Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co kdyby stál benzín 100 Kč/l? Třetina lidí by neměla auto, říká studie.

Elektromobilům lidé nevěří, raději by se vozu vzdali, než aby si pořídili elektrické auto. Takový je výsledek německé studie.
Zpět na článek
31. 3. 2012 11:27
31. 3. 2012 11:53
31. 3. 2012 12:35
31. 3. 2012 13:01
31. 3. 2012 15:17
31. 3. 2012 13:24
31. 3. 2012 20:35
31. 3. 2012 14:49
31. 3. 2012 20:38
31. 3. 2012 16:57
31. 3. 2012 17:41
31. 3. 2012 18:11
31. 3. 2012 19:26
1. 4. 2012 02:01
1. 4. 2012 21:01
1. 4. 2012 02:12
1. 4. 2012 10:12
1. 4. 2012 21:55
2. 4. 2012 21:49
1. 4. 2012 20:23
1. 4. 2012 01:47
31. 3. 2012 18:23
1. 4. 2012 11:18
Avatar - saldy
31. 3. 2012 11:27
Co
ty emobily sleduju posledních 10 let, příjde mi že výrobci a média nám opakovaně prorokují jejich nástup v blízkém budoucnu tedy i jedné dvou sezon a ono stále nic, dokud tu budou dostatečné zásoby ropy tak se prostě nic dít nebude a pokud se přeci jen začne významně prosazovat jiná alternativa tak to vlády zdaní tak, že budeme zase tam kde předtím.
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2012 11:53
trochu jinak
souhlasim docela s tim Matthias Bentenrieder, a ono to ma i vic duvodu, treba i ten ze to zdrazeni benzinu, nebo i nafty neprijde ze dne na den, ale treba v radu nekolik let, takze si i ty lidi budou v radu nekolika let zvikat na ten drazsi benzin/naftu, a zaroven s tim se jim za tu dobu bude pravdepodobne zvedat i prijem

stejne tak je tu tech nekolik let nato aby si lidi zvykali na ty alternativni paliva nebo alternativni pohony, takze ono to neni as tak strasne jak to ta studie lici, ta studie totiz predklada dost smesne malemu vzorku lidi jen cifry ktere nenastanou ani zitra, ani za tyden, ale to samozdrejme zadna studie neresi :-)

staci se podivat na jinej trh kde maj lidi moznost ze dne na den usetrit treba 100-200 korun mesicne a jeste vydelat nejaky drobny, banky, za posledni asi 2 roky se vyrojili banky "bez poplatku" a s "uzasnejma" procentama i na beznem uctu, clovek by rekl ze bezne banky do par mesicu musej skrachovat, a ono ne, lidi jsou liny a to jestli maj na uctu 0.01% nebo 2% je jim fuk, stejne jako jestli platej mesicne za vedeni uctu 100 nebo 0 korun :-! a to same bude v pripade aut, pri cenach okolo 100 kacek za litr proste nekteri prejdou na alternativni palivo/pohon a jen male procento se auta bude chtit vzdat protoze jsou lííínýýýý

mimoto pri cene 100 kacek za litr benzinu/nafty, by byl elektromobil tak vyhodnej, ze by se nechal presvedcit i kdejakej odpurce elektriny >:-[]
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2012 11:55
Podle mě nesmysl
Benzín z naftou nemůžou zdražit na 100 Kč/litr, protože už při ceně kolem 50-60 Kč/litr se každému vyplatí používat jejich substituty. V případě benzínu je to ethanol, LPG nebo CNG. V případě nafty je to horší, protože moderní naftové motory nejsou moc variabilní co se týče paliva. Ale principiálně dovoluje naftový motor spalovat cokoliv, co alespoň trochu teče a hoří ... od naftě podbobných paliv jako je rostlinný olej, letecký petrolej či trafooleje, po úpravách zvládne spálit i paliva používaná v zážehových motorech.
Při ceně 100 Kč/litr by se vyplatily už i elektromobily ...
Rozbalit vlákno
18
31. 3. 2012 13:19
Re: Podle mě nesmysl
No já nevím...
Uvědomuje si vůbec někdo, jak drahý by byl provoz elektromobilů, pokud by došlo k jejich všeobecnému rozšíření?!
Už dnes drahá elektřina by díky vysoké poptávce zdražila. A to o dost. Pokud by se potom porovnávalo jen cena/ujetý kilometr, byly by elektromobily ve velké výhodě. Jenže - díky tomu, že by si je lidi nabíjely především doma v garáži, cena elektřiny by vzrostla hlavně pro domáctnost. Tedy vyšší náklady pro domáctnost. Když by se tyto náklady promítly (připočetly) k porovnávání ceny/kilometru, už tak výhodné by nebyly. A k tomu další náklady navíc: každá baterie (v současnosti vyráběné) jsou limitované nabíjecím cyklem. Potom se musí vyměnit. Spalovací motor do generálky vydrží několik set kilometrů. Při průměrném denním průběhu ujetých kilometrů mi opět vychází, že spalovací motor na tom není zle...
31. 3. 2012 14:52
Re: Podle mě nesmysl
A uvědomuješ si ty mezku, že cena elektřiny má pro koncového uživatele zcela jasný strop a to je cena elektřiny z fotovoltaického panelu na střeše domu? Už dnes je tento strop kolem 8Kč/kWh a cena panelů stále klesá. V okamžiku, kdy by chtěli elektrárenské skoromonopoly nastavit cenu výše, než kolik odpovídá této hranici, začne si spousta lidí pořizovat tyto panely, spousta soukromníků by začala stavět u silnic dobíjecí stanice s polem panelů atd. Zkrátka elektřina neporoste libovolně, jako může rust ropa, protože si ji dokáže narozdíl od ropy vyrábět spousta drobných producentů samo a to velmi jednoduše - koupí panelů. Odvozovat budoucnost podle stavu technologie dnes (počty dobijecích cyklů a cena baterií) nedává smysl, protože kažým rokem se tyto parametry znatelně vylepšují.
31. 3. 2012 18:08
Re: Podle mě nesmysl
na nějaký "strop" nespoléhej :), jakmile by lidé přestávali nakupovat energii od ČEZu apod přijde nějaká "eko" daň na kolektory v domácnostech, bytových domech apod... takže žádný strop není, jakmile začnou masivněji jezdit elektro auta bude cena elektřina několikanásobně dražší než dnes, řada lidí začne vařit zase na kamnech a na venkově možná koně ...
31. 3. 2012 18:13
Re: Podle mě nesmysl
Kolik uživatelů si může (mohlo by si) pořídit panely pro sebe? Ti ostatní by si museli kupovat elektřinu od těch šťastnějších. Dál je otázkou, jestli by nenastalo plošné omezování panelů, jako to už v některých zemích je (myslím v městské zástavbě).
Dalším limitem je, že by se musela energie z panelů skladovat, protože už nyní je jasné, že podpora (ceny výkupů el. energie) bude stále klesat. Takže co je platné, že přes den máš čím nabíjet, když auto připojíš v noci... A s účinností panelů to taky není bůh ví něco extra. Vidím to tady u nás - univerzita má dvě celé stěny osázené panely a v nejideálnějším případě je jejich výkon zhruba 1,3kW.

Moje mínění je, že s růstem ceny fosilních paliv by se (snad) díky tlaku veřejnosti dostalo prostoru pro vývoj pohonu na "bezplatná" paliva. Vzduch... Chtěl jsem ještě napsat voda, ale ta by byla během krátké doby velice drahá. Nedalo by se použít vody z řek či jezer (jejich čerpání by bylo stejně zakázáno), upravená vode už něco stojí a její spotřeba k pití je už nyní vyšší, než se stačí vyrobit.
Prostě jediným, pro koncové uživatele výhodným řešením je pohon něčím, čeho je dostatek a není třeba k jeho přípravě/zpracování žádná převratná technologie.
1. 4. 2012 15:17
Re: Podle mě nesmysl
Ty panely, o kterých jsem psal a kolem kterých jezdím denně, mají odhadem 200m2 a jednou jedinkrát jsem viděl, že dávaly 1,6kW. Za jasného dne (jsou otočeny na JV).
31. 3. 2012 21:52
Re: Podle mě nesmysl
a máš Drápalíku představu, kolik elektřiny dostaneš ze solární elektrárny na střeše rodinného domu a kolik jí potřebuješ k provozu auta?
1) na střechu o ploše 48m2 si dáš solární panely, v našich končinách dělá špičkový výkon z této plochy cca 6kW. (= když se slunce opírá do panelů tak to dává 6kW)
2) auto které má baterie s kapacitou 24kWh dojede řekněme 100 km

takže kdybys měl denní nájezd 100 km, tak bys potřeboval každý den, aby si auto nabíjel 4 hodiny a samozřejmě by nesmělo být pod mrakem. To je ještě optimistický odhad, protože nabíjení má svojí účinnost (baterie se při dobíjení zahřívají).

Ještě veselejší je situace u kamionů (podobným odhadem si spočtu, že jeden kamion na dálnici spotřebovává podobný výkon, jaký generuje solární elektrárna o ploše 1200m2.)
31. 3. 2012 15:19
Re: Podle mě nesmysl
a) Elektřina sama o sobě zase tak moc drahá není - cena na burze je 1,3 Kč/kWh. Drahá je její distribuce, zdanění, příspěvky na "obnovitelné" zdroje ... pak je výsledná cena někde kolem 3-4 Kč/kWh. Takže i kdyby se cena elektřiny zdvojnásobila na 2,6 Kč/kWh, tak konečná cena vzorste jen o cca čtvrtinu.
b) Je neříkám, že je na tom elektromobil lépe. Naopak jsem řekl, že by se vyplatil až při cenách okolo 100 Kč/l benzínu, při současných cenách benzínu je elektromobil slepá vývojová větev.
31. 3. 2012 16:33
Re: Podle mě nesmysl
Ale to je zase přehnané s tou slepou vývojovou větví. Kdyby šel vývoj elektromobilů dál a cena ropy zůstala, stejně by se nakonec elektromobily (kupujícím) výrazně vyplatily.
Ovšem nepopírám, že vidina budoucího nedostatku ropy (a tedy rostoucích cen) vývoj elektromobilů (resp. množství investic do této oblasti) dost urychlila.
31. 3. 2012 18:22
Re: Podle mě nesmysl
Jak jsem nastínil výše, není to pravdou. Elektřina se musí vyrobit. Při zvýšené poptávce půjde její cena prudce nahoru - v elektrárnách je monopol, topí se v nich palivy, které jsou drahé a mimo jaderného paliva jde o fosilní paliva, na které existuje další monopol. Dále k získání elektřiny je potřeba technologie, která je stále dražší s rostoucí efektivností - tu někdo vyrábí a prodává, čili opět navýšení koncové ceny...
Zatím mne napadá jako jediná alternativa vzduch. Technologie jeho využití k pohonu aut není extrémně drahá a je už dnes dostupná. Cenu vzduchu by omezovalo jen používání zařízení k jeho stlačení a pumpování do nádrže. Pro majitele garáže by i přes navýšení cen energie pro pohon kompresorů byla dostatečně nízká, spíše hodně nízká a pro ostatní by jeho cena ve veřejných "kompresorovnách" byla závislá prakticky jen na ceně energií, pronájmu pozemků a marže.
Heh... Otázkou zůstává, jestli by se toho nechytly vlády a nezdanily vzduch... ;-)
31. 3. 2012 20:46
Re: Podle mě nesmysl
Nicméně způsobů jak se dostat k elektřině je stále více jak k ropě...a není omezena. Ale ty zde tvrdíš, že při současných cenách benzínu jde o slepou vývojovou větev...
Máme tu možnost využít solární panely, například. A jejích technologie výroby se zefektivňuje a zlevňuje... i kdyby jich byl nedostatek a tím rostla cena, pochybuji, že by šla do astronomických výšin. Ruku na srdce, v provozu mají elektromobily dost velký náskok už teď. Takže i po zdražování věřím, že by zůstal viditelný.
Největším problémem jsou baterie, jejich výdrž, kapacita a, vcelku pochopitelně konečná cena elektromobilů. To brání rozšíření a jejich výhodnosti.

Ropu dnes na zahrádce získáš blbě...s elektřinou to jde...tak kde pořád vidíš problém?
1. 4. 2012 01:08
Re: Podle mě nesmysl
Auta na vzduch jsou naprostý nesmysl. Jedna firma je s velkou pompou chtěla vyrábět a kde je teď? Musíte si uvědomit, že stlačování vzduchu je extra neefektivní. Je to ještě horší než nabíjení baterií. A auto na vzduch je taková jezdící bomba. Viděl jsem, co udělala roztržená pneumatika autobusu s chlapem, který u ní stál. A v té byl mnohem menší tlak než se předpokládá pro auta na vzduch.
Jediné skutečně ekologické a levné řešení je vodíkové hospodářství s využitím jaderných reaktorů 4. generace. Tam bude jako další produkt vznikat ohromné množství vodíku za minimální cenu. Dnes se vodík ve velkém vyrábí z ropy, což je drahé a neekologické, elektrolýza se ve velkém nepoužívá - je to hrozně neefektivní. Tyhle reaktory 4. generace taky bez problémů spálí dnešní vyhořelé jaderné palivo.
1. 4. 2012 15:31
Re: Podle mě nesmysl
Pneumatika není kevlarová nádrž... Samozřejmě by se asi nikdy nepovedlo takové auto s dojezdem větším než pár set kilometrů. Nicméně jako městské/příměstské vozidlo by bylo s dojezdem "akurátní".
Stlačování vzduchu je extra efektivní, pokud se provádí správným způsobem. Kompresory s potřebným výkonem jsou k mání už teď i pro nefiremní zákazníky, potom už jen stačí účinné ochlazování během plnění (což je také dnes běžná technologie. Pro čerpací (tlakovací) stanici by provoz nebyl nikterak nákladný, takže cena litru nebo kilogramu by byla nízká.

U solárních panelů je velký problém s jejich umisťováním. Jsou, v městské zástavbě, regulovány. Dokonce i v "satelitech" nejde osázet celou střechu na každém domě. Dalším problémem je využití energie. Dnes se odkupuje. To ale brzo skončí, pro soukromníky. Co potom s ní? Skladovat. To jsou další dodatečné náklady. Taky je problém s nestálou výrobou. Dva dny pod mrakem a je nedostatek.
A hlavně v té době, kdy by byly elektromobily rozšířené, by monopol a lobby přešla na výrobce elektřiny. To, co dnes diktují ropné společnosti, diktovaly by "elektrárny".
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 14:22
Re: Podle mě nesmysl
Jenže růst ceny benzinu/nafty a zvýšená poptávka po nich by zcela logicky vedla ke zvýšení ceny alternativ v důsledku zvýšení poptávky. Takže přechod by se vyplatil možná tak ze začátku...
31. 3. 2012 15:00
Re: Podle mě nesmysl
Ano, ceny alternativ by se zvedly také, ale pouze v určité míře. Ve výsledku by se tedy rozdíl mezi cenou "základního" paliva a jeho substitutu zvýšil. Výhodou je, že těch subtitutů je více - prosadil by se ten substitut, jehož cena by rostla nejpomaleji. U benzínu pravděpodobně CNG, jehož těžba je na zásobách ropy nezávislá.
31. 3. 2012 14:59
Re: Podle mě nesmysl
Zdražením benzínu bezpochyby poroste i cena toho, čemu říkáš substituty. Takže LPG není substitut ale vedlejší produkt výroby benzínu, jenom zbavená spotřební daně. Jeho cena poroste spolu s ropou. CNG - zemní plyn je více či méně navázán na ropu, takže ji bude v závěsu více či méně kopírovat. V ceně lihu se bezpochyby cena ropy také promítne a to značně. Takže jediná opravdová alternativa je ta elektřina.
31. 3. 2012 15:10
Re: Podle mě nesmysl
Máš pravdu jen částečně.
Vezmi si ceny benzínu a LPG, očisti je o spotřební daně a porovnej jejich vývoj. Zjistíš, že LPG zdražuje pomaleji než benzín. Část LPG se totiž získává ze zemního plynu.
CNG - zemní plyn je na ropě nezávislý. Ano, některé kontrakty mezi vývozci a dovozci plynu jsou navázány na ceny ropy, ale to je spíše jen přechodné období. Zásoby plynu totiž vydrží mnohem déle něž zásoby ropy.
31. 3. 2012 16:01
Re: Podle mě nesmysl
Pokud se začne masově používat CNG v dopravě, budou ceny konvergovat tak, že provozní náklady obou technologií se srovnají. Minimálně do té doby, než nastane onen oil peak.
31. 3. 2012 16:33
Re: Podle mě nesmysl
Pokud by ten přechod na CNG byly rychlý, tak by nastal přesvis poptávky nad nabídkou a cena by rostla, to je jasné.
31. 3. 2012 12:10
Bude to stejné
Podle mě to bude stejné jako teď, pokud nepřijde nějaká nová technologie, která nadchne motoristy. Pokud by se dělal takovýto výzkum v roce 1995, kdy nafta byla za 16 a natural kolem 18,50, co by dělali kdyby v roce 2012 byla cena více jak dvojnásobná, odpověděli by respondenti stejně jako dnes, co když bude v roce 2030 PHM za 100kč tedy na více jak dvojnásobku. Já jsem si teda nevšiml, že by od roku 1995 u nás aut ubylo >:D no a s těmi substituty bych to neviděl tak vesele stačí porovnat cenu LPG v roce 2000 a dnes v % mají dost podobný cenový nárůst jako ostatní PHM, a jejdinou jejich výhodou proč jsou levnější je jejich nižší zdanění.
Rozbalit vlákno
13
31. 3. 2012 13:18
Re: Bude to stejné
tak to se na ty zdaneni podivej jeste jednou

jen pro poradek spotrebni dan na litru benzinu je 12,84 korunek ceskych, zbyle dane jsou jak na benzinu, tak LPG stejne, prumerna cena benzinu je dnes okolo 37 a prumerna cena LPG 18.40, tedy rozdil minimalne 18.60, takze LPG by i se stejnou spotrebni dani jakou ma benzin byla stale o nejakych 6 korunek nizsi
31. 3. 2012 13:22
Re: Bude to stejné
Ok v tom máš pravdu, akorát když bude Lpg stát o 6 kč méně tak se mi na 100% nevyplatí přestavba, při průměrné životnosti dnešních aut.
Avatar - Ada je zase tady
31. 3. 2012 14:10
Re: Bude to stejné
V budoucnu by se vyplatil diesel na CNG. Zatim je toto reseni pouzivano jen u velkych motoru (zejmena autobusu), ale doba pouzivani CNG v osobnich vozech s dieselem za par let prijde i k nam. Proc diesel? Odpoved je jednoducha - ma vetsi kompresni pomer a proto vetsi energetickou ucinnost, nez jakykoli zazehovy motor. Navic je pro ridice mnohem vice "user friendly" nez auto se zazehovym motorem. Zazehovy motor odejde brzy na smetiste dejin.
31. 3. 2012 14:17
Re: Bude to stejné
ja bych si dovolil typnout ze mnohem drive odejdes na smetiste dejin zvane hrbitov prave ty :-) a to stridme odhaduju ze bys treba mohl jeste tak 30-50 let dejchat

a kldine bych nato vsadil svoji denni vejplatu >:D
31. 3. 2012 14:23
Re: Bude to stejné
Ceny motorove nafty a benzinu jsou rizena poptavkou. Pokud vsichni nakoupi dieselova auta, nafta zdrazi relativne k benzinu a zcela minimalni rozdil ve spotrebe mensich aut to smaze. Proto nema Up diesel, nema ho ani Nissan micra a podobne.

Kompresni pomer dieselovych motoru klesa a zazehovych naopak roste. Uz se skoro rovnaji (u SkyActive jsou stejne).

Zkratka, mylis se Ado v kazdem argumentu.
31. 3. 2012 15:35
Re: Bude to stejné
Přesně tak. Ropa a zemní plyn jsou cenově více či méně spojené nádoby, stejně jako jsou spojené nádoby ceny benzínu, nafty a LPG. A čím více se bude používat CNG v dopravě, tím více se cenově budou přibližovat - resp. budou se přibližovat provozní náklady těchto pohonů. V čase budou mírně oscilovat, tak jak se bude přelévat poptávka - tu bude o kousek výhodnější jedno palivo to dtruhé, ale budou se pohybovat ve stejném trendu. Stejně jako vidíme dnes na pohybu cen benzínu a nafty, kdy mírná výhodnost naftových pohonů vedla k nárůstu jejich prodejů a to zpětně k růstu cen nafty.
31. 3. 2012 20:03
Re: Bude to stejné
Svatá pravda. Což mi připomíná... kupujte si všichni diesely, ať máme levný benzín. >:-[]
Avatar - Slavek-TDM
31. 3. 2012 17:37
Re: Bude to stejné
Bohuzel pro tebe Ado, rafinerie neumeji z ropy udelat jen naftu nebo jen benzin a tak budou obe paliva existovat, dokavad bude z ceho rafinovat. Navic vyrabet benzin je jednodussi nez naftu a to ze je jeji cena stejna nebo nizsi nez u benzinu je jen otazka zdaneni. K tomu, benzin je na litru asi o 100g lehci nez nafta a kdyby se prodaval na kila, bude rozdil jeste vetsi. A podobne to plati o energeticke ucinnosti. Kompresni pomery jsou dnes temer stejny, technologie vstriku podobobny a mraky dilu motoru taky tak. Ale shodneme se na tom, ze v CNG bude asi dalsi budoucnost spalovacich motoru...
31. 3. 2012 22:08
Re: Bude to stejné
Je to hloupost Ado!

Benzín je SUPER :yes: , DIESEL patří SVINSTVO!!!
Motorová nafta patří do kamen a do traktoru.
Z vznětových motorů mámě zasmrdene ulice kancerogenitě dieselovými exhalacemi.
Diesel se nevyplatí v autě. Jsou drahé pořizovací cena a provoz.

U nás ČR poměrné počty osobních automobilů – dle druhu paliva
:yes: 74% preferuje BENZÍN :-! !!!
:no: 26% DIESEL
[odkaz]%20paliva.pdf… />
31. 3. 2012 22:12
Re: Bude to stejné
Diesel a zdraví přetrvávající hrozba!

Každý, kdo zažil to: dostat hit přímo do obličeje mrakem štiplavého kouře z naftových motorů. Možná jste stáli na rohu ulice, když autobus nebo kamion. Nebo byste stáli na autobusové zastávce nebo přilepená za náklaďáku broušení do kopce. Ale dýchání dieselovými výfukovými není jen nepříjemné. To je nebezpečné pro vaše zdraví. Ve skutečnosti, zdravotní výzkum uvádí, že část výfuku nemůžete vidět, může být nejnebezpečnější ze všech. Astmatických záchvatů, respirační onemocnění, srdeční infarkt, a dokonce i předčasná smrt - to vše patří mezi nejzávažnější problémy v oblasti veřejného zdraví související s emisemi z národního parku vozidel se vznětovými motory. Dobrou zprávou je, že technologie existuje hned uklidit emisí z těchto motorů, takže většina z nepříznivých dopadů na zdraví lze předcházet.

Drtivá většina úmrtí na špinavý diesel by bylo možné předejít agresivním programem v příštích 15 letech vyžadovat očista národa stávajícího vozového parku nafty. Praktická a cenově dostupná řešení jsou k dispozici, které mohou dosáhnout výrazného snížení rizika nafty. Jediná věc, která stojí mezi námi a výrazně zdravější vzduch, je politická vůle, aby tyto redukce a financování, aby bylo realitou.

Národní výroční Diesel jemnými částicemi dopady zdraví
Roční případy v USA-2010
Předčasných úmrtí
21000
Úmrtí na rakovinu plic
3000
Hospitalizací
15000
Návštěvy nouzového pokoje pro astma
15000
Nefatální Infarkty
27000
Astmatických záchvatů
410000
Chronická bronchitida
12000
Pracovní dny ztrát
2400000
Zakázané činnosti dny
14000000
31. 3. 2012 14:23
Re: Bude to stejné
tobe treba ne, me ano, zivotnost meho auta typuju jeste tak na 10 let minimalne a pokud se onej i dalsi majitel bude starat jako ja, tak ten milionek km myslim pronej nebude problem :-)

jinak u meho auta by se rozdil 6 korun na litru a rozdilu cca 1 litru ve spotrebe v neprospech LPG zaplatil asi tak za 60tisic km, tedy nijak zavratny najezd
pri soucasnem stavu kdy je ten rozdil cca 18-19 korun je to myslim jasne, navratnost po cca 21-22 tisicich km, a daneni LPG v nejblizsi dobe se opravdu neobavam :-)
31. 3. 2012 15:13
Re: Bude to stejné
Nemá v tom pravdu. Cena LPG je nižší oproti ceně benzínu po odečtení daní jenom proto, že LPG je vedlejší produkt při výrobě benzínu. Takže dokud budeme dělat hodně benzínu bude hodně LPG, ale poptávka po něm není tak velká, proto výrobci musí nasadit nižší cenu, aby ho prodali. Pokud by stoupla poptávka, stoupla by i jeho cena. Je to úplně stejná story, jako se dnes děje s naftou. Jsou to prostě spojené produkty z jedná suroviny a jejich cena se jenom přelévá podle okamžité poptávky, ale její základní trend je stejný, daný cenou ropy.
Avatar - Misanick
31. 3. 2012 12:23
Před 10 lety,
kdy stál litr benzínu zhruba 25 korun, by také polovina respondentů odpověděla, že raději bude chodit pěšky, až bude stát litr 40 korun. Nikde se neuvádí, jaké budou příjmy, až bude stát litr 100 Kč. Co si pamatuju, tak cena litru benzínu byla vždy plus minus stejná jako u litru lahvové plzně (2 láhve bez zálohy - dnes cca 36 Kč).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
31. 3. 2012 12:35
A nech
Kúpim si fiat chroma 2.5D a budem do toho liať raciol. A je po probléme.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Misanick
31. 3. 2012 13:01
Re: A nech
Možná by tě zaskočily prognózy, kolik bude stát Raciol, až bude cena benzínu 100 Kč/l >:D .
Avatar - gld
31. 3. 2012 15:17
Re: A nech
Pf, budem si sám pestovať repku a ešte požiadam o eko príspevok od európskej únie. Alebo počkám na akciu v lidli na panenský olivový olej >:D
31. 3. 2012 13:24
Re: A nech
A pak bddou bitky u Intersapru >:D
31. 3. 2012 20:35
Re: A nech
To už jsou teď viz. před několika dny slunečnicový olej v Intersparu za 16Kč. Lidi se mohli ušlapat ;-) ... koneckonců jako u čehokoliv co je abnormálně levné.
31. 3. 2012 14:08
moznost volby
Jen diky podobnym studiim z Nemecka (pochopitelne) se ctenari auta cz mohou rozhodnout, zda si v pristich 10 letech poridi jen naprosto zanedbatelny pocet lidi (podle znamych firem zdejsi diskuze par homosexualnich komunistu a K.Jacques), a nebo, zda se zhrouti distribucni sit, protoze se zacne najednou nabijet nekolik milionu elektromobilu.

Libi se mi take logika predikovat cenu a z toho odvozovat, o kolik klesne poptavka. Ve skutecnosti se cena v budoucnu bude splhat nahoru tak dlouho, az poptavka dostatecne klesne a vyrovna omezenou dostupnost ropy. V tomhle je studie zcela out.

Jinak myslim, ze je vcelku logicke, ze ten, kdo do EV investuje (Renault Nissan) sponozoruje vyzkumy, ze kterych vychazi, ze cas elektriny v individualni doprave nastal prave ted. Naopak ten, kdo je pozadu, sponzoruje vyzkumy jako je tento. Pravda je nekde mezi a hlavne -- prulomove technologie se velmi tezko predpovidaji. V podstate se da rict jen to, ze v soucasne dobe dela na bateriich a paliv. clancich tolik vedcu, ze nejaky prulom prijit musi, ale nikdo nevi kdy. Zaroven je pravda, ze uz soucasne technologie mohou uspokojovat nezanedbatelny segment trhu - dojizdecu do prace. Tedy krome Ady, ktery bydli v Plzni a pracuje v Ostrave.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
31. 3. 2012 14:27
Re: moznost volby
Nebydlim v Plzni a nepracuji v Ostrave, ale urcite bych nechtel auto, se kterym bych se bal ujet o par km vice, nez jsem planoval...
Elektromobily jsou zatim "out" a jeste dlouho out zustanou, pokud nebude mozno "natankovat plnou" do 5 minut. A to ani nemluvim o cene, zivotnosti a ekologicke zatezi akumulatoru... :no:

A co se tyka litru paliva za 100kc - kdyz jsem zacal jezdit svym prvnim autem, stal litr benzinu 2,10 Kcs. Nez jsem maturoval, zdrazila je Husakova vlada na 4,30. Kdyz jsem po 5-ti letech na vysoke skole sel do prace mel jsem nastupni plat 1340Kc hrubeho. Jaky byl muj plat ve vztahu k cene paliva tehdy a dnes? A presto se jezdilo a v nedeli vecer byly silnice ku Praze ucpane. Takze jezdit se bude, i kdyz litr bude stat 100 korun. Jen se na dalnici snizi prumerna rychlost. Prumerne auto pri 110 kmph bere urcite o litr az litr a pul mene, nez pri 140.

Ostatne - staci, aby zacala valka s Iranem a litr paliva muze stat 100 korun uz za tyden... :no:
31. 3. 2012 14:20
Koncem 80ých let
stál benzín 8kč/litr při průměrném platu kolem 2500kč. Tedy, jako bydnes stál 80kč. A lidi stejně měli auta a jezdili, nemluvě o tom, že auta byla tenkrát rozežranější. Podle mě by lidi při ceně 100kč/litr měli auta dál, akorát by je provozovali s větším rozmyslem a každou jízdu by si víc rozmýšleli. No a do práce by víc jezdili sockou.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 14:29
Re: Koncem 80ých let
A kolik se toho tehdy najezdilo?
Dnes zcela průměrný nájezd běžného obyvatele při soukromém provozu je někde kolem 10-15 tis. km/rok. To nemluvím o tom, kolik toho najedeš v rámci zaměstnání...
Jaký byl roční nájezd v těch 80. letech? Hm?

Navíc provoz auta dnes je zcela o něčem jiném. Srvis svépomocí prakticky nepřichází v úvahu, bez havarijka jezdí taky kaskadéři, platíš za dálnice, parkovné, atp. přezouvání na zimní, čištění klimy... Servisní a provozní náklady jsou zcela jinde :-!
31. 3. 2012 14:34
Re: Koncem 80ých let
No dyť to píšu. Prostě by si lidi víc každou jízdu rozmýšleli a víc využívali socku. Tvoje srovnání nákladů není úplné. Vem taky v úvahu kolik tenkrát auto vzhledem k prům. přijmu stálo. ;-) Ekvivalent dnešní Fabie, stodváca, stál cca 3,5násobek.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 14:47
Re: Koncem 80ých let
No vždyť právě píšeš naprostý nesmysl. Proč bych víc využíval MHD, když s růstem ceny ropy roste zcela stejně jak jak moje náklady na PHM, tak cena jízdného??? Výměnou vozu za MHD nic výrazného neušetříš (ne ve všech případech).
31. 3. 2012 14:51
Re: Koncem 80ých let
MHD bude už z principu levnější, než individuální doprava autem. Pokud tohle nechápeš, tak je to potom těžká diskuze. ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 15:00
Re: Koncem 80ých let
viz Mino21
takových případů je opravdu nespočet. Mě taky vychází levněji jezdit autem než MHD. Nepočítám samozřejmě pojištění, servis atp. Jenže tyto náklady má člověk tak jak tak, pokud vlastní automobil.
Na druhou stranu člověk musí započítat i cenu času. A pak nemá cenu o MHD uvažovat už vůbec (dojíždění do města).
Není nic dražšího než mít přihlášené auto, které stojí v garáži a nejezdí :-!
31. 3. 2012 15:04
Re: Koncem 80ých let
jak jsem psal Mino21, pokud vemeš v úvahu cenu předplatného jízdného (měsíční, roční, apod), tak tě veřejná doprava vychází podstatně levněji. V případě zdražování pohoných hmot se budou cenové nůžky výrazně rozevírat ve prospěch veřejné dopravy, protože je energeticky efektivnější.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 15:12
Re: Koncem 80ých let
Ne a opět ne.
viz 15:08
Cena se promítá zcela stejně, jinými slovy za posledních řekněme 10 let, co zdražuje benzin, se poměr spíš posunul k prospěchu vlastní dopravy.
Na MHD se totiž nabaluje spostu příživníků, servis a provoz aurobusů je stále dražší, jsou vyžadovány vyšší standardy (klimatizace atp.), zakoupení jízdenek v automatech, přes SMS atp.
Výhodnost MHD u nás není žádná (příměstské dojíždění) :-!
31. 3. 2012 16:56
Re: Koncem 80ých let
Samozřejmě, jak kde...nedávno jsem se divil, že třeba by mě vyšla cesta přes půl republiky vlakem skor stejně draho jako autem...a to v jedné osobě.

Na druhou stranu, pokud jde třeba o dojíždění do Prahy, řekněme tak 30Km od centra, tak by plnocenné jízdné vyšlo za rok zhruba tak na 10tis (4x1200 za 1. a 2. pásmo,1x 4750 za Prahu).
Tak a teď počítejme pro auto. Tak řekněme, že v práci budeme, no, ať nepřeháním tak řekněme 220dní. Najedu tam a zpět tak 70km denně. Ráno kolony, v zimě topím, řekněme tak 7l na 100km. 1l bude tak za 36,50 Kč.

A výsledek? Zaokrouhleně to máme 10tis. Kč MHD vs. 40ti. Kč autem....myslím že například v tomhle případě příměstské dopravy není moc o čem přemýšlet. :-) A to ještě nemluvím o tom, že bych pak chtěl něco vyřizovat po Praze, takže bych si stejně koupil kupon...

A když má člověk štěstí a "správně" bydlí, cesta do centra trvá do 3/4hodiny, což často ve špičce výrazně překonává auto. Samozřejmě, vše má své pro a proti, ale jen tím chci říci, že ty peníze navíc v tomhle případě nemusí znamenat ušetřený čas.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 17:33
Re: Koncem 80ých let
O vyžírkově, tedy o Praze se nebavím :-! ;-)
Jistě, ve velkých městech je to odlišné - kde zaparkovat, stojící kolony atp.
Jenže již pokud člověk dojíždí do velkého města z větší dálky, tak se mu opět MHD často nevyplatí, třeba i mě - je to:
1) nepohodlné - několik přestupů
2) drahé - auto není o moc dražší
3) časově náročnější - tak o 1/3 déle...
Tedy opět MHD zcela NEvhodné pro mě.

Jinak jsi to vystihl zcela přesně - POKUD ČLOVĚK "SPRÁVNĚ" BYDLÍ... tak se mu MHD může vyplatit.
1. 4. 2012 00:19
Re: Koncem 80ých let
Žádné že se o Praze nebavíme...slyším tu neustálé jak se MHD nevyplácí. Hodil jsem příklad mě nejbližší a ejhle, najednou tu máma úsporu 75% částky, představující 30tis. Kč (!) ročně. Takže v některých případech má MHD své silné opodstatnění.

A teď si vem, že bys dojížděl do Prahy z větší dálky - už jen tím, že odstavíš auto 30km od Prahy, v případě vhodných podmínek můžeš ušetřit řekněme těch 30tis. ročně...to je pěkné, ne? Dojet si vláčkem v klidu do centra místo postávání v zácpách. :-)

A proč to píšu? Vidím tu jen kritiku MHD a jak se nevyplatí...tak mi přišlo vhodné uvést opačný případ. Když MHD funguje a má dobrou infrastrukturu, umí ušetřit pěkný balík peněz. A myslím, že právě velká města představují jeden z nejčastějších cílů dojíždění...a tedy logicky, můj příklad je v praxi dost častý. ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2012 13:39
Re: Koncem 80ých let
Bydlím u velkého města, kam taky dojíždím z řekněme střední vzdálenosti. I když bych RÁD auto nechal na okraji a nestál v zácpách, tak se mi to prostě nevyplatí stejně jako MHD. Úspora času je mnohem větší klad než mírně vyšší cena za jízdu autem v 1 osobě.
MHD prostě nefunguje plošně, jsou místa, pro které se vyplatí. Pokud bydlíš trochu jinde, máš smůlu. Navíc tu máš ty slavné integrované dopravní systémy - je to skvělé, pokud ti spoje navazují. Bohužel to nejde poskládat tak, aby navazovalo vše. A zákon schválnosti chce, že zrovna ten spoj, který by člověk potřeboval, nenavazuje...
Stejně tak železnice - je sice fajn, že ti jde přes obec. Jenže když tam už nestaví žádný vlak, tak je to velmi ... k ničemu.
1. 4. 2012 19:31
Re: Koncem 80ých let
Právěže to v našem kraji funguje tak, že lidé dojedou autem pár kilometrů do města, kde je železnice. A když člověk přijede (zcela logicky) v době kdy jede vlak, tak příliš času oproti tomu, kdyby jel autem, neztratí.
A opět, ušetří přes polovinu nákladů...které přeci jen nejsou zanedbatelné. Nemusíš bydlet přímo v tom místě s dobrým spojem, aby se ti vyplatilo jej při cestě využít.

Vím o čem píšu...
31. 3. 2012 19:17
Re: Koncem 80ých let
Píšeš nesmysly.

1) Za posledních 10 let benzín nezdražil, ale zlevnil. V roce 2002 stál litr naturalu cca 24kč při průměrné mzdě 14000kč, což je 583l za výplatu. Dnes stojí litr naturalu 36kč při průměrné mzdě 26000kč, což je 722l za váplatu. Takže ano, dnes se poměr posunul ve prospěch IAD, protože je benzín dostupnější. :-!

2) Haldy "příživníků" živíš v obou případech a standardy se zvyšují taky v obu případech.

3) S tím jak se bude palivo zdražovat, bude význam ceny práce "příživníků" na celkových nákladech na provoz klesat. Poměr se bude tedy více vychylovat ve prospěch energeticky efektivnější dopravy, tedy socky.

4) Zásadní a v podstatě jediná výhodnost auta v dnešní době spočívá v úspoře času, tedy i do budoucna bude především záležet na tom, jak si kdo cení svůj čas.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 20:28
Re: Koncem 80ých let
myslím, že má cenu reagovat jen na 1).
Víš vůbec, jak se počítá průměrný plat/mzda? Víš, jak se chová statistická veličina zvaná průměr? Víš jakou má vypovídací hodnotu?
1. 4. 2012 09:20
Re: Koncem 80ých let
Jistěže vím jak se počítá průměr. A jistěže vím, jakou má vypovídací hodnotu. Proto jsem ho použil. ;-) Pro porovnání v čase, jak jsem ho využil, je naprosto dostačující. ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2012 13:40
Re: Koncem 80ých let
A víš taky, že hrubá mzda je hrubá?
1. 4. 2012 14:04
Re: Koncem 80ých let
Jistěže vím co je hrubá mzda, taky vím, že se měnilo zdanění a hora dalších věcí. Ale i tak lze na mém zjednodušeném srovnání průměrné mzdy a cen benzínu (2002 a 2012) celkem prokazatelně doložit, že benzín je dne dostupnější, než to bylo v roce 2002. Jinak je to ve srovnání s posledními 3 lety.
31. 3. 2012 14:56
Re: Koncem 80ých let
Socka take neni reseni. Napr. mne cesta do skoly/prace vyjde verejnou dopravou na 120 Kc, autem (se spotrebou necelych 8 na 100) pak 120-135 Kc, a to jezdim sam :-) Casove je to 70 minut nejrychlejsim zpusobem, resp. 25minut, kdyz se fakt loudam a jedu na spotrebu (pak jedu kolem 7 litru a auto je dokonce jeste vyhodnejsi nez MHD!)
Samozrejme, ze auto spolyka dalsi naklady, ale nektere z nich se kazdym kilometrem snizuji a jsou konstatni, at bych jezdil nebo ne (povinne ruceni, oleje a filtry kazdy rok at najedu kolik najedu,...). Takze aspon me treba toto dojizdeni vyjde zhruba stejne autem i MHD.
31. 3. 2012 15:01
Re: Koncem 80ých let
Předpokládám, že nevyužíváš přetplatné jízdné, které cenu jízdného výrazně snižuje.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 15:08
Re: Koncem 80ých let
Měsíční jízdenka mě vyjde na 540, cena PHM 592,- a to si počítám víc km a větší spotřebu, než za kolik jsem schopen jezdit. Nepočítám cenu svého času.
Proč tedy jezdit MHD??? Ten důvod neexistuje :-!
31. 3. 2012 15:17
Re: Koncem 80ých let
Předpokládám, že si počítáš cenu PHM pouze na jízdy do práce, takže každá další jízda tuto cenu dále navyšuje. Cena MHD zůstává stejná, takže reálně je ten poměr jíný, ve prospěch MHD.

Abysme si rozuměli, já tě tady nepřemlouvám k výměně auta za MHD. Jen obhajuju, že MHD vychází už dnes výrazně levněji a při zdražení paliva to bude ještě výraznější. A jestli se ti vyplatí dávat přednost autu před MHD dnes, kvůli uspořenému času, neznamená to, že to tak bude navždy.

Mimochodem, spočítal jsem, že to máš do práce cca 5,5 km, takže v budoucnu pro tebe bude možná nejlepší chodit pěšky. ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 15:21
Re: Koncem 80ých let
Vím že tu nebojuješ za MHD ;-)
Ale píšeš nesmysly :-! Že se mi každá další jízda prodražuje? Souhlas. Ale:
1) můžu jet kdy chci kam chci
2) ona by se mi prodražila i jízda MHD, pokud bych jel kamkoliv jinam, než mám zaměstnání. Takže opět mimo ;-)
31. 3. 2012 16:00
Re: Koncem 80ých let
2, Nemusi byt uplne pravda. Pokud bys mel mesicnik, tak minimalne po danem meste (jakekoli predplacene oblasti) se ti s kazdou jizdou MHD naopak prepoctena cena za jizdu snizuje a nikoli zvysuje a nemusi to tedy byt jen do tveho zamestnani. Samozrejme pokud bys chtel jet nekam dal, kde to nemas predplacene... tak uz se to opet obraci.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 19:35
Re: Koncem 80ých let
Detail. Na věci to ale nic nemění ;-)
31. 3. 2012 15:58
Re: Koncem 80ých let
Nevyuzivam, protoze nejezdim denne. Pak by se to samozrejme otocilo. V me nynejsi situaci se mi MHD moc nevyplati. Existuje spoj, kterym bych se dostal o neco levneji (96 Kc), ale jezdi jen kazde dve hodiny, coz take neni zrovna idealni. Kdyby tento spoj jezdil kolem zastavky, kterou mam kousek od baraku, jednak by to bylo levnejsi (74 Kc), jednak by mi cesta zabrala nejakych 40 minut i s chuzi na zastavku, coz uz by byl hodne silny argument pro obcasne nechani auta doma (prestoze to jezdi ve dvouhodinovych intervalech). Jenze takhle musim dojizdet pulku mesta na zastavku, odkud to jede, coz znovu zabere cas i penize navic a jsem tam, kde jsem uz byl.
Pripominam, ze nebydlim v zadnem zapadakove, ale jezdim mezi dvema velkymi mesty (cca 85 a 300+ tisic obyvatel) :-)
31. 3. 2012 14:22
Marketingove oblbovaky
Zapamatujte si. Vždy, když se objeví studie, která odhaluje co se stane na trhu za 20 let, tak nikdy nejde o to, co bude za 20 let. Vždy jde o to, ovlivnit pomocí fiktivní budoucnosti tržní chování lidí dnes. Jedna z prvních lekcí v učebnicích jak zblbnout zákazníka.

Cílem této studie bude pravděpodobně utvrdit zákazníka, že jeho dnešní nedůvěra v alternativy je oprávněná a nemá tak smysl o alternativním pohonu dnes vůbec přemýšlet a nakupovat stará osvědčená řešení. Používají k tomu osvědčeného časového triku. Z dnešní nedůvěry v elektromobily odvozují prodeje za 20 let, i když každému, kdo jen slepě nečte závěry a zamyslí se nad tím, musí být jasné, že o prodejích za 20 let bude rozhodovat důvěra za 20 let, která bude oproti té dnešní bezpochyby zcela jiná.
Rozbalit vlákno
5
31. 3. 2012 14:26
Re: Marketingove oblbovaky
Velmi presne popsano. Pisi to kousek vys: tuhle studii zaplatil nekdo, kdo potrebuje cas, a presvedcit das Volk, aby nekupoval japonske a francouzske kramy.
31. 3. 2012 15:00
Re: Marketingove oblbovaky
Jo vidím to stejně jak píšeš výše.
31. 3. 2012 15:23
Re: Marketingove oblbovaky
Na utvrzení není potřeba žádná studie. Každý, kdo má zdravý rozum a kalkulačku, si spočítá, že elektromobil se dnes nevyplatí.
31. 3. 2012 15:57
Re: Marketingove oblbovaky
To není správná analýza situace. Toyota vložila svou Prius technologii do auta velikosti Yarisu a nestačí vyrábět. Za pár měsíců přijde Tesla se svým modelem S, za cca 2 roky má vyrukovat s levným a masově vyráběným elektromobilem. A na trhu je spousta zákazníků, kteří si říkají mám si koupit klasickou technologii nebo něco nového? Nemám počkat pár měsiců na Teslu S, nebo mám odložit nákup nového auta ještě 3 roky a počkat na výsledky prudkého rozvoje nových tecjhnologií? Všechny ty je třeba přesvědčit - vůbec nad tím nepřemýšlejte a kupte si dnes co vám nabízíme, protože ani v budoucnu to nebude zajímavé. Na takové zákazníky studie míří - je to zcela konkrétní skupina zákazníků, a není jich málo, kteří váhají a ty je třeba postrčit k nákupu už dnes.
31. 3. 2012 16:42
Re: Marketingove oblbovaky
Elektromobily nejsou žádná novinka, jsou starší než auta se spalovacím motorem. Ještě kolem roku 1900 byly elektromobily na srovnatelné úrovni - držely například rychlostní rekordy. Prudký vývoj spalovacích motorů však způsobil, že po první světové válce už si na elektormobil nikdo ani nevzpomněl.
Stalo se za posledních 100 let ve vývoji elektromobilů něco, co by mělo obrátit výsledek ? Podle mě nikoliv a elektromobily zůstanou vyhrazeny elektrickým vozíčkům pro hendikepované lidi a oranžovým nákladním vozíkům, které už desítky let vozí zavazadla na našich nádražích.
31. 3. 2012 14:36
Já bych trochu škodolibě
uvítal takovou cenu již dnes.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 14:43
Drahá ropa = drahá doprava
A to platí všeobecně - tedy i pro MHD! Proč bych se tedy vzdával svého vozu, když bych se musel přepravovat s pomocí MHD, kde bych stejně neušetřil?
Prostě zdražení ceny paliv se promítá stejně do ceny jízdenek jako do nákladů provozu vlastního vozu. Proč? Protože MHD i os. vozy jezdí na to samé.
Bohužel, politika v naší zemi je naprosto centralizačního charakteru a doslova nutí obyvatelstvo dopravovat se kvůli všemu za vším, venkov a menší města jsou naprosto odepsány.
Další bohužel je to, že i kdyby se přešlo na elektřinu, tak se neušetří. Zvýší se rapidně poptávka po el. energii. A to, že elektřiny vyrábíme stále víc a bude pravděpodobně nový blok Temelína, nebude znamenat nižší cenu. Již teď máme el. energie nadbytek, místo snížení její ceny ale dochází k jejímu růstu a exportu do zahraničí, např. do slavného "ekologického" Rakouska. Náš Temelín se jím nelíbí, ale když si s ním doma topí, tak to jim nevadí :no:
Proto když bude stát benzin 100kč/l, tak jediné, co to bude pro obyčejné lidi znamenat, bude to, že budou víc dřít hubou o zem :-!
Rozbalit vlákno
6
31. 3. 2012 15:23
Re: Drahá ropa = drahá doprava
S cenou elektřiny to vůbec není tak jednoduché a předvídat ji je ošidné. To už i jinačí odbornící, kteří předvídali zdražení elektřiny o desítky procent po odstavení 1/2 německých reaktorů se zesměsnili, když cena na burze naopak klesla. Navíc, jak zdůvodňuju výše, má cena elektřiny zcela jasné mantinely a nemůže růst do nekonečna, zejména proto, že narozdíl od ropy si ji dokáže vyrobit každý jedinec pomocí FV panelů. Takže predikovat budoucnost na základě odhadu růstu ceny elektřiny nikam nevede.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 17:39
Re: Drahá ropa = drahá doprava
Nesnažím se tu predikovat růst ceny elektřiny. Koneckonců i u nás je důvodem zdražení do značné míry právě "zelená" elektřina.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že větší množství vyrobené el. energie u nás neznamená automaticky snížení její ceny ;-)
Že si ji každý může vyrobit sám... jenže většina vyžaduje, aby jim jejich servery fungovaly i když sluníčko nesvítí, takže fotovoltaika to moc nevytrhne. Tedy pokud by si nezačali stavět i domácí přečerpávací elektrárny :-!
31. 3. 2012 18:08
Re: Drahá ropa = drahá doprava
K čemu mi bude na baráku FV panel, když auto potřebuji dobít přes noc?
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 19:05
Re: Drahá ropa = drahá doprava
Koupíš 5 ha v Pákistánu a necháš si dopravit MWh přes EON distribuce >:D
31. 3. 2012 19:29
Re: Drahá ropa = drahá doprava
Přestaň naříkat a začni makat. Nikde není psaný, že "obyčejný" člověk má nárok na jízdu autem. Buď si na palivo vyděláš a nebo si kup koně. :-!
1. 4. 2012 17:00
Re: Drahá ropa = drahá doprava
Drahý benzín - doprava budoucnosti ?
[odkaz]
31. 3. 2012 14:49
A co kdyby
všem těm nadnárodním monopolům apod. prostí řidiči natrhli sedinky nějakým bráškou Huga Chavéze..... Nebyly by potom ty monopoly ochotny dávat litr benzínu za 0,50 Eura, aby vůbec měly nějaký zisk? Ropa je furt a stále stejná - jako v době, kdy stála 35 dolarů za barel.... S její cenou nehýbe nic jiného, než nenažranost - kdybych byl makléř a nakoupil jí za málo - chtěl bych jí prodat za co nejvíce - tak to je logické.... Ale pokud už naše drahé - a to doslova - vlády, pro občana chtějí něco udělat - ať zmrazí zákonem ceny paliv - a tečka.............
Rozbalit vlákno
20
31. 3. 2012 14:53
Re: A co kdyby
Blbost. Pokud se ti nelíbí cena paliva, nemusíš ji akceptovat. Kupovat drahé palivo tě nikdo nenutí. ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 15:18
Re: A co kdyby
Kecy a opět kecy. Nutí. Nutí tě celá společnost, protože prostě musíš dojíždět. za vším, vždy a kvůli všemu. Jenom se podívej, kde je dnes centrum nákupů - obchodní zóny u dálnic. Tam tě nikdo nenutí dojíždět? Jistě, nějaké autobusy tam jezdí... Jenže asi těžko si odvezeš ten nákup v taškách...
Do mnohých vesnic jezdí 2 autobusy denně - 1 ráno, 1 večer. Vlaky dnes nezastavují skoro nikde. A tomu ty říkáš, že tě nikdo nenutí jezdit autem? :no:
31. 3. 2012 19:24
Re: A co kdyby
Ne, opravdu tě nikdo nenutí. To že ty chceš nějaký standard, je čistě tvůj problém. Pokud něco chceš, tak si na to vydělej, nebo se zařiď jinak. Pokud ti nevyhovuje dojíždění, tak se přestěhuj, pokud ti nevyhovují nákupní centra, tak v nich nenakupuj, atd. To, že ty nemáš na benzín, je tvůj problém, ne problém prodávajícího. Hotovo. :-!
31. 3. 2012 19:29
Re: A co kdyby
tyhle tvrdý kecy jsem měl v době, kdy jsem řídil přes 600 lidí. Takže Tě na jednu stranu chápu, ale na druhou stranu - třeba časem zjistíš, že některé věci tak nejsou....ale to asi není předmětem diskuze... Takže pokud si chceš udržet díky své odpovědnosti určitý standard - musíš akceptovat cenu paliva - nemáš alternativu - na kole do práce asi 100 km dojíždět nebudeš... Nebo - a to máš pravdu - se rozhodneš stát se sockou - a budeš nezodpovědně vysávat systém tohohle státu...
Podle dikce předpokládám, že máš firmu a náklady na PHM dáváš do nákladů, nebo máš služební vůz, nebo příjem, který Tě řadí nad "obyčejné" smrtelníky v průměru....
31. 3. 2012 19:57
Re: A co kdyby
Mám svoje auto jehož provoz platím ze svého zaměstnaneckého platu.

Celá pointa je v tom, že si lidi za posledních cca 10 let zvykli na relaitivně levný provoz aut, protože benzín stále vzhledem k příjmům zlevňoval a teď, když se trend otáčí jsou vykolejení z představy, že budou muset slevovat z něčeho, co považovali již za samozřejmé.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 20:16
Re: A co kdyby
Ale v tom se opět mýlíš.
1) benzin/nafta nijak reálně nezlevňoval, a to ani vzhledem k reálným platům/mzdám. To, že průměrný plat ... a podobné kecy... nemá smysl řešit, protože naopak těch, co nemají ani průměrný plat je stále víc. Prostě průměr. Navíc metodika jeho výpočtu stejně jako inflace nemá s realitou mnoho společného.
2) z něčeho, co považují za samozřejmé? Jenže v mnoha případech je to NEZBYTNÉ... Ale jistě - v tvojí rétorice je to jejich volba. Jen by sis sám měl uvědomit, že taky můžou sedět doma na kanape, brát podporu, dělat děcka a houpat nohama, tak jak někteří ...
31. 3. 2012 20:51
Re: A co kdyby
no - pokud to vztáhne k reálným platům - tak má - v tom bys mu křivdil - jendoduchý výpočet - velmi zjednodušený prosím - při průměrném platu 5900,- v roce 1993 19,80 za litr - tzn - z platu bylo možno koupit 298litrů paliva - dnes za - průměrný plat 24000 při ceně 38korun - 631litrů - i kdybych to počítal "reálněji" - tak, stejnou kupní sílu má občan, který si vydělá nějakých 11 324 čistého - jako v roce 1993 - takže v tomto má pravdu.....
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 21:12
Re: A co kdyby
Neberu divoké začátky na přelomu. Porovnej cca od vstupu do EU ;-) Tam už to na základě statistických (tedy nereálných) čísel taková hitparáda není ... Navíc je třeba vzít v úvahu zdanění. A to nejen jeho výši, ale i základ.
Proto mám tak rád tyhle statistická čísla. jenže se musejí umět používat a interpretovat...
Kdybych bral srovnání s 1993. pak samozřejmě ano.
31. 3. 2012 20:56
Re: A co kdyby
tak on je zaměstnanecký a zaměstnanecký - s pointou - Ti dávám za pravdu - viz. níže výpočet, ale nelze zapomenout na celkově další započitatelné položky do výdajové stránky rodinného rozpočtu, které výdaje navyšují a činí u mnohých možnost vydávat větší částky za benzín, velmi omezenými...
Přestože si dovolím tvrdit, že jako zaměstnanec mám velmi slušný výdělek, musím počítat s tím, že najedu za prací 2000km měsíčně a to je výdaj, plus žena s dětmi najede tak 1500 - a pokud žena jezdí benzín s průměrem 12l a já naftu s průměrem 5 - je každé skokové navýšení jaksi znát. A jsem schopen si představit omezenější rodinné rozpočty, kde cena paliva měsíčně udělá skokově poměrně díru v rozpočtu, když stál 30 a stojí 38 litr paliva..... přitom je tam důvod jen "spekulace na budoucí konflikt" apod.....
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 19:32
Re: A co kdyby
Bože ty jsi vůl... Takže to, že se musím nějak dopravit do práce a jinou možnost než vlastní auto mnozí nemají je podle tebe to, že chtějí nějaký standard???
Jasně, je to jejich chyba, mají se přestěhovat do města... Nedokáží si vydělat jako zdravotní sestra ... jejich chyba, mají dělat ajťáky nebo měli studovat práva...
Takže vysídlíme venkov, všichni budou studovat strojařinu, IT nebo práva. Nebudou zdravotní sestry, učitelé, úředníci... Všichni pak budou bohatí a úspěšní...
Sorry, ale to co jsi napsal je ten největší primitivismus který znám :-!
31. 3. 2012 19:53
Re: A co kdyby
Ano, ať se ti to líbí nebo ne, dojíždění autem je standard na který máš nárok, jen když si na něj vyděláš. Nikdo na něj nemá automatický nárok a nikdo nemá povinnost ho pro někoho zajišťovat. ;-)
31. 3. 2012 20:02
Re: A co kdyby
to nemá - v tom máš za jedna - ale pokud pánovi chcípnou koně, které táhnou jeho vůz - půjde pán pěšky......
31. 3. 2012 19:25
Re: A co kdyby
co je blbost? cena paliva? nebo to, že nemusím akceptovat? musím akceptovat cenotvorbu společností a spotřební daň. Nemám možnost je neplatit - ty ano? prozradíš mi svůj fígl na neplacení spotřební daně a ceny paliva na benzínce? Je to legální? Když mluvíš o blbosti - existují přesné podklady - už jsem to tu někde psal, takže to nebudu opakovat - ale moudrému napověz a blbému je to k ničemu - takže Ti napovím - cena barelu, kurs dolaru ke koruně, vývoj ceny litru phm na trhu - plus, když budeš chtít zapátrat - cena lehké ropy brent na burze.... - jestli ti to pak nedocvakne - tak gratuluju...Nejde o nic jiného, než o "hru", kam až lze cenu zatlačit a vydělat...f jako ftip je v tom, že i když se bude snižovat počet motoristů a tím produkce paliva - hypoteticky a velmi zjednodušeně - cena paliva zkrátka poroste vždy tak, aby byl zisk zachován.... to, co předvádí např. čez, RWE nebo vodovody s cenou svých komodit....
31. 3. 2012 19:47
Re: A co kdyby
Fígl ti prozradím, nekupuj palivo. Cenu paliva ovlivníš jako cenu čehokoliv jiného, poptávkou. A výši spotřební daně ovlivníš jako jakékoliv jiné daně, prostdnictvím volených zástupců v zákonodárné sboru. Jestli se ti to nelíbí, tak se odstěhuj na Kubu, Severní Koreje, nebo jiného ráje. ;-)
31. 3. 2012 20:01
Re: A co kdyby
no Tvůj argument popírá zároveň jeden z Tvých předchozích příspěvků - buď si jen tak hraješ se slovíčky - což předpokládám, nebo nemáš absolutně ponětí o tomhle byznysu - a to spíš předpokládám, že máš... V Tvé dikci - jako bych se viděl před sedmi osmi lety... Já nemám finanční problém koupit si palivo - já mám "problém" s tím, že si s námi dělají, co chtějí - a protože s rozumem občas u někoho přichází i určitá míra odpovědnosti - zkrátka cena paliva je zbytečně vysoko, byť to z "obchodního" hlediska chápu... Argument - "nekupuj" a tím určíš cenu - je v tomto případě - kdy je společnost svým fungováním závislá na produktech ropy - nonsens - slušně řečeno - v podstatě doporučuješ sociální sebevraždu - dáváš tím najevo - že jsou ti ti, kteří nedokáží vydělat tam, kde končí záda.... Aby nedošlo k mýlce - nemám rád vyžírky, nemakačenky a vychcánky, protože mi nikdo zadara nic nedal. Takže pokud mi někdo závidí barák, bazén, auta - považuji to za jejich problém, pokud nemakají a vypráví mi to v hospodě, kde denně urazí svých deset..... Na Kubu, Severokorejský poloostrov a Venezuely, posílám ty, kteří si myslí, že mají někde v ústavě zakotveno právo na to "mít se líp". Pokud ale někdo někoho na ulici okrádá - nesměju se mu, že není schopný přeprat dva stokilový chlápky - a ať se odstěhuje do bezpečnější čtvrti - doufám, že pán pochopil.. O cenotvorbě phm něco málo vím, protože jsem do toho kdysi trošku dělal a data z ekonomických statistik ještě snad tahat dokážu....A pokud už bych se někdy někam stěhoval, tak to bude Oz....
31. 3. 2012 20:38
Re: A co kdyby
Ten zásadní problém je, že značná část společnosti "nemá hlasovací právo." Prostě nemůže přestat kupovat ropné produkty, jejich život je na nich závislý a nemají možnost alternativy. A je to paradoxně ta sociálně slabší část populace. Většina silnější části, která možnost volby má, v dnešní době ještě měnit zvyky nebude, protože si to pořád může dovolit. A tak podporuje růst cen a táhne s sebou ty slabší. Tohle je problém, který musí vyřešit stát. Také jsem toho názoru, že auto je privilegium, ale dle téhle logiky by měla existovat alternativa.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 20:42
Re: A co kdyby
Jistě, pokud existuje alternativa, můžeme hovořit o nějakém nadstandardu provozu auta. Tím slovem alternativa nemyslím přestěhování se nebo 2 autobusy za den.
31. 3. 2012 20:59
Re: A co kdyby
přesně a na hlavičku.... :yes:
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 20:23
Re: A co kdyby
Rada diabetikovi - když se ti zdá cena inzulinu příliš vysoká, tak ho nekupuj 8-s
Rada Etiopanovi - když se ti zdá pitná voda příliš daleko, tak pro ni nechoď... :no:

Nemyslím si, že bys byl idiot, ale mám pocit, že jsi možná ještě někde na škole. Zkus se nad tím, co píšeš, občas zamyslet :-!
31. 3. 2012 16:04
uz aby to bylo
:yes:
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2012 16:57
E85....
......stále 24.90kč/l.....ja su v poho...... :-) :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 17:41
Re: E85....
Jo a síť E85 je velmi hustá >:-[] jsi zapomněl dodat...
31. 3. 2012 18:11
Re: E85....
tento "problém" mě netrápí,neb jeden stojan se nachází přímo v místě mého bydliště,ovšem vzhledem k tomu,že cena u zmíněné čer.stan je poněkud vyšší ,jezdím tankovat cca.5km dále,lépe řečeno k ONO v Mošnově....opět,já su poho.....E85,no problemo. :-) :yes:
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 19:26
Re: E85....
Já mám třeba nejbližší E85 cca 30 km směrem, kam jedu párkrát za rok... takže tolik k E85 :-!
1. 4. 2012 02:01
Re: E85....
Taky jezdím do Mošnova pro E85. Občas i do Dobré, ale tam ho mají o cca 2Kč dražší. Když je teplo, jezdím na čistý, když je chladněji tak míchám 5:1 ve prospěch E85. Cenově je to fakt nesrovnatelné.
Avatar - Guttalax
1. 4. 2012 21:01
Re: E85....
;-) Taky to míchám halb und halb a v poho :yes: [odkaz]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
1. 4. 2012 00:03
Re: E85....
A spotřeba na E85? Když jsem se díval, o kolik se zvýší, ani jsem o tom neuvažoval...
1. 4. 2012 02:12
Re: E85....
Ano, spotřeba se zvýší, ale taky záleží, v jakém poměru bys tankoval E85 ku N95. I když do 10l benzínu přidáš 2l ethanolu, tak to na spotřebě poznáš a výhodné to určitě není. Proto já nikdy netankuju více benzínu a méně ethanolu, ale vždycky držím poměr dost přes 1:1 ve prospěch E85. V současné době jezdím s poměrem 5:1 a kilometr jízdy mě tak stojí něco pod 2kč (samozřejmě počítám jen palivo). Toho bych při ceně N95 37,90kč za litr neměl šanci dosáhnout, jelikož bych musel jezdit v kombinovaném provozu za 5,2l/100km a i když mám Clio 1.2 43kW, tak téhle hodnotě se přiblížím leda na okresce s větrem v zádech.
Avatar - baca42
1. 4. 2012 10:12
Re: E85....
No vidíš, a já jezdím za 1,40 kč na kilometr.[odkaz]
1. 4. 2012 21:55
Re: E85....
Na E85 jezdím už docela dlouha a super palivo a při ceně 24.90 se mi pro něj vyplatí jet 50km daleko - dávám to dvou aut a na spotřebě jsem to vůbec nepocítil, ale na lepším výkonu alespoň u toho silnějšího docela výrazně a přítom s ohledem na výkon, obsah a styl jízdy má dlouhodobá spotřeba 13L vychází dokonce lepší než dříve na benzín a dnešní projíždka po dlouhé době na čistý benzín, kdy jsem pociťoval o něco horší zátah v nižších otáčkách mě spotřeba 17,8L docela překvapila a zároveň potvrdila moji domněnku že při větším využívání výkonu motoru na E85 o nějakém navýšení spotřeby oproti benzínu nemůže být řeč. E85 ale přídávám do benzínu max 40% - nejlepší výkon, nejmenší spotřeba a hlavně rozmezí se kterým si řídící jednotka poradí - na čistý se bez upraveného motoru jezdit nedá a kdo to dělá a ignoruje rozsvícenou kontrolku motoru, tak si kolediju o průser v podobě podpálených ventilů. Ekonomicky, kdy je E85 levnější o 10kč oproti benzínu je to ekonomicky jednoznačně výhodný.
2. 4. 2012 21:49
Re: E85....
Moje auto si s čistým E85 poradí, ale musí být tepleji, kolem 7°C už přichází problémy se studeným startem. Žádná kontrolka se ale nikdy ještě nerozsvítila. Jediné úpravy, které na motoru mám, je bavlněná vložka v origo filtrboxu a LPG svíčky. Právě ty svíčky poměrně citelně zklidnily motor v nízkých otáčkách, kdy na dvojku mělo auto tendenci poskakovat (kolem volnoběžných otáček).
1. 4. 2012 20:23
Re: E85....
spotřeba se sice zvýší,ale nijak dramaticky,při klidné,"defenzivní" jízdě je to cca.o 0.7l,co mne týče,jedná se o 1l/100km(podle pal.compu)podotýkám,že měření probíhalo v zimních měsících,tudíž v létě očekávám značný pokles."přestavba" je velice jednoduchá,ohledně mého vozu se jednalo o cca.15min.práce,motor má mnohem harmoničtější a klidnější chod než na N95,velice citelně vzrostla dynamika vozu,zvláště v nízkých otáčkách se má tendenci mnohem lépe jít "hore" než při spalování N95.jediné uskalí je při teplotách pod 0C,Ethanol se huře odpařuje,takže motor mnohdy nenaskočí na poprvé.osobně jsem přesvědčen,že použití E85 u přeplnovaných záž.agregátu by měla být spotřeba konstantní jako při pohonu na N95,navíc zvýšení výkonu musí být ZDRCUJÍCÍ.....stejně tak i při použití u 6 - a více válcových motoru.tolik mé dosavadní zkušenosti.
Avatar - Ronault.
1. 4. 2012 01:47
Re: E85....
Ty jsi taky "mad brain", co bys nebyl v poho
31. 3. 2012 18:23
ELEKTRICKÝ JEZDEC
Co tu šílíš? Zajímej se jen a výhradně o svojí garáž. Prvotní na co si musíš odpovědět je to, co jsi za týpka, jestli autem jezdíš proto, že musíš (nemáš jinou možnost), proto že nemusíš, avšak je to pohodlnější či proto, že prostě jízdu autem miluješ a auto tvoří nedílnou součást tvého života. Auto je pro tebe zábavou, hračkou, parťákem. A studii o tom, čemu dáš jednou přednost, zda benzínu, naftě, elektrice či bůhvíčemu, tu přenech autobusovým platonikům. U aut platí totiž už sto let jenom jedno, a sice to, co máš dneska v garáži.

Tohle je platforma milovníků aut, nikoliv teoretickej kroužek energetickejch anorektiků. A pokud tedy motorismus tvoří základní esenci tvého života, kašli na konvence a následuj výhradně svůj garážový instinkt. Současně nekritizuj aktivity hledající palivovou alternativu, nemusíš se pohoršovat ani nad tím, že e-auto zatím ujede akorát na hranici katastrálního území tvé rodné hroudy. Ber to tak, že tahle auta svojí roli sehrají při rozvozu rohlíků a tak podobně.

Ty ovšem snad nejsi rohlíkář, jsi přece jinej silniční řízek - dvě stě kobyl pod kopytem, plná tři a plná pět. Možná se rád brodíš s offroadem, možná to rád nandaváš všem v dlouhým táhlým. Ano to je tvůj svět, vír v nádrži. A tenhle svět, kterému je už přes to let si nenech vymluvit ani za nic žádným hlávkovým salátem s biobuřtem na korouhvi. To by tak bylo, aby mi na semaforech strkal za stěrač nějakej hlávkovej salát letáček, abych si koupil elektrickou pandu... 8-s

Pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz, tak jestli si bereš do postele záložního elektrickýho robertka, klidně do tý e-pandy vlez, ale pak si laskavě najdi stránky s tématikou medevídka Pú, tady totiž čtou a píší výhradně šoféři s velkým... Š. Nebo ne?

BRAVWO PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2012 19:23
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
A proto je za rok 2011 80 % BMW prodáno v dieselu, u řady 5 dokonce 92 %, u Audi A4/A6 je dieselů kolem 90 %... Jó to jsou ti milovníci aut >:-[]
Aneb ve jménu TDI, i CDI i 35d ... amen :-!

Mimochodem nevím o vozech, které by měly víc elektroudělátek, než BMW, Mercedes a Audi >:-[]
Navíc tedy zrovna tyhle značky začínají do svých modelů hrnout elektrošidítka ve značné míře...

Jo a Cayennů v dieselu je za rok 2011 ... hádej kolik >:-[]
31. 3. 2012 22:51
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Ty vieš vždy pobaviť... :yes:

Nechápem jedno - že si stále tie dubové hlavy nechcú uvedomiť, že elektromobil potrebuje čas na vývoj a vyrovnanie sa klasickým vozom, ktoré tu sú a zlepšujú sa šialeným tempom, poháňaným konkurenciou a nárokmi zákazníkov viac ako celé storočie. Stavať dnes alebo hoci o 10 rokov elektromobil do pozície, že by mal nahradiť autá so spaľovacím motorom, je totálna *.

Elektromobil začína byť a dlho bude iba doplnkom ku klasike - práve pre svoj malý dojazd a zatiaľ vysokú cenu. Nie je všetkým dňom koniec a veci sa nemenia skokom z roka na rok. Príde raz aj k tomu, že svojimi parametrami spaľovacie autá prekonajú - v niektorých ich prekonávajú už teraz.

Elektromobil má svoje miesto na ceste, a jeho postavenie sa bude hýbať smerom hore len veľmi pomaly. Rovnako pomaly, ako pomaly sa bude míňať ropa, vyvíjať elektrická sieť a prispôsobovať infraštruktúra.

Možno o 50 alebo 100 rokov sa budú naši potomkovia diviť, ako sme mohli jazdiť na benzín a naftu, keď elektrina je tak lacná, dostupná a čistá, ako sme mohli tolerovať len postupný nárast krútiaceho momentu a ako sme mohli vystačiť so 100 konskými silami pri 5000 otáčkach, keď oni majú 400 koní od nulových...

Ale dnes je každá štúdia, ako sa píše hore v článku, vlastne len výmyslom a domnienkami - realita je a bude iná. Doteraz ešte žiadny futurista, analytik či ktokoľvek, kto sa snažil predpovedať alebo zmapovať budúcnosť a ďalší vývoj, netrafil presne.

Ľudia myslia tak, ako je príznačné pre súčasnosť a súčasnú reálnu situáciu. Ako budú myslieť o 10 alebo 20 rokov, kto to môže vedieť? Alebo čo by si urobil, keby sa stalo toto a toto...? Číra fantázia, nič viac. Zbytočnosť, a v takejto podobe aj voda na mlyn odporcom elektriny. Odkiaľ fúka vietor, je jasné, ropná lobby sa len tak nevzdá...

Ale ako píšeš - bravo Porsche. Klasika tu je a možno aj bude stále - len nezostane sama. Elektrina je alternatíva a voľba bude na každom z nás. Čo si vyberieme, bude záležať na ponuke - vlastnosti, cena, prevádzkové a servisné náklady, možno ekológia a likvidácia. Alebo srdce. Ako je dnes na svete veľké množstvo fanúšikov veteránov, určite aj spaľovací motor je, bude a zostane v srdciach mnohých. A je to tak dobre.
31. 3. 2012 23:01
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Souhlas, Klaudie, to se ti povedlo :yes:
Avatar - Ronault.
1. 4. 2012 01:51
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
:yes: :yes:
1. 4. 2012 02:52
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Výkon s nástupem od nulových otáček ??? Bože co to si (spolu s dalšími co ti zvedaj palce) za fizikálního / technického antouška?? Viděl bych to tady spíš na toho medvídka Pú... Komentujte raději obrázky.. >:D >:D
Avatar - Ronault.
1. 4. 2012 10:12
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Tys to zase vůbec nepochopil, viď? 8-s
1. 4. 2012 11:37
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
V tomto má pravdu, sekol som sa, od nulových otáčok je plný (alebo takmer plný) krútiaci moment, nie výkon. Ten stúpa s otáčkami. ;-)
2. 4. 2012 20:53
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Tak o tom se rozepiš ;-) Zřejmě tady má někdo dojem, že v osmé třídě (né li na konci sedmé) v hodině fyziky dával větší pozor než já >:D
Pochopil jsem tady zejména to, že někteří se znalostmi končícími prvním stupněm základní školy, zde dokáží mít opravdu kruté ego ;-) >:D >:D ...a to stačí... Zkrátka je to velmi vtipné...
1. 4. 2012 11:39
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Objavil si Ameriku...
Teda nie že by si nemal pravdu, písal som rýchlo a sekol som sa, od nulových otáčok je to o krútiacom momente a nie o výkone, samozrejme...
Ale nepáčia sa mi tvoje vzťahovačné spôsoby. Ty si sa ešte nikdy nepomýlil? :-!
2. 4. 2012 20:49
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Tak si to tak neber. Ty si to alespoň umíš uvědomit, když tě upozorním.... ;-) :yes:
Za úvahu spíš stojí jisté, až k oblakům povýšené, příspěvky jednoho z kolegů, v konfrontaci s jeho ve skutečnosti absolutní neznalostí... Ale když u něj umí i vakuum explodovat, tak už mě vlastně nemůže překvapit nic...
Avatar - Ronault.
1. 4. 2012 01:49
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Napadá mne jediné :yes:
1. 4. 2012 09:31
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Neboj, taky si na ten autobus zvykněš a začne se ti to líbit. ;-)
31. 3. 2012 22:31
Pojmy a dojmy...
Pokud by litr benzinu v budoucnu stál 2,50 eura (tedy zhruba 62 korun), automobilu by se vzdalo 17 % lidí. Skoro čtvrtina řidičů by si koupila menší automobil, 23 % řidičů by dalo přednost elektromobilu. Zbytek (36 %) by si svoje auto nechalo.

V případě, že by se cena za litr benzinu vyšplhala až k 4 eurům (100 korunám), 24 % dotázaných by si automobil nechalo, 17 % by jej vyměnilo za menší. Zatímco 29 % řidičů by si pořídilo elektromobil, 30 % řidičů by se vozu zcela vzdalo.

Při kvalitnějším systému veřejné dopravy by se auta vzdalo 31 % dotázaných, elektromobil by si pořídilo jen 8 % lidí. Skoro polovina motoristů by zůstala u svého vozu, zbytek by jej vyměnil za menší.

Takže v prvom prípade je pomer VZDÁ SA AUTA / KÚPI ELEKTROMOBIL číslami 17:23 (rozdiel 5% v prospech elektromobilu)

V druhom prípade je to 30:29 (rozdiel 1% v neprospech elektromobilu)

Až v treťom prípade, ktorý je vlastne nereálny (ak by to bolo reálne, neboli by dnes mestá plné áut so sólo jazdcami, hoci je to podstatne drahšie ako MHD) by vraj ľudia elektromobil ako náhradu auta so spaľovacím motorom kupovali len v 8% zastúpení.

A autor článku z tohto napíše podtitulok: "Elektromobilům lidé nevěří, raději by se vozu vzdali, než aby si pořídili elektrické auto. Takový je výsledek německé studie."

Mám mať pána Bureša za alibistu a odporcu elektromobilov? Kde je tá údajná nestrannosť objektivita?

"Důvodem, proč by si elektromobil pořídili jen asi tři lidé z deseti, je podle Bentenriedera ten, že motoristé autům s elektrickým pohonem příliš nevěří."

Treba si prečítať posledné dve slová....z pár slov, že podľa niekoho "ľudia elektromobilom príliš neveria" sa tu vyvodzuje, že "ľudia elektromobilom neveria".

Tak, vážení, presne tomuto hovorím skresľovanie informácií a prekrúcanie faktov.

Sorry, ale za toto :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
1. 4. 2012 06:53
Nemecká teória vs. slovenská realita ...
[odkaz]

Na Slovensku sa za trhových podmienok (čiže bez dotácií) predaj jediný !! elektromobil súkromnému zákazníkovi ....

V prípade poklesu ťažby ropy by nastala jej substitúcia uhľovodíkovými "kolegami" - napr. uhlie, zemný plyn a pod.

A Nemci si už vyskúšali "svet bez ropy" v 2.svetovej vojne, kedy miesto nedostatkovej ropy používali na výrobu benzínu uhlie a produkovali syntetický benzín. A nacistická mašinéria fungovala i po páde kľúčového rumunského spojenca, ktorý dodával väčšinu nedostatkovej ropy a zásobovanie palivom sa zrútilo až po vybombardovaní väčšiny výroby syntetického benzínu ...

Ešte Nemci používali ako alternatívu drevný plyn v plynovacích zariadeniach - viď. film "Sedím na konáry a je mi dobre".

Nedostatok ropy by samozrejme predražil i substitúty, ale i automobily, lebo i tie potrebujú energiu na svoju výrobu a čím viac - tým väčší by bol nárast. Ináč povedané, najviac by zdraželi elektromobily ....
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2012 11:18
budoucnost
Lidé alternativám nevěří z prostého důvodu - ropa je pořád levná a pořád se vyplatí koupit "ropné" auto než nějaké jiné. To samé platí i pro výrobce - není ale od věci vědět, že ti prozíraví investují do alternativ respektivě do nových směrů. Mimochodem v současné době je ropa a její deriváty nezastupitelné v mnoha odvětvích tudiž se bude kupovat i kdyby barel lehké ropy Brant stál 500 euro. Ropa tu samožřejmě bude ještě dlouho, protože i ty nejpesimičtější odhady hovoří o 20 letech v ověřených zásobách, ale stejně se neví kolik a kde té ropy celkem vlastně je.

Co ale lze vysledovat, je pohyb od těžby levné po nákladnější ropu(tj. hůře dostupná místa, větší hloubky, v místech chráněných ekosystémů --> nákladné technologie etc.). A v tu chvíli se začnou řešit tzv. ropné alternativy jako písky v Albertě v Kanadě a břidlice v USA. Nákladná težba, ekologicky nešetrná. Buhužel.

Podle mne jsou - při optimistické varianě - dva možné scénaře.

I. Převratný objev, který naprosto změní svět.

II. Cena ropy postupem času dosáhne takového bodu, kdy se vyplatí masívně investovat to alternativních technologiích, které postupem času - při náběhu na masovou výrobu - stlačí cenu na takovou úroveň, že budou konurencí "ropným" motorům, které záhy budou převalcované . Ropa bude stále strategická surovina, ale nebude se plýtvat na dopravu. Osobně si myslím, že tato cesta už začala. Je to cesta prvních hybridů, prvních elektromobilů - pro město. Mezistupeň - první kroky, chcete-li - slepá větev . Bude paralelně pokračovat v podobě aut, které mají stejné vykonnové parametry jako dnešní běžná auta - ale spotřeba bude na 1-2 litrů/ 100 km.

Je to otázka peněz a priority - když máte dostatek peněz, času a schopných lidí během dekády vám změní svět a to doslova (Troufnu si tvrdit, že teamy v VW, Toyotě a dalších bohatých automobilkách už horečně plánují a investují).

Jsem optimista a troufnu si tvrdit, že se máme na co těšit. :-)
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2012 17:44
jestli by plyn stál stále půlku co benzín
jako nyní, tak bych jezdil na plyn. Rozhodně lepší volba než elektromobil nebo hybrid. Automobilky investují neskutečné peníze do hybridů, start-stopů a jiných šíleností, přitom LPG a CNG jsou cenově velmi dostupná alternativa s minimálním omezením
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2012 23:20
A co třeba voda?
Osobně mě hodně zajímala problematika vozů na vodu. Pročítal jsem na netu co šlo a doslova jsem se DIVIL, jakých velkých úspěchů v tom bylo dosaženo. Ať už to bylo řešení ve formě palivového článku nebo přímo ládování plynu HHO (plyn skládající se přímo s vodíku a kyslíku tak, jak byly přímo rozloženy z vody) do spalovacího motoru. Je zajímavé, že se o tom skoro vůbec nepíše. Přitom mnoho přístrojů na přeměnu vody na HHO je dobře prakticky využitelná.

Důvod malého rozšíření této problematiky by tu možná byl, ale říkat ho nebudu. Nerad bych, aby jste mě tu hromadně nazývaly konspiračním teoretikem:-)
Každopádně fakt nechápu proč tu všici tak šílí po těch autíčkách na baterky. Ale i na toto by se dalo odpovědět, jen z úplně z jiného soudku.
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2012 18:30
možnosti odpovědi a jejich interpretace
1) Kdyby stál benzín 60-100 Kč, imho, naprostá většina DOMÁCNOSTÍ (ne jedinců) by se auta nevzdala, ale jistě by jezdila o dost méně a celkový počet aut by se asi snižoval, protože by ubývala druhá a třetí auta v rodině. Méně a kratších výletů/víkendů, občas i tou veřejnou dopravou (která je na prd, ale relativně by byla atraktivnější). Na dojíždění by se víc praktikovala spolujízda (v rodině, známosti a možná i veřejná). Opět i ta veřejná doprava by asi získala, ale ne tolik, jak by se mohlo zdát - tím, že by se dojíždění zdražilo, mnozí by jednoduše dotyčnou práci/studium/... vzdali. V komerčním sektoru obdobně.

2) automobilky dnešním elektromobilům ve skutečnosti komerčně nevěří, je to jen taková ymydžovka a laboratoř na kolečkách. Chtějí mít připravené pozice na chvíli, kdy se v technologii něco významně pohne. Do té doby automobilky doufají, že se najde aspoň těch pár neekonomicky smýšlejících, kdo si ty pokusné kousky koupí, za ceny, na kterých výrobci moc neprodělají.
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2012 20:27
100Kč za 1L benzínu nemá smysl řešit
pokud by stál litr benzínu 100Kč a nebyla plnohodnotná náhrada do 50Kč/L tak by se musela zhroutit celá ekonomika, protože naprostá většina domácností by neměla na provoz auta, auta by se stala neprodejná, nová auta by se neprodávala, nebyla by práce, veřejná dobrava a doprava všeobecně by byla také neúnosně drahá - cestování za prací by se ani nevyplatilo, stát by neměl příjem ze spotřební daně a ni z daní z příjmů, defakto vše by se zdražilo, lidé by vydávali veškeré peníze za zdražené jídlo,bydlení a daně - no zkrátka bludnej kruh a proto řešit zda by lidé i při této ceně jezdili autem nemá smysl řešit. 100kč už je podle mě pro stát ekonomicky neunosné,
Rozbalit vlákno
0