Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
kuny
Jen by mě zajímalo, jak při opravě v servisu zajistí čistotu, aby se vstřikovač neucpal.
Umyjí si ruce? 😄
A což takhle použít ucpávky? 😄
No, pohybujeme se v prostředí, ve kterém se zcela volně a prakticky v libovolných koncentracích ve vzduchu ophybují částečky menší než 100 um (u je tady místo mí), s jejich přítomností neuděláš nic (neofoukneš je, neumyješ je, prostě jsou a budou). V běžné dílně běžného servisu musíš počítat s velmi vysokým podílem různých částic ve velikosti 100 um - 1000 um. Velikost otvorů v tryskách, pokud je mi známo, je někde mezi 100 um - 400 um. Pak tam nějak musí dosednout jehla, aby otvory utěsnila, apod., tady tedy vadí v podstatě jakákoliv částice větší než cca 25 um... Prostě abych to zkrátil, vím z výroby těchto vstřikovačů a čerpadel, že i přes zacházení v rukavičkách a aplikací všech možných způsobů ochrany proti kontaminaci nečistotami není možné v běžných podmínkách výroby zajistit, že se žádný nový vstřikovač neucpe bordelem, který byl někde v systému přítomen již od výroby. A tomuhle nedostatečnému standardu se žádná opravna ani nedokáže přiblížit. Pochopitelně laboratoře Intelu v ochranné atmosféře dokážou eliminovat i takovéto nečistoty, ovšem zákazník zcela logicky není ochoten platit odhadem desetinásobnou cenu za "jistojistě čistý" vstřikovač. Prostě celá anabáze se vstřikovači (demontáž, výměna, montáž) je lehká loterie, která vůbec nemusí dopadnout dobře.
Oni to i v tom clanku mezi radky zminuji, ze pokud je v palivovem systemu nejaky bordel, tak je docela orisek i pro specializovane servisy vycistit poradne celou palivovou soustavu na cistotu, ktera by zarucila ze to nove vstrikovace vydrzi.
Tady to zas vyrobci zjevne jednou prehnali s honbou za co nejnizsi spotrebou a optimismem, ze soucasne super uzke trysky se v praxi nebudou ucpavat. Jasne, u noveho auta provozovaneho na proverenem palivu to vydrzi, ale v realnem provozu, kde se tankuje kolikrat pochybne palivo, kde se nejezdi denne a v nadrzi tim padem kondenzuje vlhkost, kde teri gumove hadice a tesneni prestavaji 100% ne tesnit... tam to je vsechno trosku jina story.
Takove auto bych servisovat nechtel. I kdyz se treba vyrobci filtru biji v prsa, ze jejich filtry nic mensiho nez 2um nepropusti. Ja bych tomu zas az tak neveril.
Tady to zas vyrobci zjevne jednou prehnali s honbou za co nejnizsi spotrebou a optimismem, ze soucasne super uzke trysky se v praxi nebudou ucpavat. Jasne, u noveho auta provozovaneho na proverenem palivu to vydrzi, ale v realnem provozu, kde se tankuje kolikrat pochybne palivo, kde se nejezdi denne a v nadrzi tim padem kondenzuje vlhkost, kde teri gumove hadice a tesneni prestavaji 100% ne tesnit... tam to je vsechno trosku jina story.
Takove auto bych servisovat nechtel. I kdyz se treba vyrobci filtru biji v prsa, ze jejich filtry nic mensiho nez 2um nepropusti. Ja bych tomu zas az tak neveril.
Jj, jenom zase jedna malá poznámečka ze zákulisí mého chlebodárce - ono není až tak problém vyrobit filtr, který nepustí nic většího než 2um (i když u vláken to tak úplně neplatí), ale je kurevsky těžké vyrobit ten filtr tak, aby sám na sobě tyto částečky neměl (tedy na té správné straně). To je ten největší průser. V podmínkách výroby bez ochranné atmosféry za přítomnosti lidí se prostě nedají nijak eliminovat částice o menší než 100 um, částice 100 - 500 um se dají statisticky významně potlačit (nikoliv 100% zlikvidovat). Navíc filtr má vždy jenom nějakou jímavost bordelu (kapacita), pak se zanese a začne blokovat průtoku. No a tahle kapacita filtru se nastavuje na nějaký předpokládaný kilometrový proběh nebo životnost. Pochopitelně když je někdo pako (ale nemusí to být tím) a natankuje si do auta bordel, zasere si filtr. No a opět na začátek - vyměň ho tak, abys neznečistil tu stranu, která nesmí být kontaminovaná...
Znám případ Renaultu Kangoo, kde se nechaly měnit vstřiky na 1.5dCI. Výměna závratných skoro 50.000Kč, přičemž hodnota celého auta těch 50 sotva dosáhla.
Dělal to autorizovaný servis a po výměně pomalu ani nevyjeli z brány. Vstřiky zaneseny nečistotami a museli se objednat nové. 8-s
Dělal to autorizovaný servis a po výměně pomalu ani nevyjeli z brány. Vstřiky zaneseny nečistotami a museli se objednat nové. 8-s
fedorr
Pěkný článek. Jěště bych dodal k bodu 2) "v některých místech je víc nafty než kyslíku" - u dieslových motoru je běžné že v nekterých místech paprsku je víc nafty jak vzduchu .spalovaní probíhá jednak v kinetické fázi blízko trysky a jednak difuzním způsobem, přičemž v nekterých místech je součnitel přebytku vzduchu menší než 1. Nejde tudíž o chybu.
pochcana kosile
Prej ceskou specialitou je dojeni bagru, buldozeru apod. >😁 Takhle debilne by to delal leda nejakej prazskej pisalek. 😄
Navíc tyhle stroje jsou tak drahé, že stavební firmy si už ani do nich žádný bordel nelijí.
Mě zas by zajímalo, jak rozeznám na první pohled renomovaného obchodníka s nafou od toho nerenomovaného...? 😉
gld
Hodím vám tu zaujímavé vlákno diskusie z fóra, kde chlapík obsiahlo popisuje svoje dlhodobé skúsenosti s palivovými aditívami na "chytené" vstrekovače CR...veľmi zaujímavé čítanie
[odkaz]
[odkaz]
Jan Gutbayer
Dovolím si jen maličké rejpnutí... proč je u článku o dieselech ilustrativně Mondeo ST220 s benzinovým třílitrem V6? :-!
ryccardo
Jen pro rejpaly co demontáž DPF u common railu označují za prasárnu nejhrubšího zrna. Raily jezdí jak se píše v článku od roku 1997 kdy žádný filtr pevných částic neexistoval. Tím, že z auta vymontuju DPF nečiním tudíž nic převratného, protože taková auta se běžně sériově vyráběla a ve velkým množství dodnes všude jezdí. Takže asi tak >😁
Toto bol veľmi hlúpy príspevok :no: Pokiaľ niekto nemá na prevádzku dízloveho auta (tzn. aj prípadnú výmenu DPF), nech si ho potom nekupuje...
S tím v zásadě souhlasím. Bohužel i poměrně majetní kývnou na iniciativní nabídku servisu - nechcete dát DPF pryč?
Jenom se vrátíš o deset let zpátky. Přihlaš se pak taky prosímtě v nemocnici hrdě o terapii co se dávala před deseti lety, to bude cajk, dyť se to taky dávalo sériově všem .)
No pokrok to není, ale budiž tak se vrátíš o 10 let zpátky. Až bude DPF jako náhradní díl za přijatelný peníze nebo vydrží celou životnost auta nebude to nikdo řešit a prostě ho vymění. S tím ale momentálně nic nenaděláš. Teď je praxe taková za 10 let bude zase jiná. Jen jsem chtěl poukázat na to, že někteří lidé viz třeba ty hrozně řeší to, že kolem nás jezdí auta s vykuchaným DPF, ale už nevidí to obrovský množství aut, který DPF nikdy neměly a je jich podstatně víc.
Něco prostě přijatelné bylo a už není, to je normální běh času. Já chápu, že je to drahy a možnost výměny je napytel, ale v momentě kdy to lidi přestanou vytloukat, bude místo pro druhovýrobu. Snad. (Už proto, že to DPF čeká i ostatní spalovací motory.)
píšeš to náhodou správně. Něco co bylo přijatelné už teď není. Pamatuju před pár lety módu kuchání katalyzátorů. Teď už doba dospěla a katalyzátor nikdo nekuchá. Teď je prostě v módě (díky přemrštěným cenám DPF) kuchat filtr pevných částic. Počítám, že to za pár let dopadne jako s katama. Nikdo to už nebude dělat. Prostě mi přijde zbytečný se kvůli tomu teď rozčilovat. Jaksi na měnění DPF ještě neuzrála doba 😉
FAP u PSA stojíá 12t Kč i s prací. To je přijatelná částka.
U Civica (nebo CR-V?) ho mění taky s katem za asi 170 000 ;-\
To je pak se čemu divit, že ho lidi kuchaj, že >😁 To bych chtěl vidět jak by si Kazimator hrál na ekologa a zaplatil za náhradní díl cenu za kterou se dá koupit celý nový auto >😁
V tomdle případě souhlas, je to ranec. Ale ať si to lidi připočítají do provozních nákladů, ty opravdu netvoři jenom spotřeba, pořád jezdí diesel za méně?
To je přeci nesmysl ty si půjdeš koupit nový auto a než ho vezmeš budeš zjišťovat kolik stojí který náhradní díl? Takhle prostě nejde uvažovat. Nemůžeš si to předem započítat do provozních nákladů a pak špekulovat jestli se ti vyplatí diesel nebo ne.
Já diesel nikdy nekoupím, to jen pro představu (i když, nikdy neříkej nikdy, 2 dny zpátky jsem jel s naftovou mazdou 5 a bylo to moc příjemné svezení, akorát na ní teď kolega řeší, co se zničeným dpf..asi pude pryč bez náhrady). Ale proč bych si nemohl vyčíslit očekávané provozní náklady předem? Přesně to jsem udělal, když jsem kupoval auto benzínové. I když nezapočítám třeba cenu dpf, započítám pokles ceny vozu, spotřební materiál (pneu, bzdy, olej), pojištění (ať se neřekne), náklady na palivo. A takhle vyjde diesel o několik málo jednotek procent výhodnější. Ale stojí to za to? Smrdí, otřásá celým autem, v zimě netopí a nestartuje, dělá to randál...a teď ještě riziko poruchy dpf, repase vstřiků, turba, dvouhmoa (pravda, nějaké závady potkají taky benzínový motor)... Ne, děkuji.
Takže jak jsi řekl, nebudu určitě zjišťovat, kolik který díl stojí, ale kolík stojí turbo, vstřiky a dpf alespoň orientačně vím, bavíme se o desetitisících a už tak pro mě nevýhodný diesel je ještě nevýhodnější.
Takže jak jsi řekl, nebudu určitě zjišťovat, kolik který díl stojí, ale kolík stojí turbo, vstřiky a dpf alespoň orientačně vím, bavíme se o desetitisících a už tak pro mě nevýhodný diesel je ještě nevýhodnější.
To ale nemáš jen DPF, na TDCI Fordech se zase sypou čerpadla, stejně jako na Oplech. Na nových oktávkách dvouhmoty atd. Jenže takhle uvažuje hrstka lidí, že si nejdřív zjistí jak je který auto udělaný co se na něm sype a kolik to stojí opravit. Na druhou stranu je dobře, že takhle neuvažují všichni zákazníci, protože by některý auta nikdo nekoupil. Já takhle před koupí auta taky začal uvažovat a proto jsem si koupil co jsem si koupil. Nemám náladu financovat předražený díly na nějakým zahraničním autě.
Osobně by mi bylo jedno, kdyby lidé přestali kupovat permanentí potížisty (myslím tím, že by to žádná tragédie nebyla, naopak). Rozhodující kritérium ale beztak bude asi to, jak které auto vypadá. Tady úvahy běžného kupujícího, neorientujícího se v automobilismu, končí.
vobec Ti nevadi ze je to karcinogen? Vodici autobusov a tirakov casto umieraju na rakovinu pluc..to len tak na okraj. Sadze z dieslaku SU karcinogenne a demotnaz DPF je chrapunstvo najvacsieho zrna, pretoze dieslov jazdi v poslednej dobe az prilis vela. Cestou do roboty musim najmenej 10 krat zapinat vnutornu cirkulaciu kvoli cmudiacim dieslom.
Samozřejmě, že mi vadí, že je to karcinogení. Kvůli tomu ale nezačnem všichni chodit pěšky, že? Ovšem to jsou spalovací motory všeobecně a vůbec kouř všeobecně. To by sis nemohl ani opéct buřty, protože sediš u ohně a dýcháš kouř. Rozhlídni se kolem sebe co je všechno karcinogení. Soustředit se jen a zrovna na naftový motory, který navíc co se týče emisí prodělaly za posledních 20 let překotný vývoj, mi přijde dětinské. BTW já už vnitřní cirkulaci kvůli smrdícímu autu přede mnou nemusel pouštět ani nepamatuju.
Nikdy nic nejde omezit 100%, ale vždy je nutno dělat co nejvíce pro snížení rizikových faktorů.
Já ten vnitřní okruh pouštěl naposled v pátek za Passatem TDI (generace jako první Superb), asi 96kw. 😲
Jenže tenhle motor není žádná stará plečka, ale moderní PD motor splňující minimálně EURO 3, takže jestli hulil tak mohl mít taky narachtáno přes půl milionu kilometrů. Nový tyhle motory kouřili jako každý jiný auto.
r2d2
Všude se mluví, jak se CR nevydrží atd... a když se podívám třeba na traktory s CR, některé mají víc jak 10000mth a nikdo o něm neví, zvláštní...
Taky jsem měl civica 1,7 CR, co za 4 roky najzdil 220tkm, bez potíží a jsem přesvědčen, že nebýt protijedoucí mazdy 626, tak by ještě 200tkm zvládnul . To že zemědělské a jiné pracovní stroje vydrží je dáno především tím, že mají většinou malý objemový výkon.
Služební Mondeo 2,0 TDCi již najelo 290 tkm a vstřikovací systém je původní. Trochu reznou dveře, občas se udělá něco na brzdách, je tam druhá spojka s dvouhmoťákem a to je tak asi všechno......
Doufám že ani žádnou Mazdu nepotká ............
Doufám že ani žádnou Mazdu nepotká ............
To Mondeo je po Facelift - ve FL prý vyřešili problém přidřených čerpadel a zanešení vstřiků kovovými mikroúlomky z toho přidřeného čerpadla.
Ale mě by spíš zajímalo, co do něj jde za naftu (v čechách ?, jaká značka?) a zda taky nějaká chemie - aditivum do každé nádrže a občas čističe vstřiků?
Já používám pravidelně VIF s trochu vetším dávkováním 1,5x - 2x. Zkoušel jsem taky nějaký čistič na údržbu vstřiků, ale stejně Avensis D-4D 2.2 110kW kovově klepe jak šicí stroj 😢 Pravda má nalítáno na původních vstřikách 226t km, ovšem 300-400 by bylo příjemnější 😄
Ale mě by spíš zajímalo, co do něj jde za naftu (v čechách ?, jaká značka?) a zda taky nějaká chemie - aditivum do každé nádrže a občas čističe vstřiků?
Já používám pravidelně VIF s trochu vetším dávkováním 1,5x - 2x. Zkoušel jsem taky nějaký čistič na údržbu vstřiků, ale stejně Avensis D-4D 2.2 110kW kovově klepe jak šicí stroj 😢 Pravda má nalítáno na původních vstřikách 226t km, ovšem 300-400 by bylo příjemnější 😄
goody89
V článku je uvedeno, že servisy v Brně a Kladně provádějí opravy vstřikovačů VDO Continental. Ví někdo, které to jsou, prosím? Hledal jsem na google, ale neúspěšně. Děkuji za pomoc.
GT2
Pěkný článek, stejně jako celá série - přispívá k "popularizaci" moderních naftových motorů v osobních autech. Z tohoto dílu rozumím, že pokud se bavíme opravě vstřikovačů CR a palivových čerpadel, tak deset tisíc nejsou žádné peníze. Podobně jsem vnímal i předchozí díly např. o DPF, nebo turbodmychadlech.
Tyto články vyvolávají v mém okolí diskusi. Hlavně mladým kteří typicky kupují ojetiny a obrací každou korunu dělají trochu zmatek v hlavách.
Spotřeba je super argument do kterého tyto články nemilosrdně sekají. Pozor aby se nám nezačala zase tvořit fronta k zelené ...
Tyto články vyvolávají v mém okolí diskusi. Hlavně mladým kteří typicky kupují ojetiny a obrací každou korunu dělají trochu zmatek v hlavách.
Spotřeba je super argument do kterého tyto články nemilosrdně sekají. Pozor aby se nám nezačala zase tvořit fronta k zelené ...
Mně z toho všeho zatím vždycky vyšllo, že nejlepší (pro mě) je atmosférický zážehový motor >😒]
jak ktery a v jak kterem aute. Jsou benzinove motory, u kterych 10tisic na opravu taky nejsou zadne penize a to nemluvim o tom, ze se v nich neco utrhne, potka nebo zadre a razem mas opravu za 100 tisic. Pokud jsou to mladi lide a obraceji kazdou korunu, tak podle me je nejlepsi poridit si bezny heavy duty motor bez slozite elektroniky, ktery se navic vali na kazdem vrakaci a da se nechat prehodit kdejakym garazmajstrem za rozumnou cenu.
Tak to je pochopitelné, ale jak píšeš, jakmile hledáš něco, co by Ti mělo nějakou porci kilometrů vydržet a nezruinovat peněženku, tak prostě vyloučíš všechny CR, DPF a jiné diesely, všechny turbo benzíny a přímovstřikové benzíny a z toho zbytku si něco vybereš...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
osobne kdybych momentalne kupoval levny diesel, tak bych volil neco na zpusob Opel Astra G motor 1.7 od Isuzu a kupoval bych to v zime a zkusil si studeny start 😉 V kombiku myslim idealni pomer value/hodnota pro mlade chude a nenarocne.
Poukazuji na to jak děsivě tyto články působí i když realita je obvykle mírnější (rozuměj - téměř vždy se najde jednodušší a levnější řešení).
Bylo by vhodné, kdyby brzy následovala podobně surová série o benzinových motorech včetně LPG ukazující tradiční rizika a slabiny s velmi drahým řešením.
Win-Diesel (+ vykuchat filtr, načipovat, naftu přes kámoše za 27) :-!
Bylo by vhodné, kdyby brzy následovala podobně surová série o benzinových motorech včetně LPG ukazující tradiční rizika a slabiny s velmi drahým řešením.
Win-Diesel (+ vykuchat filtr, načipovat, naftu přes kámoše za 27) :-!
Kuny: "... hledáš něco, co by Ti mělo nějakou porci kilometrů vydržet a nezruinovat peněženku, tak prostě vyloučíš ... diesely, všechny turbo benzíny a přímovstřikové benzíny ...".
Tak například majitelé starých dobrých rotaček od VW kteří se správně starají mají nesmrtelný motor který s trochou nadsázky ještě vyrábí naftu (rozuměj - jezdí bez omezování pod pět).
BRAVWO DIESEL
Tak například majitelé starých dobrých rotaček od VW kteří se správně starají mají nesmrtelný motor který s trochou nadsázky ještě vyrábí naftu (rozuměj - jezdí bez omezování pod pět).
BRAVWO DIESEL
Je to trochu blbě napsané (ode mě), protože jsem psal, že vyloučíš CR, DPF a jiné diesely, čímž jsem měl na mysli dnešní Ad Blue a podobné "inovace". Ne starou rotačku... Ale k těm starým rotačkám, ono je vždy něco za něco - turbo tam máš vždycky, to už je po čase spíš jen tak pro parádu, výkon toho motoru tedy klesne a i díky tomu opravdu dostaneš prakticky nesmrtelný motor. Druhou stranou mince je fakt, že ty 1,9 TDI (třeba v Golfu) jsou v podstatě ty nejtěžší motory, co se v daném autě objevily, a podle toho také máš neuuměrně namáhanou přední nápravu.... Abych byl upřímný, neslyšel jsem o žádných problémech s klasickými benzíňáky (1,6 apod.) a principiálně to prostě jsou jednodušší motory. Ale o to nejde, vždy je něco za něco. Obecně jsem mluvil o tom, že cenová dostupnost dnešních složitých motorů je vykoupena jejich životností a zároveň na případných opravách těchto motorů si automobilky mastí kapsu, zatímco člověk mající hluboko do kapsy (proto kupující ojetinu) se jen nestačí divit.
hele, když o něčem nic nevíš tak o tom nepiš....Jak "turbo pro parádu" ? kdyby turbo neplnilo na požadovaný tlak, řídící jednotka to hned pozná a vyhodí chybu nebo nouzák. Při pravidelné výměně oleje a odpovídajícím stylu jízdy vydrží turbo bez problému 250000km. Pak se může dát za rozumný peníz repasovat. A výkon motoru s přibývajícíma kilometrama taky moc neklesá, auto s 300tis na tachu dá na brzdě větší výkon než má papírově psaný. To že je těžší je sice pravda, ale zrovna platforma Golf IV, Octavia, Toledo, Leon ma snad jeden z nejodolnějších podvozků vubec. Ve Fabii to třeba dělá větší problem.
😄 hele, když o něčem vím, rád to povím. O Turbodmychadlech toho vím docela dost. Na zdejší poměry. Ty bludy o požadovaném tlaku si můžeš strčit kamsi, protože nemáš ani trochu pravdu. Pravda totiž je, že například při 2000 ot/min ti podle stylu jízdy turbo vůbec žádný tlak dávat nemusí, ekvivalentně k tomu Ti motor do žádného nouzáku nepřejde. To jen tak na okraj.
Pak máš samozřejmě pravdu, že při vhodném zacházení Ti u staršího motoru turbo vydrží klidně 250 000 km, ale je potřeba tomu podřídit i jízdní styl (dochlazovat, nedělat krátké pojížďky, apod.). Právě repas turba je jednoznačně akt, který s bezúdržbovostí a spolehlivostí motoru nemá nic společného, nemyslíš?
Co se týče poklesu výkonu, tak turbomotory jím zpravidla trpí velmi významně. Jestli máš máš nějaký ten šrot s 250 000 km, tak si ho dej na brzdu, abys zjistil, kde je sever. Drtivá většina standardních testů na 100 000km v Autotipu ukazuje, že prakticky všechny turbomotory se po této porci kilometrů těší ztrátě výkonu okolo 5-ti procent stavu na začátku testu. Na ekvivalentní porci kilometrů u atmosfér většinou dojde naopak k lehkému zvýšení výkonu.
Pak máš samozřejmě pravdu, že při vhodném zacházení Ti u staršího motoru turbo vydrží klidně 250 000 km, ale je potřeba tomu podřídit i jízdní styl (dochlazovat, nedělat krátké pojížďky, apod.). Právě repas turba je jednoznačně akt, který s bezúdržbovostí a spolehlivostí motoru nemá nic společného, nemyslíš?
Co se týče poklesu výkonu, tak turbomotory jím zpravidla trpí velmi významně. Jestli máš máš nějaký ten šrot s 250 000 km, tak si ho dej na brzdu, abys zjistil, kde je sever. Drtivá většina standardních testů na 100 000km v Autotipu ukazuje, že prakticky všechny turbomotory se po této porci kilometrů těší ztrátě výkonu okolo 5-ti procent stavu na začátku testu. Na ekvivalentní porci kilometrů u atmosfér většinou dojde naopak k lehkému zvýšení výkonu.
Ten první odstavec sem teda jaksi nepobral, to je snad jasný že když nepřidáš plyn tak turbo nemusí tlačit....V řídící jednotce máš dvě hodnoty požadovaný tlak a skutečný tlak, a ty by samozřejmě měly být stejné. Když se loudáš na 2000ot/min tak je i požadovaný tlak malý nebo žádný...A já teda žádný testy nečet, hodotím to z brzd, na ktéré jde auto např. před čipem. Hodně aut tam má najeto přes 200000km a davají velmi nadpruměrný výkon takžetak. Beru jen TDI VW s jinýma sem neměl tu čest.
Ten první odstavec je úplně jasný. Když pojedeš na půl plynu, ustálenou stovkou po rovince a na otáčkoměru budeš mít 2000 ot/min, tlak z turba bude minimální. A do žádného nouzáku Ti motor neprojde.
Různé testy mám načtené, všechno jsou hodnoty z brzd před a po. Historii aut, o kterých mluvíš, asi neznáš, takže nevíš, v jakém stavu tam je turbo a kdy bylo např. repasované...
Nebudu se hádat o konkrétních případech, nemá to smysl, mluvím v obecné rovině a ta je zřejmá - tam, kde turbo není, se turbo prostě nikdy nepokazí. Sám mám doma jeden turbomotor a jednu atmosféru, není to tedy žádná póza...
Různé testy mám načtené, všechno jsou hodnoty z brzd před a po. Historii aut, o kterých mluvíš, asi neznáš, takže nevíš, v jakém stavu tam je turbo a kdy bylo např. repasované...
Nebudu se hádat o konkrétních případech, nemá to smysl, mluvím v obecné rovině a ta je zřejmá - tam, kde turbo není, se turbo prostě nikdy nepokazí. Sám mám doma jeden turbomotor a jednu atmosféru, není to tedy žádná póza...
PavelG
Na Mondeu 2004 2.0 TDCi mi vstriky menili po 40 000 km, cena co si pamatuju byla kolem 46 000. Pul roku po zaruce. Nepochopil jsme presne z clanku, jake vstriky ma Mondeo 2009 2.2 TDCi, vi to nekdo?
Promiň ale příspěvky jako je tento zde nemají co dělat. Už tak celá série článků vyvolává dojem že naftové auto je jeden velký omyl a Ty ještě napíšeš že si připlatíš za TDCi, v rámci záruční doby s ním nenajedeš ani 40k a ještě tě chvíli po jejím konci čeká taková "radost".
Benzin patří do sekačky, správné auto jezdí na naftu! Win-Diesel
Benzin patří do sekačky, správné auto jezdí na naftu! Win-Diesel
Jsi spadl z šestého regálu na čepici, ne?
Proč by tu zrovna jeho příspěvek neměl co dělat? Každý druhý tu plácá páté přes deváté. Tohle je alespoň k věci.
Proč by tu zrovna jeho příspěvek neměl co dělat? Každý druhý tu plácá páté přes deváté. Tohle je alespoň k věci.
JJ, přesně, z šestky na čepku. Tvůj spodní příspěvek nás příznivce dieselů taky nenadchne. Připlatíš za TDCi, ročně nenajedeš ani 20k, tankuješ jen prémiová paliva. Vypadá to že nevíš co s penězi nebo jsi podobně jako já na naftě odkojený a nemůžeš jinak. Máš pomačkaný klobouk čaroději.
A co zítra, půjdeme se v deset proběhnout k rybníku?
A co zítra, půjdeme se v deset proběhnout k rybníku?
No jestli ty máš být vzorek správného příznivce nafty, tak pánbůh s námi. Vykucháš filtr, naftové pole se ti žlutí za barákem a určitě s tím jezdíš i na WC...
Tam též a Vervou i splachujeme. U nás na statku je nafta nad vodu. Pole se žlutí, proto zítra v deset můžu. Těším se jak to protůrujeme!
Jak jsem to pochopil já, tak pomalu v každém motoru od Fordu, najdeš tak tři různé typy vstřiků.
(U mně 2.0 TDCi, 2007 - 90000 km zatím šlapou, ale také skrz ně ještě neteklo jiné palivo než Verva)
(U mně 2.0 TDCi, 2007 - 90000 km zatím šlapou, ale také skrz ně ještě neteklo jiné palivo než Verva)
JaMM
Akosi som tu nenasiel "legendarny schrot-diesel" PD-pumpe duse od VW. Sused, ktory ma 20-rocny diesel v Peugeote 405, to pri - 20°C nastartuje na prvy krat. Pri mladsom VW-dizli ide v zime roztrhnut autobateriu. A ten VW zvuk? No, Zetor je Cadillac.
Článek se jemnuje "opravy vstřikovačů common railu", tudíž se tam o slepé uličce v podobě systému PD nepíše... Hrůza to ovšem byla, po mnoha stránkách.
Aštar Šeran
Díky redakci, pěknej článek, ale dvě věci mi v něm chyběly.
1) Jaké motory s CR jsou opravdu spolehlivé a mají předpoklad najet bez problémů 300-500tkm? žádné?
2) Jak to bude v budoucnu? ty otvory trysek se pořád zmenšují, už teď se ucpávají, tak co bude dál? Motory vydrží 100tkm a konec? Existuje nějaká technologie s potenciálem nahradit CR?
Klidně se vyjádřete i někdo mimo redakci, pokud o tom něco víte, díky.
1) Jaké motory s CR jsou opravdu spolehlivé a mají předpoklad najet bez problémů 300-500tkm? žádné?
2) Jak to bude v budoucnu? ty otvory trysek se pořád zmenšují, už teď se ucpávají, tak co bude dál? Motory vydrží 100tkm a konec? Existuje nějaká technologie s potenciálem nahradit CR?
Klidně se vyjádřete i někdo mimo redakci, pokud o tom něco víte, díky.
1. Na českou naftu asi žádné. Dobré jsou italské uni/multiJet motory s Boschem. Ten je všeobecně výrazně lepší než ostatní. Navíc podporuje repasní program v podstatě na VŠECHNY vstřiky co dělá.
2. Ne.
Dělám několik let ve společnosti prodující repasovaná turba i vstřikovací systémy. Sám bych si dýzl asi NIKDY NEKOUPIL. Rozdíl je firemní auto, které najede za 3 roky 200k km, u toho se to vyplatí.
2. Ne.
Dělám několik let ve společnosti prodující repasovaná turba i vstřikovací systémy. Sám bych si dýzl asi NIKDY NEKOUPIL. Rozdíl je firemní auto, které najede za 3 roky 200k km, u toho se to vyplatí.
Jinak u my starsi H6 staci povolit motor v silentblocich a heverem si ho trochu natocit. Pak jdou svicky v pohode vymenit. Ventily jeste nevim, jestli pujdou takto zkontrolovat, to uvidim na podzim. Snad me mechanik neprokleje do patyho kolena >😁