Ked faceliftovane modely prezentuju a predavaju ako technicky uplne nove vozidla...a pritom sa jedna o generacne staru techniku v omladenom kabate...
vw zakaznik = oklamany zakaznik :no:
A k tomu, ked si dovoli (min. sa to tyka VW a Skoda) davat v Rakusku len UBOHU 2-rocnu zaruku na svoje auta!!! Ak chces 3 alebo viac, len pekne zaplat nas drahy a vzacny zakaznik :no:
Ten folsvágen musí vyrábět hrozně levně, aby z marží uživil tu armádu temných agentů, kteří po nocích vyhrožují pistolí u hlavy lidem bez auta, že druhý den musí podepsat objednávku z VW. >:D >:D >:D
Jo, někomu to hlava prostě nepobere.
Záruka? To je jen reklamní tah a mnoho čecháčků na to skočilo... K čemu záruku? Já jí nepotřebuji auto jezdí a to bez závad (Škoda Octavia).
Celých 5/7 let během záruky musíš jezdit do autorizovaného servisu na pravidelné prohlídky a tak dále a ty musíš platit. A to jsou za 5/7 let docela velký peníze...
Jediné co VW vytýkám je cena. Mohli by zlevnit svá auta o cca. 15% :-) Jinak jsou to skvělá auta... Osobně mám zkušenost s Golfem 1.9 TDI PD, Passatem 2.0 TDI CR. Naprostá spokojenost. Passata jsem prodával, když měl najeto skoro 160 000km a teď vím, že už má více jak 200tis. nalítáno...
"Celých 5/7 let během záruky musíš jezdit do autorizovaného servisu na pravidelné prohlídky a tak dále a ty musíš platit. A to jsou za 5/7 let docela velký peníze..."
No pravda jen na pul, muzes si privest do servisu material svuj a cena servisu je cca stejna jako u pepika v garazi a popravde Te nikdo nenuti tam jezdit do znackoveho servisu ani 1. ani 2. ani 7. rok ;-)
A teď si představ, jak to musí "ojebávat" ostatní značky, když je aktuálně pravidelně poráží (ve srovnávacích testech i v prodejích) technicky devět let starý "faceliftovaný pětkový Golf"! :*) >:D
Porazi? Cim? Modernejsou technikou? Nie. Motormi? Nie. Priestorom? Asi nie. A kde poraza? V autobilde ci inom platku? VW je predovsetkym umenie spickoveho marketingu, ktory robi o triedu lepsie ako ostatni. Pritom konkurencia ma casto lepsi produkt, avsak nevie ho predat. Dolezite je predat zakaznikovi vodu ako pivo a este aby bol spokojny. Ostatni sa mozu pozerat.
Celkovou kvalitou a komplexními vlastnostmi... a zdaleka nejen v AutoBildu, AMuS, AutoZeitungu apod., např. také nedávno v AUTOCARU, konečné pořadí dle AUTOCARU:
1. Golf, 2. 1er, 3. Civic, 4. Focus (vše nové generace proti výběhovému Golfu!).
Zkus najít nějakou evropskou sorvnávačku s šestkovým Golfem (nebo i pětkovým) , kde by ho někdo celkově porazil..., zapotíš se! ;-)
Celkova kvalita a komplexni vlastnosti jsou jen nemeritelne plky v nemeckych platcich.
V uzitnych meritelnych vlastnostech a spolehlivosti je to jinak
Staci kouknout do mene zavisleho testu platku mimo nemecko kamkoli na kvalitu, pro me poruchovost, a vim cim chybu nikdy neudelas a to je japonec ;-)
Zatímco řekněme, "blbě umístěná klička na otvírání dvěří" tě bude štvát každej den, že se ti auto pokazí, to nemusí nastat nikdy. Srovnáváš nesrovnatelné. Neboli jinak - ty tvoje plky. ;-)
Blbe umistena klicka u jakyho auta ??? Co blbe siroky tunel, co Te stve celou cestu, na coz poukazuje i muj tchan??? Samozrejme je ergonomie dulezita. Japonci v ergonomii patri ke spicce. To ze se neco pokazi s vetsi pravdepodobnosti u nekterych vyrobcu ukazuji statistiky, ac jsou zkreslene, furt lepsi nez plky v hospode.
Pokud porovnas spolehlivost, spotrebu, uzitne vlastnosti jako je prostor pro posadku, kufr, variabilita prostoru, ergonomie a design tak Golf nemuze nikdy vyhrat v nezyvislem testu ;-) Ten design je tam proto, aby se Golf aspon nekde chytil. To neznamena ze je to jeho silna stranka, ale je subjektivni ;-)
Ne, ze by VW delal nejlepsi auta v celem vesmiru, to asi ne, ale co se tyce spravnych strategickych rozhodnuti a cuchu na obchodni prilezitosti ... tak to klobouk dolu.
A myslim to vazne, jako zatvrzely VW antifan rikam se vsi opravdovosti, klobouk dolu.
No a pokud se do toho zapocte i Veyron, tak teoreticky maji i jedno z technicky nejlepsich aut dneska, tak snad aspon cast tech penez jde na neco rozumneho, o cem se snad bude mluvit i za 10 nebo 20 let.
nevím...vzhledem k tomu kolik to ladily, jak je to těžké, jaké s tím měli tehdy v testech problémy, a jak obludně to třeba vypadá proti 20 let starému mclarenu F1...a hlavně kolik do toho nalili peněz...se nabízí otázka zda to vůbec bylo nutné?? ;-)
Myslíš, že zrovna projekty jako Veyron a investice do nich jsou "nutné"? To ani omylem, ty nemají se skutečnou nutností prakticky nic společného... Veyron nepotřeboval nutně ani koncern VW ani jeho zákazníci, je to "jen" pověstná třešnička na dortu.
P.S. Nutné to bylo asi podobně, jako když Bohuš v KHGT kúpil děckám kolotoč. >:D
Ten clanok ma zabil...Fiatisti sa na forach stazuju, ze turbomotory su drahe v porovnani s konkurenciou a Fiat namiesto toho aby znizil ceny, zacne kritizovat konkurenciu za nizke ceny. 8-s
Já tedy vůbec nechápu, proč se tady někteří tak vehementně bijí za Hyundai.
Ty Hyundai snad vozí do Koreje, protože po evropských cestach jich zase tak moc nevidím, pokud v nich nejede Čech nebo Slovák. Kdežto Golf ve všech generacích potkáte na každém kroku. Prodejní čísla VW jsou přesvědčivá a nemusí to byt ani o kvalitě, ale o stylu, naladění a konfortu těch aut. Mě VW taky vyhovuje. Jsem rád, že škodovku má pod křídly VW a neskládají se tady nějaké Twinga. Nepotřebuji v autě vlnobití křivek, ale praktičnost. V tom je myslím síla VW, žádné extra vlnění, vše jen decentně-trvalá hodnota. To se líbí většině zákazníků. A to, že se teď všichniopírají do TSI... to je volovina, časem se zjistí, že je to jeden z nejlepších motorů, jen je třeba odzkoušet a upravit detaily a budou šlapat jako staré atmosféry nebo TDíčka. Hyundai si pár let počká, až to VW doladí a pak to obšlehnou a budou se tvářit jako hvězdy. Tahle firma do automobilismu moc inovací nepřivede, pokud si nepřetáhnou experty z velkých evropských automobilek. Ale i tak si myslím, že do vývoje se jim moc investovat nechce.
Závěrem poznatek z poslední cesty do Černé Hory, kde mě velice překvapilo, kolik tam už jezdí VW UPů a to se říká, že je to chudá zeme. Žádné I20, picanto, twingo, ale VW UP. Mini autům nefandím, ale desing UPu se myslím hodně povedl. Je až překvapující jak je Škoda CITIGO proti němu škaredá.
Souhlas se vším.
P.S. Nedávno jsem taky viděl naživo (vedle sebe) UP! i Citigo a je zvláštní, že tak málo rozdílů dokáže udělat tak rozdílný celkový dojem, samozřejmě ve prospěch UP!u.
Up vs. Citigo my tiež tak vychádza .... nie, že by bola Škoda nebola celkom pekná, ale na VW jednoducho nemá ...
Ono každý kopíruje dobré riešenia ... bol by hlupák, keby to nerobil .... taký Ford model T tiež nebolo žiadny originál, ale okopčený a vylepšený "francúz" ... ale koho to dnes zaujíma ?
Souhlas, ono to Citigo je tak trochu úlitba tomu, aby škodovka byla plnoformátová automobilka. Prodeji s Upem soutěžit nebude ani náhodou, otázka je, jestli se těch pár tisíc aut vyplatí. Ale asi ano, když se to vyrábí na jedné lince a liší se to míň, než Kolíňata. Ale na druhou stranu je to dobrá strategie, lepší než u TPCA, kde jsou podíly jasně dány.
Nechci soudit podle fotek, ale podobně si myslím dopadne SEAT Toledo na bázi Rapida. Předělat auto, které někdo vyíjí pět let, udržet maximum synergie ve výrobě, minimalzovat náklady změn a ještě auto přizpůsobit stylu vlastní značky je skoro nadlidský úkol. To je snad jednodušší bouchat stejné auto pod různým znáčkem na kapotě a na volantu - viz. FIAT Freemont nebo Lancia 300 (či jak se to jmenuje).
Dokavad bude brečet, bude dobře - ale ten povyk směrem k EU ukazuje, co EU je. Děs a běs. Neobstojíš v konkurenci? Tak ať to ta EU tomu, kdo tě válcuje okamžitě zatrhne. Děsím se chvíle, kdy po všech nejrůznějších kvótách (naposled EU přišla s nápadem, že ve vedení firem by měla být kvóta 20% pro ženy...), bude i kvóta kolik aut v každé zemi smí být německých a kolik jich musí být z Itálie.....francouzsští socialisté přišli se "šrotovným" omezeným na francouzské výrobce a jejich hybridní technologie. Takhle končí společný trh stejně jako společná měna.
Jinak VW si může dovolit vést cenovou válku z jednoho prostého důvodu. Vysokými čísly prodejů a vyspělou unifikací amortizuje daleko dříve vstupní náklady na výrobu (které jsou čím dál tím vyšší), takže následně z aut vyrobených "nad plán" vytěží daleko víc, což může promítnout i do celkové ceny. Vsadím se, že na Golfu má VW daleko vyšší zisk, než měl kdy FIAT na Bravu. Marko tady psal, že aby se vývoj a příprava výroby vyplatily, musí se vyrobit cca 60 tisíc aut pět let po sobě. U Golfa jsou to x násobky tohoto množství, u FIATU nebyly propadákem v posledním desetiletí asi jenom Panda, Punto a možná 500, ale zcela jistě vše ostatní jak z jeho vlastního portfolia, tak od AR nebo Lancie - zde ani nemluvě.
Možná by mluvka Marchionne měl vysvtělit, jak na jedné straně může VW AG prodávat za dumpingové ceny a na druhou stranu mít zisk jak prase v tak složité době....že je na kost Reanult chápu (stejně je někde jinde než FIAT), pokud to Marchionne nechápe, pak už měl někde zpátky v Kanadě rubat dřevo.
Bohužel, FIAT nebo PSA jsou daleko víc obrazem současné Evropy a jejího myšlení než VW. Hlavně si nepřiznat chyby, hledat je všude kolem sebe, snažit se urvat co se dá, prožrat čím dál tím bližší budoucnost, ale v žádném případě se ani nepokusit naopak ty chyby přiznat a za cenu obětí a uskrovnění je napravit a zase se zvednout.
Tady jsi na to kápnul. On ten Marx tedy měl nakonec přece jen pravdu s tou monopolizací kapitálu. Protože to, co jsi napsal, dovedeno do důsledků znamená, že budeme za pár let tímto tempem mít na celém světě třeba jen 3 masové výrobce automobilů - GM koncern, VW koncern a Toyota koncern. Samozřejmě všichni budou produkovat x lehce překabátěných modelů pod různými dceřinnými značkami.
Stačí jen dostatečně dlouho a důsledně využívat výhod z prodeje většího počtu kusů, než má slabší konkurence.
Asi jsi to nepostřehl, ale ono to tak už leckde je - marxnemarx. Velká dopravní letadla už dneska vyrábí vlastně jen dvě firmy, ale třeba i podstatně jednodušší spotřební elektroniku ovládá taky jen pár firem. Třeba chytré mobily. Samsung, Apple, HTC, Nokia a kdo dál? V Evropě není jediný masový výrobce spotřební alektroniky, evropské trhy ovládají Panasonic, Sony, Samsung, Toshiba a ještě tak možná Huawei a LG. Takže to není za pár let, ale už v tom žijeme.
A možná ani netušíš, že v řadě případů leckteré komponenty vyrábí třeba jenom dvě firmy na celém světě, jako v tom případě Boeingu a Airbusu.
A dominace Microsoftu tě nepřekvapuje? Vždyť ten s tou tvojí poslední větou koresponduje ze všeho nejvíc....
Vítejme v nových časech, Pánbůh ať nás ochraňuje, uzná-li to ovšem za vhodné.
VW mi nepríde horší či lepší ako konkurencia, jeho modely niekoho oslovujú, niekoho nie, práve tak ako je to u iných značiek. Faktom je, že páni od VW vedia vyrobiť to, čo ľudia chcú, a vedia presvedčiť ľudí aby chceli to, čo vyrábajú. Sú skrátka špičkoví obchodníci a stratégovia,a to im nikto nevezme.
Mohol by som vymenovať plno áut, ktoré by som kúpil radšej (a niektoré som aj kúpil) ako hociktorý model Volkswagenu, ale to na vyššie napísanom - že VW to proste vie, nič nemení.