Technika
AUDIRS6
😄
Nasiel som si tvoj prispevok len vdaka podstranke, ktora umoznuje vidiet posledne prispevky - podla nej sa orientujem ze co citat a priznam sa, ze az vdaka tebe som si precital tento clanok a tvoj prispevok.
Tebe teda gratulacia ! 😉 Otazka ale znie - nebolo mozne namontovat nejaku 6° prevodovku ? Ziskal by si este väcsi rozsah otacok. Neviem ci ju nemala 1. RS, alebo nejake TDi po FL, alebo az ku koncu vo verzii "Tour" - proste nehladal si a nespekuloval si az takto ?
Este mi napis, ze ako je to s odstupnovanim zvysnych prevodov - ako dosahujes V-max., atd...
V kazdom pripade vela stastnych km ! :yes:
Nasiel som si tvoj prispevok len vdaka podstranke, ktora umoznuje vidiet posledne prispevky - podla nej sa orientujem ze co citat a priznam sa, ze az vdaka tebe som si precital tento clanok a tvoj prispevok.
Tebe teda gratulacia ! 😉 Otazka ale znie - nebolo mozne namontovat nejaku 6° prevodovku ? Ziskal by si este väcsi rozsah otacok. Neviem ci ju nemala 1. RS, alebo nejake TDi po FL, alebo az ku koncu vo verzii "Tour" - proste nehladal si a nespekuloval si az takto ?
Este mi napis, ze ako je to s odstupnovanim zvysnych prevodov - ako dosahujes V-max., atd...
V kazdom pripade vela stastnych km ! :yes:
jaraba
Vracím se k tématu článku "po letech", ale snad moje aktuální zkušenost se žroutem benzinu bude někomu k užitku. Zmíněnou Octavii využívám 6. rokem a po počátečním vychytání problémů a poruch jsem s ní byl spokojen až na dálniční provoz. Přestože motor je výkonný a pružný, dálničních 130 km/hod vyžaduje zcela zbytečných 3750 RPM (předchozí Vectra 1,6 byla 16V rychloběžka, ale 5.převod měla těžší). Řešení jsem hledal i ve výše publikovaném článku a zrálo ve mě poměrně dlouho. K výměně převodovky jsem se odhodlal až před cca 15-ti měsící a rozhodně nelituji. Mám teď převodovku z TDI 81kW (02J-EGS) místo původní (02J-EGU). Dálniční rychlost odpovídá 2750 RPM s odpovídajícím zvukovým komfortem a spotřeba, zejména v dálničním režimu, je rovněž neuvěřitelná. Konkrétně tuto neděli v podvečer Čáslav-Plzeň 2h15 (190 km), na počítači 5,6l/100 km. Přes těžší převody je jízda s touto kombinací zcela komfortní, motor i v kopci bez problémů akceleruje a 5-ka snese i rychlostní limit na silnicích. Nic mi pochopitelně nebrání podřadit na 4-ku, která shodou okolností odpovídá zpřevodování původní 5-ky, převodovka je postupová, nikoliv předlohová. Leckde se píše, že zpřevodování vozů a motorů je věda a alchymie. Moje volba, při které jsem mohl ovlivnit pouze celkový převod 5. stupně ale měla stejně dobrý výsledek. Opět pro ilustraci - Lochkovský tunel nahoru 80 km/hod. na 5-ku, po přidání plynu na výjezdu bez přeřazení 110 km/hod na konci zatočeného mostu. Mám za to, že současná móda při návrhu převodů (max.rychlost na nejvyšším převodovém stupni odpovídá max.výkonu) není zrovna optimální, a pokud vím, v tomhle moc nepomůže ani 6-ti stupňová převodovka. Jako pamětník nemohu nevzpomenout časy, kdy Š130 dostala 5-ku. Tehdy se říkalo, že ta byla jaksi navíc nad běžné odstupňování a maximální rychlost se dosahovala na 4.rychlostní stupeň. I když primárně nebyl ekonomický profit motorem mého konání, nakonec mě ten zážitek přišel na únosných cca 7 tis.Kč (a to mi zůstala původní převodovka). Horší ale je, že začínám přemýšlet o nízkohlukových pneumatikách.
v.filipovsky
Ne vážně? Na základní škole? No to jsou mi věci. Takže za 51.760km? Takže to znamená, že se musí jezdit pořád se stejnou spotřebou a za stejnou cenu nafty. Ano chápu dostal jsem odpověď na moji otázku. Při stejné spotřebě a stejné ceně nafty to sedí, ale to se asi nestane.
Mojí reakcí z 18.5. jsem chtěl říct, že zde chybí věta, že " při takovéto spotřebě a stávající ceně nafty se náklady vrátí za ..." toť vše.
Mojí reakcí z 18.5. jsem chtěl říct, že zde chybí věta, že " při takovéto spotřebě a stávající ceně nafty se náklady vrátí za ..." toť vše.
Choochoo
Vetsi paku mas i diky jinym prevodum, jsou to porad prevody. I kolo je jen prevod. Jenze chtelo by to dat kolo se stejnym valivym odporem, ale vetsim prumerm. Ta zamena musi byt doladena, jako ta prevodovka, tvuj priklad je neco jako misto kratke 5 dat 8 a rikat delsi prevod mi zvysi spotrebu.
Ronault.
Jenže budeš mít reálně vyšší spotřebu. Je to dáno větším poloměrem kola a tedy "větší pákou". Zkus mezi letními a zimními koly mít rozdíl větší než 2" a uvidíš, že ti s většími koly spotřeba poroste.
pedro603
zvetsim tim prumer = vsechny prevody pri minimalni investici ( treba kdyz zrovna bude potreba koupit nove pneu za ojete )
nevyhody = neodpovida to TP a tachometr bude ukazovat nizsi rychlost, nez bude skutecna...)
nevyhody = neodpovida to TP a tachometr bude ukazovat nizsi rychlost, nez bude skutecna...)
pedro603
konecne redaktor co tvori vlastni praci a ne jen opisuje zahranicni clanky...!
dik !!!
dik !!!
PKSPKS
Pri najazde 30.000 km rocne je uspora 0,5l paliva okolo 225Eur. To uz nie je presso ani mlieko.
Martin.DD
Malo by to ísť aj na octavii 2 1.9 tdi. Len to súkolie by som poskladal z niečoho iného ( tých 0,625 je dosť ťažkých) 0,65 je plus mínus optimum k tomu pridať pár koníkov a má človek úsporné krochtajúce auto ako ZETOR ale za to bez DPF filtrov a iných EURO somarín.
Beekey
Koenecne reseni, a nemecka technologie asi v historickem kontextu Niccovi nic nerika zrejme... tak uz chapu, proc pan nepochopi ironii...
-------
Ado odešel do psychiatrické léčebny, takže přesný profil fotografií Ada v nemocnicích ale nevím kdy už domů! Ty znáš Ada co chce píše. :no:
BruceWayne
A to je to proč! Proto jsem psal, že je pro mě nazajímavá úspora o 0,5l na 100km. A ušetřených 203.-Kč na nádrži je k smíchu. To jsou 4 pressa kávy či 10l mléka >😁 Raději si přečti můj spříspěvek pořádně, byl napsán s ironií a .... promiň. Nevlastním žádné auto s dieslem.
r2d2
[odkaz]
z TDIček si srandu nedělej, i takovéhle auto je schopné jezdit za 5l
z TDIček si srandu nedělej, i takovéhle auto je schopné jezdit za 5l
hansol710
Prosim ta to akoze predlzenie prevodovky ma znizit spotebu auta o 50%, asi nebudes moc normalny.
Inak jednoduchsie mi pride dat tam rovno 6-kvalt. Aspon budu vacsie klby, spojka ...
mam 66KW prerobenu na pomaly 2-nasobny vykon a spotreba mimo mesta pod 5l. Nechapem to ale je to tak, V meste pri extremne nesupornej jazde - stale studene starty a jazda max 5-10 km neprekroci 7l.
Inak jednoduchsie mi pride dat tam rovno 6-kvalt. Aspon budu vacsie klby, spojka ...
mam 66KW prerobenu na pomaly 2-nasobny vykon a spotreba mimo mesta pod 5l. Nechapem to ale je to tak, V meste pri extremne nesupornej jazde - stale studene starty a jazda max 5-10 km neprekroci 7l.
Nicco
A na ceste cez Austriu vas klopne mobilna STK, ktora je neuplatna a dokaze merat pevne castice! :yes:
Nicco
Myslis nacipovat aspon na 150kw/450Nm? Uz by mala spotrebu 2.5l/100 a to uz by bolo silne kafe >😒]
BruceWayne
Tak nějak nechápu úsporu 0,5l paliva na 100km. Pro mě je úspora zajímavá, když by se mělo jednat o 2 až 3l na 100km. Proč to?? Protože při obsahu mé nádrže tj. 60l je uspořeno v tomto případě ÚŽASNÝCH 203.-Kč, při ceně 37.-Kč za 1l. A to stojí za menší komfort cestování s líným motorem. 😉
Anonym
Po dlouhé době jsem četl článek, který byl odborný a opravdu jsem se něco dozvěděl. Většinou čítáme články typu "Jak ASI bude vypadat nová škoda", "Jak drahé auto kdo má" a podobné zbytečnosti, ale dneska super technický článek. Aspoň pro mě, pro laika, který motorům rozumí asi jak koza petrželi. Ohromují mě články, kde píšou lidi z praxe co tomu rozumí a něco hodnotného sdělí. Kdyby v tomto duchu psal nějaký online deník, klidně bych za přístup platil.
Jen tak dál, fakt paráda 😄
Jen tak dál, fakt paráda 😄
adamzprahy
je fakt, že na tom grafu jsou 1-2 krátké, ale u běžného dieselu (tak do těch 80kw) je to celkem normální
Parda71 (BMWfans)
Tak to netuším, vím, že při tuningu TDI s rotačkami se hodně dílů z PD 96kw používá, ale jestli by pásla převodovka nevím.
Parda71 (BMWfans)
Myslel jsem si to, dávalo by to větší smysl než zkracovat pětku, ale tou cenou to je nesmysl.
Ozicom
ked aerodynamicka modifikacia, tak pekne od piky nech to stoji za to namet tu [odkaz]
Anonym
Člověk by řekl, že při té vší chvále TDI a bájích o "zátahu vocpoda" si ten motor s delší pětkou bez problému poradí. A hle - neporadí. A když se dívám na ty grafy převodů, tak opravdu klím oči - takhle krátké převody 1 až 3 nemá snad ani motor HTP. U běžných benzíňáků jde dvojku točit do 100 a trojku do 150.
Beekey
Radsi si kupte novou octavku s novym dieslem, vyserte se na ekologii, tady je provas to prave orechove😒br />
[odkaz]
Konecne reseni, a jen prava nemecka technologie... >😁
Konecne reseni, a jen prava nemecka technologie... >😁
Ondřej Šámal
Poukd někdo denně dojíždí po dálnici do práce, moc dobře ví, že úseků, kde by se dalo jet těch 130 nějakou delší dobu, je minimum. Jako nejlepší řešení vidím v udržování plynulosti jízdy (a případné dodatečné montáži tempomatu). Pokud si odpustím zbytečné zrychlování a následné zpomalování, ušetřím prakticky stejně, navíc mě to nebude nic stát.
A když už bych chtěl prodlužovat převody, je nutnost alespoň šestikvalt.
A když už bych chtěl prodlužovat převody, je nutnost alespoň šestikvalt.
ryccardo
čistě náhodou nešla by na tenhle motor naroubovat 6 kvalt převodovka z 96 kW verze?
Shr3k
Malá násobilka se učí na základní škole. Náklady se vrátí za tak dlouho, až ten člověk ujede 51 760 km.
v.filipovsky
A tohle se má jako vyplatit? Proč zde není napsáno za jak dlouho se náklady vrátí?
Philipp.
Ale 27.000Kč (ještě k tomu bez DPH), je teda mnohem větší 'pálka', než 'jen' prodloužení pětky... Takže jestli to někdo děla jen pro snížení spotřeby, tak se mu to nemůže vůbec vyplatit.
guze
Taky sem o tom četl, dali do něj motor 250CDI 150kw......dal 0-100 asi za 6.5 sekundy jak byl lehky, akorat mel plnej kufr kabelu kvuli slozitosti novych motoru......
Parda71 (BMWfans)
Když jsem četl v čísle SM, který předcházel tomuhle, tak jsem si myslel, že to bude "dělání Greenline" pomocí přidání šestého stupně. S tím nikdo nemá u OI zkušenosti? Docela by mě to zajímalo. Když je pětka krátká, tak přidání rychloběžné šestky by dávalo smysl a jedna velká stavebnice jménem koncern VW to beztak umožňuje.
S8
Moc pěkná práce!
Nestálo by za pokus ještě se stejným autem a původní přeovdovkou přehrát SW, zda by se spotřeba snížila, jak často čiptuneři slibují?
Nestálo by za pokus ještě se stejným autem a původní přeovdovkou přehrát SW, zda by se spotřeba snížila, jak často čiptuneři slibují?
cjoctavian
Velmi zaujimavy clanok. :yes:
Mohli ste este kvoli aerodynamike vyskusat znizenie podvozku ako to ma Greenline...
Mohli ste este kvoli aerodynamike vyskusat znizenie podvozku ako to ma Greenline...
Kazimator
Díky za zajímavý článek. Výsledkem sice podle mě je, že se do toho nevyplatí sahat, ale o to až tak nejde. Někdo to musel ověřit.
stormrider
Na dojíždění denně do práce na zmiňované trase Praha - MB, či Praha- Ústí n. L. apod. bych doporučil předně In-kartu a vlak. Pokud nepotřebujeme převážet s sebou více věcí, je vlak levnější, pohodlnější (místo řízení se člověk vyspí nebo něco přečte 😄 ani časově na tom není o moc hůř. Naopak pokud do Prahy jezdí v plně obszeném autě, vyjde spotřeba tak levně, že není třeba řešit nějaký půllitr..... Ač se to těžko připouští. největší úspora z dopravy je auto občas nahradit ze jiný dopravní prostředek.
Jinak zajímavý pokus, někde jsem viděl test, kdy do starého MB třídy C zabudovali nový motor - vzešlo z toho prý dost dobré auto i přes svůj věk...
Jinak zajímavý pokus, někde jsem viděl test, kdy do starého MB třídy C zabudovali nový motor - vzešlo z toho prý dost dobré auto i přes svůj věk...
EGS: 3.39; 3.78; 2.06; 1.35; 0.96; 0.77
Vynásobením stálého převodu a převodů jednotlivých stupňů zjistíme celkový převod pro srovnání a případné vykreslení grafu.