Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW CC 2,0 TDI DSG 4Motion – Víc než Passat

S vrcholnou naftovou motorizací upevňuje CC svoji nově nabytou suverenitu.
Zpět na článek
30. 7. 2012 10:10
30. 7. 2012 10:21
12. 3. 2013 22:31
30. 7. 2012 10:18
30. 7. 2012 15:21
30. 7. 2012 12:32
30. 7. 2012 12:44
31. 7. 2012 02:18
30. 7. 2012 13:29
30. 7. 2012 14:48
30. 7. 2012 19:16
30. 7. 2012 22:40
neregistrovaný "SR20"
15. 11. 2012 20:55
16. 11. 2012 00:33
30. 7. 2012 10:10
CC APOŠTOL
Rokem počátku výroby cecečka , rokem 2008 se začíná psát nová historie aut. Volkswagen (jako vždy) stojí na čelní příčce, definuje svou dobu, a spolu s Mercedesem udává směr. Při pohledu na šaramantního Apoštola mi na mysl vytanula až úsměvná scéna z filmu Casino Royale… co by Bond, James Bond dal tehdy za to, kdyby ke golfovému klubu mohl přijet v novém volkswagenu CC…

I přes značnou šíři estetického koridoru, který vymezuje vizualitu současných aut, zůstává i nadále požadavek na eleganci jakýmsi středobodem designových zájmů všech automobilek. Jistě, elegance, nadčasovost, optické harmonie, pohledům libé křivky, nikoliv nepodobné dokonalým křivkám krásných žen… to vše odráží soustavný zájem jak designérů, tak kupců aut. Jeli tedy středobodem krásy elegance, pak středobodem aut je střední třída. Kategorie, jejíž reprezentant pohodlně odveze čtyři dospělé osoby, reprezentant, který velikostí navozuje důstojnost, dominanci, tedy synonyma věrně svět aut doprovázející.

Čas od času se světovým designérům zdaří stvořit ikonu. Ikonu elegance, ikonu stylu. Ikonu, která přesáhne meze své třídy, ikonu, která zatřese ustálenými hodnotovými měřítky. V tomto kontextu je zcela mimořádným, ojedinělým produktem vozidlo z produkce koncernu VOLKSWAGEN, totiž CC.

Pozorovatel užasne nad tím, jaké kouzlo dokázali tvůrci vtělit do tohoto vozu. Jde o takřka absolutní harmonii, absolutní dokonalost tvaru. V měřítku své třídy přesahuje CC do jiných světů. Přitom tohoto efektu dosáhli designéři poměrně jednoduchými “fintami” – zjemněním střechy, důsledným zaoblením záďi a zdominantněním tváře. Napohled přirozené, v praxi výjimečné.

CC v sobě koncentruje vše, po čem může řidič toužit – elegantní základní tóny linií karoserie jsou dramatizovány akcenty z říše dravců – nízká stavba a široký rozchod. Panovačný pohled je pak vyvažován jemnou zádí s geniální kompozicí zadních světel.

Ve střednětřídním mainstreamu jistě dnes není přitažlivější vůz, než-li CC. Vůz na silnicích celé Evropy působí jako démant, popírá svůj třídní původ a směle se tak řadí k designové ikoně, jakou je z prémiového segmentu Mercedes-Benz CLS.

Elegance vnějšku je doprovázena (to u VW tradičně) také vysokou elegancí vnitřku.

Kokpit, přístrojová deska, kompozice středového tunelu, volant, sedadla, to vše je vyvedeno v nejkvalitnějších materiálech a s akcentem té nejnáročnější automobilové estetiky. Doplníme-li tuto charakteristiku ještě o klasickou volkswagenovskou ergonomii, stává se model CC objektem zájmu nejen řidičů, sedlajících tradičně střední třídu v mainstreamu, nýbrž i řidičů ze segmentu prémie.

Volkswagen tímto modelem (tak jako v případě Phaetonu či Touaregu) naplňuje svůj status, co evropské automobilové jedničky, jakož i status automobilky, která se z mainstreamu přesouvá do vyšší sféry. Jistě ne nadarmo naplňuje v Evropě termín supermainstream než právě automobilka Volkswagen.

Tedy závěr – Volkswagen vytvořil v modelu CC auto, které buďto máš v garáži, nebo o něm sníš. Jiná možnost dnes vlastně ani neexistuje.

VOLKSWAGEN CC - Král třídy.

Nelze, prostě nelze než připojit – BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes: :yes: :-!
Rozbalit vlákno
41
30. 7. 2012 10:21
Re: CC APOŠTOL
Ale samozřejmě že existuje jiná možnost: v garáži ho nemám a ani o něm v žádném případě nesním.....
Avatar - Kjirka
12. 3. 2013 22:31
Re: CC APOŠTOL
Taky o něm v žádném případě nesním, protože ho v garáži mám. A už druhýho. ;-)
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 10:27
Re: CC APOŠTOL
k tvému závěru - slepice je taky přesvědčena, že jediný možný způsob pohybu je chůze/běh, protože létat prostě evidentně nelze a o plavání nemá ani ponětí >:-[] :-!
30. 7. 2012 10:32
Re: CC APOŠTOL
až svůj zájem přesuneš od plakátů k autům, věř mi, "jemná zád s geniální kompozicí zadních světel" bude to poslední, kde se bude koncentrovat tvá řidičská touha
30. 7. 2012 10:33
Re: CC APOŠTOL
No a teď to tady, prosím, po sobě utři. Jestli v sobě máš alespoň špetku vkusu, tak to totiž musíš vidět taky. Ještě bych možná doporučil psychologa nebo si najít práci. Pak třeba, až na takové nové auto svýma rukama nebo lépe hlavou vyděláš, zjistíš, že je to jen poměrně předražené lidové vozidlo. Pokoj tvé těžce zkoušené duši.

Ovšem pokud je tvůj příspěvek čirá recese, tak potom hluboce smekám a :yes: :yes: :yes: ;-)
30. 7. 2012 11:46
Re: CC APOŠTOL
Recese to není. I když vlastně je, ale nechtěná. :yes:
30. 7. 2012 12:16
Re: CC APOŠTOL
Ovšem že to JE recese a v podstatě dobrá, jen už trochu ohraná...
30. 7. 2012 15:23
Re: CC APOŠTOL
29 tisíckrát stejná recese? ten chlapec je spíš nemocný.
30. 7. 2012 16:14
Re: CC APOŠTOL
Tak se podívej na to, co GTI (pravda, už po stopadesáté) nakopíroval dolů o "Chrámu passátní víry" ( >:D ). To by nemohl vážně napsat nikdo ani vzdáleně příčetný, tím spíš o tak nezajímavém autě jako je passat.

Samozřejmě, že to GTI od začátku myslí jako extrémní karikaturu zaslepených bojovníků za tu "svou" značku. Jen se mu holt poslední dobou už nedostává inspirace, tak recykluje, no.
30. 7. 2012 17:34
Re: CC APOŠTOL
tak vono je to jedno, žejo? nikomu neškodí, vo nic nejde. já sem vlastně chodím jenom kvůli němu, poněvač někdy dovede bejt i zábavnej, i když spíš nechtěně. je to pořád dokola to samý, jenže vono taky co pořád psát o polu, golfu a pasátu, žejo? škoda, že si nedělá prču, pak bych to bral všema desetma, jenže on si prču nedělá, takže je to dost chorobný, až úchylný, ale co?-jsou horší věci na světě. BRAVO, SPASITEL!! >:D >:D
30. 7. 2012 18:43
Re: CC APOŠTOL
No ano, s některými lidmi se tu dá diskutovat, od některých se tu můžeš něco nového dozvědět a nad GTI-ho litaniemi se tu člověk zasměje. Od každého něco. :yes:
30. 7. 2012 11:19
Re: CC APOŠTOL
Chce to očaře a psychiatra...jen si nejsem jistý v jakém pořadí ;-)
30. 7. 2012 13:23
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Zmier sa s tym ze tvoj Volkswagen okopiroval inovativny Mercedes CLS.

No samozrejme VW setril ako je mu vlastne napr. "premiovy" VW CC ma predny nahon, plastovy interier (napr. volant skoro ako z Golfu), motor nad prednou napravou (ci dokonca pred napravou).

To ze tvojim snom je dieslovy (dokonca iba 4 valcovy) sedan s plastovym interierom je uz na zamyslenie.
30. 7. 2012 14:00
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Ty jsi mě na něj tak nadržel, že uvažuju, kdo si ode mě ten stávající vůz nehodný mé garáže koupí >:-[]
30. 7. 2012 14:14
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
>:D Ono popravdě musíme uznat, že tohle je opravdu mistrovskej mainstreamovej kousek. Již jsem to tu psal, chce to vzít na letní měsíce CC a na zimu passata v allroadu. Dokonalá garážová kombinace :-)
30. 7. 2012 14:43
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Pokud by jsi chtěl skončit na střední a rezignovat na lepší motor proč ne ;-)
30. 7. 2012 14:50
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
:-) nejde o mně, jde o princip. Upřesním tedy - je to střednětřídní (super)mainstreamový ideál. A na tom trvám ;-)
30. 7. 2012 14:57
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
>:D to je pro střednětřídní rodinnej kovboskej budget už trochu moc ;-)
30. 7. 2012 15:16
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Možná... ;-)
30. 7. 2012 15:23
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Zcela jistě ;-) a to se tu ještě neobjevil dnes žádnej militantní socialista s tím, že střední třída v ČR neexistuje a kdo má ten i krade :-)
30. 7. 2012 15:26
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
:-)
30. 7. 2012 15:26
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Ty taky?!!! 8-s :-! >:-[]
30. 7. 2012 15:33
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
>:D
30. 7. 2012 14:48
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Tak timhle jsi to cele dokonale zazdil. Vubec ta myslenka, koupit jedno auto pro radost a jedno na praci (prip. zimni jezdeni) je, vzhledem k rozdilum mezi vozidly, naprosto zcestna. Prave karosarska varianta ctyrdverove kupe byla stvorena pro lidi, kteri touzi po elegantnim kupe, ci celkove po spise designove zamerenem voze, avsak nemohou si dovolit kompromisy v pouzitelnosti a prakticnosti
30. 7. 2012 14:54
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Myslím, žes to tak úplně nedomyslel. Právě ta dvojjedinost předmětných modelů je přesně to, co by mohlo movitějšího zákazníka přilákat. Přes letní měsíce jezdit v překrásném CC a na zimu přesednout (aniž by ses musel znovu učit ovládat radio a navigaci) do modelu kombi a hurá do Alp. Zde vzhledem k hornímu testu jen upřesním, že CC samozřejmě jako dvoukolku a na silném benzínu, Allroada v naftě a samozřejmě 4x4.

Podívej se na to realisticky, pro toho, kdo nechce či nemusí nutně jezdit vyšší střední či lux, přesto má jisté garážové požadavky, by to mohla být poměrně realistická volba.
30. 7. 2012 15:27
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Copak CC te do alp neodveze? Tvoje uvaha dava smysl v pripade scirocca, ale takhle ne.
30. 7. 2012 15:32
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Mám o něco málo větší vůz než CC s podobným využitím vnitřního prostoru a...neuveze ;-)
30. 7. 2012 15:37
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Rakev na strechu si zkousel?
30. 7. 2012 15:49
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Ani jsem nemusel, dal jsem to na MPV a jel;-)

Jo a věci na běžky se pak už vešly :-)
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 16:26
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
diesel na zimu? abych řešil zamrzlou naftu, pomalý ohřev dieselu atp 8-s ? Skvělé, je pravda, že na tohle se druhž vůz v benzinu opravdu hodí >:D
30. 7. 2012 16:45
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Zamrzla ti někdy? Mě asi před 15-ti lety v půjčeným Transitu... :-)
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 20:42
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
nezamrzla, protože nechhrochtám. Ale jsem si jistý, že mít diesel, tak v zimě aditivuji až se ze mě kouří :-!
31. 7. 2012 07:43
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
??? Nikdy jsem nic podobnýho nepoužil...nikdy
Avatar - JDM
15. 11. 2012 21:12
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
a vozíš taky karton před chladičem ?? aby se ti motor aspoň po 15km ohřál >:D
2. 8. 2012 17:35
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Na šumavě tuto a minulou zimu zamrzlo tolik dieslu :D: Mercedesy Gecka 2x, jedno X5 a obyc autech ani nepovidam :-? >:D Fuj, ze muj benzin stal vedle a naskocil a udelal hned teplo ;)
30. 7. 2012 21:51
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
ja ti neviem, mam v sucasnosti naftak, predtym som mal benzinak (sukromne aj firemne vozidla) a v alpach som nezamrzol so ziadnym z nich ;-)
Avatar - Ronault.
15. 11. 2012 19:25
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Mluvíš o Alpách v létě nebo v zimě? >:-[]
30. 7. 2012 15:29
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
Popravdě jsem při představení CC psal, že takhle mohl klidně vypadat i normální Passat a většina automobilek by se mohla jít zahrabat... tehdá to hezky shrnul Dinar...nebýt pašík, není tse-tse.
Jen ten kukuč po FL není už tak poutavej. obecně na většině aut by byl, ale ve vztahu k nádherný lince mi prostě nesedí.
30. 7. 2012 15:15
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
GTI, že ty to máš už nachystaný dopředu, jinak pěkná óda :-)
30. 7. 2012 15:18
Re: VW okopiroval Mercedes CLS
:-) Jsou to články, které jsem napsal na blog. Díky za pochvalu :yes:
30. 7. 2012 10:11
co ta spořeba?
moje 1,9 s klasickym automatem jezdí za totéž 8-s
Rozbalit vlákno
8
30. 7. 2012 10:18
Re: co ta spořeba?
moje Uno 1,3D jezdí i za míň
30. 7. 2012 10:24
Re: co ta spořeba?
vsetky auta meriate pri realnej 100/130kmh len passat ma vynimku??
30. 7. 2012 10:25
Re: co ta spořeba?
to mě taky zarazilo :yes:
30. 7. 2012 12:07
Re: co ta spořeba?
Pokud vím, vždy berou rychlost podle rychloměru, nepoužívají ani satelitní, ani inerciální systém. Jen tady to výjimečně napsali přímo do článku. Už se to tu řešilo. Stejně tak spotřeba je odečtená z palubního počítače.
30. 7. 2012 13:22
Re: co ta spořeba?
to je blbost... nie, vsak test hned pod tymto: "Při reálných 100 km/h CX-5 s pohonem všech kol spálí pouhých 4,5 l/100 km"
alebo tomu zle rozumiem a "reálných 100 km/h" je v skutocnosti 94kmh?
a BMW320 - Jízda reálnou rychlostí 130 km/h přinesla při 2050 otáčkách za minutu spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů
30. 7. 2012 14:16
Re: co ta spořeba?
Nechce se mi to hledat, ale v diskuzi to už někdo z redakce, tuším pan Vaverka, napsal. Okamžitá spotřeba v obou směrech, výsledkem je pak průměr. Je možné, že si to špatně pamatuji, nebo že něco změnili, ale mám zafixováno, že používají rychloměr. Utkvělo mi to v hlavě, protože změřit rychlost přesně na desetinu kilometru v hodině dnes není vůbec problém, takže mi to připadalo jako zbytečná nepřesnost.

Ve skutečnosti o nic nejde. Jde o hodnoty z palubního počítače, nikde se nerozebírá obutí, povětrnostní podmínky, teplota, tlak, ať už atmosférický, nebo pneumatik, atd. Nedá se tomu pomalu říkat ani orientační.
Avatar - Ronault.
15. 11. 2012 19:27
Re: co ta spořeba?
Ono to je tak vždy, jen tentokrát to šéfredaktor napsal férově, když na rovinu zmínil, že při vlastně 122-5 km/h si Passat CC s nízkou aerodynamickou karoserii veme ne zrovna nejmenších 6 a něco litrů.
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 10:35
CC TDI BMT DSG 4x4
zvláštní, jak němci dokáží i do názvu a označení vměstnat pocit něčeho vyjimečného >:D Jinde to jde např. G37x AT - nuda, že...
No k CC samotnému není moc co dodávat. Jen v závěru poznámka o příbuznosti s nižší střední třídou (zatím pro tuto generaci) je podle mě lichý. Platforma CC je totožná s Passatem a není totožná s Golfem :-!
Podle mě právě tento model měl být TOP model VW, model Phaeton je pouhopouhý přešlap.
Rozbalit vlákno
14
30. 7. 2012 10:41
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Ten název je výbornej, M550d xDrive konečně našel přemožitele. Umíš si představit ten humbuk v hospodě, až jim řekneš, že máš vévé cécé dvanula tédéí déesgé dépéef béemté ve formoušnu? Hospodskej snad i rozšíří parkoviště, delegace nedorazí každej den. 8-s
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 10:54
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
no bude následovat dotaz, kde na tolik aut vzal love >:D . Když pak řekne, že voe to je jen jedna kára, tak nebudou věřit, že fauvé dokázal tolik techniky nacpat do kupé >:-[]

Jinak nic proti CC, jen ten název si myslím zasloužil lepší 8-s
30. 7. 2012 12:12
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Ad název. Souhlasím. Passat CC ještě jakž takž dával smysl, ale VW CC? To se jim moc nevyvedlo.
Avatar - Mangalica
30. 7. 2012 15:01
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Možná V WC C???
30. 7. 2012 10:59
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
No ono je to totiž tak, že i Passat nebo třeba Superb stojí na mírně prodloužené platformě Golfu. VW žádnou vyšší platformu pro motory uložené napříč nemá. I v dalších letech bude jen jedna platforma pro Golf a Passat, akorát že MQB umožní na rozdíl od PQ35 měnit více rozměrů, rozvor, rozchod apod., takže příští generace Superbu snad nebude tak strašně úzká.
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 11:06
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
"...V současné době Volkswagen využívá tři konstrukční řady platforem: PQ25 pro Polo, PQ35 pro Golf a další modely a PQ46 pro Passat..."

Superb je na prodloužené PQ35...tedy něco jako "PQ45": "...Po technické stránce zůstalo vše při starém včetně použité platformy A5 (PQ35). Tu Superb sdílí trochu překvapivě s celou řadou kompaktních vozů koncernu VW, Golfem V a VI počínaje a Octavií II konče..." :-!
30. 7. 2012 12:21
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Pokud vím, Superb má PQ46.
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 13:10
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
pokud vím já, tak má jakoby PQ45, prostě PQ35, jen prodloužená.
[odkaz]
30. 7. 2012 14:02
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Vždyť to tam přímo je:

Current PQ46 platform cars (Typ numbers in brackets):
Volkswagen Passat (3C)
Volkswagen Passat CC (35)
Volkswagen Sharan & SEAT Alhambra (7N)
Škoda Superb (3T)

Ta šestka na konci místo pětky znamená, že jde o další generaci. Takže nejde jen o natažení a vyřešení problémů s tím spojených. Prodlužovalo se u staré PL45, ze které udělali PL45+, kterou pak dostala předchozí generace Superbu (B5/ typ 3U).

A tady je záznam přímo k PQ46: [odkaz] I když se podíváš na německou wiki (která je většinou u "německých" aut nejlepší), tak u Superbu mají PQ46, doslova stejně jako Passat.
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2012 16:34
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
hm máš pravdu, toho jsem si nevšiml, ale myslím si, že to je chyba. neslučuje se to s jinými informačními zdroji.
Každopádně moje jistota je pryč a je fajn, že jsem si ji rozbořil vlastními odkazy >:D ;-)
30. 7. 2012 21:15
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Také jsem míval za to, že Superb má nataženou PQ35, tedy jakousi PQ45, a Passat PQ46, sice odvozenou, ale modernější platformu. Tak se to alespoň většinou prezentovalo. To by musel objasnit někdo z vývoje, kdo bude mít přehled o takových "hloupostech." :-)
30. 7. 2012 12:19
Re: CC TDI BMT DSG 4x4
Jak píše rohYpnol, Passat (a CC, Sharan/ Alhambra, Superb) má šestou generaci, zbytek má pátou. A i když jsou odvozené, tak nejsou stejné. Superb není úzký kvůli tomu, že by musel být, je úzký, protože ho tak udělali.
30. 7. 2012 10:45
Ačkoli VW příliš nemusím...za 1.
Nebyl jsem přiznivcem koncernu a asi ani nebudu, ale tohle auto je velmi povedené! Už před modernizací to byl můj nej VW a nutno říci, že po "uhlazení" je to vyjímečný vůz. Skutečně i přes vysokou cenu, tak nějak člověk cití, že platí (tyto vysoké peníze) oprávněně za auto, které se prostě povedlo. Po produktech značky BMW, je (alespoň pro mne) CC určitě auto s největší porcí elegance, síly (nespojovat s prostou řečí čísel vypovídající o síle motoru) a preciznosti.
Rozbalit vlákno
0
30. 7. 2012 10:52
1.8 tsi x 2.0 tdi
Na začátku testu byla zmínka o srovnání těchto dvou motorizací, ale až do konce textu jsem hodnocení testmanů na téma srovnání 1.8 tsi a 2.0 tdi nikde nezaznamenal. Škoda.
Rozbalit vlákno
8
30. 7. 2012 11:46
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
Já myslím, že je to celkem jednoduché - pokud ti nevadí vyšší provozní náklady, tak je 1.8TSI jasná volba, protože je v úplně jiné lize. Mám s tímto motorem zkušenosti a musím říci, že až na poněkud divný zvuk pod plynem je to skutečně vynikající motor. Točivý moment je k dispozici ve širokém spektru otáček a když zastavíš na světlech, tak je v autě absolutní ticho - jako by byl vypnutý motor.
TDI je prostě, jak naznačuje text výrazem "fleetová volba" motor pro lidi, kteří najedou tolik kilometru ročně, že je pro ně každý litr na sto kilometrů velkým rozdílem. Jiný důvod pro jeho pořízení si (kromě toho, že daný jedinec nikdy vůz s 1.8TSI nebo 2.0TSI neřídil) nedovedu představit.
30. 7. 2012 12:33
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
TDI je pro lidi, kteří najedou tolik kilometru ročně, že je pro ně každý litr na sto kilometrů velkým rozdílem...
Jestli jsem to pochopis správně, tak je to vlastně pro socky, který nemají na pořádný bezinový motor, a musejí jezdit traktorem.
30. 7. 2012 13:22
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
Myslim, že jsi mě trochu vzal za slovo. Prostě jsem chtěl říci, že kromě spotřeby nevidím na dieselových motorech žádné větší výhody v porovnání s motory TSI. Toto porovnání je o to zajímavější, vezmeme-li v potaz, že mají TSI řetězové rozvody, takže navíc padá investice nějakých 15 000Kč ve 100k kilometrech. Klidný chod TSIček je taky nesmírně návykový a TDI pak v porovnání opravdu trochu jako traktor působí.
30. 7. 2012 22:42
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
Dovolím si zareagovat. Mám 1.8TSI v OII a 2.0 D3 Common Rail ve V60. Volvo je v porovnání s OII mnohem tišší. Jasně, je to "jen" Škodovka, ale záleží na odhlučnění - a tady 1.8TSI prohrává. V průběhu 100t km jsem na 1.8T měnil ve 40t rozvody, v 60t celý motor. Možná je to náhoda,ale podobných uživatelů je tu víc (jedním z nich můj kolega se stejnou motorizací v A4 - a stejným problémem). A požitek z jízdy je diskutabilní - 1.8TSI je fajn motor a dá se krásně točit ale v nízkých otáčkách mu to moc nejde. Jasně, je to vlastnost a klasický rozdíl mezi benzinem/dieselem, ale na rozjezdy, do města a i na naši skvělou D1 dálnici, kde trávím většinu času, vítám spíš níže položený krouťák a pohodovou jízdu než možnost někoho předjíždět ve 170km/h a výše (kde se naplno projeví rozdíl mezi 1.8TSI a 2.0 D3 potažmo 2.0TDI, co jsem měl možnost řídit).
2. 8. 2012 17:45
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
no alke to by spise sluselo porovnat pak 2,0Tsi.....s 2,0 dieslem.....protoze mezi 1,8tsi a 2,0tdi je obrovsky cenovy rozdil...chm :-) a to jak jsou moderni benziny tiche..tomu se porad dieskum jen zda...potom rychlost prohrati motoru a auta.....nebe a dudy....a to, ze obcas si muzu benzin vytocit temer do 7 tis....a uzit si trocchu sportovniho ducha....to taky s 2,0 tdi nezaziju...ani omylem :-) teda mluvim ze sve zkusenosti...
15. 11. 2012 21:49
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
Musím přiznat, že té vyšší hlučnosti 1,8 TSI proti chrochtáku D3 mám velký problém uvěřit. Může být, že Octavia jako přece jen low-endové auto nižší střední třídy má špatné odhlučnění (nemám s ní nic najeto), ale chrochták je prostě chrochták, byť ve volvu. Jezdím celý život jen benzíny, takže mám sluch hodně navyklý na kultivovaný chod. Když jsem měl jeden týden půjčené Volvo XC 90 s D5, musel jsem se až smát, jak to chrchlalo. Moc dobře si vzpomínám, jak mě právě to Volvo znovu ujistilo, že celoživotní preference benzínu byla správná.
15. 11. 2012 22:02
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
Teď mě napadá, že bych to měl upřesnit. Nafta je podle mého přijatelná za podmínky, že berete šest válců a výš. Šestiválce od BMW - možno.
30. 7. 2012 12:28
Re: 1.8 tsi x 2.0 tdi
Pochopil jsem to tak, že chtěli porovnat, o co přijdeš/ co získáš, nikoli samotné motorizace, které jsou celkem dobře známé.
30. 7. 2012 11:42
Nenalhávejme si,
že běžného zákazníka nějak extra zajímá nastavitelnost předních sedaček nebo charakteristika DSG. Mám podezření, že klíčové jsou dnes pro výběr vozu 2, možná tři vlastnosti - vzhled (nikdo nechce jezdit v ošlivém autě, bez ohledu na to, jak skvělé možná je), motor (výkon, točivý moment, pro někoho spotřeba) a jízdní vlastnosti. Pokud je pak zákazník opravdu jednoduchý, prostě si do auta sedne na prodejně a za chvíli odjíždí.

Nové CC je skutečně nádherné auto. Doba experimentování je zřejmě pryč a VW se po letech katastrofických slátanin vrátil k jednoduchým a čistým liniím. Míra elegance tohoto auta byla vysoká už u minulé generace, ale teprve teď to je to pravé - až bych skoro řekl, že takhle mělo CC vypadat od začátku. Co však bohůžel alespoň mě udeří do oka pokaždé, když na nový Passat a nové CC koukám, je ta palubní deska. Po sedmi letech už by byl skoro čas na změnu. Jinak však musím chválit. VW se náznaku prémie nebojí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
30. 7. 2012 11:42
Páči, ale...
Páči sa mi, až na interiér. Maska chladiča však bola podľa mňa krajšia pred fl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
30. 7. 2012 12:02
ReCCenze
Pěkné fotky. Tentokrát musím pochválit. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wladyk
30. 7. 2012 12:32
neutrál
Doufám, že jde to samovolné vyřazování na neutrál vypnout? Pochybuji, že ta zanedbatelná "úspora" zaplatí novou sadu brzd. O stylu jízdy bez brzdění motorem nebo se hlídat a myslet na ťukání do plyn. pedálu ani mluvím. 8-s
Rozbalit vlákno
3
30. 7. 2012 12:44
Re: neutrál
Ano, v palubním počítači.
30. 7. 2012 13:07
Re: neutrál
Asi dalsi "ridic", jehoz snem je auto ovladane myslenkou >:D
Avatar - Kolouš
31. 7. 2012 02:18
Re: neutrál
od ceho mas radicku a moznost si podradit? auto nema oci...
auto pouze nabizi dalsi potencialni usporu pomoci "tzv" volnobezky. Je uz jen na tobe jak se s tim naucis jezdit a vyuzivat to. Odsudky vznikaji nepochopenim veci a neznalosti, ty jsi toho jasnym prikladem.
30. 7. 2012 13:29
desing
je to prostě krásné, elegantní auto, za kterým bych se určitě ohlédl. Musím říct že VW prostě umí. Nové bavoráky proti tumuto vypadají jako špatný vtip. Jejich desingová těžkopádnost je až zarážející.
Rozbalit vlákno
0
30. 7. 2012 14:48
BENZÍNOVÁ NAFTA
Člověka na diskusi vždy potěší, když má možnost se setkat s názory jezdců formule Modena, s názory festovních jezdců, kteří ostentativně krčí nosy nad naftovou motorizací. Dají se tu najít i vskutku kuriozní názory, a sice, že jezdci naftových motorů jsou jakési silniční socky, které nemají ani na základní hatepečko. Vskutku objevná diskuse... Možná by nebylo od věci si právě o tomhle něco napsat.

Jezdci se nedělí do dvou základních skupin (nafta x benzín) proto, že jedni jsou za benzínovou vodou a druzí z musu lokají naftu, nýbrž proto, že jedni chtějí jezdit motory benzínové a druzí (podrž se, teď to příjde) - proto, že chtějí jezdit motory naftové. Já vím, reálným šoférům nyní nosím pověstné šroubováky do garáže, ale napsat jsem to musel, neboť brajgl, jaký mají zdejší plakáti a gallardi v mozkovnách, by dokázal rozkolísat i výroční zasedání kapitánů automobilového průmyslu.

A tedy speciálně pro předznačenou plakátovou čeleď - rozdíl v jízdě mezi naftou a benzínem je natolik specifický, že generuje dvě centrální šoférské větve, přičemž přechod z jedné roky zažité motorizace na druhou vyžaduje mnohý tisíc kilometrů, než ti do krve přejde jiný způsob jízdy, jiný způsob ovládání vozu. Tohle je samozřejmě výraznější u manuálního zaření, automat dané rozdíly poměrně úspěšně stírá.

Samozřejmě, že k pláči jsou všichni malolitrážní benzínoví nepřeplňovaní kovbojové, tedy... bohužel jde současně o skupinu z níž se právě rekrutují kritici nafty. je to známí garážový mindrák. Jezdci na benzínech přeplňovaných, ti se (moderním přeplňovaným) nafťákům nesmějí, respektují je, neboť cítí v zádech dokonalé stopaře, dokonce časté vítěze jízdních soubojů.

Z hlediska elit, tedy benzínových šestiválců (a výše) je samozřejmě věc jasná, ale právě tohle jistě není důvod proč naftu paušálně zatracovat. V zprůměrovaném rámci, v silničním garážovém těžišti je dnešní nafta regulerním silničním spoluhráčem benzínu. Výběr aut tomu také odpovídá - někdo kupuje benzín, někdo naftu.

Popravdě však napišme, že nebýt Volkswagenu a jeho maloobjemových přeplňovaných benzínů, museli by benzináčci zalézt před potupou snad někde u silnice do stohu slámy, neboť dnešní vysoce kvalitní naftová, dokonce dvojitě či trojitě přeplňovaná nafta, to je extraliga silnic, proti níž uvedení vystrašení benziňáčci na nějaké atmosféře v objemu kolem jednačtyři nemají vůbec, ale vůbec šanci. Klaka, pinokiové silnic.

Tedy zapomeň na to, že jezdec v naftové BMW 5 si jí pořídil proto, že nedokázal na benzín nastřádat tak, jako ty na svůj pikantní benzínový sen za dvě stovky. Tobě sice nic jiného, než to pikanto nezbývá, ale věz, že ten v BMW 5 ví moc dobře, proč právě BMW a proč právě v naftě. Ostatně můžeš si to vyzkoušet, popros je u BMW, ať tě svezou v té pětkové naftě. Budeš o tom psát ještě i maturitní slohovku. Tak si tu nehraj na vyslance z Modeny a něco se o o naftových motorech napřed nauč.

BRAVO BENZÍN - BRAVO NAFTA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
75
30. 7. 2012 14:59
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Předpokládám, že tímhle trochu reaguješ i na můj příspěvek výše. Mé porovnání nebylo striktně porovnáním naftových motorů s benzínovými. Bylo to porovnání motorů TSI s motory TDI. S oběma mám zkušenosti a opravdu mezi nimi jako základní rozdíl vidím provozní náklady. Točivý moment je sice u dieselů zajímavý, ale se zkvalitňováním přeplňování benzínových motorů tento argument klesá na relevantnosti. Možná by stálo za to, udělat nějakou anketu mezi členy auto.cz, jaké auto by si vybrali, kdyby nezáleželo na penězích. Mám podezření, že nafta by se neobjevila ani v první padesátce nejžádanějších vozů. Není na tom nic špatného a výraz "socka" nepoužívám a nepoužíval bych ho ani v této diskuzi. Je to prostě ekonomická úvaha, která dává smysl, spočívající nejen v menších nákladech na provoz, ale i lepší pozici při prodeji vozu. Jiné ( neekonomické) argumenty pro diesel neznám. Rád si je však vyslechnu.
30. 7. 2012 15:04
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Problém je, že vždy záleží na penězích, jen počet nul se může lišit a typ produktu...

Nic jinýho v tom nehledej...
30. 7. 2012 15:12
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Nereaguji horním příspěvkem umanutě jen na tebe, vyjadřuji se spíše ke zdejšímu plakátovému obecnému povědomí, že nafta je něco jízdně méněcenného.

No, myslím, že bys pohořel s tím testem. O tom právě píšu. Doby, kdy se kupovala nafta proto, že majitel si "fasoval" kanystry z buldozéru, ta je už dávno za námi. Dnes má nafta přitažlivost v jiných a naštěstí jezdecky pozitivních aspektech.

Za důležitý klad nafty lze považovat
- delší dojezd a tomu úměrně nižší počet nutných návštěv u čerpaček, dojezdy přes tisíc kilometrů jsou běžnou skutečností.
- účinné pásmo otáček ve velmi "sympatickém" rozpětí.
- vysoký kroutící moment a jeho přínos pro jízdu.
- životnost motoru.

Ta ekonomika je jevem doprovodným a samozřejmě milým. V souhrnu pak tohle všechno vygeneruje velké procento příznivců nafty.
30. 7. 2012 16:30
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Budu ti trochu oponovat, na uvod ale souhlasim, nafta i benzin maji sve misto na slunci, zalezi na konkretnim kupujicim, ridici, ucelu i penezence.

Zasadne nesouhlasim s jednim z tebou uvedenych kladu nafty, konkretne "účinné pásmo otáček ve velmi "sympatickém" rozpětí". Ano, za posledni roky se naftakum smysluplnej rozsah otacek rozsiril, obecne jsou proti benzinu porad maximalne polovicni. Reci (prumernych) cisel 1500 - 3500 u nafty vs. 1500 - 6500 u benzinu.

Prevedeno do praxe, tohle je jeden z duvodu, proc opravdovi ridici porad principielne preferuji benzin pred dyzlem, jizdni styl muze byt mnohem pestrejsi a zajimavejsi :-)
Avatar - JDM
30. 7. 2012 16:43
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
i dnešní přeplňovaný benzíny mají kroutící momenty hodně vysoko a jejich výhodou je jejich průběh který je taky v celémspektru otáček srovnatelný diesel má možná o 100nm víc ale taky má o 50koní míň a všechno končí kolem 4000ot\m ,
30. 7. 2012 17:20
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
No, sám jsem tu anketu vytáhl, sám ji zatáhnu - asi nemá cenu spekulovat nad anketou, která se neodehrála. Mohla by dopadnout jakkoliv. Co se týče těch výhod, tak ten dojezd jakoby beru, ale na druhou stranu by mi (pokud se nebude jednat o žíznivý osmiválec, se kterým budu stavět každých 400km) častější zastavování až tak nevadilo. Stejně musím někde občas zastavit a dát si přestávku a třeba něco k jídlu. Tak si k tomu natankuju. Lidi, kterým to vadí moc nechápu. Vyšší kroutící moment je evergreen hospodských a internetových diskuzí. Já osobně samozřejmě jsem rád zatlačen do sedaček, ale ten pocit by také mohl trvat déle než 4 sekundy. Jinak u 1.8 TSI je možné zrychlovat prakticky na libovolný převod s vyjímkou 6ky a rychlosti pod 30 km/h, ale to se moc často nestává. Časem toho Passata na svém blogu zrecenzuji (ale není to moje auto, mám něco jiného). Obecně mám pocit, že TSI vlastně drtí ty hlavní dieselové argumenty a degradují diesely na pouhá ekonomická řešení. Jsou to motory, za které musím Volkswagen nesmírně pochválit. Pokud se někdo sveze s TSI a zvolí naftu z jiných než ekonomických důvodů, opravdu už mu nemám co říci. Apropo ekonomické důvody. Na 1.8TSI (pěkně zaběhnutém) mám 6.9l/100km. Pokud toto, klidný běh, absence nutnosti měnit rozvodové řemeny v dohledném horizontu a nižší cena nestačí dané osobě k pořízení tohoto motoru, tak to už musí najíždět minimálně 50k ročně. Snad jen pak se ten diesel vlastně vyplatí. Ohledně životnosti motoru toho mnoho říci nemohu - jistě je to validní argument, ale kladu si otázku, zda toto není podstatné spíše až pro kupujícího ojetin, než pro někoho, kdo kupuje auto nové (pokud ho nechce na déle než 200k km).

Co se týče BMW, tak já bych rád podotkl, že i bohatí lidé se nechovají vyloženě neekonomicky. Podle mě si silné benzíny (550i, 540i, 535i atd.) kupují jen automobiloví entuziasti (ty bych tady na tomto fóru očekával), fotbalisti a kolotočáři. Bankéř ví, že auto je jedna z nejhorších investic a zároveň ví, že žije v ropákově. Jemu možná spotřeba tak moc neřiká, ale až bude auto za dva roky prodávat, bude muset počítat s protaženým ksichtem bazaristy, který v jeho autě uvidí ležák, o který ani údržbář jeho plácku za Prahou neopře hrábě. Pak bude muset jít s cenou tak dolů, že i jeho relativně nadité peněžence to bude nepříjemné.
30. 7. 2012 18:22
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Ty to všechno příliš nepřehledně mícháš. Stále hledáš negativa nafty, výhody dané motorizace, náklady na kilometr atd. Ona však nejsou JEN negativa či JEN pozitiva. Jsou jen dva druhy motorů - nafta a benzín. Nejde vůbec o to, říci, který druh motoru je lepší, nýbrž jde výhradně o to, jaký motor je danému naturelu jezdce bližší, jaká motorizace daného šoféra více uspokojí. Přitom oba dva systémy jsou si rovnocenné.
31. 7. 2012 12:14
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Má zkušenost je v podstatě shodná s tvou. Mám třílitrový benzín s automatem, 2,0 TD (boxer - který právě prodávám) a čerstvě 1,6 turbobenzín (200k, 275Nm) pro manželku, obojí manuál. Boxer diesel, přestože podle mě patří ve své katetegorii k tomu nejlepšímu, má oproti benzínu 1,6 turbo jedinou výhodu - spotřebu. Srovnávat s třílitrovým benzínem ho raději vůbec nebudu, nemá to podle mne smysl. Lepší pružnost diesel oproti 1,6 turbo subjektivně vnímáno nemá, ale i kdyby, tak je snad relevatní jen pro ty, kteří neumí u benzínu podřadit nebo nemají automat. Mě naopak otravuje, že diesel má "všechno dole" - zrychlí, člověk očekává nějaký vývoj dál, otáčky sice stoupají, ale ono v podstatě nic. Benzín je zejména s manuální převodovkou po všech stránkách uživatelsky příjemnější.

S těmi přestávkami na tankování máš naprostou pravdu, jezdím docela často trasy 1500 - 2000 km a výhodu, že nenatankuješ, vidím jen v tom, že český střádal nezaplatí dálniční přirážku oproti své oblíbené pumpě i Lídlu nebo když nakupuje naftu načerno od Franty z JZD. A zase jsme u těch peněz, protože přestávky na dlouhých cestách nedělají jen sebevrazi a ti, kteří neprodukují moč.

Prostě většina si kupuje jen to, na co má a to pro řadu lidí není benzín, ale nafta. Přestože kdyby si to skutečně spočítali, zjistili by, že i ekonomicky je to často nesmysl (poruchovost, problémy s českou naftou, zimní provoz, údržba, vyšší pořizovací cena...), zářným příkladem budiž pořízení malého dieselu místo atmo benzínu do malého auta, které jezdí hlavně krátké trasy po městě. Znám pár takových lidí, kteří se pak moc diví jak to, že ten diesel má neustále nějaké problémy).

Úplně souhlasím s tím, že kdyby lidi nemuseli hledět na peníze při koupi a pak u pump, brali by mnohem častěji benzín. Velký atmo V8 nebo kvalitní 3,0 turbo benzín, ale samozřejmě i 2,0 turbo atd. je podle mě objektivně i subjektivně lepší než turbodiesel srovnatelného objemu.
30. 7. 2012 15:14
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Jenze ta nafta v petce je take tou pomyslnou elitou. Kdyz se ale bavime o klasickem ctyrvalcovem TDIcku, tak to neni nic jineho, nez znouzectnost. Chrochta to, smrdi to, skodi to a je to nachylnejsi k porucham (ano stara TDIcka maji pul milionu a jsou jak nova, ale soudobe MPIcko to da take). A jedinci nalhavajici sami sobe kterak jim zatah s monstroznim turbo efektem lahodi, kterak je chrochtani dieselu rajska balada a ze no smoke znamena no fun, jsou smutnejsi, nez jezdci picanta, ci HTPcek. Secteno a potrzeno - jedinou vyhodou je spotreba. Smrad, hluk a emise nikdo neresi.
30. 7. 2012 15:19
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
To ale nyní hodně přeháníš, vyzkoušej si běžnou mainstreamovou naftu kolem dvou litrů, to je přece dobrá motorizace.
30. 7. 2012 15:39
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Ale jiste ze je dobra, nicmene bezny mainstreamovy benzin kolem dvou litru je prece lepsi ;-)
30. 7. 2012 15:45
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Jak pro koho ;-) Ale o tom přece GTI psal... :-)
30. 7. 2012 21:59
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
zober si v sucasnej dobe atmosfericky benzinovy dvojliter, ktory je dobre priduseny emisnymi limitmi a daj vediet ci je lepsi benzin, alebo nafta ;-)
30. 7. 2012 22:19
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
A kolik takovych benzinu se dnes dela? Bud to jsou vykonne atmosfery s vyssim objemem, nebo turba s nizsim. To je stejne, jako kdybych ti rekl, at si vezmes felicii 1.9D a superba 3.6 a srovnas, co je lepsi.
30. 7. 2012 23:57
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Jednoznačně ta Felicia 1,9D! Jel jsi někdy 3,6 Superbem? Nuda,nuda,šeď,šeď... 1,8 TSI je zábavnější a pocitově i rychlejší... Ale na poklidnou jízdu pohoda. Jen nuda... Samozřejmě s Felicií 1,9D si té zábavy víc neužiješ :-) Ale příklad jsi nedal zrovna dobrý :-)
31. 7. 2012 07:14
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
v beznej produkcii uz takmer ziaden. Tvoje zrovnanie je extremne
31. 7. 2012 15:23
Re: BENZÍNOVÁ NAFTA
Aha, vidis. A proc bych tedy mel srovnavat prakticky zaniklou motorizaci (slaba atmosfera) s motorizaci, ktera je naopak na vzestupu a to modernim dieselem?
31. 7. 2012 16:35