Samozřejmě jim zvýšení platů přejeme,ale bohužel může být výroba v česku do budoucna postradatelná (viz. posilování výroby v Šanghaji,atd.) a tím pádem by měli odboráři co nejméně vyskakovat,jsme dnes bohužel absolutně závislí na nadnárodních společnostech,výprodej ČR v devadesátých letech se náramně povedl,takže dnes už můžem tak akorát držet hubu a krok,díky Vaškové a spol !!!
jen ať odbory blbnou, škoda už má fabriky v rusku, číně a indii je otázka času, než jim dojde trpělivost, a přesunou výrobu tam a pak ať zaměstnance co se nechají zblbnout stávkovaním také odbory živí...
Chování škodováckých odborů je mi sice proti srsti, ale nedokážu si dost dobře představit, že by si Škoda dovolila prodávat v západní Evropě něco z výše zmíněných končin...
A kolik z těch klíčových investic je takových, které se nedají převézt? Stroje, linky, automaty jedou na druhé straně světa do 3 měsíců a budovy možná s nějakou ztrátou, ale ne 100%, prostě prodáte.
Auto není elektronika. Spousta dílů se nakupuje od různých firem v čr nebo v okolí. Nehledě na provázanost celého koncernu něco udělá VW něco Škoda a smontuje se to zase někde jinde. Kdyby byly podstatné náklady výroby hlavně za lidské zdroje, už dávno by se nemohlo vyrábět v Německu, francii, Španělsku, Anglii atd. A Rusko a část Indie je snad jen montovna. Karoserie, motory tam jdou taky ze škodovky. A Čína to je kategorie sama pro sebe a tamní trh a kdo ví kolik let tam budou komouši udržovat ceny dole.
Prosím, může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi sprostým vydíráním a "kolektivním vyjednáváním"?
Nějak nechápu argumentaci, že když firma vydělává, zaměstnanci ji "vykrví" co nejvíc, co kdyby ale měla ztrátu, budou ji na ní přidávat?
Proč pokud chtějí odbory podíl na zisku si nekoupí podíl ve firmě? Nevěří snad dostatečně "svým" zaměstnancům?
Co odbory udělají pro zaměstnance ve chvíli, kdy se jim podaří firmu vysát tak, až padne nebo se bude muset přesunout jinam?
Co udělaly Škodovácké odbory za posledních 10 let pro zaměstnance, co nebylo přímo dosažena vydíráním zaměstnavatele? Myslím úplně cokoliv boj za jiná práva, pomoc při náběhu nové výroby, pomoc při získávání a náboru nových zaměstnanců, podíl nebo podpora vzdělávání, aby mohly být vyvíjeny nové produkty, které zabezpečí lidem práci?
Nemám nic společného se Škodovkou kromě toho, že jsem zákazníkem (mnohonásobným), tak mě to jen zajímá, protože to nechápu.
Tak je to vydírání, samozřejmě, na druhou stranu vydírá dneska kde kdo - kdyby např. ČEZ měl monopol na elektřinu, jakože je dominantní, tak by své zákazníky i dodavatele mohl slušně přitisknout ke zdi a zvýšit si marže.
No a odbory nejsou nic jiného než jeden velký subdodavatel práce pro automobilku, tudíž ji zase v rámci mezí tisknou ke zdi jak mohou. Na druhou stranu ví, že s ní stojí a padají, tak to zase nesmí přepísknout. Když budou blbí a přeženou své nároky, přijdou o práci a nebudou mít nic.
Na druhou stranu v Německu jsou odbory mnohem silnější, a automobilky tam přesto stále hodně továren nechávají.
Otázkou je, jak dlouho se to bude dařit, protože 40-50% kapacit automobilek v západní Evropě je dnes nadbytečných, protože jsou provozně drahé a ve srovnání s východní Evropou, Tureckem nabo Asií drahé.
než jejjch němečtí soudruzi, takže nikho ani nenapadne výrobu ze Škodovky stahovat. Fandím jim, nesmíme být tak po***, máme 3x nižší platy než Němci, makáme stejně (ne-li víc) a platíme větší ceny >:-[]
Proti požadavků odborů může být jen podnikatelký lempl, který právě ty ceny nasazuje a všechny nás okrádá :no:
Kdyby němci nestávkovali, tak by natom byli dnes stejně jako my :-O
První 2 lajny textu jsou naprosto pravdivé, poslední taky. Proč se tomu vysmíváte?
Ve Francii, v Německu a Británii se před tím, než se projedná nějaký důležitý zákon co se týče pracovníků, vždy se to předtím (vždy!!!) projedná s odbory, zda s tím souhlasí. Jsou tam tak silné, že se prostě nesmí vynechat v jednáních vlády.
Takže souhlas - i kdyby dali 12%, pořád to bude okey. Krom toho - VW group má mega zisky, mohou si to dovolit a pravda, výrobu odsud jen tak nestáhnou.
Ibaže odbory vtedy a dnes mali spoločný iba ten názov...
V ROH si platil členské známky a možno si sa občas dostal na nejakú tú rekreáciu ROH v zotavovni...
odboráři rozvášnění vidinou vyššího platu se chovají jako klasická myš jdoucí za kouskem sýra, který tak báječně voní a chutná, jen ten kov, co jí zlomí vaz zkrátka nevidí..... vždyť sýr je táák dobrý..
Jasně - klidně šest procent - ono to skončí tak na 4,8-5,2 - ale budiž.
Jen možná - by si mohli uvědomit jednu prostou věc... Každoroční nárůst mezd o 5% znamená soudruzi co? No zkrátka za 10 let - a to uteče jako voda - bude Vaše práce o 50%dražší.....Že teď fabrika vydalává? Fajn, ale to je snad cíl každého podnikání ne? No a za pár let se Vám může nakrásně stát, že čínští soudruzi dělníci, či indové, pakistánci, malajci.... budou mít personální náklady takové, že když k tomu Vaši šéfové přičtou cla - vyjde to levněji, než platy tady..... a pak přijde co? No to, co přichází po každé bujaré párty - kocovinka a objímání mísy.....
Takže jen do nich do kapitalistů......a nezapomenout na zadní vrátka...
5% ročně po dobu 10 let je +63%, to je na okraj. A navíc, za 10 let bude asijský trh mnohem větší, než nějaká přeregulovaná Evropa, takže je logické, které závody v té době budou in.
Svým způsobem chápu obě strany: Firma i přes svůj úspěch za loňský rok nechce přidat tolik, protože letošní rok může být slabší a ty další roky taky a pochybuju, že kdyby se prodeje zhoršily, že by nám platy snižovali. Investují do nových linek a závodů a to něco stojí. Na druhou stranu chápu odbory, že když vloni nám přidali 4% a to nebyly prodeje nijak zvlášť lepší než v roce předtím, letos i přes super mega úspěch (jak se všude píše), chtějí nabídnout jen o 0,7% víc.
Já osobně jsem s platem spokojenej, jsem hlavně rád, že mám práci. Nevím, proč to neudělají jako v Německu: přidat klidně jen 4% ale dát bonus v podobě dvou průměrných platů. Zaměstnance by to potěšilo a firma by nemusela zvyšovat tolik rozpočet na platy do budoucnosti.
A musím říct, že je to trochu frustrující, když člověk vidí na intranetových stránkách hned vedle sebe články: "Firma se nechce dohodnout na platech" a "Nový rekordní měsíc v historii firmy"
A jak jste svým usilím přispěl k tomuto úspěchu Škodovky vy osobně? Pracujete ve vyšším taktu, produktivněji, lépe, pro firmu efektivněji? Pokud ano, souhlasím s Vámi.
Na jedné straně uznáváte, že když firma nic moc nerostla, tak Vám přidali, ale teď, když roste, tak je Vám přidání málo? A když půjde obrat, zisk a výroba dolů, budete se stejnou vehemencí obhajovat snížení svého platu? Když můžete za úspěch a chcete na něm podíl, tak v případě neúspěchu to platí naprosto stejně ...
Já se přiznávám, že nepracuji na lince, ikdyž jsem na ní taky byl. A vloni jsem sice nepracoval nějak víc, jako lidi na lince, ale s rozšiřující modelovou řadou mi taky přibude práce, mám teď na starosti dva modely a přibude třetí a pochybuju, že za to dostanu přidáno. A systém "proplácení" přesčasů tu nebudu ani prezentovat..
Ale jestli jste si všiml, já osobně jsem psal, že jsem s penězi spokojenej, snažil jsem se spíš mluvit za lidi na lince. A napsal jsem i to, že kdyby byl rok neúspěšný, že by platy určitě nesnižovali. Proto si myslím, že než velký nárust tarifu by byl kompromisem určitě přiměřený variabilní bonus, který lze pružně měnit rok od roku, dle úspěchů.