Na prvý pohľad sa zdá, že malé žihadlo; 1,4 turbo sa javí dostatočne dynamickou motorizáciou pre malý hatch. Ale čísla vyzerajú inak: na stovku Corsa ani s turbobenzínom nezrýchli pod 10s? Kde (zase) spravili súdruhovia z Russelsheimu chybu?
Konkurencia to vie totiž podstatne lepšie: A1, ktorá má ku Corse motoricky najbližšie (1,4TSI-90 kW), dá stovku za 8,9s a dokonca i rovnako výkonné atmosféry v 208 a C3 (1,6 - 88 kW) spravia stovku za rovnakých 8,9s. Ani krátke prevody nebudú vysvetlením (naopak Opel je známy až prehnane dlhými/ťažkými prevodmi).
Ja viem, že papierové parametre nie sú všetko, ale nemyslím, že v reále by bola Corsa dynamickejšia ako uvedená konkurencia. Tak kde je problém? U Astry i Insignie je to jasné: hmotnosť, ale u Corsy? 8-s
Tak Ti pri rozmýšľaní trochu pomôžem (ja viem, je extrémne teplo): od sprevodovania často závisí, či auto dosiahne stovku na dvojke (dlhšie/ťažšie prevody), alebo až trojke (kratšie/ľahšie prevody). Jedno radenie naviac pri akcelerácii môže hodnotu zrýchlenia na 100 výrazne zhoršiť (0,5s, možno až 1s), preto krátke prevody by mohli čiastočne vysvetliť horší údaj o zrýchlení 0-100. Opel ale v poslednej dobe kvôli spotrebe a emisiám robí prevody až príliš dlhé/ťažké, teda nepredpokladám, žeby Corsa musela do stovky radiť až dvakrát.
Kapiš? ;-)
iude, pozor co pises. Prepokladam, ze tato Corsa to na prvy prevodovy stupen neurobi. Ibaze, jednicku z neutralu nepocitas. Sam pises: "... stovku na dvojke (dlhšie/ťažšie prevody), alebo až trojke (kratšie/ľahšie prevody)."
P.S. Ten udaj o zrycleni je pre Opel fiasko. Predaju ti auto s imidzom dravca za kopu prachov a potom ta opecie Fabia. Brrrr zazitok!
nejblíž ke corse má snad punto, už vzhledem k tomu, že je na stejný podlahový plošině a 1.4 t-jet má taktéž 88kW a zrychlení za 8,9s,takže tady je hlavně vidět, že někde se stala chyba :-)
Trefil si hřebík na hlavičku. Současné Opely jsou příšerně těžká auta (např. Isignia má oproti nové Mazdě 6 nadváhu více než 3 metráky!!! A to jsou to stejně velká auta. Beru v úvahu základní šestku 2,0 (neznáme zatím výkony EU specifikace, předpokládám základ asi 100kW a lepší kolem 120kW jako má CX-5 a pak ten 2,5 cca140kW) a 1,6T 132kW. A taky jsou to auta s hodně dlouhými převody. Měl jsem kdysi Vectru B 1,8 a z ní jsem pak přesedl do Mazdy 6 2,0 benzín GG/GY a rozdíl v převodech byl obrovský. Myslím že odpověď na tvůj dotaz v závěru je kombinace vysoké hmotnosti a dlouhých převodů.
Dotaz pro znale, jedna se o motor vlastni konstrukce a nebo opet o MultiJet z dilen FIATU? Dieslove motory Opel pouziva od Fiatu, nekde jsem cetl, ze i benzinovou 1,4 s turbem ale nepodarilo se mi to dohledat, zdali je informace pravdiva.
Tento uz zrejme nie je od Fiatu, ale starsi 1.4 NEL mal byt T-Jet 88kW, resp. Oplom modifikovana verzia na zaklade Tjetu, nove 1.4 Turbo 140k uz nie je vobec Multiair, ma to klasicke vackove hriadele. Ak je toto novy 1.4Ecotec [odkaz] [odkaz] ,tak to nie je urcite Fiat 1.4 MA: [odkaz] [odkaz]
Toto v Corse bude zrejme len dalsia modifikacia starsieho T-Jetu, pohrobok spoluprace GM/Fiat, kedze to ma mat spotrebu 5.5, Tjet bol zravejsi a by mal normu asi 6.5.
1.4 Turbo je VVTi motor z roku 2011, to uz je davno po ich spolupraci.
Ropaky ma Opel od Fiatu 1.3 a v GM modifikovany JTD 2.0. 2.0 v Opli/GM je mierne iny, nez v modeloch Fiatu, aj ked maju rovnake vykony. Je to este pozostatok spoluprace Fiat/GM. 1.7 CDTi je od Isuzu u starsich aut (napr. Astra H), nove verzie uz neviem kto robi.
S tym zrychlenim to bude nejaka ftakovina, lebo napr. Punto so 120k ropakom robi 100ku za 9.6s, 100k atmobenzin to dokaze za 10.8s a 135k Turbo za 8.5sek.