Tak je. V casoch ked pomaly hatchback nizsej strednej ma cez pol druha tony je pristup Mazdy chvalyhodny. Najma ked usetrena hmotnost sa pozitivne prejavuje aj na spotrebe...
Neda mi nespomenut v tejto suvislosti protiklad v podobe Opelu: ci Astra alebo Insignia, tie auta su skratka "prezrate", a poriadna redukcna dieta by im len prospela!
Vidím, že marketing (tentokrát Mazdy) znovu objevil Ameriku, proboha kdo dnes neplánuje snížení hmotnosti modelů?
Palec nahoru si zaslouží ti, kteří to nejen plánují (mluví o tom), ale už mají za sebou i konkrétní výsledky...
Akurat, ze Mazda sa tejto strategie drzi uz niekolko rokov.
Prva generacia M3 bola lahsia ako posledna 323, sucasna Trojka je zase lahsia ako ta predtym. Zhodila aj nova Sestka, oproti prvej generacii, a Dvojka bola prvym autom po dlhom case, ktore sa vo svojej triede zmestilo pod tonu - preto ziskala titul World Car of the Year.
Skus si nalozit Corsu... a rychlo sa dostanes na uroven mojej nalozenej 2007 Mazdy 3 s automatom (aj s vodicom vazi 1275 kg).
aby si vzapati uvedomil ze uz zrazu musi schudnut..... ako u cloveka..... podobne to bolo aj v pripade P208 ktory je podstatne lahsi ako 207micka , som zvedavy na novy opel astra.... ci bude tiez uz lahsi ako terajsia tazkotonazna astra.... mazda kedysi tiez staru dvojku nahradila novou lahsou..... najprv musi auto pribrat aby potom bolo kde zhadzovat :), otazkou vsak zostava... co nuti auta a aj ludi priberat....... ja som stihly a mam rad lahke jednoduche a prakticke auta.... mozno keby som bol tucny tak by ma astra zaujala ktovie,,,, mozno je logika skutocne divna ..... ale neikedy to zjavne tak funguje......
Omg :-) auto pribiraly vahu kvuli technologiim a velikosti....holt nejde vse najendou...chces vice komfortu..vice bezpecnosti....vetsi velikost ve stejen tride? mas vetsi vahu....a ted kdyz vse umime..pojdme s vahou dolu...opet pomoci novych tech......atd.... tak hura do toho :)))
Za chvíli budou mít její auta zápornou hmotnost a budou se na vodě vznášet jako polystyren a až nateče do kabiny tak stačí vylézt na střechu a máme cool vor.
A vůbec, nižší hmotnost má jen pozitiva ? Co bezpečnost, citlivost na vítr, životnost ? Fyzikální zákony pořád platí. Která kulka má větší průraznost, hliníková, nebo olověná ? Až tu bude za pár let fňuk fňuk článek jak už auta nejsou to co bývaly, samá náhražka, malá výdrž, vůbec bych se nedivil, kdyby pod článkem nadávali ti samí, co velebili "nízkou hmotnost".
Re: Mazda bude brzy výrobce obojživelných vozidel.
No postupne:
1.hmotnost nie je hlavny faktor pre citlivost na bocny vietor,ba naopak (co tak aerodynamika,rozmery auta...vid potacajuce sa tazke kamiony)
2. Znizenim sa nemysli urobit z 1,5t auta 500kg špunt...ale kazda desiatka je navrh. Jak bola spomenuta ocel s vyssou pevnostou...je všeobecne zname, v takych pripadoch mozu byt konstrukcne riešenia tenšie,resp rozmerovo jednoduchšie a tym lahsie,pričom sa tuhost udrzi ci niekedy aj zvysi...v zavislosti od samotnej pevnosti. aa tym sa nemysli len rám,ale aj všetko možné na nom zavesene.
3. Treba si uvedomit,ze dnesne auta su nadupane roznymi elektronickymi bezpecnostnymi zariadeniami,ci komfortnymi standardnymi doplnkami - resp i ten standard sa posuva vyssie,ale ich pritomnost vyrazne zvysuje hmotnost...preto sa hladaju rozne cesty ako hmotnost šetrit...na druhu stranu je viditelne,ze hmotnost aut ocividne oproti minulosti aj tak stupa...preto Mazda :yes: ale tot sa snazia vsetky automobilky...lebo svojim sposobom to z dlhodobeho hladiska a optimalizacii technologii moze viest k znizovaniu nakladov na vyrobu auta. :-)
Re: Mazda bude brzy výrobce obojživelných vozidel.
netyka sa to len automotive,je to vseobecny trend (nove materialy v priemysle,vyssie pevnosti,nove konstrukcie,technologie)...na druhu stranu kebys dal radsej rozumnejsi argument...a po tretie,ked uz to mam,preco to nepredat?
kdyz si vzpomenu na svou prvni Magdu.. 323f bg 1.6 16V .. v technicaku tusim 990kg. to bylo radosti. nikdy na ni nezapomenu - nejzabavnejsi auto, s motorem. ktery se rad vytacel a skvelym podvozkem .)