Novinky
Dotaz pro znale, jedna se o motor vlastni konstrukce a nebo opet o MultiJet z dilen FIATU? Dieslove motory Opel pouziva od Fiatu, nekde jsem cetl, ze i benzinovou 1,4 s turbem ale nepodarilo se mi to dohledat, zdali je informace pravdiva.
Tento uz zrejme nie je od Fiatu, ale starsi 1.4 NEL mal byt T-Jet 88kW, resp. Oplom modifikovana verzia na zaklade Tjetu, nove 1.4 Turbo 140k uz nie je vobec Multiair, ma to klasicke vackove hriadele. Ak je toto novy 1.4Ecotec [odkaz] [odkaz] ,tak to nie je urcite Fiat 1.4 MA: [odkaz] [odkaz]
Toto v Corse bude zrejme len dalsia modifikacia starsieho T-Jetu, pohrobok spoluprace GM/Fiat, kedze to ma mat spotrebu 5.5, Tjet bol zravejsi a by mal normu asi 6.5.
1.4 Turbo je VVTi motor z roku 2011, to uz je davno po ich spolupraci.
Ropaky ma Opel od Fiatu 1.3 a v GM modifikovany JTD 2.0. 2.0 v Opli/GM je mierne iny, nez v modeloch Fiatu, aj ked maju rovnake vykony. Je to este pozostatok spoluprace Fiat/GM. 1.7 CDTi je od Isuzu u starsich aut (napr. Astra H), nove verzie uz neviem kto robi.
S tym zrychlenim to bude nejaka ftakovina, lebo napr. Punto so 120k ropakom robi 100ku za 9.6s, 100k atmobenzin to dokaze za 10.8s a 135k Turbo za 8.5sek.
Toto v Corse bude zrejme len dalsia modifikacia starsieho T-Jetu, pohrobok spoluprace GM/Fiat, kedze to ma mat spotrebu 5.5, Tjet bol zravejsi a by mal normu asi 6.5.
1.4 Turbo je VVTi motor z roku 2011, to uz je davno po ich spolupraci.
Ropaky ma Opel od Fiatu 1.3 a v GM modifikovany JTD 2.0. 2.0 v Opli/GM je mierne iny, nez v modeloch Fiatu, aj ked maju rovnake vykony. Je to este pozostatok spoluprace Fiat/GM. 1.7 CDTi je od Isuzu u starsich aut (napr. Astra H), nove verzie uz neviem kto robi.
S tym zrychlenim to bude nejaka ftakovina, lebo napr. Punto so 120k ropakom robi 100ku za 9.6s, 100k atmobenzin to dokaze za 10.8s a 135k Turbo za 8.5sek.
Konkurencia to vie totiž podstatne lepšie: A1, ktorá má ku Corse motoricky najbližšie (1,4TSI-90 kW), dá stovku za 8,9s a dokonca i rovnako výkonné atmosféry v 208 a C3 (1,6 - 88 kW) spravia stovku za rovnakých 8,9s. Ani krátke prevody nebudú vysvetlením (naopak Opel je známy až prehnane dlhými/ťažkými prevodmi).
Ja viem, že papierové parametre nie sú všetko, ale nemyslím, že v reále by bola Corsa dynamickejšia ako uvedená konkurencia. Tak kde je problém? U Astry i Insignie je to jasné: hmotnosť, ale u Corsy? 8-s
Kapiš? 😉
P.S. Ten udaj o zrycleni je pre Opel fiasko. Predaju ti auto s imidzom dravca za kopu prachov a potom ta opecie Fabia. Brrrr zazitok!