O těchto malých autíčkách se moc konkrétních údajů sehnat nedá a tak jsem vycházel z údajů,které popisuje pan Vaverka.Koupil jsem Aygo,které nemělo
otáčkoměr.Po jeho koupení a namontování jsem zjistil úplně jiné hodnoty rychlosti a ot. motoru než jsou psané v testu.Pro ujištění jestli není něco špatně jsem požádal majitele stejných vozů o porovnání údajů.Nevím kolik ukazuje ot. na
C1,ale u ayga jsou tyto naměřené hodnoty:pátý r.s. 90km-2500 rpm,130km-3800rpm.Tyto údaje jsou podle tachometru,neznám přesné parametry honoty u C1,ale takový rozdíl v obou vozech se mě snad ani nechce věřit.
Za 180 tisíců opravdu asi už je třeba uvážit, jestli není lepší mírně jetá nižší střední nebo dokonce střední než kulhající mikrožebrák byť nový. Ale nový je jen velmi krátce, asi tak do přihlášení na DI a dojetí domů. ;-\
Nemám pocit, že by si jak Up, tak Citigo na něco hrály. Jsou to alternativy k C1 a nutno říct, že lepší, v případě Citigo za o něco málo vyšší cenu, z malých aut je schopné se jim postavit jen Picanto.
Len ta 106ka tiez nevyzera priebojne na svoju dobu, kedze take interiery sa robili este davnejsie, napr. Delta HF, co ma interier z roku cca 1985: [odkaz]
Tato C1 ma fakt zufaly interier, uz tak vela penazi by ich to nestalo, dat vymenit u dodavatela zopar plastov (i ked to nie je ziadna sranda dat nieco nove do vyroby, ako sa moze na prvy pohlad zdat)
Z vonku je to vsak velmi pekne auto a vyzera tak, ake v skutocnosti je, na nic sa nehra, na rozdiel od NSF, kde najma shitygo a up sa hraju na auta o dve triedy vacsie a umerne s tym aj podivne vyzeraju.
Skoda interieru tejto C1, lebo je to velmi podarena nakupna taska.
V dnešní době se všude šetří, ani tu kapotu pořádně nenalakují. Myslím, že nějaký uživatel na moje. auto měl dokonce problémy s odlupováním laku na kapotě a následnou korozí. V této kategorii, kde se hledí až v první řadě na cenu, si musíš plno věcí dodělat např. obložit podběhy v kufru Citiga nebo dolakovat a ošetřit určitá kritická místa na karoserii a podvozku nebo se na to úplně vykašlat a chovat se k autu jako ke spotřebnímu zboží – až doslouží, tak ho vyměníš.
Ono to není o moc lepší i o kategorii výš, máme Punto z roku 2003, kapota je sice nalakovaná a karoserie nerezaví, ale nápravy a uchycení kol bylo z výroby opatřeno pouze základním nátěrem a po dvou letech to začalo rezavět. Teď se to musí vždycky jednou za čas natřít, jinak to zrezaví.
Za to ve střední třídě aut je to lepší, tátova bývalá služební Laguna rv 1999 s najetými 250 tisíci km není vůbec rezavá ani na podvozku, a to každý den jezdila v zimě v soli, nikde nic nevrže, zkrátka jako nová.
Vím, že interiér C1/107/Ayga není nejmodernější a že třeba za interiérem nové pandy zaostává, ale že by vypadal, jako kdyby byl vyroben před 15 lety, to už myslím přeháníš. To se prodávali u nás v této kategorii např. Saxo/106. Porovnej sám.
Saxo: [odkaz]
106: [odkaz]
A teď to porovnej s C1: [odkaz]
Já tedy rozdíl vidím. A pokud si dokoupíš dvířka odkládací schránky v palubní desce za 1200 Kč, tak interiér bude vypadat hned líp.
Otázka ceny je složitější. Tenkrát stálo hodně věcí jinak než dnes - i párek nebo cigára. Samozřejmě tím myslím v poměru ať již průměrnému platu nebo k hrubému národnímu produktu nebo k čemu chceš, třeba k bochníku chleba nebo k lahvi rumu.
Ale Minor byl taky socka, asi moc levnějšího se toho koupit nedalo, alespoň si nic víc nevybavuji.
Napsat, že C1 stojí dnes třetinu toho co Š 105 v roce 1985 je pravda jen z jednoho pohledu. A těch pohledů si můžu vybrat třeba pět.
tiez by ma zaujimalo ci by tie klasicke otocne ovladace ventilacie vobec boli drahsie ako terajsie priserne tie dzigvajsy, co sa tyka picanta to je jasnou volbou skoro pre kazdeho kto pozera na miniauto, ale tato kategoria je v nasich koncinach este predajne v plienkach.
s altom suhlas, je to urcite tiez lepsia volba ako C1 :yes:
Kam ten svět spěje, když si trh žádá zhruba po sto letech výroby aut až takové žebráky.
Všechno na tý věci je krásné, poctivé a jistě i pohodlné. Kromě interiéru je také super ta nedolakovaná kapota zespodu. :no: Kam se poděly zlaté české ruce ?
Nechci vypadat jako staromilec, ale to už Minor z roku 1946 byla poctivější kára. A +/- stejná kategorie a taky česká, vlastně víc česká, doopravdy česká. :'-(
Ono ani to Citigo není bez poskvrnky. Tam máš zase v interiéru nezakrytý kov, i když, objektivně vzato, mezi miniauty spolu se sesterským Upem a Picantem asi nejlepší volba, pokud by člověk tak malé auto chtěl. Mně by na C1 neskutečně štvaly ty ovladače ventilace, to je průšvih. Na mysl se vkrádá otázka, kolik by stály klasické otočné, tohle je skutečně k zblití, navíc ten bílý plast... Škoda, malý, čiperný motůrek od Daihatsu s autem prý slušně cvičí, pro mně by jasnou volbou bylo Picanto, já ale naštěstí budu vybírat v segmentu malých městských aut, (díky bohu ne miniaut), takže nejspíš půjdu do Mazdy 2. Navíc je tu z malých aut např. Suzuki Alto, které je za cenu pod 200.000 Kč vybavené nepoměrně lépe, než C1, škoda.
by bola vcelku fajn keby ich interiery nevyzerali ako spred 15 rokov ;-):no:
zvonku vcelku dizajnovo ujdu, su aj zive hrave stale malo okukane ale ten interier je hnus, uz prve twingo z roku 93 malo lepsi interier ako tieto trojicky :no: skoda, podla mna vela potencialnych kupcov odradi ta bieda v interieri a ta mizerna kvalita plastov ako aj nepresne prevodovky pritom su to sikovne pohladne a zive auta, skoda ;-)
interier tychto auticiek zaostava za motorom a jexterierom o dve generacie, este raz skoda - trojica panda picant oa citigo su o 1000 svetelnych rokov pred touto trojicou co sa tyka kvality vypracovania a aj dospelostou interieru
ten dodatocny otackomer na stopke je tiez riadna somarina, nie je to ani pekne ani prehladne ....
nie so mza bazarove auta vzdy radsej nove ako sunku z bazaru ale ak by som mal za tie prachy kupit taketo smejdy tak bud doplatim za nieco lepsie ako citigo alebo twingo alebo skutocne sa uz oplati kupit nejaka bazarovka ....dat za tieto akoze auta s predpotopnym interierom a uplne mizernym kufrom 6000 eur su vyhodene peniaze
S tím faceliftem zvenku to je přesný...vzadu trestná lavice >:D PS: s tím patriotismem to taky není tak horký...i když koupím "český" auto...zisk jde buď do Wolfsburgu,nebo do Francie.Když budu chtít podpořit nás..tak si koupím Gordona,Kaipana,nebo 1203ku ze Žacléře >:D
Však cena trojčat z TPCA od začátku výroby hodně klesla, vždyť ze začátku u nás skoro vůbec se nic neprodalo, všechno šlo na export. Základní cena stála nějakých 237 tisíc, tato verze asi 270 tisíc, takže auto zlevnilo za 7 let skoro o 100 tisíc, takže mi neříkej, že si C1 drží po celou dobu vysokou počáteční cenu. Ještě se dokonce zlepšila základní výbava, za těch 237 tisíc si nedostal ani posilovač, ani centrální zamykání, které je dnes už ve standardní výbavě.
Jinak jsem si představoval, že už TPCA představí kompletně nově navržené vozy a oni místo toho udělali další facelift. Bohužel se tento facelift neprojevil uvnitř, ale jen na předních částech aut. Což si myslím, že je špatně, protože konkurence je veliká, např. Twingo, Citigo, Panda nebo Picanto je velmi silná konkurence.
Dacie to umí tuším od roku 2011..ale sypu si popel na hlavu...flexfuel má 1.6 16V a ten je jen v MCV a Dusteru.
Myslím,že v reálným provozu nebude úspora až tak velká a pojistky se dneska segmentujou podle výkonu,takže rozdíl 5kW je zanedbatelnej.
Neříkám že by trojčata byly špatný,je to malý mrštný a úsporný auto...ale za skoro stejný peníze je Dacia kus auta navíc,nehledě na ty nesmyslný vyklápěčky u C1. Léta vyrábí stejný díly,to auto by zákonitě mělo stát ještě o chlup míň.Panda se taky vyráběla dlouho a nakonec její cena spadla snad na 100 (papírově)
Nejenom že ti C1 za 5 let provozu nezkoroduje, ale ušetříš docela dost peněz za benzín, protože C1 má spotřebu 4,3 l/100 km, kdežto Sandero 5,9 l/100 km s motorem 1,2 a 6,7 l/100 km s motorem 1,6. A že by Sandero spalovalo i E85, tak o tom nic nevím. A pokud ano, stejně u nás není moc benzinek, kde to můžeš natankovat.
Takže když se rozhodneš pro C1, tak ušetříš 1,5 l/100 km, což je při reálném nájezdu 10 000 km ročně asi 6000 Kč, dále ušetříš na povinném ručení, protože C1 se vleze do sazby do objemu 1000 ccm.
A ještě budeš mít dobrý pocit, že jsi podpořil český průmysl a že jsi dal práci českému dělníkovi (i když jsem slyšel, že v Kolíně pracuje docela dost Slováků, tak nevím…)
Rozhodně je C1 Furio zajímavá nabídka za 185 tisíc a po faceliftu pro mě nejlepší auto z trojčat z TPCA.
no ten interiér...??? :no: každopádně je znát v jakém desetiletí to bylo vyrobeno a projektováno...ale interiér je spíš tak z 90.let...tam se skutečně s NSF a Kiou Picantem měřit nemůže...ty jsou už minimálně o generaci dál...naopak...zase tuta auta nemohou s C1 konkurovat cenou...
Měl bych dotaz na velikost kufru. Má někdo ověřeno, zda-li se tam vleze skládací přepravka? Žena měla kdysi služebního Matize/Sparka a do kufru se vlezla přepravka jen složená. Jakmile jsem ji chtěl rozložit, tak jsem utřel kvůli sklonu zadního opěradla.
Díky
při dnešních cenách benzínu a dojíždění za prací to nemusí být famílie,ale třeba kolegové z práce. PS: s korozí je na tom asi jako býval Favorit,některý kousky jsou zdravý dodnes.Za stejné peníze je tu buď miniauto pro dva do města a nebo kratší dojíždění a nebo plnohodnotnej low-end kterej si těch 200litrů odpracuje. Rozhodně by mi nevadila po pár letech koroze lemů,nebo prahů (což je práce za pár korun) u Dacie,ale rozhodně by mě to naštvalo po roce u Kia/Hyundai >:D
Děláte jakoby 185 tisíc za plnou palbu bylo sci-fi.Na to jak je to starej střep by ta cena měla startovat na 120tisících.Škoda,že jse toho prcka nesrovnali se Sanderem.Arctica za 189.900 s klimou,oknama f elektrice,s posilovačem,pal PC 1.2 16V a pokud chce někdo trochu víc výkonu a hlavně spalování E85 tak Sandero 1.6 arctica za 199.900.Není co řešit,místo pro 5 normálních lidí,vzadu stahovací okna a kufr do kterýho se vejde basa piv :-)
Pro C1 mluví jen nízká pojistka a spotřeba.