Downsizing se nevyhýbá ani tak prestižnímu výrobci, jakým je Aston Martin. Pod kapotami jeho vozů zřejmě v blízké budoucnosti uvidíme hodně malé motory.
Zkusil bych se u Astona zamyslet, jestli by neslo EU normy obejit metodou stavebnice.
Sportovni Aston by se prodal s pohonnou jednotkou ve forme miniauturniho dvouvalce 500ccm 20kW.
ta by plnila s velkou rezervou eurolimity na CO2, pohon by zabezpecily elektromotory v prednich kolech.
Po prodeji by se aktivoval "kit" ktery by jen "ozivil" 12valec s pohonem na zadni a ten dvouvalec by si pak mohl majitel trvale vymontovat anebo ho treba na dalku zapinat jako nezavisle topeni nebo generator elektriny pro klimu, aby nemusel lezt do vyhrateho nebo vymrzleho auta. Predni kola s elektromotory by se vratily fabrice pro dalsi prodeje, auto by proslo novou homologaci jako stavebnice a hotovo.
EU snad zadnou smernici na stavebnice nema a pri jeji vykonnosti do nejakych 20 let ani mit nebude a vsichni by byli spokojeni.
Rozhodne by to vyslo levneji nez platit penale za presvihnute limity emisi CO2 anebo prznit astona ctyrvalcem nebo dokonce trivalcem.
Nebo třeba Aston Martin DB9 1,2 HTP. >:D Pokud budou i ty šestiválce nebo čtyřválce dostatečně výkonné, můžou udělat třeba nějaký malý sporťáček. Tam by se ty šestiválce třeba i hodily. A nebo můžou začít dělat i "obyčejné" sedany a kombíky, kdo ví...
"Pokud budou i ty šestiválce nebo čtyřválce dostatečně výkonné, můžou udělat třeba nějaký malý sporťáček" ....
tak tohle ve me evokuje vizi Smarta s motorem z Hayabusy a logem AM.
jestli tohle je predobraz budoucich Astonu podle gusta EU, tak to je masakr.
James Bond ve Smartu >:D
Já vím, že tradice Astonu je někde úplně jinde, ale co má dělat, když je nucen EU dělat takové vylomeniny (viz Cygnet)? Má ty čtyřválce cpát do svých modelů jako je DB9, Vanquish a podobně? A nebo myslíte, že by se to mohlo vejít do Cygnetu?
Myslím, že by společně s ostatními výrobci měli vytvořit asociaci a tvrdě, opravdu velmi tvrdě tlačit na ty hovádka v bruselu. Jinak si myslím, že pokud by Aston začal dělat něco menšího než 6 válce, že by měl raději zkrachovat.
Je pravda, že zrovna auta (osobní určitě) jsou už dostatečně "čistá", nyní bych se zaměřil spíše na lodě nebo letadla. Jsou sice velké, a tak mají taky pořádnou spotřebu, ale stejně mi přijde strašně velká. O znečišťování ani nemluvě. (Pokud budu zohledňovat stejné věci jako byrokrati z Bruselu.)
A porsche má taky dělat jenom sporťáky (ne Caymany, Macany, Panamery), Lambo žádné SUV, Bentley má dělat usedlé sedany, Ferrari žádné 4kolky, Kia má dělat pouze Picantá, žádné Klitor..y... to je snad na každé automobilce, co a pro koho bude dělat, ne?
Zas to nehroť. Člověk si zvykne na všechno, ale otázka pak je, jakej to má smysl, že... Aston se 4 válcem. To není nic výjimečného. Jen značka to dlouhodobě nezachrání.
No, představa je to hrozná, že by se měli po evropě prohánět nádherné astony...se 4hrnkem. A nejlíp s TDi, ať jsou ty emise ještě nižší. Osobně mi ale může být jedno, Astona mít beztak nebudu :-)
Špatnej přístup, benzínová auta voněj a ten zvuk víceválce taky nezaměníš, takže i z pozice pouhého pozorovatele na tom máš zájem Navíc, nikdy nevíš, co se ti poštěstí.
proc tak zhurta ? Kazda automobilka at si dela, co umi dobre prodat, proti tomu nic, ale...tohle neni o volne soutezi.
tohle je o EU byrokracii.
DB9 s sestilitrovym dvanactivalcem a s emisemi pres 390g CO2 na kilometr zaplati pokutu 95 Eur za každý nadlimitní gram CO2, v tomto pripade 24.7tis euro (622tis Kc) protoze limit je aktualne 130 gramů.
To by nebyl az tak problem
Ale EU nekonci u vybirani pokut za kazde prodane auto, ona jeste chce, aby kazdy vyrobce mel PRUMERNE emise CO2 napric svym vyrobnim spektrem podle EU smernic. To treba nemusi bolet koncern VW s Lamborghini, Bentleyem, Porsche, Audi a Veyronem, protoze na kazdeho Veyrona prodaji nekolik tisic Citigo, Up, Polo... (dosadte si co libo) a tim se to dorovna.
Ale nutit AM aby nabizel Cygnet a tim si naoko snizoval emisni prumer CO2 u sve palety vozu, to je prece nesmysl.
A co ti na to mám říct..? Že jsem nehlasoval pro vstup do EU? Je to prostě špatně, vzhledem k objemu prodaných aut jako je AM je prostě tahle iniciativa těch byromagorů směšná. Stacionární zdroje, nákladní doprava atd., tam by měli dbát a snižovat limity, hlavně limity prachu a polétavých částic a chemických látek, ne jen CO2 jak býk na rudej hadr.
Ale o to tu přece nejde. Jde o to, že zvůle blbečků, který seděj za těma stolama v tom skleněným hnízdě, je všemocná. Dnes omezují ad emise, zítra ti nařídí, že musíš každejch půl roku na přeměření vzorku podrážek bot, aby si někde náhodou nehodil držku, když bude mokro. Já to nazývám omezování svobody, není možné, aby si 21.století někdo vymiňoval takovou kontrolu nad jednotlivci v každém aspektu jejich života.
doba si to ziada, coskoro pride ferrari s SUV aj Bentley aj Aston, coskoro bude kombik od McLarenu aj Porsche, coskoro pridu male turba vsade....coskoro bude trojvalec standardny motor..............
cim skor sa spamatate tym lepsie :yes:
lenze poniektori to tazko pochopite kedze pochopit ze kia uz nie je lowend vam do gebuli tiez nejde....a nejde....a nejde
Doba si to nezada,zada si to par blbecku v Bruselu,kteri doma jezdi A8 8val. No a pak si to zada vic blbecku co narikaji ze je doba zla a ze chteji jezdit temer zadarmo.
Diky takovym se bori tradice a do aut se davaji motory s vykonem vysavace. 8-s
To si nemyslím. Nízká spotřeba u auta s praktickým zaměřením, určeným pro běžnou spotřebu středních vrstev a s tím spojený nástup menších objemů nemá zas tolik společného s downsizingem vynuceným zejména kvůli plnění emisních limitů. Jinými slovy, je fajn, že si novější V12 vezme třeba 20 namísto 25, ale to není pro zákazníky aut s takovými motory určující, takže ani výrobce by jen kvůli spotřebě určitě velké motory nevypouštěl.