Jen by na těch 100 tisíc km nesměli testovat jeden kus modelu. Závěry, které z takového testu můžeš udělat, jsou dost omezené. Nejlepší představu má výrobce, ale i tam jsou velké odchylky. Zjistit to nezávisle s rozumnou přesností je velmi, velmi náročné.
Nu jsou mezi námi tací, kteří PREFERUJÍ jiné "výzkumy a statistiky", třeba (nejnáročnější a popravdě NEJlepší) testy na 100 (a občas i více) tisíc kilometrů s následnou DŮKLADNOU analýzou "co a proč a jak" :-)
PS: Nicméně "celý cyklus vývoj výroba prodej" je OPRAVDU o něčem (zcela) JINÉM ;-)
Hledání absolutní pravdy ve smyslu, nejspolehlivější, technicky nejdokonalejší, nejpohodlnější etc. auto je nerealizovatelné. Takže zbývá jen hledání subjektivní pravdy, a sice jak je ten který zákazník spokojený se svou značkou. A tuto úlohu tyto typy výzkumů plní. Konec konců o tom celý cyklus vývoj, výroba prodej je.
Anketu sice vyhlasuje casopis, ale zalezi na majiteloch aut, ci sa zapoja.
Ide o tzv. self-reporting, kde vzorku respondentov nevyberaju nahodne, ani cielovo - ide o iniciativu samotnych respondentov.
Ak sa self-reporting spoji s odpovedami, ktore nie su zalozene na kvantifikovatelnych parametroch, inymi slovami vedu k subjektivnym odpovediam, pravdepodobnost, ze vysledky studie budu verne odrazat realitu je velmi nizka.
Ste s kvalitou... velmi spokojjny, spokojny, malo spokojny. Auto vase ocakavania naplnilo velmi, naplnilo, nenaplnilo, sklamalo. V porovnani s konkurenciou ponuka vase auto vyssiu, nizsiu, rovnaku hodnotu.
Priklad z praxe.
Majitel znacky ABC ocakaval, ze sa mu auto pokazi 10x. Ale pokazilo sa len 5x. Na otazku "predcila spolahlivost vase ocakavania" odpovie "Ano".
Majitel znacky XYZ ocakval, ze auto sa mu ani raz nepokazi. Pokazi sa 2x. Na otazku "predcila spolahlivost vase ocakavania" odpovie "Nie".
Cize znacka XYZ vyjde z testu ako menej spolahlive auto, napriek tomu, ze sa auto pokazilo len 2x, kym auto znacky ABC 5x.
Opat, spojte to so self-reporting...
Mimochodom, ten isty problem maju aj ankety JD Power.
Jedine, co z ankety vyplyva, ze majitelia Skody su so svojimi autami spokojni. Ale o realnom vztahu k majitelom ostatnych znaciek vysledky nehovoria vobec nic, resp. maju nulovu vypovedaciu hodnotu.
Některé věci prostě NEmají "logiku" - a to že na prvních 4 místech budou 3 automobily JEDNÉ (ne až tak velké) automobilky = to je skoro "ZÁZRAK"
(nebo spíš "zázVWak"? ;-)
VÝBORNĚ (to "ë" :-)
Také se mi tato kombinace hybridu a 4kolky "zamlouvá", osobně si myslím že v tom by MOHLA být budoucnost (a nejen CITROËNu) - různé "variace" tohoto způsobu pohonu mají/připravují/plánují i další automobilky - i přes nesporné ZLEPŠENÍ HALDEXu poslední generace (poprvé je "použitelná" :yes: ), půjde snad vývoj trochu JINÝM směrem ... a tenhle by se MI líbil ;-)
PS: Možná asi spíš počkám na "další generaci" systému (a spojení s jinými spalovacími motory), ale jinak celkově HYbrid4 zatím :yes::yes::-)
citroën, yeeeeeeees......právě ta hybridní verze je asi nejlákavější, pohon na všechny, ale žádné zbytečné tahání kardanů a rozvodovek....všechny jen když je třeba :yes:
Poslední klávesa vpravo v prostřední řadě kláves a potom "normální" e = ë ;-)
Také jsem ještě NEjela, ale v Ženevě ve dvou verzích seděla (v té HYBRIDní měli asi "top výbavu" = byla hezčí a měla i lepší sedadla) a uvnitř je to (za tu cenu obzvlášť) opravdu VÝJÍMEČNÝ vůz/kabina.. :yes::-)
..a ta HYBRIDní verze by snad mohla i "slušně" jezdit.. ;-)
děkuji za pochvalu :)........slovo "atraktivnější", dá se to tak vůbec říct???.....citroen(učila jste mě přehlasované E, ale už jsem to zapoměl) DS5 je naprostá bombovka vůči strohému Čuranu (celý dům vymalovaný bíle, bez nápadu, nudné),DS5 je opravdu citrouš který se povedl....nejel jsem s ním, doufám že se mi to povede, ale už předem říkám, škoda že není postaven na vyspělejším podvozku...ano mnoho vozů co se SKVĚLE prodávají jsou také na podvozku z nižší střední, avšak DS5ka by s ním byla (můj názor) naprosto dokanalá.......na 633litrů a metr před nohama na zadních místech s**u.... :-)
píšete: " je to prostě taková "hezčí/atraktivnější" verze vw Touran (se "zajímavůstkou" HYbrid4ního pohonu.."....cekal jsem slovo alternativa....bohuzel, nehodi se......myslite ze se nekdo bude rozhodovat mezi temito dvema vozy??......slaba myslenka, verim ze vy jste to tak nemyslela.....výmluvy neberu, spokojím se se(samý se??)smysluplnou odpovědí a případné velmi rozumné argumenty odvděčím souhlasem :-)
Právě že "houpačka" (tedy "pohodička") to NENí - je to platformou stejně "odfkláknuté" jako Škoda SUPerb a další.. :-|
..viz ale i zdejší diskuze, tohle (naprosté) VĚTŠINĚ lídí NEvadí (čti "je jim to TOTÁLNĚ fuk" ;-)
PS: No a spojení tak pěkné (čti "drahé") kabiny a platformy z vozu vyšší střední CITROËNu C6 = cena tak OD milionu nahoru (tedy DS9)
..u DS5 jsme naopak DO milionu = je to prostě taková "hezčí/atraktivnější" verze vw Touran (se "zajímavůstkou" HYbrid4ního pohonu..
PPS: Já doufám že příští C5 i nadále "vydrží" se svou :yes: konstrukcí podvozku - která už dnes je v "tuctové" střední třídě (u DS5 je správně zmiňováno, že je někde na pomezí nižší střední a střední..) VÝJÍMEČNÁ a bude-li i v příští generaci C5, bude už doslova OJEDINĚLÁ =
= ty "vyšší" nároky zrovna na (skoro JEDINÉHO) výrobce který ještě nabízí ve střední třídě (dnes již) NADstandardní konstrukci jsou trochu..
..(no) vlastně "normální" :-)
Pro zajímavost nabízím odkaz na podobnou anketu v Německu (dělanou po segmentech):
[odkaz]
Vítězové v jednotlivých segmentech jsou (ne moc překvapivě): 3 x Mercedes, 2 x Mazda, po jednom vítězství Fiat a Honda.
Překvapivé - alespoň tedy pro mě - je ovšem druhé místo Loganu (!) ve své kategorii
A není to snad základ úspěchu? Najdu dostatečně velkou cílovou skupinu a podle toho navrhnu auto. A pokud si ho cílová skupina kupuje a je sním spokojená, tak se můžu plácat po rameni :-)
Presne, urcite auto si kupuje urcita skupina ludi. Skodu povedzme ti, co chcu usetrit a dostat za to VW kvalitny interier a este nieco navrch, napr kufor. Tak bodaj by neboli spokojni.
Kiu či Hyundai používají v každém díle..a chválí ji i osobnosti.Takže kde je ta logika ted? V UK je škodovka oblíbená a to nejen letos..K smíchu spíš přijde totální absence francouzů..Nevím jak je to možný když i s nima Jeremy jezdí..a chválí.. :no:
Já byl letos na měsíc v Londýně, po autech sem koukal celkem dost, ale musim říct že škodovek sem tam taky moc neviděl. Spíš skoro žádný. Taky mě to překvapilo.
Bournemouth současnost, a Octavie i Superby tu jezdí jako taxi, ale nejsou to jen jediné taxi, nějaké Fabie a starší Octavie kombi tu jezdí celkem normálně, ne abnormálně jako u nás. Ale YETI je YETI, toho jsem tu neviděl.
Přiznávám že NEvybavení DS5 hydraulikou mne poněkud ZKLAMALO (i když právě vzhledem k "pojetí kabiny" to NENí překvapením - NADstandard v konstrukci podvozu + VELKÝ NADstandard v pojetí kabiny = to by se už cenově "nevešlo"..
..snad DS9 ;-) ), ale v Ženevě jsem seděla v obou verzích (ta HYBRIDní měla ty "lepší" sedadla a vůbec - asi - maximální výbavu a NEčekala bych to, ale opravdu VELMI PĚKNÉ .. :yes::-)
..a souhlasím že se "velmi těžko vystupovalo" ;-)
PS: V ceně se asi NEnajde "zajímavější/lepší" kabina :-)
(již delší dobu mám přislíbenu HYbrid4ní verzi DS5 na vyzkoušení - budu to MUSET "využít" - jsme docela ZVĚDAVÁ! ;-)
Ja jsem par let zil a parkrat do roka tam jezdim. Skodovek je tam fakt dost. Kdyz jsem byl naposledy v Brightonu (uz je to par let), tak tam snad vsechny taxiky byly Skodovky...
Avšak zažeňme masovwost zmínkou o skvostné DS5 - dnes jsem si ji opět důkladně prohlédl v autosalonu. Z dokonalé kabiny se velmi těžko vystupovalo... :yes:
Ja som bol prednedávnom v UK (Manchester) pracovne ale ani jednu Škodu som nevidel, rovnako ani v Londýne okrem (1) Felicii Combi (SR-ŠPZ) :-) , možno že predali 5 ks a každý majiteľ bol spokojný (aj tí boli slováci)