Porovnávané modely jsou důležité nejen pro tvarový vývoj obou automobilek, ale také pro důsledný rozvoj designu koncepčních vozidel. Který z nich vás zaujal více?
Nesúhlasím. Porovnávať dve autá vytvorené pre dve rozdielne kultúry, ktoré sa nikdy v reálnom dueli v našich zemepisných šírkach nestretnú je absolútne - zbytočné. Nulová výpovedná hodnota, nulový zmysel. Škoda času, energie aj webového priestoru. Plus fakt, že ide o porovnávanie podľa obrázkov, hoci ide o reálne autá. Zbytočnosť. Sorry.
No fujtajksl, auta z devadesátých let mi tu už prosím tě nedávej, vpravo dole je sekce veterán.cz, tak se můžeš uplatnit. Nevím proč tady mluvíš o MÉM koncernu, naopak auta, u kterých se tady ukájíš, já naopak vyrábím tak vím o čem mluvím, vím, jak se dělají...
Nevim proc nepouzije opravdu celni srovnani aut, ze by se neceho bal? Nebo ze by jeste do ted nikdo neudelal celni foto Sade saliny?
[odkaz]
[odkaz]
Celni foto hovori jasne, porovnavaji se zde opet uplne jine koncepce dopravnich prostredku, salina vs sportak >:-[] >:-[] >:-[]
Zdravím Patriku,
dovol, abych tě přátelsky upozornil, že tvé zaměření na automobilový průmysl je bohužel velmi jednostranné a škodí ti.
Doporučuji tuto jednostrannost kompenzovat například studiem rčení a přísloví. A hned pro tebe jedno mám - "házet perly sviním" - myslím, že se i přes svou obhroublost docela pro tuto situaci hodí.
Jinak díky za příspěvky, plně souhlasím, ale bohužel to neumím tak pěkně napsat. Možná by bylo dobře, kdyby místní redaktoři začali uvažovat o své obměně. ;-)
Taky jsem to tak viděl, dokud jsem se nekoukl na zadek :-) .
Musím se přiklonit ke Kii.
Takže rozhodující zde bude pocit posádky v interiéru, jízdní vlastnosti a samozřejmě motory (spotřeba a výkony)....
A to vieš z kade že je to "křáp" si Jasnovidec ? Riaditel Autaslonu Škoda ? Máš Kiu ? Nie ? Tak buď ticho lebo keď Nemáš Kiu tak sa o jej kvalite nemáš čo baviť , teraz sa choď obliať studenou vodou aby si vychladol , sadni si do svojho koncernu pozri sa na auto z vnútra , z vonku potom pribehni k PC a pozri sa na toto
[odkaz]
Z hlediska designu je model Forte zcela relevantní. Totéž lze (v některých případech s jistou mírou nadsázky) říci o jakémkoli designu, který se oficiálně neprodává na našem území.
Tento designový duel je k ničomu presne z už vyššie uvedeného dôvodu, že model Forte je pre nás absolútne nerelevantný.
Druhým dôvodom je skutočnosť, že práve kvôli tomuto faktu ide o hodnotenie dizajnu iba z fotiek, čo považujem na článok tohto formátu za tragické.
Cize Rapid patri do nizsej strednej triedy? A Octavia III bude akoze uz v strednej triede a novy Superb vo vyssej strednej? Alebo si Skodovka chce Rapid + Octavia konkurovat navzajom?
Děkuji za názory a myšlenky ve Vašem příspěvku :-) Souhlasím s vnímáním designu v různých souvislostech (které jej zásadně ovlivňují), zejména pak v kontextu historie a místa, pro které je určen. Na to však bývají zaměřené články jiného formátu - designový duel je o hledání případných společných znaků vozidel a porovnávání pojetí, kde dané souvislosti (třeba i doba uvedení - [odkaz] ) ne vždy platí (typickým příkladem je článek o designu Fabie I. a Continental, kde i přes diametrálně odlišná pojetí panují viditelné shody).
Dobrý den, děkuji Vám za odpověď a vysvětlení. Peter nebo Patrick, to je v pořádku a omluva nepatří mně, každý se občas překlepneme :-)
Pokud jde o to Forte vs. Rapid, já přecejen vnímám ten design dost silně v historických a místních souvislostech. Určitě není nic nespravedlivého na jejich srovnání, ale jaksi mi uniká smysl. Forte vznikalo v době, kdy se Kia chtěla dostat z pozice vysloveně low-endového výrobce s nízkým hodnocením brandu výš, aby ji publikum přestalo vnímat jako naprosté "econoboxy". Kolem roku 2005 (kdy přišlo jako předskokan Forte tehdejší Rio II) bylo pojetí Forte opravdu výrazným odlišením a známkou toho, že v Kie dochází k výrazné změně. Velmi podobnou úlohu imho sehrála Octavia pro Škodu, jako původně okrajového postsocialistického výrobce low-endových autíček, o kterých kolovaly v 90. letech podobné fórky jako o Hyundaii. Škoda ovšem měla proti Forte náskok dekády, protože první generace Octavie přišla na trh 1996 a zapůsobila skoro jako zjevení. Forte i tehdejší Octavia měly pomyslnou šipku směrování prestiže namířenou důrazně nahoru.
Rapid imho přichází do jiné situace a s jiným posláním: jeho úkolem není pozvednout prestiž značky, ale najít "niche" někde v oblasti "důstojného low-endu". A v době krize/recese zajistit Škodě, že jednak neztratí loajalitu dosavadních kupců v Evropě (kteří mezitím možná sociálně poklesli = přišli o práci, úroveň příjmů), jednak že přitáhne perspektivní nové kupce v "chudé" Evropě a Asii. Zároveň ale je Rapid velice pevně opřený právě o dobrou pověst vybudovanou Octavií, takže si tohle salto mortale může dovolit - věřit, že to publikum správně pochopí a nepotrestá nezájmem tenhle "obrat směrem dolů" po stupnici prestiže. A tohle zaměření se do designových řešení Rapidu promítá, včetně dekorací a rozsahu detailů, použitých materiálů..., prostě toho, na čem se dá ve výrobě ušetřit. Tady já vidím šipku prestiže namířenou dolů - záměrně, s jasným účelem, jako racionální rozhodnutí, "vlídné oslovení" méně majetných. Proto asi ta krotkost designu, místo určité zpupnosti Octavie. A zároveň s tím - možná trochu schizofrenicky - zveřejňuje Rapid něco jako programové prohlášení o designu Škody na další roky. Myslím ale, že razantněji ten program bude vyjádřený až v nové Octavii.
Jinak Rapid a Forte nejsou striktně vzato stejná třída - Škoda se vědomě snaží (už zase) dostat někam mezi třídy, tentokrát jednou nohou do "malé" a druhou do "nižší střední". Možná si jí tím podaří spáchat definitivní sebevražedný útok na Fabii, ale to je jiná věc. Ale na trhu není a nebude vnímaná jako přímý soupeř Forte (resp. cee'du) - xpaja nahoře imho přesně vyjmenoval modely, proti kterým se bude poměřovat.
Tím chci říct, že imho design aut - jako jinde v užitém umění - nese kromě "uměleckého" vždycky i další sdělení, kterému můžeme říkat třeba "ideologie značky a modelu". Obleček, který má na sobě d'Artagnan a jeho kámoši, není prostě jen fešácký, ale je podmíněný jeho zaměstnáním (námezdní voják) a dobovými představami o tom, co je praktické a účelné, plus představou jeho zaměstnavatele, jak má takový voják prezentovat jeho význam. Po nějaké době se společnost posune, technika válčení změní a d'Artagnanův oblek najednou vypadá neprakticky, trochu směšně a už netlumočí původní poselství pana krále poddaným a protivníkům.
Mně se Forte také určitě líbí víc, ovšem nikoli ve srovnání se Škodovkou, ale ve srovnání s novějšími modely Kia-Hnujdé. Na tom 4 roky starém designu je dobře vidět, jak hodně se za pouhé 4 roky zkazil vzhled exteriéru vozidel tohoto šikmookého koncernu. Dnešní výrobky značek Kia a Hnujdé (možná s výjimkou IX55) jsou designově již naprosto nepřijatelné a také proto nad nimi Škoda na vyspělých evropských trzích drtivě vítězí. (Srovnejte si například britský trh.) A v následujících letech to nebude jinak!
Takže, pokud to shrneme - největším nepřítelem K-H je sám tento koncern, který produkuje vozy, svým vzhledem a praktickou nemožností individualizace vybavení nepřijatelné pro velkou většinu svých potenciálních zákazníků!
to je kultura, podle dvou fotek a tabulky rozměrů napíšu hrozně chytrej "článek" o designu dvou aut, který jsem v životě live neviděl a fláknu na auto.cz:no:
Děkuji za komentář. Předně se omlouvám za toho Patricka.
Porovnávané modely vybrala redakce. Tento výběr však není nespravedlivý, neboť jde o porovnání dvou koncepcí, kde doba vzniku, místo prodeje či cena nehraje takovou roli - jedná se o designové téma, které se mimo jiné zaměřuje na hledání souvislostí/ rozdílů mezi dvěma modely jedné třídy.
Uplne s tebou sulasim, ti neprajnici Kie by sa mali aspon raz zviezt v modernej Kii a nie v tych starych milion rocnych - mame vengu a rio a nemozem povedat krive slovo (az na dizajn vengy trocha :-D)
Pokud ti vadi rapid, tak se spis nez na redakci zlob na mistni rejze gang. Ten slovo rapid zneuziva a sklonuje 24 hodin denne i pod clanky, ktere s nim vubec nesouvisi. A duvod onanovani redakce je prosty - lidi to ctou. A taky je to nova skodovka, takze je pocet clanku primereny, klidne bych jich snesl vic :yes:
keby tam miesto Forte bol UAZ,tak v ankete dam hlas jemu a nie rapidu,pretoze toto onanovanie redakcie auto.cz nad rapidom a spam nezmyselnymi clankami uz ide na nervy.... :no:
velke plus pre CZ uzivatelov v diskusii,co su nad vecou... :yes:
Chodim sem uz dlhe roky a kazdeho automobiloveho laika (teda vacsinu ludi) odkazujem na tento server, pokial chcu nejake relevantne info o autach co do kvality a aj kvantity, ale toto divadlo okolo Rapida...
Uz cele dediny na zapadnom Slovensku vedia 3 zakladne info: ze Rapid ma skrabku na lad pri nadrzi, ze to ma casti podvozka zo starej Oktavie a najma ze to je vlastne "kvazi" nova Fabia vo verzii liftback >:D
Vzkaz pro pana Sochora: křestní jméno toho Schreyera není Patrick, ale Peter, opravdu. Jinak by bylo fajn, aby autor duelu odpověděl na zdejší debatu osobně, do DesignMagu za ním asi chodit nebudeme.
Ani já jsem nepochopil, proč si pan Sochor vybral model generačně patřící vlastně ještě před rok 2008 (Forte), navíc koncipovaný jako globální, asijsko-americký - a v ČR neprodávaný - který bude v nejbližší době zcela nahrazen novou koncepcí ( [odkaz] ) a staví ho do duelu proti fungl novému modelu (Rapid), který má být statementem nového šéfdesignéra Škody pro koncepci tvorby na další léta ( [odkaz] ) a který je (jestli se nepletu) pojatý jako low-endový a regionálně omezený model (chudá Asie a chudá východní Evropa) - a v ČR prodávaný bude.
Jestli mělo jít o exkurzi do historie k modelům, které byly v předchozí etapě významné pro další vývoj designu automobilek, spíš by mi dával smysl design duel Forte (od 2008) a Octavie Mk2 (od 2004, FL2008). Tolik imho...
co bys chtěl? českej web, česká novinka... ;-) a dosluhující Kia určená primárně na asijské trhy kde na interiér nekladou tak velký důraz jako ju nás v EU je vcelku vděčným objektem jak navýšit vstupní hodnotu "novinky"
No to si snad ten Autotip koupím. Sci-fi jsem měl vždycky rád. Pokud tady Rapid porazil Ceeda i supervelkou, sedmimístnou Lodgy, tak to bude solidní odvaz s vělkým množstvím "perel".
to je velmi rozumné, zachráníš Evropu (a možná celý svět), ty na to máš, a i kdyby všichni ostatní v ČR dali přednost lepší nabídce asijských vozů, tak maximálně nějaký akcionář VW přestane používat pozlacený toaletní papír s vlastním monogramem
ale jdi ty brepto. Mám velkorysejší rozměry a váhu a s usazením v Yetině není vůbec žádný problém. Dokonce je interiér pocitově (reálně nevím) širší než v Octavii a ani ta na tom není zle. Široký středový panel? No třeba minulý ceed byl v oblasti vnitřních kolen vepředu samozřejmě prostotrnější, ale ani v Octavii II to nebyl probllém.
Netvrdím, že to nejde lépe než u Škody, ale zrovna Yeti trpí nedostatkem místa u kolen nejméně z produkce Škody :-!
Chápu, přesto si stojím za svým, že to, co jste porovnávali (a porovnali, podle mého, objektivně), bude na českých silnicích spíš výjimkou a realita bude diametrálně odlišná.
Dobry den, clanek se jmenuje designovy duel. Z toho by melo byt zrejme, ze jde jen o design, zadne srovnavani praktickych vlastnosti, nerku-li clanek formatu "co koupit". Tentokrat hledame zajimave souvislosti v designu a historicky nebo trzni kontext je spis na obtiz (ano, u takove fabie vs bentley continental jeste vic)
Ano, bude. Nevím, jestli můžu postnout odkaz na konkurenční web, ale psali o tom na i dnes. Ono i když se podíváš, na čem se prodávají Octavie, tak to není žádná hitparáda.
Zatímco v nedávném srovnání Elantry s Forte v prapodivé výbavě a provedení, zde ryze standartní provedení ničím nevyniká, ale je to jen a jen dobře. Nevyniká totiž překombinovanými detaily, které shazují jinak vyvážený celek.
Co může nabídnout Rapid? Podle mě klady končí lepší přístupností kufru. Motory nehodnotím, zůstáváme v rovině koncepce, provedení a designu. Situace je Rapidně tím horší, že zatímco Forte je ve stadiu generačního stáří, tak o 5 let mladší novinka v podobě Rapidu nevypadá vedle Forte o nic lépe, nověji, datum vývoje jako by byl naprosto totožný. Nadčasovost Forte nebo zaostalost Rapidu? Já myslím, že to druhé... Nejde přitom vůbec o to, že ve Škodě by bezpochyby dokázali vytvořit hodnotnější celek... Zákazník ale hodnotí to, co se dostane do šourůmu :-!
no tak ono hlavně léta kie jsou znát v interiéru-ten vedle prospektové škody(v reálu to bude jezdit s plastovejma klikama a neoriginálním radiem) vypadá jak deset let starý-toto skutečně není reálné a objektivní srovnání
;-) Nejvíc se tady rozjede diskuze ,když se porovnává Korea a Škoda.Aspoň se člověk dobře pobaví. Kdyby to četl Srajer ,tak udělá provedení KIA TOPPER >:D >:D >:D >:D
už i autotip jo? tak to mě teda dost zklamalo...takové paskvily obvykle publikuje jiný "plátek" jménem svět motorů-ten plynule přešel ze stranické agitace na škodu 105L do agitace "průlomové" škody felicia a teď dělá z rapida rolls royce... :yes::-)
Gary Lineker raz povedal, že futbal hrá 22 hráčov a vždy vyhrajú Nemci. Pri testoch áut mi to pripadá podobne. Vždy vyhrá škoda alebo VW nech testujú akékoľvwek auto. Test, kde golf prevalcuje BMW1 je výsmech.
Inak, typický Čech alebo Slovák dáva prednosť veľkosti kufra. Celý rok voziť v aute vzduch, aby raz ročne pri ceste do Chorvátska zabalil rezne a pašteky je super, že ? Netreba zabudnúť na ponožky v sandáloch a igelitku :yes: Poznávacie znamenie našincov >:-[]
Řeknu, že prostě Škodovka je pěknej hnus. Ze zadu jak stará fábie. A místa tam bude taky málo jak ve všech ostatních Škodovkách, takže jednoznačně pro Kiu
už jsem to tu psal. Srovnávací test vyhraje Rapid, jehož cenu (v ČR) nikdo nezná, vyhraje jej v provedení MPI, s nímž ještě nikdo nejel >:D >:-[] a ještě to zdůvodní tím, že Rapid nabízí nejkomplexnější přístup a hodnoty... No jo, kladika v podobě kufru v porovnání s Lodgy neobstojí...
Někdo tu kdysi zmínil, že Autobild je německý Blesk o autech... a mě nezbývá než souhlasit. Český AutoTip je tím horší, že přebírá články z německého prostředí pouze jako překlad, přitom v De:
1) auta stojí jiné ceny
2) mají jiné výbavy
Takže výsledek je zkomolený překladatelem, výbavami a cenami... :no:
Škodovka je lepšie spracovaná ako konkurencia z Ázie a vydrží viac. To nie je môj názor, ale fakt. Kvalita spracovania, detaily, výdrž komponentov. Na koncern sa H/K stále nedotiahli, ale aby ich aspoň vyrovnali im nechýba veľa. Kórejci nerobia zlé autá, ale stále tomu niečo chýba.
Z tohto porovnania je ťažké si vybrať. Rapid je liftback a tým pádom praktickejší. Škodovka má však problém s interiérom. Je pekný, ale úzky. Stredová konzola v každom modeli je veľmi široká. Prečo ? Či je to octavia, superb, yeti ... Sestra má yetiho, sedel som ako spolujazdec a zlé. Nemám nadrozmerné rozmery (182/72), ale nevedel som sa pohodlne usadiť. Mali by si zobrať príklad z nového i30.
[odkaz]
Prečo stále idú v Škode jedným smerom ako bludné ovce ? V každom teste sa sťažujú novinári a testéri, v reáli majitelia na úzky interiér a širokú konzolu, ale každý nový model je taký istý. Hlas ľudu ? ...
Musím s tebou súhlasiť , kia poskytuje väčší komfort vďaka rázvoru a dĺžke , druhou výhodou je že to nie je škoda , takže nebude nudná za dva mesiace a tiež sa nemusíš každý večer pozerať cez záclonu či ti ju niekto nekradne.
Podľa mňa škodovka víťazí iba lepším prístupom do kufra , ale aj tak u mňa je forte víťazom
Jedno auto se ješte neprodává, druhé už se doprodává a je jíž známa podoba nástupce. Proč porovnávat zrovna tyto dva vozy. Když už, tak Rapid proti novému Forte co také ještě není na trhu.
Jinak toto porovnání není na místě, vhodnější by bylo srovnání s Peugeotem 301, Citroenem C-Elysee či Renaultem Flunce (i když ten čeká v Paříži facelift). Prostě dle hesla své k svému.
Na druhou stranu chápu, že je okurková sezóna a je potřeba získat co nejvyšší počet kliknutí při co nejmenším množství vynaložené práce. A na to jsou nejlepší kontroverzní články a bombastické nadpisy. V poslední době se bohužel auto.cz vydává touto cestou čím dál tím častěji.
Súhlasím, radšej mali porovnať Rapid a Fluence alebo Rapid a C-Elysee/301, Rapid a Toledo. Zákazník, pre ktorého je kandidátom na kúpu Rapid o Forte ani nezavadí, pretože tento rok končí výroba, Forte je o triedu vyššie ako Rapid a hlavne SA U NÁS NEPREDÁVA.
Oveľa častejšie bude záujemca uvažovať o Fluenci, 301, C-Elysse alebo Tolede...
Myslím, že oba vozy nastoupily v plné polní, což není tak úplně reálné. Bylo by na místě postavit nejpravděpodobnější konfigurace - tedy přestaňte nám cpát Rapida v plné výbavě, na nízkoprofilových pneumatikách a příplatkových kolech. Hoďte ho na ty 175/70 s poklicema a pak se, myslím, můžeme pustit do designových úvah. V reálu takových aut bude jezdit, jako šafránu.
Superb se mi moc nelíbí, ale nad Octavií v kombíku bych uvažoval, pokud bych takové auto potřeboval. Ta se mi líbí moc - v černé barvě, nebo tmavě modré :yes:
tenhle test v Autotipu mě dostal vyloženě do kolen, tak zaujatej test jsem dlouho nečetl >:D Rapid s tříválcem 1,2 MPI 55 kW na ocelovejch14" v holobytu bez radia a elektriky porazil Cedníka s 1,4 CVVT 73kW s 6 bagama, elktrikou, ESP, centrálem atd. :-) Ceny - Rapid imaginárních 280 000 a Cee´d 284 000. Prý je to nejlepší volba pro rodinu :-) Celé je to uvedené nadpisem - "Tak co, mámo, které si vybereme?" "A vítězem je Rapid, kde za své peníze dostanete největší hodnotu - otázkou yůstává, za kolik to přesně bude?" Co to má jako být >:D Oni ani neznaj cenu, jen spekulujou, ale holej Rapid nabídne rodině podle Autotipu za tu cenu mnohem víc - to je jisté >:D Už vidím tu rodinku, jak se do toho naskládá - fotr 100 kg, matka 70 kg, dvě děti dohromady 120 kg, naložej ten předimenzovanej kufr konzervama a vyrazej na chalupu, nebo nedej bože do Chorvatska >:-[] " Hele táto, to byl bomba kauf, v kufru máme půlku bytu, děti se k sobě krásně tulej, i my dva k sobě máme tak nějak blíž, svištíme si to s naším třívalcem krásnou osmdesátkou, sedmdesát i do kopce a táto, ten chlap na babetě, jaks ho natřel, ten teda čuměl, viď" ;-):no:
škodovka se hlavně líbí cenou a tím že je to český auto, to jestli je designově povedenější než kia forte nebo něco jínýho běžného zákazníka škodovky nezajímá a ani to nepozná bude mít prostě doma funglovku a ještě k tomu uplně novej model škody i kdyby měla jen 3 kola a místo volantu řidítka bude i tak u nás třídní tahoun :yes:
Je zajímavý že když "přerůstá" svoji třídu něco od konkurence tak se rozčiluješ kam to vede..Ale když to dělá Kia tak to považuješ za ohromnou výhodu oproti Škodě která se jakž takž drží rozměry ve své třídě?Chce to být občas trochu nestranný jestli chceš aby měli tvé příspěvky smysl.
tak za mě exteriérem jednoznačně hezčí Kia. Kia vypadá jako dospělé auto, zatímco Škoda je vysoká a úzká, navíc zadní část je hrozně nafouklá a kolo je tam strašně utopené a malinké - a to je 16" [odkaz] nechci si ani představit, jak to bude vypadat na základních 14" 8-s . Interiérem zase boduje Rapid, ten korejskej je takovej hodně divnej a lacinej - imitace kovu na přístrojovce, pokud není udělána kvalitně, vypadá mnohem hůř, než nejlevnější tmavé plasty. Ale celkově bych bral spíš Kiu, celkově mi přijde vyváženější a hezčí. Pokud Škodu, tak jedině Octavii :yes:
Musim sa zastat Andy-ho ;-) . Naozaj nevidim zmysel tohto testu. Ani nie tak, ze sa u Kia jedna o uplne mimoeuropsky model, kde je dizajnova folozofia uplne ina a na druhej strane u Skoda ako spolu-europskeho modelu....ale problem vidim, ze medzi oboma autami je obrovsky casovy rozdiel vzniku. Ze si stare Forte dizajnovo oproti najnovsej Skode tak dobre pocina, patri Forte :yes: .
vieš, dizajn je subjektívny, zato, že sa ti nepáči Rapid, iným (a myslím, že ich bude dosť) sa bude páčiť. takže vyjadri názor, či sa ti páči Kia alebo Škoda, ale neurážal by som žiadnu značku.
Nemyslím, že Škoda bude mať taký kritický dizajn, keď sa im veľa rokov darí a prekvapivo sú na tom z historického hľadiska v koncerne VW lepšie ako Seat.
Kia zase spravila obrovský prerod značky, z nenápadného dizajnu a nemodernej technológie. Teraz sú to pútavé autá, atraktívne aj v Európe a z technickej a kvalitatívnej stránky porovnateľné s Európou.
Domáca Škoda Rapid je úplná novinka a má svoju dôležitosť na európskom trhu
Kia Forte je model, čo sa v Európe vôbec nepredával a je výbehový, už bol predstavený nástupca.
Načo je dobré porovnávať novinku od Škody s výbehovým modelom od Kie, na trhu, kde sa nikdy nestretnú? 8-s
Mám návrh na ďalšie porovnanie podľa tejto "logiky": Fiat Sedici a Buick Encore >:D
interier pripomina soula.... nie je to ziadna extra krasa ale podstatna je funkcnost a mne sa aj tak paci viac ako zvnutra nudna skodovka...... ono nazivo to je ine ako na fotke.... v soule som sedel a interier nema chybu....
Vnější pohled bych viděl na plichu. Možná kdybych se opravdu musel rozhodnout, tak bych se přikláněl spíš na stranu KIA Forte.
Zevnitř je to jasné vítězství Škody Rapid. Interiér Forte mi přijde nesourodý a přeplácaný.
ale este krajsie je nove cerato voci ktoremu nema rapid dizajnovo ani najmensiu sancu :yes:
vidime ze forte je oproti rapidu sirsie nizsie a s vacsim razvorom a celkovo proporcne vyvazenejsie ako rapid.... rapid vyzera ako taka prerastena thalia alebo taky jazvecik.. je uzky a tucny... v rozchode kolies a sirke oboch aut je rozdiel triedy - forte je vyvazenejsie po vsetkych strankach dizajnu
forte mi trosku pripomina proporcne lancera:
[odkaz]