Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Revoluce v USA? Na dálnici legálně až 137 km/h

Na nově budované texaské dálnici by se mohlo jezdit vyšší povolenou rychlosti.
Zpět na článek
10. 6. 2012 08:59
10. 6. 2012 10:36
10. 6. 2012 10:55
10. 6. 2012 11:34
10. 6. 2012 17:46
10. 6. 2012 17:52
10. 6. 2012 09:01
10. 6. 2012 11:21
10. 6. 2012 11:29
10. 6. 2012 12:11
10. 6. 2012 12:50
10. 6. 2012 13:50
10. 6. 2012 14:06
10. 6. 2012 15:28
10. 6. 2012 15:44
10. 6. 2012 15:38
10. 6. 2012 15:51
11. 6. 2012 00:01
10. 6. 2012 17:06
10. 6. 2012 17:13
10. 6. 2012 19:54
10. 6. 2012 20:15
11. 6. 2012 00:16
10. 6. 2012 17:48
10. 6. 2012 18:12
10. 6. 2012 19:16
10. 6. 2012 12:32
10. 6. 2012 14:21
10. 6. 2012 16:00
10. 6. 2012 17:03
10. 6. 2012 16:19
10. 6. 2012 16:24
10. 6. 2012 16:35
10. 6. 2012 17:20
10. 6. 2012 18:24
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 08:59
v Británii
se taky jezdí jen maximálně 70 mph? >:D Jsem ani nevěděl.. Takže teď už tuším, kdo přinesl tuhle max. rychlost do US >:D Alespoň že Texas je a byl vyjímkou..
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2012 10:16
Re: v Británii
V Británii jezdí touto směšnou rychlostí leda tak náklaďáky v levém pruhu, prostřední pruh jezdí cca 125 a pravý jezdí cca 130-140 - a tím se ukazuje nesmyslnost nastavení na 113 - nejhorší jsou zákony, které se nedají dodržovat.
P.S. Dost jsem tam najezdil a nikdy jsem na rozdíl od našich dálnic nehodu nepotkal.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 10:36
Re: v Británii
tak to pak záleží na benevolenci úřadů... v US většina lidí jede taky o něco víc než je limit, ale tak do 5 mph. Nevím jak v GB ale ve státech si překročení rychlosti ze 70 mph na 80 mph už moc lidí nedovoluje.
10. 6. 2012 10:55
Re: v Británii
Neviem ako v US, ale v UK su asi vsetky speed kamery oznacene kriklavou zelenou farbou a su iba na najviac rizikovych miestach, co mi pride spravnejsie, ako ked nasi policajti meraju na rovnom useku 80kmh. Dokonca este pred par rokmi to fungovalo u nas tak, ze policajt v maskacoch lezal v krikoch - to uz bol hodne totalitny sposob.
V Britanii maju oznacene radary, v Nemecku maju niekde neobmedzenu rychlost a u nas nemame ani jedno, napriek tomu je nehodovost vyssia, pretoze cesty su v katastrofalnom stave, vacsina "navrhnuta" este za Komancov po druhej svetovej, kde sa na polnu cestu nasypali kamene a nalial asfalt, takze uzke je to iba pre Polski Fiat, bez postrannych pruhov, na 1km je 10 zakrut a korunu tomu vsetkemu dava rozbity povrch.
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2012 11:24
Re: v Británii
Popisuješ to přesně. Kamery jsou v UK především určeny k prevenci. Když už se na jejich kvalitních vesměs třípruhých dálnicích rozjíždíš moc rychle, kamera ti připomene ..... tak prrrrrr hochu.
A provoz je rychlý a plynulý a kupodivu pomalý pruh nevyužívají pouze nákladní vozy, ale všichni, kteří jedou pomaleji.
Brzdou provozu tam není nikdo a všechno to jede velice rychle - škoda že tam nemohou dělat naše autoškoly exkurze plynulé jízdy na dálnici.
10. 6. 2012 12:03
Re: v Británii
To ani neni tak o cestach, jak o lidech. Dokud tady bude divokej vychod, lidi se budou na silnicich chovat jak hovada, tak musi byt represe. Az par generaci vymre, lidi se zacnou chovat civilizovane, pak je mozne opustit od represi. Jestlize cloveka nenapadne se chovat samovolne, tak k tomu musi byt donucen. Staci se projet po D1 a kolik aut jede 1m za kufrem toho pred nim, vybrzduje, predjizdi z prava. Nedavani blinkru, stani v krizovatkach, jezdeni po vesnicich "kilem vole" apd :-) Zatim je stale co zlepsovat.
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2012 11:27
Re: v Británii
Vtip je v tom, že nastavená maximální rychlost 113 je prostě nereálná a kvalitě UK dálnic neodpovídá. Kdo tam jel, ví, o čem mluvím. A protože jede rychlý pruh mezi 125-140 a jedou touto rychlostí tisíce vozidel denně, je asi nemožné tyto lidi postihnout. Proto v UK zvažují zvýšení nereálného rychlostního limitu na reálný - někam ke 130 km/h.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 11:34
Re: v Británii
jak říkám, ani jsem nevěděl, že v GB maj takovýhle limity... a o kvalitě silnic britských nepochybuju ;-) To spíše v ČR by měl být limit nižší, stejně se někde ani 130 kmh, po tom co nazývají dálnice, jezdit nedá...
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 12:49
Re: v Británii
To je pravda. Ideální cestovní rychlost v dnešních autech po našich dálnicích se pohybuje mezi 150 - 180. Teda až na rozbité úseky.
10. 6. 2012 17:46
Re: v Británii
Jedna ze zásadních zábran vyšších rychlostí v ČR, když pomineme úroveň řidičů, je absence oplocení. A některé dálnice budou mít problémy s poloměry zatáček a podobnými technickými parametry.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 17:52
Re: v Británii
i z důvodu oplocení je rychlost v US maximalizovaná tak jak je... tam oplocení není skoro žádné..
10. 6. 2012 09:01
Revoluce?
Takova revoluce to zase neni, pred lety byla v Montane na dalnicich povolena dokonce neomezena rychlost. Avsak pote, co se do Montany sjizdely nejruznejsi vraky z okolnich statu vcetne kanadske Alberty a par bycku spatne skoncilo, zavedli znova omezeni na 75mph.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2012 11:21
113?
Ani jsem nevěděl, že tam mají až tak nízký limit. Docela divné. :-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 11:29
Re: 113?
v jakém smyslu divné? >:D
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 12:50
Re: 113?
Tak tam je docela policejní buzerace. Je to zvláštní stát v tom, že si kupují V8 a pak s nimi jezdí na 1/6 výkonu. Na druhé straně zase mají spoustu závodních drah, kde se můžou vyřádit...to mi zas chybí u nás.
Avatar - petrumr
10. 6. 2012 13:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 14:06
Re: 113?
Nevím s jakým V8 máš zkušenosti, třeba takovej Cadillac Brougham z 89 roku se možná více houpe, má poddimenzovaný brzdy a nefunkční klimu ale dnešní auta si tohle dovolit myslím nemůžou >:D Jako že třeba takovej 2009 Cadillac STS V8 nebo Corvette Z06 jezdí jako Fiat?? >:D
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 15:28
Re: 113?
Taky myslím, že dnešní konkurence už donutila Ameriku přitlačit na pilu a už se asi vyrovnají evropským.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 15:44
Re: 113?
natož když dnes pomalu mizí rozdíly mezi US a EU... koncern GM s modely Opel prodávaných v americe jako Buick a Saturn... Ford a jeho globální Fiesta, Focus a nový Fusion alias evropský Mondeo... Chevrolet a jeho Cruze, malý Spark a Sonic... Jasný, že takovej Suburban od Chevyho je jen lokální výrobek, ale tudíž ani nemá srovnání, zda je lepší nebo horší než evropská produkce :-)
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 15:38
Re: 113?
má to jízdní vlastosti tanku spíše...hlavně(pokud se tu bavíme o V8 třeba z 80.let) ty motory měli výkon třeba okolo 115-120kW takže vlastně dá se říct stejně tak jako má dnes každá 1.8 v evropě, USA je trochu jiná automobilová kultura-kdo však chtěl sportovní vůz s odpovídajícím podvozkem tak na výběr má taky
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 15:51
Re: 113?
tak tak, je to jiná kultura ;-) Porovnávat V8 starý 30 let s dnešní 1.8 asi taky neni spravedlivý >:D Dřív měli na objem / výkon jinej pohled. Ale jak se říká "objem ničím nenahradíš" :-) A na dnešní poměry taková Impala s 3.6 atmosférou a má výkon 300 hp... to neni zas tak špatný :-)
Avatar - Bristol
11. 6. 2012 00:01
Re: 113?
dnes už je to jiné...a dle mého plně srovnatelné s evropou...obzvlášť pak produkce GM a Ford...která prodává a staví svá auta na evropských modelech převážně...Chrysler se pomalu také chytá s Hemi a Pentastar...tam to ale s průlomem do evropy moc nevidím...to mu fiat nedovolí...
10. 6. 2012 17:06
Re: 113?
tyhle zkušenosti máš osobně nebo sis to právě vycucal z prstů? Spíš bych to viděl, že B je správně >:D
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 17:13
Re: 113?
myslíš že nejezdil tak 5 let v US a tam nabral tyhle zkusenosti? >:D jestli jo, tak jezdil s nějakou hodně špatnou V8 který nefungovaly stěrače, nebo tam vůbec nebyly, nefungovala bohužel klimatizace a světla možná měly prasklý žárovky, tak jezdil na parkovačky :-) A nebo je to B správně...
Avatar - petrumr
10. 6. 2012 19:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 20:15
Re: 113?
kam směřuje tento příspěvek? >:D
Avatar - Bristol
11. 6. 2012 00:16
Re: 113?
tvé příspěvky jen ukazují jak velkej si ignorant a maloměšťák...hlavně že máš své HTP a co je za humny tě nezajímá...a když tě to nezajímá tak o tom alespoň nepiš hlouposti... ;-)
10. 6. 2012 17:48
Re: 113?
Limity ve městech jsou ještě lepší. Třeba rychlostní limity v Massachusetts mne málem zabily smíchy. Na některých dálnicích je tam dokonce 105 km/h, jaká revoluce. Normálně mnohem, mnohem méně. Dálnice s oddělovačem (svodidla atp. mezi směry) 80 km/h, dálnice bez 64 km/h, obydlená území 48, v okolí škol 32. V Bostonu běžně 32 nebo 40 km/h a vím, že byly snahy plošně zavést jeden z těhle nižších limitů. Pro mne utrpení tam jezdit autem. Některé limity mám problém dodržovat na kole, natož v autě.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 18:12
Re: 113?
tak ve městech na východním pobřeží to není nic moc ;-) Ale na dálnicích s tou rychlostí holt šetří. Kupříkladu dle prohlášení NHTSA v roce 1997 byl enonomickej dopad v souvislosti s nehodama na us dálnicích $27 bilionů v roce 1994.
Avatar - eXp10it
10. 6. 2012 19:16
Re: 113?
WTF? 32km/h? Onehdá jsem zkoušel jet třicítkou a pořád jsem se musel dívat do zrcátek protože jsem měl pocit že spíš couvám než že jedu dopředu :-!
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 12:32
rychlost 85 mph
..."Ta však může být zavedena pouze na nově budovaných dálnicích, které jsou shledány jako dostatečně bezpečné pro tuto rychlost." A proto se musí američan divit, pokud se dostane na českou dálnici, že tu je povolená tak velká rychlost. Přitom US dálnice jsou v daleko lepším stavu než český >:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 12:52
Re: rychlost 85 mph
A na to jste přišel kde? V USA jsou obrovské rozdíly, některé jejich dálnice nesplňují ani naše kritéria pro toto označení a zase naopak některé mají fakt super.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 13:04
Re: rychlost 85 mph
beru to tak, že nějaký highways jsou jakoby v česku silnice 1.třídy - to je jak píšeš, že nepsplňují česká kritéria. Ale po čem jsem jezdím já, tak je hodně nesrovnatelný. Když pak jedu v česku, jsem z toho hotovej... Hlavní rozdíl je v tom, že v česku vydrží povrch vozovky jen chvíli, zatímco nejen v US ale i třeba v GB nebo Německu silnice vydrží déle, nevím čím to >:D
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 13:45
Re: rychlost 85 mph
Na tom se shodneme. Nevydrží, jelikož se tady stavba šulí :-)
10. 6. 2012 14:01
Re: rychlost 85 mph
Nejen šulí, u nás se staví úplně jinak. V USA má dálnice 7 různých vrstev asfaltu s různou zrnitostí, ani jejich 2x těžší kamiony tam prostě koleje nevyjezdí. Horní vrstva není porézní jako u nás, takže ani led tam silnice netrhá. A protože tam vše valí jak na drátkách, bez prostojů, i ty jejich superkvalitní dálnice jsou levnější než naše mizerné. Btw. kdo je z Brna, doporučuju teď mrknout na silnici u trolejbusové vozovny Komín. Chystají se tam pokládat zhruba 2 cm asfaltu (fakt nekecám) na úplně mokrý povrch s naplaveným pískem, hlínou. Neuvěřitelné, že se u nás pokládá asfalt vždy v dešti aby se nepřilepil a ještě tak mizerně tenká vrstva, to vydrží bez oprav tak půl roku...
10. 6. 2012 15:52
Re: rychlost 85 mph
Pokládání asfaltu voda nevadí. Pokládaný asfalt má dostatečnou teplotu, aby vypařil vodu. Každopádně dva centimetry je opravdu málo. Pak záleží na kvalitě použitého asfaltu. Například tekutý asfalt, používaný na chodníky, toho vydrží opravdu hodně. Bohužel jsou u nás silnice velice drahé.
10. 6. 2012 22:33
Re: rychlost 85 mph
No nevím, pokládali to dneska v solidním dešti, přímo do hlubokých kaluží. Taky se tam odněkud vzala blátivá naplavenina, kterou taky zalili. Tak jsem si to nafotil a počkám jak dlouho ten asfalt vydrží bez oprav.
10. 6. 2012 17:09
Re: rychlost 85 mph
mě tahle věta co cituješ přijde naprosto směšná. Silnice v Americe jsou tak kvalitní, že se po nich nechá jezdit bezpečně 200. Nechápu jak lépe a bezpečněji by šli udělat. 5 pruhů tam 5 zpátky a okreska o šířce naší dálnice. Co víc si přát.
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 17:21
Re: rychlost 85 mph
ono záleží kde konkrétně a v jakým je ta silnice/dálnice stavu... A když mají prostě zvyk mít max rychlost hodně poddimenzovanou, tak to neni jen tak říct, že si jí teď jen tak zvýší. Proto se to posuzuje a bude čekat na posudky a podobnou úředničinu. To je jako kdyby si v Česku chtěl, aby za nějaký trestný čin zvedli poslanci sazbu na 20 let, když je tu "zvyk" z 60.let sazba 5 roků :-) Jinak třeba městský nájezdy a obchvaty konkrétně v Orlandu, chvílema nejsou nic moc, jen beton a cejtíš každou příčnou spáru >:D
11. 6. 2012 08:41
Re: rychlost 85 mph
Konkrétně Los Angeles a okolí jsou silnice jak víno, kde by se dalo jezdit snad i 300. Pokud není provoz. Všichni ale způsobně jezdí 110 a víc ani nudli. Na 5 proudý silnici jsem si v takový rychlosti připadal jak blázen. Fakt ale nechápu proč tam kde jaká popelnice má V8, když se ten motor při takový rychlosti sotva točí.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 13:33
rychlostní limity
jsou vůbec velmi ožehavé téma které se prostě nedá nasimulovat vyhláškami a tabulemi...např: nejvíc mě dokáže rozesmát když 20m před serpentinou v prudkém stoupání za jáchymovem směrem na boží dar-anaberg-chemnitz je cedule 70km/h(tedy v místě kde i 30km/h je moc nemluvě o zimních měsících) na druhou stranu podle zákona by člověk měl projet celou silnici číslo 6 z KV do Prahy rychlostí 90km/h tedy po většinu doby po komunikaci kde se i 120km/h zdá že auto jede krokem

chtělo by to dost diametrální změnu a řidičům dát rozmezí ve kterém mohou jet např. silnice první třídy: 80-120 cokoli méně musí ze silnice pryč aby pak nedocházelo k tomu že za traktorem co jede 25km/h jela kilometrová kolona jako to je v letních měsících obvyklé
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 13:48
Re: rychlostní limity
:yes: Souhlas na obě strany. Někdy se nesmyslně omezuje rychlost a pak číhají na přehledném úseku za bukem poliši, někdy zas naopak v horských klikaticích 90 atp. Měla by být větší volnost, i těch 130 na kvalitních úsecích dálnice je málo.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 14:40
Re: rychlostní limity
přesně tak...mám pocit že ty cedule tam věší někdo kdo za volantem nikdy neseděl, tak to prostě je, a vzhledem k těm dopravním prostředkům jako je zemědělská technika na silnici první třídy: to přece neexistuje: po té silnici jezdí autobusy, sanitky, dopravní obsluha, automobily a prostě neexistuje aby kvůli nějakému JZDáčkovi jela 2 km kolona 50 km 25km/h obzvláště v zemědělských oblastech je toto na silnicích I. třídy naprosto běžný jev a myslím že naprosto skandální: policie a hlavně legislativa by měla postihovat hlavně tyto případy: zemědělskou techniku, kombajny(které jsou svoji šířkou dvojnásob nebezpeční), jedince co bezdůvodně jezdí 60-70 a nebezpečně brzdí okolní provoz: toto jsou ta pravá nebezpečí a ne 90% populace co jezdí po silnicích I.třídy 110-120 na úsecích které snesou bez mrknutí oka 150

PS: při ježdění po jednom ze států blízkého východu jsem narazil na jedno zajímavé "pravidlo" když jedeš po okresce(říká se tomu silnice I.třídy) která je však mnohem užší než známe u nás zejména pak v horských oblastech tak tam je naprosto bežné že pomalu jedoucí vozidlo před tebou(dodávka, minibus, nákladní auto, povoz tažený zvířetem) po zatroubení zastaví na nejbližším místě a nechá jet rychlejšího-myslím že velmi solidární způsob jak zajistit alespoň nějakou plynulost provozu za absence jakékoli legislativy...
Avatar - Guttalax
10. 6. 2012 14:21
Logika
Rychlost silniční dopravy je celosvětově největším problémem bezpečnosti silničního provozu. Nedodržování nejvyšších dovolených rychlostí má na svědomí až třetinu všech obětí na životech v provozu na pozemních komunikacích. Vysoká rychlost má negativní vliv nejenom na následky dopravních nehod, ale i na životní prostředí – jak z hlediska spotřeby energie, tak i kvality života. V mnoha vyspělých státech je problematice optimalizace rychlostních limitů a důslednému vynucování jejich dodržování dlouhodobě věnována vysoká pozornost. Přesto ještě počátkem 21. století zůstává v související problematice spousta otázek, nejenom z hlediska možných opatření pro optimalizaci rychlostí a důsledného sledování jejich dodržování, ale také z hlediska možností, které mají jednotlivá opatření a také nové technologie pro zvýšení pozitivních a snížení negativních dopadů vyšších rychlostí na pozemních komunikacích.Až Unie zavede celoevropsky 120km/h-to pak bude kvikot!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2012 16:00
Re: Logika
Tyto kydy jsi opsal odkud? Ty jsi tak uvědomnělý ......... jen tak dál, hochu a budeš povýšen, EK na tebe již čeká.
Zvyšovat, snižovat, regulovat, optimalizovat ................... řídit.
Avatar - BruceWayne
10. 6. 2012 16:05
Jenže omezení rychlosti
mají někdy svá opodstatnění, jenže žijeme v CZ a kolik procent řidičů to respektuje, když na dálnici jede místo max. 130km/h jede 160km/h a má pocit, že vše ok. Ať si to zkusí v CH a má hodně velký problém :yes: Vím, že jsou úseky, kde to svádí, ale .... Pokud žijeme ve demokratickém státě, tak je třeba ctít zákony >:D Někomu seberou řidičák za chlast na místě a někdo i po prokázaném opilství a útěku jezdí vesele dál, vietnamka kráva skočila na auto sama atd. .... :no: A něco podobného se může stát i mě, tobě a dalším, ale o ten řidičák určitě přijdeme :-!
Rozbalit vlákno
14
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 16:13
Re: Jenže omezení rychlosti
souhlasím :-) A na nedodržování rychlosti jsou češi machři..
Avatar - BruceWayne
10. 6. 2012 16:20
Re: Jenže omezení rychlosti
Takhle si představuji postihy za porušení pravidel: [odkaz] :yes:
10. 6. 2012 22:04
Re: Jenže omezení rychlosti
Ako kde - na našich diaľniciach patria medzi tých slušnejších. Oveľa častejšie to príliš rýchle valia Rakušáci. A Poliaci, tí jazdia jak dobytok...
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 16:43
Re: Jenže omezení rychlosti
To je pravda a jakmile Švýcaři vyjedou za hranice jezdí jako o závod. Když jsem se vloni vracel z dovolené, valím na slovinské a rakouské dálnici kolem 140 - 150 (běžná rychlost v těchto zemích), tak když někdo kolem mě profičel rychlostí určitě přesahující 200 byl to skoro vždy Švýcar. Ne že by mi to ale vadilo, dálnice jsou bezpečné a rychlostní limity poddimenzované vzhledem k dnešním vozům.
Avatar - BruceWayne
10. 6. 2012 16:55
Re: Jenže omezení rychlosti
Jo souhlasím, jen mi vadí, že jsou zákony a pravidla pro občany a pak pro ty "ostatní" ;-) A to je špatně :no:
10. 6. 2012 17:16
Re: Jenže omezení rychlosti
bezva tak tu budeme buzerovat řidiče jako ve Švýcarsku, kvůli sebemenšímu malichernému překročení rychlosti a určitě tím bude minimálně o 90% mrtvejch na silnicích míň, a možná bysme taky mohli zavést prohibici jako mají ve skandinávských zemích a pak až tu budeme všichni střízlíví a bezpeční tak to bude teprv ta pravá svoboda za kterou jsme v 89 cinkali klíčema.
Avatar - BruceWayne
10. 6. 2012 18:18
Re: Jenže omezení rychlosti
Nevím, jestli překročení rychlosti o 30km a více je malichernost ;-\ , prohibici za volantem máme tj. 0,0 promile alkáče pro řidiče a já necinkal klíčemi a nevím jakou souvislost to má s demokracií a s dodržování zákonů. Je v Česku slušně řečeno bordel, nikdo nic skoro nedodržuje, za odvedenou práci -faktury atd. nikdo nechce platit, jen doktoři dostanou své :-) Náprava morálního úpadku v CZ díky komunistům potrvá stejně dlouho, jako jejich nezřízená vláda. A zrovna ty bys to měl pochopit :yes: Proto někdo si dovoluje skoro vše a jen "náhodou" je nepotrestaný např. Janoušek a někdo za stejný přestupek zaplatí "raketu" a jezdí přes půl roku mastnou tyčí. To je nefér vůči všem !!! Pokud pochybuješ, tak si dej 0,5 vodky, autem sundej dědka na přechodu a uteč. Jak to dopadne mi napiš >:D
10. 6. 2012 22:53
Re: Jenže omezení rychlosti
Tak nevím, co si představit pod nápravou morálního úpadku v ČR. Za komunistů byly alespoň nějaký pravidla platný pro všechny, dneska je tu elita zkorumpovaných vládců, kteří mají pod palcem všechno a zákony pro ně neplatí. Tihle zloději naprosto pohrdající právem nám přinesou tu nápravu? To bych se divil. A kam asi plynou peníze z předražených dopravních staveb? Někdo si za ně koupí nové Cayenne a my si budeme dál ničit podvozky na ošizených silnicích.
Btw. podívejte se na jakýkoliv předrevoluční film. Všímám si toho - nikde tam není ani jedna díra v silnici. Za komunistů se totíž všechny silnice neustále cyklicky opravovaly, většinou se dával celý nový povrch. Šlo to a bylo to levné, nikdo si na tom nemastil kapsu. Taky panely na D1 se vždy po pár letech zabrušovaly, to až po revoluci se na to silničáři vykašlali a jak to dopadlo...
Ideální by bylo, pustit na náš trh stavební firmy z Německa. Když jsem na vlastní oči viděl, jak pečlivě a kvalitně tam opravují výtluky i v zapadlých vesničkách, nechtěl jsem věřit svým očím.
Avatar - CHerokee
10. 6. 2012 23:16
Re: Jenže omezení rychlosti
Morální marasmus a úpadek nastal právě, když se komunisti po druhé světové ujímali moci. To co je dnes je pozůstatek. A skutečná korupční elita, která stojí v pozadí, vychází právě z řad předrevolučních komunistů. Jen převlékli kabát a využili konexí a kontaktů.

Cesty za totáče nebyly o moc lepší. A hlavně mnohdy nebyly vůbec. Ale co naplat prožrali je oranžoví hejtmani, když hradili 30 Kč poplatky ze zdravotnictví. Pak není na cesty.

A stát si mastil na nás kapsy dost, když za stejnou práci jako dnes dostával člověk cca 10 x méně.
Avatar - Andromeda
11. 6. 2012 02:13
Re: Jenže omezení rychlosti
A za Protektorátu bylo vše OK ??? A za první republiky taky ??? Krize taky OK ??? A Mocnářství taky OK ??? Historie začala rokem 45 ??? Hoši hoši , to jsou mi brejle...Není ono to krapet složitější ??? A kdo převlékal kabát v 18,38, 39, 45 , 48, po 48, 68 -> myslíš, že nikdo ??? A co je k tomu vedlo ??? Kolik jich bylo ??? A KDO to byl a je ??? Třeba zjistíš, že tohle nádherně schematické, revolučně jednoduché schéma není vlastně pravda ...
Jedno je jisté - režim nemá vliv na morální integritu jedince, pokud je vychováván v kvalitním ( neplést si s hmotným zabezpečením ), morálně a lidsky slušném prostředí hlavně doma a na základních školských stupních především osobním příkladem( panebože, snad se nenajde purista, který bude chtít přesnou definici těchto obecných pojmů )...
Za to je jisté, že společnost, respektive její "funkční systém" může přímo generovat morální mrzáky jak na běžícím páse, pokud je obyvatelstvo dostatečně dlouhodobě, masivním způsobem, za aktivní účasti "zainteresovaných" vystaveno trvalé účelové, stupňované demagogii, reálnému popírání přirozené spravedlnosti legislativou, jurisdikcí, exekutivou , volenou samosprávou, hmotným a vlivovým zainteresováním určitých vrstev či skupin na tomto stavu ( včetně medií ), nominací, dosazením, preferencí, oslavováním vysoce problematických person do vysokých řídících funkcí ve státní správě, politice , včetně sfér provázaných, etc., což je dnešní realita... A platí to samé co platilo dříve: vstanou noví bojovníci, což v tomto případě znamená , že parchanti vychovají a už vychovali zase jenom parchanty - mladé, perspektivní, a je jedno, jakou barvu knížky nosí v kapse...
Dnes se lže stejně, respektive díky pokročilým technologiím mnohem masivněji a se stejnou vervou jako před 50-60-ti lety...Pokud si myslíš , že ne, místní hloupá ideologie funguje... A při roztočené dynamice schodkové spirály ( přesto, že se tzv. "sockám" především posledních 6 let tvrdě zavírají všechny kohouty )mávat ideologicky vděčným a hloupým kydáním na téma proplácení 30-ti korunového poplatku, nemá cenu jakoli diskutovat ( chápu, že třeba pouze jedna okravatovaná sranda alá IZIP ve výši necelých 2 miliard je těžko k uchopení představou, o jaký balík jde a málo vděčný, navíc mediálně v autu ) -> tady už chybí akorát klid na práci a podpisy rozhořčených pracovních, podnikových a vůbec jakýchkoliv kolektivů ...
Je zajímavé, jak si nikdo nepoloží otázku: čím byly nynější rádoby elity, v jakém prostředí vyrůstaly a co konkrétně dělaly ...To je tabu, stejně jako spousta jiných věcí...
Převlékání kabátů je staré jako lidstvo samo, provází lidstvo celou jeho historií a je doložitelné od dob vynálezu písma ... Jistá modelová studie, kterou si provedli jen tak na jedné myslím VŠ ekonom. směru se zabývala tím, jak by se změnilo personální obsazení Wall Streetu v momentě vlády komunistů v USA ...A světe div se -> bylo by zhruba stejné, neb to jsou lidé, kteří budou a musí být úspěšní - nehledě na režim...A včil mudruj...
K těm silnicím -> tady se na pár kilometrech prapodivně kvalitní vozovky rozkrade tolik, že by jsi ten poplatek mohl zrušit, ale to je vlastně jedno, ne ???
11. 6. 2012 08:59
Re: Jenže omezení rychlosti
:yes:
Avatar - BruceWayne
11. 6. 2012 07:52
Re: Jenže omezení rychlosti
A to je ten morální úpadek, ovšem pokud by se měla udělat podrobná analýza, tak je to na velice dlouhou diskuzi a její zavěr by byl zdrcující :yes: Když pominu pro mě nešťasný rozpad Rakouska-Uherska, a následky, které se nezvratně musely stát. Německo bylo potrestáno Versailkou dohodou snad aby další válka byla. Rakousko-Uhersko vázalo velkou část národů, které chtěly něco, co jim "patřilo"- svobodu, jenže ..... Nu vznik republiky na intrikách Beneš a spol., měl předurčenou těžkou pozici, ale celkem stát začal fungovat. Jenže opět slaboch a narcis Beneš po nátlaku v r 1938 raději zdal svou funkci a jako dítě utekl do USA. Obrana národa byla v troskách a morálka po okupaci rovněž. Dílo zkázy dokonala Benešm v r 1943 posvěcená spolupráce se Stalinem a komunisty podpisem v Moskvě. Co se dělo v r 1945 a další roky je snad jasné, ale připomenot něco málo je na místě. Rozsudky bez soudů, předem určené rozsudky na příkaz Revolučních gard a komunistů, krádeže-znárodnění půdy a strojů sedlákům, bank, průmyslu a jak tak šel čas, tak vlastně vzniklo motto: kdo nekrade, okrádá rodinu. Závist, udavačstí a zlodějna, byly základem orálního vzestupu občanů v ČSSR. Sametovou revoluci snad nemá cenu komentovat, všem rozumným občanům je jasné jak a kdo tohle divadlo řídil. :no:
11. 6. 2012 08:54
Re: Jenže omezení rychlosti
Pokud není provoz a nikoho tím neohrožuju tak je překročení rychlosti do 30 km na dálnici malichernost. Prohibici jsem myslel generelně ne jen za volantem. A to že někteří jsou si rovnější než ostatní je úplně jiná písnička. To nemá cenu tady řešit, ale to platilo dřív, platí teď a platit bude i v budoucnu. S tím bordelem bych to neviděl zas tak divoce konkrétně teda vztaženo k silnicím. Povětšinou potkávám na silnici celkem ohleduplný řidiče. Pár blbců se sem tam najde, ale je jich minimum.
12. 6. 2012 18:52
Re: Jenže omezení rychlosti
Záleží, jak je formulovaný zákon. V ČR mohu klidně jezdit legálně 200 km/h, pokud k tomu budou podmínky. PČR by se mnou nesouhlasila, naštěstí soud ano.
10. 6. 2012 16:19
m
v usa je na dalnici vetsinou 65 mil. 70 sem jeste nevydel.v kanade je to 100 km,a 110km.muzes tady ale v obou statech bez problemu prekrocit o 20 km,a nedostanes tiket.takze vlastne se tady jezdi normalne 120 nebo 130,ale stejne i pri tyhle rychlosti te porad nekdo predjizdi,tak nemachrujte z evropou,kde prekrocis vo 1 km a dostanes tiket. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - BruceWayne
10. 6. 2012 16:24
Re: m
Jo dostaneš výherní tiket Sazka i s jackpot a krabici od vína se 7mega korun >:D Za překročení o 1km se nikomu nic nestane a do 10km je vše ok ;-) tedy občas >:D
Avatar - MikeeC
10. 6. 2012 16:35
Re: m
ono záleží v jakám státě a po jaké konkrétní silnici v US jedeš.. Neni to tak jednoduchý jako v česku, kde je mimo město 90 kmh a na dálnici 130 kmh. Třeba na Floridě je 70 mph expressway (víceproudový) a mezistátní dálnice, 65 mph na venkovských dvouproudovkách (něco jako český dálnice) a 60 mph na obousměrný silnici (v US je to 2-lane highway).. A ve všech státech na středozápadě máš limit vyšší a to 75 mph pro mezistátní dálnice.. :-)
10. 6. 2012 17:20
Re: m
No konkrétně v Čechách je to nastavený myslím docela rozumě. Maximum na dálnici 130 a do 150 to policajti neřeší. Na dálnici tudíž osciluju mezi 100 a 150 podle hustoty provozu a stavu silnice a jsem v klidu.
10. 6. 2012 18:24
Re: m
65mph je jen v nekterych statech na vychodnim pobrezi, pres stredozapad se to zvysuje na 70 az 75 mph, ale zalezi dalnice od dalnice. V mestskych usecich 55, pokuty se lisi stat od statu, do +10mph vetsinou napomenuti, nad pokuta bez kecu. Rychlost meri vetsinou primo z aut bud statickych nebo za provozu, pomerne casto i z letadel (ve spolupraci s pozemni jednotkou). Minimalni rychlost byva rovnez velmi casto omezena. Limity se dodrzuji i prekracuji, vetsinou ale jeddou vsichni stejne rychle, nejake vyblikavani pomalejsich neexistuje, proste se pocka, az si dotycny dokonci svuj predjizdeci manevr a pak se zase prida, na zdejsich vzdalenosten na nejakych sekundach nesejde. Obecne na vychode se jezdi o dost agresivneji nez jinde, ale i ve velkych mestech (Denver, St. Louis) je provoz i agresivita vetsi, jinak vladne defenzivni nestresujici zpusob jizdy.
11. 6. 2012 14:12
musíte si uvědomit
že v USA řidí každý - včetně starých babiček, negramotných i dětí a tomu jsou ty limity přizpůsobeny, tady si přece spousta lidí netroufne vyjet do dnešní džungle na silnici. Kdyby v USA najednou zavedli limity jako např. v Německu, tak se pozabíjejí, protože nejsou na to zvyklí. To je jako by tady povolili 0,8 promile, jako je v UK, to by si spousta lidí řekla, můžu si dát 3 piva a jak to asi dopadne...
Rozbalit vlákno
0