Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW má v USA problémy s udávanou spotřebou

Že reálná spotřeba se od té, kterou udává výrobce, mnohdy značně liší, víme všichni. Ale BMW má v současné době problémy s tím, že jeho čísla jsou jiná než měření organizace EPA.
Zpět na článek
21. 3. 2012 16:37
22. 3. 2012 08:56
21. 3. 2012 19:25
21. 3. 2012 22:19
22. 3. 2012 07:01
22. 3. 2012 07:35
22. 3. 2012 11:07
22. 3. 2012 18:49
Avatar - 3_diamanty
21. 3. 2012 16:20
padla kosa na kamen
to su tie smiesne spotreby udavane vyrobcami, real je vzdy o liter dva vyssi a pri vacsom aute aj viac :yes:

je uplne naivne si mysliet ze s BMW 3 budem jazdit s benzinom 328i-ckou za nejakych 7 litrov, je jasne ze pod 10 bude problem jazdit :yes: ved fabka zere skoro 7 litov htp-cko tak nemoze BMW zrat tiez 7 to je jasne :yes:
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2012 17:26
Re: padla kosa na kamen
"K oficiálnímu testu se chystá i nová 328i se šestistupňovým manuálem. Očekává se, že na dálnici spálí 10,2 a ve městě 6,9 l benzinu na stokilometrovou vzdálenost" Napisat, ze 328i spali v meste 6,9 l benzinu, tak to naozaj hodne drzosti bavorskeho sedlaka!
21. 3. 2012 18:31
Re: padla kosa na kamen
Chtělo by to trochu zapřemýšlet, prostě se redaktor upsal a přehodil tyto dvě hodnoty.

Jinak k topperovi, nechápu proč by nemohlo jet BMW za 7 na sto, měl jsem ´95 320i a dlouhodobou jsem měl kolem 8l/100km. S Mitsu. Coltem 1.3 (70kW) jezdím dlouhodobě (cca posledních 20K km - převážně město) za 5,7 a to za běžných podmínek a ne úplně defenzivní jízdu. Vyloženě eko jízda s Coltem byla 3,9 po okreskách, takže při jejich laboratorních měřeních za ideálních podmínek je možné dosáhnout těchto spotřeb
22. 3. 2012 20:22
Re: padla kosa na kamen
Je zaujimave, kolko soferov furt poraza fiktivne papierove hodnoty o spotrebe. Uff, jazdit po meste na benzine za 5,7 a dalsie tvoje bajky, tak to si nechaj pre tych, co este nesedeli za volantom!
21. 3. 2012 16:37
Heh
Výrobci by měli udávat reálnější data, občas se nad těmi údaji o spotřebě musím pousmát. Pokud to dělají podle nějaké metodiky (jakože asi ano), pak to chce změnit metodiku a přiblížit ji reálnému provozu..
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2012 08:56
Re: Heh
Jo, hochu, u nás v Evropě si můžou psát co chtějí. Ale v USA je nedodržení v praxi důvodem k žalobě. Holt jiný kraj - jiný nemrav.
21. 3. 2012 17:46
Prohozena cisla ?
"Očekává se, že na dálnici spálí 10,2 a ve městě 6,9 l benzinu..." To bych spis cekal obracene ;-)
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2012 07:42
Re: Prohozena cisla ?
Omlouvám se, čísla jsem z nepozornosti prohodil, už jsem to opravil.
21. 3. 2012 18:11
Sbalit vlákno
0
Reagovat
Downsizingová bublina
Vypadá to, že bublina konečně splaskla. Ano, nejsou to nijak dramatické rozdíly, ale i tak je vidět, že nahrazování výkonných atmosférických motorů těmi měnšími přeplňovanými se nezdá zas takový skvělý nápad. Schválně by mě zajímalo, jak by vypadala spotřeba starého dobrého atmo šestiválce s tím novým automatem. Hádám, že takový rozdíl by to zas nebyl (nemluvě o mnohem menší spotřebě při vysokém zatížení).
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2012 19:08
Re: Downsizingová bublina
Osobne mám na IS 250 - 6 valec 2,5l, 208k dlhodobú cca. 8 litrov. Neverím, že s menším turbobenzínom by som mal výrazne nižšiu spotrebu pri tom istom výkone.
Celé je to klasický nezmysel politikov, kedy niečo akože vyriešia na papieri a v reále je situácia opačná.
21. 3. 2012 19:44
Re: Downsizingová bublina
On funguje i nefunguje. Rozhodně nahrazovat šestiválce není nejšťastnější. Jen mi přijde, že někteří přispěvatelé nepochopili význam toho článku - BMW změřilo podle metodiky EPA a dostalo úplně jiná čísla než samotná EPA při kontrole.
21. 3. 2012 20:00
Re: Downsizingová bublina
Já nejsem úplným odpůrcem downsizingu, vývoj u atmo čtyř a méně válců v běžných autech už stagnoval dlouhou dobu, takže použití přeplňování bylo zcela logické a asi i správné. Nicméně nahrazování objemnějších atmosférických motorů je ve výsledku kontraproduktivní. Ano, při nižší námaze vykazují také nižší spotřebu, ta ale diametrálně roste s využíváním výkonu (od toho taky podobné motory jsou).
Co se týče článku, ani bych se nedivil, pokud by si u BMW metodiku, nebo výsledky, trošku upravili, však kouzlo co nejnižší spotřeby je dnes všemocné.
21. 3. 2012 21:23
Re: Downsizingová bublina
Rekl bych, ze si pletete pojem namaha (zrejme vykon) a otacky. Pro uspornou jizdu s turbomotorem je potreba vyuzivat toho, ze stejneho vykonu jako atmo dosahuje v nizsich otackach.
21. 3. 2012 22:17
Re: Downsizingová bublina
Ten konec snad nemůžeš myslet vážně, ne? Ta norma je stejně závazná jako tady u nás. Pokud nedodržíš metodiku měření, tak si akorát zahráváš s pokutami a žalobami.
Avatar - niko78
21. 3. 2012 19:25
zla metodika
problem neni v automobilke ale v metodike merania ktora prisla z Bruselu a automobilky sa snazia stoj co stoj ju dodrzat... udavana spotreba nema nic spolocne s realnou lebo ako hovorim cele to meranie automobilky je zle ale nie jej vinou... oni sa proste snazia dodrzat pravidla aj ked su nastavene uplne zle...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eXp10it
21. 3. 2012 20:32
Re: zla metodika
Na druhou stranu jak jinak mezi sebou poměřovat auta než dle takové unifikované metodiky. Nicméně jsem měl za to že zrovna při dálniční jízdě je největší problém spotřeby odpor vzduchu, který v laboratoři asi těžko nasimulují ventilátorem (o:
Avatar - niko78
21. 3. 2012 21:27
Re: zla metodika
je tam omnoho inych faktorov a nie len odpor vzduchu... vonkajsia tep. tj. zima,leto, ide klimatizacia? vyhrievanie sedadiel a kopu inych "blbosti"... keby si poznal tu metodiku tak zistis ze je uplne postavena na hlavu myslim tu normu v europe...
22. 3. 2012 10:26
Re: zla metodika
No, ta metodika neni nejstastnejsi (nepocita napr. s hybridy), ale kdysi blba nebyla. Jde o to, ze vyrobci nasli zpusob, jak ji obejit (ono kdyby tu nebyly ty pokuty za CO2, dnesni automobilovy svet by vypadal trochu jinak, nikdo by vyrobce netlacil k tak enormnimu snizovani papirove spotreby - samozrejme by se o ni snazili, v reklame se kazde mensi cisilko hodi, ale asi by to nebylo az tak agresivni). Kdyby ses podival na udavanou a realnou spotrebu aut v roce 1997, kdy se norma zavadela, tak bys zjistil, ze si tato cisla vicemene odpovidala (benzin +3%, turbobenzin +7%, diesel -3%, turbodiesel +1%, turbodiesel s primym vstrikovanim +10%). Dneska pomoci ruznych veci jako je start-stop system, ale treba i pomoci norem EURO se rozdil mezi udavanou a realnou zvysuje. Takze realna spotreba se proti udavanym ve vsech kategoriich motoru v roce 2012 lisi o cca 20-30%.
21. 3. 2012 22:19
Re: zla metodika
Metodiku EPA detailně neznám, ale v evropské normě se odpory určí při jízdě a simulují se pak v laboratoři. Větrák je tam kvůli chlazení a sání.
Avatar - KANKUNEN
22. 3. 2012 07:01
Spritmotor
Průměrná spotřeba auta se udává na Spritmotor a norma spotřeby by měla pasovat na skutečné ježdění. Trochu to znevýhodňuje diesly, protože těm se šlape na krk více, protože podvědomě víš, že se ta spotřeba nezvedne o moc.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
22. 3. 2012 07:35
Re: Spritmotor
Jmenuje se to spritmoNItor. ;-)
22. 3. 2012 11:07
Re: Spritmotor
OK, tak mozeme hovorit, ze benziny su znevyhodnene, lebo sa kupuju na kratke trasy a do mesta, kde je vysoka spotreba so studenym motorom.
22. 3. 2012 08:03
posledni srovnani BMW a Audi
...v posledním testu Autotipi (tusim ze provedene Autobildem) bylo srovnani BMW 3 a AUDI A4..BMW 2,0turbo s 245 koniky a Audi s 210 koniky.
Spotreba dle jejich testu....7,3l/100km....u obou....tak nevím....nezdá se mě to u tak výkoných aut reálné.....když v jiných testech podobné motory žerou cca kolem 9ti l/100km...pokud opravdu při běžné jízdě by to takovou spotřebu mělo....tak je to malej zazrak >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - R32
22. 3. 2012 08:45
Re: posledni srovnani BMW a Audi
Myslím, že novinári pri testoch (ak ten test nieje zameraný práve na spotrebu) spotrebu nemerajú a neriešia. Veď nakoniec by bolo aj tak kopec argumentov prečo ju majú vyššiu: surovosť motora, zima, jazdy po meste prípadne agresívna jazda a neviem čo ešte....
Skrátka na záver testu napíšu, že sa odchýlili od udávanej spotreby o (vycucám si z palca >:-[] ) 0,3 čo je skvelé, prípadne ak ide o neobľúbenú značku tak aj viac, veď kto to kedy dokáže akú mali reálne spotrebu... ;-\
22. 3. 2012 09:54
Re: posledni srovnani BMW a Audi
nu prave, ze spotrebu porovnavali..pac se podivovali nad tim, ze oba motory maji shodnou spotrebu...ale zminili jen na testovacim okruhu...pod tim si muzeme predstavit co chceme... :-) ja mam psanou 7,7 a kdyz jezdim dle predpisu..tak jedu za 8 a vic....a kdyz tomu davam, coz je muj bezny styl jizdy..tak prumer je 9 :-) ..zminuju to prave proto, ze se jedna o podobne motory..... Byt 8smistupnova prevodovka dela hodne.....pozoruju to na dalnici...tam by srazila o litr dva spotrebu.
22. 3. 2012 11:13
Re: posledni srovnani BMW a Audi
Pozri sa, vyrobca nema sancu zistit, aku budes mat spotrebu ty. Ten len zmeria, aku ma auto spotrebu pri 50kmh 90kmh a 120kmh a pripadne urobi priemer.
Majitel potom moze mat spotrebu nizsiu, alebo vyssiu, je to uz iba na nom :-!
22. 3. 2012 13:46
Re: posledni srovnani BMW a Audi
No mě to neříkej , já to vím :-) Jen mě jde o ten jejich test....zdali opravdu při bežném stylu jízdy..jde jezdit s BMW 245konikama v benzinu , za takovou a takovou hodnotu :-) vem si testy superbu passatu...atd..vsechny ty 2,0TSi a spol jezdi cca kolem 9ti...a nejdnou mas 7...a jeste vic koni :-)
Avatar - R32
22. 3. 2012 13:46
Re: posledni srovnani BMW a Audi
Navrhujem aby výrobcovia udávali spotrebu tak, že by napísali napr. : spotreba OD 5,7 na 100km... Tak by sa nemohol nikto sťažovať nebodaj (v USA) ich za to dávať na súd. Ideálny príklad sú motory TSI kde sa s veľkým sebazaprením skutočne dá jazdiť za papierové hodnoty no chce to veľmi ľahkú nohu, prázdne auto, vypnuté spotrebiče... no reálne ak na to človek ešte poriadne šliapne tak nieje problém mať dvojnásobok. ;-\
Avatar - iudex
22. 3. 2012 09:33
Schytal to ten nepravý
Mám taký pocit, že tentokrát si to odskákal ten nepravý. Aj keď je pravda, že každý výrobca len využíva medzery a nelogickosť merania podľa metodiky EU, BMW objektívne má fascinujúco nízke spotreby v pomere k tomu, aké výkonné ich motory sú a sú výrobcovia, ktorí majú oveľa vyššie spotreby pri porovnateľných či slabších parametroch. Ak teda nemá aj 245 koňový turbobenzín priemerku 6,5 (čo je fakt mimo reality), ale 7,1, je to úplne špičková hodnota. Moje auto s nižším výkonom ako 328i má ofiko 6,8 na sto a až z poslednou nádržou som sa k tejto cifre dostal (6,84, doteraz to bolo vždy cez 7). A stále si myslím, že je to super hodnota, keď auto strednej triedy s výkonom, ktorý ešte nedávno oprávňoval na nejaký športový prívlastok typu ST či GT, jazdí za 7 litrov. BMW :yes:
Rozbalit vlákno
3
22. 3. 2012 10:00
Re: Schytal to ten nepravý
a scim to jezdis? a pri jakem stylu? ....blbe je ..ze oficilani metodika nepocita s dennim svicenim..se zaplou klimou...s radiem..s navigaci..a.td....tak ze i za to musi clovek sundat nejake to deci az litr dolu.
Avatar - iudex
22. 3. 2012 10:12
Re: Schytal to ten nepravý
Máš to v SZ.
22. 3. 2012 13:43
Re: Schytal to ten nepravý
a už >:D nějak mě zastihla práce :-)
22. 3. 2012 11:13
Vzhledem k tamější ceně benzínu můžu napsat jen jedno..
Who the hell cares?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
22. 3. 2012 11:28
Re: Vzhledem k tamější ceně benzínu můžu napsat jen jedno..
The customers do. Asi nesleduješ moc politiku v USA, ale práve vysoké ceny benzínu zrážajú popularitu B. Obamu a aj on to považuje za problém.
22. 3. 2012 12:11
Re: Vzhledem k tamější ceně benzínu můžu napsat jen jedno..
To máš pravdu, naštěstí nemám čas ani na sledování místní politiky, natož té zahraniční. A pokud Amíkům vadí jejich "vysoké" ceny benzínu a hodnoty spotřeby udáváné výrobci, doporučuju návštěvu EU, to je rychle vyléčí.
Avatar - Guttalax
22. 3. 2012 18:49
To je prd
;-) Kia ulítává až o jeden a půl, litru. To jsou asiíjští fafáči :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0