... které bych si právě koupil navíc pro tohle auto jsou LED koncová světla (4000Kč rozumná cena) a xenon s LED na předek (20000Kč). Tohle auto není ničím výjmečné, není hezké, je spíš tkové... divné. Takže oživit ho již výše zmíněnými příplatky je nutnost - navíc to dobře vypadá.
A k Seatu... no, tomu už nepomůže ani svěcená voda. Hoši, siesta >:D
Pohled snad čehokoliv, ale jen ne dravce. Proti gustu žádný dišputát, za sebe ale říkám, že Ibiza je stále jedno z nejškaredších auto v kategorii... fejslift nefejslift... přestože se média a reklamy snaží přesvědčit svět o opaku...
Bohužel, je to pravda, typický příklad auta, u kterého design rychle zestárl či okoukal se. Dneska se ohlídnu raději po Fábii po faceliftu v nové zelené barvě než po tomhle a to je co říct. To třeba Fiesta si líbivý vzhled zachovala o něco déle.
Nesouhlasím! Stál jsem s mojí (resp. teď už s přítelčinou) Ibou vedle šedé reference COPA v 5ti dvířku a ano COPA s plastovými zrcátky 15" alu s jednoduchými světly nevypadala nic moc, ale ono stačí málo a z auta je rázem něco jiného. Já mám na Ibize černá dvojitá světla z Cupry, 16" nízkoprofilové kola, černé okna, vše v laku, alu hagusy a auto je k světu. Stačí málo a většina aut se dá hodně jednoduše poladit. Krásu dělají maličkosti, třeba jako gril s motivem včelích plástvi z FR oproti klasickým šprušlím... Tolik můj názor. Dále si taky myslím že právě verze 5ti dvířka je karosářsky nejméně povedená. Třídvéř má neskutečnou jiskru a kombi má zase takový sportovní nádech. Myslím, že jako auto pro mladý pár (kola na střechu v létě, lyže v zimně atd.) je Ibiza super moderní autko, za rozumné peníze. To co se občas lidem nelíbí není auto, ale předsudky ke značce. Pro některé je Seat stále Španělský paskvil. Pro mě je Seat kvalitní koncernové auto s pevným podvozke, přesným řazením, super motorem a kvalitním zpracováním. Ovšem s nadčasovým, sportovně laděným nádechem (oproti klasickým VW a Škodovce).
Kazdemu se libi neco jineho a s tou Fabii treba u predku souhlasim. Vyska je samo tragedie. Dravec mozna tak prezrany ;-) Dravec u me nema nad kolem plechu jak na dalsi auto, je to jak blatnik u SUV. Na me tak trochu tezkopadne, tak trochu mi to pripada jak cinsky tuzing ;-) Sikma svetla z toho sportak neudelaj, je to jak drsny primhoureny pohled aut s dobastlenymi mracitky ;-)
Tento pohled na blatnik, linky, sloupek je hodne divny a rozhodne ne dravy.
[odkaz]
DAlsi pohled dravce po cinsku, alias cinsky Gilf
[odkaz]
Nie, skor mam ine skusenosti s tymto motorom, ked clovek nepozera na palubny pc na, ktorom je /dlhodobejsi/ priemer 6l a nasledne sa povozi s plynom na podlahe v ocakavani, ze to vylezie vyssie ako na 8,5 l hm ... 10 litrov hocikedy
v golfe to bolo ... staci troska slapat na krk v meste, kedze zabera od spodu nie je to problem a mimo mesto par prudkych vyjazdov z 50tky a prebehnuti a 10 litrov tam je ako nic ... a je to pochopitelne za vykon sa musi platit, 1.2 TSi nie je perpetum ...
ale ako udaj o sviznej jazde moze byt za tych 8,5 sa da povozit, len to proste nie je tak, ze nad 8,5 sa je problem dostat ... nie je
A co je to za nesmysl to spojení "špapat na krk ve městě"? To jako chodcům na přechodu nebo jak? Pokud závodíš ve městě mezi semafory, i když existuje něco jako zelená vlna, tak ti bude všechno žrát jak prokopnuté, jen problém není v autě, ale mezi volantem a sedačkou. 8-s
tvaris sa ako keby mesto bolo len o semaforoch a zelenej vlne ... mesto su aj ulicky a rozne ine situacie kde aj v ramci 50tky mas kde vyuzit pruznost a svizne hybanie sa ... snad nechces o tom polemizovat ?
druha vec nepisal som len o meste, hlavne o jazde mimo mesto
Na jedničku ve 3 odpoledne po Praze s následným sprintem do Brna lze vytvořit jakoukoli spotřebu. Ale jinak je 10 nesmysl, s Golfem jsem toto nikdy nedokázal.
to ti to sem musim vystrihnut aby si pochopil, ze tam bolo aj nieco ine ako mesto ?
`a mimo mesto par prudkych vyjazdov z 50tky a prebehnuti`
len vidiet ako sa silou mocou snazis proti tomu bojovat a vytrhavas si s kontextov len to co ti vyhovuje
aka absurdna situacia ? ja si na svojom aute doprajem dynamiku v rozpati 1500-3000ot bezne a nie ja na tom nic absurdne, ani nebezpecne, ci proti zakonne ... sa tu snazis vytvorit nejaku uniformu v jazdeni ?
- kde som nieco pisal o inych autach a normovanej spotrebe ? ja som pisal len to, ze dostat sa nad 8,5 litra na 1.2 TSi nie je ziaden problem a vobec ma nezujima ani tvrdenie Burtik, ze jemu sa to este NIKDY nepodarilo >:D
Nad 8.5l se dostaneš jen na autobahn, dlouhým popojížděním v kolonách nebo vyloženě agresivní jízdou daleko za rychlostními limity nebo třeba s plným autem a bednou na střeše na dálnici. Všechno jsou to extrémní situace z hled. spotřeby.
Mám odjeto na 1.2 77 kw golfu 55 tis. km. Kolik Ty?
P.S. pár prudkých přidání z 50 km žádnou extra spotřebu neudělá pokud tedy nezrychluješ z této rychlosti na 1. rychlostní stupeň. Z této rychlosti je idální volit 3. rychlost. stupeň.
na to nepotřebuji být daleko za rychlostními limity a udělám ti desítku ve městě ani nemrkneš a jestli nevěříš klidně ti to předvedu a stačí mi brzda a plyn!
Tak pokud jezdi takhle na spotrebu (jakoze na co mozna nejvyssi spotrebu), tak samozrejme ano.
Pokud s tim autem jezdis tak, jak se s nim jezdit ma, pak neni duvod presahovat prumer, ktery udava vyrobce.
Myslím, že si nepochopil podstatu vlákna. Keby robil 15 litrov "nechtiac", vtedy je pako. Ale pri jazde na krv je to len známka dobrého rýchlostného priemeru.
Jenomže nikdo tady od počátku nepíše o tom, že nejde dosáhnout více jak 8,5 l/100km v aktuální nebo krátkodobé spotřeba, třeba na 10 km po městě, ale dlouhodoba spotřeba nad 8,5 l/100km u TSI v takovém malém autě je dost... a když se bavíme o autě, tak mě nezajímá, jestli mám aktuální spotřebu 1 nebo 100 l/100km, ale jakou spotřebu budu mít při každodenním užívání. To je ten rozdíl, když tady diskutuje školka a řeší kolik je max. rychlost na tachometru a dle toho odsuzuje rychlost auta...
Takže reč je o dlhodobom priemere? Odkedy? Pôvodný výrok znel o čosi vágnejšie..niečo na štýl "viac ako za 8,5 litra sa s tsi nedá jazdiť". A potom začala škôlka. Z tohto dôvodu je ešte pred započatím flamovania vhodné ujasniť si, o čom sa hádame.
Vše se odvíjí od testu: "Na druhou stranu, i když budete dávat dvanáctistovce pořádně za uši, je prakticky vyloučené, aby spotřeba paliva výrazněji překročila hranici 8,5 l/100 km.". Pochybuju, že pan Vaverka píše o aktuální spotřebě na pal.pc. To je snad jen orientační údaj na pal. pc a aktuálním stylu jízdy.
Však jasne, tú pasáž z testu som myslel. Z nej nie je jednoznačne jasné, či sa jedná o priemer dlhodobý (čo pochybujem) alebo priemer pri "prasení" (to skôr). Nejaký priemer to však bude :-) Či už za 10 km alebo 1000, to si tu očividne každý vysvetlil po svojom a od toho sa odvíjali tie názorové nezhody. Mám taký pocit.
ronault, ty ani nevies na com jazdim a okrem toho jazdim dost casto asi na 5tich autach sporadicky, nie som vobec zaujaty iba si nemyslim ze down sizing treba vynasat do neba a hlavne tie rozpravky o spotrebe motorov TSi
A ty cim jazdis ? robil si verejnu promenadu pred clenmi diskusie aby ti zrali tie tvoje sra.cky ?
ty tu patris z pomedzi vsetkych medzi najvacsich zufalcov, co sa cely trasie v kazdej diskusii VW group a chodi sem nekladat ako vsetci len teoretizuju a ty si ten real man.
Vytri si s tym prd.el ku aj s tym tvojom golfom zas.ra tym
to ani nepis, ze za 55tisic km si nedosiel na to, ze to ide na 10 litrov , lebo to len vyzera na nejaku ... no ujmu, pripadne pekne povedane nevsimavost a mimo realitu
mal by si pochopit, ze rec je o tom kolko zerie pri vyuzivani potencialu a nie o tom, ze napr zo 100km si zajazdis 20km na podlahe a zvysnych 80 normalne a nakoniec sa dostanes na tych 8,5 ...
kazdy benzinak nad 100k pri vyuzivani potencialu zerie nad 10 litrov to je uplne bezne ... a 1.2 tsi nie je vynimka
tak clovek si tu obcas aj seriozne podebatuje, ale potom sem pride nejaka marie a zacne tu robit ramena a oznacovat tu vsetkych za teoretikov ... po nejakych vymenach nazorov uz vies odkial vietor vaje, ale aj tak potesi ich tu zahnat do kuta par vetami po ktorych uz vytahuju `teoretizovanie` a podobne zufalosti :-)
kazdopadne napr ronault i ked je zatazeny na downsizing a vyzera to tak, ze svoj megy 1,6 atmo zachvilu vymeni za daku malu fukacku, na ktoru je patricne no povedzme nazhaveny, povazujem ho za seriozneho diskutera s ktorym sa da ako tak hodit rozumna rec aj pri odlisnych nazoroch
ale jo,at si jezdí kdo chce v čem chce ale tady je řeč o tom že když dáš autu za uši že udajně nepřeleze 8.5 litrů/100km což je blbost. Jak to začnu honit od semaforu na semafor,po okruhu mu šlápnu na krk tak jsem na 12 ani nevím jak jenže už tu jsou střelcí co do toho začínají tahat okamžitou spotřebu,a že to má 6 že to nemůže,že když pojedeš normálně,a a a..............................tady je jesně řečeno o využívání potenciálu a tam to dokážeš vyšroubovat v turbu výrazně výš jak v atmosféře!!
Bolo by dobré spomenúť, či sa bavíme o aktuálnej alebo priemernej spotrebe. A či údaje o tej priemernej pochádzajú od optimistického palubného počítača alebo z dotankovania.
Každopádne spraviť spotrebu viac ako 8,5 litra nemôže byť problém. 1.2 tsi som nejazdil, takže mávať kilometrami nemôžem, no hrozná spotreba sa dá urobiť na čomkoľvek. Flegmatický postoj motora k jazdnému štýlu je rozhodne výhoda (väčšinou vyhradená dieslom), ale v reále to také ružové nebude ;-)
Jak ti píšu výše, tak tady snad nikdo neřeší aktuální nebo krátkodobou spotřebu. Koho to zajímá? Taky dokážu se svou 1,6 atmosférou s LPG zajet za 6,8 l/100km celou nádrž, když jsem jel přes z Budapeště přes SK po okreskách s prázným aute, ale stejně tak dokážu udělat 12l/100km, když s přeloženým autem jedu 150 po dálnici, ale důležité je, že průměrně jezdím za 9-9,5 l/100km s převahou plně naloženého auta a dálnic. Školka a jejich problémy jdou v této diskuzi mimo... teda doufal jsem.
Spotřeba je takové věčné bajné téma. Počínaje těmi, kteří jezdí po dálnici s TDI za 4 l/100km při 150 km/h do Chorvatska, ale pak z nich vypadne, že 150 km/h jeli jen 10km, nebo naopak těma, kdo hlásá, že Golf s 1,2 TSI 77 kW jezdí normálně za 11 l/10km, ale teda jeli s ním ve městě a ještě stylem plyn brzda...
Jako majitel Golfa 1.2 TSI potvrzuji. Jezdit nad 8.5l to už musi člověk vyloženě chtit tedy jet jak de.bil nebo byt na cestě za pirata s velkym P. Samozřejmě jsou situace jako např. popojižděni v koloně kde si tento a nejen tento motor přihne nad těch 8.5l. Tohle by mohlo snad byt pochopeno. ;-)
a co je podla teba velky pirat , obcas to roztiahnut na 3ke po 150 na okreske, alebo si sem tam z chuti popredchadzat co je v ceste ? >:D Ale di ty 8-s
ale nemozes im to vycitat ... nie su si toho vedomi ze maju nejake medzery, kazdy je v niecom lepsi v inom nie... a niekto je idiot to je tiez pravda >:D
přesně tak :yes::yes: oni si tu místní cirkusáci neuvědomují že pokud někam tlačím vzduch musím k tomu úměrné množství paliva taky tlačit, na ten vzduch mi to nepojede...................ale VW asi jo!
VW asi jazdi na chudobnu zmes, dodava len vzduch z turba az kym neprepali piesty :-) a ze tych piestov sa uz v praxi prepalilo inak... ludia co ladili amatersky motory na turbo a davali chudobnu zmes tak tie extremne teploty pri chudob zmesi im pretavili piesty... nuz podcenili vlastnost paliva aj ako chladenia okrem ineho na bohatsiu zmes dosahujes krutiaci moment motora a nie na chudobnu... chudobnejsia je pri sechiometrickom pomere kde viac menej udrziavas rychlost a setris palivo cez lambdu
Školka hadra. Jeden si tady půjčí auto aby dokázal, že si koupil lépe a jezdí dokolečka kolem parkoviště u Lídlu, druhý plyn brzda.
A to je jen lepší verze, reálná je spíše tak věk 16 let, doma v garážii tatínkovo Rio a jeden test, kde napsali,že 1,2 TSI nemá vždy spotřebu takovou, jak výrobce udává.
Autor mnel na mysli jizdu "s tezkou nohou" v rámci provozu po běžné silnici. Tzn. že má pravdu.
Na jedničku po parkovišti nebo s nonstop jízdou po autobahn určitě vytvoříš vyšší průměr, ale to je mimo mísu.
Panovačný pohled ostříže, v dané třídě ojedinělá a povedená manýra, v komplexu pak velmi vyvážená karoserie, obdařená špetkou jedinečnosti, výjimečnosti, vskutku seatovská trefa. A lze velmi silně přitakat panu testérovi, že kdo nehledá absolutní třídní dotaženost všeho (POLO), kdo sem/tam přimhouří voko, získává opravdu báječný vůz. Akcentoval bych v daných souvislostech rys karoserie, kterým je - neokoukatelnost, čerstvost - jasný tah na emotivnější stránku našich duší, a to i v krajinách nejen prosluněných.
Neboj ja ty auto z realu dobře znam. A určitě sportovněji na mě pusobi Ibiza a to same jak jsem psal interier kde Polo ma do sportovnosti hodně daleko. To ale neznamena že by se mi Polo nelibilo. Pravě naopak jen ten interier jsem nezkousnul.
Korejske vlnobiti ? Sakra tak korejsky design si s Ibizou tedy vubec nespojuji. Pro mě je Ibiza ve třidě designem nejodvažnějši a nejpovedenějši vuz. Dravy řezany vzhled ktery k Seatu paradně sedi. To same interier ktery je sparťansky se sportovnim šmrncem a k zevnějšku pěkně sedi. Ale je mi jasne že ne každemu bude po vkusu. Takova Fabia bude mit určitě širši kruh zastancu. Polo se mi taky libi ale sportovně na mě pusobi akorat z předniho pohledu. Zadni čast už je usedlejši a k předni časti tedy podle mě moc nesedi. No a interier ten ma jak už jsem psal ke sportovnu hodně daleko a je to snad nejmeně napadny interier třidy.
Ale ano vlnobiti tedy knk. komplikovanějši předni čast + hlavně ty 2 bočni prolisi dělaji sve. A pamatuji si když byli uvedeny prvni fotky Ibizy kdy se na ni hodně lidi divalo skrze prsty a to i včetně mě. Ale v realu se pak ukazalo že to určitě neni špatne a časem si myslim byl tento vzhled pozitivně přijat. Holt odvažnějši design to ma vždy těžši na trhu ale Ibiza zabojovala velmi dobře. Jenže ja v Ibize vubec nevidim korejsky design kdy jeji pojeti a celkova vizaž ma dle mě do korejcu fakt daleko.
Mam Ibizu 1.4 16V 63 kW. V dobe nakupu 1.2 TSI nebylo. Souhlasim, ze radio je chaos, a ovladani pod volantem je na prehmat, ale zvykl jsem si stejne jako na ovladani u golfa, ktere mi taky neslo (behem pronajmu auta,s motorem 1.2 TSI, tam mi to prislo malo, golf je tezsi a je to znat). Co je ale hlavni, ze auto je naprosto spolehlive a dal jsem s nim 15 000km, z toho 10 000km po Evrope a 5 tisic mesto/okrsky. Paradni podvozek a volant, jen ten motor je pro klidne jezdce.
Proto se chci zeptat, projel jste nekdo v Ibize i TSI motory? Atmosfera ma 132 Nm, ta 1.2 TSI 177 Nm, 1.4 ma tusim 220 Nm. Kterej motor je lepsi na trochu vyblbnuti po okrskach a svizne projeti mestem 50/80 km/h max. Nevozim zadne naklady. Treba 1.4 strelim a koupim TSI, facelift se mi libi....
Buďte rád za tu atmosféru. Mám Ibizu ST s 1,2TSI. Jede to fakt parádně, to jo. Ale pokud chcete taky spolehlivost a jistotu, raději pryč od TSI. O problému s rozvodovým řetězem se i tady, jakož i na různých fórech popsaly megabajty. Sám mám zkušenosti přesně stejné jak to ve fórech popisují, tj. kolem 10tis. km se při startech začne tu a tam ozývat chrastění řetězu, pokud se tomu nevěnuje pozornost, časem pochopitelně může dojít i k přeskočení s patřičnými následky.
Bonusem je zde těžké pořízení s autorizovanými servisy (nebo alespoň před rozmáznutím tohoto problému v tisku bylo). Musel jsem to řešit přes zákaznickou linku SEATu, pak mi teprve bez řečí namontovali opravnou sadu rozvodů. Dle některých diskutérů na fóru se však problém po čase opakuje...
K tomu už mám asi třetí verzi sw řídící jednotky (po každém přehrání auto jede úplně jinak, tj. posune se momentová křivka), také byla svolávací akce na regulaci turba. Jo, a zapalovací kabely velmi chutnají hlodavcům, stálo mě to 2000 Kč za kabely (dnes už se dají koupit i za 500 na netu) + vymazání chybových hlášek v řj (naštěstí zdarma) + instalace ultrazvukové plašičky + chrániče kabelů. Pak nám frustrované kuny zaútočily na hadice u Transita...
Upřímně říkám, že Ibiza je velice příjemné a zábavné auto. Zase bych si ji vybral, ovšem pro klid duše se starou dobrou 1,4 atmosférou
Tak 15t km ještě není měřítko, to někteří dělají za 3 měsíce s přehledem. Až tam bude 150t nebo 250t, tak bude čas na hodnocení motoru.
Ovládání pod volantem je na první posaz chaotické, ale to neznamená, jak sám píšete, že je neergonomické, naopak je. Jen prostě přinutit novináře otevřít návod k použití auta a zkusit se s ním trochu sžít a ne jen projet pár km a vrátit, je nadlidský výkon.
Ja pisu svoje zkusenosti a opravdu me nezajima, ze nekdo ujel nejakou vzdalenost za nejaky cas. To je uplne jina zkusenost a pri rozhodovani jsem zahrnul svoje potreby. Tedy trochu bezpredmetna reakce.
Az budu mit najeto 150t km, tak napisu svoji konkretni zkusenost. I kdyz to s nejvetsi pravdepodobnosti nenastane.
Snad jen dve poznamky, nedavno byla tusim ve Svete Motoru zkusenost s ibizou s timto motorem po ujeti 100 000 km a vysla pozitivne a tento motor, je zakladnim motorem koncernu a montuje se radu let do vice automobilu.
Co se tyka radia. Moje OSOBNI zkusenost poprve s radiem byla negativni. Pokud by me to tolik odrazovalo, tak bych si to auto nekoupil. Navic to casto resim prehravanim z mobilu, abych mohl poslouchat inet radia/mp3.
Jeste jedna vec me napada, problemova zpatecka, obcas nezapadne, je treba vyslapnout spojku a zaradit znovu.
To nebyla narážka, jen bych se zatím zdržel hodnocení po 15t km, to je prostě málo. Ale je pravda, že 1,4 63 kW nějak problematický není, ale třeba i Autobild s 1,4 TSI v Golfu udělal 100t km bez problémů.
Já osobně mám raději ovládání pod volantem, je to jen o tom, se naučit, kde které tlačitko je, čili pár dní ježdění, tak je to pohodlnější.
1.4 s turbem mi prijde take lepsi. Kdyby me neodrazoval interier, mel bych uz doma Gulietu 1.4T.
Samozrejme, 6valcu nebo 8valcu atmosfera, to je neco jineho, ale jaksi ceny benzinu v Evrope to dost prodrazuji.
Atmosfery maji urcite delsi historii, nez maloobjemova turba (pomijim sportovni segment), takze musi byt spolehlivejsi. Ted mame nove ultraturba na 1 litru. Uvidime, jak rychly je vyvoj.
Ovladani pod volantem jsem mel tusim kdysi v Renaultu Laguna a taky to bylo ok.
Pak treba u Audi A3 nebylo ani na volantu ani pod volantem, vse tlacitka a taky to slo, atd.
Z čeho tak soudíš? Tuto větu nenapíše laik? Popravdě ti to může být zcela jedno, víš o mě prd a já o tobě ještě méně, nevidím důvod, tohle v nějakém off topicu rozebírat. :no:
Z toho, ze pravidelne od teba citam zdoraznovanie, ze studujes/pracujes ako lekar. Len mi to pride smiesne, ale ved kludne, dost vela medikov/lekarom tym trpi.