Zaháníš se do kouta, doporučuju si nějaké aktuální velké suv projet, můžu tě ujistit, že např. v X5 se ve ventilovaných sedačkách s masáží, dofukováním bočnic, ohybatelnou horní částí opěradla sedí naprosto stejně komfortně jako v těch se stejnými funkcemi v pětkovém sedanu. A pokud bych se držel bmw, pak i vzadu se v X5 sedí lépe než v pětce už pro možnost zasunout chodidla pod přední sedačky. Jinými slovy honíš psa za ocas, přednosti klasických karosářských variant oproti suv nejsou v těchto třídách v komfortu.
Principielně souhlasím, hlavně s tím vzduchem, na druhou stranu nezapomínej na větší zdvih pružení esúvéček a vyšší profil pneu při stejném průměru ráfků, dnešní limuzíny lux. segmentu na sedmnáctkách nejezdí. V reálu komfort srovnatelný je, sám dám také přednost klasiké karosářské variantě, ale dělat z velkých suv kostitřasy, je nesmysl. Taková jízda po dálnici je v cayenne nebo X5 stejně komfortní jako v ekvivalentu vyšší střední nebo lux. segmentu s výjimkou aerodynamického hluku, to je v tomto směru jediná výraznější slabina esůvéček.
Limuzína či obecně sedan bude VZDY komfortnější než SUV... vzhledem k tomu, že u SUV je vyšší těžiště a podvozek musí být tužší, navíc valná většina SUV jezdí na 18-19" kolech či víc a to je zabiják největší..... vzduch nevzduch, navíc absorbce krátkých nerovností není zrovna u vzduchu ideální, dobře vyladěnej standardní podvozek si s krátkýma nerovnostma poradí lépe..
Kdybys ty tak věděl co kážu a piju ty japonskej zabedněnče >:D
To už dávno není moje vysněné auto, prostě tu na profilu nesedím a neaktualizuji ho, tak se omlouvám :-) Je fakt, že to pak povede k takovým to trapným rýpům, co? :-)
Já se orientuju trochu jinak v tomto pohledu, na rozdíl od tebe :-) Ale chybu uznávám, měl už bych to asi předělat :yes:
Jedna věc je jak se v nich jede (jako spolujezdec), druhá jak se řídí. A tady prostě bude vždycky sedan/kombi mít navrch... a já auto řídím, takže pro mně SUV nikdy nebude lepší než "osobák".
No to nemusíš :-) Ale lidi co předjíždějí 140 někoho,kdo jede 139 taky zrovna nemusím :no: Jen jsem se snažil říct,že když už někdo někoho předjíždí,tak to má udělat co nejrychleji...
Neměl jsem rozhodně na mysli srovnávat třeba Q5 třeba z A6. Asi tak, v Q5 je dostatečné ticho a 3,0 tdi má síly tolik, že se ti prostě jede příjemně. Jen jsem nepoznal žádný rozdíl jestli nastavím tlumiče na komfort nebo sport.
V běžných autech tak jako tak neslyšíš čistý zvuk motoru. Jsou to akustické hrátky. Nejsem si jist, jestli by to zvládli mechanickou cestou, elektronika navíc umožňuje měnit agresivitu zvuku v závislosti na zvoleném jízdním režimu (v individuálním si samozřejmě můžeš vybrat). Je zodpovědný za změnu harmonie, aby byl agresivnější - nic nepřidává, ani neubírá, jen moduluje. Milltek by měl být mechanický.
Za sebe říkám, že tohle je první počin, který mě přivedl na úvahu o pořízení dýzlu. Důvody jako dynamika a spotřeba už hovoří celkem jasně delší dobu, ale ten zvuk, to byl pořád nepřekonatelný blok. Tahle udělátka by to mohla změnit, osobně je mi jedno, jestli je to přirozený zvuk motoru nebo je "dodělaný" nějakým rezonátorem, zní to dobře a o to jde.
I kdyby myslel, měl by pravdu. Dnešní velká suv nabízejí komfort srovnatelný s vyšší střední své značky, v některých aspektech i lux segmentu (vzduch pérování například). Jde o to, že je třeba oddělit vlastní preference od obecného hodnocení. Osobně si vždy raději pořídím sedan, ale naprosto chápu preference vyššího posazu některých řidičů... a jak je vidět, je jich dost.
Každý není cukrářka a nemá z o půl metru větší výšky sezení mořskou nemoc. To, že řekl, že se v SUV cestuje parádně, asi nemyslel ve srovnání s luxusními limuzínami.....
V levém pruhu budu tak dlouho, jak je nezbytně nutné k tomu, abych se dostal před auto, co je zrovna teď mnou předjížděno. Pochopím, že na mě někdo decentně blikne, kbybych jel v levém kilo, ale když jedu tachometrových kiločtyřicet a přiletí za mnou nějaký trpišovský, který do toho všeho koumá, esi bych se nedal předjet středem nebo ještě víc zleva, k tomu bliká, troubí...nezlob se na mě, taky někdy pospíchám, ale jako úplný vocas se u toho chovat nemusím, ne?
SUV cestuje parádně? No já ti nevím čoveče, na A8 v longu nebo Lexus LS Wellness se určitě nechytá. za mně chybí v nabídce nějaká vlajková loď v provedení kombi. To by mně oslovovalo.
nepotřebuju jezdit o půl metru výš než ostatní, mám z toho mořskou nemoc:-)
Hodně provokativní auto, ale lidem, co si ho koupí (a že jich bude), to je stejně úplně jedno, nebo jim o to dokonce jde. Dokaď mě nebudou vyblikávat z levého pruhu, ať si jezdí v čem chtějí, klidně v tomdletom (pro mě) nesmyslu.
Není problém SUV, že nejsi schopen pochopit k čemu jsou určeny. Cestování autem nejsou závody a v SUV se cestuje parádně. Já mám normálního kombíka a SUV zatím ani neplánuju koupit, ale že má spoustu výhod se nedá okecat.
Chválím konečně rozhodnutí dávat do SUV diesel, i když se jedná s rádoby sportovní verzi. Benzin tam prostě nemá co dělat. Jen se podívej na zrychlení... 5,1! To nepojede, ale poletí :-!
Zadruhé - ty 4 výfuky by si teda u dieselových verzí jako jedinou věc odpustit mohli. K dieselu mi to nějak nesedí, ale většina kupujících to určitě nebude brát jako výsostné postavení benz verzí, takže vo co de? Taky dobrý tah z pohledu kupujících.
Poslední věc: až vychytají zvuk - a jakože ho vychytají, protože dávat do RS a M verzí od Audi a MBW resp. vytvářeč zvuku, do dieselu to bude jen otázkou času. Ale i bez něj mají V6 výborný zvuk. Prostě benzin do SUV nepatří, tečka.