Rokem počátku výroby cecečka , rokem 2008 se začíná psát nová historie aut. Volkswagen (jako vždy) stojí na čelní příčce, definuje svou dobu, a spolu s Mercedesem udává směr. Při pohledu na šaramantního Apoštola mi na mysl vytanula až úsměvná scéna z filmu Casino Royale… co by Bond, James Bond dal tehdy za to, kdyby ke golfovému klubu mohl přijet v novém volkswagenu CC…
I přes značnou šíři estetického koridoru, který vymezuje vizualitu současných aut, zůstává i nadále požadavek na eleganci jakýmsi středobodem designových zájmů všech automobilek. Jistě, elegance, nadčasovost, optické harmonie, pohledům libé křivky, nikoliv nepodobné dokonalým křivkám krásných žen… to vše odráží soustavný zájem jak designérů, tak kupců aut. Jeli tedy středobodem krásy elegance, pak středobodem aut je střední třída. Kategorie, jejíž reprezentant pohodlně odveze čtyři dospělé osoby, reprezentant, který velikostí navozuje důstojnost, dominanci, tedy synonyma věrně svět aut doprovázející.
Čas od času se světovým designérům zdaří stvořit ikonu. Ikonu elegance, ikonu stylu. Ikonu, která přesáhne meze své třídy, ikonu, která zatřese ustálenými hodnotovými měřítky. V tomto kontextu je zcela mimořádným, ojedinělým produktem vozidlo z produkce koncernu VOLKSWAGEN, totiž CC.
Pozorovatel užasne nad tím, jaké kouzlo dokázali tvůrci vtělit do tohoto vozu. Jde o takřka absolutní harmonii, absolutní dokonalost tvaru. V měřítku své třídy přesahuje CC do jiných světů. Přitom tohoto efektu dosáhli designéři poměrně jednoduchými “fintami” – zjemněním střechy, důsledným zaoblením záďi a zdominantněním tváře. Napohled přirozené, v praxi výjimečné.
CC v sobě koncentruje vše, po čem může řidič toužit – elegantní základní tóny linií karoserie jsou dramatizovány akcenty z říše dravců – nízká stavba a široký rozchod. Panovačný pohled je pak vyvažován jemnou zádí s geniální kompozicí zadních světel.
Ve střednětřídním mainstreamu jistě dnes není přitažlivější vůz, než-li CC. Vůz na silnicích celé Evropy působí jako démant, popírá svůj třídní původ a směle se tak řadí k designové ikoně, jakou je z prémiového segmentu Mercedes-Benz CLS.
Elegance vnějšku je doprovázena (to u VW tradičně) také vysokou elegancí vnitřku.
Kokpit, přístrojová deska, kompozice středového tunelu, volant, sedadla, to vše je vyvedeno v nejkvalitnějších materiálech a s akcentem té nejnáročnější automobilové estetiky. Doplníme-li tuto charakteristiku ještě o klasickou volkswagenovskou ergonomii, stává se model CC objektem zájmu nejen řidičů, sedlajících tradičně střední třídu v mainstreamu, nýbrž i řidičů ze segmentu prémie.
Volkswagen tímto modelem (tak jako v případě Phaetonu či Touaregu) naplňuje svůj status, co evropské automobilové jedničky, jakož i status automobilky, která se z mainstreamu přesouvá do vyšší sféry. Jistě ne nadarmo naplňuje v Evropě termín supermainstream než právě automobilka Volkswagen.
Tedy závěr – Volkswagen vytvořil v modelu CC auto, které buďto máš v garáži, nebo o něm sníš. Jiná možnost dnes vlastně ani neexistuje.
VOLKSWAGEN CC - Král třídy.
Nelze, prostě nelze než připojit – BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes::yes::-!
k tvému závěru - slepice je taky přesvědčena, že jediný možný způsob pohybu je chůze/běh, protože létat prostě evidentně nelze a o plavání nemá ani ponětí >:-[]:-!
až svůj zájem přesuneš od plakátů k autům, věř mi, "jemná zád s geniální kompozicí zadních světel" bude to poslední, kde se bude koncentrovat tvá řidičská touha
No a teď to tady, prosím, po sobě utři. Jestli v sobě máš alespoň špetku vkusu, tak to totiž musíš vidět taky. Ještě bych možná doporučil psychologa nebo si najít práci. Pak třeba, až na takové nové auto svýma rukama nebo lépe hlavou vyděláš, zjistíš, že je to jen poměrně předražené lidové vozidlo. Pokoj tvé těžce zkoušené duši.
Ovšem pokud je tvůj příspěvek čirá recese, tak potom hluboce smekám a :yes::yes::yes:;-)
Tak se podívej na to, co GTI (pravda, už po stopadesáté) nakopíroval dolů o "Chrámu passátní víry" ( >:D ). To by nemohl vážně napsat nikdo ani vzdáleně příčetný, tím spíš o tak nezajímavém autě jako je passat.
Samozřejmě, že to GTI od začátku myslí jako extrémní karikaturu zaslepených bojovníků za tu "svou" značku. Jen se mu holt poslední dobou už nedostává inspirace, tak recykluje, no.
tak vono je to jedno, žejo? nikomu neškodí, vo nic nejde. já sem vlastně chodím jenom kvůli němu, poněvač někdy dovede bejt i zábavnej, i když spíš nechtěně. je to pořád dokola to samý, jenže vono taky co pořád psát o polu, golfu a pasátu, žejo? škoda, že si nedělá prču, pak bych to bral všema desetma, jenže on si prču nedělá, takže je to dost chorobný, až úchylný, ale co?-jsou horší věci na světě. BRAVO, SPASITEL!! >:D >:D
No ano, s některými lidmi se tu dá diskutovat, od některých se tu můžeš něco nového dozvědět a nad GTI-ho litaniemi se tu člověk zasměje. Od každého něco. :yes:
Zmier sa s tym ze tvoj Volkswagen okopiroval inovativny Mercedes CLS.
No samozrejme VW setril ako je mu vlastne napr. "premiovy" VW CC ma predny nahon, plastovy interier (napr. volant skoro ako z Golfu), motor nad prednou napravou (ci dokonca pred napravou).
To ze tvojim snom je dieslovy (dokonca iba 4 valcovy) sedan s plastovym interierom je uz na zamyslenie.
>:D Ono popravdě musíme uznat, že tohle je opravdu mistrovskej mainstreamovej kousek. Již jsem to tu psal, chce to vzít na letní měsíce CC a na zimu passata v allroadu. Dokonalá garážová kombinace :-)
Tak timhle jsi to cele dokonale zazdil. Vubec ta myslenka, koupit jedno auto pro radost a jedno na praci (prip. zimni jezdeni) je, vzhledem k rozdilum mezi vozidly, naprosto zcestna. Prave karosarska varianta ctyrdverove kupe byla stvorena pro lidi, kteri touzi po elegantnim kupe, ci celkove po spise designove zamerenem voze, avsak nemohou si dovolit kompromisy v pouzitelnosti a prakticnosti
Myslím, žes to tak úplně nedomyslel. Právě ta dvojjedinost předmětných modelů je přesně to, co by mohlo movitějšího zákazníka přilákat. Přes letní měsíce jezdit v překrásném CC a na zimu přesednout (aniž by ses musel znovu učit ovládat radio a navigaci) do modelu kombi a hurá do Alp. Zde vzhledem k hornímu testu jen upřesním, že CC samozřejmě jako dvoukolku a na silném benzínu, Allroada v naftě a samozřejmě 4x4.
Podívej se na to realisticky, pro toho, kdo nechce či nemusí nutně jezdit vyšší střední či lux, přesto má jisté garážové požadavky, by to mohla být poměrně realistická volba.
Na šumavě tuto a minulou zimu zamrzlo tolik dieslu :D: Mercedesy Gecka 2x, jedno X5 a obyc autech ani nepovidam :-? >:D Fuj, ze muj benzin stal vedle a naskocil a udelal hned teplo ;)
Popravdě jsem při představení CC psal, že takhle mohl klidně vypadat i normální Passat a většina automobilek by se mohla jít zahrabat... tehdá to hezky shrnul Dinar...nebýt pašík, není tse-tse.
Jen ten kukuč po FL není už tak poutavej. obecně na většině aut by byl, ale ve vztahu k nádherný lince mi prostě nesedí.
Pokud vím, vždy berou rychlost podle rychloměru, nepoužívají ani satelitní, ani inerciální systém. Jen tady to výjimečně napsali přímo do článku. Už se to tu řešilo. Stejně tak spotřeba je odečtená z palubního počítače.
to je blbost... nie, vsak test hned pod tymto: "Při reálných 100 km/h CX-5 s pohonem všech kol spálí pouhých 4,5 l/100 km"
alebo tomu zle rozumiem a "reálných 100 km/h" je v skutocnosti 94kmh?
a BMW320 - Jízda reálnou rychlostí 130 km/h přinesla při 2050 otáčkách za minutu spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů
Nechce se mi to hledat, ale v diskuzi to už někdo z redakce, tuším pan Vaverka, napsal. Okamžitá spotřeba v obou směrech, výsledkem je pak průměr. Je možné, že si to špatně pamatuji, nebo že něco změnili, ale mám zafixováno, že používají rychloměr. Utkvělo mi to v hlavě, protože změřit rychlost přesně na desetinu kilometru v hodině dnes není vůbec problém, takže mi to připadalo jako zbytečná nepřesnost.
Ve skutečnosti o nic nejde. Jde o hodnoty z palubního počítače, nikde se nerozebírá obutí, povětrnostní podmínky, teplota, tlak, ať už atmosférický, nebo pneumatik, atd. Nedá se tomu pomalu říkat ani orientační.
Ono to je tak vždy, jen tentokrát to šéfredaktor napsal férově, když na rovinu zmínil, že při vlastně 122-5 km/h si Passat CC s nízkou aerodynamickou karoserii veme ne zrovna nejmenších 6 a něco litrů.
zvláštní, jak němci dokáží i do názvu a označení vměstnat pocit něčeho vyjimečného >:D Jinde to jde např. G37x AT - nuda, že...
No k CC samotnému není moc co dodávat. Jen v závěru poznámka o příbuznosti s nižší střední třídou (zatím pro tuto generaci) je podle mě lichý. Platforma CC je totožná s Passatem a není totožná s Golfem :-!
Podle mě právě tento model měl být TOP model VW, model Phaeton je pouhopouhý přešlap.
Ten název je výbornej, M550d xDrive konečně našel přemožitele. Umíš si představit ten humbuk v hospodě, až jim řekneš, že máš vévé cécé dvanula tédéí déesgé dépéef béemté ve formoušnu? Hospodskej snad i rozšíří parkoviště, delegace nedorazí každej den. 8-s
no bude následovat dotaz, kde na tolik aut vzal love >:D . Když pak řekne, že voe to je jen jedna kára, tak nebudou věřit, že fauvé dokázal tolik techniky nacpat do kupé >:-[]
Jinak nic proti CC, jen ten název si myslím zasloužil lepší 8-s
No ono je to totiž tak, že i Passat nebo třeba Superb stojí na mírně prodloužené platformě Golfu. VW žádnou vyšší platformu pro motory uložené napříč nemá. I v dalších letech bude jen jedna platforma pro Golf a Passat, akorát že MQB umožní na rozdíl od PQ35 měnit více rozměrů, rozvor, rozchod apod., takže příští generace Superbu snad nebude tak strašně úzká.
"...V současné době Volkswagen využívá tři konstrukční řady platforem: PQ25 pro Polo, PQ35 pro Golf a další modely a PQ46 pro Passat..."
Superb je na prodloužené PQ35...tedy něco jako "PQ45": "...Po technické stránce zůstalo vše při starém včetně použité platformy A5 (PQ35). Tu Superb sdílí trochu překvapivě s celou řadou kompaktních vozů koncernu VW, Golfem V a VI počínaje a Octavií II konče..." :-!
Current PQ46 platform cars (Typ numbers in brackets):
Volkswagen Passat (3C)
Volkswagen Passat CC (35)
Volkswagen Sharan & SEAT Alhambra (7N)
Škoda Superb (3T)
Ta šestka na konci místo pětky znamená, že jde o další generaci. Takže nejde jen o natažení a vyřešení problémů s tím spojených. Prodlužovalo se u staré PL45, ze které udělali PL45+, kterou pak dostala předchozí generace Superbu (B5/ typ 3U).
A tady je záznam přímo k PQ46: [odkaz] I když se podíváš na německou wiki (která je většinou u "německých" aut nejlepší), tak u Superbu mají PQ46, doslova stejně jako Passat.
hm máš pravdu, toho jsem si nevšiml, ale myslím si, že to je chyba. neslučuje se to s jinými informačními zdroji.
Každopádně moje jistota je pryč a je fajn, že jsem si ji rozbořil vlastními odkazy >:D;-)
Také jsem míval za to, že Superb má nataženou PQ35, tedy jakousi PQ45, a Passat PQ46, sice odvozenou, ale modernější platformu. Tak se to alespoň většinou prezentovalo. To by musel objasnit někdo z vývoje, kdo bude mít přehled o takových "hloupostech." :-)
Jak píše rohYpnol, Passat (a CC, Sharan/ Alhambra, Superb) má šestou generaci, zbytek má pátou. A i když jsou odvozené, tak nejsou stejné. Superb není úzký kvůli tomu, že by musel být, je úzký, protože ho tak udělali.
Nebyl jsem přiznivcem koncernu a asi ani nebudu, ale tohle auto je velmi povedené! Už před modernizací to byl můj nej VW a nutno říci, že po "uhlazení" je to vyjímečný vůz. Skutečně i přes vysokou cenu, tak nějak člověk cití, že platí (tyto vysoké peníze) oprávněně za auto, které se prostě povedlo. Po produktech značky BMW, je (alespoň pro mne) CC určitě auto s největší porcí elegance, síly (nespojovat s prostou řečí čísel vypovídající o síle motoru) a preciznosti.
Na začátku testu byla zmínka o srovnání těchto dvou motorizací, ale až do konce textu jsem hodnocení testmanů na téma srovnání 1.8 tsi a 2.0 tdi nikde nezaznamenal. Škoda.
Já myslím, že je to celkem jednoduché - pokud ti nevadí vyšší provozní náklady, tak je 1.8TSI jasná volba, protože je v úplně jiné lize. Mám s tímto motorem zkušenosti a musím říci, že až na poněkud divný zvuk pod plynem je to skutečně vynikající motor. Točivý moment je k dispozici ve širokém spektru otáček a když zastavíš na světlech, tak je v autě absolutní ticho - jako by byl vypnutý motor.
TDI je prostě, jak naznačuje text výrazem "fleetová volba" motor pro lidi, kteří najedou tolik kilometru ročně, že je pro ně každý litr na sto kilometrů velkým rozdílem. Jiný důvod pro jeho pořízení si (kromě toho, že daný jedinec nikdy vůz s 1.8TSI nebo 2.0TSI neřídil) nedovedu představit.
TDI je pro lidi, kteří najedou tolik kilometru ročně, že je pro ně každý litr na sto kilometrů velkým rozdílem...
Jestli jsem to pochopis správně, tak je to vlastně pro socky, který nemají na pořádný bezinový motor, a musejí jezdit traktorem.
Myslim, že jsi mě trochu vzal za slovo. Prostě jsem chtěl říci, že kromě spotřeby nevidím na dieselových motorech žádné větší výhody v porovnání s motory TSI. Toto porovnání je o to zajímavější, vezmeme-li v potaz, že mají TSI řetězové rozvody, takže navíc padá investice nějakých 15 000Kč ve 100k kilometrech. Klidný chod TSIček je taky nesmírně návykový a TDI pak v porovnání opravdu trochu jako traktor působí.
Dovolím si zareagovat. Mám 1.8TSI v OII a 2.0 D3 Common Rail ve V60. Volvo je v porovnání s OII mnohem tišší. Jasně, je to "jen" Škodovka, ale záleží na odhlučnění - a tady 1.8TSI prohrává. V průběhu 100t km jsem na 1.8T měnil ve 40t rozvody, v 60t celý motor. Možná je to náhoda,ale podobných uživatelů je tu víc (jedním z nich můj kolega se stejnou motorizací v A4 - a stejným problémem). A požitek z jízdy je diskutabilní - 1.8TSI je fajn motor a dá se krásně točit ale v nízkých otáčkách mu to moc nejde. Jasně, je to vlastnost a klasický rozdíl mezi benzinem/dieselem, ale na rozjezdy, do města a i na naši skvělou D1 dálnici, kde trávím většinu času, vítám spíš níže položený krouťák a pohodovou jízdu než možnost někoho předjíždět ve 170km/h a výše (kde se naplno projeví rozdíl mezi 1.8TSI a 2.0 D3 potažmo 2.0TDI, co jsem měl možnost řídit).
no alke to by spise sluselo porovnat pak 2,0Tsi.....s 2,0 dieslem.....protoze mezi 1,8tsi a 2,0tdi je obrovsky cenovy rozdil...chm :-) a to jak jsou moderni benziny tiche..tomu se porad dieskum jen zda...potom rychlost prohrati motoru a auta.....nebe a dudy....a to, ze obcas si muzu benzin vytocit temer do 7 tis....a uzit si trocchu sportovniho ducha....to taky s 2,0 tdi nezaziju...ani omylem :-) teda mluvim ze sve zkusenosti...
Musím přiznat, že té vyšší hlučnosti 1,8 TSI proti chrochtáku D3 mám velký problém uvěřit. Může být, že Octavia jako přece jen low-endové auto nižší střední třídy má špatné odhlučnění (nemám s ní nic najeto), ale chrochták je prostě chrochták, byť ve volvu. Jezdím celý život jen benzíny, takže mám sluch hodně navyklý na kultivovaný chod. Když jsem měl jeden týden půjčené Volvo XC 90 s D5, musel jsem se až smát, jak to chrchlalo. Moc dobře si vzpomínám, jak mě právě to Volvo znovu ujistilo, že celoživotní preference benzínu byla správná.
že běžného zákazníka nějak extra zajímá nastavitelnost předních sedaček nebo charakteristika DSG. Mám podezření, že klíčové jsou dnes pro výběr vozu 2, možná tři vlastnosti - vzhled (nikdo nechce jezdit v ošlivém autě, bez ohledu na to, jak skvělé možná je), motor (výkon, točivý moment, pro někoho spotřeba) a jízdní vlastnosti. Pokud je pak zákazník opravdu jednoduchý, prostě si do auta sedne na prodejně a za chvíli odjíždí.
Nové CC je skutečně nádherné auto. Doba experimentování je zřejmě pryč a VW se po letech katastrofických slátanin vrátil k jednoduchým a čistým liniím. Míra elegance tohoto auta byla vysoká už u minulé generace, ale teprve teď to je to pravé - až bych skoro řekl, že takhle mělo CC vypadat od začátku. Co však bohůžel alespoň mě udeří do oka pokaždé, když na nový Passat a nové CC koukám, je ta palubní deska. Po sedmi letech už by byl skoro čas na změnu. Jinak však musím chválit. VW se náznaku prémie nebojí.
Doufám, že jde to samovolné vyřazování na neutrál vypnout? Pochybuji, že ta zanedbatelná "úspora" zaplatí novou sadu brzd. O stylu jízdy bez brzdění motorem nebo se hlídat a myslet na ťukání do plyn. pedálu ani mluvím. 8-s
od ceho mas radicku a moznost si podradit? auto nema oci...
auto pouze nabizi dalsi potencialni usporu pomoci "tzv" volnobezky. Je uz jen na tobe jak se s tim naucis jezdit a vyuzivat to. Odsudky vznikaji nepochopenim veci a neznalosti, ty jsi toho jasnym prikladem.
je to prostě krásné, elegantní auto, za kterým bych se určitě ohlédl. Musím říct že VW prostě umí. Nové bavoráky proti tumuto vypadají jako špatný vtip. Jejich desingová těžkopádnost je až zarážející.
Člověka na diskusi vždy potěší, když má možnost se setkat s názory jezdců formule Modena, s názory festovních jezdců, kteří ostentativně krčí nosy nad naftovou motorizací. Dají se tu najít i vskutku kuriozní názory, a sice, že jezdci naftových motorů jsou jakési silniční socky, které nemají ani na základní hatepečko. Vskutku objevná diskuse... Možná by nebylo od věci si právě o tomhle něco napsat.
Jezdci se nedělí do dvou základních skupin (nafta x benzín) proto, že jedni jsou za benzínovou vodou a druzí z musu lokají naftu, nýbrž proto, že jedni chtějí jezdit motory benzínové a druzí (podrž se, teď to příjde) - proto, že chtějí jezdit motory naftové. Já vím, reálným šoférům nyní nosím pověstné šroubováky do garáže, ale napsat jsem to musel, neboť brajgl, jaký mají zdejší plakáti a gallardi v mozkovnách, by dokázal rozkolísat i výroční zasedání kapitánů automobilového průmyslu.
A tedy speciálně pro předznačenou plakátovou čeleď - rozdíl v jízdě mezi naftou a benzínem je natolik specifický, že generuje dvě centrální šoférské větve, přičemž přechod z jedné roky zažité motorizace na druhou vyžaduje mnohý tisíc kilometrů, než ti do krve přejde jiný způsob jízdy, jiný způsob ovládání vozu. Tohle je samozřejmě výraznější u manuálního zaření, automat dané rozdíly poměrně úspěšně stírá.
Samozřejmě, že k pláči jsou všichni malolitrážní benzínoví nepřeplňovaní kovbojové, tedy... bohužel jde současně o skupinu z níž se právě rekrutují kritici nafty. je to známí garážový mindrák. Jezdci na benzínech přeplňovaných, ti se (moderním přeplňovaným) nafťákům nesmějí, respektují je, neboť cítí v zádech dokonalé stopaře, dokonce časté vítěze jízdních soubojů.
Z hlediska elit, tedy benzínových šestiválců (a výše) je samozřejmě věc jasná, ale právě tohle jistě není důvod proč naftu paušálně zatracovat. V zprůměrovaném rámci, v silničním garážovém těžišti je dnešní nafta regulerním silničním spoluhráčem benzínu. Výběr aut tomu také odpovídá - někdo kupuje benzín, někdo naftu.
Popravdě však napišme, že nebýt Volkswagenu a jeho maloobjemových přeplňovaných benzínů, museli by benzináčci zalézt před potupou snad někde u silnice do stohu slámy, neboť dnešní vysoce kvalitní naftová, dokonce dvojitě či trojitě přeplňovaná nafta, to je extraliga silnic, proti níž uvedení vystrašení benziňáčci na nějaké atmosféře v objemu kolem jednačtyři nemají vůbec, ale vůbec šanci. Klaka, pinokiové silnic.
Tedy zapomeň na to, že jezdec v naftové BMW 5 si jí pořídil proto, že nedokázal na benzín nastřádat tak, jako ty na svůj pikantní benzínový sen za dvě stovky. Tobě sice nic jiného, než to pikanto nezbývá, ale věz, že ten v BMW 5 ví moc dobře, proč právě BMW a proč právě v naftě. Ostatně můžeš si to vyzkoušet, popros je u BMW, ať tě svezou v té pětkové naftě. Budeš o tom psát ještě i maturitní slohovku. Tak si tu nehraj na vyslance z Modeny a něco se o o naftových motorech napřed nauč.