemá někdo info jestli nepřímý vstřik benzínu a případně i dvouventil zvládne EU6? Ještěže amíci začali tlačit na CNG (díky jejich nové technologii těžby), protože to těmhle posledním opravdu kvalitním motorům dává šance i do budoucna.
Dovud snizeneho zajmu o V8 neni v jeho zastaralosti. ale proto, ze je proste malo eko. Je to sice OHV, ale to je tak posledni odkaz na minulost. jinak uz to ma davno pime vstriky a treba corvette i hydraulicke zdvikatka a variabilni casovani. uz to neni klasicky pushrod jako takovy. A ke snizeni objemu si myslim, ze zrovna u tech vyssich objemu to asi bude vetsi zasah. maji to vsechno v pomeru. asi nebude jednoduche treba jen tak snizit zdvih... to uz by potom nemelo vsechny parametry fcajku.
no a taky je tu ekonomicka stranka... tyhle motory uz delaji douho a cim dele je budou delat v nezmenene nemo malo zmenene podobe (blok, hlavy, klika), tim na tom vice vydelaji...
no a taky je tu ekonomicka stranka... tyhle motory uz delaji douho a cim dele je budou delat v nezmenene nemo malo zmenene podobe (blok, hlavy, klika), tim na tom vice vydelaji...
Z vlastnej skusenosti mozem potvrdit to co hovori aldenson. Mam GC s motorom V8 5.7 L a je to neskutocny motor. So starou klasikou uz prakticky nema nic spolocne, akurat mozno spotrebu 😉. Variabilne casovanie ventilov, vypinanie valcov pri eko jazde - taketo veci by clovek pri starej V8 len tazko hladal. A ten vyrovnany beh, parada. Kam sa na to hrabu naftaky. Ten motor je prakticky neznicitelny a v pohode urobi okolo miliona km. V aute je ticho a klud, dokonca aj pri sprinte je ten zvuk celkom dobre utlmeny. Z nuly na sto za zhruba 7 sekund nieje na tak velke auto vobec zle. Pri ekonomickej jazde (nemylit si s pomalou),kde sa vyuziva potencial motora a vypinanie valcov sa da v pohode jazdit za 14 l v meste a okolo 11 mimo.
Přímý vstřik zatím V8 OHV nemají a ani bych se nedivil, kdyby ho nikdy nedostaly.
Rozhodne mely nektere verze v 60. letech, nez prisly emisni restrikce. Domnivam se, ze dneska maji taky, ale 100% to nevim...
Camaro, Corvette, Chrysler hemi nemají přímé vstřikování. Ono by to V8 těch osm přímých vstřikovačů+dražší čerpadlo dost prodražilo, takže proto jsem se ptal jestli zvládnou EU6 i bez těhle kurvítek a jen s dvěma ventily na válec.
Tak na to odpovedet neumim. ale zajima me, kam to povede... EU8 uz bude kladivo na diesely a EU11 neprojdou ani elektromobily? Takze nakonec budememit auta jako i flinstonu?
Jaky je smysl toho vseho a kde je nejaky rozumny balanc? navic nechapu, proc se porad resi CO2, kdyz siesely maji pevne castice a NOx, o kterych se propaganda moc nezminuje...
Jaky je smysl toho vseho a kde je nejaky rozumny balanc? navic nechapu, proc se porad resi CO2, kdyz siesely maji pevne castice a NOx, o kterych se propaganda moc nezminuje...
No zrovna minulý týden jsem měl to štěstí 4 dny projezdit s 3,6 Pentastárem a motor je to vážně dobrý :yes: , zbytek auta se mi až tak nelíbil
Momentalne mam ten motor v svojom aute a je to jednoducho parada. Na volnobehu toci okolo 520 otacok, plynuly skoro nepocutelny chod. Pri ustalenej jazde 100km/h toci tak 1200 otacok. Nad 4000 otacok ma brutalny zatah a nadherny zvuk. Ako sa vyjadril moj syn, to ma zvuk ako Porsche Boxter... Spotreba pri ustalenej 100km/h okolo 6-7l/100km, pri 120km/h okolo 7-8l/100km. Na dvojtonove aute velmi slusne. Vie moje auto rozhybat z 0 na 100km/h okolo 8s. Jedine co nema rad je jazda v meste stylom brzda/plyn, to sa spotreba splha k 15l/100km. Ale pri cene benzinu v US okolo 0,90 eurocentu/l to riesit velmi nemusim.
Blahopreju...
Ja jsem mel tu cest se starsim Wranglerem Rubicon na vetsich kolech a s upravenym podvozkem a hlavne jeste se starym Chrysler 4.0 R6 slant engine a to byl hodne dobry stroj. Pruchodnost terenem ma lepsi snad jen nejaka specialozovana bugina a potom pasove vozidla, protoze to melo asi metr vysoke kola a samozrejme uzaviratelne diferencialy. a motor tahal pekne linearne. zadny sportak ani divoch, ale pekne davkovatelny vykon uz od volnobehu. Cili zase podle me lepsi nez nejake crdi. navic pokud si nekdo kupuje opravdovy off road, coz rubicon urcite je, tak nemuze cekat, ze mu to bude jezdit za 5/100, ze....
...cimz jsem chtel rict, ze ten pentastar, tam musi sedet jako "* na hrnec" >😁
Ja jsem mel tu cest se starsim Wranglerem Rubicon na vetsich kolech a s upravenym podvozkem a hlavne jeste se starym Chrysler 4.0 R6 slant engine a to byl hodne dobry stroj. Pruchodnost terenem ma lepsi snad jen nejaka specialozovana bugina a potom pasove vozidla, protoze to melo asi metr vysoke kola a samozrejme uzaviratelne diferencialy. a motor tahal pekne linearne. zadny sportak ani divoch, ale pekne davkovatelny vykon uz od volnobehu. Cili zase podle me lepsi nez nejake crdi. navic pokud si nekdo kupuje opravdovy off road, coz rubicon urcite je, tak nemuze cekat, ze mu to bude jezdit za 5/100, ze....
...cimz jsem chtel rict, ze ten pentastar, tam musi sedet jako "* na hrnec" >😁
Americké pojetí "malý/menší" motor = Pentastar V6 3.2 je :yes: 😄 :yes:
a k tomu usporenemu benzinu.. Kolik se ho v evrope spotrebuje na testovani tech oturbenych vetracku pri jejich vyvoji?
A taky je nutno dodat, ze puvodne byly v USA vyssi objemy, aby umoznily spalovat mene kvalitni benzin. Takze jejicjh palivo je levnejsi i proto, ze je men ucinne, proto ty motory i vice papaji. Maji tam 87, 89 a 91 oktanu. Kdyz nepocitam specialni a malo rozsirene 100 oktany. Takze kdyz se do toho motoru nalije evropskych 95 nebo 98, ma to lepsi parametry a mensi spotrebu.
Ted muzeme srovnavat.
ad benzín - tenhle motůrek "umí" dokonce i E85 😉
a k te poptavce.. V USA je MNOHEM vetsi vyber aut, nez tady...vcetne tech evropskych, ktere sou tam levnejsi, nez tady. a casto jsou nabizene v plnych vybavach a treba i s prvky, ktere se v evrope nenabizeji. Americani se hodne zajimaji o evropske limuziny a sportaky, protoze je to pro ne exoticke. naopak SUV maji radeji svoje.
Prikla😜 Muj kamarad, u ktereho jsem byl v lete 2010 na navsteve v Nevade mel nasledujici vuz😒br /> -VW Jetta kombi
-2.0 TDICR 125KW
-Vse v kuzi
-dotykova navigace se satelitnim radiem na 3 roky zdarma
-auto 2zonova klima
-vse v elektrice snad krome polohovani sedadel(tim si nejsem jisty)
-17ky elektrony (mozna to byly 18, to taky nevim)
Toto cele za 26.000USD
Tvrdi, ze chtel neco, co tam nikdo nema diesel proto, ze v benzinu se to tam dovazi s VR5 a to nechtel. Ted uz diesel asi chtit nebude protoze to neni plynule a rikal, ze pristi auto bude s V6 nebo V8. Uvidime.
Muj poznatek je, ze tak SKVELE odhlucneny diesel jsem jeste nezazil. Pripadal mi kultivovanejsi nez V6 od VW. Je videt, ze evropske znacky se musi snazit, aby v USA mely ksefty. Snad jen krome MB C63AMG, ktery je v USA povazovany za Evropsky muscle #1...
PS: Na USA dost NEzvyklá volba vozu (motoru), řekla bych - a že příští vůz plánuje V8 nebo alespoň V6 naprosto a PLNĚ chápu (mně dvoulitr příjde "málo" i v Evropě.. 😄
Lepsi srovnani jsem si nemohl prat. 2 podobne motorizace v podobne velkych autech. A to podotykam v ramci jednoho koncernu pro 2 ruzne trhy a obe auta s preblizne stejnym rokem vyroby.
V TOMHLE JE TEN ZAKOPANY PES...
Satelitni radio je podle me dost dobra vec i v evrope, pokud clovek nema vlastni mp3 databanku. protoze kvalita prijmu se s normalnim fm vysilanim neda srovnat...
Co se rádia týče... když už vyhodím nekřesťanské peníze za solidní audio systém, tak se také postarám o dobrý zdroj hudby. 😉
PS: Předtím než se začnete zmiňovat o "úpravách" mrkněte na "originál" americkou cenovku danného produktu + na celkem ZÁSADNĚ JINÉ profily jejich silnich/dálnic.. 😄
PPS: Ale tady byla řeč o motoru - a tenhle konkrétní evropské konkurenty (typu vw škoda SUPerb 3.6 "smete" a může se měřit i s evropským TOP této objemové kategorie V6 3.6 od Porsche - a to NENí zrovna málo, to je dokonce na :yes: 😄
US auta mam rad, protoze si na nic nehrajou, netvari se, ze sou dokonale a na technickem vrcholu, ale maji proste svoji eleganci. nekdy ladnou, nekdy hrubou aneotesanou, ale je to proste ONO. A navic za sve penize dostanete kus poctiveho auta.
😉toto je k sekci mid-size, full-size, limo, suv, truck
To 4x4 u Ferrari je naštěstí jen "trochu" (a mělo to být "rýpnutí" do jedné vesnice nedaleko, kde vyrábějí traktory + nějaké ty supersporty.. 😄
Ferrari je tradicím VĚRNO a tam diesel NEhrozí (ale je možné že nějaký diesel třeba bude v SUV od Lamborghini a Bentley - neb budou na "tuctovwé" platformě audi Q7 ;-\
PS: To evropské "opovrhování" americkými auty/motory je občas až "směšné" - dle mne Evropa docela "zabloudila" a NEvidím to pro ní VŮBEC "dobře" 😐
Tudiz, pokud pouziju tvoje slova, benzin v USA a Kanade je kvalitnejsi nez ten v EU.
myslim, ze to nebude uplne tak, jak pises...
hy v minulosti meli v usa urcite mene kvalitni benzin, aby ho vyrobili vice a levneji a kompenzovali to vetsimi motory..
Normalni americke sportovni vozy jako Viper apod, tankuji stejny benzin jako ostatni auta.
1.Evropske supersporty jako Ferrari, lambo, porshe... musi tankovat vice aktanu, proto se v usa bud predelaji na ukor ztraty vykonu a nebo musi jezdit prave k tem specializovanym benzinkam...
prcemz v evrope by si tyto vozy vystacily i s 98kou.
A taky rikam, ze US auta maji v evrope na 95ku nebo dokonce na 98ku meritelne mensi spotrebu.
z toho vseho usuzuju, ze US benzin je mene efektivni a zrejme i mene kvalitni.
Pokud evropskym supersportum staci 98 oktanu, potom ani v USA nemaji problemy. 93 se da sehnat jiz na kazde treti benzince. 93 (neboli "Preminum" jinde "Super unleaded") je ekvivalent evropske 98.
Takovy Viper ma okolo 600 koni a dle technickych udaju tankuje US 91, tudiz EU 95. Nemyslim, ze ma mensi vykon nez evropske supersporty. Spis to vidim jako minus evropskych vyrobcu, kteri nedokazi vyrobit motor, ktery bez problemu a bez ztraty vykonu spali normalni palivo. Navic podle vseho usuzuji, ze se do nich nesmi lit ani BP102.
Ano, viper ma sice 600koni, ale taky z 8,5litru. ale tim he nechci zhazovat. je to skvele auto jen jina filozofie. ale on tech 600k dostane i z mene kvalitniho benzinu...v tom s tebou souhlasim, ze evropske motory sou zhyckane..
Ale tvrdim, ze se evropske auta musi na americky benzin vesmes upravovat, aby mohly dosahovat stejnych vykonu. a nebo jezdit na specialni benzinky na 100oktanovy benzin. a oznaceni 93 jsem tam nikde nevidel. ale treba existuje...
Chrysler, corvette, camara, jeepy, dodge, cadillacy.
Mam na to jak evropské manuály, tak americké. Takže lze jednoduše porovnat.
Jestli vám příjde 216 kW z tohoto PENTASTARu málo, tak "umlčet" by vás měla "mňamková" křivka točivého momentu, kdy přes jeho 90% je k dispozici od 1800 do 6500 otáček! :yes: 😄
PS: A nebo mrkněte na "český vwrchol" škodu Superb V6 3.6 (to je ten motor se "záhadnými" výpadky výkonu, na příčinu se pokud vím stále NEpřišlo..) - kterou mimochodem tahle DALEKO MODERNĚJŠí jednotka "porazí" nejen výkony, ale i v té spotřebě 😉
PLUS k těm "směšným" výkonům - americké motory jsou většinou stavěny ("pojaty") na VÝRAZNĚ větší porce km než naše evropské (oturbené nízk😲bjemové) "legrácky" 😄
PPS: Kultivovanost současných dieslů (tedy stále NE všech) je sice už docela "ok" - ale pokud žijete v představách že velkoobjemový benzín v tomto ohledu stále není DALEKO LEPŠÍ (zcela JINDE), tak... tak doporučuji "někam zaběhnout" a OKAMŽITĚ (si sám) "porovnat"..
..jen pro "představu" - "nový" V6 3.6 od Porsche (Panamera) má výkon 220 kW (tenhle Pentastar nad nímž "ohrnujete nos" 216 kW 😉
No a ve Wrangleru je pentastar uplna bomba. Uz jen kvuli pomale jizde v terenu kde turbodiesel spise obtezuje kopanci.
..ale je to ŠKODA 😐
V8 ještě nevymřely, a hned tak nevymřou, aspon v USA.
Ten si nechá dovézt z USA/CAN originál 300C nebo Chargera, těch už se tu pár prodalo ve verzi 6,4 SRT8. Naposledy Simix červenýho.
Superb ani nepočítám, tam je výkon uškrcen, ten na Pentastar nemá ani omylem.
Mizerný litrový výkon?
Těch 370-390 HP z 5,7 a 470-500 HP z 6,4 V8 bohatě stačí. Když je někdo fajnšmer a závodník, osadí to komrpresorem a není problém 650 HP, zas na druhou stranu co s tím a kor v USA.
A pidi evropské motory nemají tu spolehlivost a výdrž co staré pocitvé OHV. A nikdy mít nebudou.