Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford možná zavře továrnu v Evropě

80 komentářů

Ford Henry
No dávají... Jelikož dostali do začátku miliardy, tak spíš Evropani zaplatili komedii na výrobu aut z Koreje.
Avatar - white label
white label
No vidíš, další důvod se vsadit už teď... 😉 >😒]
igorvrazic
...to ze sa ti nepostavi, bys nemusel liecit tu na fore... :-!
Provocateur
No jo no, máš se sázet pod správným článkem >😁 Navíc když naši před 4 lety nepostoupili na EURU po prohře s Tureckem, tak taky nikdo nenamítal, že nemají na EURU co dělat 😄

Nový Mondeo se povedlo. Pokud bude vypadat takhle: [odkaz] tak už se Pašík klepe >😒] Taky kdo by kupoval Pašíka, když může mít baby Astona >😁
BeranK
Bitej seš leda ty. A po hlavě a dost dlouho, což se tady na tvých příspěvcích projevuje zcela jednoznačně. Ten, kdo tě takhle tříská, by tě mel dorazit jednou pořádnou ranou, o jednoho hloupého kecala by tady bylo míň.... :no:
BeranK
Souhlas. Jinou takovou nenápadnou komoditou je třeba famaceutický průmysl a biotechnologie....má zkušenosti jak s automobilovým průmyslem (výroba komponent) tak s oním výše jmenovaným a porovnání už jeno lidí, co tam pracují a je jasné, jak že tudy cesta tak zcela nevede. Jistě, každá práce má svů význam a smysl, i uklízečka je potřebná, ale když si porovnávám pracovníky od výroby léků (85% z nich má vysokoškolské nebo středoškolské vzdělání) s agenturními pracovníky z "montoven", tak to nadšení pro další automobilky a jejich subdodávky nějak nechápu. Jsou vysoce prosperující země, kde se auta nevyrábějí (Svýcarsko, Norsko) a země, kde se aut dělají milóny (Rusko a svým způsobem i Slovensko) a kde bych chtěl radši pracovat a žít je celkem jasné. A rozhodně nejsem sám..... 😄
Provocateur
Vidíš to, tahle výhoda mě dosud nenapadla. Na druhou stranu, tuhle "výhodu" mile rád oželím a než jet na nějaké korejské vlně, tak radši budu parkovat přes 2 místa >😒]

Jasný, asi už ti vážně není pomoci... >😁

S kombi souhlas, to jediný je zkousnutelný. Co se týče Fiesty, tak jsem říkal od záčátku, že ten její "úlet" (myslím hlavně interiér) jí nijak neublíží, ba naopak. Mladí na to letí. U Focusu ale už to bude problém.

Připadá mi, jako kdyby si Ford rozdělil modely dle kontinentů. Fiestu udělal pro Evropu, Focuse pro Asii a nové Mondeo pro Ameriku. A Mondeo zatím dopadlo nejlíp...
Avatar - white label
white label
Žádná statistika není dokonalá, ale pořád lepší nekompletní JATO, než Autonews i s Tureckem... 8-s 😉
Nebuď měkýš a neboj, nové Mondeo bude určitě neméně hezké, jako Focus III v hb! >😁
Provocateur
Naštěstí Evropa se nezkládá jen ze států EU (a to ještě nezapočítlali např. chudáky Bulhary atd.) a Švýcarsko, Island a Norsko >😁

P.S. Měkýš nejsem, ale ještě si počkám až nové Mondeo vyjede a posoudím jestli je na tom tak dobře. JATO ale nezahrnuje skutečné evropské prodeje 😉
Avatar - white label
white label
Tak, tak..., taky proč se nepochválit, když to za nás stejně nikdo neudělá... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jak to napsal Kryl ? "Přílišná oddanost ideálům končí tím, že v rámci boje proti alkoholismu zastřelíš dítě s pytlíkem rumových pralinek." Tož tak. No a pak ještě můžeme vytáhnout tvoje "profilové" motto a poplácat se po ramenou, jak to všechno dobře víme a známe. >😁 :yes:
Avatar - white label
white label
Ty víš, stejně dobře jako já, že tady je podstatnější co a jak napíšeš, než to co skutečně víš, pokud víš něco a nenapíšeš to tu, jako bys to nevěděl, tedy příště stačí napsat: nejprodávanější auto ve své třídě, i když ani to nebyla úplně pravda, viz můj odkaz. >😒]

P.S. A tak to se zase klidně vsaďme (jestli nejsi měkýš), ovšem tentokrát půjde o skutečně evropské prodeje, tedy podle JATO Dynamics (viz můj odkaz v této diskusi). 😉
Avatar - white label
white label
Jj, je to tak..., ona se pak třeba slepá antikoncernovwost (stejně jako slepá prokoncernovwost) může snadno obrátit proti samotnému zásadovwému "vwěrozvwěstovi". 😉 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mně osobně korejský "vlnobití" nijak nekonvenuje, ovšem má to i výhody. Když ti někdo na parkovišti promáčkne dveře, tak to ani nepoznáš. >😒]

Ale k Fiestě, opravdu jsem jí dal šanci a několikrát nechal odpočinout kinetikou unavené smysly a po čase se opět vrátil, ale ne a ne. Nelíbí se mi. Nemůžu si pomoct.

Co se týče Focusu, tam je opravdu největší průšvih ten hatchback, na kombi už se dá koukat. Jak moc jsou zatímní ne bůhvíjaké prodejní výsledky ovlivněny vzhledem si netroufám posuzovat, možná že prostě v nižší střední už se neodpouští to, co je ve třídě malých aut celkem běžné - úlet, kterej se označí za roztomilost nebo originalitu.
Nicco
Hmm, tak v PL je asi situacia ina.
Avatar - Atlis
Atlis
u nas v praci mam ffiii ja, kolega ma jeden v hb, 2.0tdci 163k a golf mk vi je jeden - gti 35 edition. mk v je este jeden, 2.0tdi cr 140k.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No tak to je samozřejmé, nechat se slepě omezovat fandovstvím k určité značce je přinejmenším omezené. 😉 Všimni si, jak co chvíli nenechám na Fordech nit suchou a už si připravuju "půdičku" pro přestup k jiné značce. Samozřejmě, Mondea se to netýká, takovou raketu se sportovním espritem si ještě chvíli ponechám. >😒]

Ale vážně, být teď hypoteticky zájemce např. o prémii ve vyšší střední musí být na palici. Dějí se věci nevídané, zavedené pořádky se hroutí a příslušnost k té které značce je těžce nahlodávána povedeným modelem od nesmiřitelného nepřítele, který ještě navíc brutálně útočí na (dosud) poznávací vlastnost mého favorita. No není to nádhera... 😄
igorvrazic
Kde su prosím vas tí machri,co cely cas obhajuju tradicných vyrobcov aut v europe???...Ako vidno,sa nam ti vyrobcovia stahuju mimo EU a komicke,ze prave tolko bití korejci naopak,davaju pracu Europanom >😁
Provocateur
U tebe mě to ani nepřekvapuje, ty jsi proti Fiestě zaujatej >😒]
Provocateur
Nemusíš se omlouvat >😁

Každej jsem jinej, mně se prostě zadek Fiesty líbí😒br />
[odkaz]

Ten odkaz na Rio jsi asi vložil omylem ne? >😒]
Provocateur
Samozřejmě, že jsem myslel nejprodávanějším ve své třídě a tys to věděl taky. Ty toho Golfa musíš propašovat do každý diskuze >😒]

Ten smajlík jsem dal speciálně kvůli tobě, aby tě zas nenapadlo se sázet... >😁
Nicco
Kto z vas tu na fore ma Focusa III a kto ma Golfa? U nas v praci je cca 50 sukromnych aut: 6x FocusII, 0x Focus III a 3x Golf mk6 (posledny model).
Nicco
Ano, pretoze radsej si kupim lacnejsieho Golfa, ba dokonca, ak by stali rovnako, tak si radsej kupim Golfa a taky nazor ma vacsina, takze sa to potom prejavuje aj na zostatkovej hodnote auta.
Avatar - white label
white label
Ano, ano a dokonce to platí nejen napříč třídami ale i značkami... 😉 >😒]
Avatar - white label
white label
Souhlas, i to nové Rio je (zejména zezadu) pohlednější, než Fiesta...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ano, ano, já to říkám pořád, nakupování aut dnes není nic pro slabší povahy s finanční rezervou. To pak můžeš skončit úplně jinde než jsi začal... >😁 >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Uznávám, že vzhlednost auta je hodně individuální záležitost, ale označit zadek Fiesty jako jeden z nejhezčích ve třídě.... 8-s Pro mě je Fiesta přijatelná zepředu, zatímco zadek a celková zbachratělost v kombinaci s podivným interiérem je pro mě nestravitelným soustem.

Tohle [odkaz]

je ve srovnání s tímhle [odkaz]

zcela bez šance. A to musím říct, že zadní světla Pola bych řešil jinak,více na šířku, tyhle "ohryzané" čtverce se mi nelíbí, i když v noci svítí efektně. Můžeme se utěšovat, že prohrát se "supermainstreamem" >😁 není žádná ostuda, bohužel fiasko pokračuje i v souboji s koreou. Alespoň podle mě.

[odkaz]

Omlouvám se za takový traktát, ale nová Fiesta mě vždycky takhle rozhicuje. Auto Emoción až k srdeční zástavě... >😒]
BeranK
Jenže on ty opratě do ruky správně vzal.....problém je, že jestli nemá šanci prosadit se v Evropě, aniž by na tom tratil, tak prostě omezí výrobu, zavře továrny, které morálně nedávají šanci na zlepšení hospodářského výsledku a soustředí se na ty trhy, kde bude v černých číslech. Nota bene, když to bude na trzích, kde se nůžky mezi požadovanou kvalitou a nároky na nízkou cenu nebudou tak hrozivě rozevírat, jako v Evropě. Evropa chudne, je čím dál tím opatrnější ve spotřebě a přitom Evropané ještě stále vyžadují auta po všech stránkách nejlepší - jak jízdní vlastnosti, tak vybavení a pohodlí, nejsofistikovanější technologie z hlediska spotřeby PHM, ochrany životního prostředí i komfortu obsluhy a přitom - na to přestávají mít. Mimo jiné i proto, že ony legislativní požadavky jsou vysoké, bezpečnostní taky a když se vezme přece jenom nižší produktivita práce a nižší výkonost Evropanů v high-tech, tak to je nad slunce jasné.

Teď nemám čas, ale schválně se kouknu na stránky Forda v Rusku a jsme zvědav, jetsli vůbec třeba montuje do tamější FFIII onen high-tech tříválec, nebo jaká emisní norma v Rusku vlastně platí. A to samé se dá řícz v ještě větší míře o Indiii a Číně vlastně taky.

Když si vezmu H/K, tak ve chvíli kdy se tahle auta vyrovnala s evropskými standardy, tak stojí ve skutečnosti plus/minus stejně, jako jejich evropská konkurence, nebo dokonce víc....kamarád koupil loni manželce Renault Megane Grandtour s motorem 1,6, vše zásadní v elektrice, klimatizaci a rádio s přehrávačem ani nezmiňuji. A cena? Cca 265 tis korun. Jak tomu může konkurovat cenově nový kombík od i30, když jeho cena začíná na 299 tisících? A u hatche se v základu připlácí i za manuální klimu?

Evropa už není dlouho pupek světa a cesta, kterou se vydala je cestou do pekel....a nikde není vidět ani náznak toho, že by se schylovalo alespoň k nějakým pozitivnějším změnám.
Avatar - white label
white label
Jj... a podobný "problém" jako má Focus s větším, starším a cenově zajímavým Mondeem, má i Polo s dobíhajícím Golfem.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Proto jsem taky napsal "minimálně" dvě lákadla. 😉 Je jich daleko víc a Golf patří mezi ty největší.
Avatar - white label
white label
Nejprodávanějším autem v Evropě je stále (a už poměrně dlouho) Golf, navíc loni bylo hned na druhém místě Polo (nepočítáme-li deformaci tureckým trhem, viz naše sázka 😉 ) .
[odkaz]
Souhlasím (viz včera 23:29 ) s tím, že vnější design Focucsu III hb je znatelně větší "katastrofa", než je tomu u Fiesty (i když v interiérech je to spíš naopak).
A ten smajlík na konci příspěvku, tak ten k tomu závěru sedí jak pr.dell na hrnec... >😒]
Ked sa tak nudia, preco budeme mat s-maxa az v Septembri?
Avatar - Atlis
Atlis
To je skor pekna kopa zvastov...
Avatar - Atlis
Atlis
Na to, aby si videl aky je skutocny rozdiel medzi FFIII a i30 by si sa nimi musel najprv dobre previest. Podvozok i30 ma do Focusu este stale dooost daleko, aj ked je dost dobry.

Co sa tyka rozdielu v cenach medzi Mondeom a Focusom - rozdiel je pomerne velky a podobne vybavene Titania deli peknych par tisic Euro. Pravdou vsak je, ze na Mondeo su skutocne vysoke zlavy, takze akciove ceny sa mozu zdat nebecpecne blizko. V predajni sa ale presvedcis, ze az tak bilzke nie su.

Co sa tyka vnutorneho priestoru pre pasazierov ci uz vpredu alebo vzadu - je to na podobnej urovni ako Merc C (jazdim obe auta), takze nevidim problem. A ak sa ti zda, ze v v FFIII je malo miesta, odporucam ist si vyskusat nove Volvo V40, to sa ti bude zdat, ze je Focus obrovsky...
Provocateur
Jsi k Polu hodně mírný >😁 Vždyť Fiesta je už 3. rokem nejprodávanější autem v Evropě.

Největší rozdíl mezi Fiestou a Focusem vidím v zadní části. Zatímco Fiesta ji má ve své třídě jednu z nejhezčích, Focus se zádí zařadil k těm nejošklivějším, jako např. k paskvilu u i30 atd.

V Evropě Ford v současné době drží nad vodou Fiesta. Focusem se odtřelil. Mondeo přijde za chvíli nový a vypadá hodně dobře, takže se vrátí v prodejích zase na 2. příčku za Passat. Možná i před něj >😁
Provocateur
Pavel Janda je slušnej pomatenec. Testovat kombík nižší střední s naftovým motorem 1,6 a kritizovat, že to není řidičské auto, to chce hodně omezenosti. Zvlášť, když pro tento účel má Ford Focus ST

A završí to odkazem na Cee´d, který je radost řídit >😒]

Koukám, že dneska už testuje pro ruzné automobilové servery jakýkoliv Lojza z Horní Dolní
_patrik
Ahoj 😄 To zní vysoce pravděpodobně. Navíc celý evropský region je dlouhodobě nereálně přehuštěný počtem automobilek, množstvím modelů a objemy na něm umisťované produkce. Bylo to zřejmé už hned po miléniu, spíš ještě před ním, ale v dobách evropského setrvačného dostatku se dařilo do trhu (= nás spotřebitelů) uměle pumpovat v rychlých obrátkách obří prodeje. Teď to vypadá, že nám tady minimálně praskla hadice od turba, takže kýžené natlakování výkonu se nekoná, místo toho je všude sajrajt... Teorie trvale udržitelného růstu je jedna z nejpitomějších/nejzáludnějších manter.
_patrik
BTW: Ford už má v Mazdě jen 2% podílu, to je prakticky nic: [odkaz] Čili - navíc k důvodům, které tu píše Finland - neexistuje důvod, proč by se měla Mazda chtít vůbec zajímat o fordí problémy, po rozvodu spíš naopak. Vzhledem k investiční e😜anzi Číňanů do Evropy je mnohem pravděpodobnější, že si od Fordu může časem něco odkoupit některý nadržený čínský tygřík, aby tady získal opěrný bod. V zásadě je Ford zklamáním, zdálo se nějakou dobu, že jako jediná z amerických automobilek vzal po prvním úderu krize opratě správně do ruky.
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
no a to je právě ten ? Co by, jenže 400miliard je celkem dost a naše chatrná rozpočtová politika bez rezerv je >😁. Tady v CZ chybí Horst Fuchs >😁 když si koupíte auto, tak k němu dostanete volant a dokonce i motor, nedělá něco podobného VW, to mě tak docvaklo 😉
Avatar - white label
white label
Na novou g. G. takové slevy určitě nebudou, ale přesto budou konkurence schopné např. právě vůči Fo III a dalším tradičně silným třídním hráčům v Evropě.
pogo26
No pokud budou i na nový Golf takové slevy jako dnes, tak tady (v Evropě) nebude jezdit nic jiného.? VW asi vydělává v Číně, Brazílii,.... hodně velký peníze. 😄
Avatar - white label
white label
Zase jsme u toho - srovnání rozběhlé novinky s výběhem (výroba nové generace Golfu začne už příští měsíc!). Nepíšu, že je to přímo propadák (alespoň zatím ne), ale mohlo to být lepší a pokud se nová generace Golfu povede, teprve potom přijdou opravdu krušné chvíle pro evropská čísla Focusu III (i když pak zřejmě nejen pro ně).
pogo26
Zase když si porovnáš evropské prodeje Focusu mimo Německo, tak je na tom stejně jako Golf. Mimo Německo se v Evropě prodává Focus stejně jako Golf, to přece není propadák.
Avatar - white label
white label
...nebo zůstat v kompaktní třídě a koupit si výběhové Golfa za zajímavou cenu, případně si chvilku počkat na jeho sedmou generaci... 😉
Avatar - white label
white label
Jenže Focus I byl ve své době (ve srovnání s Fiestou) designová ikona a ani Focus II rozhodně nevypadal špatně, takže Focus III je pro tradiční evropské zákazníky Focusu nesrovnatelně větším designovým zklamáním, než o třídu menší Fiesta, jejíž předchůdci (o dvě generace zpět) nebyli designově nijak zvlášť silní hráči evropského trhu (např. ve srovnání s P206). Mně se současná Fiesta sice taky moc nelíbí, ale pro většinu zákazníků je líbívější/přijatelnější, než Focus III.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nevím jak je to teď s Focusem, co se týče nějaké slevy u dealera, ale podle ceníkových "akčních" cen mi z toho pomalu vychází, že Focus nebezpečně atakuje ceny Mondea. Takže zákazník má při zkoumání Focuse minimálně dvě lákadla - utéct k levnějším korejcům nebo si koupit o třídu větší a tedy jakože "důstojnější" auto. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ano, i tenhle úhel pohledu má svoje kouzlo. Bezproblémové, spolehlivé auto v šedivém kabátě, o které se nemusíš bát, že by ti ho během 15 minut na parkovišti "odstrojili" si jistě najde řadu příznivců. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
auris je skvělý. Nikdo ti ho neukradne, nikdo ti ho nedodře klíčem, každý jej raději obejde obloukem a vždy budeš mít šanci jen pozitivně překvapit. Každý si totiž řekne - kdo tohle jen mohl koupit... 😉
Avatar - Falco
Falco
[odkaz]
_Pavel
Osobně se mi FFIII ve kombíku (což je varianta, kterou bych kupoval) hodně líbí (s RZkou ta tlama nevypadá tak zle, zvlášť tmavší barvy jsou ok). HB je ale hnus, sedan naopak pěkný. Interiér ve výbavě Titanium je ok, byť pro spolujezdce nesmyslně stísněný.

Problém je ale cena. Pokud neuvažuju fičury jako automatické parkování, tak v podobné výbavě dostanu i30 tak o 100-150 tis. Kč levněji (koukám na akční ceny Fordu). Ostatní auta (s výjimkou Golfa a překvapivě Oktávky; na Astru jsem nekoukal) taky. Pokud si přečtu, a naživo vyzkouším, že Focus vs např. i30 je víceméně srovnatelné auto, tak si nedokážu představit sám před sebou obhájit o tolik vyšší cenu - pokud zrovna nechci lepší motory 1.6 EB/2.0 TDCi (které nikdo kromě VW nemá/nedává) nebo jiné technické vychytávky.

Jediná možnost by byly v reálu podstatné slevy oproti ceníku, jenže díky tomu ceníku se spousta lidí ani do showroomu nemusí jít podívat.
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
jak rychle by zkolabovala ČR v případě zavření WV-Škoda, Hyundai a TPCA. Kecy jako že máme stabilní korunu a podobně mě vždy rozesmění. >😁 Jak prohlásil určitý politický poeta, břehy Řecka by se nám velice rychle přiblížily >😁
pogo26
Já nikoho nekritizuju. Renault a Ford to taky dělali nebo i dělají. Jen teď od nich bylo slyšet, že s tím skončí, protože to nikam nevede. Dál už asi náklady snižovat nemůžou a nemůžou si ani dovolit jít s cenou dolů na úkor kvality. Tak raději obětují evropské prodeje, aby mohli investovat jinde. Renault si to možná může dovolit až teď, protože každým rokem výrazně klesá evropský podíl na jeho celkových prodejích. Stejný den, kdy jsem četl slova Tavarese o neochotě pokračovat v cenové válce v Evropě, byly oznámeny i nové investice do Samsungu v Korei. K tomu z nedávné doby nové závody v Maroku a Rusku, vstup na čínský trh. Na Evropu už asi nemají peníze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je jen otázkou času, kdy v Žilině a Nošovicích vyklidí haly a dají regionu sbohem. Pak se jasně ukáže, jak je i30 "česká" 8-s
Paradoxní potom je, že to, co korejci dlouze kopírovali a vyvíjeli, si nyní indové nebo číňani pohodlně mohou koupit za likvidační ceny v podobě krachujících evropských automobilek.

Za mě jen doufám, že PSA a Fiat přežijí. Fiat si podle mě budoucnost zajistil možná nelogickým partnerstvím s Chryslerem, i když teda podle mě směřuje na špatnou stranu rostoucí trhy se přesouvají na východ, Fiat jde směrem opačným... I když evidentně si toho je vědom a snaží se zachytit mmj. v Číně.
Avatar - Bristol
Bristol
auris? si děláš legraci ne? bezpochyby nejnudnější auto segmentu C, naopak mazda 3 dle mého vypadá docela slušně, stejně tak i subaru impreza v hatchbacku, mě se docela líbí nový ceed, i30 už méně-fluidní design mě nijak neoslnil. Focus vypadá docela dobře v sedanu: předek je totiž v pořádku, zadek je u hatche dost příšerný a sedan to kompenzuje-ten zadek je o mnoho konvenčnější, civic-no to je teda něco: dobře vypadá jen v bílé s černýma kolama jinak je to pěknej hnus, docela slušně vypaadá aj C4 a králem krásy v segmentu je samozřejmě AR Giulietta :yes: :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
velkým problémem fordu jsou zároveň obrovské chyby v navrhování interiérů: nový focus a současná fiesta jest toho důkazem, nové mondeo také není žádné terno ačkoli ten interiér je mnohem lepší než ten ve focusu.

jezdím v současnosti 2 fordy: transitem 2,2TDCi z roku 2008 a galaxym 2,0tdci z roku 2011...ruku na srdce co do interiéru na konkurenty od VW rozhodně nemají ačkoli se zpracováním a materiály blíží...ale zabíjí se to designem-i když u galaxyho ten design ještě ujde-chyba je spíš většinou v detailech který výsledným dojem dost kazí-například ruční brzda ve tvaru záchranné brzdy ve vlaku, no jenže kdo se ale sveze ve fordu tak už se těžko spokojí s podvozkem a řízením koncernových vozů-po přesednutí z galaxyho se najednou octávka zdá tupá, neohrabaná, necitlivé řízení, špatně tlumí nerovnosti-co z toho že ten interiér je lepší?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono jinak působí, když předchozí generace nestála za nic (Ceed/i30) a současná je na slušné úrovni a zcela jinak vyznívá, když předchozí generace byla špička a nynější je jen průměr...
Nestravitelný design? Možná pro tebe. Mě se třeba současný Focus vcelku líbí, s interiérem nemám problém - není nijak vzdušný, ale nikde auto "netlačí" a plasty jsou kvalitní. Ostatní přisuzuji konkrétní motorizaci a odladění. Kufr a jeho katastrofální objem vyřešilo osobní setkání a zjištění, že reálně je kufr v pořádku.
Za ceny při uvedení na trh byl Focus nekoupitelný, s dnešními cenami se stává zajímavou nabídkou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ked som pisal ze posledny pekny a dobry ford je terajsia fiesta mnohi mi oponovali a nakoniec mam pravdu 😉

tento novy focus je skutocne zvonku nestravitelne auto, aj interier je uz akusi divny, hlavne ze korejske auta su vzdy tie najskaredsie,,,,mnohi by si mali uz uvedomit ze doba sa zmenila.....
ford focus uz nie je spicka triedy ako v predoslej generacii.....tato generacia je len priemer....aj i30 so ceedom su daleko lepsie po vsetkych strankach od tohto paskvila...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ford výborně jezdí?
"... Vůz mi zkrátka přišel jako neuvěřitelná směsice přehmatů. Jenže tady nejde o nějaké chyby konkrétního auta, jsou to vlastnosti daného modelu, který se z mého pohledu jednoznačně ocitl na scestí...Všemi zmíněnými ústupky se Focus zkrátka posunul citelně dolů a rezolutně říkám: se špičkou třídy už si nemůže tykat....Není to ani „řidičské”, ani mimořádně kvalitní auto, kterým býval dříve. Padl kamsi k průměru a cenou to rozhodně nevyvažuje...."
[odkaz]
Velmi hezká recenze, zábavná. Možná kritická až příliš, ale slova chvály nový Focus nesklízí prakticky nikde...
Pro mě by to byl po současných slevách přesto horký kandidát ke koupi. Navíc podle mě hodně z kritiky je dáno konkrétní motorizací...
ten nejkrásnější
prý vyvrcholí tím, že Chevrolet a Ford se stáhnou/odstěhují z Evropy domů a PSA přeberou Číňani. Korejci prý už též uvažují o tom, jak výrobu v EU zlevnit, prostým přepočtem zisku na vyrobený kus jsme nejdražší, jsme na stejné úrovni jako továrny v USA. V poměru k ostatním regionům je Evropa moc náročná/drahá a vlastně skoro nikomu se zdejší výroba nerentuje. Např i taková Škorovka již za chvíli bude více jak polovinu výroby mít za hranicemi(Čína, Indie, ..). Trend prodejů po regionech by tomu všemu napovídal.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ale vůbec ne, je to naopak milé... 😄 Ovšem to, že nový Focus ani náhodou nestíhá "starý" Golf nelze jen tak zjednodušit na podivný design. Stejným způsobem zpotvořená Fiesta je povedenému Polu víc než zdatným konkurentem. Kdyby šlo jen o český (případně slovenský) trh, spokojil bych se s vysvětlením, že se Ford jednoduše zařadil mezi automobilky ohrožené korejskou produkcí jako jsou Fiat, Renault, PSA atp. V celoevropských prodejích ovšem korejci zatím žádnou významnou úlohu nehrají, takže....já vlastně nevím v čem to je. Horší je, že Ford možná taky ne.
Avatar - Atlis
Atlis
Neviem ci nie su relevantne, tvoria znacnu cast predaja a automobilky v konecnych cislach predaje korporatne a sukromne predaje nerozlisuju. O tom, ci je dizajn ffiii sportovy menej ci viac mozme diskutovat, mne sa nejak obycajny focus extremne sportovy nezda, je mozno trosku akcnejsi ako v pripade ffii po fl, no ze by bol vyrazne sportovejsi ako konkurencia - golf vi napriklad - sa povedat neda. To prave zadna cast je pre vacsinu menej stravitelna, kombi je uplne v pohode, sedan je ciste mondeo - relativne konzervativne... Najvacsie rozdiely su v interieri. Stretavam sa s roznymi nazormi, pre niekoho je interier priliz moderny, no vacsina tych, ktori na obrazkach povazuju interier za neprijatelny, na zivo casto nazor menia a 99.9% meni nazor uplne po jazde...
Michal Stehnij
To není jen tak, Mazda je malá automobilka, a tak nelze očekávat, že si bude pronajímat výrobní kapacity, navíc zastaralé, které by pro optimalizaci výroby vyžadovaly investice. Co se týká toho cla, to že ho u některých modelů (vyráběných v Evropě) neplatí Japonci a Korejci ti nevadí? Mně spíš vadí bídná kvalita čínských aut, než to, že by v EU neplatily clo, už tak platíme všemožných daní dost. DPH v podstatě v ceně čehokoli je taky daň, ta ti nestačí?
Avatar - white label
white label
To je logické, to samé naopak dělá VW, když přijde nová generace Golfu, a to samé naopak dělal Ford při výběhu Focusu II.
Když se chová tržně Ford, nebo Renault, je to logické, ale když se tržně chová VW, je to podezřelé/podlé... >😒]
pogo26
Jenže Golf je se současnou agresivní cenovou politikou těžko dostižitelný. U Fordu prostě do takových slev, jaké dává např.VW, nepůjdou a raději sníží prodeje.
Avatar - white label
white label
Focus III je pořád relativní novinka a teoreticky by aktuálně klidně mohl tvrdě atakovat evropské prodeje výběhového Golfu, do čehož má ovšem prakticky dost daleko.
VW rozhodně není ten, kdo cenovou válku v Evropě začal, zrovna Renault nepatří k automobilkám, kterým by cenové podbízení na zahraničních trzích bylo cizí, a nemusíme chodit daleko ani v čase, ani v prostoru..., "kdo seje vítr - sklízí bouři" a taky, "pozdě bycha a honit". 😉
Avatar - Magnetofon
Magnetofon
Ford by mal radsej cast kapacit prenajat sesterskej Japonskej Mazde.
V EU by sa udrzala zamestnanost a dodavatelia.

Lepsie ako keby Ford prepusti ludi alebo to kupi nejaka Cinska kopirovacia automobilka na skladanie Cinskych dielov a obchadzanie ciel...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přijde mi trochu smutné, že automobilka, která v minulých generacích dělala tak dobře vypadající auta, se náhle rozhodne ušetřit vývojem univerzálních příšer s tlamou přes celý nárazník a přeplácaným designem zvenku i zevnitř. :no:
hikeen
Nemyslím, že by Ford měl teď šptná auta. Naopak poslední modely jsou kvalitnější než ty předchozí. Jenže v dobře, kdy se hledí více na cenu Ford všechny modely v podstatě zdražil. Focus II byl mnohem konkurenceschopnější díky ceně. Nový Focus se mi ze začátku taky moc nelíbil. Ale teď když ho vidím na silnici rozhodně je to pro mě hezké auta ať už HB, kombi nebo sedan. Ale ty ceny za Focuse jsou prostě moc vysoké...
Michal Stehnij
Služebáky nejsou úplně relevantní, protože firmy se můžou dostat na úplně jiné ceny než fyzické osoby a pokud je polské zastoupení Fordu schopno nabídnout lepší podmínky než konkurence, pak jde stranou i kontroverzní design. Přední část vozu je "prvoplánově" sportovní, imho si auto hraje na něco, co není, u ST nebo RS bych to pochopil, ale motorizace které se nejvíc prodávají mají cca. 100 - 120 bhp, tam je sporty design spíš směšný než na místě.
Michal Stehnij
Já bych problém v ceně neviděl. Za 360t máš poměrně slušný základ se schopnou výbavou, ano je to o něco víc než konkurence, ale ne o tolik. Já si spíš myslím, že hlavní překážkou lepších prodejů (v ČR) je design, který je pro někoho prostě až moc funky, naživo to vůbec tak hrozné není, ale chápu, že pro někoho je to příliš. Je to něco jako Civic 9G, což je velmi dobré auto, ale design je podle mně hlavním důvodem, proč jsem jich zatím neviděl moc, a to mám Hondu hodně rád. Bohužel musím prohlásit, že po silnicích jezdí auta, která prostě vypadají lépe, (Golf, Ceed, Astra, Auris, dokonce i Mazda 3, kde design přídě není podle mně "to pravé ořechové," ale i tak vypadá líp) tomu prostě Focus nedokáže konkurovat. Další věc je interiér, který asi taky nebude každému po chuti, zvlášť to levně vypadající stereo, které působí, jak kdyby ho na přístrojovku někdo nalepil, protože nevěděl kam s ním. Focus se svým konkurentům může směle rovnat, ale strategii globálního designu považuji za kontraproduktivní.
Mirec.K
No, ja budem reagovať len na tú "praktičnosť" (kufor). Stačí pozrieť jeden z testov (Focus vs. nový Cee´d) a kufor? Litrov o veľkú kopu menej, rozmery? Väčšie u Forda... Ono, tie litre sú, demagogické, zobrať meter a odmerať a človeku výjde zrazu praktičnosť úplne ináč 😉 Samozrejme, ak niekto vozí handry, ktoré sa zmestia kdekoľvek, je to iné, ale napríklad ja sa balím do kufra, tam mi tie skosené, šikmé a rôzne iné miesta s "litrami" sú na dve... veci. Samozrejme, globálny design je somarina, i keď mne osobne sa nový Focus páči a keď ho občas stretnem, tak to stojí za to na rozdiel od opozeranej i30, alebo Cee´d-u (áno áno, aj táto novinka akosi rýchlo stárne, neviem čím to je, ale keď to auto vidím, akoby jazdilo po cestách už 3-4 roky vo veľkom). Ale beriem, že nie každý ma taký vkus a Ford by predsa len mohol ísť troška inou cestou.
Avatar - Atlis
Atlis
neviem jak v cr, ale v pl jazdi novych ffiii jak psov - prevazne sluzobaky v kombi 1.6tdci. v nemecku sa ich predava tolko co astier, celosvetovo sa mu dari vyborne, takze dovodom zatvarania fabrik v eu urcite nie je focus. fabriky v gb a be su stare, vacsina produkcie frci v koline, vo valencii a nabieha vyroba v rumunsku. ford natahuje prichod novych modelov a to sa mu moze vypomstit. facelift fiesty uz bol ohlaseny davno, kuga este stale v predaji nie je, mondeo sa oneskori. ludia, ktori nechcu cakat jednoducho prechadzaju ku konkurencii. trosku mi to pripomina situaciu sony ericssonu z pred par rokov - modely ohlasene, ale kym sa dostanu na trh, konkurencia je uz dalej. korejci ohlasia oficialne i30 ci c'eed a za tri mesiace uz jazdia po uliciach...
pogo26
Jestli se nepletu, tak Focus III je na tom prodejně stejně jako Focus II. Větší problém než s designem má dle mě Ford spíš s interiérem - design, materiály a zpracování. A taky jasně zaznělo, že se nechce zúčastnit cenové války. Včera jsem četl rozhovor s Tavarasem z Renaultu a ten psal to samé. Raději sníží prodeje než pokračovat v cenové válce a prodávat pod cenou. Zároveň zmínil VW, který je někde jinde a pro cíl stát se světovou jedničkou udělá cokoliv, ať to stojí, co to stojí. A pokud se člověk podívá na slevy, které dává VW třeba ve Francii, tak jim je opravdu těžké konkurovat (cena+kvalita VW je vražedná kombinace).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz som tu pisal neraz ze tento focus je dizajnovy paskvil......prvy focus bol legenda, druhy taktiez velmi vydareny a po facelifte doslova paradny ale tento dnesny? Hnus pri pohlade z akejkolvek strany....a samozrejme predrazeny......jazdim denno denne ale stretnut novy focus je takmer rarita......takze nieco na tom co tvrdis ty a aj ja pravdy bude 😉 hlavne ked stare focusy vidim na kazdom kroku.....

mam pocit ze mondeo s astonovskym dizajnom dopadne podobne a fiesta tiez
Avatar - escorpion
escorpion
Kvalitné ? Dizajn je na grc, interiér stiesnený, už ani jazdné vlastnosti nie sú suverénne ako u minulej generácie. Cena privysoká oproti konkurencii. Nový focus si kúpi iba ozajstný fanda značky. Praktičnosť sa vytratila (malý kufor), prečo kúpiť focusa ? Nevidím dôvod.
Ondris
To je dost možný, ale vzhledem k prozatímním výsledkům za 2012 můžeme s klidem tvrdit, že nový vzhled je jednoznačná trefa.

Podívej se na výsledky v USA, tam teď Focus a Fusion opravdu jedou. Ford vsadil na domácí trh a vyplácí se.
BeranK
Ty máš taky recht. Cena je věc jedna, ale mám takový nepříjemný pocit, že ten design je věc druhá a možná ještě výraznější. Celkově je nesmysl a ukazuje se to v poeldní době dost jasně, ona snaha po globalizaci za každou cenu s představou, že všichni lidé na celém světě vnímají auto stejně. Není to pravda. Stejný Focus pro Čínu, USA, Evropu nebo i Rusko prostě fungovat nemůže a to platí i pro Mondeo nebo i SUVčka - viz. ono maličké nové SUV, které jsem viděl na fotkách na některém z indických internetových magazínů. Obrovská "huba" se zjevně nechytá (Peugeot to pochopil a skončil s tím) a Ford s tím začíná....Nová Kuga je taky zejména tomu dost ohavná, nové Mondeo taky nic moc a jenom čekám, kdy podobně "upraví" Fiestu nebo i káčko....Přitom to je ta samá značka, která přišla s Focusem I. Škoda, jak píšeš, technicky na to Ford rozhodně má, byl to vždycky jeden z mála skutečných konkurentů Golfa, ale co naděláš.

Když se vyplatí VW vyrábět vlastní provedení Passata jen pro USA (po špatné zkušenosti s předchozím, evropským modelem), asi by se nějaké modifikace zvlášť pro Evropu, USA a Čínu vyplatily. VW se rozhodně vyplatili. Nebylo by špatné se poučit.

Jinak ten problém fabrik v západní Evropě je obecně v jejich zastaralosti, na zelené louce nově postavená a zařízená fabrika je vždycky z hlediska operativnsoti výroby a produktivity práce někde jinde, než ty neustálé dokomopletace a modifikace. A paradoxně, nejmodernější dnešní běžné montážní závody jsou dneska - ve střední a východní Evropě.

Snad se s tím modrej ovál nějak srovná, nakonec je to značka, která udělala mainstream....
Avatar - white label
white label
Nepovedený design Focusu III se tu v diskusích řešil mnohokrát a bylo u toho vždy dost nicků, které naivně tvrdily, že design Focusu III nemůže nijak ohrozit jeho prodeje v Evropě.
Avatar - Bristol
Bristol
máš recht...focus to bohužel zazdil dost nehezkým designem a vysokou cenou což je škoda protože jinak je to skvělé auto které výborně jezdí...stejně jako ostatní fordy
Avatar - CHerokee
CHerokee
Subjektivně mám pocit, že Fordů jezdí výrazně méně než dříve...hlavně Focusů. Jsou poměrně drahé vzhledem ke konkurenci a nijak extra pěkné, i když budou kvalitní.