Novinky
To by mě zajímalo jak počítali ty emise CO2 při výrobě paliva. To tam jako započítali i emise tankerů převážejících ropu ? Taky by mě zajímalo jak počítali emise CO2 při výrobě benzínu/nafty v rafinerii, tj. počítali jen to co vyletí z rafinerie přímo nebo tam počítali i to, že rafinerie potřebuje elektřinu tedy další emise CO2. A počítali tam i emise traktorů a další techniky při výrobě těch biosraček co tam lijou ?
Pak u elektřiny by mě zajímalo jak to počítali, přeci jen emise z jaderky a uhelné elektrárny jsou trochu rozdíl.
Pak u elektřiny by mě zajímalo jak to počítali, přeci jen emise z jaderky a uhelné elektrárny jsou trochu rozdíl.
Buď klidný, je to spočítané tak, aby to "hezky vyšlo" ve prospěch toho, kdo zrovna dotuje...
Elektromobily sa píšia nulovými emisiami. To, že výroba batérie pre ne vyproduje x emisií sa nespomína. Preto si myslím, že elektromobily sú blud. Vôbec nešetria životné prostredie, majú minimálny dojazd a neuveriteľne vysokú cenu. Budúcnosť tade nevedie, bublina spľasla ... Predaje sú toho dôkazom.
Je krize a státy přece jen nemají tolik peněz, aby elektromobily brutálně dotovaly - a tudíž se musejí elektromobily a podobné vehikly postarat samy o sebe - a hned je to vidět. Ale po krizi to budou zase zelené lobby zkoušet. Nicméně se mezitím zase spalovací motory posunou výrazně dál.
Musím se smát zdejším downsize hujerům. Tenhle motor je jedno riziko vedle druhého. a) Je to maloobjemový motor, který bude po většinu času pracovat pod velkou zátěží (těžké auto). Kdyby ten samý motor poháněl chrastítko typu Ayg👋C1/107, byla by to úplně jiná situace. b) Je to tříhrnek, tím pádem (v zájmu kultivovanosti chodu) bude muset mít větší a těžší klikovku a setrvačník, což je další dodatečná a všudypřítomná zátěž pro motor především při rozjezdech a akceleraci. c) Zcela nová specifikace oleje pro tento motor, viz. zde: www.auto.cz/…pravny-vyber-mot… (Oddíl Potíž? Jen zcela nový model). Ať mi nikdo nedává záruky spolehlivosti na zcela nový motor lubrikovaný zcela novou specifikací oleje. NIKDO nemůže předvídat, jak se to bude chovat po letech. Co do životnosti mi tohle smrdí na sto honů. d) Spolehlivost (turbo)motorů Ford/PSA je sama o sobě diskutabilní i bez bodů a-c. Že se jedná o složitý motor plný nových konstrukčních řešení (vnitřní rozvody v olejové lázni což bude servisní lahůdka, rozvážený setrvačník), tomu vůbec nepomáhá. Ehm, rovněž se mi nelíbí fakt, že ačkoliv zpočátku se budou motory dělat v německém Kolíně, do budoucna se počítá s výrobou v Rumunsku. Mimochodem blok motoru je litinovej (návrat do minulosti při vší té moderně), což jsou další zbytečný kila mrtvý váhy navíc.
Celé je to dohromady takovej pěknej konglomerát risků, že považuju za šílence každýho, kdo si to v první generaci koupí. Nejsem protivník pokroku, naopak, ale jsem zastánce toho, že vývoj by se měl sponzorovat již prodaným a ne že já jako zákazník budu v podstatě nedobrovolnej betatester a bug-reporter. Jo kdyby mi za to platili, tak to rád budu dělat ve svým volnu. Ale abych si to ještě od nich kupoval a tvářil se, že si kupuju rodinnej vůz, tak to teda ne. Radši atmosféru s vyšším objemem. Turbo-benzín zvážím až při další obměně za dalších pět let. Třeba už v té době budou mít benzínové turbomotory skutečně srovnatelnou spolehlivost (a ne jen marketingovou)
Celé je to dohromady takovej pěknej konglomerát risků, že považuju za šílence každýho, kdo si to v první generaci koupí. Nejsem protivník pokroku, naopak, ale jsem zastánce toho, že vývoj by se měl sponzorovat již prodaným a ne že já jako zákazník budu v podstatě nedobrovolnej betatester a bug-reporter. Jo kdyby mi za to platili, tak to rád budu dělat ve svým volnu. Ale abych si to ještě od nich kupoval a tvářil se, že si kupuju rodinnej vůz, tak to teda ne. Radši atmosféru s vyšším objemem. Turbo-benzín zvážím až při další obměně za dalších pět let. Třeba už v té době budou mít benzínové turbomotory skutečně srovnatelnou spolehlivost (a ne jen marketingovou)
To jsou ale slitny 😄 Aygo by se s tak výkonným motorem pomalu rozpadlo.
To že kde jaký 2,0 turbo motor má 240-250 koní....ale pro 1,0 je 125 problem ?)
Pravda...že se motory dělají v Německu..tak je to ok...ale v Rumunsku je to problém? ahah tak že to že se dělaji v ČR motory pro VW problém není?
Když se zaváděli turba do dieslu (a uz vubec ne turba s promenlivou geometrii??)...a nebo ruzne vychytavky proměnliveho casovani ventilu ...sání..atd....to problém nebyl? Nebo to automobilky nedostatecne neodzkousely? Vzit si na triko neco...co by znicili automobilku bez testovnai...to neudela nikdo v dnesni dobe.
A kdo si neni jisty...ma preci zaruku....a i ta se da prodlouzit...
A kdo ma jinou chut nebo neduveru...at si koupi za stejne penize pomalejsi zravejsi atmosferu....a nebo ojety diesl....? >😁
Kazdeho volba jest 😉
To že kde jaký 2,0 turbo motor má 240-250 koní....ale pro 1,0 je 125 problem ?)
Pravda...že se motory dělají v Německu..tak je to ok...ale v Rumunsku je to problém? ahah tak že to že se dělaji v ČR motory pro VW problém není?
Když se zaváděli turba do dieslu (a uz vubec ne turba s promenlivou geometrii??)...a nebo ruzne vychytavky proměnliveho casovani ventilu ...sání..atd....to problém nebyl? Nebo to automobilky nedostatecne neodzkousely? Vzit si na triko neco...co by znicili automobilku bez testovnai...to neudela nikdo v dnesni dobe.
A kdo si neni jisty...ma preci zaruku....a i ta se da prodlouzit...
A kdo ma jinou chut nebo neduveru...at si koupi za stejne penize pomalejsi zravejsi atmosferu....a nebo ojety diesl....? >😁
Kazdeho volba jest 😉
No tak to bychom měli jednu osobní ... a teď zkus věcně rozporovat body a-c z mého seznamu. A nepleť sem prosím diesely.
a) Motor je malinkej. Než se pořádně roztočí dmychadlo (>2000rpm), bude velký vůz tahat litrovej motůrek. Fakt.
b) tříhrnek má nesymetrickou akci a potřebuje speciální úpravy na setrvačníku a klikovce (větší setrvačnou zátěž), což je pasivní zátěž pro rozjíždění a akceleraci. Fakt.
c) V motoru se má používat zcela nově vyvinutý olej. Fakt.
K tvým poznámkám. K výrobě v SRN mám automaticky vyšší důvěru, než k výrobě v Rumunsku. Ty ne? Rovněž je totální nesmysl co do průmyslu přirovnávat Česko (průmyslově rozvinuté území od konce 19. stol.) k Rumunsku (totálně zaostalý stát do 70. let 20. stol.).
Sázomety si nekupuju a jejich problémy jsou mu tudíž naprosto ukradený (ale registruju je). Jedinej problém spojenej s VVTi je zvýšené žraní oleje u prvních generací některých motorů (typicky 1.8VVTi v Toyotě okolo rv. 2000).
Co se týče toho betatestingu, to jsem nemyslel doslova (jako že by nic netestovali), ale jistej úmysl dostat ten motor co nejdřív na trh (i s mouchama) tam je.
Co se týče záruky, to je moc hezká věc, ale úplně nejlepší je, když jí nebudeš muset nikdy uplatnit. A já se nechci s nikým natahovat a ztrácet na tom čas. Je fajn, že si u Forda můžu koupit prodlouženou záruku (to u jiných výrobců taky), ale když se mi to vy§ere (a tohle chrastítko klekat BUDE), tak stejně musím do toho autorizáku jít ztrácet čas.
a) Motor je malinkej. Než se pořádně roztočí dmychadlo (>2000rpm), bude velký vůz tahat litrovej motůrek. Fakt.
b) tříhrnek má nesymetrickou akci a potřebuje speciální úpravy na setrvačníku a klikovce (větší setrvačnou zátěž), což je pasivní zátěž pro rozjíždění a akceleraci. Fakt.
c) V motoru se má používat zcela nově vyvinutý olej. Fakt.
K tvým poznámkám. K výrobě v SRN mám automaticky vyšší důvěru, než k výrobě v Rumunsku. Ty ne? Rovněž je totální nesmysl co do průmyslu přirovnávat Česko (průmyslově rozvinuté území od konce 19. stol.) k Rumunsku (totálně zaostalý stát do 70. let 20. stol.).
Sázomety si nekupuju a jejich problémy jsou mu tudíž naprosto ukradený (ale registruju je). Jedinej problém spojenej s VVTi je zvýšené žraní oleje u prvních generací některých motorů (typicky 1.8VVTi v Toyotě okolo rv. 2000).
Co se týče toho betatestingu, to jsem nemyslel doslova (jako že by nic netestovali), ale jistej úmysl dostat ten motor co nejdřív na trh (i s mouchama) tam je.
Co se týče záruky, to je moc hezká věc, ale úplně nejlepší je, když jí nebudeš muset nikdy uplatnit. A já se nechci s nikým natahovat a ztrácet na tom čas. Je fajn, že si u Forda můžu koupit prodlouženou záruku (to u jiných výrobců taky), ale když se mi to vy§ere (a tohle chrastítko klekat BUDE), tak stejně musím do toho autorizáku jít ztrácet čas.
a) 1400 rpm. Do těchto otáček se s atmosférou taky nedá jezdit, takže nevidím problém. Výjimkou jsou věci typu konstantních 50 po rovině, ale na to ten litřík turbo stejně nepotřebuje.
b) Což se projeví ve sníženém výkonu, který byl naměřen pouhých 92 kW. V praxi to zřemě nevadí, soudě alespoň dle velmi pozitivních recenzí na dynamiku motoru všude možně. Zde jde především o to, aby ty zmiňované díly nebyly poddimenzovány - což souvisí s bodem c)
c) Tenhle bod beru. Motor je významná novinka, udělaný úplně nanovo, s řadou zajímavých a inovativních řešení. A v downsizingu jde dál, než šel kdokoliv předtím. Takže je prostě možné, a řekl bych i docela pravděpodobné, že přes bezpochyby obrosvká kvanta najetých testovacích kilometrů s nejrůznější zátěží a v nejrůznějších podmínkách, se prostě ukáže, že páni inženýři něco odhadli špatně a něco se porouchává více, než je zdrávo = bude třeba něco upravit.
Tenhle argument má ale svá úskalí, protože jeho důslednou aplikací bychom se vraceli zpět na stromy 😉 . Ostatně každý nový model aut má řadu dětských nemocí, které se po několik let vychytávají i přes servisní akce. Sebelepší testování prostě nedokáže plně ukázat reálný život - ostatně dieslaři s common-railem by mohli vyprávět.
Nakonec ale, kdybych kupoval FFIII a rozhodoval se mezi 1.0 EB a 1.6 Ti-VCT, tak by pro mne byla absolutní novost tohoto motoru velkým odrazovacím faktorem.
Ostatně u litiny si dovedu představit tři argumenty: a) rychlejší zahřívání (dobré pro testy měření spotřeby, ale taky pro krátké jízdy po městě), b) litina je levnější než hliník, c) nutnost snášet tlaky jako diesly. Její použití mě ale taky překvapilo.
d) Tohle je jenom Ford. Bez Frantíků.
b) Což se projeví ve sníženém výkonu, který byl naměřen pouhých 92 kW. V praxi to zřemě nevadí, soudě alespoň dle velmi pozitivních recenzí na dynamiku motoru všude možně. Zde jde především o to, aby ty zmiňované díly nebyly poddimenzovány - což souvisí s bodem c)
c) Tenhle bod beru. Motor je významná novinka, udělaný úplně nanovo, s řadou zajímavých a inovativních řešení. A v downsizingu jde dál, než šel kdokoliv předtím. Takže je prostě možné, a řekl bych i docela pravděpodobné, že přes bezpochyby obrosvká kvanta najetých testovacích kilometrů s nejrůznější zátěží a v nejrůznějších podmínkách, se prostě ukáže, že páni inženýři něco odhadli špatně a něco se porouchává více, než je zdrávo = bude třeba něco upravit.
Tenhle argument má ale svá úskalí, protože jeho důslednou aplikací bychom se vraceli zpět na stromy 😉 . Ostatně každý nový model aut má řadu dětských nemocí, které se po několik let vychytávají i přes servisní akce. Sebelepší testování prostě nedokáže plně ukázat reálný život - ostatně dieslaři s common-railem by mohli vyprávět.
Nakonec ale, kdybych kupoval FFIII a rozhodoval se mezi 1.0 EB a 1.6 Ti-VCT, tak by pro mne byla absolutní novost tohoto motoru velkým odrazovacím faktorem.
Ostatně u litiny si dovedu představit tři argumenty: a) rychlejší zahřívání (dobré pro testy měření spotřeby, ale taky pro krátké jízdy po městě), b) litina je levnější než hliník, c) nutnost snášet tlaky jako diesly. Její použití mě ale taky překvapilo.
d) Tohle je jenom Ford. Bez Frantíků.
Kvalitní příspěvek. Jenom bych připomněl, že jsem nikdy nezpochybňoval výkonové parametry toho motoru. Pouze jsem se pozastavoval nad faktory, které mohou negativně ovlivnit jeho životnost. Jinak naprosto souhlasím s tou litinou, podle propagačních materiálů výrobce jim nejvíc šlo o rozvod tepla a zahřátí motoru (kvůli opotřebení a spotřebě). Daní za to je pár desítek zbytečných kilo navíc (+ pár kilo navíc na klikovce a setrvačníku). Stejně jsou díky objemu motoru pod ideální hodnotou objem na válec (spodní mez 0.4l, tady 0.33l), takže snížená účinnost spalování.
Co se rozvodů týče, tam je těch otazníků několik. Rozvodový řemen bude mazán ze stejné olejové vany jako samotný motor. U toho mi svítí hned několik otazníků: jednak servis rozvodů bude dost komplikovaný úkon (on je i tak, díky časování, ale teď bude ještě složitější díky umístění rozvodů, výměně oleje, rozboru a sboru atd.). Dále by mě zajímalo, jak bude emulze kovových mikropilin ve vyjetém oleji ovlivňovat životnost rozvodového řemene, zda se budou tvořit usazeniny mikropilin na ozubených kolech rozvodů. Nebude to znamenat naopak kratší životnost rozvodů?
Pak mi ještě vrtá hlavou kontinuita vzduchového toku sací části v úvrati osamělého pístu. Nebude to zbytečně přetěžovat vyrovnávací ventil? Má vůbec ten motor proměnlivé časování ventilů, aby tomu mohl trochu pomoct?
Prostě těch obav je tam celá řada. V kostce se bojím toho, že úspora na palivu se ztratí na náročnějším a častějším servise (náročnější úkony).
Co se rozvodů týče, tam je těch otazníků několik. Rozvodový řemen bude mazán ze stejné olejové vany jako samotný motor. U toho mi svítí hned několik otazníků: jednak servis rozvodů bude dost komplikovaný úkon (on je i tak, díky časování, ale teď bude ještě složitější díky umístění rozvodů, výměně oleje, rozboru a sboru atd.). Dále by mě zajímalo, jak bude emulze kovových mikropilin ve vyjetém oleji ovlivňovat životnost rozvodového řemene, zda se budou tvořit usazeniny mikropilin na ozubených kolech rozvodů. Nebude to znamenat naopak kratší životnost rozvodů?
Pak mi ještě vrtá hlavou kontinuita vzduchového toku sací části v úvrati osamělého pístu. Nebude to zbytečně přetěžovat vyrovnávací ventil? Má vůbec ten motor proměnlivé časování ventilů, aby tomu mohl trochu pomoct?
Prostě těch obav je tam celá řada. V kostce se bojím toho, že úspora na palivu se ztratí na náročnějším a častějším servise (náročnější úkony).
v com je vyhoda nechapem.... ved auto kupujem na dlhsiu dobu ako rok dva a tak je prvorada spolahlivost a nie par usetrenych centov..... male oturbene motory sa budu aj v tazsie opatovne predavat.... kto kupi jazdene male auto s turbom? ja by som neriskoval.....
ale taky je trend co uz..... coskoro pridu aj dalsie znacky s turbami.... proti nejakym 1.6thp v pezote nemam nic ale malicke litrove turba? to uz je nezmysel.......
Nepáči sa mi trend znižovania objemu motora a výkon dopovaný turbom (1,2 alebo aj 3) a honba za čo najnižšími emisiami.
[odkaz]
Radšej poctivý atmosférický, benzínový 6-válec. Našťastie som si jeden taký "veterán" zadovážil a nedám naň dopustiť. Brusel :no:
1.8 a 2.0 sa uz uz tak nekupovali, aj ked mali iba o 1l vyssiu spotrebu, ale clekovo tu uz bolo 8, co sa ludom asi zdalo vela. Chceli nieco, co ma spotrebu 6 a vykon ako 2.0, aspon teda v pruznom zrychleni. Tak dostali 1.0EB. Cas ukaze, nakolko to bude spolahlivy motor. To ze to ma turbo, este neznamena, ze to nevydrzi ani 100tkm.
Osobně bych si taky nekoupil ojetinu s malým oturbeným benzínem. Ty motůrky už mají na litr skoro vyšší výkon než motory v supersportovních motorkách. A bohužel vím, jak málo motor v takové motorce vydrží i když není ani zdaleka tak zatížený jako v autě - motorka váží tak 300 kilo i s jezdcem.
Pred 10 lety aby clovek mel v nizsi stredni 92 kw ( a to se nebavim o kroutaku) ..tak musel koupit 1,816v , ktera zrala pri sviznejsi jizde 9-10 l (nebo priklad v oktavce 1,8 20V??? 😁😁 ) a spolehlivost taky diskutabilni...
A ted diky lepsim technice..technoilogii....mame vykon 92 kw z ojemu 1,0l ...kroutak uplne nekde jinde.....a spotrebu 5-6l/100Km....mě přijde fajn.
...a plkat na spolehlivost....uz dopredu....a jaky je to kram atd >😁 vtip.
Zadruhé před 10 lety se motory musely "prát" s energeticky náročným příslušenstvím, které odebíralo dost energie ... neexistovalo řízené dobíjení, olejová čerpadla s proměnným výkonem, elektrické posilovače atd., dnešní moderní atmosféry už tohle taky mají a dokáží jezdit úsporně.
Mimochodem, 1.0 Ecoboost prý žere na dálnici cca 7l/100 km. Atmosferický dvoulitr by si nevzal o moc víc.
A ano při stejně svižné jízdě...bude spotřeba lepší u Ecoboostu, možná v max zatížení ne. A propo..10 let starý atmosfericky dvoulitr nejezdí za 7 l na dálnici 😊)
Možná tak porovnávat dnešní 1,6 např u Hyundaie a hned vidíš rozdíl ve spotřebě....buď porovnejmě to stejné....a nebo ne.
Já poukázal na vývoj, který benziny udělaly....tak jako diesly.
2012: Ford Focus 5dv. 1.0 (92 kW) má provozní hmotnost 1279 kg
2002: Ford Focus 5dv. 1.8 (85 kW) měl provozní hmotnost 1275 kg
b) Nevím jak dvoulitr ve Focusu, ale 85 kW dvoulitr ve Fabii Combi (provozní hmotnost srovnatelná), který byl zkonstruován v 80. letech, jezdí na dálnici za 7-7,5. Starší konstrukce a nepřítomnost start-stopů a podobných věcí se projeví teprve ve městě a na krátké trasy, kde klidně zbaští 10.
Já vývoj nepopírám, ale není to tak růžové, jak se marketing automobilek snaží vykreslit.
Beru to tak..kdo chce jezdit slusne svizne a ekonomicky...tak to se s Ecoboosty da..
Svižně a eknomicky ? Někde trefně řekli, že ten motor Ecoboost může býť buď "Eko" nebo "Boost", ale ne obojí zároveň. Nic proti, ... řidič si může vybrat a to je dobře. Ale popřít fyzikální zákony prostě není možné. 😄
Je potřeba brát úsporu v průměru....pokud budu šlapat na kr atmosfere..a nebo Ecoboostu...tak spotreba pri shodnych vykonech bude podobna...pokud pojedu ale pianko....viz...napr..dlouze okresky v klidu..ale i presto svizne...tak jsem u ecoboostech se spotrebou o dost niz nez u srovnatelne atmosfery....to tak.
add) já to bral k váhovemu Mondeu...vem si že u fabky jestli se to prinblizi k 6ti..tak věř že 1,0 eb při tom tepmu bude u 5 max........ale to nepočítáme,ž e tehda byly jinde emise...které atmosféry umrtvily....😒
Osobně raději V6-V8 pro ten zvuk 😄 ale kdo to má živit..kdo to má zaplatit..kdo do má danit....když ty šmejdi v EU parlamentu dělají co dělají 😄
..Edit...dokoukal jsem z archivu testu FF 1,0 na primackem autosalonu ...a dostal motor velkou pochvalu...eco jizda 5,2..svizna jizda 6 neco...velmi ostra jizda 7 neco 😊
V emisích rozdíl nevidím, 2.0 MPI plní Euro 4, Ecoboost plní Euro 5, což je víceméně stejné, protože už norma Euro 4 byla na benzíňáky hodně přísná. Euro 5 pro benzínové motory nijak nezměnilo limit pro CO ani pro uhlovodíky, jen mírně se snížil limit pro NOx a zavedl se limit pevných částic pro přímovstřikové benzíňáky. Takže paradoxně může být ekologičtější MPI, protože vzhledem k nepřímému vstřikování jsou u něj emise pevných částic vždy nulové 😄
Jo, v autosalonu ho chválili do nebes. Ale to je "bulvár" ... test tady na auto.cz dopadl bez oslavných ód. Jo, a "ekojízdou" jsem se u dvoulitru dostal na 5,5 😄
Úsporu 1,2-1,5 litru v tom případě beru :yes😒br />
(Když už se bavíme o "léty prověřené technice", tak žigulík 1500 by ve 130 bral kolem 10 litrů)
A ten Ecoboost si těch 7 vemzme prázdný a při rychlosti max. 130, při té vaší jízdě by si vzal víc.
Ale ano, znamená to, že atmosféra vyšponovaná na limit svých možností taky nemusí moc vydržet.
Pokud najedu víc než 20 tis. km za rok, kupuju z čistě ekonomických důvodů diesel. Tím tato debata končí. Pokud diesel z nějakého důvodu nechci, tak v tom případě nemůžu akceptovat jakékoliv jiné argumenty ekonomického charakteru.
Pokud najedu 20 tis. km a méně (třeba 10 tis. km za rok), tak po 10 letech to auto bude mít najeto 100-200 tis. km. Dle výrobců downsizovaných motorů by měly při běžném použití vydržet minimálně 200-250 tis. km. Takže jsem v pohodě. Rozdíl v zůstatkové ceně 10ti letého auta v různých motorizacích je nic moc, pokud bych to vzal k ceně dalšího nového auta. Možné konstrukční vady jsou samozřejmě problém, ale pokud vím tak rozvodové řemeny nebo řetězy mají i atmosféry.
Navíc, to turbo prostě po většinu času nic nedělá. Ve městě se spoustu času stojí na semaforech nebo jede konstatních 50. V takových situacích prostě stačí na ten Focus ona směšná 1.0 atmosféra - ostatně 1.4 TSI vypíná dva válce někdy i na dálnici - to je dost dobrá indikace. Takže turbo tam je prakticky pouze pro rozjezd/akceleraci, kopce a pro dálnici.