Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda ukončila výrobu motorů Wankel

V Japonsku se uzavřela historie motoru s rotačním pístem, jehož vynálezcem byl německý inženýr Felix Wankel.
Zpět na článek
28. 6. 2012 12:25
28. 6. 2012 12:34
28. 6. 2012 13:25
29. 6. 2012 09:22
28. 6. 2012 16:17
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 6. 2012 00:19
29. 6. 2012 14:13
28. 6. 2012 12:28
29. 6. 2012 14:26
28. 6. 2012 12:56
28. 6. 2012 13:20
28. 6. 2012 16:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 6. 2012 20:23
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2012 12:25
wankel
ach jaj.....motory s rotacnym piestom.....roky to vyvijali v mazde potom prestali potom opat zacali vyvijat a doladovat a vyrabat a zase skoncili...............skoda ;-\

RX8 je stale nadherne a ultra imidzove auto ktore prave vdaka motoru sa stalo legendou :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
28. 6. 2012 12:34
Re: wankel
Hlavně ty tvoje "ultra imidžové" příspěvky... >:D
V Neckarsulmu to pochopili o pár desetiletí dřív, než u Mazdy.
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 13:25
Re: wankel
Oni hlavně v NSU to neuměli vyrobit ani v kvalitě, v jaké to vyráběla Mazda, a když se jim to konečně jaktakž povedlo, už to nikdo ze zákazníků nechtěl a NSU nemělo peníze.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 17:23
Re: wankel
Nojo, někteří si zase asi myslí že svět bude "lepší" když se při výběru motoru budeme rozhodovat jestli
a) tdi, nebo
b) t(f)si ;-)
PS: ŠKODA každé "odlišnosti" (jedno zda SAABu nebo WANKELu) kterou čím dál "unifikovanější" svět "převálcuje" - toť alespoň MŮJ názor :-)
29. 6. 2012 09:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Carlos Santana
28. 6. 2012 14:02
Re: wankel
bohužel ty motory v RX8 neměli moc dlouhou životnost... :'-(
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 6. 2012 16:17
Re: wankel
Nejaky dokaz?
Ale nie dokaz typu "Franta rikal..."
Avatar - Carlos Santana
28. 6. 2012 20:08
Re: wankel
Ano, hromady. Stačí si zadat do vyhledávače "rx8 engine problem". Dočteš se že RX8 s nalítano cca 35 000mil začaly ztrácet kompresy, kvůli vysokému opotřebení "pístních kroužků" nebo kvůli nětesnosti, kdy RX8 užíraly olej ve velkym stylu, až se zadřely. Většinou motor vydával děsivé zvuky, popřípadě vůbec nenastartoval. Mazda to v americe řešila rovnou výměnou celého motoru za nový kus. Jinak bylo nutné celý motor rozebrat a dát do kupy. Když jsem vybíral auto, byla RX8 jasným favoritem, ale po dlouhém dloubání a rejapní po fórech a zkušeností uživatelů jsem jí se slzou odmítnul. Sehnat nějakou v perfektním stavu, to chtělo kupu štěstí, hlavně i na starostlivého a pečlivého majitele. Když jsem na tohle téma diskutoval na mazda fórech, bylo mi doporučeno, abych měnil olej po 3000mil a neustále kontroloval jeho hladinu, samozřejmostí je i dochlazování motoru po vysoké zátěži (ale to platí pro každé auto ;)).

Udělal jsem to nerad, ale nechtěl jsem riskovat možné velké trápení s RX8čkou, nicméně i přesto pro mne je RX8 ikonou dokonale postaveného auta :yes:
Avatar - Carlos Santana
28. 6. 2012 20:20
Re: wankel
pardon, 50 000mil, upsal jsem se
29. 6. 2012 00:19
Re: wankel
to je takmer vyssia zivotnost ako1,2TSI >:D
Avatar - Emel
29. 6. 2012 14:13
Re: wankel
Jasně, časté výměny oleje jsou důležité. Dochlazování zase tolik ne, to bylo důležitější u RX-7 s turbem.
Avatar - Stejsn
28. 6. 2012 12:28
Slepá ulička
byla to otázka času. Obdivuhodné že to vydrželi takhle dlouho.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
29. 6. 2012 14:14
Re: Slepá ulička
Uvidíme...Mazda zatím oficiálně prohlašuje, že s Wankelem počítá.
30. 6. 2012 19:53
Re: Slepá ulička
pochybuju, že budou mít koule to ještě hrotit. už teď je to neprodejný auto, když má Wankel. Ty by sis koupil rx8? Mě se to auto strašně líbí, ale kvůli motoru bych ho nechtěl. Však se taky podívej, za kolik to už někdo ze zoufalství prodává...
28. 6. 2012 12:33
Jasný viník
Kriminálnici z Bruselu. Jak ještě dlouho?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - white label
28. 6. 2012 13:29
Re: Jasný viník
Jasně pro takovou Mazdu RX8 je evropský trh naprosto určující... >:-[]
28. 6. 2012 14:08
Re: Jasný viník
Predpokladam, ze kdyz dojedes nejakeho toho Trabanta nebo Avii tak nejen, ze neprepnes na vnitrni cirkulaci, ale naopak jeste otevres okno, abys tem kriminalnikum co chteji mene smradlave motory, ukazal svuj hrdy vzdor. ;-\
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 14:16
Re: Jasný viník
Trabant a Avias nedokonalým spalováním oleje (i když enní Avie jako Avie, že, tohle platí jen o starých A31) sou důvody proč Brusel vymýšlí ekonormy, hehe.

Zejména za stavu, kdy je povoleno těmto vozům dojezdit, což znamená že tu budou jezdit ještě hodně dlouho, protože náhradní díly stojí 5,50 a je jeich všude ahfo a každej to umí opravit....
To samý Praga V3S, Tatry 138/148 atd.

BTW Trabanta sem an silnici nepotkal už tak rok
28. 6. 2012 14:43
Re: Jasný viník
Tak je samozrejme extremni pripad, ale ja dnes uz casto prepinam na vnitrni obeh i kdyz dojedu novejsi auto vyrobene podle starsich Euro norem.
A taky mam obcas moznost pobyvat v zemich, kde vyrobce aut zadny "bruselsky kriminalnik" pod krkem nedrzi. A to je potom rana do nosu (a dychacich cest obecne). Jenze nadavat je holt jeden z ceskych narodnich sportu. ;-\ :no:
28. 6. 2012 14:58
Re: Jasný viník
Pokud by byly tak citliví v době vzniku aut, tak byste dnes řídil tak leda kravský povoz a přepínal mezi Stračenou a Bětkou.
28. 6. 2012 15:07
Re: Jasný viník
A co jako? Jednak jich tehdy nebylo tolik a jednak jsme technicky jiz ponekud dal.
Rodice maji auto s motorem podle Euro 3 ja mam novejsi podle Euro 5. Najezdim podstatne vic takze momentalne mame najeto zhruba stejne. A je sakra rozdil co jde z vyfuku auta rodicu a z toho meho (pri dvojnasobnem vykonu a srovnatelne spotrebe).
28. 6. 2012 15:17
Re: Jasný viník
Jsme technicky dál, ale ne díky soudruhům z Bruselu. A jako právě kdyby tehdy mysleli jak vy, tak by auta zatrhli protože smrděli. Ještě že tehdy bylo takových málo a stejně inovátory neodradily.
28. 6. 2012 16:39
Re: Jasný viník
Bla bla bla ;-\ Psal jsem nekde, ze chci auta principialne kvuli zplodinam zakazat? Chce je zakazat EK? Chtel nekdo zakazat sveho casu lednicky a jina chladici zarizeni kdyz byly zakazany freony jejich naplnich?
A na druhou stranu, vyrabeli by dnes vyrobci sami od sebe cistsi motory, kdyby k tomu nebyly tlaceni legislativou? Staci se podivat co prodavaji tam kde nemusi.
28. 6. 2012 17:48
Re: Jasný viník
A není snad zakázáno v EU prodávat auta s motory co nesplňují jejich EURO normu: A vy podporujete rozhodnutí EUsoudruhů. Tak i podporujete zákaz. Cyklista a chodec neprodukují žádné emise, tak co kdyby vám zakázali jezdit dokud nebude auto produkovat emise, jako kolo nebo nohy při chůzi?A dojezdil jste i s EURO5. Katalyzátory jsou ze 70 let, takže výrobci s tím něco dělali i bez samozvaných EUbojovníků. Lednička je atd. je špatný příklad, protože byla k dispozici adekvátní náhrada.
28. 6. 2012 18:31
Re: Jasný viník
Ale vzdyt ty dobre vis, ze normy se tykaji jen prodeje novych aut a ze to neni totez co tvdim ja o principialnim zakazu aut kvuli zplodinam jako takovych (abych reagoval na to co se mi pokousis podsunout o neco vyse). Taky dobre vis, ze to tve "kdyby vám zakázali jezdit dokud nebude auto produkovat emise, jako kolo" je pouze blbost z tve hlavy, kterou se nikdo prosadit nesnazi. A dobre vis i to, ze v priapade motoru (stejne jako u nahrady freonu) ta reseni existuji a vyrobci to dnes a denne dokazuji.
Tak co tam mas dal? :-!
28. 6. 2012 18:58
Re: Jasný viník
Neni v článku že se RX8 neprodává v Evropě od 2010? Předtím se prodávala a od 2010 se nesmí prodávat. Tak se neprodává od roku 2010 proč když to splodiny nejsou? To s tím kolem byl příklad , že se najde vždy někdo kdo se bude cítit lepší a mít dojem že druhým může nakazovat protože on to splňuje. Moji blbost nikdo nesnaží prosadit za to obdobné blbosti EUrotrubek se prosazují. Samozřejmě jak v případě freonu neexistuje jednoduché řešení. Kdyby to tak bylo tak by se do současných aut jen natankovalo palivo, které neprodukuje emise. A to je které?
Avatar - Emel
29. 6. 2012 14:26
Re: Jasný viník
No žádné. Možná máš na mysli vodík, jehož spalováním vzniká voda... no ale když se podíváš na dnešní normy, pak to skoro vypadá, jako by nejhorší splodinou bylo CO2, což vydechuje i ten cyklista
28. 6. 2012 17:21
Re: Jasný viník
Problém těch úředníků je jinde. Já a určitě i většina lidí nemá nic proti tomu, aby auta vypouštěla méně svinstva do vzduchu. Ti úředníci dělaj ale něco úplně jiného - oni určují, kolik čeho musí auto vypouštět při normou dané zátěži. problém je v tom, že v reálném provozu to auto může klidně vypouštět násobně víc svinstva a vše je v pořádku.
Klasickým případem je malý turbobenzín - když se na to šlápne a zahřeje se katalyzátor, chladí se benzínem, který se pak nespálený dostává do vzduchu. U dieslů se zase jaksi zapomnělo na NOx. Ono je toho samozřejmě víc.
28. 6. 2012 18:41
Re: Jasný viník
To je do jiste miry pravda (zalezi i na zpusobu jizdy). Ale ja verim na vyvoj a zdravy rozum. Podobne je to i s merenim normovane spotreby. A ten nesoulad mezi hodnotami ziskanymi podle stavajici metodiky a realitou uz byl takovy, ze se ta metodika bude menit. Stejne tak si Euro 6 "doslaplo" na NOx u dieselu (dalsi moznost pro male ceske chytroliny rvat cosi o "diktatu Bruselu") ...
Avatar - Stejsn
28. 6. 2012 14:48
Re: Jasný viník
T138 už dávno vymizely, k vidění jsou občas už bez značek v uzavřených areálech jako překládací jeřáby. T148 už je poslední hrstka, i na vesnických stavbách je dávno nahradily o něco novější 815ky. V3S jsou občas k vidění na vesnicích a v horách jako fekály nebo jeřáby, jednoduše proto, že do terénu nic lepšího s těmahle nástavbama není. Staré modré Avie řad 3x na silnicích ještě potkat jde o něco více, ale i ty dožívají. Většinou i třeba kontejnerky ad. jsou už novější A7x turbomotory. Všeobecně si myslím, že sitiuace se v tomhle postupně zlepšuje a staří smraďoši ze 60. let už jsou jen kapka v moři.
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 20:11
Re: Jasný viník
No T148 vymizely strašně, včera sem viděl jednu jako autojeřáb, v pondělí jako ***cuc a v neděli tři sklápečky.

V každý mneší vsi to maj dodnes dodbrovlný hasiči jako cisternu.

V3S sem viděl dneska taky jeřáb, jinak běžně ***cucy a skřínový nástavby.

A tuhle sem viděl perlu, bezakpotovej Gaz s nástvbou vrtná plošina :-)
29. 6. 2012 09:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2012 10:25
Re: Jasný viník
V3S jezdí hodně, hlavně po vesnicích. To auto vlastně nikdy nedostalo nástupce, v terénu nic tak výborného, jednoduchého a levně opravitelného není a asi už nikdy nebude.

Tyhle auta ze silnic nikdy nezmizí.
Tatra je totiž moc těžká a moderní stroje zabíjí elektornika, drahé opravy a nespolehlivost.
28. 6. 2012 14:42
Re: Jasný viník
Katalyzátory se do aut montovaly v době kdy EU neexistovala a ti magoři jen blouznili ve snech o ovládnutí lidí v Evropě. Na druhou stranu za to budou odměněni bankrotem. Zákon akce a reakce.
28. 6. 2012 14:35
Re: Jasný viník
Zas nejaky protibruselsky prispevok. Uz si cital noviny? Necas odvolal Pospisila kvoli Parkanove. Som zvedavy, kto viac skodi Cesku.
Ano, keby nie Brusel, tak Rath nema co tunelovat.
U tych motorov som ani netusil, ake mali emisie, ale to, ze nevydrzali ani 100tkm, vie kazdy.
28. 6. 2012 14:46
Re: Jasný viník
Kradlo se už i předtím. Např. INDOŠ 7.mld v pr...
28. 6. 2012 12:56
Pásy
Miniaturní Wankelův motor se dá najít v předpínačích pásů některých Volkswagenů a Mercedesů. A pořád se snad ještě vyrábí.
[odkaz]

"The more you know".
Rozbalit vlákno
1
28. 6. 2012 13:20
Re: Pásy
Překvapuje mne, že jsis na to vzpomněl. ;-) :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 6. 2012 16:18
RIP
Rotate in peace...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2012 17:59
Stále je to jen o jediném...
... pod kapotu osobního vozu patří diesel :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - positivemind
28. 6. 2012 18:28
Re: Stále je to jen o jediném...
1.9 TDI PD :yes:
Avatar - positivemind
28. 6. 2012 18:28
Re: Stále je to jen o jediném...
ano, 1.9 TDI PD :yes:
30. 6. 2012 14:49
Re: Stále je to jen o jediném...
Ano, 1.9 TDI PD :yes: , ale bohužel skončil 1,9 TDI výrobce!
Dnešní moderní vozidla 1,6 TDI CR DPF :no:

Dobrou noc pan Diesel :no:
Avatar - Nerez
28. 6. 2012 19:12
Re: Stále je to jen o jediném...
Běžte někam s naftou. Do auta patří benzín :yes: :yes: :yes:
30. 6. 2012 14:57
Re: Stále je to jen o jediném...
Tak, tak ano do auta patří benzín :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 20:12
Re: Stále je to jen o jediném...
pod kapotu osobního traktoru a buldozeru >:D >:-[]
29. 6. 2012 00:20
Re: Stále je to jen o jediném...
nefetuj ten decht!
30. 6. 2012 14:58
Re: Stále je to jen o jediném...
Nafta patří do kamen
[odkaz]
Diesel smoke !
28. 6. 2012 20:23
Titulek
Nevim jestli jsem cetl jiny clanek nez ke kteremu je titulek, ale pokud uvazuji o jinem Wankelove motoru tak ten fakt se tyka jen soucasne Renesis. RX8 byla pred 4mi lety pri vyberu auta hokym kandidatem - nakonec neprosla finalnim cutem a zvitezili soudruzi z Nemecka a s motorizaci na hony vzdalenou jakemukoliv TDI, nebot nafta do fun car opravdu nepatri.
Rozbalit vlákno
0