Ekonomika
iudex
0
Odmysliac od trhových a ekonomických aspektov, je to fajn ponuka: zbavím sa starého bouráku, a dajú mi takmer tretinu ceny napr. nového Focusa (4500 z 15000$). Ked sa na to clovek nedíva v súvislostiach, povie si, ze ako Európan je na tom podstatne horsie: na SVK za spomínaného Focusa dá rovnako 15000, ale eur a dostal len 2000.
Predávať 5,2 tonový "pick-up" môže napadnúť len Amíkov. Skrátka absentoval zdravý rozum a výsledkom sú problémy amerických automobiliek.
Šrotovné je nezmysel všade a to isté platí pre USA. Daňoví poplatníci už platia mastnú "záchranu" ich neschopných automobiliek a ešte si zaplatia "podporu" predaja.
Nie je to tak dávno čo sa americkí "manažéri" vysmievali "smiešnym" malým európskym a ázijským autám. Dnes sa môžu smiať zas - veď za svoju neschopnosť boli odmenení masívnymi "záchrannými" balíčkami a podporou predaja.
Šrotovné je nezmysel všade a to isté platí pre USA. Daňoví poplatníci už platia mastnú "záchranu" ich neschopných automobiliek a ešte si zaplatia "podporu" predaja.
Nie je to tak dávno čo sa americkí "manažéri" vysmievali "smiešnym" malým európskym a ázijským autám. Dnes sa môžu smiať zas - veď za svoju neschopnosť boli odmenení masívnymi "záchrannými" balíčkami a podporou predaja.
Souhlas. Zdá se že jsme svědky konce tržní ekonomiky ve "vyspělých" státech. Podniky se už nenechávají krachovat, ale státy do nich pumpují obrovské částky i když na to nemají. Dluhy závratně rostou a jediný kdo na tom skutečně profituje je centrálně řízená ekonomika komunistické Číny. Tam dluhy nemají žádné, naopak mají obrovské devizové rezervy a nakupují ve velkém zdroje surovin a firmy po celém světě...
A proč je to nesmysl? Zákazníci to chtěli a chtějí, ty nesmysle. Tyhle "nesmyslné" pick-upy generovaly a stále generují značnou část zisků.
Nebo máš taky "názor" na to, co americké firmy, které ty pickupy kupují a kupovaly, potřebují? (A lidi, který tahaj vlastní lodě, převážej quads nebo motorky?)
Že ty jsi nikdy náklad převážet nepotřeboval, nevypovídá vůbec o ničem. O zdravém rozumu už radši nepiš.
Nebo máš taky "názor" na to, co americké firmy, které ty pickupy kupují a kupovaly, potřebují? (A lidi, který tahaj vlastní lodě, převážej quads nebo motorky?)
Že ty jsi nikdy náklad převážet nepotřeboval, nevypovídá vůbec o ničem. O zdravém rozumu už radši nepiš.
Pred pár mesiacmi sa stal bezprecedentný krok, kedy sa manažéri GM kajali na verjnosti a ospravedlňovali sa za to aké črepy vyrábajú.
Tí tomu hádam rozumejú viac ako my dvaja a hádam boli i pri zdravom rozume.
Tí tomu hádam rozumejú viac ako my dvaja a hádam boli i pri zdravom rozume.
GM se možná omlouvalo za 1) nestálou kvalitu 2) zanedbávání některých segmentů. Určitě ne za to, že vyrábí trucky, které US zákazník kupoval jako housky na krámě, a které stále kupuje. Navíc GM není jediná US automobilka.
Zamysli se znovu nad tím, že o někom tvrdíš, že "nemá zdravý rozum, protože něco prodává". Pořád ti to nesepnulo???
Zamysli se znovu nad tím, že o někom tvrdíš, že "nemá zdravý rozum, protože něco prodává". Pořád ti to nesepnulo???
Kritizujem nezmyselnosť niektorých ťažkých modelov. Truky sa stále predávajú dobre, ale len niektoré, hlavne tie americké "dinosauri" vyhynuli.
A problém s "dinosaurami" nemá len GM, ale i ostatní, ale keďže sa na ne nesústredili - problém majú podstatne menší.
A problém s "dinosaurami" nemá len GM, ale i ostatní, ale keďže sa na ne nesústredili - problém majú podstatne menší.
jasne 😄
robit si dobry den z amikov, ich aut a ich manazovania je teraz v mode, tak preco sa nepridat, ze?
neviem, ci si niekto uvedomuje, ze Gm bola aj v poslednych rokoch najvacsi/druhy najvacsi vyrobca aut na svete. Teda predavala asi vela, veelmi vela aut. A tym padom nevhodna modelova struktura (velke vozy) asi nebola pricinou krachu, ked ich predavali vela, ale velmi veela
robit si dobry den z amikov, ich aut a ich manazovania je teraz v mode, tak preco sa nepridat, ze?
neviem, ci si niekto uvedomuje, ze Gm bola aj v poslednych rokoch najvacsi/druhy najvacsi vyrobca aut na svete. Teda predavala asi vela, veelmi vela aut. A tym padom nevhodna modelova struktura (velke vozy) asi nebola pricinou krachu, ked ich predavali vela, ale velmi veela
Prodávat "vela", nebo dokonce "velmi veela" 😉 jestě zdaleka nezaručuje celkovou prosperitu... :😉 :-!
Obzvláště, když jeden každý vyrobený kus auta generuje nikoli zisk ale ztrátu. V tom případě prodávat "vela" nebo "velmi vela" je přímou cestou všakvyvíte kam. :-!
kilvap ani netvrdí, že to zaručuje prosperitu, iba to, že predávali kvantitatívne veľa, čo je pravda...to znamená, že po ich produktoch bol dopyt, čiže problém nebol iba v šírke ich portfólia (i keď mali samozrejme veľké rezervy i v tomto), ale v tom, že na tom, čo vyrábali prerábali viac ako zarábali...ono častokrát dokáže tvoriť väčší zisk menší výrobca ako megakoncerny...som zvedavý, ako sa to všetko podarí manažovať VW grupe, pretože tiež už hltajú dosť veľké sústo a bolo by škoda, aby sa veľký (najväčší) európsky producent dostal do problémov...
Ta poznámka o VW je dost zajímavá, podnik se dá podle všeho efektivně řídit jen do určité velikosti. Myslím ale, že VW to zvládne, pokuď se nebudou opakovat poměrně nedávné excesy top-manažerů...
A to, že byla poptávka po produktech GM v USA může taky znamenat, že ceny těch aut byly mimo realitu, resp. neodpovídaly výrobním nákladům. Kdyby se ceny zvedly na rentabilní, nejspíš by poptávka a prodej hodně klesla.
A to, že byla poptávka po produktech GM v USA může taky znamenat, že ceny těch aut byly mimo realitu, resp. neodpovídaly výrobním nákladům. Kdyby se ceny zvedly na rentabilní, nejspíš by poptávka a prodej hodně klesla.
Koukám že od dob kdy začalo šrotovné je každý ekonom a má tisíce důvodu proč šrotovné ne >😁
Já ekonom jsem a pár důvodů opravdu mám. Někomu to vysvětlit asi opravdu nejde... Takže za mě šrotovné opravdu NE :no😒br />
(pro pochopení toho NE ovšem stačí selský rozum)
1. Šrotovné "núti" zákazníkov do iracionálneho nákupu niečoho čo reálne nepotrebuje, alebo na to nemá - "veď sa to oplatí".
2. Šrotovné deformuje trh s automobilmi a po jeho skončení nastane prepad trhu.
3. Šrotovné stojí štát nemalé zdroje a tie budú chýbať inde.
Stačí to ...
2. Šrotovné deformuje trh s automobilmi a po jeho skončení nastane prepad trhu.
3. Šrotovné stojí štát nemalé zdroje a tie budú chýbať inde.
Stačí to ...
Prvé dva body súhlas, tretí až tak pravda nieje... Zober si auto za cca 12.000,- eur kde nám štát + predajca prispeli až do výšky 3.000,- eur. No štát dal ale iba 1.500,- a keď si spočítaš, že DPH z 12.000,- je 2.280,- tak zistíš, že štát si akurát znížil trošku príjem z jedného auta no stále je "v pluse" a to nehovoriac že nejakú tú daň platí výrobca, importér, predajca... 😉
nie je to len o DPH, niekto to auto vyrobi, niekto to preda, niekto to servisuje a ked sa auto nepreda nebudu zaplatene dalsie dane a nebudu mat ludia robotu - podpora v nezamestnanosti,
Tak nějak bych to i já viděl je tam spousta přímých i nepřímých daní které by stát jinak nedostal. Btw já jsem si koupil nové auto a na šrotovné nečekám a to jsem káru bral cash takže mně nikdo nemůže podezřívat z toho že bych fandil šrotovnému jelikož mám z něj úžitek.Ale je třeba si uvědomit že je opravdu najednou mnoho ekonomů kteří vidí že stát něco vydá ale je fakt ře ti lidi co šrotovné dostanou už jej dávno zaplatili ze svých daní které jsou nemalé. Vemte si člověka který běžně auto používá a kupuje benzín či naftu ceny těchto komodit a spotřební daň každý kdo z nás jezdí denně a celkem dost už na daních zaplatil né šrotovné ale i pár celých aut.
A to pre dve veci😒br />
1. Časť zákazníkov by si to auto kúpila tak či tak - čiže by zaplatila plnú sumu DPH.
2. Druhá časť zákazníkov by si kúpila niečo iné - a zaplatila DPH.
Samozrejme nie je to úplne tak jednoduché, ale v princípe platí, že na tom štát nemôže zarobiť ani teoreticky.
1. Časť zákazníkov by si to auto kúpila tak či tak - čiže by zaplatila plnú sumu DPH.
2. Druhá časť zákazníkov by si kúpila niečo iné - a zaplatila DPH.
Samozrejme nie je to úplne tak jednoduché, ale v princípe platí, že na tom štát nemôže zarobiť ani teoreticky.
Dívat se na to z pohledu DPH je trochu krátkozraké. Státu klesnou výnosy na DPH, ale druhou věcí je to, že velká část aut koupených přes šrotovné je na leasing nebo na spotřebitelský úvěr. U nás všemocná automobilová lobby v čele s panem Jahnem si vydupe šrotovné, které nic neřeší, jenom problémy oddálí a posléze prohloubí. Lidi budou mít auta, které svou hodnotou ani zdaleka nesplatí dluhy, které vzniknou ve chvíli, kdy nebudou (např. kvůli ztrátě práce) splácet a máte problémy, které jsou dost nepříjemné. A to je jenom jeden důvod, proč šrotovné ne. Nutí to lidi do kroků, které by normálně odložili na dobu, kdy budou vhodnější. Vím, že si to každý musí přebrat a vědět, jestli to zvládne, ale stát tady není pro udržení zisků silných firem.