Ekonomika
No, musím říct, že těch pět cm v rozvoru sedan vs kombi mně pěkně nakrklo. Ty motorizace doufám doplní, ne že se bude dát objednat u sedanu nejvíc čtyřválcová nafta a u kombíku čtyřválcový benzín...
O jakých 5cm v rozvoru mluvíš? Rozvor 2810 mm má jak sedan tak touring.
O 5 cm místa vzadu pro nohy... rozvor je tedy stejný, jestli to chápu správně... což je v podstatě jedno, výsledný efekt je víc místa.
Ve verzi kombi je vždy o něco více místa u každého modelu jak BMW tak konkurence. Vyšší střecha touringu nad zadními sedáky umožňuje vzpřímenější sezení a tím o něco více místa pro kolena. Nebo se výrobce výšku na zadních sedadlech u sedanu snaží udržet větší a pak většinou čelí kritice za bublinofoidní design, viz Panamera.
kterou verzi vybrat je podle mě A4 :-!
proc brat ve vsech ohledech horsi auto (a subjektivne i designove absolutne nezajimave)? 😄
Záleží na kombinaci motorizací/pohonů/podvozků. Třeba S4 není horší auto než 335i. 😄
Kdysi jsem tu o S4 vs. 335i napsal na blog, tehdy u mě vyhrála S4, ale bylo to proti E90 s N54. F30 335i bych už upřednostnil, S4 nutně potřebuje příplatkový sportovní zadní dif. a drive select, vybavená je dražší a víc žere. Částečně to umí vrátit v zimě díky čtyřkolce, ale pro tu bych si S4 nekupoval, awd bude výhoda A4ky v porovnání s F30 ve verzích s třílitrovým dýzlem například, tam to bude pro F30 těžší. 😉
Mínus S4 je větší spotřeba o tom žádná, nicméně takové motorizace si nikdo nekupuje aby jezdil za 6. Se sport. dif. pak následují samé plusy, rychlejší v přímce i v zatáčce a odezva motoru s kompresorem je také o něčem jiném než turbo. 😄
Tak předně s4 už má být sport varianta, 335i je jen motorizace bez specifických fičur, které nemůžeš mít třeba u 320d. Ale i tak v zatáčce je pořád lepší, jak jsem psal s4 musí mít nutně sport dif, aby agilitou stíhala, lepší není. Rychlejší v přímce jen o chlup, rozhodně ne tolik, kolik by napovídal rozdíl ve výkonu, co se odezvy týká kompresor v tomto případě v reálu neznamená žádnou výhodu, moc rád bych viděl někoho, kdo ta auta zkusil a bude mi vyprávět o rozdílu v reakci na plyn, naopak nevýhodou kompreoru v s4 je spotřeba. Nehodnotím ji absolutně, takže poznámka o tom, že takové auto se nekupuje na spotřebu je mimo, hodnotím ve vztahu k 335i a tam je to prostě rozdíl několika litrů a tento rozdíl se zvětšuje, čím víc na ta auta tlačíš. 😉
S4 je prostě konkurent 335i, RS4 pro M3, těžko to vidět jinak.
Tady jsou čerstvé testy (S4 po faceliftu) kde jsou změřené dynamické parametry a to jak v podélném směru (včetně brzd) tak na testovací dráze a na okruhu a ve všech disciplínách je S4 lepší vyjma naměřené spotřeby kde je na tom o 1,6 litru hůře.
[odkaz]
[odkaz]
Tady jsou čerstvé testy (S4 po faceliftu) kde jsou změřené dynamické parametry a to jak v podélném směru (včetně brzd) tak na testovací dráze a na okruhu a ve všech disciplínách je S4 lepší vyjma naměřené spotřeby kde je na tom o 1,6 litru hůře.
[odkaz]
[odkaz]
Asi tě zklamu, ale jako majitel E91 a A4 B8, který jsem měl po sobě můžu bez pardonu napsat, že A4 až na vyjímečnosti nebyla v komplexu lepší než dnes už stará generace BMW.
To "lepší" je ale velmi vrtakvé. Každý si pod tím představí něco jiného, jiný mix vlastností.
Pro mě je třeba nepřekročitelný design. Minulá 3 E90 byla krásná, E46 dosud nepřekonaná. Ale ta současná? Ne, děkuji.
U Audi naopak současná A4 je krásná, interiér oproti BMW mnohem povedenější, žádná horda plastu. Jestli je v disciplínách jako komfort, dynamika, spotřeba apod. lepší o pár procent BMW, nemám schopnost posoudit. Ale jedno vím jistě - současné BMW je designem mírně řečeno "nevyrovnané". A to řada 3 je podle mě ještě ta, co dopadla poměrně dobře. Koneckonců evropské prodeje jsou víc než slušné (ale je to novinka a čísla už padají...).
Pro mě je třeba nepřekročitelný design. Minulá 3 E90 byla krásná, E46 dosud nepřekonaná. Ale ta současná? Ne, děkuji.
U Audi naopak současná A4 je krásná, interiér oproti BMW mnohem povedenější, žádná horda plastu. Jestli je v disciplínách jako komfort, dynamika, spotřeba apod. lepší o pár procent BMW, nemám schopnost posoudit. Ale jedno vím jistě - současné BMW je designem mírně řečeno "nevyrovnané". A to řada 3 je podle mě ještě ta, co dopadla poměrně dobře. Koneckonců evropské prodeje jsou víc než slušné (ale je to novinka a čísla už padají...).
Současná 3er je designově o tři galaxie lepší než E90, což byla designově nejhorší trojka všech dob, F30 je esence moderního designu premiové značky, tj. firemní silueta, firemní markanty, posun v designových detailech viz. ztvárnění přední části, světla/maska. A4 je pořád kus solidního designu, ale ani v proporcích, siluetě nebo detailech na novinku F30 nemá. Uvidíme, jak se předvede v příští generaci. A pokud jde o interier, sleduj jak se to vertikální členění palbuní desky u současné A4 změní u té příští na horizontální přesně podle trendu určeného bmw. Pokud je pro tebe int. F30 horda plastu, pak jsi v ní neseděl.
Design je čistě otázkou vkusu a psát o něčem, že je o tři galaxie lepší je čistě subjektivní dojem. Jsem majitelem F30 a E90 po facelifu se mi líbí daleko víc. Před ním to byla hrůza, teda hlavně zadní světla... F30 má čumák ze Z4 a zadek z nové pětky...
Design je objektivní kategorie, jeho kvalita, krása je subjektivní kategorie. Vnímání designu jistě souvisí i se vkusem, ale pokud se vyjádřím k designu, jakkoliv e😜resivněji (galaxie), vyjadřuju se ke kategorii objektivní, o kráse mluvil rohypnol. O tom, co se komu líbí můžem debatovat, ale s tím, že je design F30 lepší než design E90 to nijak nesouvisí.
Horda plastu - tak ono záleží, kolik vysolíš na dřevo 😉
Třeba tohle [odkaz] už se dá... Jenže je tam stále cítit ta "masa" interiéru, palubní desky. Srovnej třeba s [odkaz]
Bezpochyby se shodneme na tom, že design současné 3ky je modernější, aktuální. Na A4 už jde zoubek času poznat. Jinak je ale BMW 3 podle mě překombinované. Vrcholem byla E46 tečka 😉
Třeba tohle [odkaz] už se dá... Jenže je tam stále cítit ta "masa" interiéru, palubní desky. Srovnej třeba s [odkaz]
Bezpochyby se shodneme na tom, že design současné 3ky je modernější, aktuální. Na A4 už jde zoubek času poznat. Jinak je ale BMW 3 podle mě překombinované. Vrcholem byla E46 tečka 😉
😲 "masa" interieru, oproti audi? No, ono to chce opravdu nějakou živou zkušenost, protože jestli je na bmw něco, co nepůsobí jako masa, ve srovnání s jinými auty, pak je to právě palubní deska. Je to dáno tím, že bmw mají dlouhé kapoty, kolmější přední okna a tím pádem i mnohem kratší a mnohem méně masivní palubní desku. To co dělá dojem útulnosti, obklopení interierem, je nižší posaz v kombinaci s vysokým středovým tunelem. Pokud se týká E46, ano, ve své době byla vrcholem. 😉
"Tato částka zahrnuje i transportní náklady a předprodejní servis ve výši 9.000 Kč včetně DPH."
Ze by dalsi "premiova priplatkova vybava" do budoucna? ;-\
Ze by dalsi "premiova priplatkova vybava" do budoucna? ;-\
byly vždy kvalitní a nádherná auta. :-! To platí dodnes. Konkurence se může jen dotahhovat.
To je trochu moc na auto bez 4X4 a prostornostní dvojkové oktávky
S třílitrem a automatem? S kardankou? Kup si dvojkovou oktávku...budeš spokojenější 😉
Každý bychtěl váhu jako P 205 GTI a výbavu a motor z S klasse.
Tady je v tabulce uvedenej touring s 1595kg, i v testu na tomto servru je E91 330i touring vazici 1630kg. Rozdily tam jsou male ale jsou. Nekde jsem videl srovnani generaci vzdy na standartni US vybave a vaha kazdou generaci o 10-15kg klesa, ne naopak (to pri vetsim aute a vyssi vybave jednoduse neni spatnej vysledek).
Takze abych odpovedel, ne, o auta se zajimam uz dyl 😉