jak psal mariachi - moderní turbo benzín není uno z před 30ti let. myšleny byly motory ecoboost, Tjety, thp, bmw, ... A jestli jsou lidi zmasírovaný ? Co brání Hondě je masírovat tou svou "pravdou" o genialitě portfolia 1,3 a 1,8 benzín a 2,2 nafta ? Vědomí toho, že zaspali a nemají to, co nabízejí ostatní.
Možná jsi někde přečetl, že je moderní kde co, třeba být gay, ale odtušuji, že jsi zaměnil slovo módní a moderní. Pokud se řídíš jen tím, co je modní a pak tu sháníš "kontakty", tak to je cesta se smutným koncem. Má orientace je moje věc, rozhodně nemusím vše módní, ale modernímu se nebráním. ;-):yes:
Zatímco ty jsi všechna jmenovaná auta důkladně vyzkoušel, takže mi můžeš bez problémů moje "bludy" vyvrátit a jenom do mě nerejpat. Nebo ne?
Jasně, že s větší části vycházím z testů a vlastních znalostí techniky. Je málo lidí, co mohli všechna tato auta pořádně vyzkoušet. Pokud by tady ale mohli diskutovat jen oni, tak tu spočítáš příspěvky na prstech jedné ruky... Jelikož tomu tak není, musíš se smířit s tím, že se tu občas objeví i "podle mě" >:D
Design je subjektivni, nekomu se libit muze, nekomu ne. Osobne z neho nejsem nejak odvazany, ale zacina se mi celkem libit. Motoricky... zalezi jak to beres. Treba 1,8 je rozhodne velmi dobry motor. Ano, nema v nizkych otackach takovy zatah jako TSI, ale zas to bude pravdepodobne dost spolehlivy motor s prijemne nizkou spotrebou, ktera mimo jine vychazi i z te vyborne aerodynamiky. A nizka spotreba zakazniky zajima. Pochopitelne jen malokdo to bude davat do souvislosti s aerodynamikou, ale je to tak. I 2,2 diesel patri k tomu nejlepsimu, byt urcite by bylo lepsi, kdyby tu konecne byla i ta 1,6. Pokud to beres jako motorovou nabidku tak ano, tam ma Civic hooooodne co dohanet. Chybi mu nejaka rozumna 1,6ka a sportovni verze. Nemyslim si, ze to nutne musi byt turbo (pokud do nabidky nejake hodi a neseskrtaji pritom atmosfery, OK).
Ja neplkam moudra ze SM, to spis ty.
Novy Civic 9G je designove a motoricky uplne mimo misu.
A muzes si bouchat pestickama do stolu jak budes chtit, muzes ze sebe delat pako i radoby chytraka - nic na tom nezmenis.
Zakaznici jeho UFO vzhled , stejne jako nabidku motoru a dynamiku ve spojeni s podbizivou cenou, jiste oceni propadem prodeju a jestli to ma Cx 0,27 pri laminarnim proudeni, jim pritom bude srdecne ukradene.
Osobní zkušenost, nebo jen tlachy? Pro mně je test auta jen jakýmsi "vodítkem," které ale neberu příliš vážně. Co by mně na 9G spolehlivě odradilo, je design. Např. naladění podvozku je hodnoceno více než dobře, na úrovni Golfu, což je velmi slušné, uvědomí-li si člověk, že vzadu má i 9G torzní tyč.
Podívej jdeš na to moc vědecky. Mě se osobně líbí Lancia Delta Integrale HF Turbo a je mi šuma fuk jakou to má aerodynamiku a jaký proudění vzniká kolem auta. Orostě je krásný a hotovo. Aerodynamika je fakt poslední ukazatel, který mě na autě zajímá.
A melo to Cx=0,27? nebo jen prakticky jakekoli 0,35??? A vis ty ze nad 60km/h ma na spotrebu zasadni vliv aerodynamicky odpor nad ostatnimi dalsimi ctyrmi? Vis ty jaky ma mit uhel zadni sklo, resp. jaky nema mit aby to nedopadlo jak s Favoritem, u ktereho dochazelo k tomu ze nebylo presne dano jestli ma byt proudeni laminarni nebo turbulentni a ze tudis kvuli spatne aerodynamicke kostrukci byl pridan pozdeji maly spoiler? Nebo proc sani vzduchotechniky je pred prednim sklem? Je mi jasne ze plkat tady moudra ze SM a podobnych radoby odbornych platku je snazsi ;-) Pakem bych Te neoznacil, nemam to zapotrebi ;-)
V rodině potřebujeme 2 auta-jedno do kterého se vejdem se 4 ma dětma-tam máme 110kW ve 2,4 a stačí a druhý pro mě na každodenní dojíždění, momentálně 100kW ve 2,0 a to je naprosto zbytečné. Sice bych samozřejmě raději 1,8, ale zcela racionálně vzato potřebuji spolehlivé auto, co nežere-tedy nabídka 1,4 od tchýně je neodmítnutelná. 2x denně 10km zatáčkama nahoru a dolu po silnici 3 třídy, kde jediný koho můžu potřebovat předjet je traktor >:D
Ty asi sam ale neprijdes na to ze 30stary turbo nebylo Punto, ale Uno nebo spis pro takove jako jsem to opravil ale marne.
Nicmene to neznamena ze jakakoli vec vyrabena dnes je nemoderni.
Ty rozdily namatkou jsou sice hezke, ale koukam ze od kazdeho vyrobce beres neco.
Zacnu tema novejsima materialama, proto treba Honda ma spesl povrch na pistech pro snizovani treni a Ford treba se vraci k litine misto dnes bezne pouzivanych duralovych motoru ;-)
Rizeni turba je neco jako rizeni Atkinsonova cyklu, proc to s tim prichazi Mazda u levnejsich aut az ted a pred tim to mela jen mazda Xedos 9? Ze by to bylo pro ostatni vyrobce vyrazne slozitejsi???
Novy system ovladani ventilu je jen jiny nez V-TEC. Znas treba A-VTEC?
Pokrocilejsi motormanagement ma kazdej vyrobce a Honda jako jedna zmala vyrobcu pouziva svoje, ac si to tvy pokrocily muze kdekoli koupit. Vis ze diky tomu tvemu primovstriku maji uz dnes i benziny filtry pevnych castic? Ze to je tim padem urcite pro emise nevyhoda a pro majitele akorat tak moderni *.tko?
To totalni pako tady ze sebe nedelej, nikdo Te nenuti ;-)
Oprav si to radeji komplet cele.
Jak Uno, tak Punto mely motor 1,4 (1,3) turbo a to s vykonem 74 - 81kW dle verze, Punto pak az 96kW.
Nicmene to neznamena, ze jsou dnesni turbomotory nemoderni.
Namatkou par rozdilu:
- Pokrocilejsi motormangement
- Prime vstrikovani paliva (TSI)
- Novy system ovladani ventilu (Multiair)
- Rizeni turbodmychdla
- Novejsi materialy a s nimi spojene uspory hmotnosti, efektivnejsi vyroba...
Sam jiste prijdes na to, ze minimalne prvnim odstavcem jsi ze sebe udelal totalni pako...
Opět musim napsat že novy Civic se mi nelibi a navic vlastnostma docela plny rozporu. Tohle auto by s největši pravděpodobnosti šlo mimo muj hledaček. Cenově,motorově a vnitřnim uspořadanim mimo.
A to je ten rozdil, kdyz nevis, tak nemas nic proti torzce, ale pak je tu spousta(vetsina) co vedi a nejeli, ale vi naprosto presne ze je kazdej viceprvek lepsi ;-) >:D
Jinak videls nekdy lepe zkombinovan design a aerodynamiku nez tohle?
[odkaz]
>:D
:yes: A stejně se na tu 1,4 8.g co kupuju v říjnu moc těším, a to i když nahradí 100kW 2.0 Ale na ježdění do práce a o víkendu na letiště - super. a spotřeba do 5,5 (vyzkoušeno-měsíc jsem ji už měl)
No se 124 kW motorem určitě ;-) Já měl za to, že až tahle nová generace přišla o víceprvek. 8G jsem několikrát proháněl po okreskách a vzhledem k výbornýmu čitelnýmu chování v zatáčkách jsem ani na chvilku nepochyboval o tom, že to má pořád víceprvek vzadu ;-\
Hnusny auto je pro me treba Fabie, takova salina bez napadu ;-) a s tou napravou tusis spatne, podobne jako nemas tuseni o designu. Pokud bys rekl predek nic moc, tak by se dalo souhlasit ;-)
No on ten Megane RS je rozhodne podvozkove nejrychlejsi ve tride (tedy je diky naladeni podvozku schopny jezdit nejrychleji) nicmene jeho slaba chvilka prichazi, jakmile se na ceste objevi hrboly.
Mistni prodejce Renaultu a byvaly rallye zavodnik ho posmesne nazyva "princeznou na hrasku" a tvrdi, ze je to prave diky tvrdosti zadni napravy. Kazdopadne se nejedna o zadnou tragedii, pro toho byvaleho rallye profika jde jen o jakysi naznak znervozneni, ale lama jako jsem treba ja a vetsina zdejsich "strelcu" bude na hrbolate okresce vdecna Fordu a VW za jejich viceprvky...
Nepsal jsem, ze jsou stejna, to je tvuj blabol.
Kazdopadne se kazde auto da nekam zatridit, konkretne Civic je mainstreamovy HB nizsi stredni tridy.
Do sportovna neni ladeny o nic vic, nez Golf se sportovnim podvozkem, Bravo s paketem sport, nebo treba Astra s paketem sport.
Kazdopadne vzdy, kdyz se vy - hondisti - snazite obhajit to mlaceni mrtveho kone, tak vyrukujete s argumentem, ze Civic je kategorie sama pro sebe, a v te je zcela samozrejme Civic kralem (jak uz jsem psal šušuovi vyse).
To že je něco tak hnusný, že to nikdo jinej ještě nepoužil neznamená, že to předběhlo dobu. Předešlý Civic bylo nádherný (s motorem 1,8 a výš) i sportovní auto se skvělýma jízdníma vlastnostma, nadčasovým interiérem i karoserií. Tohle co teď vytvořili je prostě krok zpátky. Navíc tomu tuším sebrali i víceprvek vzadu takže mizérie i po téhle stránce. :no:
Hadry pro chocholouska sjou akorat vyploda tipu moderni turbobenzin >:D Co je na tom moderniho??? Takovy punto melo 1,3turbo, 1,4 turbo pred 30lety. To neni moderni turbobenzin, ale jen pochybny tlak na emise EU. V USA, Japonsku byl tlak na emise o desitky let drive a vyplunul z toho tlak na diesly a turbobenzin nikde, proc? JA vim ty jsi ten moderni chytrak >:-[]:no:
Ano, maly turbodiesl chybi, prijde dele na nez mel (8G), ale urcite bude bez much TSI a se spickovymi parametry, spicka ve tride. Sam jsem zvedav jak promluvi do prodeju letos podzim nebo zime. To same bude platit i o kombiku, ktery by mel prijit za rok. Muzem pak porovnavat zlepseni prodeju, ac si mylsim ze budou porad stejne, protoze jsou lidi masirovany blaboli a nejake modernosti. Nekde jsem cetl ze je moderni kde co, treba byt gay, jak jsi na tom s orientaci?
Živé a točivé motory nezmizely. Hondy nikdy nebyly rychlé v absolutních číslech, protože jejich motory vždycky byly o pár deci menší, než ty ostatní a dostat z nich maximum vždycky vyžadovalo ŘIDIČE. To platí i dnes, jen se trochu snížily max. otáčky. Ale v současnosti je v módě kult turba a kdo není turbo, ten není cool. O tom to celé je. ;-)
Udělej si nejdřív malou rešerši základních motorizací v nižší střední třídě. ;-) Souhlasím ale s tím, že v nabídce pro Civic výkonná benzinová verze chybí, právě z imageových důvodů. A teď nemyslím už potvrzené Type R, ale standardní provedení s např. dvoulitrem z Accordu. Také nejsem nadšený, že nejrychlejší Civic je ropák.
V zásadě máš pravdu. Honda si uvědomila, že auta kupují převážně důchodci, a holt tomu přizpůsobila svou modelovou politiku. Je to trošku smutné pro firmu, která se kdysi holedbala živými a točivými motory, ale je to holt ekonomický kalkul. Ještě že je tu třeba VW, který umí dát silný motor i do malého auta... :-)
Musím se opakovat - problémy s TSI se týkaly pár set motorů z vyrobených statisíců či miliónů, navíc ten řetěz sám o sobě neměl nic společného s turbem, tato závada se mohla objevit u jakéhokoli staršího motoru (který měl řetěz). V mém předchozím zaměstnání jsem s 2.0 TSI najel 82 000 bez nejmenšího problému a to jsem byl sváteční, jinak tam byla fůra menších TSI, která najezdila mnohem víc a šlapalo to naprosto hladce.
No jo, ale není to na Hondu málo? Kdysi to bývala značka se sportovním ambicemi, dnes se fandové musí u nového modelu utěšovat (ano, nic jiného to není), že na takové to obyčejné ježděníčko ta chcíplotina stačí... 2.0 TSi by jakýkoli dnešní Civic úplně zadupalo do země - resp. ani by si ho na silnici nevšimlo...
Co to pomůže, když Golf má na rozdíl od Civicu v nabídce i nějaké motory. To je pro Hondu smutné vysvědčení, že se druhdy sportovní značka nakonec specializuje na důchodce.
Tohle je dokonalá ukázka dvojího metra. U koncernu VW jsou krátké rozvory zdrojem posměšků - vždyť přece dlouhé převisy poškozují jízdní vlastnosti. Ale u Hondy je prodloužení převisů vlastně zlepšení - vždyť to zvětší deformační zóny! Bože můj, ty to vidíš...
Tohle je dokonalá ukázka dvojího metra. U koncernu VW jsou krátké rozvory zdrojem posměšků - vždyť přece dlouhé převisy poškozují jízdní vlastnosti. Ale u Hondy je prodloužení převisů vlastně zlepšení - vždyť to zvětší deformační zóny! Bože můj, ty to vidíš...
S TSI začínají být problémy tak leda na auto.cz. Ty řetězy se týkaly série několika set aut - a realisticky, která automobilka neměla svolávačky? To by např. Toyota už musela být touto dobou zrušená... Navíc ten řetěz nemá nic společného s turbem, kterého se lidi v TSI báli nejvíc - mohlo se to stát s kterýmkoli starším motorem.
"O tom, jak sportovne ladeny Civic je, si muzes nechat jen zdat" - musím tě zklamat, moje zkušenosti s dnešními kompakty nezůstaly u listování v katalogu. Na druhou stranu pokud jsou pro tebe všechna auta v nižší střední stejná, tak jsi pro každého prodejce zákazník snů. Jen ale úplně nevím, co co děláš v diskuzi na webu o autech. :-!
Ronaulte, fskutku? Nevěděl jsem, že existuje kategorie zákazníků "sportovec". :-) Spíš mi pověz, která masová značka NENÍ značkou "důchodců", ty budeš mít určitě přehled. Protože třeba v Americe u ŽÁDNÉ automobilky neklesá průměrný věk kupce nového auta pod 50 let a to především proto, že průměrný věk majitele nového auta je tam 52 let, což už ti do kategorie "důchodce" může spadnout velmi snadno. Co je ovšem zvláštní, žádná ze značek zatím nenabízí ve standardní výbavě držáky francouzských holí...
Ano, to je právě ten problém... "podle tebe". Ze všeho nejlepší jsou teoretici s kvalifikovaným názorem, postaveným na přečtení tabulky technických údajů. Zkus se vrátit mezi dospělé, až vyzkoušíš "tvrdě" Mégane RS, Clio RS, Corsa OPC a "univerzální sportovně laděný kompakt" Golf GTI, Polo GTI nebo pýchu podvozkářů Mini Cooper. :-)
Ne každý chce moderní turbobenzin, podívej se na problémy TSI, navíc není zrovna moc motorů, kde by fungovalo rčení, nížší objem = nižší spotřeba. Je možné se bavit o tom, že 1.4 (fakticky 1.3) je na váhu auta poměrně slabá, na stranu druhou, zákl. motory většinou nejsou nic zvláštního u žádné automobilky, z pohledu masovějších prodejů asi 1.6 chybí, ale třeba časem bude, 1.8 už bude jiná káva. Mně u 9G naprosto odradil design, Mazda 3 je tak jasná volba.
Ve třídě sportovní hothatch je určitě jeden z nejlepších po boku Focusu RS. Ale ve "třídě" sportovně laděný kompakt? Tam zase vede myslím si Golf GTI.
Podle mě vlečnou naladíš buď tvrdě sportovně nebo průměrně univerzálně, zatímco víceprvek ti dá víc možností. Ale jasně, u 1,4 Civica je asi jedno, co má vzadu za nápravu. S Type-R by se ale mohli konečně pochlapit a dát mu víceprvek...
Neblázni tady se svou paranoiou, že nic nikdy nebude lepší než Honda. Už při 8G tady šla studie, z které vycházela, [odkaz] a to se prosím psal rok 1988. 9G jen nastavuje kaši. Takže shrnuto a podtrženo - nejsou moderní turbobenzíny a chybí menší turbodiesel. Za přehlížení ze strany kupců si může Honda sama. Škoda. ;-):yes:
Problem zdejsich odborniku na design je ten ze vse zacina a konci ruzne nabastlenyma svetlama na hranatou krabici z 80 let ;-) >:D Nezamrz si tam? Ne, tobe je vlastne 12 >:D
Golf nejen ze neni vnitrnim prostorem vetsi nebo spolehlivejsi, ale ani uspornejsi, o kufru a sklapeni sedacek ala Sade 120 ani nemluvim. urcite je asi nejtuctovejsi. Tohohle mrtveho kone myslis? Tohle ale neni muj kun, stejne tak jako neni muj kun Astra, auto obrovsky zvenku vnitrkem vsak nestacici ani na tridu mensiho Jazze, ale vahou okupujic stredni tridu. A3 to uz neresim, to je premiovka na slovo vzata ;-) BMW snad, ale jako rodine ne ;-)
Po precteni Golfa mi tecou sliny vzteku asi jako z Fabie ;-) >:D
Já myslím, žes to vystihl dobře, je to poměrně praktické auto na "takové to domácí ježdění", teď už i za slušnou cenu. Ne každej chce rodiny auto v konzervativním balení.
myslím si že za ty peníze s takovou výbavou to není tak špatná koupě...pro někoho komu Honda stále říká víc než evropský mainstream...mít v základu automatickou klimu...no koukni se třeba na základ do octávie...tam je to uplně podobné...a když si to dovybavíš...jsi mnohem vejš...podle mého největší slabinou zůstává design...stále marně čekám na nějakou hondu která bude skutečně pěkná...(krom accordu-to je hezké auto) všecko ostatní vypadá hrozně šíleně...
, když jsem Civica 1,4 v pátek kupoval a pak s ním jezdil po návštěvách. Odjel jsem s ním cca. 200km a teď čekám na techničák. ( Auto není prioritně určeno pro mě - na můj vkus slabé).
1. Vypadá to na spořílka!!! - (2-5 osob) se syrovým motorem, pomotávačka a s projetým ucpaným Brnem - pak 120 km domů plynule cca. 100 - 110Km/h. - spotřeba 5,6 l/100!!! A půjde se bez problému níž.
2. Pružné zrychlení z nízkých rychlostí bude dobrý - na předjíždění kloboukářů bude stačit.
3. Pružné zrychlení z vyšších rychlostí ( nad 90) bude asi slabší, ale nemám odzkoušeno. Motor je zatím takový ,,syrový a udušený".
4. Není to motor pro obchoďáka, ale na takové to domácí ježdění dobré.
5. Odhlučnění ve 130 dostačující - srovnám-li s fluencem 1,6, tak je v civicu ,,tichůčko jak na palůčku v rubisku", - srovnám-li s p 407 2.0HDi tak je civic hlučný, ale to jde od motoru, který točí cca 3.700, a to jde slyšet.
6. Podvozek komfortní a přitom jistý.
7. Start- Stop systém se jeví funkčně.( nemám zkušenost k srovnání).
8. Z podstatné výbavy pro účely domácího ježdění chybí pouze tempomat a vyhřívání sedaček.
9. Závěr - z výkonu motoru jsem měl dle papírových údajů obavy, ale dosavadní zkušenost nasvědčuje, že výkon je ,,dostačující" a musíš jezdit podle toho co máš pod kapotou. Jediný problém může být při předjíždění a zrychlování v táhlém dlouhém na dálnici.
Do mesta by to melo vetsi spotrebu, nepatrne lepsi dynamiku a byl by to motor navic, protoze se 1,4 dava do Jazze. Spis by se mi libila 1,5 120koni pouzivany v Jazzu pro Japonsko a USA. Do Civica jako zaklad dobry a do Jazze urco lepsi top motor.
Promiň, ale v dnešní době nazývat sportovně laděným kompaktem auto se zadní (lehce vytuněnou) vlečnou nápravou, mi přijde celkem odvážné. Civic na mě dnes působí, že je to "sportovní" kompakt maximálně pro lidi, co by chtěli sportovně vypadat...
Realita je takova ze za 40tis. km na 1,8 mam prumer 6,0l.
Mel jsem pujcenou 1,4 s prumerem 7,5l, majitel jezdil jen po meste do prace. Co z toho plyne???
Ze ten motor je zravej, nebo ze je vyuzivan v maximalne nevhodnem provozu. Co by Ti tohle cislo reklo v tabulce?
To ze je na mesto vyhodnejsi mensi objem je jasne, tady by mel mit vyhodu 1,4 TSI, ale jak je videt downsizing moc nefunguje, spotreba 1,4TSI stejna jako konkurencni 1,8.
To byla koncernova argumentace, ne moje, jak jejich kw tahnou lepe nez jine >:D
Slo jen o to pochopit, ze zaklad 1,4 74kW je plne dostacujici, tak jako je uvedeno i u testu Ceeda 1,4, nic vic, nic min.
Smeroval prave sem.
Civic hraje uplne stejnou ligu jako ostatni HB nizsi stredni, zadna kategorie sama pro sebe.
O tom, jak sportovne ladeny Civic je, si muzes nechat jen zdat a za to prirovnani k Giuliette te nakopne wolff >:D
Mas recht...
Ja taky jezdim trochu pod udavany prumer, ale jak vidis, tak vetsina zkratka jezdi zcela klasicky. Fyziku neodrbes - na rozhybani takto velkeho a tezkeho auta potrebuje Honda stejne energie jako Fiat a jako VW a jako kdokoliv jiny...
Zazraky se proste nedeji.
Tak to projed, ceed s tímhle je mnohem živejší samo v rámci 1.4 motorů. Ale spotřeba není taková jakou by člověk očekával, bohužel 6 nechali zbytečně krátkou.
Je to sportovně laděný kompakt, takže prostě ...jinou. :-) Nejblíž má asi ke Giuliettě, ale podobnou klientelu oslovuje částečně i Mazda3 nebo Seat Leon. Ale předpokládám, že odpověď znáš nám, takže kam ve skutečnosti směřoval tvůj dotaz?
Asi jsem mel stesti na ty majitele, kteri s tim jezdi usporne. Ja se svym autem jezdim o 14% usporneji nez je prumer na SM, z cehoz mi vychazi, ze s Civicem 1,8 bych mozna mohl jezdit v kombinaci za 5,1 litru >:D Jo, to by se mi libilo. BTW, u toho Civicu 1,8, vidim pod 7 litry 31 lidi ze 311, nedivej se na graf, ale do tabulky! :-)
Novej civic se podle mě designově nepovedl vůbec ne z poloviny. Zepředu tupej amorfní výraz. Zezadu no comment. Designově zastaralý už v době vydání auta. To bych si radši koupil předchozího Civica jehož design je mnohem modernější a libivější. Prostě pecka. Tenhle "novej" bastl je hnus fialovej. 8-s
No, kdesi jsme tu porovnavali 1,2 TSI a 1,8 a ta TSI je zhruba do tech 4000 rpm dokonce dynamictejsi nez 1,8, natoz 1,4. To se ale tykalo motoru. Pokud se do toho zapocte prevodovka (ktera je u TSI o 17% tezsi), tak Civic 1,8 je sviznejsi uz od cca 2000 rpm. S 1,4kou budou ale tyto rozdily mnohem vyraznejsi. Vykon je sice skoro stejny (73 versus 77), ale tocivy moment v tech nizsich otackach bude o dost horsi. Kdo se neboji tocit, dostane podobnou dynamiku, kdo ne, u TSI pochodi lepe.
Myslim, ze podle toho, co jsem slysel, se musis hodne snazit, abys s 1,8 jezdil za 7 litru, protoze ten motor nezere skoro nic :-) Co tak ctu, prijde mi, ze s tim bezne kdokoli lita za 5,5-6,5.
Bez urážky, pánové, ale zdá se mi, že zavedení internetu do zvláštních škol a ústavů byla velká chyba, alespoň mi to tak přijde. ;-)
Nevím, jestli se smát nebo plakat, ale zmiňovat se v diskuzi o ceně Civicu, kolik stojí i30 mi opravdu přijde docela choré. Bude i30 měřítkem i pro hodnocení ceny A3?
Civic hraje trošku jinou ligu. Je jasné, že se na to po posledních dvou generacích trošku zapomnělo, ale Civic si rozhodně nekonkuruje asi s Koreou, ani s Francií a ani s většinou Německa. Cena i30 je tak naprosto nepodstatná.
Ona je nepodstatná tedy i nová základní cena. Zatímco běžnou realitou českého trhu je koupit co největší auto s co nejmenší cenou, nejprodávanější Civic byl vždy se střední motorizací (1.6, později 1.8.). Je to o klientele, která auta jednotlivých značek kupuje. Základní cena má pouze za úkol nalákat ne úplně skalní zákazníky, kteří jsou pak motivováni přemýšlet. :-)
Jistě, třináctistovka je na kompakt dneska málo, i třináctistovka od Hondy, ale většina aut v téhle třídě má základní motor ještě slabší. Nebo se pletu? Jenže tam se ty motory dokonce kupují. :-! ideální startovací motor by byl 120k 1.5 z Jazzu, ale u vysloveně ekonomické motorizace s minimálním zájmem kupujících je to asi jedno.
Tak Mazda 3 je zajímavá, ale ten motor na takový vynikající podvozek nestačí a v naftě už je docela drahá.
Astra sice hezká, ale docela drahá a z venku velká, uvnitř průměrná, navíc těžká.
Golf ano. Jediné trochu diskutabilní je TSI, ale to řeší záruka a přecejen to dle statistik není tak velký problém, jak se tady traduje.
Auris - moc si tuning nedokážu představit.
Určitě bych sem zařadil Megana s novým 1,2 TCe. Jel jsem ho s 1,6 dCi a musím opětovně říct, že jsem byl mile překvapen. Ten poměr hodnota/peníze je hodně dobrý.
Ta 1.3 (marketingově označená jako 1.4) by měla být vyřazena z nabídky a místo ní by tam měli dát 1.6ku, klidně naladěnou na nižší výkon než má teď (92 kW).
Subjektivne v pripade 1.2TSI jde urcite o vykonnejsi a silnejsi motor, aby bylo porovnani objektivnejsi, tak 1.4ka, i kdyz ta predfaceleiftova a slabsi verze v 8G je neporovnatelne slabsi nez 1.2TSI v novem Golfu.
A to GDIcko bude nekde uplne jinde. Ja vim, ze to je kruta realita, ale proste cokoli v zakladu pod 110 koni je malo. Nebo takhle, ono by to malo nebylo, ale neni tam zadny mezistupen, a jakkoli se snazi honda argumentovat uspornosti 1.8ky, lidi tomu proste neveri, ale urcite se tim da jezdit do 7 litru v pohode.
Ovsem na otazku, jestli je lepsi to GDI, nebo TSI otpovedet jednoznacne nejde, zalezi kdo co uprednostnuje... jak vidime s TSI zacinaj byt problemy, GDI je jeste novej motor, ale nas Civik s tim prditkem pod kapotou vesele lita uz 6. rok a ani po cca 350 tisici kilometrech s tim motorem nic nebylo...
Pokud bych dneska kupoval auto z této kategorie (nižší střední okolo 400 000Kč), pak mí favorité by byli tito:
1) Mazda 3 - spolehlivost
2) Opel Astra - Design
3) VW Golf - no comment
4) Toyota Auris - trochu designově usedlá, ale kdyby se trochu vytunila, není to špatné auto za slušný peníze
Civic je ve tride nej...podivnejsi pokus.
Zadne jine nej nema.
Je to prumer, v necem (design) az podprumer .
Nej v nizsi stredni je Golf, pokud ti pri precteni toho jmena tecou sliny vzteku po brade, tak ho muzes minout a za nim je Focus, dale Astra a to je ze spice tridy vse. Nepocitam premiovky jako A3 a BMW1 (to bys musel plakat az do zitra). Civic bude nekde na urovni H/K a to pouze diky opravdu kvalitnimu zpracovani.
Rozdil je 12kW, ma to 125koni, tj. 92 kW (rozdil 5kW je proti zminovanemu Hyundai GDI). 1,8 v Civicu ma 104 kW. Ja myslim, ze takova 92kW 1,6ka by se v Civicu 5D pekne uzivila.
Tys v tom jel, ze vis ze je to udusene? otacky klesly jestli se nepletu o 200ot/min, coz bude neznatelny. Hodnoty zrychleni jsou diky tomu ze to da 100 na 2rych.st. lepsi, ale jinak to bude skoro stejny. Ono kdyz hodnotis subjektivne, tak moje stara 1,5 podle revu taky jela lepe >:D
Ta 6 dneska uz asi motor nebude vubec brzdit, uz u 8G to brzdeni bylo znat minimalne.
Ty jsi fakt jako děcko. Ten 3.0 TDI asi musel stát, či řidič si jet jen tak piánko. A ty z toho uděláš, jako by těch 55kW těch 240 koní zadupalo do asfaltu... >:D
PS: Zdechlý motor je takový, který nejede, třeba 1.4 od Hondy. ;-)
Prave ze je to nekdy nejaky a pak zas jiny problem, presne jak rikas.
Zdechly motor je u me ten, kterej se netoci a na to jsou specialne urceny vyrobky fauve ;-)
Jinak jsem nedavno predjizdel s 55kw verkem 3,0TDI, takze 1,4 74kW je pro me dostacujici motor pro 90% ridicu, ac si 80% ridicu kupuje 1,8. V nemecku byl pred par lety vykonostni prumer nekde okolo 55kw, coz to jen dokazuje.
Tak kdyz pominu ty proflakle retezi, tak prej dnes bezi svolavacka na regulaci promenliveho casovani. Radsi zustanu u motoru, ktery byl atmo roku 2006 a i dnes se na nej jen konkurence dotahuje ;-) Nezamenils to s 1,2HTP ???
Osobne pri cestovani s 1,8 dnes vidim, ze 1,4 je dostacujici, pokud nechces byt zavodnikem. Ta 1,6 v Civic sedanu ma o cca 5kw mene a myslis ze by se vyplatilo z ekonomickeho hlediska prodavat neco o 10-20tis levnejsi nez 1,8? a o 10-20 drazsi nez 1,4?
parametrove lepsi motor je co? nizsi kroutak, nizsi vykon, nizsi dynamicke hodnoty pruznosti 60-100, 80-120? nebo snad kupujes dle subjektivniho hodnoceni ze se nekomu neco zdalo?
Ano nabidka je chudsi, ale plne dostacujici, pokud je rozdil v cene 1,4 a 1,8 cca 40tis, pokud by byl 80, souhlasil bych ze 1,6 chybi. Pokud by mel mit Hondackej motor parametry jako stara 1,8VTI 140kW, cervene pole 8tis, zrychleni za 6s a tudis jine prevody, tak by diky tomu mela vyssi spotrebu, coz neni urcite pozadavkem a cena motoru by byla vyrazne vyssi, coz by jiste zvedlo prodej. V zakladu je 1,4 jiste uspornejsi a spolehlivejsi, ale dynamicky horsi nez 1,2TSI, na vzduch to fakt zrychlovat nebude.
Starý model se mi opravdu líbil, když jsem tohle uviděl poprvé, tak jsem si říkal, že to snad ani nemůžou myslet vážně. Pejsek s kočičkou pekli dort. :-) Mluvím o designu, nikoli o motorizaci a jízdních vlastnostech.
A základní motor, třeba tebou opěvované, i30 je snad v něčem lepší? Výkon stejný, zrychlení 0-100 ma i30 o 0,2 s horší.
Základní motory jsou na tom všechny podobně, neviděl bych tady u Hondy žádnou vyjímku.
Nehodlam nic merit (ostatne jsi uvedl nejake hodnoty v sekundach, ktere k nicemu nepatri).
Problemem je samotny fakt, ze se tu o tom bavime.
Normalne by ty vety mely znit nejak takto: Korejci udelali velky pokrok a dobry motor, pokud ale chces suverenni dynamiku - jdi do Hondy, ta vse stira rozdilem tridy.
Jenze my se tu bavime o tom, ze v zakladnich motorizacich Hondu stiraji motory 1,2 TSI a v (zatim) nejvyssi benzinove motorizaci ji (minimalne) konkuruje i motor od Hyundai/Kia - coz by pro Hondu mela byt ostuda (a taky je).
Mezi benzinovym zakladem a benzinovym vrcholem neni zhola nic - zase ostuda.
Tradicni Hondi motorovy projev - tedy tah z nizkych otacek (na kratke prevody) s neuveritelnou gradaci vykonu a frenetickou spickou o tri tisice otacek vys, nez ma konkurence omezovace - je uz davno pryc a tim mne jaksi nenapada jedina vec, kterou mam na Hondich motorech ocenit (a nezkousej tu na mne tahat ty kecy se spolehlivosti, osobne si klidne radeji koupim parametrove podstatne lepsi motor, nez falesny pocit, ze mam o dve procenta mensi sanci na zavadu).
Přesně tak, ta 1.33 je slabá at už na papíře nebo v reálu. Jsou to s Toyotou neslabší agregáty co jdou koupit. Myslím, že by mohla být dobrá na spotřebu, to je možná jediná reálná výhoda. Spolehlivost si myslím, že nemůžeme určit, všechna atmosféry jsou spolehlivé až na nějaké malé vyjímky. Prodeje u nás budou i nadále malé.
Naozaj? Honda civic je prepadak nizsej strednej, leziak, ktory kupi malokto. Za tu cenu s motorom 1,4 je to hanba. Pri sucasnom vybere aut v danej triede a cenach by som sa divil, keby niekto kupoval slabucku 1,4 za cenu 350 tis...Hondu som mal kedysi rad, ale posledne roky je to tragedia...
Problém je v tom, že to je ve skutečnosti motor 1.3 (přesný zdvihový objem 1337 cm3). To na Civic opravdu není moc, konec konců zrychlení z nuly na sto za 13 sekund říká vše. Jasně, pro ženu nebo pro důchodcovský pár to bohatě stačí, ale pro image auta se sportovním nádechem nikoliv. Proti 1.8 nelze namítnout vůbec nic, ale v nabídce prostě chybí něco mezi tou 1.3 a 1.8. Třeba motor 1.6, který se montuje do Civicu sedan: [odkaz]
Civic není drahý nikde v Evropě a i u nás jsou ceny srovnatelné s konkurencí. Koupíš ho za 320 000 Kč, což je cena Mégana se základním motorem ve stejné výbavě po slevě.
Mazda 3 má základ 1,6 s podprůměrnym výkonem, což je pravda, ale zato s velmi nadprůměrnou spolehlivostí, což je u základního motoru to nejdůležitější (podle mě). Dvoulitr je ten střed, vrchol je 2,3 s turbem, mimochodem za neuvěřitelnou cenu s max. možnou výbavou. Základní motor ani nejvýkonnější motor u M3 nejsou ten problémem. Problém je nabídka ve středním spektru !!!
1,4 je plne dostacujici motor pro beznou jizdu s vynikajici spotrebou a spolehlivosti. Ten kdo v ni jel se tomuto motoru nedivi ;-)
Co je na 1,6 zlata stredni cesta? Vetsina 1,6 ma vetsi spotrebu a nizsi vykon nez Hondacka 1,8, porovnej s tou tvou Mazda 1,6. Pro me je zlata stredni cesta spise ta 1,8 ;-)
Zmenseni rozvoru, ktery byl ve tride dle meho nadprumerny, znamena zvetséni previsu a tudis zvetseni deformacnich zon a tudis zlepseni bezpecnosti. Ta patri jak je znamo ke spice ve tride.
To je jen subjektivni hodnoceni, ale kdyz si zmeris hodnoty pochopis ze pruznost je nekde jinde okolo na 4st cca 8,5s a na 5st. okoloe 11,5s, teda aspon tak nejak by to melo byt u 8G.
Drahe, stale velmi drahe, doba se uz davno zmenila, jen Honda to stale nepochopila, cili opet proda ...prd, coz je asi jejich cil jinak mi to hlava nebere na co si hrajou...
uz par rockov ziadna slava ;-) , navyse honda sa vzdy hrala na sportove auta tak preto som prekvapeny ze s novym civicom sa zakladny motor nezmenil a zostal vykonovo tam kde je, skoda.
Myslim ze vykonovy rozdiel medzi zakladnym motorom a potom tou 1.8 je dost velky a nielen vykonovy ale aj cenovy, ale podobny problem ma aj mazda 3 a potom ze preco sa japoncom v eu nedari ;-) - maju nevyvazenu motorovu ponuku - zaklad slaby- stred nikde - a potom silne motory a drahe vybavy.....kto chce zlatu strednu cestu ma smolu 1.6tku v honde nenaajde. Mazda 3 to ma podobne, ponuka 1.6tku vykonovo podpriemernu a potom az rovno dvojliter pre pretekarov....zlaty stred opat nikde......a potom ze preco sa dari korejcom - ved japonci su neschopni.....a su uz pomaly kvalitou a motormi aj za korejcami ktori ich uz predbehli vo vsetkom. Japoncov mam rad ale par japonskych znaciek zaspalo dobu a ponukaju tie iste motory a tie iste vykony ako v r 2006, casy sa ale uz menia a doba si vyzaduje pokrok a ten japonci akosi podcenili...uz nie su symbolom pokroku a kvality...mam pocit ze do popredia sa deru nemci a korejci, frantici a japonci nestihaju
novy civic sa mi ako auto paci - sice nechapem co tym konstrukteri dosiahli ze zmensili razvor, ktory bol aj v starom civicu len priemerny ale stale je tam vacsi priestor aspon teoreticky ako v octavke a golfe. Auto dizajnovo nesadne kazdemu - mne sa paci ale ponuka motorov hondy sa mi nepozdava o nej som uz popisal dost aj v minulosti takze stacilo nic tym neporiesim.
Trosku ma ale mrzi ze honda novym civicom vlastne len oprasila a rozplacla stary civic - cakal som viac originality-ked sa na to tak pozeram tak stary civic je snad este aj krajsi ale to je vec vkusu...auto kvalitne...ok
Jedina velka plusova zmena ja v novej honde obrovsky kufor - za ten palec hore, len neviem ci toto mala byt priorita hondy ale nevadi.....