Klídek...
Na fotkách zaujme optika svítilen a nový styl masek chladiče u vozidel Kia... ta chromovaná linka je v tomto provedení zcela na místě... nicméně, počkáme si na finální káru.
nikoho to nezaujima, ake prvky tam vidis alebo nevidis od konkurencie, radsej zhodnot co sa ti konkretne paci alebo nepaci na tom aute ako mas pisat naco sa to podoba
Ze skic to vypadá jako taková míchanice designových prvků z několika automobilů... vidím tam i některé prvky z Mercedesu. Ale na to, že to je Kia (dokonce nástupce modelu Opirus) to není zlé... uvidíme.
Milujem keď sa objavia fotky nejakej novinky a každý "macher" v tom zbadá niečo z inej značky.. 8-s Pritom väčšinu áut keby sme postavili v reálne vedľa seba tak tam nikto žiadnu podobnosť nenájde. :no:
Nenech se ošálit polovičatou informací redakce - to nejsou žádné "první skici", ale naopak poslední předprodukční rendering přímo z Kie, než půjde auto v listopadu na výstavu a vzápětí na trh. Viz odkazy v mém příspěvku nahoře. Podívej se na fotky konceptu z dubna - a můžeš směle hodnotit, je to tam včetně interiéru. Ale zadní náhon opravdu těžko anežko, toto jiná - nižší - platforma, takže i ten 3,5 V6 naprosto stačí. Možná bude mnohem šťavnatější ten 2,4 GDI - pěkně potáhne odspodu a spotřeba bude příznivější. A vsadím čepici, že nejpozději při premiéře Hyundai oznámí i nějaké ty diesely ze své nové řady R.
Jak praví přísloví: vráně k vráně... ale pamatoval sis to stejně dobře: v r 2003 postavil Hyundai v Rüsselsheimu svoje "Hyundai Kia European Research and Development Center". Kolem Schreyerova příchodu v létě 2006 se pak centrum Kie odtrhlo (nehledal jsem, kdy přesně) a postavili si vlastní hnízdo ve Frankfurtu. Takže je to celkem funglovka ;-) A je odtam opravdu vidět na výstaviště.
No jo, díky za opravu - tak to jsou opravdu v centru dění :-) V každém případě toho mají po velmi blízkém okolí dost - Stuttgart, ten Russelsheim, Kolín (tam je snad centrum Eurofordu, nebo ne?)... Jenom to Bavorsko a Dolní Sasko je trochu dál.
Ako uz bolo napísané, hodnotenie dizajnu auta iba podla skice je minimálne odvázne varenie z vody, nieco ale nákres naznacuje. A zvolený smer je dobrý. Ono by lepsí (krajsí) ako Opirus nie je umenie, umením by bol opak >:-[] Mozno práve toto auto bude tým správnym vetrom do plachiet Kie vo vyssej strednej. V nizsej strednej uz presvedcila, teraz je rad na vyssích triedach. Zadný pohon by síce pridal na image, ale je velmi nepravdepodobný (drahsí, teda pre Kiu neakceptovatelný), obdobne i V8.
Já to samozřejmě netvrdím, informace o předním náhonu se opakuje delší dobu. Současný rendering nevaří z vody, ale trochu upřesňuje koncept vystavený v plechu v dubnu v Soulu - viz docela slušný výběr fotek: [odkaz]
Pokud jde o motory, bude jich na výběr dost. Dá se to vyčíst v info o renderingu - dva jsou prý jisté, další dva možné: [odkaz] S motory Hyundai/Kia nemají problém, vyvíjejí pořád nové jak na běžícím pásu, jejich generační obměna je velice rychlá. Masivní nástup "zelených" pohonů za dveřmi.
Přední náhon má logiku v tom, že sesterský Grandeur ho má mít zachovaný také. Platforma Genesis (RWD) je jiná kategorie. Dá se z toho usoudit, že časem si Kia taky postaví své zadokolní velké auto, ale teď ne.
presne tak, skica nevyzera zle, no ale uvidime ako to bude v reale. zadokolka by bola predsa len lepsia, ale ci uz bude tak ci tak, nech to neodflaknu a poriadne sa s tym nastavenim pohraju :-)
... horší, než Opirus to už bejt stejně nemůže, takže se zdá, že Kia udělal krok do předu... navíc design tý skici nevypadá špatně, jen ta "předokolková" platforma o který tu "patrik" psal mi k tomuhle autu nějak nesedí ;-\
btw - toto je oficiální rendering přímo od Kie před představením "živého" vozu na podzim. Hoši nesedí v R., ale ve Frankfurtu na dohled od výstaviště, takže mají přehled ;-)
Podle toho, co čtu na mezinárodním Kia blogu, je už jasné, že VG bude sdílet předokolkovou platformu s novou generací Hyundaie Azera(Grandeur). Na korejský trh bude oficiálně uvedený letos v listopadu, krátce poté se tam začne prodávat. Vývoz do USA bude zahájen počátkem 2010.
Kia nemá důvod otálet, společně s Hyundaiem maximálně těží z výhodné prodejní pozice, kterou se jim spolu s Hyundaiem v rámci globální hospodářské krize podařilo dosáhnout - jako skupina jsou jednou z mála růstových automobilek. Dosáhly dokonce i jasného obratu v Evropě, kde v předchozích letech prožívaly pokles.
Na externím designu jsou zajímavá mj zadní světla, která opakují motiv z No.3, takže je Kia zřejmě chce v této generaci používat. Stejně tak asi tvarování předních světel do "bekovky s kšiltem". V každém případě se ujasňuje, že hondofilní americká epizoda s Forte (i když imho podařená) se nestane u Kie globálním dogmatem.
Na první pohled a dle těch skic (nepodpustím si to, ale měl bych, hodnotiti auto podle skic a zafačovaných fotel je blbost...), mix prvků z C5, Insignie a Audi....hoši sedí někde v Ruesselsheimu, jestli se nepletu >:D