Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brouk
| 3. 8. 2012 10:14
Slušné jezdecké a stylové načiní. :yes:
Avatar - PeterLuk
Brouk
| 3. 8. 2012 10:40
Súčasný chrobák sa mi veľmi páči, hlavne zvnútra. :yes:

Ale nie testovaný kus, ten mal škaredú farbu a ani nálepky sa nehodia...
Brouk
| 4. 8. 2012 08:12
Škoda, že nedorazil ve verzi Fender Edition. Ta se sice s dvoulitrovým benzínem nenabízí, ale pokud jde o styl... :-)
Avatar - J@...
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 10:47
Naplno se ukazuje konstrukční slabost benz. motorů koncernu VW a když odděláš turbo, zůstane naprosto zoufalý motor. Tady jsou papírové hodnoty dvoulitru bez turba z GT 86: 147 Kw, z 0-100 7,6 s, max. 226, kombinace spotřeba 7,8 l. Dalšího komentáře netřeba. :-!
Avatar - guze
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 10:55
>:D >:D pobavil si, nechápu proč by si z turbomotoru "oddělával turbo"......sice v GT86 není turbo a má stejný výkon, ale zase má ten motor naprosto odlišnou charakteristiku, kde pro výkon musíš motor točit na rozdíl od turbomotoru, kde máš krouťák hned na začátku spektra otáček..... :-)
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 10:58
2.0TSI se vyrábí ve verzích od cca 118 do 228kW. Chce to trochu myslet hlavou.
Avatar - J@...
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:03
Pobavil jsi spíš ty opakováním základních vlastností motoru s turbem a bez turba. A nikdo to turbo samozřejmě oddělávat nechce, joudo.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:06
Říká ti něco pružné zrychlení ty atmosféro?
Avatar - Choochoo
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 12:48
Rika Ti neco prevodovka ty pruzny zrychleni?
Pruzny zrychleni je jen pro ty co zrychlovat vubec nechtej, pac kazdym podrazenim zrychlujes vyrazne lepe ;-)
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 12:54
>:D OK zase ta převodovka. Točívý moment a průběh křivky výkonu a momentu neoklameš. V tom ti nepomůžou ani sebelíp naskládané převody. A s tou leností máš pravdu jen z půlky.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:15
>:D Ty seš dobře mimo
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 21:28
_
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:01
Kolik aut s 2.0 TSI jsi řídil, že tak hovoříš? Já už bych do atmosféry nesedl...
Avatar - J@...
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:04
ok, takovým jako ty dopručuji TDI
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:09
Vlastním auto s 2.0 TSI EA 888 do nafty už bych nesedl vůbec! Jsem postavený ryze benzínově. Cesty s firemním 2.0 TDI mě akorát tak dokážou na....
Avatar - guze
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:47
Já bych ti doporučil začít zkusit myslet.....
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:50
...to budeš mít celkem divnej život...nevyzkoušíší to nej italských nebo japonských motorářů...

Dobře, že ti stačí R4 TSI :-)
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:53
Doufám, že jsi pochopil, že se tu koná debata o autech pro smrtelníky. Jinak takových civiců, mx-5ek, Primer GT a Alfa-Romeí už si na mě vyskakovalo... Bohužel s nevalným výsledkem..
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 11:57
Myslel jsem smrtelníky...a upozorňuju, že zrovna u auta pro radost bejt alespoň pro mě přeplňování nemusí...
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 12:04
Já dokonce vím o které radosti mluvíš. Ale ta se u mě koná až od právě italských či britských V8-V12. Aby to neznělo, že plácám do větrů - mé první auto byl starý Rover 216 GTI targa coupe - který vznikl ze spolupráce s Hondou a tudíž byl i osazen všemi mými známými opěvovanou 1.6i jednotkou ze Civicu ESI 130HP. Nebylo to věru zlé, hlavně pro tehdy začátečníka, ale v momentě kdy jsem posléze postoupil ke koncernovému 1.8T 180 HP jsem začál teprve chápat... Ne že by tento motor byl zrovna super motoristický zážitek, ale jede a to je pro mě důležité! I když třeba nepůsobí tak emotivně tak má oproti naftám charismatu na rozdávání.
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 13:27
Pak zkus sednout do nějakého 3.0TDI... budeš unešen ;-). Ne že by to byl zrovna super motoristický zážitek, ale jede to ještě líp ;-).

PS: jen jako rýpnutí... 2.0TSI je samozřejmě super :-).
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 13:30
... ty jeden... ;-) k tomu dodám jen - 3.0 TFSI...
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 13:55
niekolko krat som sedlal A4 3.0TDI stvorkolku.. a ze by to slo lepsie, ako 2.0TSI 211ps povedat nemozem.. A o tom, ze 3.0TFSI (co je mimochodom spravodlivejsie porovnanie ;-) ) si toho dizloveho trojlitra da k obedu, sa ani nemusime bavit >:D
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 14:24
No to je právě o té férovosti srovnání. Jede 2.0TSI lépe, než třeba 2.0VTEC od Hondy? No, jak se to vezme. Pokud jsi okouzlen tím, že dáš ve 2000 otáček nohu na plyn a auto vystřelí, pak ano. I přes názory některých Honda Fans bude to TSI ve většině jízdních situací prostě rychlejší.

Pak jsou ale jiní Honda Fans, kterým moc nezáleží na tom, jestli jsou nebo nejsou rychlejší, jsou spokojení se svým VTEC. Viz webpajova věta o tom, že radost přeplňování nepotřebuje. V tomto kontextu je zajímavá věta m.f.uwe o tom, jak si na něj marně vyskakují MX-5 a Alfy...

Podobně to totiž vypadá ve srovnání 2.0TSI vs. 3.0TDI. I přes názory některých fandů 2.0TSI 211ps dokáže nafta ve většině jízdních situací ukázat turbobenzínu záda (ještě k tomu při nižší spotřebě). A opět - jsou tu tací, kterým to nevadí... a těm já tleskám. Teď jsem vyměnil turbo za atmosféru... a prostě jsem smířený s tím, že přednosti toho auta jsou jinde než ve zrychlení do kopce.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 15:04
mne je to jedno, ja zaujaty niesom ani voci benzinu ani voci dizlu.. porovnavam svoje dojmy z toho co som zazil.. nevravim ze to 3.0TDI slo zle, to urcite nie, je to krasne pruzne aj rychle, ale 2.0TSIcku jednoducho neujde nikde a na okreskach, kde su aj nejake tie zatacky je porovnatelne vykonny dizel v opozicii.. a to neporovnavam este taku 2.0TSI 265ps alebo 300ps Leon Cupru R300..

P.S k tej spotrebe.. kto ma na kupu takehoto vozidla, spotreba ho asi moc netrapi. Ale inak suhlasim, kazdy ma svoje ocakavania a je mu milsie nieco ine.. ja nakolko casto cestujem a jazdievam dialnice, potrpim si na motor, ktory nepotrebujem vytacat neustale do nepricetnosti a podradzovat, aby som obehol na dialnici aj rychlejsie sa pohybujucu kolonu a aby to ako tak slo.. a nakolko dizel nieje moj salok kavy, tak mam silny turbobenzin.
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 15:14
Na okresce jsou oba ty motory natolik výkonné, že nejsou primárním limitem rychlosti. Přesto, pokud se okreska rozšíří na dva pruhy do kopce, pak 3.0TDI zmizí v dáli dost rychle (zkoušeno s A4 Cabrio 2.0TSI 155kW vs. A5 Sportback 3.0TDI 176kW). A stejnou dominanci ukazuje 3.0TDI i na dálnici, pokud se tedy odhodláš zkoušet limity.

Pokud bych jezdil dálnici a aspoň 30.000 za rok, bylo by 3.0TDI můj ideál... v projevu benzín vs. diesel na dálnici nevidím pro benzín žádnou výhodu.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 15:23
Jenomže motor 2.0 TSI 155kW potkáš nejčastěji např. v Golfu GTI (1318 KG) nebo v Sciroccu (1298 KG) a ne v A4 Cabrio 3.0 TDI (1815 KG). Pak totiž ten test dopadne trochu jinak. Odzkoušeno.. akorát ne proti sportbacku, ale proti avantu
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 15:32
Já bych raději řekl, že na tom zase tolik nezáleží... pro normální ježdění má oboje síly dost.

PS: 3.0TDI ale víc... tohle sice přímo vyzkoušené nemám, ale zrychlení, pružné zrychlení i maximálka mluví pro naftu, i přes vyšší váhu - A5 vs. GTI.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 15:45
Maximálka je bez debaty, ale velký rozdíl tam není a něz se tam ty auta vůbec dostanou... Ale dynamika je opravdu na straně hot hatchů. A5 sportback Power-to-weight ratio 136.72 bhp/ton a např. Scirocco Power-to-weight ratio 159.86 bhp/ton. U krouťáku je to celkem na stejno. Jediné v čem A5 bude mít vždy navrch jsou rozjezdy díky quattru, to je taky bez debaty
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:09
U krouťáku na stejno... myslíš 280Nm u GTI vs. 500Nm u A5?
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:36
Seat Leon CupraR300 2.0TFSI
221kW
395Nm 2500-5000ot/min
0-100km/h 5,7s
max 250km/h el. obmedzovac

Suma sumarum.. 3.0TDI si ani neskrtne. Nerad takto porovnavam, ale hanil sa tu 2.0TSI oproti atmosferickej 2.0 v GT86, tak je nutne uviest veci na spravnu mieru.
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:46
Dobrá, 3.0TDI má ve špičkové verzi 230kW a 650Nm... a je to o tom samém - ano, 3.0TDI je silnější než 2.0TSI, to je silnější než 2.0 v GT86. Ale to neznamená, že je jeden z těch motorů lepší nebo horší. Každý má své přednosti i nedostatky. Kdo chce sportovní auto, nechť si koupí Toyotu. Kdo chce dálniční letadlo, nechť si koupí TDI. Kdo chce nějaký kompromis, nechť si koupí 2.0TSI. A nebo ať si koupí kdo chce co chce :-).
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:52
presne tak.. :-)
P.S ale nemozem si odpustit poznamku.. ked sa uz tak casto porovnava dizel-benzin tak ok, alenech sa porovnava aspon rovnaky objem.. totiz porovnavat preplnovany dvojlitrovy benzinovy stvorvalec s preplnovanym trojlitrovym sestvalcom v nafte je podla mna jemne unfair :-!
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 17:03
Já tím celým chtěl říct něco jiného. Pokud někdo jezdí s Toyotou GT-86, pak by neměl být smutný, pokud náhodou v kopci nestíhá Golfa GTI nebo Audi A5. Pokud ano, pak si zřejmě špatně vybral auto podle svých priorit.

PS: Porovnávat lze celkem cokoli... podle stejné ceny, stejné spotřeby, stejných nákladů, stejného výkonu, stejného objemu? Mě se úplně nelíbilo, jak se m.f.uwe "vytahoval" na jezdce MX-5... tak jsem mu chtěl jemně připomenout, že stejné sousto může být jeho TSI pro nějaké větší opovrhované TDI, kterých je na cestách také dost. Neměl by ohrnovat nos nad MX-5 jen proto, že jí s TSI dokáže ujet...
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 17:09
ja ti rozumiem a som toho isteho nazoru.. ved ako sa vravi "na kazdeho chlapa je chlap", aj ked to nemusi byt zrovna vzdy fair "zapas".. ale kto sa vytahuje, sam si o to koleduje :-)
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 07:49
Nefér je to z hlediska hmotnosti, ceny a rozměrů. Naftové motory mají horší litrový výkon. Takže buď musíš mít objemnější anebo sofistikovanější motor, abys dosáhl obdobného výkonu. Záleží jen na tom, co od toho auta/ motoru očekáváš/ chceš.
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 07:38
Točivý moment na klikovce má mizivou vypovídající hodnotu. Tady záleží na převodovce.
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 07:34
A jaký má smysl porovnávat dva motory v autech s hodně odlišnou hmotností? Pak neříkáš, že je 3.0 TDI slabší, ale že je A4 pomalejší.
Avatar - Choochoo
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 12:53
Souhlas s J@W, rika jen, ze koncernove motory bez turba jsou zoufale a to je proste pravda. O spolehlivosti netreba diskutovat.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 12:56
Zoufalé v jakém smyslu (výkon, spotřeba, průběh)? Jel jsi v nějakém? A který motor je podle tebe spolehlivý? A dolož proč + zkušenosti. Dík. Bavíš mě. I s kolegou ;-) Děti co turbo mít nemůžou ho radějí haní.
Avatar - Choochoo
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:41
Nejradsi mam ty keci o tom ze nekdo nemuze mit turbo >:D 3,0 atmosfery mely pres 200kW pred 20 lety, coz ma dnes 3,0TFSI. Spolehlivost beznych motoru koncernu do 2,0l netreba komentovat. Spolehlivost TSI je proflakala a pro me na urovni cinskych vyrobku. Take me bavi deti co maj problem s chapanym textem a nepomuze tomu ani tatik kdyz jim koupi 3,0TFSI ;-)
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:46
uvedom si ake eko normy musia dnesne moderne motory splnat a ako su tymto priskrcovane.. to co bolo pred 15-20 rokmi je dnes totalne irelevantne a neporovnavatelne s tym co tu mame dnes ;-) 8-s
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 17:35
Dovolím si nesouhlasit. Zaprvé 3.0 TFSI nemá turbo (má kompresor). Zadruhé konstrukčně starší motory koncernu VW jsou celkem spolehlivé, mám na mysli 1.4 16V, 1.6 8V, 1.6 16V a 2.0 8V. Na dnešní dobu mají sice velmi podprůměrné výkony, ale to je holt obrácená mince té spolehlivosti.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 13:10
Pokud automobilka vyvíjí turbomotor, tak předpokládám, že ho vyvíjí tak, aby fungoval co nejlépe s turbem, nikoliv tak, aby byl co nejlepší při jeho vyndání ;-) 8-s
Avatar - Choochoo
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 16:23
Rikal nekdo neco o jeho vyndani???
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 17:07
dnes 10:47 J@W
Naplno se ukazuje konstrukční slabost benz. motorů koncernu VW a když odděláš turbo, zůstane naprosto zoufalý motor.

dnes 12:53 Choochoo
Souhlas s J@W, rika jen, ze koncernove motory bez turba jsou zoufale a to je proste pravda. O spolehlivosti netreba diskutovat.

---> plácání do vody
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 13:23
To není pravda, máme ve firmě jednu Octavii s 2.0FSI 110kW a je to po všech stránkách příjemný motor, snad s výjimkou toho, že v téhle verzi baští výlučně N98. Jinak je ale silný, spolehlivý a celkem úsporný.
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 13:26
:yes:
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 15:19
Avatar - rohYpnol
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 14:41
"...O pohon GT 86 se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. ... agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1. Vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1...."

tento 2.0TSI
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1700 - 5000

Je zcela evidentní, že vůbec nevíš, která bije. Naprosto odlišně naladěné motory pro naprosto odlišný režim použití. Navíc 2.0 TSI má výkonnější verze, jak tu bylo zmíněno...
Napsal jsi totální kravinu :no: :no: :no:
Avatar - CommonUser
Turbo není spása!
| 3. 8. 2012 18:18
Nasroubovat turbo a naladit to vysoky vykon cez ECU a tvarit sa, ze zaruka sa na motor nevztahuje ("subdodavatel to potento"), dnes dokaze aj cinsky vyrobca tenisiek.

O spotrebe na krv a poklese vykonu turba uz po 50tkm (ecoboost autobild test) sa nema ani zmysel bavit, ze ...

Tak ktera bije :*)
Avatar - rohYpnol
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 22:15
zase třepeš. Nejdřív tu začneš o výkonu, teď o spolehlivosti a nakonec to podložíš argumentem od EcoBoostu...
U 2.0 TSI nejsou známy problémy. 1.4 TSI v AutoBildu na Dauertest naprosto bez potíží v Golfu vysoce hodnocen. Tak nevím, kde zas vidíš problém.
Já ale psal především o naprosto odlišném naladění motorů, o naprosto odlišných výkonových a momentových křivkách.
Motor od Toyoty možná dosahuje stejného výkonu, ale v jakých otáčkách 8-s ??? Udělat takto točivý motor do běžné konfekce, to může navrhovat jedině blázen :no:
Avatar - CommonUser
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 11:10
Klasika, najlepsie ide Vaginistom odpodved "zase trepes" 8-s

"Die Steuerkettenprobleme der TSI-Motoren mit 1,2, 1,8 und 2,0 Liter Hubraum haben laut VW andere Ursachen. " zdroj:
[odkaz]

[odkaz]

1,4 TSI v dauerteste OK ? No aspon nejaky model z tej produkcie VW, ze ...
Aj ta uzasna spotreba je hodna techniky typu vstrek, kompresor, turbo - 9,3.
Viac ako malo benzinove MPV Verso 1,8.

No pre teba je Toyota GT86 bezna konfekcia ... tak to je fakt slepota.
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 08:10
On je to hlavně starý motor. Tahle verze se montuje snad jen do výběhové A3, která na rozdíl od Golfu a spol. nedostala novější verzi. I tak je zvláštní, že VW udává výkon jen v 5100 otáčkách, v A3 má 5100-6000.
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 22:00
i moje 1.4 TSi při běžné jízdě nakope třeba Civiku R-Type na zrychlení a to má papírově jen 160 koní... ale ten dvoulitr než se rozjede, tak je už trošku pozdě, protože kdo netočí, ten nejede...
při pár honičkách mě to fakt překvapilo, jak ta honda moc nestíhala, resp. je možné že řidič nestíhal řadit... ;-) každopádně na rychlé myšky a předjíždění je to TSi rozhodně výrazně lepší než atmosféra, která se musí stále držet pod krkem, aby trochu jela...

ale kdo to nezkusí, ten tady bude stále spát tyhle bláboly... ;-\
Avatar - rohYpnol
Turbo není spása!
| 4. 8. 2012 22:18
přesně tak :yes: a pak začne porovnávat motor naladěný pro každodenní použití v běžné konfekci s ryze sportovně laděným vysokootáčkovým motorem do sportovního vozu 8-s
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 5. 8. 2012 20:38
Jo, to se nejspíš řidič věnoval spolujezdkyni nebo tak něco :-). Type-R se sice točit musí, to je pravda.. ale pokud to řidiči vadí, pak si měl koupit něco jiného. A pokud mu to nevadí, nemůže mít s Beetlem 1.4TSI žádný problém.
Turbo není spása!
| 5. 8. 2012 21:23
zkus to nejdřív reálně... třeba fabii RS se 132 kW na běžný silnici Civik R-Type nedá... věř nebo né, ale několikrát jsme to zkoušeli a na zrychlení nestíhá...

navíc ta 1,4TSi má od 1000 otáček do 6500 otáček cca. 200 Nm nebo víc (ve většině rozsahu to je 240 Nm, takže ta síla motoru je někde o cca. 20-30% větší než u toho R-Typu... tam se ta chybějící síla musí honit kratšími převody a vyššími otáčkami, ale i to TSi točí 6500 ot/min, což není úplně málo a tak to ten atmosferickej motor nemá jednoduchý, protože lepší je jen někde v posledních 1000 otáčkách svého rozsahu, což je dost úzká oblast... ve zbytku otáček je horší... a nevím jak ty, ale běžně mezi 6 - 8 tisíci nejezdím...
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 5. 8. 2012 21:46
No, Fabia je o něco lehčí a o něco silnější než ten Beetle, ve zrychlení na stovku zhruba někde na půl cesty mezi VW a Hondou (6.6 - 7.3 - 8.3). Rozdíl mezi Beetlem a Hondou je ale rozdíl třídy.

Mezi 6 a 8 taky běžně nejezdím... ale my se nebavíme o běžné jízdě, ne?
Turbo není spása!
| 5. 8. 2012 22:33
Teoreticky by měl být R-Type lepší, ale jak jsem psal, reálně z několika honiček (kde se myškuje, šlape na plyn a brzdu atd.) nic moc. Může to být o řidiči atd., ale reálně nemám pocit, že jezdí líp. Možná někde na prázdné dálnici by mohl mít navrh, ale v běžném provozu se mi to zatím nestalo. A to se ještě nebavíme o rychlosti v zatáčkách, kde civik už vůbec nestíhá... :-)
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 5. 8. 2012 22:53
Pak je to asi opravdu o řidiči... v zatáčkách by měl mít Civic také výrazně navrch.
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 09:32
A to jsi přišel jak? Civika 1,8 VTEC máme jako služebáka, takže to mám docela otestovaný a ten podvozek je hodně daleko za Golfem. Sice R-Type ho má tvrdší a trochu jinak naladěný, ale zázrak to určitě nebude, což bylo kritizovaný i ve všech testech. Podvozkově byl jednoznačně lepší starší Civik (před tím ufónským).
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 09:43
Torzka jde naladit buď na sport, nebo na komfort. Ta v Type-R je naladěná na sport, takže v rychlosti (na dobrém povrchu) problém nemá, pouze ti vytřese duši z těla. Kritizovaná je právě ta tvrdost, nikoli rychlost.

Jistě víš, že podvozek z Golfa s víceprvkem je vyhrazen pro silnější verze Beetlu, ta 1.4TSI má torzku taky. Zatím jsem v něm nejel, ale troufám si tipnout, že bude více laděná na komfort, a tedy ztrácet v rychlosti. Leda že by se konstruktérům VW podařil nějaký zázrak... podle prvních jízdních dojmů to tak ale nevypadá:

Konstrukční úspory na podvozku se neprojevují zdaleka v takové míře, jak byste si možná představovali. V řízení je sice znát o chloupek víc gumové nepřesnosti než třeba v aktuálním Golfu a vsadil bych se, že Beetle má jednodušší tlumiče pérování, ale výsledná kombinace stability, ovladatelnosti a jistoty nedává žádný důvod ke stížnostem. Vlečená zadní náprava o sobě ke smůle českých řidičů dává vědět hlavně na hrbolatém asfaltu, kde rázy přenášené příčným zkrutným členem způsobují zvýšení hlučnosti, jistou ztrátu přesnosti směrového vedení a tendenci k odskakování při najetí na větší nerovnost v rychle projížděné zatáčce. V běžných rychlostech a na běžných silnicích byl ale multi-link sotva přinesl takové zlepšení, aby to zákazník poznal, natož ocenil.

Abych to shrnul... nic proti Beetlu jako příjemnému autu na každodenní ježdění, ale konkurence pro hothatche to s 1.4TSI opravdu není, být nechce a nemůže.
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 10:49
Chce se to svést. Já řídil Civika i Beetla i Golfa a můj Beetle jezdí líp než naprostá většina Golfů. Ono by asi bylo divné, kdyby se celkově 6-7 cm šířky na nápravě s kolama 235/45 R18 a tuhým podovozkem projevilo negativně na držení vozu v zatáčce... Zas takový jelita u VW rozhodně nejsou a ten test co jsi tady zmiňoval byly jen první dojmy z testování, nikoliv objektivní test. Už jsem na silnici s Beetlem "závodil" s lečíms a vždy vítězně (vč. R-Typu). Pokud ho máš, tak můžem klidně srovnat reálně. Byl bych velmi velmi zvědavej na reálné zrychlení 6.6 na stovku... >:D Já ti těch 8 sukund na sto udělám kdy budeš chtít. Mám to změřeno... a v zatáčkách si taky hodně věřím, protože vím o čem mluvím.
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 11:07
Jelita u VW nejsou, jen si prostě "pořádný" podvozek schovali pro špičkovou verzi a ostatní z finančních důvodů odbyli jednoduchou zadní nápravou. Jistě bude v rámci možností dobře odladěná, spíše do komfortu než do kamene... ale zázraky se (pravděpodobně) nedějí. Přijatelná hmotnost (byť vyšší než u Hondy), velký rozchod kol a silné gumy mohou samozřejmě udělat své, ale pořád se bavíme o jiné lize aut.

Beetlem se někdy rád svezu, proč ne. A až bude "objektivní" test, také si ho rád přečtu.

Závodil jsi s lecčím a vždy vítězně :-)? Promiň, ale tohle působí dost úsměvně... pokud by to napsal pilot nějakého Ferrari, pak dejme tomu, ale u broučka je to srandovní. Já jezdím Mazdou RX-8 a denně potkávám auta, na která bych nestačil... pokud bych tedy ze závodění na silnici už nevyrostl.
Avatar - rohYpnol
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 11:16
tak záleží kde se pohybuješ. Pokud po Brně, Praze či Ostravě, kde je přecijen nějaká ta koncentrace zbohatlíků, tak určitě potkáš silnější vozy. Pokud je to menší město, venkov, tak není o čem. Vše až po Octavii RS vč. božských dvoulitrových dieselů střední třídy je na Beetle 1.4 TSI slabota a upřímně i takové 3.0 TDI ve střední třídě by se docela zapotilo... A kolik jich je?
No a SUV, to je kapitola sama pro sebe. Snad až na pár vyjímek typu Cayenne, X5 se na Brouka budou dívat, jak jim hezky ujíždí...
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 11:36
Já závodění na okreskách moc nefandím... pokud to bereš vážně, pak se to obvykle zvrhne v soutěž o to, kdo z obou jezdců je větší prase - je ochotný jezdit stovkou přes vesnici, předjíždět v nepřehledném úseku přes plnou čáru a omezovat ostatní. Závodím s kamarády na okruhu, na okresce zásadně jen sám se sebou, když je silnice prázdná a je vidět dost daleko. Možná i proto mě výkon auta zase tolik nebere...

Většinou jezdím kolem Prahy, kde denně potkám nějakou tu Imprezu STI, Porsche 911, BMW M3, nějaké to GT-R, jednou do týdne Lambo nebo Ferrari. Ale i jinde po republice vídám podobných aut celkem dost.
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 13:09
Máš pravdu, že závodění patří na okruh, ale občas mě to nedá, zvláště pak, když na mě zezadu začne agresivně najíždět nějákej jouda v R-Typu co si myslí, že má nejrychlejší auto na světě... ;-)

Ale spíš mě zaráží, že jsi auto nikdy neřídil a stále píšeš o tom, jak to má měkké nápravy atd. To přeci vůbec není pravda. Je to dost tvrdý auto, navíc s těma osumnáctkama to už rozhodně není na špatný silnice a golf je o dost komfortnější, takže ladění je jednoznačně spíš do sportovna než na nějáké houpání. Navíc druhá věc co mě zaráží je, že stále píšeš jak je Civik s pouhýma atmosférickýma 200 koněma a zadní vlečkou něco jiného? V čem? Ve výkonu, co do 6 tisíc nemáš? Nebo ta skvělá zadní náprava (nejhorší ve třídě rychlejších hot-hat)? Fakt tomu nějak nerozumím. Popravdě těch 200 koní je stále moc málo na to, aby to bylo něco o dost jinýho. Ani GTi není žádnej sporťák proti beetlu a jezdí to jen o trošku líp. Nic víc.

Pokud by jsi chtěl něco jinýho, tak začněme minimálně Golfem R, nebo spíš A3 s 2,5 litrem... Ale Civik rozhodně do této kategorie nepatří.
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 14:35
Řešíme vlastně dvě věci:

1) Podvozek: Golf má multilink, který mu umožňuje slušné jízdní vlastnosti při zachování komfortu, za to je nejvíce chválen - jako dobrý kompromis. Beetle i Type-R mají vzadu torzku, která v principu umí buď jedno, nebo druhé. Type-R si vybírá tvrdost, za cenu ztráty komfortu a problémů na rozbitém povrchu, a za to je také kritizován (podobně jako Megane). Já předpokládám, že VW si tak ultimativní přístup u mainstreamového auta nedovolí, bylo by to proti filosofii VW i Beetla - pokud bude příležitost, rád si svůj názor upravím. Myslím, že Beetle bude měkčí, pohodlnější a o něco méně "sportovní".

2) Výkon: Rozdíl 40 koní je značný, i když samozřejmě příznivější průběh točivého momentu to částečně kompenzuje (víc v běžném provozu než v jízdě na krev). Rozdíl v akceleraci 1.7s... to je zkrátka rozdíl mezi HotHatchem (Type-R) a normálním autem (Beetle), to je rozdíl třídy.

Pak jsou tu samozřejmě další třídy... ať už přemotorované krabičky typu S3, nebo skutečná sportovní auta. Ale ty nakonec stejně skončíš každý závod vítězně, a stačí ti na to těch 160 koní v Beetlu... takže proč se s nimi znepokojovat ;-) ?
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 16:07
Hele necháme toho. Stejně je to diskuze o *, protože jediný co by bylo dobrý to někde vyzkoušet reálně a neopírat se o dojmy a testy z Auto.cz... >:D

Co se týká tý nápravy, tak se dá udělat vícero způsoby a není pravda, že zásadní rozdíl je buď komfort nebo tvrdost-sport. Běžná příčka je na rovném povrchu ideální, protože drží kola kolmě k silnici, problém je spíš ta spojovací tyč, která nápravu stabilizuje proti výkyvům do boku a tady jsou obrovský rozdíly. Platí samozřejmě to, že čím je náprava širší, tím líp funguje a míň vybočuje, čímž se zlepšují jízdní vlastnosti. Záleží i na dalších věcech, takže házet vše do jednoho pytle je dost nesmyslný.

Základ je to vyzkoušet a pak můžem o tom kecat... ;-)

Navíc s tím výkonem je to taky relativní. Abych to stále nepřirovnával k civiku, tak v porovnání na většinu pružných zrychlení není 1,4 TSi horší oproti 2,0 TSi s 200 koňmi... navíc je lehčí, což má velmi pozitivní vliv na menší nedotáčivost atd. Beetla s 2,0 TSi jsem taky jel a docela zklamání, což dělal i ten automat. Každopádně výsledný rozdíl dost malej. Ale samozřejmě můžeš argumentovat papírovejma hodnotama atd. atd. Měj se... ;-)
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 16:35
Snad jen tolik - tuhá náprava není v žádném případě ideální řešení, je to jen levné řešení. O tom ostatně vypovídá i to, že u VW je vyhrazena levným modelům, ty lepší dostanou také lepší podvozek.

Civic má vzadu stejný rozvor jako Beetle, v tom se také žádná výhoda neskrývá.

V prvních dojmech se naopak mluví o malém rozdílu mezi 1.2TSI a 1.4TSI.

Na vlastní kůži můžeme postavit Beetle proti RX-8... to sice není úplně fér srovnání, ale nakonec proč ne.
Turbo není spása!
| 6. 8. 2012 19:56
Když jsi na ty testy (který podle mě jsou ve většině případů mimo realitu), tak tady máš citaci z testu Autofunu:

"Kolegové zkušebním jízdám moc nedali, testovacích aut je stále plné parkoviště, tak skáču ještě do 160koňové 1.4 TSI s manuálem. A jako už mnohokrát u koncernových aut – líbí se mi víc. Zatímco dvoulitr působí vzhledem ke schopnostech šasi drobet přemotorovaně, stošedesátka je na něj tak akorát – zvuk motoru dole o dost zoufalejší, ale nahoře naopak zpívá docela pěkně a tak více baví jeho vytáčení."

---

jel jsem i s 1,2 TSi a na základní motor docela dobrý, nicméně srovnávat to s 1,4 je dobrej vtip... >:D Podle mě je mnohem menší rozdíl mezi 1,4 a 2,0 než mezi 1,2 a 1,4...

Nakonec jsem to už tady psal, ale jezdí to takto (1,4 TSi):

zrychlení z 0-100 změřený reálně 8 sekund
maximálka dle GPS 219 km/h (výrobce uvádí jen 208)
zrychlení z 100 na 160 km/h na trojku přesně 10 sekund (reálně změřený)
zrychlení z 80-120 na 4 stupeň 8 sekund

vytáčení na jednotlivé stupně:

1 - 65 km/h
2- 110 km/h
3- 160 km/h
4- 210 km/h
5- 235 km/h (tachometrově), 219 dle GPS
6- je do rychla a je pomalejší na maximálku než 5 tka...

tak to můžeš porovnat s tím civikem (neuvádím nesmyslný hodnoty od výrobce, ale reálně změřený hodnoty)...

vsadil bych se klidně o 10 litrů, že ten civik neudělá se sériovým autem zrychlení pod 7 sekund... to co uvádí honda je nesmysl, spíš bude reál kolem 7,5 se***... a ty pružný zrychlení za 1,4 TSi dost výrazně...

----

a co se týká šířky nápravy, tak beetle má celkovou šířku (měřeno od vnější hrany kola) 182 cm/180 cm (př/zd - měřeno reálně), zatímco civik má celkovou šířku auta jen 177 cm, tudíž asi těžko bude mít celkovou šířku nápravy větší... navíc širší kola u Beetla udělaj také své co do lepšího držení auta v zatáčce...

----

Co se týká srovnání s RX-8, tak proč né... Výkonově jsi už dost jinde, pokud máš 170 kW, ale možná bude reálný rozdíl o dost menší než by se mohlo zdát... Takže jsem pro každou špatnost... :-)
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 7. 8. 2012 08:58
Ta věta z testu je taková záludná... v podstatě říká, že podvozek Beetlu není stavěný na více než těch 160 koní. Přitom ale nemluví o tom, že 2.0TSI má podvozek lepší...

Jak jsi měřil zrychlení a maximálku? S nějakou jednotkou v autě, ve dvou směrech někde na letišti?

Jsem si celkem jistý, že Civic stovku pod sedm dá, klidně se vsadím. Na netu jsou nějaká videa... třeba tady: [odkaz]
0-100 6.2
0-200 25.4
Tady je to ale měřené podle tacho bůh ví kde... zkusím pohledat něco s větší vypovídací hodnotou, třeba český tuning-magazine tu ty testy dělal celkem pořádně.

RX-8 není auto primárně o výkonu, je hlavně geniální co se týče podvozku a řízení... starší RX-7 s turbem ji na rovince bez větších problémů ujedou.
Turbo není spása!
| 7. 8. 2012 09:34
Já ale nikde nepsal, že Civik to někde na dálnici nebo dlouhé rovince nenandá Beetlu. Psal jsem o tom, že když se ty dvě auta potkaj někde v běžným provozu, kde je potřeba rychle předjíždět, brzdit, zrychlovat, tak se ten Civik nechytá, protože málokdo bude schopen držet motor neustále ve vysokých otáčkách (řekněme 5,5-8 tisíc), aby mu to dobře jelo. Ta 1,4 TSi jede v podstatě už od nějákejch 1100 ot/min až do 6500 ot/min a v celém rozsahu má přes 200 Nm (spíš se ve většině rozsahu pohybuje kolem 240 Nm), což je o cca. 25% víc než maximální hodnota u toho atmosférického dvoulitru. Takže na maximum je Civik rychlejší, ale v reálu je pomalejší, což mám reálně odzkoušeno už 2x.

Takže shrnuto je to tak, že civik má větší max. výkon, ale dosažitelný jen někdy, zatímco Beetle má nižší výkon dosažitelný prakticky kdykoliv.
Avatar - Emel
Turbo není spása!
| 7. 8. 2012 10:19
Když to přeformuluju... abys byl se Civicem rychlejší, musíš se snažit.
Avatar - Sosa
Síla díky radosti
| 3. 8. 2012 10:59
Aky prihodny nazov pod test Brouka >:-[] Schöne Grüße nach KdF-Stadt! :-!
Síla díky radosti
| 3. 8. 2012 12:11
to víš, hnědá je teď módní :-!
Bike v Beetli
| 3. 8. 2012 11:06
"Třídveřové auto nemusí nutně znamenat to, že kola necháte při výletu doma. Pravda, neměla by asi být moc velká," - no v tomto Beetli som uz MTB 20" bike prevazal a 2 ludia + bike - no problemo. A miesto stale bolo takze aj druhy by tam v poho vosiel.
Avatar - rohYpnol
Bike v Beetli
| 3. 8. 2012 14:44
nechápu, kdo kolo převáží uvnitř... Od toho bůh 7. den v týdnu vymyslel střešní nosič >:-[]

P.S. řeči o tom, že kolo na střeše si zapsasíš neberu. Naopak si totiž nebudu mazat interiér od zapraseného kola :-!
Bike v Beetli
| 4. 8. 2012 08:28
Mně třeba jde víc o poškození než o špínu. Kovové rámy se většinou "jen" poškrábou, ale rám z uhlíkového kompozitu jsem už takhle i odepsal. Když vně, tak na tažném a s plachtou. Ideálně bez rozebírání uvnitř. Záleží, čím člověk jede.
Bike v Beetli
| 4. 8. 2012 10:42
Né, že bych si nějak rád špinil vnitřek auta, ale karbonovej rám se prostě na střechu bojím dávat.
Bike v Beetli
| 4. 8. 2012 19:11
Přesně. A člověk si vnitřek ušpinit nemusí, stačí dát kolo do "tašky." :-)
Avatar - rohYpnol
Bike v Beetli
| 4. 8. 2012 22:20
tašky? to existuje taška na kolo?
Bike v Beetli
| 5. 8. 2012 10:33
Jo, jo. Je to spíš takový vak s držadly. Kolo tam můžeš dát v celku, nebo rozebrané, podle toho, jak se ti vejde do auta. Celá pointa je ochránit interiér před špínou a kolo před interiérem. Špatný není ani, pokud skladuješ kolo doma. Pokud musí někdo mít kolo například na balkóně, není to špatná věc na pronesení bytem.
Avatar - rohYpnol
Bike v Beetli
| 5. 8. 2012 11:16
kolo v celku - předpokládám sundané přední kolo a řidítka otočené o 90 st... díky za info, chtěl jsem kupovat nosič, ale myslím že bude "taška" :-)
Bike v Beetli
| 5. 8. 2012 11:39
V celku může být skutečně v celku. Záleží, jak je velká. Limitem je spíš auto. :-) Jediný problém nastane ve chvíli, kdy prší, chceš uložit kolo a nestojíš na čistém asfaltu. Ale pořád lepší, než strkat zablácené kolo přímo do auta. Sníh je lepší, stačí ho pak oprášit.
Avatar - rohYpnol
Bike v Beetli
| 4. 8. 2012 22:24
kvůli odlétávajícím kamínkům? tohle beru, já samozřejmě bral běžné kolo.
Karbonový rám já bych třeba právě díky křehkosti nikdy nechtěl, ale nejsem profi (ani poloprofi) cyklista. Člověk někde neopatrně tukne a deset litrů v čoudu... Za to mě těch pár gramů nestojí a aspoň se víc nadřu ;-)
Bike v Beetli
| 5. 8. 2012 10:43
Na takové kolo se ti pak už vyplatí pojištění. Asi největší riziko je, že ho při pádu o něco prorazíš. A také záleží, na co vlastně to kolo chceš. Uhlíkový kompozit je naprosto nevhodný například na downhill. Tam potřebuješ pružný rám schopný pohltit velké rázy. Jde to, ale měl by to být rám speciálně na downhill, jinak ho nejspíš zničíš.

Jsou firmy, které nabízí v případě nehod velmi levné výměny. Prakticky za náklady.
Avatar - curwasportiva
Bike v Beetli
| 8. 8. 2012 00:59
Tak já jsem ve své ex 3 dveřové Fiestičce z roku 95 převážel 2 kola (jedno freeride, jedno XC) a ještě sem k nim nacpal pár jiných zavazadel. U obou stačilo sundat přední kola a trochu si zahrát tetris :-)
Jinak o karbon bych se zas tolik namám. Já sám mám na svém XC zadní stavbu z karbonu a nějaký ten ťukanec už má za sebou, bez vetších problémů. A ani z kopce přes nějaký ten kámen a kořen se to nemusím bát vzít. Stajně tak jako kamarád který mám sjezdový celopéro full carbon. Tyhle ty povídačky o rozlámaných carbonech jsou spíš jen JPP...
Avatar - Ada je zase tady
Několik malých zlepšení
| 3. 8. 2012 11:28
a bylo by to docela přítulné auto: motor TDI, 17' kola, o centimetr vyšší péra, sedadlo nastavené výškově nahoru, vzadu koule, aby bylo kam odložit dvě jízdní kola a tradá na dovolenou. :yes:
Několik malých zlepšení
| 3. 8. 2012 11:40
Nepleteš si tento článek s testem Volkswagen Transporter?
Několik malých zlepšení
| 3. 8. 2012 11:59
vzadu koule: myslis taketo? [odkaz]

>:D
Několik malých zlepšení
| 3. 8. 2012 12:01
:yes: skoro som oplul monitor
Avatar - Ronault.
Několik malých zlepšení
| 5. 8. 2012 21:48
>:D >:D >:D :yes:
Několik malých zlepšení
| 3. 8. 2012 12:00
samozrejme ked tdi, tak PD >:D >:D
Avatar - PeterLuk
Několik malých zlepšení
| 3. 8. 2012 14:48
>:D >:D

Nechcel by si VW Beetle van, 1.6 TDI, 100 koní, prívesný vozík, bez zadných skiel? To je tvoj sen, že? >:D
Avatar - Emel
Brouček
| 3. 8. 2012 11:49
Jo, zvenku se mi nový Brouk líbí, přestože je to podle mě pořád spíše dámské auto. Po sportovním autě za 700 bych se asi poohlédl u Toyoty, spíš by mě zajímalo, jak jezdí ta 1.2 nebo 1.4 - ta mi k broučkovi pasuje lépe.

Mimochodem, máte tam pár překlepů
navázal po určité pouze
od velkých čísel má Volkswagen už od roku 1974 má pro vyspělý svět
Brouček
| 3. 8. 2012 11:52
Novej Brouk je opravdu pěknej kus auta. Líbí se mi a už není tak ženskej jako dřív...

Mě zaujala ta věta s kufrem na konci testu...inu ACZ a jeho rapidování je v poslední době tragédie.
Brouček
| 3. 8. 2012 12:12
...a jste si jistý, že jste to pochopil tak, jak autor zamýšlel? ;-)
Brouček
| 3. 8. 2012 12:17
Jsem si jistý, že z toho slova se pravidelnýmu čtenáři zvedá už většinou kufr...
Brouček
| 3. 8. 2012 12:19
Možná nejen čtenáři, každopádně je to zkrátka ostře sledovaný model.
Brouček
| 4. 8. 2012 10:43
>:-[] :yes:
Avatar - Emel
Brouček
| 3. 8. 2012 13:16
Není tak ženskej jako dřív, s tím souhlas... přesto, sám sebe si v něm úplně představit neumím. Asi holt stárnu... v Golfu může přijet klidně i ředitel firmy, v tomhle by přece jen působil trošku směšně. A to nejsem člověk, kterému by vadilo dělat si legraci sám ze sebe.
Brouček
| 3. 8. 2012 12:11
Opraveno, děkuji!
KDF? OMG....
| 3. 8. 2012 12:32
.... vážení, trošku vkusu při tvorbě napdisů....
Operovat tady se "sílou díky radosti" (Kraft durch Freude) je poměrně dost nevkusné.... viz: [odkaz]
Zrovna tyhle souvislosti bych u produktů VW opravdu nezmiňoval....

A skoro stejně nevkusná je barva na testovaném autě a taky vzhled hadrových sedaček a výplní dveří.... To se myslím opravdu moc nepovedlo.... 8-s Ve stylovce za 750 tyček bych si v interiéru představoval opravdu něco jiného než toto: [odkaz]

Jinak kárka to samozřejmě bude asi dobrá, jen to chce trošku citlivěji volit barvy....

;-)
Avatar - iudex
KDF? OMG....
| 3. 8. 2012 12:50
U nás v zapadákove parkuje jeden Beetle s klasickou červenou farbou a čiernymi pruhmi a vyzerá aj na 17kach o dosť športovejšie ako testovaná bledučkomodručkosivá.
Avatar - PeterLuk
KDF? OMG....
| 3. 8. 2012 14:52
JJ, červený alebo tmavomodrý, prípadne biely vyzerá oveľa krajšie, taký by som chcel. Nemáte niekto obrázok hnedého, chcel by som vidieť ako vyzerá... :-|
Avatar - Emel
KDF? OMG....
| 3. 8. 2012 13:21
Nejdřív jsem myslel, že to autor prohodil a chtěl napsat Radost díky síle (TSI)... až pak mě napadla replika na KdF. Podle mě je to v tomto smyslu vtipná slovní hříčka. :yes:

Tyhle souvislosti k VW patří... není potřeba se v tom rýpat, ale zároveň nevidím důvod, proč by to mělo být tabu.
KDF? OMG....
| 3. 8. 2012 13:32
jde pouze o kontext
KDF? OMG....
| 3. 8. 2012 22:02
kdyby napsal "radost díky síle" tak by to právě byla slovní hříčka (nepříliš originální, ale budiž).... "Síla díky radosti" je papouškování náckovského sloganu, které mi prostě přijde trapné....
KDF? OMG....
| 4. 8. 2012 08:38
Kdyby sis ten záznam na wiki přečetl celý, tak by ti neuniklo: "KdF set up production of an affordable car, the Kdf-Wagen, which later became the Volkswagen Beetle."

Já si nemyslím, že by historie měla být tabu. Dokud o ní mluvíš, tak na ni nezapomeneš. Neřeknu, kdyby tahle organizace byla zodpovědná za válečné zločiny.
KDF? OMG....
| 4. 8. 2012 09:56
... KDF určitě s nacismem neměla nic společného, vždyť i z toho jejich loga mír a láska jen vyzařuje.... [odkaz]

Určitě se v tom hnutí sdružovali samí fajn lidi a že se tam občas malinko naťuklo téma národního socialismu ("Set up as a tool to promote the advantages of National Socialism to the people") není nic špatnýho. Určitě nic neměli proti židům a tak :yes:

Prostě můj soukromý názor je, že tahání historie a politiky do testů aut nepatří. Jestli to redakci téma KDF a spol rajcuje, ať si o tom napíšou nějaký samostatný článek....

Prozatím je to pro mě prostě stupidní používání náckovské terminologie ;-\
Ale je to věc redakce, já to jenom komentuju, ať si dělají co chtějí ;-)
KDF? OMG....
| 4. 8. 2012 18:59
Ano, KdF sloužila mimo jiné k propagandě. Nicméně Hitler a KdF patří k Typu 1. Stejně jako k němu patří česká Tatra. Svastika také za nic nemůže. Nevadí mi ani Arbeit macht frei, fráze s mnohem větší "bagáží." Záleží jen na kontextu. Nemá smysl tabuizovat věci kvůli tomu, že je nacisté zneužili pro své potřeby.
KDF? OMG....
| 4. 8. 2012 20:39
ano, záleží na kontextu... a kontext KDF u Folcvágnu je prostě kontext náckovský.... Vozidlo KDF mělo dopřát luxus motorizace i masám národně-socialistických dělníků. Byl to náckovský politický projekt....
Ale jestli ti nevadí ani "arbeit macht frei" tak holt na to každý máme jiný pohled...
Jinak já vůbec nejsem pro nějakou tabuizaci těchto věcí - jak už jsem psal, ať tady někdo z redakce vysmahne analytický článek o vztahu nácků k automobilismu atd. atd., ale motat KDF do obyčejného testu auta z roku 2012 je prostě trapné....
KDF? OMG....
| 4. 8. 2012 21:53
Tak zrovna to, že Hitler chtěl vyrábět laciné auto, aby i všichni obyčejní Němci mohli jezdit, to nebylo špatné jako to všechno ostatní co dělal. Berme to v kontextu tehdejší doby - dřív měla na auto jen honorace, boháči, pro běžné lidi auta nikdo nevyráběl - za rozumné ceny.
KDF? OMG....
| 5. 8. 2012 10:23
Ano, nevadí mi, já v ni totiž věřím. Myslím si, že fyzická práce je důležitá pro duchovní rozvoj člověka. A nepřestanu v to věřit jen kvůli tomu, že ji nacisté znásilnili. Vlastně v prvním známém užití šlo o nápravu gamblerů a podvodníků.

U KdF nejde o kontext. Pokud vím, ten slogan je dílo nacistů. Nicméně celý Volkswagen byl součástí té propagandy. Dnešní Wolfsburg se jmenoval Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben, nebo KdF-Stadt, chceš-li. Protože Volkswagen byl nástroj propagandy, měli ho spojenci po válce rozmontovat, co má hodnotu odvézt, zbytek sešrotovat a zbourat. Přežil jen náhodou.
Avatar - rohYpnol
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 14:57
bezkonkurenční porce stylu, zábavy a originality. Vůz s dokonalým rodokmenem, historií. I v tomhle barevném provedení za mě jednoznačně :yes: Pastelová barva je to, co Broukovi sedne. Jediným vážnějším konkurentem je Mini, jenže ten je citelně menší.
Nikdo jiný není. C3 má styl, ale ne historii. Nevím, jestli se vůbec hodí zmiňovat Veloster, ukázku naprostého marketingového blouznění ve světě hopsinkové šťávy a lysohlávek >:-[]
Současný Brouk má vše, co lze chtít od stylového vozu:
1) pořádnou dávku stylu
2) výbornou cenu - dá se pořídit za slušné peníze
3) širokou míru výběru - od základní 1.2 TSI až po 2.0 TSI...
4) tradici
5) kvalitu
6) praktičnost (v rámci stylovky)
Není nic, co by mohlo bránit úspěchu :yes:
Avatar - Emel
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 15:02
Když už chceš hledat konkurenci u Citroënu, pak bych se podíval spíše na DS...
Avatar - rohYpnol
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 15:13
samozřejmě jsem měl na mysli DS3 ;-)
Avatar - Emel
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 15:21
DS3 je ale menší... tohle je spíš DS4, kompaktní stylovka... jenže DS4 je zase pozicovaný jinak.
Avatar - rohYpnol
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 15:36
ale Mini je přeci taky menší...
Avatar - fatman
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 19:32
Čekal bych větší kreativitu u auta zaměřeného na design, sice jsou budíky trošku vybarvenější ale...
Brouk
[odkaz]
Citigo
[odkaz] :-) :-)
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 20:10
Som netusil,ze Brouk ma ovladanie PP ešte tymi otocnymi palickami...to snad nemyslia vazne? Je to jako stylove? :-)

Inak trefna poznamka!
Avatar - rohYpnol
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 21:30
ovládání PP je jak je u koncernu zvykem, na koncích páček. Ty tvoje paličky jsou jen k nastavování a nulování, tedy k tomu, co za jízdy dělá jedině sebevrah.
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 21:38
ok...o packach nevim..i ked mne pride logicke skorej riesenie na volante...
Avatar - rohYpnol
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 22:05
tohle není o logice, ale o zvyku
Avatar - rohYpnol
1342 kg stylu
| 3. 8. 2012 21:28
kdo chce psa bít...
ono s žádným novým a stylovějším uspořádáním se prakticky nedá přijít, protože vše už tu bylo. Za mě budíky :yes: , jsou přehledné, čitelné, stylem zapadají a není to jen převzato z Golfu/Octavie/Passatu.
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 20:08
Sry ale u mna ne...to neni stylovka...pre chlapa.
Avatar - rohYpnol
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 21:31
nevím, jestli mám mít odvahu ptát se, co je podle tebe stylovka pro chlapa >:-[] jestli Veloster, tak jsi beznadějný případ ;-)
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 21:37
Ne,korejci su to určite neni :-) Ale i tak si v tom Brouku neviem predstavit,jak to zaparkuje a vyjde odtial kus chlapa...mozno tak v ruzovej košielke a nagelovanych vláskoch...
Avatar - rohYpnol
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 21:54
ale no tak. Vše je především o tom, jak si vůz doladíš.
univerzální základ:
[odkaz]
ABT
[odkaz]
Vortex
[odkaz]

To rozhodně nevypadá jako autí pro slečinku. Je to jen a jen o tom, jaký styl zvolíš.
Dokonale mužný:
[odkaz]
Avatar - salamoon
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 22:20
"Vše je především o tom, jak si vůz doladíš."

vsetko je to hlavne o predsudkoch ;-)

inak prosim si jeden od Vortexu :yes:
Avatar - rohYpnol
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 22:27
ono hlavně typickým barbie vozem je Q7, že >:-[]
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 22:30
o tom sa da polemizovat,hlavne pri X6ke :-)
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 22:29
Mužný? Ja v tom vidim akurat tak chlapcov na parkovisku cca do 20rokov,so siltovkami mierne do strany,hrubou retiazkou a v reprakoch naplne Eminem... :-)
Avatar - Bristol
Hrozny dizajn
| 4. 8. 2012 12:54
maloktery chlapec do 20 let s ksiltem do strany budem mit cca mega na brouka od abtu nebo vortexu :-)
Hrozny dizajn
| 3. 8. 2012 22:29
:yes:
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 4. 8. 2012 21:51
Auto mám doma s 1.4 TSi a není co řešit...

- super design (kdo tady blábolí, tak ať si to nejdřív prohlédne naživo, navíc to umožňuje opravdu dost výrazné změny vzhledu, takže výsledný dojem může být velmi rozdílný - barva, kola, zadní křídlo, lišty, polepy atd.)

- super motor (myslím, že 1.4 TSi je nejlepší varianta, 7x motor roku ve své třídě za sebou vypovídá o všem) a atmosférické dvoulitry byť s papírově vyšším výkonem při běžném použití nestíhaj, navíc spotřeba 6-8 litrů taky super na danou dynamiku

- super kvalita (to mě nejvíc překvapilo, v hodně detailech o dost lepší než golf)

- super jízdní vlastnosti (celková šířka nápravy 182 cm vpředu a 180 cm vzadu dělá své) a opět to překonává většinu verzí golfa co do příčného přetížení i stability v zatáčkách

- super brzdy (vpředu 320 mm, vzadu 280 mm jsou ty z golfa GTi, takže pro běžné použití bez kompromisů)

- karosérie (velmi dobře vyřešená aerodynamika, žádné špinění oken, žádný akustický ruch i přes bezrámová boční okna)

- parametry od výrobce jsou podstřelený (max. 208 km/h jsem podle GPS překonal už o 11 km/h ... což vypovídá o mnohém)

- super interiér (design, ergonomie, přídavné budíky na palubce, rádia s velkým dotykovým displajem, sedadla... )

- super praktičnost (na 3 dvéřko asi nejlepší přístup dozadu, co jsem viděl i super kufr)

----------------

sečteno a podtrženo.... VW neudělal jedinou chybičku a navíc je to auto, ve kterém opravdu baví jezdit... :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 08:59
Souhlas, ta 1.4 dává k takovému autu celkem smysl... jsem zvědavý na testy, podle mě je docela škoda že VW vyhradil lepší podvozek jen pro špičkové motorizace, ale snad nebude torzka příliš velký hendykep.
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 21:04
Já mám už 5x auto od VW a měl jsem před tím auta s víceprvkovou zadní nápravou, tak jsem se té příčky taky trochu bál, ale ta náprava je o dost širší než u golfa a opravdu nemá žádný problém. Někde jsem dokonce četl, že prý bouchá na nerovnostech, což je úplnej nesmysl (resp. to moje to nedělá ani náznakem). Takže nakonec jsem vlastně rád za tuhle tuhou příčku, protože je jednoduchá a dobře fungující. Alespoň nebudu řešit po 200 tisících, že se bude muset měnit uložení zadních ramen a dalších věcí.

Na normální silnici teda nevidím nejmenší rozdíl v tom, že by to hůř sedělo. Na horších silnicích je možné, že bude víceprvková náprava o něco lepší, protože by neměla tolik odskakovat kola (teoreticky), ale i tak žádný hmatatelný rozdíl nepozoruji. Zkrátka nemá to žádný problém a navíc jestli se potvrdí to, že tuhle nápravu dostanou i další auta na platformě Golfa VII (vč. audi A3), tak to znamená, že to asi nebude tak špatný.
Avatar - rohYpnol
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 09:59
moc nerozumím tomu, proč by 2.0 TSI nemělo stíhat... Ono slabší 90 kW verze je dynamicky na dostřel k silnější 1.2 TSI (v legálních rychlostech). S touto logikou bychom se dobrali tomu, že vlastně základní 1.2 TSI jede skoro tak jako 2.0 TSI >:-[] což asi nebude ten správný závěr.

Teď si teda nejsem jistý, jestli ta tvoje 1.4 je silnější a stále ve verzi s kompresorem, tam by to dávalo smysl, v nízkých otáčkách by se větší turbo u dvoulitru ještě nedostávalo ke slovu, zatímco u 1.4 by pomáhal kompresor.

Každopádně se pochlub na MACZ :yes:
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 10:32
lepsie citaj.. on napisal atmosfericke dvojlitre, nie 2.0TSI ;-) >:D ..to by hadam ani retardovaneho nanapadlo, aby 2.0TSI nestihalo nejakej jednastvorke 8-s
Avatar - rohYpnol
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 11:10
tak to beru zpět ;-)
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 21:16
jinak jen pro info zrychlení na 3 stupeň u tý 1,4 TSi z 100 - 160 km/h je za 10 sekund,
dvojka točí do 110 km/h, trojka do těch 160 km/h, čtyřka 210 km/h a pětka je na maximálku... šestka je už jen do rychla na dálnici... takže na stovku se řadí jen jednou a reálně změřený zrychlení asi kolem 8 sekund... sice to není žádnej supersport, ale moc rychlejších aut nejezdí ...
Avatar - rohYpnol
Super, super... nejlepší auto od VW za posledních min. 5 let
| 5. 8. 2012 21:33
ne bez debaty. Koneckonců Beetle taky není žádný supersport. 1.4 TSI podle mě taky ideální volba. Dostatečně rychlá i pro zábavu, dostatečně ekonomická pro běžné ježdění :yes:
S bezrámovými okny se vytáhli,
| 4. 8. 2012 22:03
je dnes vůbec ještě jiné nové auto s okny bez rámů? Skvělá věc, i když technicky asi trochu složitější když nemá dovnitř téct.
Ta barva, to je naprostá tragédie, hrozně vyblitá a vůbec ne retro, to už je snad horší než "skalní šedá" co bývala dřív na stodvacítkách.
Spíš by to chtělo sytou světle modrou, rallye červenou, hráškově zelenou, prostě se trochu odvázat, použít barvy z dřívější doby. Další hrůza jsou ty sedadla, opravdu se tam vůbec nehodí, nejsou ani retro, ani zajímavá.
S bezrámovými okny se vytáhli,
| 4. 8. 2012 22:22
Okna fungují tak, že po otevření sjedou asi o 3 cm dolů, takže po zavření zase vyjedou a tím zcela bez problémů těsní jak vodu, tak i aerodynamický hluk. Dokonce si dovolím tvrdit, že je to jeden z nejtišších vozů VW, protože ani při 200 km/h, nic nesyčí ani nešumí, zkrátka se to velmi povedlo.

Jediná nevýhoda je třeba v zimě, kdy hrozí námraza pod oknem, tam je lepší nejdříve rozmrazit ledovou krustu a teprve potom otvírat dveře. Ošetřený to ale samozřejmě je tak, že ven z těsnění to otevřít jde, ale pro zavření je už nutné okno stáhnout, aby tam zajelo jak má.

Jinak to má např. Passat CC nebo Subaru Legacy, i když zrovna to Subaru to má dost blbě udělaný a tam ten hluk u oken je.

Sedadla maj ve 3 provedeních tvaru a několika provedeních barev, takže je z čeho vybírat. Jde jen o to, si to dobře sestavit. Každý chce něco jinýho...
Avatar - rohYpnol
S bezrámovými okny se vytáhli,
| 5. 8. 2012 10:01
jenže na odstranění té ledové krusty obvykle potřebuješ škrabku, která je kde? Schází zkrátka simply clever řešení >:-[]
S bezrámovými okny se vytáhli,
| 5. 8. 2012 21:09
jde nezávisle otevřít zadní kufr kdyžtak... >:D

navíc jak jsem psal, otevřít jdou dveře vždy, akorát pak nejdou zavřít zpátky (když by nesjelo to okno dolů po rozmražení)...

ale kdyby to dělala Škodofka, ta by určitě šlo odloupnout boční chromovou lištu a ta by pak fungovala jako škrabka, lopata a nebo stírátko stěrače... >:-[]
S bezrámovými okny se vytáhli,
| 5. 8. 2012 09:29
bezrámová okna s automatickým pojezdem dolů má třeba poměrně konfekční Alfa Mito.... ;-)
Car
| 8. 8. 2012 00:55
Beetle type 1 bola legenda.
Toto je uz len gaylenda.
Ani facelift tomu nepomohol, zo ziadneho uhla.
Avatar - PeterLuk
Car
| 11. 8. 2012 13:59
To nieje facelift. Predchodca bol na platforme Pola a nový je na platforme Golfa. Sú to iné autá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku