To som ani nevedel, ze clovek ide podla terajsich noriem v CR na kontrolu az po 4 rokoch. Tak ja musim v Rakusku uz po 3. Ako je to na Slovensku? Tiez 4?
Ostatne, toto je len zas a znova ukazka toho, ze politruk musi vykazat nejaku cinnost, aby si zasluzil ten svoj megalomansky plat okolo 10000eur s dietami, nahradami, bonusmi a kdecim dalsim.
Vyznam nulovy, iba opatovne buzerovanie ludi.
Uz to tam vyzera, ze sutazia, ktor vymysli ohyzdnejsi a nezmyselnejsi zakon.
navrhujem absolvovať STK každý mesiac, emisie pre istotu každý týždeň, a v medzičase námatkové kontroly - na tie samozrejme ustavíme špeciálny nový úrad, ktorý bude mať aspoň 5 tis zamestnancov, každý z nich bude mať služobné auto, byt, asistentku, doživotnú rentu, trestnoprávnu imunitu a stravenky
Muhehe, az si urednik v Bruselu zase jednou poradne snupne, tak zavede technickou kontrolu pred kazdou jizdou. A nove zimni pneumatiky po ujeti kazdych 10km. 8-s
Viz zaver clanku:
Mluvčí ACE pak naznačila, že evropský komisař zřejmě podlehl lobbistickému tlaku. ACE tak jako ADAC tvrdí, že není třeba častějších kontrol, protože technické závady jen málokdy způsobí nehodu.
A tak to je se vsim :no:
Tohle neprinese nikomu nic dobreho. Nevim v jakem stavu mas auto ty, ale podle meho nazoru neni problem najit nejakou lehkou "zavadu" na kazdem aute, ktere ma najeto nejakych 50tkm anebo je v provozu dele nez 4 roky.
I kdyby to mela byt byt osoupana manzeta, napraskle sklicko mlhovky, stopy oleje anebo nadmerny zdvih paky rucni brzdy. Takove veci nikdo soudny neresi, patri to k beznemu opotrebeni, tak proc to kontrolovat kazdy rok. 2 roky jsou myslim optimalni interval na odhaleni potencialne nebezpecnych zavad.
hlavně žádné lajstro nebo výplod eurodementa nezmění myšlení lidí - ti zodpovědní se o svoje auto starají kvůli sobě, ti co to mají na háku si stejně STK koupí a doufají, že jim to kolo neupadne
No, ono to není tak jednoduché. Zlobyla mi kabeláž na PP mlhovku a musel jsem technikovy vrazit 200,- protože, to že mlhovky nepoužívám ho nezajímá. Jsou na autě? Pak musí být 100%-takže asi tak ;-\
Měli by si soudruzi v Bruselu uvědomit, že by měl člověk občas být v práci a vydělávat i na ně. Kolaps tohohle zřízení je nevyhnutelný. S pitomci a zloději v čele na všech úrovních se ani nijak jinak nedá.
cesta do pekel je lemovana dobrymi umysly.. Ja si porad myslim, ze ti urednici to v podstate mysli dobre, akorat zijou v nejake slonovinove vezi naprosto odtrzeni od reality a podle toho to tez vypada ;-\
Ja si myslím pravý opak. Úradníci a politici zavádzajú sprosté zákony, aby sa o nich nehovorilo, že nič nerobia... Zavádzajú sprosté zákony len aby boli v parlamente / na úrade a mali vysoký plat. Hlavne že dôležité problémy neriešia... >:D:no:
Je to hloupost na n-tou, nic to neřeší a jen to bude člověka stát více peněz a více času, když to bude 2x tak častější. Dosavadní praxe, že auto, které by technickou neprošlo, na tu technickou nejde, technikovi se šoupne litr bokem a technickou projde, se bude nyní absolvovat každý rok místo každé dva..
Re: já si nechávám v servisu auto prohlídnout každoročně
hm. Olej si zasadne menim sam, stejne jako vsechny filtry, svicky ... tohle bych nesveril ani znamemu automechanikovi. Neni nad to provest analyzu necistot z filtru a presvedcit se, kolik bince si po motoru vesele obiha.
Re: já si nechávám v servisu auto prohlídnout každoročně
ee.. to neni o tom. kdyz prohlidnes rozrezany olejovy filtr pod zvetsovacim sklem, urcite najdes necistoty, ktere tam nemaji co delat. Treba tam mohou byt kovove castecky vznikle oterem (nedejboze zadiranim), kousicky plastu nebo tmelu... No a kdyz nic z toho nenajdes, tak jen tim lip :-!
Tu v irsku uz plati davno ze starsie auto ako 10r. musi na kontrolu kazdy rok...nevidim v tom problem a aspon viem ze auto je naozaj ok ;) a tu nie je take jednoduche podplacat nastastie. A treba nasadit agentov provokaterov ktoey budu kontrolovat ako sa dodrziavaju technicke kontroli...ponuknut uplatok a dat vysoku pokutu tomu kto ho prijme :-)
V AT plati "3-2-1", t.j. nove auto ide na prvu "technicku" po 3 rokoch, potom po 2, a potom kazdy rok. A pritom takmer nikdo neprotestuje. Ono cely system totiz funguje "trosku" inak nez v CZ/SK:
Nie su tam ziadne specialne "Stanice technickej kontroly" (ci ako sa to u nas vola), ale technicku kontrolu (§ 57a Begutachtung) robi prakticky kazdy servis. A davaju si sakra dobreho majzla aby ju robili dobre a objektivne, pretoze ak sa nieco zakaznikovi nepaci, moze ist do druheho servisu urobit si kontrolu este raz, a ak sa vysledky nezhoduju, moze podat staznost na ministerstve dopravy (dokonca tusim su mu v takom pripade obe "stk-cky" preplatene). Potom minimalne jednemu autoservisu hrozi odobratie licencie. A bez opravnenia robit "stk" si tu servis ani "neskrtne", pre klientov je taky servis podozrivy a neseriozny.
A ma to este dve vyhody: ak klientovi pri "stk" najdu na aute dake chyby, moze sa opravnene pytat ze ako sa staraju o jeho auto ktore chodi k nim servisovat a za co im vlastne plati, ked mu teraz nasli mnozstvo nedostatkov! A druha vyhoda, mnohe servisy robia tieto kontroly svojim zakaznikom bezplatne, ako istu formu odmeny za vernost. Clovek si da jednoducho urobit servis po 20tisic km, a v ramci neho mu bez priplatku urobia aj "stk". Pochopitelne ze mu v ramci nej aj meraju emisie, nie su tu ziadne extra "emisne kontroly", ktore su na SK dobre akurat tak na vytahovanie dalsich penazi od majitelov aut...
Velmi dobry postreh. Osobne tiez nevidim problem v kazdorocnej STK. Lenze prave na SR je uplne ina realita nez v zapadnej europe. V UK je takisto povinna MOT (STK) kazdy rok pre auta starsie nez 3 roky. Sice to nieco stoji, ale ma to presne tie iste vyhody, ktore spominas aj v Rakusku. Ak najdu chyba tak mozem namietat, ze preco to nevykryli pocas servisu pred par mesiacmi a potom tiez ak robim servis spolu s MOT tak casto su tam zlavy. A taktiez v UK robi MOT pomaly kazdy servis, nie je to ziadne specialne stredisko, vdaka tomu je konkurencia, rozne vyhody, biju sa o klienta a nedovolia si to odflaknut. O podplacani ani reci. Takze pokial sa na Slovensku nezmeni myslenie ludi a spolocensko-kulturne vztahy tak z pohladu dnesneho slovaka je taky navrh samozrejme blbost :-!
Chci taky tu Rakouskou, jezdím pravidelně na servis, a pak když jdu na STK, tak si říkám, co Ty *** budou chtít na mě vytáhnout. Naštěstí naposled jsem šel na první STK s vozem po 4.letech a to tam moc neznají, tak se jen díval, jak je pěkné a jak to funguje a nic neobjevil, protože nemohl :-! Po té tam chodili lidi, co to měli "domluvené" a to byly šroty jak do kovošrotu a prošli a emise, ty měli snad jak EURO III :-)
Hm.. jeste blahe pameti co jsem jezdil felinou jsem ji nechal pred dovolenou nechat v ramci akce projit takovou bezplatnou STK bez protokolu a nenasli nic a po 1tkm se mi uvolnil a vypadl sroub objimky silentbloku predniho ramena a v jedne obzvlast vypecene zatacce se mi uplne vyklonilo kolo jak spodni rameno vyletelo ven. A to to bylo v te dobe relativne nove auto, mozna to melo tak 35tkm.
O par roku pozdeji s Mercedesem jsem asi mesic po technicke jel za servismanem na vymenu komplet tlumicu a jen tak mimo reci mi rekl, ze kvuli spatnym tlumicum mam obe predni pruziny v haji, ze mam odlomene skoro 2 zavity vlevo i vpravo. A jak ty pruziny vyhodil ven, tak mi i oba ty ulomene kusy krasne ukazal.
Od te doby mam o kvalite technickych kontrol dost posramocene mineni.
a taky blokádu Bruselských úředníků podlehlých lobbystickým tlakům. Nebo né tu Bruselskou blokádu ruším a místo toho bysme je měli přesunout před soud.
Siim Kallas není soudruh, ale estonskej liberální bratr (klasickej zkorumpovanej pravičák). Tak se soudruhům omluv a zkus poslat do prd. ele někoho jiného. :-)