Verim, ze zakladni draft se udelal v programu papir-tuzka, eventuelne v rozsirene verzi nacrtnik-uhel/rudka a potom to editovali bud v prostredi Rysovaci platno nebo Vykres a jednotlive layery nanaseli pomoci pluginu Barevne tuse, Tempery...
Zaverecne robne detaily poupravili retusovacimi algorytmy Namaceci pero-Barevne inkousty apod...
Na vtedajšiu dobu Škoda 1000 MB bola podľa mňa auto na špičkovej európskej úrovni, určite minimálne podľa dizajnu. Frantíci so svojími škaredými kačiatkmi, renaultami CV4 mohli len závidieť. Táto embéčka mi veľmi pripomína VW 1600.
Potom to už išlo so škodovkami len dolu kopcom, a to hodne veľkým šupom.
Ono to mělo i něco do sebe. Vzpomínám, jak jsme na tahle zahraniční auta hleděli jako kluci až s posvátnou úctnou. Také jsme často přiběhli k okénku řidiče a dívali se do kolika kilometrů za hodinu má vyznačený tachometr. Když se tam objevila číslovka 220, byli jsme z toho doslova u vytržení:-)
Takový Renault, o BMW už ani nemluvě, to bylo panečku auto...
Pěkné na tom bylo, že to byl čas dětství a i takový Rapid vypadal dnešními slovy cool, ale dobře, že je tohle všechno pryč.
Pamatuji, jak jsem např. nechápali, proč má škodovka tak slabé motory a nebo proč dělá pouze kulatá světla, když se objevily první hranatá, dívali jsme se na ně až s obdivem:-)
V obchodech byl mizerný výběr snad s výjimkou potravin (ty byly snad lešpí než dnes, když nepočítám nabídku exotického ovoce) a také hračkářství byla dobře vybavená.
Před 14 dny jsem kupoval auto. Ta radost pro chlapa je nepopsatelná >:D Ale když jsem se chtěl v katalozích dočíst o průběhu kroutícího momentu motorů, měl jsem smolíka. Jediný, kdo to má je Renault :no:
Dneska takove podrobne informace uplne chybi. Vsude jen udaje, jak to dynamicky jezdi a vlastne vubec nic nezere a taky jeste chrani prirodu. Je to uplne postavene na hlavu. a navic prumerny clovek dneska pomalu ani nevi, jak funguje motor a uz vubec nevi, jak je jeho auto poskladane. to se pak jezdi do servisu pomalu i s vymenou naplne do ostrikovacu...
Mrkněte sem, jsou tu naskenované snad všechny plakáty, brožury a katalogy amerických aut od roku 1920 do současnosti. Okolo šedesátých let fakt nádhera, materiál na dlouhé zimní večery. :-)
mne sa viac paci stara cabrio felicia :yes:
[odkaz]
inak to bola neskutocna doba za cias embecky - auto 4,2 metra dlhe a razvor 2400mm to ma dnes uz citigo vacsi razvor a je 70cm kratsie, ale pacili sa mi tie male dlhe auta :yes: vyvolali v cloveku pocit ze riadi nieco velke pritom to zvnutra bolo malicke - podobne ako prva oktavka, male velke auto s dlzkou auta strednej triedy a razvorom maleho auta ;-)
Vdaka za zaujimavy clanok a zaroven prosim o viac takychto clankov s "retro" tematikou. Tiez by nezaskodili nejake foto z vtedajsich "sourumov" ak sa to vtedy tak dalo nazvat :-)