;-) asi si zobrali priklad z TSI , povestna nemecka kvalita no nekup to :yes:
vie mi niekto povedat ako je mozne ze sa mohli nekvalitne odliatky dostat do vyroby? manazment a vyrobnu kontrolu maju z kazachstanu alebo albanska? Lebo toto by sa ani lemravym sikomookym slepym cinanom nestalo
este ze mame amikov.....pan boh zaplat, aspon tam to s autami funguje na urovni
a vraj nemecka kvalita, uz davno vravim ze je to len psychologicky oblb na ludi ;-) ale blbov je coraz viac.....tak nie je dovod nemcom neverit.
mat taketo porsche a riesit takyto problem, tak ho rovno smarim z utesu
Myslis zrejme koberecek.
Te pohadce o pedalu uz neveri nikdo a bylo nekolikrat prokazano, ze v pripadech, kdy auto zaclo udajne samo zrychlovat, slo bud o pokus o pojistny podvod, nebo si ridic spletl plyn s brzdou.
Upřímně řečeno nevím, Toyotu nemám, tak mě to ani nezajímá. Každopádně svolávačka se dělala ([odkaz] ). Pokud šlo jen o marketing, nebylo by jednodušší dokázat, že ta auta jsou bezpečná, než "na oko" odstraňovat závadu?
EDIT: Teď koukám, že Toyota to v podstatě i přiznala ( [odkaz] )
Opravdu se jednalo o kobereček, pod kterým při sešlápnutí plynového pedálu samotný pedál uvíznul. Mi se to stalo 2krát, jednou před, jednou po výměně nějaké součástky na svolávačce. Nebylo to ale nic dramatického, dalo se to v pohodě ubrzdit a zvládnout, dokážu si ale představit, že se toho někdo poleká a zpanikaří, sám sem se hodně leknul, ale jak auto ani po najetí na silnici z připojovacího pruhu po uvolnění akcelerátoru nepřestalo zrychlovat, stoupil jsem na brzdu, vyřadil na neutrál, motor se vytočil do omezovače, než jse se rozkoukal, pedál vrátil a jel jsem dál. Pravda, tohle by se ale stávat nemělo. Za jistých okolností mohlo k nehodě dojít, obzvlášť, když tohle řidič nečeká.
A není to jedno, jestli za to mohl "pouhý" kobereček, nebo nějaká část pedálu? Průšvih to byl viz. příspěvek výše. Proti Toyotě nic nemám, jen říkám, že přešlapy se nedějí jen u německých automobilek, jak tvrdí Topper.
Nemyslim, ze mas pravdu, jsi zbytecne negativni, urazis narody a jde z Tebe citit nenavist k nemeckym autum. V sebelepsim procesu muze dojit k chybam - kazda automobilka mela svolavaci akci a tohle se tyka 1.200 kusu.
Pracoval jsem par let na kvalite v jednom zavodu na produkci svetel a klimatizaci - zakaznici byli od Fordu, Jaguaru az po VW group, MB atd. Pro Nemce byla pripustna pouze absolutni kvalita - kdyz prijeli borci z Fordu, smali se, ze VW je tak citlivy napr. na vizualni vady a strasne se divili. Takze ja bych si dovolil nesouhlasit s "...este ze mame amikov a funguje na urovni..." Sedel jsi nekdy v US aute? Sahal jsi nekdy na ty plasty? Otevrel jsi nekdy motorovy prostor a podival se trosku blize?
Myslim, ze nemecka kvalita je spolu s japonskou na vysoke urovni - i japonci mivaji svolavacky. To, ze se povede obcas vyrobit zmetek nebo technicky neni dobre navrzen motor (TSi), je pouze dukaz, ze lidstvo neni dokonale...a jsem presvedcen, ze kdyby jsi se zeptal v Hjondeeeee kdo je jim vzorem, tak Ti reknou at se podivas doleva od nasich hranic. Takze - Take it easy :-!
Máš naprostou pravu. Spolupracuji s firmou, která pro dodává a vyrábí kabely pro vozidla značek Audi, VW, BMW, MB, GM, atd. atd. Němci mají jedny z největších nároků na kvalitu a co vím, tak když tu bylo jednání s PSA, tak nedopadlo dobře jen z důvodu, že pro PSA byly nastolené podmínky, technologie atd. zbytečné a samozřejmě drahé.
Add Topper: komentovat tohoto človíčka nemá smysl. Je to naprosto neobjektivní a fanatický "hlupák", který nejenže nikdy v žádném autě co komentuje nejel ale možná ani neseděl. A vůbec tu nejde o to, zda je řeč o automobilech z D, JP či FRA atd. Všechny značky mají dnes sem tam nějaký problém. Jo, nenávist s fanatismem, to je strašná kombinace
Zkus to taky napsat GTI-mu nebo josajelitovi, aby to bylo objektivní na obě strany. Ti si zase nevidí do huby pokud jde o jejich "svatý" sh.itwagen. 8-s
A spolu s nima dalších xy lidí, co pro ně existují jen němci a nic dalšího.....
Jako malí kluci na písečku, každej si kope za to svoje.
Anit fans se radují u článkách o problému němc, germánie fans se radují u článků o problémech amerik, korejců a japonců.
A navzájem se obvinují kdo je horší, haha
Souhlasím s Vámi, nemám to rád z obou táborů. Měl jsem dosti auto od francouzů, japonců a nyní němců a na žádné nemůžu nějak nadávat, každé má/mělo svoje. Serou mě lidi co nedokážou zkousnout, že třeba frantík vyrobil pěkný auto stejně jako němec. Ale co, to je život, když je to baví...
Nemám s tím problém ale zase jsem je skutečně neviděl hanět jen když vidí že auto má ve znaku kosočtverec, třeba se ale mýlím zas až tak to nesleduji. A proč ty hned shitwagen? Mě slouží dobře a že jim dávám pokouřit. ;-)
Motorový prostor v US voze sem měl otevřený nesčílněkrát. A že by se němci mohli učit, a taky se učili. Vzpomínám na památnou větu kolegy nad motorem Chevrolet 1972: no musíme se podívat na ty hydroštely"
Vedle od ponku se zvedl jiný servismen a zcela přesvědčeným hlasem povídá: neblbni Tondo, ty vymysleli až němci poč. 80 let.
Následoval záchvat smíchu a ten chudák nechápal. Njn, evropa byla 100 let za amerikou - kdo nevěří [odkaz]
Nevím co ti vadí na motorvým prostoru amerik, notabene když veškerý přísluešnství bývá nakupovaných od zanček jako Denso, Bosch, Valeo, ATE, Brembo atd.
Mozna se zkus, ty komiku, podivat, kdo to turbo vyrabi, to za prve.
A za druhe - chtel bych te videt, jak bys Porsche "smaril z utesu", ale ty zadne Porsche nemas a s tim potencialem, co v tobe drima, ani nikdy mit nebudes.
Je jedno, kdo ho vyrábí, zodpovědnost za auto jako celek má Porsche. Tak jako má fauvé zodpovědnost za své TSI, tak jako má ford zodpovědnost za své TDCi s vadným čerpadlem od Bosche (nebo jak to bylo), tak jako Toyota za své koberečky a pod. Jinak souhlas, Topor mít porsche nebude :-)
Ano, Porsche ručí za auto jako celek a proto dělá svolávačku.
Nemůže (respektive si neumím představit, jak by to dělali a kolik by to stálo) ale kontrolovat každý vyrobený komponent, to musí dělat dodavatel. A jde mi o to, že ten dodavatel nemusí být topperem vysmívaná německá kvalita, ale třeba topperem milovaná kvalita japonská.
To s tím házením auta z útesu je jen úsměvná třešnička na dortu topperovy hlouposti...
Ano, výstupní kontrolu kvality musí udělat dodavatel, tak jako si má odběratel udělat vstupní kontrolu kvality a při nesrovnalostech dodávku nepřebrat. Samozřejmě nelze při těch objemech zkontrolovat každý díl, ale systematické kontrole každého řekněme stého dílu + náhodné kontrole dalších x nesystematicky vybraných dílu by měla podléhat celá série a nešvar měli kontrolóři odhalit.
Já Topera už ani nečtu :-)
No ono to s tím ne vždy je tak jednoduché. Jestliže jim oni dodají várku dílů, věřím že u Porsche to nějakým způsobem asi namátkou nebo nějaký ten stý kus kontrolují. Ale jestliže je to vada materiálu, respektive že materiál má horší vlastnosti, tak se to projeví třeba až po 100 000 kilometrech a tohle prostě nezkontroluješ ...
..prepac, aka-kolvek vada materialu sa da odhalit prostrednictvom rengenu, vadi materialu v mikronoch su odhalitelne aj pomocou laserovych meracov ... pouziva sa standarde v RR letecke motory, ale aj pri vyrobe inych vyrobkov z kovov ci zliatin kovov uplne standarde v metalurgii viac ako 8.rokov ...
Odhalit sa vsetko, ..otaznik je niekde inde !
Dokazat treba dodzanie pouzivanie vyrobku, ..na to su znalci a specializovane pracoviska, lenze v tomto pripade ide s najvedcsou pravdepodobnostou o zlihanie dodavatela pri vyrobe a odberatela pri kontrole, ci nespravny dodavatel ...vysledok : znacka Porsche dostala dalsiu ranu, a podla mna posledna nebola ...
Zrejme mal skôr na mysli zlé zloženie materiálu, nie jeho vadu, aj keď aj také komponenty sa montujú do áut úplne bežne, v dnešnej dobe riešiť "kvalitu" výroby áut je dosť mimo misu... Ohľadom toho zlého zloženia materiálu a zrovna značky Porsche existuje taká milá príhoda, ktorej podobnosť so skutočnosťou je "čisto náhodná" - koncové hriadele do Panamery vyrobila spoločnosť x, ktorá ale chcela urobiť terno a tak nakúpila materiál od firmy y, ktorá bola pred likvidáciou a cez dodávateľa Magna Powertrain sa tieto komponenty dostali až do panamery... Samozrejme oné komponenty akosi nevydržali nápor a tak na cestách zostalo visieť zopár "luxusných porsche" s rozmláteným pohonom >:D . Takže toľko k tej kvalite, ale pozitívne na celej story je, že čierny peter zostal v rukách poisťovne, lebo firma x bola voči týmto prípadom poistená a vymáhanie od firmy y sa ani nezačalo, lebo medzičasom sa dostala do likvidácie >:-[] >:-[] ... tá trhová ekonomika má niečo do seba. A len tak medzi nami, zrovna vo volkswagenoch sú namontované tisíce dielov, ktorých kvalitatívne nedostatky sa "podarilo objaviť" až s odstupom značného času... ale to už je iný príbeh ;-) . Takisto aj to, ak si niekto nahovára, že VW je vyššia kvalita ako trebárs KIA a podobne, z logiky veci vyplýva, že sú to hádky o ničom, sú to proste len iné autá, to je všetko.
Můžeš díly kontrolovat opticky, laserově, defektoskopicky; materiál otestovat na pevnost v tahu, tvrdost, ohybu... Normovaných testů je hafo, kontrolorům ale uniklo něco systematického, jelikož je toho tolik.
..nechcem a nemozem velmi rozpravat o byvalom zamesnavatelovi.
Pozri sa profi-ockom na sposob montaze pre VW a pre Porsche ... kde je ten rozdie 2.mil Kcc na jeden model, najdi rozdieli ,ufff, potom zalistuj v knihovni, a najdi konkurencu pre Porsche a daj si otaznik, preco sa deje v motorarnach konzernu VW,Audi,Scania, Porsche ...take fouz paux ? ..urcite na to prides !
Problem je ale ten, ze riesenie ak ked nie je definitivne je drahe ...kvalita nieco stoji, a to odreze zo zisku , a to je nepripusne podla myslenia konzernu, vsetko sa optimalizuje na jednen faktor: max. zisk.
PC ani robot tomu nerozumie, to dokaze iba clovek, ktory miluje svoju pracu a rozumie jej, casom sa s takych stavaju skutocny poklad fabriky.
Kablove zvazky nemat z Valea, ale vyrabat si ich sami, atd. Vyrobit turboduchadlo je dnes brnkacka, v Catii to nadefinujem do 72.hodin ...
Vies z kolkych casti je dnes motorove prislusenstvo ??
Vsetky masovky su uz made in E.U. a nie Germany, France a pod. ..vynimkou su niektore znacky ako Mazda, Subaru atd. ..ktore vyrabaju poctivo v Japonsku ...
Kto pocul o takyto problemoch napr. u tej Mazdy ?
Ked sa veci robia cisto iba pre zisk, nikdy to nedopadne ok.
No myslím,že u panamery nejen turbo,mluvil jsem s týpkem co ji má a už mu měnili motor. Při odvozu do servisu s tím,že "nějak klepe" se ptal,na jak dlouho to vidí a technik sdělil,pokud se bude měnit motor tak několik dní...že už jich pár měnili... ;-\
Novodoba porsche mivaji problemu vic, nez ty stare vzduchem chlazene.
Ne ze by na to kaslali, ale spis to je tak, ze dve veci vychytaji a treti se objevi a furt to nebere konce.
996 ka byla dost problemova, praskajici hlavy, zadirajici se loziska rozvodu, olej potkany s vodou , praskajici vlozky pistu ... semtam ty motory odesly s 35tis km najeto.
997 cka spoustu veci vychytala, a misto toho se zase ve vetsi mire zacaly zadirat pisty. A porad porad dokola.
U tech novych se proste jeste nevi, co to udela a kde je slabe misto.
Turba na Cayenne a Panamere jen dokresluji, ze to neni s modernim vyvojem zadna sranda.
Pro pobaveni : ukazka testovani spolehlivosti mazani motoru do Carrery:
..ono v podstate nic zvlasne sa podla VW Konzernu nestalo, takze ..asi takto :
Skoro vsetky znacky v ich konzorciu maju problemi z kvalitou .. ;-\ Ked sa to stane u Skody, VW a Audi ci v MAN ..z mojeho pohladu je to normal a nie som prekvapeny a ani to neriesim ...su to masove produkty, ..ked sa to ale zacne diat u Porsche ci Scanie, co su vykladne skrine konzernu... nieco nie je ok :no:
Nie ze by malo Porsche nejak extra spolahlivu technika, ..i v minulosti, ale v 21. stor. sa to postrazit da ! Takze, na No.1. ..si este musite pockat, v tomto je Toyota, Lex ..zatial BEST !
Pracoval som pre jednu znacku, ktora teraz patri do konzernu, bol som tam pred vstupom VW a aj par rokov po. Urcitej casti za problemi z nespolahlivostou motorov moze, kratka doba na zavedenie zmien EURO3 -az 6., taketo veci trochu potrebuju cas. Ked prisla nova technologia CAN-BUS, ..produkt ak otaky isiel hore, lepsie ergonomia, servis atd. ..na druhej strane, kvalita v zmysle zivotnosti dostala smrtelne rany, ..a znacka sa potyka uz par rokov s promlemom s kvalitov motorov, ..ktora znizuje cenu v ociach spotrebitela ... a aku utohu v tom hra VW ?? ..to je na par A4, ...gro je ale v tom, ze na poctivy vyvoj pre techniku nie je vola, ..uz samotna vyroba to nedovoluje, ..pretoze vsetko musi ustupit poctu objednavok a vyske zisku, a tak sa marketingove oddelenie, snazi vytazit maximum z historie znacky a zaplatat tym, co sa zaplatat neda ... A preto je to tak ...
V dlhodobom teste auto-moto-sport vydrzalo turboduchadlo v VW Golf 75.tis. km !!! ..o 20.rokov starom Sabbe 9000 bez problemov 250.tis km ...
Co z toho vypliva ?? ..predat standard triedy za pol.mega v Czk, zarobit druhy krat na servise, a este vytvorit iluziu prostrednictvom marketing, ze ide o nieco viac ako ponuka konkurencia, takze priplatit sa oplati !? ..hmm
Ak je podla teba normalne, ze znacka ako Porsche zvolava majitelov pre chybne materali, a ty si dal za vyrobok 7.cifier cez cenovku, tak prepac, ..to je pre mna BEST ... Uterak na celo, kamo !
Benzinove motory v 80 letech byly svym zpusobem na spicce. Uz mely elektronicke vstrikovani, 4ventily na valec a variocamy, ale jeste nemely rizene katalyzatory a silene mapy vykonu kvuli ekolimitum a nepadaly pri sebemensim prusvihu do nouzoveho rezimu.
Od te doby je krasne videt, jak technicky pokrok nepokracuje smerem zlepsit motory, ale ublizovat jim. Cim dal tim vic se pousteji spaliny do sani, cim dal tim vic se zvysuje odpor katu a RJ maji v sobe zabudovane cykly EU a ekologii na ukor vykonu a reakce na plyn, K tomu pripoctete startstopy, downsizing a turba, prehnane dlouhe prevody a prodlouzene vymeny oleje ... a tak dal a tak dal. Vsechno tohle na chvilicku funguje, ale z dlouhodobeho hlediska je to tikajici casovana bomba. Jestli to za ty penize utracene na vyvoj tem automobilkam stoji..asi jo.
.
Mi jako spotrebiteli bylo nejlip v dobe s nerizenymi katy. Vsak se podivejte, jak si vesele zijou motory v motorkach narozdil od tech automobilovych.
Automobilizmus je dnes skor choroba, choroba penazi,obrovskych ziskov, bez ohladu na nic a nikoho ... Prikladov je mraky .
Ludia co veria, ze do prace treba davat lasku a poctivost, su dnes v tejto sfere brani skor za naivnych blaznov ...
Na jednej strane bojujeme so zapchami na cestach, problemom z parkovanim atd., na druhej strane chcu automobilky predavat stale viac vozdiel, ktore su paradoxne drahe a poruchove ?? ..kde je tu logika ? ..hlupy, naivny kupec ? ..sikovnost marketingu ? ...