Když už tak dieselový hh, což je do jisté míry protimluv, ale VW se nikdy o GTD jako o HH nevyjadřoval a omyl s dieselovými GTI (čtvrtá generace GTI a výroční GTI třetí generace) už VW naštěstí od páté generace neopakuje. Kdyby VW opravdu chtěl dieselové GTI, klidně by mohl nabízet benzínovou i dieselovou verzi GTI, GTD je ale dostatečně zřetelně odlišená verze...
GTD za hothatch považuje mnoho ľudí práve vďaka VW, ktorý sám ho marketingovo umiestnil hneď vedľa GTI nielen podobným názvom, ale aj cenou, výbavou a hlavne dizajnom (dobre, stále ostáva o pol stupienka v podobe červených akcentov, výfuku po stranách a iných drobností pod GTI).
Veškerá sportovnost GTD začíná i končí tím, co má v tomto ohledu společného s GTI, čehož je (kromě motoru) docela dost. Slovo sportovní je tak profláklé, že s ním lze naprosto v klidu označit prakticky cokoli, od růžového potítka na aerobik až po rybářskou sesli.
Na M 550d taky není nic sportovního jen proto, že má diesel? A co takové Audi R10 TDI, taky není sportovní jen proto, že má diesel?
Jinak srovnávat jízdní "sportovnost" Golfu GTD s Caravelle, to hovoří samo za sebe... 8-s
Zkus si projet libovolnou zatáčku s Caravelle stejně rychle jako ji projede GTD. Až budeš na střeše v příkopě, budeš mít dost času přemýšlet nad tím, proč je GTD sportovní auto a Caravelle ne. Jinak jestli ti přijde motor 160 kW a 450 krouťák v Golfu jako obyčejný diesel tak by mě zajímalo co je pro tebe neobyčejný diesel.
tak si otvor produktovy katalog na volkswagen.de, tam sa to slovami sport len tak hemzi.
a tu mas vytah z anglickej tlacovej spravy pri uvedeni GTD:
"5.3 liter fuel economy and 222 km/h redefine the idea of SPORTINESS"
"It is extremely fuel efficient yet exceedingly SPORTY"
"Now Volkswagen has perfected the various aspects of SPORTINESS"
"The GTD equipped with standard SPORT chassis"
"The exterior clearly indicates that this is the SPORTIEST GOLF with a diesel engine."
"GTD sound – SPORTY SOUND"
"The engine – as SPORTY as it is fuel efficient"
a nakoniec, perla:
"Because this SPORTY VOLKSWAGEN fits in perfectly with our times."
No ostatní výrobci postupně (před pár lety) verze s dvěma turby již vyřadili z výroby (třeba 2.2 HDi minulé generace bylo Bi-turbo) i a přešli spíš na řešení s dvoukomorovým jedním turbem (třeba 2.2 HDi 150 kW...
...tak uvidíme co se bude nabízet až se jednou R4 Bi-Tdi objeví... (a myslím že se OBJEVÍ - že se na něm pracuje poslední dobou "prosáklo" několikrát = audi něco proti úspěšnému 250 CDi a famózním 20d 23d 25d či Alpina D3 už NUTNĚ potřebuje = nejspíš opravdu BUDE :-)
Nevolaju to ani tak, žádný sport v názvu není, je to prostě jen dieselová GT verze hatchbacku. U Golfu je GT/GTD (nikoli GTI/R) verze tradičně o lehce větším (nikoli velkém) výkonu, vyšší výbavě a mírně přitvrzeném podvozku. O žádném "sport hatchi", nebo "sport TDI" VW nic netvrdí.
bozinku, no tak to volaju sport hatch ci sport tdi. co uz je len sportoveho v obycajnom diesli. to uz mozem povedat, ze 180k BiTDI Caravelle, ktorou obcas jazdim je tiez sportova.
Vw zase "něco" přidá takže v 16000 km budou ti "extraligový jezdci" dělat jedno turbo pak ve 20000 druhé,nějaká ta porucha na DSG,vytahaný "kšandy" ,nějaké váhy vzduchu,vrzající interiery ale hlavně že to bude jezdit za "4,5L/100km připočtu li k tomu stavebnicový systém tak myslím že není o co stát!A hlavně..........bude zase větší FL současné generace???
Viz 19:47 ;-)
Každopádně tady není jiná "antiznačková" skupina ("proznačkové" skupiny tolik neřeším, tam to naopak považuju do značné míry za pozitivně přirozené) tak výrazně/početně zastoupena, jako právě "antikoncernisti", úspěch se u nás/u vás prostě neodpouští... :-)
Ekológia jak prasa....nie že motory pália vďaka stále vyšším tlakom vo valcoch čím ďalej tým viac kyslíku (zaujímavé, že všetci kecajú len o nejakých emisiách, ale že nám autá aj žerú kyslík, ktorý dýchame, akosi nikoho netrápi), ale ešte budú míňať čistú a produkovať kontaminovanú vodu... 8-s
A kde si přišel na to, že je GTD hh??? To sis zřejmě trošku spletll s GTIčkem.
Už šestkové jednoturbové GTD poráželo ve srovnávačkách všechnu obdobnou konkurenci, dokonce včetně 120d (což taky není hh), ale ty o něm víš jistě víc, než všichni dohromady...
ten r5t je tazky tiez, ale aspon mal pekny zvuk a isiel dobre, kdezto diesel I4 nebude ani lahky, ani nebude dobre zniet a v konecnom dosledku nebude ani dobre jazdit... ropa nema co v hh robit
Jenže v klíčových modelech...není. A vovovo tom to je. :-)
Takhle se jim může posmívat kdejaký Peugeot, Citroen nebo Renault. Ne, že by o něj byl větší zájem, Deltu v biturbu 1,9 taky nevidět, ale pro prestiž by to bylo fajn.
Tento motor se už 3 roky prodává v Transporteru a rok v Crafteru. V těchto modelech je ale z důvodu vyšší zátěže přiškrcený. V Golfu není z marketingových důvodů ;-)
Ono celé to BiTDI je takové čekání na Godota.
Když se kritizovala minulá generace za slabý diesel, tak "on bude ještě v této generaci brzy lepší". On nepřišel ani s novou generací, ale "jistě brzy bude". Tímhle tempem se ho dočkámě někdy okolo deváté generace toho Golfa...anebo možná...nepřijde.
Klidně se nechám překvapit, ale pokud vím, pod EA288 má vrchol představovat 140 kW verze s jedním VGT. Okolo nového BiTDI jsou zatím jen spekulace. Co se GTI týče, mluvilo se o 230 koních (tedy zhruba 169 kW), Q5 dostala nově 2.0 TFSI se 165 kW.
Při výplachu se válec naplní místo směsí paliva se vzduchem vodou z nádobky ostřikovačů, která bude za tímto účelem zvětšena. V další fázi proto nutně musí následovat výstřik této vody, i když zatím není jasné kam.
Když už tu šijete rychlou nití, zkuste mít alespon v přehled:
"Variabilní zdvih výfukových ventilů zase umožňuje, aby motor reguloval výplach válců a tím se funkčně vyrovnal agregátům s twin-scroll turbodmychadlem" twin scroll technologii samozřejmě VW má už od dob 2,0TFSI. Jen to tak PR nepropírá jako modla BMW...