Ekonomika
každý rok sleduju ty jejich taškařice a taky mám strach, že jednou někomu dojde trpělivost a pak to půjde ráz naráz. Pak si můžou odbory mrskat ocasama o zeď pracáku. Resp. odbory ne, ty se vždycky někde uchytěj díky známostem, ale obyčejný bejvalý zaměstnanci...
...já tam za 35.000,- Kč hrubého půjdu rád dělat! Škoda ušetří a já budu spokojenej! 😄 :-!
Vsak ti nikdo nebrani v tom, abys to zkusil 😄 A co umis?
Kdybych tam měl ubytování, nic neřeším! 😄 Co umím je pro tebe bezpředmětné,ne? Navíc dnes už nejde o to,co umíš,ale na co máš školy... Teda aspoň pokud si vyděláváš jako zaměstnanec...
Vážně věříš tomu že dělník má 35 000 hrubého??
To je průměrný plat tarifních zaměstnanců... Dělník na lince asi bude mít "jen" kolem třicítky. Na druhou stranu ti lépe placení nespadají do tarifní skupiny. Pořát je to zlaty, když si vezmu, že lidé mimo Prahu většinou dělají za 15 až 20 hrubého...
Škoda Auto navrhuje růst platů o 4,3 procenta, manažerům vzrosly snad za rok o 28 %. 😉 Myslim ze by tem komousum u pasu mely dat minimalni mzdu a hned by manazersky mohly rust rychleji a uz by se nemusel resit ani presun za levnejsi pracovni silou, pac ty manazeri toho asi stejne moc nepodelaj 😉 >😁 >😁 >😁
zcela přiměřený. Je zajímavé, kolik sem píše "pravičáků" v pracovním čase: asi už mají vyděláno...
To, o cem se tady bavime nesouvisi ani tak s tim, jestli je clovek "pravicak" nebo "levicak", ale spis se schopnosti pouzivat hlavu k tomu, k cemu je urcena a predvidat.
No nejsem žádnej ičák, ale když vidíš ( jestli vidíš ) co se děje kolem, tak stávka za vyšší platy je tak trochu ...odvážná....řekněme, nemyslíš? Na růst platů ti s.re bílej tesák, situace je a nebo začíná být vážná pro většinu lidí, měli by jsme být rádi že je o škodovky zájem a že je v rukách silnýho partnera. A že lidi tam mají aspoň nějakou práci...a myslím že i netrpěj...V tuhle chvíli není vhodná doba pro stávku. Toť můj názor
:yes: naprostý souhlas ... i ten dělník má těch 30k a to je velice slušný na Mladou Boleslav...když půjdou kamkoli jinam na stejně "ne"náročnou práci, tak dostanou míň...v dnešní době si myslím, mají velice dobré podmínky a tím, že budou tlačit na změny by si mohli jen blížit...
Aktuální situace v Evropě moc nenapomáhá k navyšování platů, tím spíš v automobilovým průmyslu, kde se zisky snižují s rostoucím bojem o zákazníka...
Aktuální situace v Evropě moc nenapomáhá k navyšování platů, tím spíš v automobilovým průmyslu, kde se zisky snižují s rostoucím bojem o zákazníka...
Kdy bude vhodna az fabrika pujde do utlumu vyroby? Ted ma rekordni zisky >😁
až se to uklidní. Jestli vůbec někdy. Jsem asi z jinýho světa, ale vídám lidi co živí rodinu z podpory a z brigád...nejsou to lenoši, jen bydlej na konci světa a zrušili tu už skoro všechno co něco generovalo...zbyly jen služby...takovej člověk by ve škodovce byl doslova šťastnej a ani by ho nenapadlo stávkovat. Ale chápu to, s jídlem roste chuť. Nicméně aby nám tu pak něco zbylo. Jo já vím...můžem všichni bejt bankéři, obchodníci, marketing a nebo třeba recepční...viď... :no: :no: :no:
Ne ne, chce to jen kupovat ceske vyrobky 😉
Já se snažím :yes: Akorát nevím, jesi to bude stačit. Až tu bude článek o Hjondéé, tak se to tu bude všechno tetelit štěstím, čím nás zase mistři korejští obdarovali...my...rodiště otce 911...chjo 😢
Mam taky pocit ze odborari si trochu pletu pojmy. Zamestnanec nie je akcionar, ktory moze cakat tym vacsi vynos zo svojich akcii, cim vyssi zisk firma vytvorila! Zamestnanec nastupil za plat ktory ma v pracovnej zmluve. Mozno tam ma dake tie priplatky, bonusy, alebo premie zavisle od vysledku firmy, ale netusim preco by mal s nim zamestnavatel teraz o tom kazdy rok nanovo diskutovat? Podpisal, suhlasil, nie je o com. Ak sa zamestnancom nepaci, tam su dvere, mozu ist...
Ja som zvedavy, ci by odborari isli ponukat firme pol svojho platu, keby firma mala problemy a musela sa zadlzovat. S tym by asi uz nesuhlasili. Je to stale rovnaka odborarska pakaz: radi by sa prizivovali na zisku, ale na stratach samozrejme nie...
Ja som zvedavy, ci by odborari isli ponukat firme pol svojho platu, keby firma mala problemy a musela sa zadlzovat. S tym by asi uz nesuhlasili. Je to stale rovnaka odborarska pakaz: radi by sa prizivovali na zisku, ale na stratach samozrejme nie...
Jojo to prizivovani na zisku, to je pecka. Myslis ze management s rustem 28% by se podilel na ztratach? Nejhorsi jsou modry komunisti, ty si nevidej do h.by >😁
Management v kazde normalni firme ma fixni a pohyblivou castku platu. Variabilni cast, neboli bonusy je vzdy navazan na vysledky firmy/oddeleni atd. Kdyz se firme dari, vydelaji si, kdyz ne, nedostanou bonusy.
Nevidim duvod, proc by to tak nememlo byt i ve Skode. Takze ano, management by v pripade ztrat prisel o (nemalou) cast sveho platu.
Nevidim duvod, proc by to tak nememlo byt i ve Skode. Takze ano, management by v pripade ztrat prisel o (nemalou) cast sveho platu.
A takhle nahou s tou pohyblivou slozkou neni to i u zamestnacu ? 😉
Jako ze 50% platu je variable, jak je u manazerskych pozic bezne? Tomu neveris ani sam...
Neviem ako je to v Skodovke, ale v niektorych firmach maju aj pohyblivu zlozku platu, zavislu na ekonomickych vysledkoch.
Kazdopadne, toto je vec ktoru si mali zamestnanci vydiskutovat pri podpise pracovnej zmluvy. Kazdy mohol na pohovore tresnut pastou po stole a povedat ze chce aby mu zarucili +10% na plate kazdy rok inak nebude pre nich pracovat. To bol cas a miesto na vyjednavanie. Toto ich vyhrazanie sa strajkom nie je nic ineho, len prachsproste vydieranie...
Kazdopadne, toto je vec ktoru si mali zamestnanci vydiskutovat pri podpise pracovnej zmluvy. Kazdy mohol na pohovore tresnut pastou po stole a povedat ze chce aby mu zarucili +10% na plate kazdy rok inak nebude pre nich pracovat. To bol cas a miesto na vyjednavanie. Toto ich vyhrazanie sa strajkom nie je nic ineho, len prachsproste vydieranie...
Já souhalsím s Teddym - zaměstnanec při nástupu podepsal smlouvu, za kolik bude dělat a když se mu to nelíbí, tak ať podá výpověď a najde si něco lépe placeného. To (zatím) trestné není.
Odboráři chtějí jen zvyšování mezd, jinak budou stávkovat. Řekněmež, že by tam byl v managementu nějaký pan Hustey, který bude tak pevný, že by se na něm dal postavit Karlštejn. Od svých návrhů neustoupí ani o milimetr a tak odboráři zahájí stávku. Bude trvat dva tři měsíce, lidi nebudou mít na základní životní potřeby (prostávkovaný čas se neplatí), automobilka začne dlužit dodavatelům (kteří chvíli budou "dojíždět" naplánované výroby) a kvůli celýmu zdržení se dostane za ten rok do mínusu. Budou ty kur vy odborářský žádat snížení platu kvůli ztrátě?
Odboráři chtějí jen zvyšování mezd, jinak budou stávkovat. Řekněmež, že by tam byl v managementu nějaký pan Hustey, který bude tak pevný, že by se na něm dal postavit Karlštejn. Od svých návrhů neustoupí ani o milimetr a tak odboráři zahájí stávku. Bude trvat dva tři měsíce, lidi nebudou mít na základní životní potřeby (prostávkovaný čas se neplatí), automobilka začne dlužit dodavatelům (kteří chvíli budou "dojíždět" naplánované výroby) a kvůli celýmu zdržení se dostane za ten rok do mínusu. Budou ty kur vy odborářský žádat snížení platu kvůli ztrátě?
držím palce ať dosáhnete svého, je to dřina kterou 99% lidí tady nezná a pak nám půjčte vaše odboráře 😄
Az dosahnou sveho, muzou diky tomu taky skoncit na ulici bez prace. Ty odborare si klidne pujc vsechny a odvez je nekam hoooodne daleko.
neskončí, automobilky to táhnou na celým světě. dělám taky v jedný a škodovku máme za bohy. zjisti si jaký odměny dala teď audi a porsche svým zaměstnancům- poslanci by záviděli 😄
To maš pravdu Petraartep,ja dělam ve škodovce v Kvasinach a ty prachy za tu praci co se tam nadřem si zaslouzíme,to co tu každej piše za naražky na zaměstnance škodovky a odbory je jen bleda zavist,navic odbory KOVO škody auto s toho maji sakra malej zisk pro sebe.
tak tak-závist 😄 , dělám v Nošovicích a při nástupu nám říkali, že životnost operátora je cca 3roky . 7,5 hod cvičit na lince, mít každou vteřinu v minutě zaplněnou, sotva se někdy napít - zkrátka jsme novodobá " hornická" elita. A ty Katikakusi jsi doma na dávkách? Pak moje měsíční daň je asi pro tebe, takže pššš >😁
Ano, opravdu ti zavidim praci na lince. Svata prostoto... 8-s :no😒br />
Kdybys sis poradne precetl o cem pisu ja i jini, a mel na to prectene i pochopit, tak bys tady nemusel ze sebe delat saska. Jelikoz ti to ale evidentne nemysli, nezbyva ti nic jineho, nez makat nekde na lince a navic jsi k smichu. :-!
Kdyz uz ti chybi rozum, mel bys mit alespon trosku soudnosti...
Kdybys sis poradne precetl o cem pisu ja i jini, a mel na to prectene i pochopit, tak bys tady nemusel ze sebe delat saska. Jelikoz ti to ale evidentne nemysli, nezbyva ti nic jineho, nez makat nekde na lince a navic jsi k smichu. :-!
Kdyz uz ti chybi rozum, mel bys mit alespon trosku soudnosti...
Ve sve naivite jsi pozapomnel, co se v automobilovem svete delo pre 3 lety, kolik prachu se muselo nalit do automobilek aby nezkrachovaly. Jen si zij v tom svem naivnim svete, ale pak nebrec. Ja nemam nic proti odmenam, kdyz se firmne dari. Tady je problem v tom, ze odbory vydiraji, chteji zvysovani platu a kdyz prijdou spatne casy, pokles mezd jim nevoni.
ne to bylo abys pochopil, že ti lidi si to zaslouží. Firma má zisk jaxviňa a lidi makaj- proč nemít za to slušně zaplaceno. Po jednom chodit k řediteli a chtít přidat? Od toho mají zástupce-odbory. A ti perfektně stojí za svými lidmi. A fandím jim.
Nezkrachujou, nemaj přehnaný nároky, situace z roku 2009 se bude opakovat až tak za 15let (konjuktura-stagnace-krize)
Nezkrachujou, nemaj přehnaný nároky, situace z roku 2009 se bude opakovat až tak za 15let (konjuktura-stagnace-krize)
V mnoha případech lze odboráře charakterizovat jako egoisty, kteří usilují o uspokojení svých potřeb na úkor celé společnosti, jejího rozvoje a pospolitosti.
V kontextu tohoto názoru jsou pak odboráři těžce pravicově orientováni.
V kontextu tohoto názoru jsou pak odboráři těžce pravicově orientováni.
S tím názorem ohledně orientace k pravici si dovolím nesouhlasit, protože opravdu pravicově zaměření jedinci chtějí, aby se měla společnost dobře, rozvíjela se a lidé bohatli, protože on se pak bude mít ještě líp, protože lidé budou užívat a platit za jeho výrobky/služby.
Já už nevím, kdo řekl, že kapitalismus je nerovnoměrné rozdělení bohatství a socialismus je rovnoměrné rozdělení bídy. A googlit se mi to nechce.
Já už nevím, kdo řekl, že kapitalismus je nerovnoměrné rozdělení bohatství a socialismus je rovnoměrné rozdělení bídy. A googlit se mi to nechce.
Churchillův výrok je jistě zajímavý, ale psal jsem o ideologické teorii (která je velmi vzdálená praxi) - pravice hájí úspěch jednotlivce, zatímco levice společnosti jako celku. Slova "aby se měla společnost dobře" bych osobně spojil s levicí, než s pravicí. V praxi to však bývá jinak.
Pokud naklady na vyrobu prekroci miru rentability, firma musi hledat cestu k jejich snizeni - propoustet nebo presunout vyrobu jinam. Odborarum se uz podarilo zlikvidovat nejednu firmu - prikladu jsou z minulosti stovky.
Ono staci jeden spatny rok, nepovedeny model, problemy s poruchovymi motory, nakladne svolavacky...
Az pak bude na ulici nekolik tisic lidi bez prace, odborari jim nepomohou...
To je tá nenažranosť vedenia - nedajú, čo nemusia, v Nemecku by ich odbory zožral, keby dali tak málo ako u nás.
Na druhú stranu je fakt, že odbory (nie iba u nás) už často nevedia, čo so sebou od radosti...
[odkaz]
Ono pravicacky zaklinadlo s myslenim na zitrek je dost proflakle. To je neco podobneho jako ze si lidi v republice zili nad pomery. By me zajimalo kde a kdy. Stat se rozkrada a tuneluje od shora, jsme jak nejaka bananova republika
[odkaz]
Takze na co by lidi meli doplacet? Proc si nerict o zvyseni platu kdyz fabrika jede a manazerum roste plat o 28%? Nechce to akorat zavidet ten plat zamestnancum Skoda.
Spis to vypada, ze ta zavist je na tve strane, jak se tady porad ohanis cisly s platy manazeru.
Oni mimochodem nesou odpovednost za vysledky firmy, na ktere je primo navazana pomerne velka cast jejich platu.
Jelikoz o tom nemas poneti, je zbytecne ti neco dal vysvetlovat.
Co takhle tlak na techniky, vyvojare taky chodi domu s cistou hlavou? Taky maj managersky platy? Managersky platy jsou proste slusnej tunel, v tyhle dobe automobilovych krizi obzvlast 😉