Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pro odbory ze Škody je růst tarifů o 4,7 procenta málo, chtějí šest

Informace ze čtvrtečního kola kolektivního vyjednávání dnes odboráři zveřejnili na svých internetových stránkách.
Zpět na článek
13. 4. 2012 17:52
13. 4. 2012 23:10
Avatar - vicctor
13. 4. 2012 14:43
Docela dost riskují
Samozřejmě jim zvýšení platů přejeme,ale bohužel může být výroba v česku do budoucna postradatelná (viz. posilování výroby v Šanghaji,atd.) a tím pádem by měli odboráři co nejméně vyskakovat,jsme dnes bohužel absolutně závislí na nadnárodních společnostech,výprodej ČR v devadesátých letech se náramně povedl,takže dnes už můžem tak akorát držet hubu a krok,díky Vaškové a spol !!!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - cerrbion
13. 4. 2012 15:16
Re: Docela dost riskují
jen ať odbory blbnou, škoda už má fabriky v rusku, číně a indii je otázka času, než jim dojde trpělivost, a přesunou výrobu tam a pak ať zaměstnance co se nechají zblbnout stávkovaním také odbory živí...
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2012 15:41
Re: Docela dost riskují
Chování škodováckých odborů je mi sice proti srsti, ale nedokážu si dost dobře představit, že by si Škoda dovolila prodávat v západní Evropě něco z výše zmíněných končin...
13. 4. 2012 15:29
Re: Docela dost riskují
Jasně a proto se neustále investuje do rozšiřování kapacit v ČR například v Kvasinách nová svařovna rozšíření montáže a stavba lisovny...
13. 4. 2012 16:13
Re: Docela dost riskují
Z tebe mluví strach o míst... Bohužel ale oprávněný ;-\
13. 4. 2012 19:01
Re: Docela dost riskují
To fakt ne o místo se nebojím...
14. 4. 2012 22:32
Re: Docela dost riskují
A kolik z těch klíčových investic je takových, které se nedají převézt? Stroje, linky, automaty jedou na druhé straně světa do 3 měsíců a budovy možná s nějakou ztrátou, ale ne 100%, prostě prodáte.
14. 4. 2012 22:34
Re: Docela dost riskují
Stejně tak si nikdo nedokáza představit, že Audi TT se bude dělat v Maďarsku nebo Porsche na Slovensku - to se tam mimochodem dělá už 10 let.
13. 4. 2012 17:43
Re: Docela dost riskují
Auto není elektronika. Spousta dílů se nakupuje od různých firem v čr nebo v okolí. Nehledě na provázanost celého koncernu něco udělá VW něco Škoda a smontuje se to zase někde jinde. Kdyby byly podstatné náklady výroby hlavně za lidské zdroje, už dávno by se nemohlo vyrábět v Německu, francii, Španělsku, Anglii atd. A Rusko a část Indie je snad jen montovna. Karoserie, motory tam jdou taky ze škodovky. A Čína to je kategorie sama pro sebe a tamní trh a kdo ví kolik let tam budou komouši udržovat ceny dole.
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2012 16:59
Tak ŠŤASTNOU CESTU a ...
..pozdravujte v PEKLE (odboráři ....mí ;-)
PS: Vyjádřila jsem se (dost) JASNĚ? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - S8
13. 4. 2012 17:52
Vysvětlení
Prosím, může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi sprostým vydíráním a "kolektivním vyjednáváním"?

Nějak nechápu argumentaci, že když firma vydělává, zaměstnanci ji "vykrví" co nejvíc, co kdyby ale měla ztrátu, budou ji na ní přidávat?

Proč pokud chtějí odbory podíl na zisku si nekoupí podíl ve firmě? Nevěří snad dostatečně "svým" zaměstnancům?

Co odbory udělají pro zaměstnance ve chvíli, kdy se jim podaří firmu vysát tak, až padne nebo se bude muset přesunout jinam?

Co udělaly Škodovácké odbory za posledních 10 let pro zaměstnance, co nebylo přímo dosažena vydíráním zaměstnavatele? Myslím úplně cokoliv boj za jiná práva, pomoc při náběhu nové výroby, pomoc při získávání a náboru nových zaměstnanců, podíl nebo podpora vzdělávání, aby mohly být vyvíjeny nové produkty, které zabezpečí lidem práci?

Nemám nic společného se Škodovkou kromě toho, že jsem zákazníkem (mnohonásobným), tak mě to jen zajímá, protože to nechápu.

Děkuji za fundované odpovědi.
Rozbalit vlákno
3
13. 4. 2012 19:53
Re: Vysvětlení
Tak je to vydírání, samozřejmě, na druhou stranu vydírá dneska kde kdo - kdyby např. ČEZ měl monopol na elektřinu, jakože je dominantní, tak by své zákazníky i dodavatele mohl slušně přitisknout ke zdi a zvýšit si marže.

No a odbory nejsou nic jiného než jeden velký subdodavatel práce pro automobilku, tudíž ji zase v rámci mezí tisknou ke zdi jak mohou. Na druhou stranu ví, že s ní stojí a padají, tak to zase nesmí přepísknout. Když budou blbí a přeženou své nároky, přijdou o práci a nebudou mít nic.

Na druhou stranu v Německu jsou odbory mnohem silnější, a automobilky tam přesto stále hodně továren nechávají.
13. 4. 2012 23:13
Re: Vysvětlení
K poslednej vete:
Môžu si to dovoliť, keď na nich zarábajú práve fabriky v Čechách, na Slovensku, v Španielsku, Brazílii a inde vo svete...
14. 4. 2012 22:36
Re: Vysvětlení
Otázkou je, jak dlouho se to bude dařit, protože 40-50% kapacit automobilek v západní Evropě je dnes nadbytečných, protože jsou provozně drahé a ve srovnání s východní Evropou, Tureckem nabo Asií drahé.
13. 4. 2012 19:53
I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
než jejjch němečtí soudruzi, takže nikho ani nenapadne výrobu ze Škodovky stahovat. Fandím jim, nesmíme být tak po***, máme 3x nižší platy než Němci, makáme stejně (ne-li víc) a platíme větší ceny >:-[]
Proti požadavků odborů může být jen podnikatelký lempl, který právě ty ceny nasazuje a všechny nás okrádá :no:
Kdyby němci nestávkovali, tak by natom byli dnes stejně jako my :-O
Rozbalit vlákno
5
13. 4. 2012 23:16
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
A teraz skús zapnúť mozog a rozmýšľať...
Avatar - white label
14. 4. 2012 19:10
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
Blahoslavení chudí duchem... 8-s
Avatar - Johny.Rico
14. 4. 2012 23:24
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
První 2 lajny textu jsou naprosto pravdivé, poslední taky. Proč se tomu vysmíváte?

Ve Francii, v Německu a Británii se před tím, než se projedná nějaký důležitý zákon co se týče pracovníků, vždy se to předtím (vždy!!!) projedná s odbory, zda s tím souhlasí. Jsou tam tak silné, že se prostě nesmí vynechat v jednáních vlády.

Takže souhlas - i kdyby dali 12%, pořád to bude okey. Krom toho - VW group má mega zisky, mohou si to dovolit a pravda, výrobu odsud jen tak nestáhnou.

PS: 3 lajna textu je teda nehezká ;-)
15. 4. 2012 10:36
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
Ďalší, čo si nevidí na špičku vlastného nosa...
Avatar - Johny.Rico
15. 4. 2012 11:44
Re: I kdybvy dostali 12%, pořád budou 3x levnější
Tak mě pouč ty doktore. Co tě tu sleduju, jen tu blbě vykládáš a neospravedlníš diskuzní příspěvky. Čekám na tvé zhodnocení.
Avatar - petrumr
13. 4. 2012 20:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2012 23:15
Re: jo to byla doba
Ibaže odbory vtedy a dnes mali spoločný iba ten názov...
V ROH si platil členské známky a možno si sa občas dostal na nejakú tú rekreáciu ROH v zotavovni...
13. 4. 2012 23:10
ŠKODA
Článok o škodovke a jej odboroch, a v záhlaví foto, ktoré vyzerá ako z VW Bratislava...
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2012 23:52
Kupředu odborářská loďko
odboráři rozvášnění vidinou vyššího platu se chovají jako klasická myš jdoucí za kouskem sýra, který tak báječně voní a chutná, jen ten kov, co jí zlomí vaz zkrátka nevidí..... vždyť sýr je táák dobrý..
Jasně - klidně šest procent - ono to skončí tak na 4,8-5,2 - ale budiž.
Jen možná - by si mohli uvědomit jednu prostou věc... Každoroční nárůst mezd o 5% znamená soudruzi co? No zkrátka za 10 let - a to uteče jako voda - bude Vaše práce o 50%dražší.....Že teď fabrika vydalává? Fajn, ale to je snad cíl každého podnikání ne? No a za pár let se Vám může nakrásně stát, že čínští soudruzi dělníci, či indové, pakistánci, malajci.... budou mít personální náklady takové, že když k tomu Vaši šéfové přičtou cla - vyjde to levněji, než platy tady..... a pak přijde co? No to, co přichází po každé bujaré párty - kocovinka a objímání mísy.....
Takže jen do nich do kapitalistů......a nezapomenout na zadní vrátka...
Rozbalit vlákno
4
14. 4. 2012 08:13
Re: Kupředu odborářská loďko
:yes:
14. 4. 2012 22:44
Re: Kupředu odborářská loďko
5% ročně po dobu 10 let je +63%, to je na okraj. A navíc, za 10 let bude asijský trh mnohem větší, než nějaká přeregulovaná Evropa, takže je logické, které závody v té době budou in.
Avatar - Johny.Rico
14. 4. 2012 23:26
Re: Kupředu odborářská loďko
No bacha - za 10 let budou i asiejské factories dost drahé. Z Číny se to už stahuje směr Bangladéš, Vietnam. Zkus tipnout proč ;-)
14. 4. 2012 10:56
Re: Kupředu odborářská loďko
:yes:
Avatar - GeorgeWWW
14. 4. 2012 10:15
Chápu obě strany
Svým způsobem chápu obě strany: Firma i přes svůj úspěch za loňský rok nechce přidat tolik, protože letošní rok může být slabší a ty další roky taky a pochybuju, že kdyby se prodeje zhoršily, že by nám platy snižovali. Investují do nových linek a závodů a to něco stojí. Na druhou stranu chápu odbory, že když vloni nám přidali 4% a to nebyly prodeje nijak zvlášť lepší než v roce předtím, letos i přes super mega úspěch (jak se všude píše), chtějí nabídnout jen o 0,7% víc.
Já osobně jsem s platem spokojenej, jsem hlavně rád, že mám práci. Nevím, proč to neudělají jako v Německu: přidat klidně jen 4% ale dát bonus v podobě dvou průměrných platů. Zaměstnance by to potěšilo a firma by nemusela zvyšovat tolik rozpočet na platy do budoucnosti.
A musím říct, že je to trochu frustrující, když člověk vidí na intranetových stránkách hned vedle sebe články: "Firma se nechce dohodnout na platech" a "Nový rekordní měsíc v historii firmy"
Rozbalit vlákno
6
14. 4. 2012 14:38
Re: Chápu obě strany
No nezbývá než s tímto souhlasit... :yes: P:S Kde děláš??
Avatar - GeorgeWWW
14. 4. 2012 18:51
Re: Chápu obě strany
V Boleslavi.
14. 4. 2012 22:41
Re: Chápu obě strany
A jak jste svým usilím přispěl k tomuto úspěchu Škodovky vy osobně? Pracujete ve vyšším taktu, produktivněji, lépe, pro firmu efektivněji? Pokud ano, souhlasím s Vámi.

Na jedné straně uznáváte, že když firma nic moc nerostla, tak Vám přidali, ale teď, když roste, tak je Vám přidání málo? A když půjde obrat, zisk a výroba dolů, budete se stejnou vehemencí obhajovat snížení svého platu? Když můžete za úspěch a chcete na něm podíl, tak v případě neúspěchu to platí naprosto stejně ...
15. 4. 2012 10:39
Re: Chápu obě strany
Ano výroba narůstá a makáme v 18 směnném systému...
Avatar - GeorgeWWW
15. 4. 2012 11:20
Re: Chápu obě strany
Já se přiznávám, že nepracuji na lince, ikdyž jsem na ní taky byl. A vloni jsem sice nepracoval nějak víc, jako lidi na lince, ale s rozšiřující modelovou řadou mi taky přibude práce, mám teď na starosti dva modely a přibude třetí a pochybuju, že za to dostanu přidáno. A systém "proplácení" přesčasů tu nebudu ani prezentovat..

Ale jestli jste si všiml, já osobně jsem psal, že jsem s penězi spokojenej, snažil jsem se spíš mluvit za lidi na lince. A napsal jsem i to, že kdyby byl rok neúspěšný, že by platy určitě nesnižovali. Proto si myslím, že než velký nárust tarifu by byl kompromisem určitě přiměřený variabilní bonus, který lze pružně měnit rok od roku, dle úspěchů.