Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: VW Golf GTI sedmé generace

Diskuze (65)
Volkswagen má se sedmou generací Golfu velké plány, a tak nemůže vynechat legendární verzi GTI.

VW Golf, nejprodávanější osobní vůz v Evropě, se letos dočká nástupce. V pořadí sedmá generace se představí na podzimním autosalonu v Paříži a dříve či později nebude chybět ani ostřejší verze GTI.

Novinka vyjede na modulární platformě MQB, která debutuje v Audi A3. Zcela nový konstrukční základ bude osazen novými motory. Ty ale dostanou známé názvy a výkony podobné aktuálním pohonným jednotkám.

GTI zůstane věrné přeplňovanému dvoulitru 2,0 TSI. Nový Golf ale dostane výhradně čtyřválec nové generace EA888, který se zatím vyrábí jen pro Audi A3 a A4 v provedení 1,8 TSI. Agregát má duální systém vstřikování paliva (přímé FSI a vícebodové nepřímé MPI). Variabilní zdvih výfukových ventilů zase umožňuje, aby motor reguloval výplach válců a tím se funkčně vyrovnal agregátům s twin-scroll turbodmychadlem.

Výkonové ladění motoru je zatím otevřenou otázkou. Nejčastěji se ale zmiňuje symbolické posílení GTI na zhruba 160 kW (220 koní). Golf R s nejsilnějším dvoulitrem a pohonem všech kol by mohl dosáhnout až 225 kW (300 koní), aby potrápil Opel Astra OPC nebo BMW M135i.

Nezapomene se ani na dieselový protipól Golf GTD. Zde se Volkswagen podle všeho pořádně rozšoupne – na místo 2,0 TDI/125 kW zřejmě nastoupí dvojitě přeplňovaný 2,0 BiTDI. Výkon kolem 160 kW, točivý moment 450 Nm. To dnes nemá mezi dieselovými hot hatchi obdoby.

Diskuze (65)
Avatar - white label
4. 6. 2012 16:45
Re: BiTDI
Když už tak dieselový hh, což je do jisté míry protimluv, ale VW se nikdy o GTD jako o HH nevyjadřoval a omyl s dieselovými GTI (čtvrtá generace GTI a výroční GTI třetí generace) už VW naštěstí od páté generace neopakuje. Kdyby VW opravdu chtěl dieselové GTI, klidně by mohl nabízet benzínovou i dieselovou verzi GTI, GTD je ale dostatečně zřetelně odlišená verze...
Avatar - Leg
2. 6. 2012 14:54
Re: BiTDI
GTD za hothatch považuje mnoho ľudí práve vďaka VW, ktorý sám ho marketingovo umiestnil hneď vedľa GTI nielen podobným názvom, ale aj cenou, výbavou a hlavne dizajnom (dobre, stále ostáva o pol stupienka v podobe červených akcentov, výfuku po stranách a iných drobností pod GTI).
1. 6. 2012 14:28
Re: BiTDI
Bojím se že ne. Ale to závisí na tom, jak vnímáš pojem sportovní auto.
Avatar - white label
1. 6. 2012 12:06
Re: BiTDI
Veškerá sportovnost GTD začíná i končí tím, co má v tomto ohledu společného s GTI, čehož je (kromě motoru) docela dost. Slovo sportovní je tak profláklé, že s ním lze naprosto v klidu označit prakticky cokoli, od růžového potítka na aerobik až po rybářskou sesli.
Na M 550d taky není nic sportovního jen proto, že má diesel? A co takové Audi R10 TDI, taky není sportovní jen proto, že má diesel?
Jinak srovnávat jízdní "sportovnost" Golfu GTD s Caravelle, to hovoří samo za sebe... 8-s
Avatar - white label
1. 6. 2012 11:32
Re: G VII GTI
To nepovažuju a za početnou už vůbec ne... ;-)