na stredovej konzole je preboha cloveku na co? Mame snad styri ruky? Akurat to vodicovym noham dokonale zavadzia, alebo sa vodic snad potrebuje toho drzadla drzat? Ale kto bude drzat potom volant? zdravy rozum siel k certom
[odkaz]
cim drahsie auto tym vacsiu a neprektickejsiu kktinu najdeme v interieri :yes:
akoby nestacilo ze ten stredovy tunel je dost siroky tak tam dame este drzadlo nech to pekne trci >:D , kto navrhoval ten interier mal by dostat vypoved bez urazky
pokial viem par aut taketo drzadlo ma ale len na spolujazdcovej strane, sofer totiz by mal mat ruky na volante lebo pokial sa bude drzat drzadla tak urcite havaruje ;-)
Tak, když už to chceš vědět, jde o odkaz na předchozí generaci, typický prvek Cayenne a jakýsi náznak, že sedíš v autě, které umí jezdit v terénu. K čemu tam je možná pochopíš při bočních náklonech. Ale to by ses tím autem musel nejdříve také projet a nedělat jen chytráka na internetu.
Ja jenom dve veci. Odkdy je Cayenne auto do terenu? Mozna ti to uniko, ale Cayenne je SUV, nikoli off-road.
A i kdyby, v terenu snad neni potreba drzet volant? :-O
Jezdil jsem v H2 v hodne ostrem terenu na kraji moznosti auta, ale ze bych pri bocnim naklonu poustel volant, to fakt ne. Jel jsem s Honzou Vondrou z Hummer Clubu v H1 a ani on, jakozto opravdu zkuseny jezdec, volant nepoustel. Zkus mi prosim objasnit, jak si to tedy myslel.
Máš dvě pravidla. Vždy mít obě ruce na volantu a volantu se nedržet (myšleno silou, podpírat se o něj). Když se s tebou auto nakloní a ty padáš někam do prostoru, popřípadě na dveře, které z nich porušíš? Budeš se křečovitě držet volantu a přenášet na kola ruchy, nebo se jednou rukou pustíš a auto s účinným posilovačem zvládneš jednou rukou? Bavíme se o překonávání terénu, takže o malé rychlosti. Klidně bych se bez něj obešel, ale nepřekáží a funguje. Jestli je to úplně správný prvek je jiná otázka. Myslím si, že v rámci cílové skupiny není na škodu. Spolujezdec má také držadlo vlevo, tak proč vůbec něco takového vymýšleli? Proč Škoda dává do Scouta madlo před spolujezdce? Není to přísně funkční stroj.
Terén má různé stupně a Cayenne toho zvládne hodně. Proč by se do něj jinak dávaly uzávěrky a redukce (byť netradičně řešená)? Vzhledem k tomu, že ho tam majitel většinou nevezme, jsem mluvil o odkazech, náznacích a že to možná poznáš, když uděláš právě to, co většina majitelů neudělá. Pak možná pochopíš, proč to někoho napadlo a že se z toho stal charakteristický prvek. Očividně majitelům nevadilo, jinak by zmizelo.
Že to ve skutečném offroadu funguje jinak, rozporovat nebudu. Já třeba preferuji plnohodnotné postroje, takže se nikde ničeho držet nemusím (ano, vím, že to není tradiční řešení). Nebo snad chceš tvrdit, že se v H1 a Cayenne jezdí stejně? Stejná opora, ergonomie a ovládací síly?
Ja nikde nezpochybnuju madlo u spolujezdce, naopak, tam ma sve opodstatneni. Ale jak ridic, obzvlast v slozitych situacich, mas drzet volant obema rukama. Frajerinky jednoruc nejsou na miste. Za tim si stojim.
Samozřejmě, ale boční náklon není nutně složitá situace. Pokud jedeš 7 km/h a máš takhle účinný posilovač, tak bys problémy neměl mít žádné. Spíš je pak složitější vést přesně auto, když zároveň na volantu visíš, protože bys jinak sklouzl ze sedačky. Jsem zastánce obou rukou na volantu, ale tady mi to madlo opravdu připadalo šikovné. Kdyby tam nebylo, tak se chytnu na druhé straně, nebo se zapřu přímo o tunel a ve výsledku to bude stejné. A v těžkém terénu jsem už viděl řidiče dělat ledacos, aby nevypadli. Mnohem větší sko***ny, než jen řídit jednou rukou. Proto mám rád postroj - mohu se klidně několikrát převrátit a nehrozí, že bych vypadl ven. Ale zaplatím za to horší možností výhledu.
zas je tu niekto chytry, najprv sa v tom aute aspon prevez a potom tu pis zavery. To madlo ani extra siroky stredovy panel nebrania vodicovy ani spolujazdcovi v pohodlnom sedeni, miesto tam je bohato
Pre mna celkovo interier Cayenna je chutovka, ktoru prekona maloktore auto.
...samozrejme je to vec vkusu
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
bude určitě trvat ještě nějakej čas, než se tu v US prosadí diesel. Vždyť Transit Connect 2012 je k dostání jen s 2,0l benzín. A taxi verzi nabízejí i s LPG nebo CNG. Plus elektro verzi. Diesel nikoliv. V ČR je 1,8 TDCi.
A myslím že by nebyl u globálního modelu problém dodávat do US evropskej diesel. Ale poptávka by prostě nebyla.
A navíc třeba Honda už někdy od roku 2001 nabízí sériově model Civic (sedan) na CNG :-)
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
CNG je plyn a jakkoli vstřikován do válců, nikdy nedosáhne kroutícího momentu dieselů. Je to dobrá alternativa a diesel je v USA taky alternativa - pro Američany je to vlastně stejné novum jako CNG a jako hybridy.
Po letech strašení se Američané budou moci přesvědčit, že diesel je stejně čistý jako benzín a možná i čistější, neb výfukovým zplodinám jdoucím z výfuků benzínových motorů nestojí v cestě zhola nic.
Takže nabídka bude od 2013 pestřejší a bude to velmi zajímavé.
Hlavním důvodem, proč se Amíkům do dieselů moc nechce, je fakt, že vlastně žádné diesely nemají !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
V Evropě má Ford všechny diesely postaveny na motorech v koperaci s PSA.
GM má potom motory v Opelech od Fiatu a motory v korejských Chevroletech od VM Motori. (Nicméně GM uvede v roce 2013 na trh v USA korejský Chevrolet Cruze s dieselm od VM Motori.)
Chrysler nikdy žádné svoje diesely v Evropě neměl, bral od VW, bere v současnosti od Mercedesu a od Fiatu potažmo VM Motori.
Jediné dieslové motory, které americké značky mají, jsou velké motory pro "Full size" trucky(pick-upy).
Toyota pak zájem na dieselech nemá, má své hybridy a ty musí propagovat za každou cenu.
Ostatní značky se k tomuto staví různě.
V tento moment, kdy řada značek uvádí na trh diesely v normě EURO 6, která se vyrovává US specifikacím, není již žádný důvod nedodávat tyto motory i do USA. A proto se tak začíná dít a nechme Američany, ať si sami udělají názor a vyberou.
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
v US jezdí nějakých 112.000 vozidel na CNG.. dokonce ve státě Utah je více jak 5.000 takových aut. Jsou to autobusy, trucky, typický fordy CW taxislužeb až po auta individuálně předělaná. A navíc je benzín dlouhou dobu levnější než diesel, zhruba o 30centů... Budoucnost pohonů v US bych viděl spíše v posilujících prodejech hybridů a CNG.. to už ve státech funguje a je to zaběhnutý... :yes:
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
Vzhledem k tomu, že se dieselů prodá prakticky stejně jako hybridů, tedy kolem 3%, je to z cca 12-14 mil prodaných vozidel v USA cca 400 000 vozidel ročně, což strčí ty Tvoje CNG do kapsy.
Ledy se hnuly, v USA se začínají prodávat evropské Transity s dieselovými 5válci (200 koní, 470 Nm) - snad bude výkon a krouťák Amíkům stačit, kdyžmy si v Evropě vystačíme v poho s 2/3 těchto hodnot.
Jasně, nafta je dlouhodobě dražší benzínu, to ale platí i v Evropě nyní ve 18 státech z 36 a přesto se prodává 56% vozidel v naftě (EU + EFTA).
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
Dízel je čistejší ak má filter pevných častíc .... a to je problém, lebo je "národným športom" sa tejto "zbytočnosti" zbaviť .... a to dokonca i v značkových servisoch ....
Teoreticky je moderný dízel čistý a dokonca to i kontrolujú neustále v STK, ale realita je taká, že čierne "oblaky" za dízlovými vozidlami sú vec príliš častá aby som veril, že to v praxi funguje ...
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
U Vás na Slovensku možná obláčky vidíte, praxe v ČR je taková, že došlo ke značné obměně vozového parku směrem do Euro 4 (kouří málo, nebo mají vozy DPF) a do Euro 5 (vozy mají povinně Euro 5).
Když se budeš dívat opravdu pozorně, zjistíš obrovský rozdíl mezi dneškem a situací před 5 lety.
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
Minule predomnou (pri márnej snahe o akceleráciu) dymil (a to tak že som sa začal báť či mu nehorí motor) bmw 316d social edition. Tak neviem či mu teda ten motor naozaj nehorel keď je to také novučké a čistúčké autíčko.
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
Hlavne sa dobre pozeraj aj v Cechach. Aj nove naftaky dymia. Hlavne pri agresivnej akceleracii. Bude to urcite tym, ze majitelia naftakov si ich stale mylia so supersportami a dodrbu motor uz za rok. MB, BMW, Audi, ... vsetko jedno. A specialna kategoria, tak to su suhajkovia na Octaviach.
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
CNG půjde ještě nahoru, protože do prodeje půjdou CNG pickupy a těch se v USA prodá hafo.
Diesly už tam byly k máná dávno, Bluetecy od BMW, starší generace ve vybraných státech a to i pod kapotou Jeepu GrandCherokee, BMW tam mělo své diesly a další a nikdy neuspěly. VW je tam nabízí taky léta a kupuje to jen dieslová komunita, jinak nikdo. Sít čerpacích stanic pro modrní disely v osobácích je oproti benzínu daleko řidší a nafta do trucků nejde použít - za je horší kvality a za b pistoli nestrčíte do nádrže....
Ja proste nechápu proc se porad ty zasrany nemci snazi,aby v USA se prodávaly auta na diesel,američani nejsou evropani a porad to nedokážou pochopit,to ze jezdím za 1 az 2 litry min neznamená,ze ušetřim na nákladech,ono servis a věcný vymenovani náhradních dílu,je asi zadarmo :))) ještě ze Američani to vedi a nemci si můžou leda tak políbit *, a ty auta v nafte co si tam prodají,jsou jenom německy naplaveniny,který bez nafty neumějí jezdit :))) jestli si to čte nejaký nemec,tak prosím nenicte svet,kde je to ještě v pořádku,chtěli jste to udělat před 70 lety a taky se vám to nepovedlo,tak a tím ani nezačínejte,děkuji rezavy fantomove :))) a ještě kdyby někdo tady slintal,ze nemám carky a háčky,tak jen pro to ze pisu iPhonu,cauu a kupujte velký benziny ;)
Čoveče, komouši měli řadu podobných úderných hesel. V tom případě jsem hloupý a neslušný. Co se mnou uděláš? Postavíš mne ke zdi?
Nezlob se, ale svým příspěvkem spíše naznačuješ, že hloupými jsou ti, kdo volí benzín.
V každém případě si myslím, že to byl zbytečný příspěvek, a že byl opravdu hloupý, o tom není pochyby.
Nejsou to jen Němci. Do konce roku budou diesely prodávat i GM, Mazda. Co se týče Volkswagenu, není to naplavenina, protože se tyto vozy vyrábá v USA. Pro Mercedes platí to samé - řada vozů se vyrábí v USA. V podstatě platí, že absolutní většina německých vozidel prodávaných v dieselu se vyrábí v USA.
S těmi naplaveninami jsi trochu vedle.
myslim naplaveninama lidi,ne auta :-) mozna jsem to spatne napsal a prosim nepis sem neco o komunistech,tyto veci sem opravdu nepatri a ani by se o nich nemelo mluvit,ptz ty co dokazali je na zastreleni vsech co meli s temito myslenkami neco spolecnyho
Taky nechápu snahu Němců pořád někomu něco vnucovat. Tedy, abych byl přesnější, ne všech Němců, ale jen sh.itwagenu!
Proč by si měli Američani komplikovat život problémy s filtry pevných částic (to samo o sobě dokáže perfektně odradit od "traktůrků") nebo zvýšené náklady na servis nafťáků, které prodraží provoz víc než o málo vyšší spotřeba benzínu, když můžou mít spolehlivý benzínový šesti-/osmi-válec, který bezproblémů zvládne půlmelounu mil. ;-)
Celkom dobre nerozumiem, prečo má Cayenne taký slabý diesel. Veď jeho "konštrukční" a teraz už aj koncernoví bratia Touareg a Q7 môžu mať buď 4,2 litrový osemvalec s 230 kW alebo dokonca 6-litrový dvanásťvalec s 373 kW. A koncern Volkswagen už dokáže aj z 3 litrového šesťvalca dostať okolo 230 kW.
Je to asi trest pre zákazníkov Porsche: ak chcete diesel, prosím, ale len taký priemerný. Ak chcete mať v Cayenne skutočne výkonný motor, tak si potom kúpte drahé benzínové turbo.
Asi sa v Porsche boja, že by ich zákazníkom diesel začal príliš voňať a ich drahé benziňáky by skončili v múzeu.
Já si myslím že jsi si odpověděl vlastně sám : Je to asi trest pre zákazníkov Porsche: ak chcete diesel, prosím, ale len taký priemerný. Ak chcete mať v Cayenne skutočne výkonný motor, tak si potom kúpte drahé benzínové turbo. :-)
V8 TDI v Touaregu a Q7 má 250 kW, v A8 258 kW. Možnosti mne napadají dvě. Diesel mají kvůli snižování emisních průměrů, takže zvolili úspornější variantu. A druhá je, že by dieselový osmiválec mnohem citelněji zařízl prodeje výkonnějších benzínů. O tom se dá jen spekulovat. Vůbec na rozložení jednotlivých příplatků mezi trojčaty je vidět, jak se každý snaží nabídnout trochu jiný balíček vlastností. Třeba Touareg má terénní verzi jen s 3.0 TDI, ale Cayenne má obdobné hračky snad u všech modelů (dieselem a hybridem si jist nejsem) a Turbo má většinu v základu. Je vidět, že víc cílí na Araby. Vím, že prostupnost pouští měla vysokou prioritu a byla hodně testovaná.
Na bezne vozenie s dostatkom rezervy vykonu pre krizove situacie je ten diesel uplne postacujuci. Na sportove jazdenie sa k takemuto autu kupuje dalsie auto. Ale aj s tou naftou to ide dost svizne :)
Pokial by tam dali nieco vykonejsie, bolo by to pravdepodobne na ukor vyssej spotreby, ktora by mohla atakovat Cayenne S, a neviem ci by sa naslo vela zaujemcov ktori, by v takom pripade dali prednost nafte pred benzinom.
Ten kto neriesi spotrebu berie rovno S alebo Turbo.
zbytecna snaha, kor v pripade ze American vpodstate na nafte nijak zvlast neusetri diky jeji casto vetsi cene za galon a silene vetsi cene za samotne auto (jen pro predstavu dieselova auta jsou v US ve stejnych vybavach o cca 4-6 tisic dolaru drazsi nez benzinova varianta) a galon se podle statu pohybuje o 10-80 centu draz v neprospech nafty, takze 1 litr nafty je tam oproti benzinu drazsi zhruba o 0.5 az cca 4 koruny
a to radsi ani nemluvit o politice nekterych automobilek v US kam spada i VW, kdy dieselova auta maji z nepochopitelnych duvodu podstatne drazsi servis a o neco kratsi zaruku, treba u Audi je to 50 a 40 tisic mil benzin/nafta, nebo 4 roky
takze prorazet s naftou v USA a pritom ho takto znevyhodnovat je docela zajimava strategie, ale budme radi ze tomu tak je, kdyby se tam nafta ujala i v osobni doprave, tak budem sazema zahaleny i odtama
pokud chce amik setrit, tak ma navyber CNG nebo LPG (LPG spise na zapadnim pobrezi) a CNG vsude a navic za naprosto luxusni ceny, casto az 4x levnejsi nez benzin, galon okolo 1-2 dolaru podle oblasti / statu
A zpoměl si na E85, to je tam prkticky taky všude a spousty aut je z fabriky Flexfuel. Třeba u Chryslera vše s motorem 3,6 V6 který je v podstatě všude, mimo menší auta. >:D
Abych v ráji V8 motorů a benzínu za hubičku - ano i když podražil tak tam benzín stále nikdo moc neřeší - koupil naftu. A ještě porše s naftou .... :no:
Na Cayenne jsem si zatím ještě, ve spojení SUV - Porsche, nezvykl. Mám zafixováno, že Porsche znamená sporťák. A je jedno jestli model přinesl masivní zisky nebo firmu dokonce vytáhl ze sra*ek. V tomto kontextu je mi úplně jedno, co do toho montují za motory (samozřejmě pokud nepůjde o nějaký exot).
Jen tak, tak strávím Panameru. Ne kvůli autu samotnému, to je vynikající, ale kvůli tomu, že ho vyrábí Porsche. Já vím, doba se mění, je dynamická a................podobné kecy.
To je stejné, jako když začne třeba Fiat vyrábět luxusní limuzíny, RR nebo Cadillac mini do města (jako Aston Martin - taky ???), Alfa Romeo dodávky nebo Lada supersporty.
To už se může Porsche vrátit rovnou k výrobě traktorů. ;-\ ;-\ ;-\
Tohle bych moc neřešil. Každý vyrábí a prodává to co lidi kupujou. A Cayenny a Panamery se v podstatě prodávaj, jak rohlíky na krámě. Kdyby zůstalo Porsche jen u 911, tak už dávno zkrachlo. Pokud by lidi z prodeje Porsche viděli obchodní úspěch ve výrobě a prodeji traktorů, tak je začnou klidně vyrábět (stejně jako Lamborghini).
Vždyť jsem psal, že jsem si vědom prodejů, zisků, nové doby, host vyhazuje vrchního atd.
Jen jsem si na to ještě nezvykl.
A Lamborghini byl primárně výrobce traktorů a pak začal s auty (údajně když nebyl spokojen s Ferrari), kdežto Porsche to měl jinak. Myslím napřed a hlavně jen sportovní auta.
Proč je ten Cayenne o půl mega levnější v USA?? A to ho tam ještě transportují lodí. Víte někdo, kolik může normální smrtelník zaplatit za individuální transport z USA do Evropy?
Protože v USA je levnější všechno. Kromě sektoru služeb, kde musíš zaplatit lidskou obsluhu. Jestli mají o tolik efektivnější sítě obchodníků nebo obchodníci pracují s nižšíma maržema....netuším. Navíc dalším důvodem je brutálně podhodnocený dolar, který Američani tlačí dolů už od Bushe Jr, aby podpořili export. Ono kdyby byl dolar za 40 korun, tak ty jejich ceny tak úžasně už nevypadají.
Ještě před krizí se třeba o BMW říkalo, že v USA prodává se ztrátou, aby navýšili podíl na trhu.
Hlavní důvod je v daních a všeobecně legislativě. Dále do USA se vyrábí (v drtivé většině) na sklad a celé státy se berou jako jeden trh, tudíž mají větší slevu v továrně. Jednotlivé státy EU se berou jako samostatné trhy, takže každý dovozce má jinou slevu. A je zde zvykem vyrábět na objednávku, máme jiné struktury ceníků, takže déle čekáme (mnohonásobně) a víc platíme. A nesmíš zapomenout na silnější konkurenci - větší trh s ojetinami, silné a levné domácí a zdomácnělé značky atp.
Podle mne jsou největší faktory daně a objem prodejů. Co nesežere stát, padne na faktu, že jsme menší trh.